pytanie: jak fachowo nazywa się ta "rurka" zaznaczona strzałką na zdjęciu ?
Qulek
Mon, 07 Mar 2011 - 22:56
Odma ?
pucek
Mon, 07 Mar 2011 - 23:03
CYTAT(Qulek @ Mon, 07 Mar 2011 - 22:56)
Odma ?
Qulek mialo byc FACHOWO.
MrUw@
Mon, 07 Mar 2011 - 23:07
odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej....
a tutaj niejest zaznaczony przypadkiem przewod od zaworu EGR ??
Maxim555
Mon, 07 Mar 2011 - 23:13
Chyba chodzi o EGR pipe.
GREGOR10
Mon, 07 Mar 2011 - 23:21
to jest raczej rura EGR .
Joker
Tue, 08 Mar 2011 - 00:17
To samo powiedział mój dobry znajomy, EGR.
Jeffrey
Tue, 08 Mar 2011 - 07:11
Orientuje się ktoś czy chłodnice do MB G400CDI bedą takie same jak do S czy ML?
Qulek
Tue, 08 Mar 2011 - 13:07
CYTAT(pucek @ Mon, 07 Mar 2011 - 23:03)
Qulek mialo byc FACHOWO.
A to przepraszam
K@rol
Wed, 09 Mar 2011 - 07:45
Orientuje sie ktoś czy tylna kanapa z Laguny liftbacka podejdzie do kombi i odwrotnie? (03')
toivias
Wed, 09 Mar 2011 - 17:31
sprawa wygląda tak: w 2007 roku zacząłem robić kurs na prawo jazdy kat. A. zapłaciłem pierwszą ratę, zrobiłem całą teorię i pare godzin praktyki. ostatnią godzinę jazd miałem w 10.2008. Jak jutro pójdę do kolesia powiedzieć, że chcę skończyć kurs, to ma prawo mnie wyśmiać?
kamilp1908
Wed, 09 Mar 2011 - 18:47
Jak koleś będzie spoko, to pewnie pozwoli. Ale przypuszczam, że raczej Ciebie wyśmieje. Bo tak to będzie do przodu z kasą.
toivias
Wed, 09 Mar 2011 - 19:15
źle zadałem pytanie... czy ma prawo odmówić mi dokończenia kursu?
mile
Wed, 09 Mar 2011 - 22:42
Jakie mogą być skutki wyjeżdzenia całego paliwa w 1.9 TDI VP ? Auto zgasło, wlane 10litrów paliwa,tylko kręci rozrusznikiem i nic.
MrUw@
Wed, 09 Mar 2011 - 23:13
mocne zapowietrze układu paliwowego... raczej po długim kręceniu (+stamostart na dodatek zeby poszlo latwiej) powinno zapalić
mile
Wed, 09 Mar 2011 - 23:22
Kręcone tyle że aku osłabło i nic. Zalać filtr paliwem ?
Joker
Wed, 09 Mar 2011 - 23:24
CYTAT(mile @ Wed, 09 Mar 2011 - 23:22)
Kręcone tyle że aku osłabło i nic. Zalać filtr paliwem ?
Może pomóc.
MrUw@
Thu, 10 Mar 2011 - 08:17
od tego sie zaczyna kiedys po takiej akcji w210 zjadł 3 duże aku i po odpaleniu chwile jeszcze kulawo chodził i było widaćpowietrze w przewodach paliwowych przed filtrem...
bezduszny
Thu, 10 Mar 2011 - 08:47
CYTAT(mile @ Wed, 09 Mar 2011 - 23:22)
Zalać filtr paliwem ?
zdecydowanie !
k-meal
Thu, 10 Mar 2011 - 09:14
+1. to tak jak po wymianie filtra paliwa - jak nie zalejesz, to cheltasz i cheltasz az do porzygu. jak zalejesz to pali od kopa.
Jakie +- ma wymiary sterownik silnika EDC16? 10x15? Wiecej?
Czacza
Thu, 10 Mar 2011 - 12:59
Zalewasz filtr, s potem przy kręceniu popuszczasz przewody na wtryskach. Wywali nieco powietrza, zaciągnie ropy do pompy i zagdaka.
Z zupełnie innej beczki - Nissan Patrol. Jaki gwint mają szpilki mocujące koła? Bo Land Cruiser naszego prezesa dostał takie mosty, ale ma koła na 2 nakrętkach i nie wiem jakie kupić, żeby uzupełnić :/
cowboy
Thu, 10 Mar 2011 - 14:25
zalać porządnie filtr i wtedy próbować
nie psikac zadnym samostartem !!
ja ze 3 razy w 1.9 TDI wyjeżdziłem tak że gasł, zalewałem z 5 litrów paliwa, ze 3 - 4 razy po 5 sekund krecenia rozrusznikiem i palił !
musiał sie mocno zapowietrzyć
mile
Thu, 10 Mar 2011 - 16:41
Dobra,sztrucel odpalił. Zalałem strzykwką filtr, i za 30 razem poszło.
MrUw@
Thu, 10 Mar 2011 - 23:01
nie po złośliwości ale co jest złego w lekkiej pomocy samostartem ? ja tak czasem robie w klekotach ? przeciez troche pochodzi na nim i przez ten czas zaciagnie paliwo nieprawdaż ?? jeżeli robie źle wytknijcie palcem czemu?? :|
KamilC20XE
Thu, 10 Mar 2011 - 23:43
Czy ktoś orientuje sie jakie jest prawo w Niemczech odnośnie tego czy pojazd typu autolaweta np. doka z przedłużaną ramą gdzieś tam w firmie może legalnie poruszać sie po drogach Niemiec? Jakie są przepisy jeśli chodzi o zmianę rozstawu osi ? Wiem że w Polsce nie ma dokłądnie sprecyzowanego prawa odnośnie takiej przeróbki.
Marlon
Fri, 11 Mar 2011 - 22:14
Jest piątkowy wieczór, ale mi coś świta, że jeśli jest dopuszczony w Polsce = jest dopuszczony w innych krajach Unii
Feluke
Fri, 11 Mar 2011 - 22:42
Jak ma dzialajace swiatla, dobre opony i nie znaczy terenu olejem to dlaczego mial by nie jezdzic po niemczech? Dopuszczony w polsce to w innych krajach nie moga zakazac mu sie poruszac.
arek-lin
Sat, 12 Mar 2011 - 09:16
Mam takie pytanie, w BMW 320d po wciśnięciu sprzęgła prawie do końca jest wszystko normalnie, ale po dociśnięciu go do oporu zaczyna coś hałasować. Co to może być, łożysko wyciskowe się kończy?
elcoyote
Sat, 12 Mar 2011 - 09:36
podstawka mocala z termostatem jaką minimalną średnice wewnętrzną mogą mieć przewody gumowe ? chce puścić jak najcieńsze ze względu na miejsce silnik 3sgte 2gen po zakuciu
rdk
Sat, 12 Mar 2011 - 09:42
dwa sprawy mam [honda civic B16A2]
1. czy jak przedłużałem kabel od sondy lambda w kolektorze to popełniłem błąd bo jak kabla nie starczyło to trzeba przedłużać kable od wiązki przy silniku? czy w ogóle nie można przedłużać kabli? jak nie można przedłużać w ogóle to jak zrobić tak żeby było dobrze [krótki kabel od sondy w kolektorze wyd + krótkie kable idące od silnika = zabrakło 15cm]
2. na jednej ze świec [tylko na jednej] po wykręceniu dostrzegłem odrobinę oleju na gwincie. To coś strasznego?
Feluke
Sat, 12 Mar 2011 - 12:14
CYTAT(rdk @ Sat, 12 Mar 2011 - 09:42)
dwa sprawy mam [honda civic B16A2]
1. czy jak przedłużałem kabel od sondy lambda w kolektorze to popełniłem błąd bo jak kabla nie starczyło to trzeba przedłużać kable od wiązki przy silniku? czy w ogóle nie można przedłużać kabli? jak nie można przedłużać w ogóle to jak zrobić tak żeby było dobrze [krótki kabel od sondy w kolektorze wyd + krótkie kable idące od silnika = zabrakło 15cm]
2. na jednej ze świec [tylko na jednej] po wykręceniu dostrzegłem odrobinę oleju na gwincie. To coś strasznego?
1. Mozna przedluzac tak jak to zrobiles. Te od sondy sprawiaja problemy bo sa podobno stalowe. 2. Scieklo ci do gniazda swiecy i jak wykrecales to sie troche gwint uwalil tym olejem. Nic powaznego.
Joker
Sat, 12 Mar 2011 - 13:00
Pytanie pierwsze - jak w nowych BMW (np. X5 E70 albo E60) gdzie nie ma wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej sprawdzić jej wartość? Da się to zrobić w komputerze podczas jazdy?
Pytanie drugie - czy w E39 nie występował w ogóle diesel M47TU (wersja 150-konna?) tylko ten 136 KM?
arek-lin
Sat, 12 Mar 2011 - 13:14
Co do drugiego pytania-niestety nie występował. Wychodziło tylko E39 M47 w latach 2000-2003 i miało 136KM
canar
Sat, 12 Mar 2011 - 15:50
Szybkie pytanie. Dziś jest superoes na torze Poznań. Czy ktoś wie o której godzinie startuje ostatnia załoga? Interesuje mnie czy jak np pojade tam za godzinę to czy jeszcze coś zobaczę oprócz ogłoszenia wyników?
arek-lin
Sat, 12 Mar 2011 - 16:35
Nie ma nigdy konkretnej godziny startu ostatniej załogi Wszystko zależy od tego ile zostało zgłoszonych załóg, jak sprawnie uda się startować zawodników oraz od tego jak będą jeździć
rdk
Sat, 12 Mar 2011 - 16:45
CYTAT(Feluke @ Sat, 12 Mar 2011 - 12:14)
1. Mozna przedluzac tak jak to zrobiles. Te od sondy sprawiaja problemy bo sa podobno stalowe. 2. Scieklo ci do gniazda swiecy i jak wykrecales to sie troche gwint uwalil tym olejem. Nic powaznego.
dzięki za odpowiedź ad1. Ja właśnie przedłużyłem te od sony i od tego czasu samochód przerywa w okolicach 2-2,5k rpm. Muszę odpuścić gaz lub dociśnąć do podłogi, wówczas się "odmula" stąd moje pytanie. Objaw nie występuję za każdym razem jak przekraczam wspomniane wartości obrotów
frugopl
Sun, 13 Mar 2011 - 20:14
Jak to jest ze wskazaniem predkosciomierza po wypadku, gdy wskazowka zatrzymuje sie na jakiejs predkosci. Faktycznie tyle jechalo auto w chwili uderzenia? Chodzi mi tu konkretnie o Audi Q7. Niedawno niedaleko mnie wlasnie ten model zaliczyl czolowke z Mitsubishi Carisma. W Q7 wskazowka zatrzymala sie mniej wiecej na 210 km/h. Gdzies wyczytalem, ze wskazowka staje w momencie wystrzelenia poduszek. Prawda to czy falsz? Pytam z czystej ciekawosci. W wypadku zgineli kierowcy obu aut. Carisma skrocila sie o polowe. Audi praktycznie wjechalo jej na tylna kanape.
bezduszny
Sun, 13 Mar 2011 - 20:17
Jaki typ 4x4 ma AR 159 ?
To jakiś haldex ?
k-meal
Sun, 13 Mar 2011 - 20:44
podobno torsen.
Feluke
Sun, 13 Mar 2011 - 20:51
CYTAT(frugopl @ Sun, 13 Mar 2011 - 20:14)
Jak to jest ze wskazaniem predkosciomierza po wypadku, gdy wskazowka zatrzymuje sie na jakiejs predkosci. Faktycznie tyle jechalo auto w chwili uderzenia? Chodzi mi tu konkretnie o Audi Q7. Niedawno niedaleko mnie wlasnie ten model zaliczyl czolowke z Mitsubishi Carisma. W Q7 wskazowka zatrzymala sie mniej wiecej na 210 km/h. Gdzies wyczytalem, ze wskazowka staje w momencie wystrzelenia poduszek. Prawda to czy falsz? Pytam z czystej ciekawosci. W wypadku zgineli kierowcy obu aut. Carisma skrocila sie o polowe. Audi praktycznie wjechalo jej na tylna kanape.
Pewnie jak w wiekszosci nowych i drogich aut jest mechanizm ktory odlancza akumulator w komencie wystrzlu poduszek. Brak zasilania to zegary zostaja w takiej pozycji w jakiej nastapilo odlaczenie zasilania bo silnik krokowy ma pewien moment (sila) trzymajacy bez zasilania. Pozostaje kwestia tego czy w momencie udezenia waga wskazowki jest dostatecznie duza zeby przekrecic taki silniczek krokowy. Fajnie jak obrotomierz i predkosciomierz zgadzaja sie w kwestii obrotow przy danej predkosci. Wtedy mozemy byc pewni ze predkosc byla taka jak widac na liczniku. W wypadku ktory opisujesz, sadzac po uszkodzeniach predkosc mogla byc taka jaka na liczniku.
Tommo
Mon, 14 Mar 2011 - 07:44
Jak już jesteśmy przy wypadkach to równiez spytam o rzecz która nie daje mi spokoju. Niedawno miałem dość poważny wypadek drogowy.Czołowe zderzenie w bok furgonetki podobny do tego:
Dlaczego po odpaleniu poduszek włącza się klakson i wyje do czasu,aż się nie odłączy akumulatora?Dla mnie jako kierowcy,uczestnika zdarzenia,wyjący non stop głośno klakson potęgował tylko stres w tej traumatycznej sytuacji.Na pewno nie pomagał w niczym po za zwracaniem większej uwagi wśród otoczenia. Co do prędkościomierza,u mnie pokazywał zero po wypadku.Auto to Outback 2009.
SONIC
Mon, 14 Mar 2011 - 08:06
tommo- bo pojdziesz w krzaki,wypadniesz z samochodu ktory cie przygniecie i znajda cie za 15 godz (kolega wracal ze studniówki) Feluke-mam przed soba licznik z e36 bez napiecia i wskazowka wraca na 0 tzn kołek obr tez...
SONIC
Mon, 14 Mar 2011 - 08:09
rdk- moze uszczelka pokrywy zaworow -dostajesz olej na jeden gar i zamula
tomek 1980
Mon, 14 Mar 2011 - 12:29
Witam, postanowiłem napisać o tym tutaj, a mianowicie mam takie pytanie do was. Chodzi mi o pompę wtryskową, wiem , że kiedy używa się oleju opałowego zamiast oleju napędowego w silniku diesla, takowy silnik szybciej się zużywa i oczywiście jego podzespoły. Chodź niektórzy twierdzą, że olej opałowy jest lepszy od ON-u, ale nie chodzi mi tu co jest lepsze, a co gorsze. Chodzi mi o to, że pompa wtryskowa w silniku 1,9TDI np. passata chodziła na oleju opałowym jakieś 70tyś. km i coś tam zaczęło się pierdzielić w tej pompie. Moje pytanie brzmi, jeśli wymienię tłokorozdzielacz i falę w tej pompie na nowe lub mało używane w dobrym stanie, przeczyszczę nastawnik, czy to będzie już dajmy na to zregenerowana pompa w dobrym lub bardzo dobrym stanie, czy jeszcze inne części mogą być zniszczone-zużyte i z takiej pompy już nie będzie pożytku i nie warto się tym zajmować tylko kupić sprawną ? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam.
Feluke
Mon, 14 Mar 2011 - 15:29
CYTAT(Tommo @ Mon, 14 Mar 2011 - 07:44)
Jak już jesteśmy przy wypadkach to równiez spytam o rzecz która nie daje mi spokoju. Niedawno miałem dość poważny wypadek drogowy.Czołowe zderzenie w bok furgonetki podobny do tego: Dlaczego po odpaleniu poduszek włącza się klakson i wyje do czasu,aż się nie odłączy akumulatora?Dla mnie jako kierowcy,uczestnika zdarzenia,wyjący non stop głośno klakson potęgował tylko stres w tej traumatycznej sytuacji.Na pewno nie pomagał w niczym po za zwracaniem większej uwagi wśród otoczenia. Co do prędkościomierza,u mnie pokazywał zero po wypadku.Auto to Outback 2009.
Klakson dlatego wyl bo poduszka odpalajac prawdopodobnie zgniotla i zwarla zlacza od klaksonu albo poprostu zablokowala sie w pozycji wcisnietej. O ile klakson uyaktywnia sie wciskajac srodek kierownicy a nie jakis guziczek na obrzezach kierownicy.
CYTAT(sonic1983 @ Mon, 14 Mar 2011 - 08:06)
tommo- bo pojdziesz w krzaki,wypadniesz z samochodu ktory cie przygniecie i znajda cie za 15 godz (kolega wracal ze studniówki) Feluke-mam przed soba licznik z e36 bez napiecia i wskazowka wraca na 0 tzn kołek obr tez...
e36 ma zegary na silniku krokowym czy jest to prosta cewka albo jeszcze prostsze rozwiazanie i ma naped od linki predkosciomierza? Jak mowie to czy zegary sie zatrzymaja zalezy od tego jaka maja konstrukcje i czy po wypadku dostaja napiecie. Nie wszystkie nowe samochody maja automat odcinajacy akumulator wiec po wypadku zegary i tak dostaja napiecie wiec sie nie zatrzymaja na pozycji jaka mialy w momencie wypadku tylko wroca do 0.
KAMILcom
Tue, 15 Mar 2011 - 01:47
Pękł mi wałek rozrządu tak jak na zdjeciu
Jest to wałek wydechowy, a dokładniej część która blokuje zęby rozdzielacza. da rade coś takiego pospawać/ skleić (gdzie/czym)? Moze wogóle sie tym nie przejmować, bo wsumie rozdzielacz siedzi na tyle ciasno, że raczej nie ma prawa być z tym problemu?
pavel
Tue, 15 Mar 2011 - 02:22
CYTAT(KAMILcom @ Tue, 15 Mar 2011 - 01:47)
Moze wogóle sie tym nie przejmować, bo wsumie rozdzielacz siedzi na tyle ciasno, że raczej nie ma prawa być z tym problemu?
wątpię żeby konstruktor głowicy przewidział to, że ułożyskowanie wałka rozrządu będzie działać jako łożysko oporowe. Raczej nie obędzie się bez nowego wałka
chedder
Tue, 15 Mar 2011 - 10:41
poza tym ukruszone miejsce to nie jedyne pekniecie na tym walku.
KAMILcom
Tue, 15 Mar 2011 - 11:49
CYTAT(chedder @ Tue, 15 Mar 2011 - 10:41)
poza tym ukruszone miejsce to nie jedyne pekniecie na tym walku.
Gdzie Ty widzisz jeszcze pęknięcie ?
kamil.k
Tue, 15 Mar 2011 - 18:08
widziałem kilka aut na szrotach , kilka miało jakąś predkość na zegarach i było widac że są po czołówce
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.