matteusz
Fri, 24 Apr 2015 - 09:54
Panowie, potrzebuję kupić akumulator do auta, dość duży bo 100Ah, a więc i nie tani, dlatego nie chciałbym wtopić. Duże znaczenie ma co kupię, czy to raczej bez różnicy? Jaką markę polecacie? Na pierwszy rzut przyszły mi do głowy Bosch i Centra, któryś będzie ok, czy raczej powinienem celować w coś innego?
iktorn92
Fri, 24 Apr 2015 - 17:26
Z tego co moja wiedza wynosi, Bosch Exide 4max(IC) i coś jeszcze chyba to wszystko produkty Warty tylko inaczej brandowane. Takie miałem info czy jest tak na prawdę nie wiem
Może mnie ktoś poprawi. Polecam tylko jednak bezobsługowy akku kupić, wg mnie mają dłuższą żywotność, nie trzeba do nich zagladać.
Misior
Fri, 24 Apr 2015 - 17:45
Akurat dzisiaj byłem na szkoleniu z akumulatorów w IC i gość mówił, że bosch i varta to to samo. Dodatkowo Cartechnic to to samo co bosch s4 tylko produkowany jako tańsza linia bez całej otoczki marketingowej.
Jeśli chodzi o bezobsługowość to teraz prawie wszystkie są bezobsługowe (nawet jak mają korki) odkąd wprowadzili dodatki wapnia więc to tylko taki chłyt.
Najważniejsze żebyś dobrał prawidłowo do auta.
Z innej beczki: czy w szkodzie komunikacyjnej musi być kierowca sprawca? Czy wystarczy sam pojazd? Pytam teoretycznie co w przypadku jak np na zboczu z ręcznego ucieknie traktor (z ważnym oc) i uderzy w samochód? Co wtedy trzeba by wpisać w oświadczeniu jako sprawca kolizji?
matteusz
Fri, 24 Apr 2015 - 18:13
Dzięki za odpowiedzi, co do Boscha i Varty to również miałem takie info.
Mis
Fri, 24 Apr 2015 - 19:51
Polecam Boscha S3 lub S4, ewentualnie Voltmaster to podobno Bosch tak naprawdę.
matteusz
Fri, 24 Apr 2015 - 19:54
Dzięki, wezmę chyba Boscha S5, taki mi dobrało na stronie Boscha do 330d.
plastek
Fri, 24 Apr 2015 - 22:43
Ja Boscha nie polecam. S3 i s4 to kicha. Nie wiem jak s5. Za to polecam forse lub najtańszego kagera który pięknie radzi sobie z wszystkimi moimi autami i kosztuje tyle ze jak padnie to nie będzie szkoda wymienić go na drugi.
tjwasiak
Sat, 25 Apr 2015 - 01:37
Jeśli chodzi o akumulatory obecnie, to zgadzam się że najlepiej kupować to co w danym rozmiarze (i pojemności/biegunach) najtańsze jest dostępne.
Andrzej87
Sat, 25 Apr 2015 - 21:54
Varta padały po roku, dwóch, a nie były męczone. A Jenoxy kilkanaście bądź kilkadziesiąt rozruchów dziennie i dają radę po rok, dwa. Kager też dawał radę. Do firmowych od paru lat kupuję Jenoxa i nie ma problemu.
PioterW
Sat, 25 Apr 2015 - 23:13
CYTAT(Misior @ Fri, 24 Apr 2015 - 17:45)
Z innej beczki: czy w szkodzie komunikacyjnej musi być kierowca sprawca? Czy wystarczy sam pojazd? Pytam teoretycznie co w przypadku jak np na zboczu z ręcznego ucieknie traktor (z ważnym oc) i uderzy w samochód? Co wtedy trzeba by wpisać w oświadczeniu jako sprawca kolizji?
Ktoś ten traktor zostawił. Jak nie ma na miejscu sprawcy, trzeba dzwonić po policję, niech ustala.
Misior
Sun, 26 Apr 2015 - 09:13
No tak. Ale mi chodzi o to ze wiadomo kto postawił ten przykładowy traktor. Tylko czy jest to jakiś powód dla ubezpieczalni żeby kwestionować wyplate odszkodowania dlatego ze nikt nim nie kierował albo że był źle zabezpieczony? Czy osobie która tak zostawila ten traktor coś grozi? Czy normalnie działa OC?
gajos
Sun, 26 Apr 2015 - 10:33
Przyczepy też muszą mieć OC a nie mają kierowcy
jagus
Sun, 26 Apr 2015 - 10:52
Z przyczepami to jest w ogóle akcja. Nie wiem, czy się ktoś orientował w temacie kiedy jest wypłacane ubezpieczenie z OC przyczepy. Z moich wstępnych ustaleń wynika, że tylko wtedy jak przyczepa stoi lub sama się np stoczyła i uszkodziła osobę/mienie.
W każdym innym przypadku jest brane oc auta/ciągnika.
Misior
Sun, 26 Apr 2015 - 11:37
Ja pytam dlatego bo u sąsiada była taka akcja ze traktor stał z góry, ręczny słaby, przeskoczył bieg i sam odpalił i wjechał w auto które było przed nim. Najlepsze ze to było jego auto i jego traktor. Czy można spisac wtedy oświadczenie żeby z oc traktora dostać odszkodowanie na samochód?
flapjck1
Sun, 26 Apr 2015 - 14:07
CYTAT(Misior @ Sun, 26 Apr 2015 - 11:37)
Ja pytam dlatego bo u sąsiada była taka akcja ze traktor stał z góry, ręczny słaby, przeskoczył bieg i sam odpalił i wjechał w auto które było przed nim. Najlepsze ze to było jego auto i jego traktor. Czy można spisac wtedy oświadczenie żeby z oc traktora dostać odszkodowanie na samochód?
nie,
nie moze sprawca i poszkodowanym byc jedna i ta sama osoba ( w przypadku polisy OC )
gongo
Sun, 26 Apr 2015 - 14:53
Jakie czasy moze robić s4 b5 600hp@1500kg? w przyblizeniu
100-200 0-200
Misior
Sun, 26 Apr 2015 - 17:25
CYTAT(flapjck1 @ Sun, 26 Apr 2015 - 14:07)
nie,
nie moze sprawca i poszkodowanym byc jedna i ta sama osoba ( w przypadku polisy OC )
A co jeśli to dwie różne osoby a przypadek jak wyżej?
Salieri
Sun, 26 Apr 2015 - 17:54
Chciałbym wrócić do akumulatorów.
Jak to możliwe, że fabryczne akumulatory wytrzymuja np 10lat a nowe aftermarkety 3-4lata? Celowe postarzanie produktu?
Czy taki nowy akum z aso wytrzyma tyle, co taki, z którym auto z fabryki wyjezdza?
tjwasiak
Sun, 26 Apr 2015 - 18:31
A w jakim samochodzie z obecnie sprzedawanych akumulator wytrzymuje 10 lat? Kiedyś (jeszcze w sumie nie dawno, początek poprzedniej dekady) w Mercedesach - ale standardowo były akumulatory żelowe. Niestety obecnie ASO sprzedaje tradycyjne, więc nie liczyłbym na tak długą eksploatację.
kamil.k
Sun, 26 Apr 2015 - 20:21
ja używam aku firmy topla i mam w kazdym aucie .Najdłużej 6 lat i auto sprzedałem więc nie wiem ile wytrzymuja.
co do nowych to w polo nowy wytrzymał prawie 7 lat i wsadziliśmy tople w tamtym roku.Polo jeżdzone codziennie ale ma zrobione nie całe 70 tys.km
Salieri
Sun, 26 Apr 2015 - 20:29
Ciezko powiedziec, ktory z obecnie sprzedawanych, bo chyba zaden obecnie sprzedawany samochod nie ma 10lat
ale w moim e46 byl akumulator od nowosci, 12lat i chodzil - sprzedalem auto (przy przebiegu 250k) i nie bylo z nim problemów. W vectrze B z 2000, ktora wczesniej jezdzilem wytrzymal 11lat i 240k przebiegu, a nastepny bosch s4 wytrzymal 4lata, moj ojciec ma audi b6 z 2002 i wytrzymal tez 11 lat. Wszystko diesle.
Maxim555
Sun, 26 Apr 2015 - 21:21
Jeżeli warunki użytkowania sa dobre dla akumulatora to wytrzyma więcej niż 10 lat. Ale w dzisiejszych czasach, to jest niemożliwe. Rośnie CR silników i tym samym pobór prądu przy rozruchu, a to pomijając oczywiście długie przestoje, najbardziej niszczy akumulator.
matteusz
Sun, 26 Apr 2015 - 21:29
Akurat w dieslach to CR raczej spada
tjwasiak
Sun, 26 Apr 2015 - 22:06
Widać dużo zależy od szczęścia, bo nie licząc właśnie MB to ja zauważam że 5 lat dla fabrycznych akumulatorów to już dużo, a wszelkie wkładane później wytrzymują z reguły 2-3 lata. I nie ma wielkiej różnicy czy benzyna czy diesel.
MihasZiom
Sun, 26 Apr 2015 - 22:37
Witam. Pacjent ibiza 6l tdi asz 130 koni. Problemem jest przeładowanie turbiny i wpadanie w tryb awaryjny. Na vagu wywaliło zbyt wysokie ciśnienie doładowania. Wszystko zaczęło się od nieco ospałej pracy turbo, późnego wstawania i jakby mniejszej mocy, po 2 dniach auto zaczeło wpadać w tryb awaryjny. Czytałem nieco w necie no i padła np na zawor n75 ale u mnie nie wystepuje tylo są zintegrowane wszystkie zaworki w czarną puszkę na kielichu. Podmieniłem ją na inny i problem został. Pewnie zapieczona geometria ale sztanga chodzi lekko i płynnie, po zassaniu przewodu od gruszki rusza się bezproblemowo. Jakieś podpowiedzi przed wywaleniem turbiny na stół ?
kubas181
Mon, 27 Apr 2015 - 10:59
Macie jakies magiczne sposoby montazu napinacza paska w saabie 9000 2.0T?
o takiego:
http://www.draken.com.pl/saab/1980-thickbo...98-r4-gates.jpg
luisgomes6
Tue, 28 Apr 2015 - 18:31
Było przed chwilą o akumulatorach to i ja zapytam. Chcę w najbliższych dniach wymienić akumulator w bmw e63 650 z 2005 roku. wedle moich ustaleń z realoem powinien to być akumulator 110 Ah o symbolu 61218376384. Czy mógłby ktoś potwierdzić trafność moich poszukiwań i podpowiedzieć gdzie można taki kupić? Dzwoniłem do BMW Stando Service z Wrocławia i polecają mi jakiś niby oryginalny za 850 zł i żelowy AGM za 1600 plus 150 za programowanie. Różnica spora, warto wziąć ten żelowy czy zostać przy oryginale? Czy w ogóle mogę mieć 100 pewności, że to co mi tam chcą wcisnąć jest dokładnie tym akumulatorem, który szedł na pierwszy montaż w fabryce?
matteusz
Tue, 28 Apr 2015 - 19:12
Ja również pozwolę sobie wrócić do tematu akumulatorów: w pewnym sklepie u mnie w miescie polecili mi aku marki Forse, podejrzewam że ma to związek z faktem, że akurat takimi handlują, w każdym razie jest nawet trochę tańszy od Boscha, którego znowu nie polecają (powód pewnie jak wyżej). Macie jakieś opinie o tej marce? To jest jakaś uznana marka, czy wręcz przeciwnie?
Pan. B
Tue, 28 Apr 2015 - 20:08
Forse nie znam ale znam tople red. Bardzo dobre aku tańsze i lepsze niż bosch i varta.
Zap piastów ma kilku znajomych i też bardzo chwalą.
tjwasiak
Wed, 29 Apr 2015 - 12:44
Tyle że ZAP kupiony w Piastowie będzie droższy niż Bosch czy Varta, nie wiem gdzie można te akumulatory kupić w jakiś rozsądnych cenach (nie mówię żeby na nich majątek zbić, ale tak żeby dla warsztatu to miało jakiś sens).
usuniety
Fri, 01 May 2015 - 15:21
Jakie są minusy stosowania aluminiowego koła pasowego bez tłumika drgań skrętnych wału?
!markos
Fri, 01 May 2015 - 15:42
W najgorszym przypadku pompa oleju rozpada się na kawałki.
gongo
Sat, 02 May 2015 - 14:37
Czym się różni twinturbo od biturbo? Ile osób bym się nie pytał to różne wersje słyszę od tego ze biturbo to 2 takie same sprężarki a twinturbo to jedna większa druga mniejsza albo biturbo jest w V a twinturbo w rzędówkach
kompot
Sat, 02 May 2015 - 14:50
Konkretnie rzecz biorąc to są nazwy marketingowe.
Andrzej87
Sat, 02 May 2015 - 15:24
Forse, to jedne z tańszych. Nie wiem jak z trwałością. Ja polecam Jenoxa, tani i w trudnych warunkach wytrzymują 2-3 lata. Z droższych może Centra Futura.
matteusz
Sat, 02 May 2015 - 18:42
Kupiłem tego Forse'a, zobaczymy ile pożyje, miała być Varta, ale trochę mnie wyrolowali w jednym sklepie, a że na dziś nowy aku był mi niezbędny, to nie miałem specjalnie wyboru. Jak padnie za miesiąc to nie omieszkam o tym wspomnieć
Al Ed Upek
Sat, 02 May 2015 - 20:56
Senior użytkuje Westę Forse już kilka lat i jest zadowolony. Ja mam Westę z jakiejś niższej serii i też jest ok. Myślę że nie ma się czego obawiać.
kepa416
Sat, 02 May 2015 - 23:43
Wymieniałem korektor hamulcowy i poci mi się jeden przewód z 6. Boję się go mocniej dokręcać bo wydaje mi się że zerwę gwint. Cały czas jak przetrę do sucha czyścikiem po pewnym czasie pojawi się na zwoju który wystaje płyn hamulcowy. Sprawdzałem kształtkę na przewodzie i w kolektorze to nie widzę aby byłą zagięta czy przerysowana. Spotkał się ktoś z takim problemem?
Druga sprawa układ się nie zapowietrza albo w minimalnym stopniu. Zauważyłem dziwny efekt że w momencie kiedy auto przegonię na wysokich obrotach to hamulec wydaje się być twardszy niż przy cywilnej jeździe. Czy może być to efekt uwalonego zaworka zwrotnego na przewodzie podciśnienia?
Auto bez ABS
Salieri
Sun, 03 May 2015 - 09:28
Czym zmyć sosnową żywicę z lakieru, jednocześnie go nie uszkadzając? Samochód przez weekend stał pod drzewem i mam kilka kropel żywicy na lakierze, które na dodatek jeszcze pospływały 10-15cm.
henieQ
Sun, 03 May 2015 - 10:21
Poszukaj preparatow typu Tar&Glue.mosobiscie uzywam tego od Shiny Garage i nie narxekam.
Vendorowicz
Sun, 03 May 2015 - 15:02
Pacjent: wolnossące nissanowe SR20.
Planuję podnieść moc do około 170-180KM.
Zbieram graty i między innymi na warsztat poszedł układ paliwowy.
Wleciała pompa paliwa ze Skyline RB25 i regulator ciśnienia paliwa (chińczyk).
Seryjne ciśnienie paliwa to 3 bary. Jak bym nie kręcił regulatorem ciśnienia, to tych 3 barów nie mogę przekroczyć. Przy kręceniu śrubą regulacyjną, zegar ładnie pokazuje, że ciśnienie rośnie ale dobija do tych 3barów i nic więcej się nie dzieje.
Coś działa nie tak jak trzeba czy nie rozumiem zasady działania regulatora?
matteusz
Sun, 03 May 2015 - 15:43
Panowie, problem nietypowy, pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Zmieliło mi wewnętrzny wielowypust w śrubie antykradzieżowej, ktoś ma jakiś sprawdzony patent na wykręcenie takich śrub? Nasadka też się odkształciła, więc wypadałoby jakimś patentem wszystkie 4 wykręcić.
bandit_rzeszow
Sun, 03 May 2015 - 15:53
CYTAT(matteusz @ Sun, 03 May 2015 - 15:43)
Panowie, problem nietypowy, pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Zmieliło mi wewnętrzny wielowypust w śrubie antykradzieżowej, ktoś ma jakiś sprawdzony patent na wykręcenie takich śrub? Nasadka też się odkształciła, więc wypadałoby jakimś patentem wszystkie 4 wykręcić.
Migomat.
matteusz
Sun, 03 May 2015 - 16:33
To chyba jedyna opcja, pytanie czy się uda coś dospawać i czy to wytrzyma. Trzeba będzie spróbować.
Vendorowicz
Sun, 03 May 2015 - 16:43
matteusz
Sun, 03 May 2015 - 16:51
Tyle że ja muszę włożyć nasadkę wewnątrz śruby, a nie tak jak na tych obrazkach śrubę w nasadkę. Tą nasadką się uda?
kepa416
Sun, 03 May 2015 - 17:51
CYTAT(matteusz @ Sun, 03 May 2015 - 16:51)
Tyle że ja muszę włożyć nasadkę wewnątrz śruby, a nie tak jak na tych obrazkach śrubę w nasadkę. Tą nasadką się uda?
Czyli masz zabezpieczenie od VAG? To jedyna opcja spawać do tego co zostało.
matteusz
Sun, 03 May 2015 - 17:56
Nie wiem czy od VAG, tak kupiłem auto, łeb śruby ma otwór z wewnętrznym wielowypustem, w który wchodzi nasadka.
RsFordFan
Sun, 03 May 2015 - 19:05
Wbic Torx albo Spline, od uderzen sie zluzuje i pusci
Honada
Mon, 04 May 2015 - 20:29
Który z kolegów może pomóc w rozszyfrowaniu historii serwisowej BMW e90 2011r. przy użyciu nr VIN ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.