matteusz
Tue, 30 Dec 2014 - 22:04
Dałem znów 1:50 i jadę dalej z koksem
Dzięki za rady
tomek 1980
Tue, 30 Dec 2014 - 22:05
Powiem tak, kiedyś czyściłem ducato, tam są jasne szare plastiki, a był taki brudny w środku, że aż za głowę się złapałem, że tak można zapuścić samochód. Popsikałem chemią, czymś podobnym do Dimmera i drzwi płukałem karcherem, wszystko, było po myciu, jakby z fabryki dopiero co wyjechało.
kepa416
Wed, 31 Dec 2014 - 04:27
Czy takie piasty są dopuszczalne do montażu? Kupiłem porozbierałem i patrzę a tam takie rzeczy pod łożyskiem.
http://i.imgur.com/mFbBCZM.jpghttp://i.imgur.com/8gOBbhX.jpgDruga sprawa czy ktoś ma link do materiału bądź zdjęcia jak zbudowane są proste korektory hamowania bez ABS np takie od Japończyków Honda Nissan czy Toyota
iktorn92
Wed, 31 Dec 2014 - 09:35
Piasta raczej wygląda normalnie, ma slady po cięciu wewnętrznej bierzni lozyska, trochę komuś flex za daleko poszedł. Częsty widok imo...
kamil.k
Wed, 31 Dec 2014 - 10:50
nie wiem czy tak ok bo wyglądajakby łożysko staneło
bodziokardasz
Wed, 31 Dec 2014 - 17:59
Tym wgłębieniem od flexa też bym się nie przejmował, ale te ślady zatarcia wyglądają podejrzanie. Spróbowałbym przepolerować i pomierzyć mikrometrem średnicę czy jest w normie.
kepa416
Thu, 01 Jan 2015 - 18:34
No właśnie kupiłem w takim stanie i nie wiem czy szukać nowych w sensie używek bo oryginał 750 zł. A tutaj mam jeszcze 5 szpilek do wymiany. Do tego muszę zmierzyć czy nie ubyło tam materiału.
caro
Fri, 02 Jan 2015 - 11:22
Jaką oponę potrzebuję aby wjechać zimą do Niemiec ?
Porszak
Fri, 02 Jan 2015 - 14:43
zimowa, w rozmiarze homologowanym do auta?
Salieri
Fri, 02 Jan 2015 - 15:19
rozmiar homologowany do auta obowiazuje raczej tylko auta z niemieckimi blachami.
Wiec pewnie musi byc po prostu zimowa
caro
Fri, 02 Jan 2015 - 16:54
Już wyszukałem w niemieckich internetach, obowiązkowo albo zimowa albo M+S.
Salieri
Fri, 02 Jan 2015 - 18:50
to cieakwe bo niektore letnie tez maja M+S, ale skoro Niemcy tak wymyslili to tym lepiej
mate96
Fri, 02 Jan 2015 - 19:06
CYTAT(Salieri @ Fri, 02 Jan 2015 - 18:50)
to cieakwe bo niektore letnie tez maja M+S, ale skoro Niemcy tak wymyslili to tym lepiej
I pewnie w takim przypadku może nazywać się całosezonową
maaaad
Fri, 02 Jan 2015 - 23:19
No miałem kiedyś takie M+S. Chińskie. Zdecydowanie nie polecam na lekki chociażby śnieg, wbrew nazwie (Mud+Snow).
matteusz
Sat, 03 Jan 2015 - 20:04
Panowie, jak ładnie na polski przetłumaczyć zjawisko "heat soak"?
PioterW
Sat, 03 Jan 2015 - 20:30
gorąca kąpiel?
matteusz
Sat, 03 Jan 2015 - 20:36
Ktoś tak po polsku mówi? Wydaje mi się to niezbyt dobre tłumaczenie
Żeby nie było wątpliwości, chodzi mi o zjawisko, gdy wyłączamy silnik po ostrym pałowaniu a po zatrzymaniu na skutek oddawania ciepła przez silnik i braku chłodzenia rośnie temperatura płynu chłodniczego.
PioterW
Sat, 03 Jan 2015 - 20:42
No tak, ale nie napisałeś w jakim kontekście. W takim razie być może chodzi o przegrzanie/zagotowanie płynu (wody w chłodnicy, jak niektórzy mówią).
matteusz
Sat, 03 Jan 2015 - 20:53
Po prostu w angielskojęzycznej literaturze można się spotkać z takim terminem i zastawiam się jak to ładnie ująć po naszemu, ale słabo mi idzie. Zagotowanie płynu wydaje mi się zbyt niedokładne, bo tu chodzi o tę specyficzną sytuację, nie musi nawet dojść do zagotowania płynu, a płyn można też zagotować na włączonym silniku. Podejrzewam, że nie ma ładnego, krótkiego tłumaczenia na polski. W każdym razie nie znalazłem.
pontony
Sat, 03 Jan 2015 - 21:09
Nie da sie przetlumaczyc wszystkich zwrotow angielskich uzywajac jednego wyrazu. Jak tlumaczysz to w kontekscie, to wzrost temperatury bedzie prawidlowym tlumaczeniem.
matteusz
Sat, 03 Jan 2015 - 21:26
Wiem, że nie da się wszystkiego przetłumaczyć. Myślałem, że ktoś może zna jakiś ładny zwrot
Wzrost temperatury jest w sumie nie najgorszy. Dzięki za pomoc
yarbin
Sun, 04 Jan 2015 - 10:44
Dosłowne "przesiąknięcie żaru" nie brzmi najlepiej
HMP_inc
Sun, 04 Jan 2015 - 18:57
Wazyl ktos Stilo 5d JTD 115 lub 140KM? Zeperfs podaje (bez kierowcy z 90% baku) rzeczywista wage 1418 i 1360kg. Ile to ma sie do rzeczywistosci?
Tarantula
Sun, 04 Jan 2015 - 22:09
Mam problem z dolozeniem tempomatu do golf 5. Zalozylem manetke (zamiennik, nie orginal), modul mam z koncowka f czyli midline lub highline, czyli jest ok. Podczas kodowania wpisany login 11463. Wszystko zatwierdzone. Nastepnie kodowanie modulu kola kierownicy i szyfr zmieniony z cyfry 1 na cyfre 4. Wszystko zatwierdzone, zapisane. Tempomat nie dziala
Na poczatku przy uruchomieniu manetki zapala sie kontrola od cruiscontrol na zegarach, ale auto nie trzymalo predkosci, po paru probach kodowanie nie zapala sie nawet ta kontrolka i tempomat dalej nie dziala. Dzieki za pomoc
kluczykpl
Mon, 05 Jan 2015 - 11:59
masz zle zakodowany modul , tu masz wszystko krok po kroku
http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2013/06/tempomat.html i musi dzialac
Tarantula
Mon, 05 Jan 2015 - 12:19
Wszystko robilem wlasnie wg tej instrukcji, wpisany login, nastepnie 1 zmienione na 4 i powinno dzialac. Ale tak nie jest
kluczykpl
Tue, 06 Jan 2015 - 11:10
Tarantula a masz komputer pokladowy i tempomat, czy tylko tempomat? kwestia dobrego kodowania i musi to dzialac.
Tarantula
Tue, 06 Jan 2015 - 22:16
Kluczykpl, jest komputer( nie pelny fis, ale spalanie i temperatura jest) i jest manetka tempomatu. Wszystkie kody wpisuje jak z instrukcji wyzej, wszystko pozytywnie zatwierdzone. Na vcds w blokach pomiarowych wszystko idealnie reaguje. Nie wiem czy to normalne, ale przy nie uruchomionym silniku gdy przelacze manetke w pozycje ON to swieci sie kontrolka tempomatu na desce. Gdy uruchomie silnik odrazu gasnie i potem juz ani na postoju ani w czasie jazdy powyzej 30kmh sie nie zapala. Mam blad w sterowniku kola kierownicy 01044- sterownik zakodowany nie prawidlowo- sporadyczny.
Kroplówa
Wed, 07 Jan 2015 - 17:05
Mam pytanie gdzie znajduje się pompa podprogowa w BMW E38 730D
tomek 1980
Wed, 07 Jan 2015 - 23:55
Witam, jak się nie mylę, to pod plastikową osłoną z lewej strony, właśnie pod progiem.
Pozdrawiam.
avacs5
Fri, 09 Jan 2015 - 20:48
Witam, muszę wymienić podgrzewacz wody w w210 3.2 CDI lift, czy od 2.2 i 2.7 CDI sa takie same? Jeśli nie to z jakim numerem musze kupić do 3.2 CDI ?
pzdr
slonik98
Mon, 12 Jan 2015 - 14:13
Witam. Jak sterowane jest turbo bez vnt? Za co odpowiada gruszka podcisnieniowa? To jest takie vnt tylko, że mamy stale wychylenie kierownic, czy tutaj nie ma w ogóle kierownic. W vito stracilo mi się doladowanie, a powiem szczerze że nigdy nie mialem w rękach turbiny bez vnt. Pozdro
burski
Mon, 12 Jan 2015 - 15:20
Grucha steruje klapką WG.
slonik98
Mon, 12 Jan 2015 - 15:31
Ok. To już wiem o co chodzi.
kepa416
Tue, 13 Jan 2015 - 00:53
Czy jest możliwość że sztywne przewody skorodowały wewnątrz bądź przytkały się bądź cokolwiek innego mogło się z nimi stać że koła można na wciśniętym hamulcu obracać rękoma? Ręczny żyleta na 2/3 ząbku tzn nie obrócę rękoma koła ale podczas jazdy też nie zablokuje na asfalcie.
Wymieniłem: pompę, korektor siły hamowania, przewody elastyczne, bębny
( tak chodzi tu o bębny z tyłu), okładziny i tłoczki. Wszystko chodzi delikatnie podczas gdy bębny nie są założone. Płyn zmieniony już ze 3 razy.
jagus
Tue, 13 Jan 2015 - 01:39
Jak to jest, że producenci sprężyn tacy jak eibach, czy H&R przewidują tylko jeden model sprężyn street -30mm do auta niezależnie od wersji silnikowej?
Gama silnikowa od 1.8 r4 po 3.0 v6 plus diesle r4. Rozumiem jakies MTS-y czy inne Jamex-y, ale Eibach? Przedstawiciel Eibach mówi, że spręzyny na tył są progreesywne, ale przednie nie. Jak to ma spełnić swoją funkcję pod tak różnym obciążeniem zależnym od wagi silnika?
flapjck1
Tue, 13 Jan 2015 - 10:11
CYTAT(kepa416 @ Tue, 13 Jan 2015 - 00:53)
Czy jest możliwość że sztywne przewody skorodowały wewnątrz bądź przytkały się bądź cokolwiek innego mogło się z nimi stać że koła można na wciśniętym hamulcu obracać rękoma? Ręczny żyleta na 2/3 ząbku tzn nie obrócę rękoma koła ale podczas jazdy też nie zablokuje na asfalcie.
Wymieniłem: pompę, korektor siły hamowania, przewody elastyczne, bębny
( tak chodzi tu o bębny z tyłu), okładziny i tłoczki. Wszystko chodzi delikatnie podczas gdy bębny nie są założone. Płyn zmieniony już ze 3 razy.
a plyn wogole ci tym jednym cylinderkiem wylatuje?
Salieri
Tue, 13 Jan 2015 - 11:53
CYTAT(jagus @ Tue, 13 Jan 2015 - 01:39)
Jak to jest, że producenci sprężyn tacy jak eibach, czy H&R przewidują tylko jeden model sprężyn street -30mm do auta niezależnie od wersji silnikowej?
Gama silnikowa od 1.8 r4 po 3.0 v6 plus diesle r4. Rozumiem jakies MTS-y czy inne Jamex-y, ale Eibach? Przedstawiciel Eibach mówi, że spręzyny na tył są progreesywne, ale przednie nie. Jak to ma spełnić swoją funkcję pod tak różnym obciążeniem zależnym od wagi silnika?
czy na pewno? Do mojego bmw jak sprawdzalem eibachy, to byly chyba 3 rodzaje pro-kitów w zależności od silnika i różniły się właśnie obciążeniem.
kepa416
Tue, 13 Jan 2015 - 14:38
CYTAT(flapjck1 @ Tue, 13 Jan 2015 - 10:11)
a plyn wogole ci tym jednym cylinderkiem wylatuje?
Tak wydatek podczas odpowietrzania jest taki samo na obu koła mierzyłem to co prawda metodą chałupniczą czyli strzykawka wężyk i 4 naciśnięcia hamulca i odkręcenie odpowietrznika.
jagus
Tue, 13 Jan 2015 - 16:02
CYTAT(Salieri @ Tue, 13 Jan 2015 - 11:53)
czy na pewno? Do mojego bmw jak sprawdzalem eibachy, to byly chyba 3 rodzaje pro-kitów w zależności od silnika i różniły się właśnie obciążeniem.
Taka polityka firmy. Dodam, że chodzi o peugeota 406 i chyba łatwo się domyślić dlaczego tak zrobili.
Czy ktoś może coś powiedzieć na temat sprężyn ST-Suspension? Jakaś połączenie z KW. Wiem, że Eibach jest w miarę komfortowy a np Weitec w miarę twardy. Mówimy o aucie do DD a nie na tor. Chodzi tylko i wyłącznie o obniżenie o 30 mm z zachowaniem jak najbardziej komfortowej charakterystyki zawieszenia.
Misior
Tue, 13 Jan 2015 - 16:47
A jaki masz silnik w tej 406? Może ktoś źle Ci sprawdził bo do słabszych silników czyli 1.6 1.8 nie pasują sprężyny od mocniejszych. I tak np w opisie eibacha jest tak:
EIBACH Pro-Kit Peugeot 406 (8E) Limousine / Sedan 2.0, 3.0, 1.9 D, 1.9 TD, 2.0 HDI, 2.1 TD, 2.2 HDI 11.95 - 05.04 1230 kg/1200 kg E7015-140 30 mm/30 mm
i jest stosowany do samochodów o nacisku na przednią oś do 1230kg a tylną do 1200kg.
Może te silnik mają na tyle małą różnicę w wadze, że niema to znaczenia?
W innych samochodach faktycznie jest więcej rodzai.
jagus
Tue, 13 Jan 2015 - 17:25
Ja mam wolnossące 2.0 ew10j4. Jeden z forumowiczów kupił właśnie te uniwersalne (jedyne dostępne). Okzazało się, że sprężyny od 3.0 i auto stało jak seryjne, tylko zrobiło się sztywniejsze.
Różnica w wadze r4 Pb vs HDi i V6 myślę, że będzie pewnie z 50-80 kg, więc sporo. Myślałem, że może spręzyny mają jakąś progresje skoku i przez to są uniwersalne, ale przedstawiciel Eibacha na Polskę odpisał iż charakterystyka przodu jest liniowa. Jedynie tylne sprężyny są progresywne. Jeden model sprężyn nie będzie dobry do takiej gamy silnikowej. Wg mnie zrobili sprężynę pod v6, bo do małuch benzyn im się nie sprzedawały.
Na dzień dzisiejszy ST-Suspension ma w ofercie różne wersje silnikowe. Te same numery ma Weitec i KW. Boję się, że sprężyny będą dość twarde biorąc pod uwagę kanapowy charakter 406-tki.
Wszędzie gdzie czytałem, były informacje, że eibach jest najbardziej komfortowy.
Misior
Tue, 13 Jan 2015 - 18:00
Chyba masz rację w tym co piszesz. Sprężyny dedykowane do Twojego z firmy eibach pasują do wszystkich innych. A jesli różnica w wadze jest taka jak mówisz to niema opcji żeby to ładnie siadło.
W intercarsie mają w katalogu również Lesjofors i te już są rózne dla róznych silników.
Porszak
Tue, 13 Jan 2015 - 18:17
nie mialem weitec'a, ktory by nie usiad 10 wiecej na poczatku, a potem nawet 30 w aucie 1000kg. dotyczy to i przodu i tylu. fak, że bylo to kilka lat temu. ja już wiecej nie kupie. ale na eibachu jest tak jak trzeba by szybko smigac i nie omijać wszystkich mozliwych nierownosci i zapałek na drodze, choc siadlo 40, a nie 30mm jak mowi katalog.
Wiem ze to niepopularne, ale moze kupic eibacha i lekko przyciac jesli budowa sprezyny pozwala. lesjoforce byly ok jak sie orientowalem dawno temu
jagus
Tue, 13 Jan 2015 - 18:37
Lesjofors robi chyba tylko w oryginalnym rozmiarze bez obniżenia?
Przycięcie nie wchodzi w grę, bo budowa sprężyny nie pozwala.
plastek
Wed, 14 Jan 2015 - 00:18
Witam , przygotowuje po raz pierwszy EVO X n-grupe i mam parę pytań odnośnie spawania karoserii
Łączenia lecę spawem ciągłym 2-3cm i odstępy powiedzmy co 5cm? Pod maską oblecieć sciane grodziowa , kielichy , podluznice . Potem nadkola przód? W srodku podluznice , progi? Pod spodem podłużnice wzdłuż auta? Mocowania amorków tył itp? Nie chce przesadzić z ilością spawów.
Gumę z łączeń blach zrywać przy pomocy opalarki + szpachelki? A na koniec bardzo dobrze doczyścić to szczotką drucianą ? Macie jakieś szybkie patenty na pozbycie się mastyk\gum z całego auta?
BartekSz
Wed, 14 Jan 2015 - 07:01
CYTAT(plastek @ Wed, 14 Jan 2015 - 00:18)
Gumę z łączeń blach zrywać przy pomocy opalarki + szpachelki? A na koniec bardzo dobrze doczyścić to szczotką drucianą ? Macie jakieś szybkie patenty na pozbycie się mastyk\gum z całego auta?
suchy lód zastosuj - wszystkie pięknie odpadnie
Honada
Wed, 14 Jan 2015 - 10:00
Panowie, pacjent to Audi A6 1.9 TDI 110 KM z 2000 roku. Cieknie podobno spod pompy wtryskowej. Możecie polecić dobrego mechanika, który zregeneruje pompę w Warszawie lub okolicach?
Kroplówa
Wed, 14 Jan 2015 - 16:32
Witam,mianowicie problem jest taki po zamontowaniu czujnika pirotechnicznego (żółta wtyczka),rozrusznik działa,lecz pompa paliwa nie ciągnie paliwa,jakby była jakaś blokada.Wykasować Błąd Poduszek czy zastosować jakieś ominięcie.Brak już mi pomysłów
-Pacjent BMW 730D E38
Tarantula
Fri, 16 Jan 2015 - 18:40
Poratuje ktos schematem rozrzadu do freelandera 2 2.2d? Dzieki wielkie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.