Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
k-meal
CYTAT(KAMILcom @ Fri, 19 Nov 2010 - 15:44) *
mam nadzieje że mi pomożecie, bo mam mały problem z dmuchawą.
wentylator jest sprawny bo podłączałem go na krótko.
do samego wentylatora dochodzą 2 kable. na pierwszym jest +12v (nie zależnie na który bieg włączę wentylator na panelu, chyba że ustawie na 0 to mam 0v), a na drugim nie wiem co, ale nie jest to masa. jak wepnę miernik pomiędzy te kable to mam 0v. mase musze brać z budy.

pytanie w jaki sposób jest regulowana prędkość obrotów wentylatora ?
i co powinno być na drugim kablu ? jakieś napięcie? nie znam sie na elektryce...

jakie auto?
nie masz rezystora dmuchawy (czy jak sie to ustrojstwo zwie) ?
KAMILcom
stary japoniec z końca lat 80
prawdopodobnie właśnie regulacja odbywa sie za pomocą tego co piszesz. tylko gdzie tego szukać i jak to wygląda?

aha, wentylator nie działa wogóle. mimo że z jednego kabla tak jak napisałem idzie 12v
Feluke
Czyli tak, jak machasz przelacznikiem od wentyla to w polozeniu 0 masz 0v a w kazdym innym 12v bez podlaczonego wentylatora. Jak go podlaczysz to i tak nie dziala a jak dodasz mase z budy to wentylator ci dziala na full obrotach czy zgodnie z tym ktory bieg wybierzesz?
Jak opcja druga to nie masz kolego masy na wentylu i tyle.
KAMILcom
CYTAT(Feluke @ Sat, 20 Nov 2010 - 00:21) *
Czyli tak, jak machasz przelacznikiem od wentyla to w polozeniu 0 masz 0v a w kazdym innym 12v bez podlaczonego wentylatora. Jak go podlaczysz to i tak nie dziala a jak dodasz mase z budy to wentylator ci dziala na full obrotach czy zgodnie z tym ktory bieg wybierzesz?
Jak opcja druga to nie masz kolego masy na wentylu i tyle.



tak jak piszesz, działa na każdym biegu na max obrotach. czyli wychodzi na to że nie mam masy i mam zepsuty regulator obrotów? gdzie tego regulatora szukać, przy panelu czy przy dmuchawie?
k-meal
wez napisz dokladnie o jakie auto chodzi.
ja wymienialem w dwoch i w obu byl w okolicy wentylatora.

wpisz na allegro "rezystor civic/323" czy jakie tam auto masz i zobaczysz jak wyglada. zamiast "rezystor" mozesz tez wpisac "opornica" albo "opornik".
frugopl
Podepne sie pod pytanie KAMILcom - pacjent Opel Calibra 2.0 8v 93r. wersja z klima. Dmuchawa dziala tylko na najwyzszym biegu (na czwartym). Z tego co sie dowiedzialem najprawdopodobniej do wymiany mam ten rezystor. Wie ktos moze gdzie go znajde i jak sprawdzic, czy to faktycznie on jest przyczyna?
Maxim555
Siema, takie rezystory są zazwyczaj w pobliżu wylotu powietrza z dmuchawy, bo muszą być chłodzone. Trzeba wykręcić całą dmuchawę.
specu
tak wygląda jak jest zardzewiały zasniedziały przestaje działac...

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchaw...1326986588.html
frugopl
Dzieki wielkie. W przyszlym tygodniu jak wroce od wroga to poszukam.
k-meal
CYTAT(Maxim555 @ Sat, 20 Nov 2010 - 12:14) *
Siema, takie rezystory są zazwyczaj w pobliżu wylotu powietrza z dmuchawy, bo muszą być chłodzone. Trzeba wykręcić całą dmuchawę.

Nie zawsze trzeba wykrecac dmuchawe.
W calibrze jest ponoc pod podszybiem.
linek
Maciass
Czy jest jakiś sens montowania turbo timera do diesla ? i czy wogle jest to możliwe ?
k-meal
Da sie, a czy jest sens to musisz sam sobie rozkminic. Ja tam wolalbym poczekac pare minut albo jechac kilka km spokojnie.
RozbiJacek
Tu się jeszcze podepne, częściej zaglądacie do tego tematu
Jak w tamacie, wczoraj wracając z pracy auto nie jechało jak trzeba, jak by miał kotwice, coraz słabszy, do tego zaczeło pukać, laweta, serwis, doktor( wiarygodny i się zna ) posłuchał popatrzył i Kat umarł,zapchało się na amen, jutro wycinamy, pacjent ma odżyć, tylko teraz pytanie o sondy, są dwie, jedna przed , druga za katem, co dalej, znajomy w Is200 wyciął kata i nic, jest ok i lata, u mnie będzie tak samo? podobno sposobem jest druga sonda w tulejce , w kolanku niebezpośrednio w wydechu i działa bez check engine ... ,kto wie co zrobić konkretnie
caro86wlkp
szybkie pytanie dla poznaniaków. w niedziele oprócz giełdy z autami jest giełda z częściami?
bandit_rzeszow
CYTAT(Neo3 @ Thu, 18 Nov 2010 - 20:57) *
zerowe spalanie przy hamownaniu silnikiem (powyzej jakiejs tam predkosci obr zazwyczaj 1700-2000 obr/min w zaleznosci od rodzaju sterownika) wynika wylacznie z tego ze komp po prostu ma zaprogramowane ze nie podaje paliwe i kropka. Dokladniej, przepustnica jest zamknieta, wiec komputer powinien przejsc w tryb biegu jałowego a jako ze predkosc obrotowa jest wyzsza niz podane 1700-2000 obr wiec nie podawane jest paliwo, bo po co? (strategia hamowania silnikiem)


Dokładnie kolego jest tak jak piszesz... Dzis sprawdziłem i Astra C14NZ przy odpuszczeniu gazu jadac na biegu nie spala paliwa... Podpialem diodę led do wtryskiwacza smile.gif

rolleyes.gif
KAMILcom
CYTAT(Maxim555 @ Sat, 20 Nov 2010 - 12:14) *
Siema, takie rezystory są zazwyczaj w pobliżu wylotu powietrza z dmuchawy, bo muszą być chłodzone. Trzeba wykręcić całą dmuchawę.

problem rozwiązany. nie podłączyłem wogóle tego rezystora laugh.gif był ukryty z tyłu dmuchawy i nawet nie wiedziałem że tam jest.
wniosek z tego taki, najpierw połóżcie wiązkę, dopiero skrecajcie samochód.
Feluke
CYTAT(KAMILcom @ Sat, 20 Nov 2010 - 21:23) *
problem rozwiązany. nie podłączyłem wogóle tego rezystora laugh.gif był ukryty z tyłu dmuchawy i nawet nie wiedziałem że tam jest.
wniosek z tego taki, najpierw połóżcie wiązkę, dopiero skrecajcie samochód.

To mow jak jest bo myslelismy ze nagle ci sie to popsulo. wink.gif

Turbo timer do diesla to zbedny gadzet, jako ze diesel caly czas kotluje duza ilosc powietrza to sie bardzo szybko turbo wychladza. Odczekac pare chwilek zeby turbo zwolnilo i wylaczyc.
Spawos
mam pytanko przyszla fotka z fotoradaru SM .... i czesc fotki (fotka od tylu) zajmuja jakies krzaki... trawa czy cos mozna sie jakos odwolac cos z tym zrobic, mandat niewielki 100zl ale trzeba z tym walczyc smile.gif?? ze radar byl zle ustawiony ze nie bylo go widac
matteusz
Szukam szyn pod sportowe fotele do mojego Kadett'a i spotkałem się z dwoma rodzajami opisanymi jako starr i klappbar, czyli sztywne i składane. Czego to określenie dotyczy? Chodzi o to czy przy składaniu oparcia w trzydrzwiówce fotel się przesuwa do przodu? Ja mam trzydrzwiówkę, ale przy wsiadaniu do tyłu składa się jedynie oparcie, sam fotel się nie przesuwa. Jak kupię starr to będzie ok?

I jeszcze jedno: do wyboru są szyny pod rozstaw śrub 345 i 405mm. Ja potrzebuję pod 405, bo takie aktualnie mam fotele (Recaro). Czy te rozstawy są w miarę uniwersalne i jak będę chciał kiedyś zmienic fotel, to jest szansa że te szyny przypasują, czy do każdego fotela szyny dobiera się indywidualnie bo jest 124545845 rodzajów mocawań?
Tarantula
Panowie poratuje ktos schematem ele. do vw passat 2007 2.0 diesel.Silnik AGG.
Pzdr:)
ryczko100
Czy mogę przerejestrować (po UKS) samochód który w obecnym DR nie ma aktualnego PT ? Czy też UK obligatoryjnie nie rejestruje takich samochodów ?
Maciass
CYTAT(bandit_rzeszow @ Sat, 20 Nov 2010 - 20:15) *
Dokładnie kolego jest tak jak piszesz... Dzis sprawdziłem i Astra C14NZ przy odpuszczeniu gazu jadac na biegu nie spala paliwa... Podpialem diodę led do wtryskiwacza smile.gif

rolleyes.gif



Teoretycznie jadąc z jakies wielkiej góry na 2 czy 3 biegu bez gazu tak z 10km i auto nie łyknie ani grama wahy ?
Feluke
CYTAT(Maciass @ Sun, 21 Nov 2010 - 16:57) *
Teoretycznie jadąc z jakies wielkiej góry na 2 czy 3 biegu bez gazu tak z 10km i auto nie łyknie ani grama wahy ?

Tak wlasnie bedzie. Podobno cos jeszcze zalezy od temperatury silnika ale to by bylo marnowanie paliwa na dogrzewanie silnika, pozatym nic takiego nie zauwazylem w samochodach ktorymi jezdzilem. Niezaleznie od temperatury hamowal tak samo i przy tych samych obrotach znowu podawal paliwo.
SSkowronPL
panowie c to za auto jest?? bo nie moge sie doszukac..
bezduszny
renault alpine.. chyba a310 lub GTA V6 Turbo
SSkowronPL
wielkie dzieki kolego ;]
Marlon
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Alpine_GTA
bezduszny
CYTAT(Marlon @ Sun, 21 Nov 2010 - 21:11) *

jakie oczywiste laugh.gif
GREGOR10
Co moglo sie uszkodzić jeśli ktoś przez pomyłke wlał płyn hamulcowy do układu wspomagania kierownicy audi a4 b5 1.8t ?
Wspomaganie nie działa na postoju na obrotach jałowych, tylko na wyższych obrotach podczas jazdy , ew na postoju gdy sie przygazuje.
Aktualnie juz płyn hamulcowy juz spuścili z niego i zalali właściwym płynem no ale efekt jest taki jak napisałem.

Gość twierdzi ze do wymiany jest pompa wspomagania kierownicy i będzie działało , ale pytanie czy coś jeszcze sie nie zepsuło ? Przekładnia kierownicza nie ucierpiała ?
Znajomy chce to auto kupić , tylko właśnie się boi czy nie wtopi kasy a potem trzeba będzie robic jakies magle itp.

Z góry dzięki za jakiś komentarz co i jak w tym wypadku.
Pozdrawiam!
Czacza
W maglu uszczelnienia mogły pójść w cholerę. Pomijam, że może poprostu skorodować.
MrUw@
to mózgi straszne musiały to lać... wracajac do tematu
to jezeli mowisz ze na wysokich obrotach cos tam wspomaga to wspomaganie to pompa dostała po tyłku po wymianie pompy bedzie smigac...na 99% (a przed wypłukałbym jeszcze układ tj zalał go ze 2 razy płynem przetoczył i od nowa zalał) pompy z audi sa ogolnie wraźliwe na płyn wymienialem kilka razy pompe ktore po wlaniu innego płynu ATF (tj czerwonego) padały niedlugo po wymianie kiedy to mialo byc po niej lepiej...
GREGOR10
CYTAT(Czacza @ Mon, 22 Nov 2010 - 20:59) *
W maglu uszczelnienia mogły pójść w cholerę. Pomijam, że może poprostu skorodować.



CYTAT(MrUw@ @ Mon, 22 Nov 2010 - 21:01) *
to mózgi straszne musiały to lać... wracajac do tematu
to jezeli mowisz ze na wysokich obrotach cos tam wspomaga to wspomaganie to pompa dostała po tyłku po wymianie pompy bedzie smigac...na 99% (a przed wypłukałbym jeszcze układ tj zalał go ze 2 razy płynem przetoczył i od nowa zalał) pompy z audi sa ogolnie wraźliwe na płyn wymienialem kilka razy pompe ktore po wlaniu innego płynu ATF (tj czerwonego) padały niedlugo po wymianie kiedy to mialo byc po niej lepiej...


dzieki za szybką odpowiedz , pompę ma właściciel wymienić - pytanie czy jak już naprawi i będzie działać wspomaganie normalnie ( ew można by jeszcze przepłukać układ tak jak MrUw@ sugeruje ), to nie ma potrzeby sie martwić ze za rok dwa magiel pójdzie ? Uszczelniacze w maglu i wymiana to droga zabawa , silnika chyba nie trzeba wyciągać do tego w razie "W" ?
ryczko100
Subaru Tribeca 3.6 po lifcie, US-spec. Jest jakis problem ze swiecacyms ie checkiem, pewnie cos z odpowietzeniem baku, kto ogarnia w Warszawie takie auta i nie jest jednocześnie wróżem maciejem ?
jagus
brat kiedys mial cos takiego w caravanie. po wykasowaniu checka, wracal po kilku dniach.
zmiana korka pomogla.
Feluke
CYTAT(GREGROR10 @ Mon, 22 Nov 2010 - 20:42) *
Co moglo sie uszkodzić jeśli ktoś przez pomyłke wlał płyn hamulcowy do układu wspomagania kierownicy audi a4 b5 1.8t ?
Wspomaganie nie działa na postoju na obrotach jałowych, tylko na wyższych obrotach podczas jazdy , ew na postoju gdy sie przygazuje.
Aktualnie juz płyn hamulcowy juz spuścili z niego i zalali właściwym płynem no ale efekt jest taki jak napisałem.

Gość twierdzi ze do wymiany jest pompa wspomagania kierownicy i będzie działało , ale pytanie czy coś jeszcze sie nie zepsuło ? Przekładnia kierownicza nie ucierpiała ?
Znajomy chce to auto kupić , tylko właśnie się boi czy nie wtopi kasy a potem trzeba będzie robic jakies magle itp.

Z góry dzięki za jakiś komentarz co i jak w tym wypadku.
Pozdrawiam!

Uszczelniacze specznialy od plynu hamulcowego i awaria maglownicy to kwestia czasu. Stary sposob na cieknacy magiel przy sprzedazy autka, wlac troche plynu hamulcowego i magiel przestaje cieknac. Tylko ze jak z uszczelniacza zrobi sie juz gabka bo tak specznieje to strzela w widowiskowy sposob wywalajac caly plyn w kilka chwil. wink.gif
Patryk.
Witam. jakiś czas temu szyba w moim samochodzie został uszkodzona, pękniecie ok 25cm plus dwa małe odpryski. Zwlekałem ze zgłoszeniem tego. Czy ubezpieczalnia może mi odmówić wymiany szyby z racji tego ze pęknięcie urosło o jakieś 5cm a ja jeżdżę tak już jakiś czas. Zakładam, że rzeczoznawca z ubezpieczalni nie jest głupi i pozna sie na tym, że tonie jest taka świeża sprawa.
GREGOR10
CYTAT(Feluke @ Tue, 23 Nov 2010 - 12:57) *
Uszczelniacze specznialy od plynu hamulcowego i awaria maglownicy to kwestia czasu. Stary sposob na cieknacy magiel przy sprzedazy autka, wlac troche plynu hamulcowego i magiel przestaje cieknac. Tylko ze jak z uszczelniacza zrobi sie juz gabka bo tak specznieje to strzela w widowiskowy sposob wywalajac caly plyn w kilka chwil. wink.gif


Tylko ze to nie byl raczej sposob na cieknacy magiel , bo nie cieknie , pozatym auto ma autentycznie przejechane 150tys km , wiec raczej malo prawdopodobne zeby magiel juz siadl.... to raczej faktycznie pomylka przy wlewaniu plynu - btw wlasnie wymienia pompe na nowa - 360zl nowka na jego koszt
Feluke
CYTAT(GREGROR10 @ Tue, 23 Nov 2010 - 19:16) *
Tylko ze to nie byl raczej sposob na cieknacy magiel , bo nie cieknie , pozatym auto ma autentycznie przejechane 150tys km , wiec raczej malo prawdopodobne zeby magiel juz siadl.... to raczej faktycznie pomylka przy wlewaniu plynu - btw wlasnie wymienia pompe na nowa - 360zl nowka na jego koszt

Nie mowie ze u ciebie tak jest ale tak sie robi zeby maglownica nie ciekla... na pewien czas. Potem poprostu wszystko sie rozcieka.
agniesiaa
Cześć chłopaki,

Czy radio SONY CDX-GT25 będzie pasować bez żadnych przeróbek do Golfa 4?

Dzięki za pomoc
Qulek
Oczywiście, przecież to typowy 1-Din.
caro86wlkp
wyjście wody z bloku w silniku 1.9 tdi w golfie jest z prawej strony tzn od skrzyni czy od przodu pod wtryskami?
wydaje mi sie że od skrzyni ale nie chce źle podłączyć pompki od webasto
Patryk.
Chłopaki, i co, nikt nic nie wie co z ta moją nieszczęsną szybą?
pavel
CYTAT(caro86wlkp @ Tue, 23 Nov 2010 - 22:44) *
wyjście wody z bloku w silniku 1.9 tdi w golfie jest z prawej strony tzn od skrzyni czy od przodu pod wtryskami?
wydaje mi sie że od skrzyni ale nie chce źle podłączyć pompki od webasto


wyjścia z bloku nie ma- wyjście jest z boku głowicy nad skrzynią biegów
Maxim555
Czy można sprawdzić A6 2.7bt 01r w serwisie Skody? Chodzi głównie o wiarygodność przebiegu i odczyt błędów z komputera.
pavel
CYTAT(Maxim555 @ Wed, 24 Nov 2010 - 00:43) *
Czy można sprawdzić A6 2.7bt 01r w serwisie Skody? Chodzi głównie o wiarygodność przebiegu i odczyt błędów z komputera.

można
bezduszny
CYTAT(Maxim555 @ Wed, 24 Nov 2010 - 00:43) *
Czy można sprawdzić A6 2.7bt 01r w serwisie Skody? Chodzi głównie o wiarygodność przebiegu i odczyt błędów z komputera.

bez najmniejszych problemów
mate96
jak sprawdzić wiarygodność przebiegu w tym audi?
bezduszny
Jak dobrze "odkręcone", to raczej nie dojdziesz ile ma przebiegu.
Najlepiej sprawdzić historię auta w sieci VW. To da jakiś obraz ile auto średnio robiło rocznie km i kiedy było serwisowane... no i czy pokrywa się to z książką.
Zulf
w tamtym roku mialem kolizje ze swojej winy, 3 samochody uszkodzone, od 7.12.09-7.12.10 ubezpieczenie podniesione o jakies 60 zł (mówimy o ac), teraz mi wyliczyli składkę 2x wiekszą, bo uznali, że to były 3 szkody...takie praktyki sa w kazdej ubezpieczalni czy tylko Alianz ?
k-meal
CYTAT(mate96 @ Wed, 24 Nov 2010 - 08:17) *
jak sprawdzić wiarygodność przebiegu w tym audi?

nie ma opcji, zeby to sprawdzic. przebieg masz tylko na budziku.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.