Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Salieri
Moze elektrozawory trzeba poczyscic albo wymienic.
elopatryk555
Siema,

również mam pytanie zwiazane z klimą, czy moge w świeżym samochodzie (2012 rok) nabić klimę starym czynnikiem, czy jestem skazany na nabijanie nowym "wynalazkiem" za 1200-1300 pln ? kolega twierdzi, że sporo osób tak robi i nic się nie dzieje ...

pozdro
krrizz
Cześć,

Potrzebuje kupić siliconową zbrojoną rurkę o wymiarach r 17 cm długości, średnice 51,85 mm / 54,85 mm oraz 11 cm długości, średnica 41 / 46
do dolotu

Czy znacie jakiegoś krajowego producenta który produkuje przewody siliconowe??

Wysyłałem zapytana do producentów wg. wyświetleń firm przez googla i nikt nie produkuje takich (i wogóle jakichkolwiek) przewodów silikonowych
fmic.pl, ma takie ale krótsze i dłuższych nie robią

samco i forge mają takie w ofercie po 40 funtów za sztukę - więc szukam alternatywy

pozdrawiam
cowboy
CYTAT(Salieri @ Sun, 08 Jun 2014 - 13:27) *
Czy vr6 3.2l w passacie b6 to jest FSI?

EDIT - wikipedia mowi, ze to FSI. Jakos nie slyszy sie, zeby dotyczyl go problem zasyfiania kanalow dolotowych. Czy ten silnik jest pozbawiony tego problemu? Gdzie mozna sie udac przed kupnem, zeby go porzadnie sprawdzic w Wawie? Rogal?
Rozni sie ten silnik czyms od tego w Golfie R32?



tak w passacie jest 3,2 FSI (AXZ) który jest bliżniaczy do R36 o którym mozesz sobie wygooglac, nawet na forum było poruszane

to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starych R32
crup-nick
Pacjent E36 318tds. Szukam możliwych przyczyn dlaczego auto po wymianie silnika nie chce się zbierać. Na szybko zauważyłem, że elektrozawór od egr nie jest podpięty do podciśnienia(?)

Jak dobrze rozumuję to podciśnienie "podnosi" zawór w egr wpuszczając spaliny więc jego brak powoduje że egr się nie otwiera czy jednak nie mam racji? Może to generować jakiś błąd? Dać sobie spokoju czy szukać jakiegoś zaworka zwrotnego i miejsca żeby to z powrotem podłączyć?
tjwasiak
A jesteś pewien że kąt wtrysku jest dobrze ustawiony? Pompa zdrowa? Układ paliwowy odpowietrzony? Poza tym 318TDS to się nigdy nie chce zbierać...
crup-nick
Jeszcze nic nie sprawdzałem tylko zauważyłem ten zaworek i zacząłem się zastanawiać. Wiem że tds ale to auto w ogóle nie jedzie
Iceman.
CYTAT(kompot @ Mon, 26 May 2014 - 22:38) *
Skrzynia na N? Zapłon włączony, silnik wyłączony? Sprawdzałeś na obydwu złączacz? Pinout na pewno seryjny? Pytam, ponieważ bywało, że ludzie kombinowali z tym, no ale to mega long-shot.


Trafiłeś, kombinatoryka stosowana, inny komp, inna wiązka, połowa czujników odpięta, przestawiony rozrząd, nawet różne wtryski ohmy.gif
Andrzej87
Podłącz w tym TDS ten wężyk. Sprawdź też resztę wężyków, zwłaszcza od ciśnienia doładowania i czy nie są zamienione miejscami.
siewcu
Czy uszkodzenie map sensora może dać objaw podobny do uszkodzenia przepływki? Auto dziwnie reaguje na gaz, przy wężyku odłączonym od MAPa przy delikatnym dodaniu gazu na postoju kręci się do odcinki, przy mocniejszym prawie gaśnie. Przy zatkanym wężyku(brak teoretycznie lewego powietrza) ledwo co pracuje. Rozchodzi się o CC z zeswapowanym 1.2 60 z walkiem i przepustnicą od 1.2 75.
kompot
Panowie, pilnie poszukuję pomocy.

Jaką rezystancją należy zastąpić kurtynę w 307 2005 r. Stwierdzony błąd kurtyny, auto stoi rozebrane przed blokiem... Właśnie kończy się MOT, musi być szybki fix. ZAGRANICO, nikomu chleba nie odbieram. Pomożecie? Może być na PW z wiadomych względów....
hz10
2.5- 3 ohm
kompot
Dzięki za odpowiedź.
Podobną wartość, 3.3 ohma, wyczytałem w internetach. Na wyłączonym zapłonie odczytałem za to po 0.2-0.3 ohma na obydwu kurtynach, ale wydaje mi się, że wyłączony zapłon ma tu znaczenie. Dobrze prawię?
Zdziwiła mnie za to oporność w drugą stronę, czyli od jednego pinu kostki przy airbagu przez sterownik do drugiego pinu - jedna kurtyna 33 kohm, druga 42 kohm. Jutro sprawdzę oporność samej wiązki. hz10, podpowiesz coś jeszcze?
mate96
Poduszek nie mierzy się omomierzem.
kompot
Chyba Ci przerwało internety w środku zdania... ohmy.gif
Joker
Ile +- mocy wychodzi z RB25DET na doł. 0.5b ? Wiem wiem, dużo czynników obok jest ważnych, ale chyba wiemy czy to bliżej 250 czy 350.
hz10
CYTAT(kompot @ Fri, 13 Jun 2014 - 23:24) *
Dzięki za odpowiedź.
Podobną wartość, 3.3 ohma, wyczytałem w internetach. Na wyłączonym zapłonie odczytałem za to po 0.2-0.3 ohma na obydwu kurtynach, ale wydaje mi się, że wyłączony zapłon ma tu znaczenie. Dobrze prawię?
Zdziwiła mnie za to oporność w drugą stronę, czyli od jednego pinu kostki przy airbagu przez sterownik do drugiego pinu - jedna kurtyna 33 kohm, druga 42 kohm. Jutro sprawdzę oporność samej wiązki. hz10, podpowiesz coś jeszcze?

czym zmierzyłeś te 0.2 ohm ? omomierzem? bo jeżeli tak to zmierzyłeś zwarcie a dokładnie zabezpieczenie poduszki przed ładunkami elektrostatycznymi , po wyjęciu kostki specjalna blaszka zwiera piny i stąd te 0.2
siewcu
Joker, ale z jakiego turbo? Seria AFAIR dmucha ok 0.7b
Joker
Niestety tego nie wiem. A seryjnie ile jest? 280?
mate96
250KM
K@rol
Kompot - napisz skad jestes. Moze byc pw moze bede mogl ci pomoc.

Panowie ma ktos mozliwosc rozkodowania vinu w audi? Bylbym bardzo wdzieczny.
Pozdrawiam.
siewcu
Joker, może inaczej. Te 0.5b to doładowanie w seryjnym aucie czy w dłubanym?
kompot
CYTAT(hz10 @ Sat, 14 Jun 2014 - 20:31) *
czym zmierzyłeś te 0.2 ohm ? omomierzem? bo jeżeli tak to zmierzyłeś zwarcie a dokładnie zabezpieczenie poduszki przed ładunkami elektrostatycznymi , po wyjęciu kostki specjalna blaszka zwiera piny i stąd te 0.2

Tak, omomierzem... Domyślam, że chodzi o użycie testera, niestety nim nie dysponowałem. Auto kolegi, pojechał do serwisu z zapaloną kontrolką poduszek. Stwierdzili problem z lewej strony, wyjęli fotel a tam domorosła naprawa wiązki. Poprawili to, ale nadal nic. Zasugerowali zmianę kurtyny za ~4000 zł, i nie wyglądali mi na przekonanych, że to to... Postanowiłem pomóc znajomemu to rozebrać, sprawdzić wiązkę i wstawić na próę rezystor. Wiązka okazała się w porządku, oprócz tego, że ktoś ewidenie grzebał już przy kurtynie, kostka była zmęczona, ale działa. Wcześniej błąd był tymczasowy, kontrolka zapalała się i gasła, jakby pasuje do rpblemu z fotelem. Przed wizytą w serwisie zaczęła palić się cały czas i mam wątpliwości czy samo wsadzenie odpowiedniego rezsytora pomoże czy należy dodatkowo wykasować błąd testerem. Jeśli kurtyna okaże się problemem to zostanie wymieniona, ale nie sądzę, że w serwisie, gdy można to zrobić na nowych częściach w normalnym warsztacie za połowę tej kwoty, albo mniej.

CYTAT(K@rol @ Sun, 15 Jun 2014 - 14:34) *
Kompot - napisz skad jestes. Moze byc pw moze bede mogl ci pomoc.

Tak jak pisałem, akcja odbyła się ZAGRANICO.
Joker
CYTAT(siewcu @ Sun, 15 Jun 2014 - 17:38) *
Joker, może inaczej. Te 0.5b to doładowanie w seryjnym aucie czy w dłubanym?


Dłubanym. S14 z RB25. Szczegółów niestety nie znam.
tjwasiak
Ale to raczej chodzi o to czy silnik dłubany... No bo boost poniżej serii ciężko uznać za tuning.
mate96
Wg. mnie seryjne sterowniki w rb25det są zj.....ne i stąd marne moce. Inwestuj w jakiegoś apexi, linkag4 lub EMU.
KSJZ_Kuba
Na tarczy pojawiło się pęknięcie jak na zdjęciu, auto 99% używane na trze, objeździ coś jeszcze czy na pierwszym trackday'u auto może zamienić się w kulę ognia? wink.gif

flapjck1
CYTAT(KSJZ_Kuba @ Mon, 16 Jun 2014 - 17:10) *
Na tarczy pojawiło się pęknięcie jak na zdjęciu, auto 99% używane na trze, objeździ coś jeszcze czy na pierwszym trackday'u auto może zamienić się w kulę ognia? wink.gif




kula ognia może nieeeee, ale jak ci pierdolnie cos w kole to się zdziwisz i okrecisz dookoła własnej osi

nie ryzykowalbym
hz10
ee tam w ciężarówkach to są dopiero popękane a to przecież norma.
BeNeK23
Wymieniaj tarcze i nawet się nie zastanawiaj , czy warto oszczędzać na własnym zdrowieu i bezpieczeństwie ? chyba nie chciał byś aby pękła Ci przy 200km/h i mieć to uczucie braku hamulca ...



Jeśli mam skrócony skok amortyzatora o 35mm a niestety spręzyny też mam obniżające o 35mm więc to wszystko teraz jest za krótki i springi za bardzo ściśnięte . Jeśli oddam je do profi zakładu który przebudowywał mi zawieszenie i obniżą dolny kielich mocujący sprężynę o tą wartość 35mm w dół to wiadomo sprężyna bezie wtedy normalnie już pracować , ale czy samochód się obniży ? No i wiadomo Jeśli springi są bardzo ściśnięte to są twarde i jeśli wrócę w sumie do serii czyli spring już będzie pracował w cały zakresie to samochód stanie się miększy ?
80quattro
Jak wyjąć pompę paliwa w Audi A4 Quattro 1.8t AJL ??

Teoretycznie neleży ją przekręcić trochę w lewo ale można ją ruszyć o max 2 mm i potem stop. Trzeba coś jeszcze odbezpieczyć / nacisnąć / odgiąć żeby dało się ją przekręcić ?


Chcę ją wyjąć i sprawdzić sitko (filtr wstępny) bo pojawia mi się spalanie stukowe i podejrzewam pompę lub przytkany filtr wstępny.
Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach - 3,4 bara.
Przy lekkim przegazowaniu dochodzi do 4 barów, przy doładowaniu nie sprawdzałem.
Pompa jest taka sama jak w S4.
Komp koryguje zapłon nawet o 8 stopni. Wszystkie pozostałe parametry w logach są ok.

Proszę o wskazówki jak ją wyjąć i co jeszcze może być przyczyną stuków.

Pozdro.

tjwasiak
AFAIR parametry ciśnienia masz w normie, może słabe paliwo zatankowałeś?
80quattro
Sprawdzalem po kilku tankowaniach. Mniej lub bardziej ale zawsze stuki sa.
tjwasiak
A sprawdzałeś temperaturę w dolocie? Świece w jakim stanie? Może cewka/-i umiera/-ją? Przepływomierz napewno w porządku?
80quattro
Temperatury nie sprawdzalem, ale intercooler jest swiezo wyczyszczony.
Przeplywka wydaje sie byc ok (wartosci w logach sa w normie) ale kto wie. Nie mam niestety innego zeby sprawdzic.
Cewki. Czy cewka moze powodowac stuki ? W kazdym razie nie ma zadnych wypadajacych zaplonow itp.
Swiece i lambda nowe. Bledow brak.
Tarantula
Pytanie odnosnie a4 b7 1.9tdi brb. Problem to dudnienie z filtra powietrza, lekko uciekajacy plyn i lekkie kopcenie. Na polecenie klienta zostala zrzucona glowica i oddana do planowania i sprawdzenia szczelnosci, nowe uszczelki, gumki pompowtryskow, nowe srubki, nowy rozrzad, pompa wody itp. Dzis odpalam i dalej dudni z filtra. Szklanki i walek musi byc ok bo glowica byla sprawdzana. Czy takie jaja moze robic chlodnica egr? Przed chwila z glupia zaslepilem jedna z rurek i dudnienie ustalo. Dzwonilem do '' madrzejszego'' kolegi zeby zaczerpnac rady i ten stwierdzil ze po paru km wywali checka i znow zacznie dudnic. Jak to sprawdzic panowie?
mate96
Ja słyszałem że tak dudni wytarty wałek. Sprawdzenie głowicy to nie to samo co sprawdzenie układu rozrządu.
Suloo
u znajomego w pastuchu 1,9tdi byly objawy podobne, na poczatku dudnilo slabo i raz na jakis czas, pozniej zaczelo dudnic ciagle. wszystko sprawdzone, wydawalo sie ok, okazalo sie ze krzywki na walku nie trzymaja wymiaru
Tarantula
Ok ale dlaczego po zaslepieniu egr juz nie dudni?
qbson1981
Może ktoś podać strone z ceną aut, coś na wzór EUROTAXU, coś podobnego na czym opiera się Urząd Skarbowy?
Javie
CYTAT(elopatryk555 @ Mon, 09 Jun 2014 - 14:57) *
Siema,

również mam pytanie zwiazane z klimą, czy moge w świeżym samochodzie (2012 rok) nabić klimę starym czynnikiem, czy jestem skazany na nabijanie nowym "wynalazkiem" za 1200-1300 pln ? kolega twierdzi, że sporo osób tak robi i nic się nie dzieje ...

pozdro

A co to za auto? Zobacz do instrukcji, albo książki czym się nabija klime. Ew. powinna być jakaś wlepka ostrzegawcza pod maską, jeśli jest nowy czynnik.
cubus1
Słuchajcie mam pytanie. Potrzebuje wymienić tarcze, klocki i płyn hamulcowy. Problem w tym, że popsułem kabel do vaga i nie cofnę tylnych tłoczków, bo jest zamontowany ten system asystenta podjazdu. W zasadzie są to dwa auta vag z lat 2011/2012. Stąd szukam miejsca gdzie ktoś zrobi to za mnie. Najbardziej odpowiadałaby mi lokalizacja serwisu w Łomiankach i tejże strony warszawy. Możecie coś polecić poza ASO oczywiście? Czy ktoś korzystał z serwisu Morela w Łomiankach i może polecić?
MiC_street
takie pytanie:
lakierowana felga proszkowo bezbarwnym (część felgi była polerowana i to miało być zabezpieczone bezbarwnym)
wyszło miejscami takie ziarno.
dlaczego?
http://c.wrzuta.pl/wi9972/6940c282001ed446...4f25/imag1165-1
loony
byly szpachlowane?
flapjck1
CYTAT(loony @ Fri, 27 Jun 2014 - 19:45) *
byly szpachlowane?


no wlasnie wygląda jakby zagazowalo: możliwe przyczyny > stara farba pod spodem, szpachla, korozja miedzykrystaliczna, zle wyczyszczone do lakierowania
MiC_street
stało się tak tylko na powierzchni na której był oryginalny lakier, w miejscu gdzie felgi były polerowane bezbarwny wyszedł idealnie.
Co ciekawe jedna felga wyszła bez tego zagazowania, a na 3 pozostałych ten defekt jest skupiony bardziej w środkowych partiach.
Czyli co? należy się liczyć z takim efektem przy kładzeniu proszku na proszek? a jedna felga wyszła OK - przypadek?
http://c.wrzuta.pl/wi2005/0e2f56c60018730e.../imag1164-1-1-1
usuniety
da się gdzieś dzisiaj za darmo obejrzeć moto gp na żywo?
flapjck1
CYTAT(MiC_street @ Sat, 28 Jun 2014 - 11:38) *
stało się tak tylko na powierzchni na której był oryginalny lakier, w miejscu gdzie felgi były polerowane bezbarwny wyszedł idealnie.
Co ciekawe jedna felga wyszła bez tego zagazowania, a na 3 pozostałych ten defekt jest skupiony bardziej w środkowych partiach.
Czyli co? należy się liczyć z takim efektem przy kładzeniu proszku na proszek? a jedna felga wyszła OK - przypadek?
http://c.wrzuta.pl/wi2005/0e2f56c60018730e.../imag1164-1-1-1



to ze jedno kolo dobrze wyszlo to przypadek smile.gif

a wogole jakies takie KIA podobne te felaski
MiC_street
felga z fiata - przykładowy link: http://img641.imageshack.us/img641/5601/62796912.jpg
można coś z tym robić czy lakier od nowa?
flapjck1
raczej lakier od nowa
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.