Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
mate96
Bierz ten z kołami zębatymi
MuMineQ
Dorzuciłem jakiś czas temu chłodnicę oleju do D16Z6, silnik seryjny. Temperatura oleju przy upalaniu i jeździe autostradowej z wyższymi prędkościami przekraczała 110 stopni. Teraz jak go tak serio chłostałem to raz zobaczyłem 90 stopni na chwilę, normalna jazda nigdy nie więcej niż 75 a woda ponad 90 tylko w korku. Spalanie nie wzrosło także silnik raczej się dogrzewa.

Możliwe, że ten odczyt to na powrocie z chłodnicy, mam podstawkę mocala z termostatem i drugą z czujnikami temperatury/ciśnienia.

Chłodnica 11 rzędowa, może jednak przedobrzyłem z jej rozmiarem? Czy tylko szukam dziury w całym...
tomek 1980
CYTAT(mate96 @ Sat, 13 Apr 2019 - 21:20) *
Bierz ten z kołami zębatymi


Witam, dzięki za szybką odpowiedź.
Tak właśnie chcę cały kompletny rozrząd z kołami zapodać.
Czyli Dayco, będzie ok ? tongue.gif
Dzięki i pozdrawiam.
Loobo
Sprawdzona wysyłkowa regeneracja skrzyń biegów (Octavia II 2.0 TDI) godna polecenia?
Misior
Pytanie pośrednio związane z forum.
Jest opcja w starym ciągniku rolniczym zastosować jakiś olej, na którym po rozgrzaniu nie będzie drastycznego spadku ciśnienia? Próbowałem 15w-40 i tak sobie. Potem 20w-50 Platinum i lepiej ale jak się bardzo rozgrzeje to też na wolnych ciśnienie spada prawie do zera.
Wiem, że to może być wina pompy oleju (nie wyglądała źle po rozebraniu) ale nowa kosztuje tyle co pół ciągnika. Panewki ładne.
Czy w silniku z 1973roku półsyntetyk np nie narobi bałaganu? Nagaru w silniku nie ma.
Tarantula
Witajcie. Ogarnia ktos automaty Opla? Skrzynia aisin H503 kod MDK. Problem jest taki ze po po wrzuceniu D przy otwartej masce widac jak silnik sie napreza jakby chcial wyjechac z komory. Czuc to oczywiscie na calej budzie tez. Te skrzynie maja problemy z lock up? Jezeli tak to naprawa to jakies czary czy poprostu wyciagniecie mechatroniki i wymiana zaworka itp? Pozdrawiam
matteusz
Panowie, mam następujące pytanie: jakiś czas temu kupiłem samochód - nie przerejestrowałem go, ani nie ubezpieczyłem na siebie, ponieważ polisa OC poprzedniego właściciela jest jeszcze ważna. Samochód został sprzedany, na Ukrainę, o ile ma to znaczenie. Czy powinienem zgłosić ten fakt w urzędzie, w którym był zarejestrowany przez poprzedniego właściciela oraz do towarzystwa, w którym poprzedni właściciel wykupił OC?
soltyk
CYTAT(matteusz @ Sat, 27 Apr 2019 - 18:05) *
nie ubezpieczyłem na siebie, ponieważ polisa OC poprzedniego właściciela jest jeszcze ważna
Ale poprzedni właściciel na pewno zgłosił fakt sprzedaży samochodu. Jak nie zgłosisz do ubezpieczalni ani nie wypowiesz umowy, będziesz musiał płacić następną składkę. Zgłoszenie do Wydziału komunikacji można olać.
maaaad
CYTAT(soltyk @ Sat, 27 Apr 2019 - 18:33) *
Zgłoszenie do Wydziału komunikacji można olać.

... i dostać przez to "parę" PLNów do zapłaty.
Damzzii
CYTAT(soltyk @ Sat, 27 Apr 2019 - 18:33) *
Ale poprzedni właściciel na pewno zgłosił fakt sprzedaży samochodu. Jak nie zgłosisz do ubezpieczalni ani nie wypowiesz umowy, będziesz musiał płacić następną składkę. Zgłoszenie do Wydziału komunikacji można olać.

Ubezpieczenie po zbywcy nie przedłuża się z automatu.
Loobo
CYTAT(MuMineQ @ Sat, 13 Apr 2019 - 22:34) *
Dorzuciłem jakiś czas temu chłodnicę oleju do D16Z6, silnik seryjny. Temperatura oleju przy upalaniu i jeździe autostradowej z wyższymi prędkościami przekraczała 110 stopni. Teraz jak go tak serio chłostałem to raz zobaczyłem 90 stopni na chwilę, normalna jazda nigdy nie więcej niż 75 a woda ponad 90 tylko w korku. Spalanie nie wzrosło także silnik raczej się dogrzewa.

Możliwe, że ten odczyt to na powrocie z chłodnicy, mam podstawkę mocala z termostatem i drugą z czujnikami temperatury/ciśnienia.

Chłodnica 11 rzędowa, może jednak przedobrzyłem z jej rozmiarem? Czy tylko szukam dziury w całym...


Miałem w d16z6 chłodnicę z motocykla (jakaś taka z bazaru motocyklowego z 12 rzędów za 30pln) i podstawkę z termostatem Mocala. Miałem mniej więcej te same temperatury jak Ty. Nawet jak było ciepło to na Ułężu olej nie skakał powyżej 100 stopni nigdy (przed założeniem chłodnicy dochodził do 140 stopni i to już był znak że trzeba się wystudzić).
Honada
Auto mega wysoko stoi po wymianie sprężyn i amortyzatorów (z przodu).
Mechanik zamontował z przodu nowe amortyzatory i sprężyny w Peugeocie 406 1.8. Sprężyny wstawiał dwukrotnie (dwa typy). Na pierwszych było tak wysoko, że kazałem mu je zdjąć bo amor był ciągle w górnym położeniu i nic nie tłumił. Drugie sprężyny to były Kayaby, 1 cm dłuższe niż zużyte oryginały, za to miękkie. Ale z przodu pomiędzy nadkolem jest teraz z 8-10 cm luzu (jutro zmierzę dokładnie). Hardcore. Wersja Safari. I jest przy tym twardo, moim zdaniem amory przednie nadal nie pracują właściwie bo nie pozwalają im na to sprężyny.

Mechanik twierdzi, że tak musi być, że się ułoży. Moim zdaniem nic się nie ułoży, a problemem mogą być amortyzatory. Czy tak duża różnica w tym jak auto stoi może być spowodowana położeniem podstawy sprężyny na amortyzatorze? Bo taka jest moja teoria. Być może zamiennik ma za wysoko umieszczoną tę podstawę przez co sprężyna idzie automatycznie do góry.

Niektórzy twierdzą, że jak wymienię tylne sprężyny i amory, to się to unormuje wszystko, bo teraz jest tak jakby przeciwwaga (przednie sprężyny są sztywne na tle tylnych i przód idzie w górę, a tył w dół). Ale moim zdaniem to jest niemożliwe właśnie z uwagi na tę sztynosć odczuwalność na przedniej osi.

PS. zmierzyłem lukę między nadkolem (krawędzią błotnika) a oponą. przód 12 cm (!), tył 7 cm.

mate96
Może masz sprężyny od cięższej wersji silnikowo-napędowej? Spr w katalogach zamienników czy mają w ofercie równe dla r4 i V6 czy jakie tam są jeszcze kombinacje
KrisC
częsty przypadek w BMW kiedy do silników R4 ktoś zakładał zawieszenie dedykowane do R6, tak jak wyżej, sprawdź dokładnie wersję sprężyn i amortyzatorów
Honada
Sprawdzałem za drugim razem dokladnie. Teoretycznie wersja do 1.8. Też myślałem że do diesla, ale niby do benzyny. Mam opakowania sprężyn, wyśle zapytanie do producenta (Kayaby).
iktorn92
W kolegi 508 miałem taki problem, że pękła spreżyna OE, kupiliśmy nowe KYB dedykowane to tego wozu (1,6hdi) i klops, zalozone sprezyny, auto stało jakoś dziwnie i cos obcierało przy skręcie. Po demontażu okazało się, że po pierwsze jest troche inna srednica drutu, dwa inna srednica calej sprezyny, trzy troche inna wysokosc. niby minimalnie, ale jednak zupełnie nie pasowało to do tego auta. KYB reklamacji nie uznało.
tomek 1980
Witam, panowie mam zapytanie o jakiś klej lub masę uszczelniającą.
Chodzi o osadzenie simeringu w obudowie.
Poprzedni właściciel-artysta nieumiejętnie wyciągał simering i uszkodził obudowę.
Osadziłem simering na kleju do metalu https://allegro.pl/oferta/klej-do-metalu-me...-hit-7413987504, jednak jeszcze gdzieś nie ma szczelności. Miałem nadzieję, że ten klej uzupełni ubytki i będzie ok.
Chodzi mi o uszczelnienie wału korbowego w silniku dwusuwowym. Przez tę nieszczelność przedostaje się paliwo z olejem.
Macie jakieś pomysły, oprócz rozbierania tego wszystkiego i wymiany kartera lub podtaczaniu na większy simering ?
Pozdrawiam.
Misior
Honada - ja z KYB przerabiałem to nie raz niestety.
Do tego stopnia, że przestałem je sprzedawać, chyba że nie ma innej opcji.
Jak masz wybór to bierz albo sachsa albo tańszego lesjofors'a. Nawet tanie magnumy są bardziej OK niż KYB.
Honada
Misior, miałem do wyboru tylko Kayaby i MaxGear. Sądziłem, że te pierwsze lepsze, tym bardziej że były miększe. Oryginał drogi (450 zł sztuka po rabacie, plus niedostępny). Ale nie sądziłem, że takie numery będę miał, bo na kolejne wymiany już wydałem prawie prawie tyle co te oryginały. Ja jeszcze uderzę do Kayaby swoimi metodami. Sęk w tym, że nie wiem na co zmienić. Używki to problem, bo są stare i zaraz znowu któraś może walnąć. A jak walnie, to laweta. Bo konstrukcja jest taka, że blokuje koło. Cyrk wink.gif
_adams_
Misior, co to za traktor? Połsyntetyk nie pomoże, tylko mineral.
tonku
CYTAT(tomek 1980 @ Wed, 01 May 2019 - 16:27) *
Witam, panowie mam zapytanie o jakiś klej lub masę uszczelniającą.
Chodzi o osadzenie simeringu w obudowie.
Poprzedni właściciel-artysta nieumiejętnie wyciągał simering i uszkodził obudowę.
Osadziłem simering na kleju do metalu https://allegro.pl/oferta/klej-do-metalu-me...-hit-7413987504, jednak jeszcze gdzieś nie ma szczelności. Miałem nadzieję, że ten klej uzupełni ubytki i będzie ok.
Chodzi mi o uszczelnienie wału korbowego w silniku dwusuwowym. Przez tę nieszczelność przedostaje się paliwo z olejem.
Macie jakieś pomysły, oprócz rozbierania tego wszystkiego i wymiany kartera lub podtaczaniu na większy simering ?
Pozdrawiam.

Nie widziałem uszkodzenia,ale mogłeś zacząć od Masa uszczelniająca.
Teraz po tym kleju,to raczej pozostaje demontaż i obróbka.
Silnik pracuje normalnie?na wolnych obrotach również?wyciek masz po zewnętrznej simeringu?
Misior
CYTAT(_adams_ @ Thu, 02 May 2019 - 00:15) *
Misior, co to za traktor? Połsyntetyk nie pomoże, tylko mineral.


Doszukałem się w końcu oryginalnych wymagań co do oleju i okazało się, że fabrycznie wychodził na 10w30. Zaryzykowałem i taki wlałem (Agro Stou z Orlena bo ma takie same normy smile.gif )i będę testował jak tylko znajdę chwilę żeby zagrzać sprzęt.
Andrzej87
tomek1980 zwykły silikon do silników. Zeszlifować drobnym papierkiem zadziory w miejscu obsadzenia, obsmarować silikonem miejsce obsadzenia i simmering (nie za dużo, żeby nie wpadł do wnętrza silnika) i wcisnąć simmering. Ładnie palcem wygładzić to co zostanie na zewnątrz. Tak zrobiłem przy simmeringu od skrzyni biegów w BMW. Silikon reinza szary bodajże.
Andrzej87
Podajcie proszę namiar na sprawdzony warsztat w Warszawie, który na samochodzie wyreguluje luzy zaworowe w Focusie Mk1 1.8 16V (regulacja płytkami).

Pozdrawiam
tomek 1980
CYTAT(tonku @ Thu, 02 May 2019 - 08:56) *
Nie widziałem uszkodzenia,ale mogłeś zacząć od Masa uszczelniająca.
Teraz po tym kleju,to raczej pozostaje demontaż i obróbka.
Silnik pracuje normalnie?na wolnych obrotach również?wyciek masz po zewnętrznej simeringu?


Witam, też nad tym myślałem za pierwszym razem, ale pomyślałem, że ten klej będzie lepszy, ponieważ uzupełni ubytki

CYTAT(Andrzej87 @ Thu, 02 May 2019 - 20:42) *
tomek1980 zwykły silikon do silników. Zeszlifować drobnym papierkiem zadziory w miejscu obsadzenia, obsmarować silikonem miejsce obsadzenia i simmering (nie za dużo, żeby nie wpadł do wnętrza silnika) i wcisnąć simmering. Ładnie palcem wygładzić to co zostanie na zewnątrz. Tak zrobiłem przy simmeringu od skrzyni biegów w BMW. Silikon reinza szary bodajże.


Złożyłem na silikonie z BOLL-a, tyle, że obsmarowałem po zewnątrz i przykręciłem na to iskrownik, silikon ładnie się złapał. Po odpaleniu silnika przez jakieś 2minuty było ok. i znów zaczęło kapać.
Miałem zakleić to klejem do szyb, ale mylę, jak to będzie nadal nieszczelne, to za cholerę tego kleju nie będzie można zeskrobać. Z Bollem miałem problem, żeby z simeringa go zedrzeć. Ech angry.gif

Przyszło mi do głowy, że pod simeringiem brakuje pewnej podkładki, tzw. odrzutnika, która we wszystkich poprzednich silnikach które rozbierałem był, a tu go brak.
Chodzi tu o silnik simsona, między łożyskiem, a simeringiem ma być taki odrzutnik
Wydaje mi się, że w silniku panuje duże ciśnienie i podciśnienie i z tego powodu może przeciskać tą mieszankę.

Pozdrawiam.
_adams_
Jeśli masz uszkodzoną tylko powierzchnię kartera i tam posmarujesz silikon (jak wyżej: Reinzosil), a następnie wciśniesz nowy simering to nie ma prawa puścić - tylko pozwól klejowi zastygnąć, odpal dzień po.

Obstawiam że masz też porysowany wał, bo skoro ktoś dłubał pewnie śrubokrętem to i wał pokiereszował.
tomek 1980
Witam, wał jest nowy i na styku wał simering jest sucho. Kupię odrzutnik i założę na na silikonie Victora Reinsa i wtedy musi być ok.
Zawsze odczekiwałem 24H do odpalenia. wink.gif
Pozdrawiam.
matteusz
Panowie, znajoma chce kupić Astrę IV GTC z silnikiem 1.6T SIDI 170 KM, z tego co widzę jest to FSI w przeciwieństwie do wersji 180 i 200 KM. Czy to są dobre silniki i warto pakować się w takie auto, czy raczej omijać z daleka?
Loobo
Czy strukturalne stalówki ważą więcej niż zwykłe stalówki?
Dużo więcej czy jest to pomijalna różnica?
hatsan
CYTAT(Loobo @ Sat, 11 May 2019 - 09:31) *
Czy strukturalne stalówki ważą więcej niż zwykłe stalówki?
Dużo więcej czy jest to pomijalna różnica?



nie ważyłem dokładnie ale jak nosiłem to waga wydaje sie bardzo podobna.

A ja zapytam na sruby korb dajecie klej czy tylko momentem dokrecacie?
flapjck1
Tylko moment
hatsan
Bo właśnie myślałem na wszelki wypadek kąpnac kleju dla świętego spokoju, chyba to nic nie zaszkodzi nie ?
_adams_
Chyba nie i chyba nic nie da - tam zawsze są tłuste od oleju gwinty. Poza tym to mocne śruby i po dokręceniu odpowiednim momentem nie ma prawa to puścić.
burski
CYTAT(_adams_ @ Mon, 13 May 2019 - 10:59) *
tam zawsze są tłuste od oleju gwinty.

Pierwsze słyszę. Często są własnie suche jak pieprz i aż skrzypią przy odkręcaniu...
nomad66
kapnąć kleju i po sezonie będziesz szukał znaku drogowego żeby śruby odkręcić biggrin.gif Przy 5 śrubach moment dokręcania około 110Nm, przy 4 śrubach 120Nm, nie odkręci się na pewno samo, samemu odkręcisz normalnie kluczem. momenty dla zwykłych aut osobowych;)
tom cio
Kolega pytal o sruby korbowodow a odnosze wrazenie ze piszesz o srubach kol.
burski
Fakt.
W odpowiedzi na felgi to poleciało i chyba stąd te pierdoły. Sory smile.gif
hatsan
Hehe znakiem drogowym przełożenie bylo by spoko wtedy ale żeby kleić śruby kół to by mi nie przyszło do głowy chyba nigdy.
yotomeczek
Kupno auta ze skrzynią DSG. Ile kosztuje naprawa takiej skrzyni? Podobno to tykająca bomba kosztowa?
mate96
Zależy co będziesz naprawiał. Mechatronikę wyciągniesz do regeneracji nie wyjmując skrzyni z samochodu a łożyska wymieni ci każdy kto naprawia skrzynię.
Powyższe nie zmienia faktu, że kompleksowa napraw w jednej z dużych warszawskich skrzyń automatycznych kosztuje 5.5 k pln - ale można tez to zrobić dużo taniej
yotomeczek
CYTAT(mate96 @ Wed, 15 May 2019 - 22:18) *
Zależy co będziesz naprawiał. Mechatronikę wyciągniesz do regeneracji nie wyjmując skrzyni z samochodu a łożyska wymieni ci każdy kto naprawia skrzynię.
Powyższe nie zmienia faktu, że kompleksowa napraw w jednej z dużych warszawskich skrzyń automatycznych kosztuje 5.5 k pln - ale można tez to zrobić dużo taniej


Czyli w najgorszym przypadku koło 5,5k - no to chyba nie ma tragedii. Dzięki
Loobo
Zgadza się. Znajomy jeździł na taxi Octavią w 1.9tdi 105hp z DSG i o dwóch przypadkach serwisu tej swojej skrzyni opowiadał. Jeden serwis za jakieś 4,5k pln, a drugi serwis za jakieś 5,5k pln właśnie. Generalnie nigdy nie pozbył się wszystkich "problemów" z tą skrzynią. No ale dla niego problemem było delikatnie poszarpywanie w dość rzadkich i specyficznych momentach.
Marros
Witam.
Mam takie pytanie, w zeszłym roku kupiłem samochód z OC w Ergo Hestii, jednak za 3 raty i przepisanie na mnie OC Hestia zażyczyła sobie ponad 3tys PLN, u Agentki wysłaliśmy wypowiedzenie do Hestii i zawarłem nową umowę OC w Allianz, wczoraj z ciekawości sprawdziłem moje OC w UFG i widnieją tam zarówno OC w Hestii, jak i w Allianz.
Jest się czego obawiać, że Hestia zacznie mnie ścigać o zapłatę itp., Czy po prostu do czasu jak nie upłynełaby ważność Polisy, to będzie ona widoczna w UFG i się niczym nie denerwować ?
Pozdrawiam
wanisz
W UFG często takie zdublowane polisy występują. Ubezpieczyciel nie zgłosił do nich wypowiedzenia umowy i stąd taki kwiatek. Sam miałem w UFG polisę wypowiedzianą, a tą właściwa pojawiła się po kilku miesiącach. Dzwoń do ubezpieczyciela czy wypowiedzenie dotarło i jeżeli potwierdzą to śpij spokojnie.
mate96
CYTAT(Loobo @ Thu, 16 May 2019 - 10:13) *
Zgadza się. Znajomy jeździł na taxi Octavią w 1.9tdi 105hp z DSG i o dwóch przypadkach serwisu tej swojej skrzyni opowiadał. Jeden serwis za jakieś 4,5k pln, a drugi serwis za jakieś 5,5k pln właśnie. Generalnie nigdy nie pozbył się wszystkich "problemów" z tą skrzynią. No ale dla niego problemem było delikatnie poszarpywanie w dość rzadkich i specyficznych momentach.


Prywatnie: Mam już drugie auto z DSG i raczej nie wrócę do manuala
yarbin
Panowie, taka sytuacja: jadąc wypożyczonym samochodem w Niemczech złapał mnie fotoradar (58 na 50...) i dostałem na razie maila, że z karty pobierają opłatę manipulacyjną a mandat przyjdzie pocztą. Tak się składa, że nie po drodze było mi wymieniać prawo jazdy po przeprowadzce, więc przyjdzie na nieaktualny adres. Mogą z tego być jakieś kłopoty czy olać to po prostu?
Driftman
W124 coupe 320 manual
Panowie wie ktoś może ile sztuk zostało wyprodukowanych ?
Trafił mi się taki czarny w sporcie w full wypasie. Jade niedługo go oglądać.

Yarbin.
Kłopoty mogą być kiedy ponownie będziesz jechał przez niemcy.

Swojà drogą po jakim czasie przedawniają się mandaty w niemczech ?
matteusz
CYTAT(Driftman @ Sun, 19 May 2019 - 10:24) *
Swojà drogą po jakim czasie przedawniają się mandaty w niemczech ?

ZTCW, 3 miesiące.
SONIC
Taki wal dostalem 250 euro mandat , olalem to teraz przyszlo mi z sadu ( polskiego ) ze mam zaplacic ...
yarbin
Dzięki, po prostu mieszkam teraz na drugim końcu kraju i nie chce mi się szukać tego mandatu, jak przyjdzie to przyjdzie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.