Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Joker
CYTAT(bezduszny @ Thu, 04 Aug 2011 - 21:25) *
@joker..
jak czytam o "nawykach" jakie masz to zaczynam się bać spotkać Ciebie na drodze tongue.gif

Czekałem aż to napiszesz tongue.gif Wyczułem, przysięgam smile.gif I nie musisz się bać, nie czytaj między wierszami, co do kultury jazdy i koordynacji z innymi uczestnikami ruchu jestem na bardzo wysokim poziomie - nie chwalę się, stwierdzam fakt.

Spokojnie, zdarza się rzadko, gdy na lewym stoi zawalidroga a prawy jest wolny, mógł ze 3 razy zjechać a on dalej stoi, to wbijam się na prawy i robię swoje...
Ale nie schodźmy do sporadycznych przypadków z życia rozmawiając o egzaminie.

Nawyki - źle mnie zrozumiałeś (ja źle to ująłem) - ma się ich wiele, co przeszkadza, a nie pomaga na egzaminie. Ty powinieneś wiedzieć o tym dobrze.



CYTAT(cowboy @ Thu, 04 Aug 2011 - 21:28) *
nawet jak z ronda odchodzą drogi o 2 pasach ruchu to ten na bardziej wewnętrznym pasie jesli są linie przerywane musi zachować ostroznośc opuszczając rondo i musi puścic pojazd będący na prawym pasie ronda

Owszem.


CYTAT(cowboy @ Thu, 04 Aug 2011 - 21:28) *
joker to jest w Białym takie rondo gdzie są znaki poziome (linie ciągłe) że jestes zmuszony opuścić rondo z prawego pasa ?

Tak - są.

Poleska - Jurowiecka - Tysiąlecia P.P.

Przerywane linie wyznaczają tylko dwa pasy ruchu, nie ma znaków mówiących o kierunkach.

Ale to nie jest do końca odpowiedź na Twoje pytanie - otóż, na takim rondzie mam obowiązek z lewego pasa zjechać na prawy pas na swoim zjeździe ! Mówię serio, sam się zdziwiłem.
bezduszny
@cowboy, nawet raz na 3 lata
czasem w ramach zabawy ze znajomymi zadam proste pytanie... i mało kto wie
ot, drobnostka: w jakiej odległości można zaparkować samochód od przejścia dla pieszych ?
Joker
Chyba dycha.
bezduszny
CYTAT(joker @ Thu, 04 Aug 2011 - 22:03) *
Chyba dycha.

no niestety, nie zaliczył Pan...

co najmniej 10m, czyli np. 10m i 1 cm
wink.gif
SONIC
1.no to teraz z miarka trzeba jezdzic- zatrzymywac tez nie wolno czy tylko zakaz parkowania/postoju?


2.od kilkudziesieciu minut kolo mojego bloku przejezdza typ na czyms na czym siedzi jak na motorze z tylu ma jedno kolo a z przodu 2 blink.gif WTF? co to i do czego?
bezduszny
CYTAT(sonic1983 @ Thu, 04 Aug 2011 - 22:26) *
1.no to teraz z miarka trzeba jezdzic- zatrzymywac tez nie wolno czy tylko zakaz parkowania/postoju?

przepisy trzeba znać
respektowanie ich... to już inna bajka wink.gif
mariuszmax
CYTAT(sonic1983 @ Thu, 04 Aug 2011 - 22:26) *
2.od kilkudziesieciu minut kolo mojego bloku przejezdza typ na czyms na czym siedzi jak na motorze z tylu ma jedno kolo a z przodu 2 blink.gif WTF? co to i do czego?


jarauto
CYTAT(bezduszny @ Thu, 04 Aug 2011 - 22:04) *
no niestety, nie zaliczył Pan...

co najmniej 10m, czyli np. 10m i 1 cm
wink.gif

Joker często pisze, w przeciwieństwie do ciebie, bzdury (prywatna, SUBIEKTYWNA opinia) ale tym razem miał całkowicie rację. Jeśli przepis brzmi jak napisałeś, "co najmniej 10m." to 10 m. wystarczy. Musiał by brzmieć "ponad 10 m." byś miał rację.
bezduszny
sprawdzę jak brzmi dokładnie, bo nie przytoczę z pamięci
w każdym razie swego czasu osoba prowadząca szkolenie ze "zbijania punktów" stwierdziła, że taka jest interpretacja tego przepisu

ciekawe i dlatego zapamiętałem
bezduszny
znalazłem
CYTAT
Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

1. na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;

2. na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;


czyli wychodzi z tego, że 10m jest właściwie

@joker, mój błąd.. zwracam honor smile.gif
Joker
CYTAT(bezduszny @ Fri, 05 Aug 2011 - 07:36) *
@joker, mój błąd.. zwracam honor smile.gif


Żaden tam honor, nie będziemy się rozbijać o centymetry smile.gif

Tak jak napisałeś, też bym pewnie na szkoleniu zapamiętał takie coś.
SajneK
Wszystko ładnie pięknie z tymi przepisami ale jest jeszcze coś takiego jak efektywność i jakby każdy jeździł zgodznie z nimi lub nawet połowa ludzi zgodnie z nimi po Warszawie to godziny szczytu byłyby 24 godziny na dobę... patrz takie rondo Radosława... smutne to ale prawdziwe - czas to pieniądz smile.gif
Misior
Ale za to jakby na zielonym ruszali wszyscy, a nie dopiero zastanawiali sie z jakiego biegu sie rusza, to by godziny szczytu nie bylo wcale tongue.gif
rdk
wracając do tematu rond
w Toruniu mamy rondo na którym zdecydowana większość kierowców robi mniejsze lub większe gafy



zaznaczone na czerwono jest miejsce w którym trzeba ostatecznie podjąć decyzję czy jechać dalej na rondzie, na wprost, czy może w prawo.

Dla mnie sprawa jest jasna [choć może niezgodna do końca z przepisami, nie wiem]. Jadąc na wprost [zjeżdżając z ronda] nie włączam kierunkowskazu, jadąc w prawo włączam prawy kierunkowskaz, natomiast jadąc dalej rondem [nie ważne jakim pasem] włączam lewy kierunek.

Są ludzie, którzy zjeżdżając na wprost włączając kierunek "na chwilę" żeby zasygnalizować że opuszczają rondo, ale nie skręcają w prawo. Dla mnie to głupie, bo jak ja ktoś będzie stał tam po prawej stronie, to pomysli że ja skręcam w prawo czyli pomyśli że bezkolizyjnie może wjechać na rondo, a tu niespodzianek, bo ja jadę prosto, gość mi wymusza i mamy gotową kolizję.

Jak Wy byście postąpili na tym rondzie? Problem dotyczy zjazdów na północnym wschodzie i północnym zachodzie ronda.
Joker
Patrząc z drugiej strony to czekając na wjazd na rondo obserwowałbym cały czas zachowanie zjeżdżającego pojazdu - czy pojedzie prosto czy skręci w prawo. Jeżeli wiem, że nie zdążę przed nim to stoję, bo wrzucony kierunek tak jak mówisz może nie oznaczać tego, że po zjeździe skręci on w prawo a właśnie pojedzie prosto i przywali we mnie.

I tak Ty wrzucisz kierunek skręcając w prawo, a inny jadąc prosto sygnalizując tylko zjazd z ronda. Nie zgadniesz kto jak zrobi.
k-meal
CYTAT(joker @ Thu, 04 Aug 2011 - 19:49) *
Ja pisałem wyraźnie, że wiem jak się sygnalizuje manewry i wymija ew. przeszkodę na rondzie.

omija. wink.gif

to tak przy okazji, skoro kazdy kazdego lapie za slowka. tongue.gif


pozdr.
VIP
rdk - jak zdawałem kilka lat temu na prawko to instruktorzy, jadąc od centrum np od pl. św Katarzyny (pd-zach) w stronę Sobieskiego (na wprost) kazali zmienić pas ruchu z lewego troszkę wcześniej niż czerwone kółko, które narysowałeś. Odnośnie kierunkowskazu to miałem obowiązek zasygnalizować zjazd kierunkiem tuż za zjazdem w prawo w Antczaka choć moim zdaniem bo kompletnie bez sensu.

Jeżeli chodzi o pn-zach to zmienić pas z lewego na prawy kazali przed torami zaraz za skrętem w Sobieskiego/Antczaka.

Tak to wyglądało u mnie na L'ce a w praktyce to chyba wiesz jak to wygląda tongue.gif
Al Ed Upek
Dwa lata temu miałem egzamin "punktowy". Jak VIP pisze mrugamy na wysokości Antczaka.
@joker: w teorii tak, jednak praktyka mówi że mruganie w tym miejscu bywa przyczyną kolizji.
harry_bimmer
Co powoduje to charakterystyczne ćwierkanie przy odpuszczaniu? Domyślam się jakiś anti-lag ale nie mogę nic znaleźć na ten temat.

jagus
Zawieszenie, a dokładnie poliuretany
Al Ed Upek
Brak BOV'a/DV'a, czyli surge.
HMP_inc
Mam nietypowe pytanie w związku z sytuacją jaką zastałem dziś rano. Czy aby ukraśc Golfa mk4 potrzeba otwierac maskę? Czy wystarczy dostac się do środka i podpiąc pod złacze diagnostyczne?
Joker
CYTAT(Al Ed Upek @ Sat, 06 Aug 2011 - 07:54) *
@joker: w teorii tak, jednak praktyka mówi że mruganie w tym miejscu bywa przyczyną kolizji.

Ale do czego konkretnie się odnosisz?
Maxim555
CYTAT(Al Ed Upek @ Sat, 06 Aug 2011 - 13:02) *
Brak BOV'a/DV'a, czyli surge.


supra też ma taki dźwięk, ale to chyba z BOV'a.

Al Ed Upek
CYTAT(joker @ Fri, 05 Aug 2011 - 14:59) *
Patrząc z drugiej strony to czekając na wjazd na rondo obserwowałbym cały czas zachowanie zjeżdżającego pojazdu - czy pojedzie prosto czy skręci w prawo. Jeżeli wiem, że nie zdążę przed nim to stoję, bo wrzucony kierunek tak jak mówisz może nie oznaczać tego, że po zjeździe skręci on w prawo a właśnie pojedzie prosto i przywali we mnie.

I tak Ty wrzucisz kierunek skręcając w prawo, a inny jadąc prosto sygnalizując tylko zjazd z ronda. Nie zgadniesz kto jak zrobi.


Do tego.
bezduszny
Może ktoś będzie wiedział...

Jaki jest sens dawania w pikapach (L200, Amarok, Hilux) na tylnej osi zamiast tarcz... bębny hamulcowe ?

Nissan w Navarce już ma tarcze.
rdk
może ktoś mnie oświeci, po co w Astrze III jest "dźwignia"/"guzik"/"przycisk" do wstecznego, skoro wsteczny wbija się "od siebie, do tyłu" i nie koliduje to z żadnym innym biegiem?

co do ronda w Toruniu - strasznie bzdurne te rozwiązania, kiedyś zrobili w lokalnej gazecie wywiad z taksiarzem, instruktorem i policmajstrem, no i największe brednie opowiadał pan policjant
bezduszny
@rdk, jaką masz skrzynie ?
F40 czy F35
flapjck1
CYTAT(bezduszny @ Sun, 07 Aug 2011 - 21:45) *
Może ktoś będzie wiedział...

Jaki jest sens dawania w pikapach (L200, Amarok, Hilux) na tylnej osi zamiast tarcz... bębny hamulcowe ?

Nissan w Navarce już ma tarcze.



ksiegowy tak zarzadzil?
rdk
o dżiii, nie mam pojęcia, takie moje spostrzeżenia po kilku dniach jeżdżenia astra III kombi 1.7 w dieslu, skrzynia piątka
mihau_dst
CYTAT(bezduszny @ Sun, 07 Aug 2011 - 21:45) *
Może ktoś będzie wiedział...

Jaki jest sens dawania w pikapach (L200, Amarok, Hilux) na tylnej osi zamiast tarcz... bębny hamulcowe ?

Nissan w Navarce już ma tarcze.


księgowi to po pierwsze

bębny są bardziej odporne na zanieczyszczenia - to może być drugie, a biorąc pod uwagę teoretyczne warunki pracy może być decydujące.

ZTCP - navara miała bębny - dali już tarcze??
bezduszny
no nie wiem czy "księgowość" to dobry argument.. bo po za pikapami w zasadzie nigdzie indziej nie ma już bębnów
odporność na zanieczyszczenia też jest raczej po stronie tarcz

a navara po lifcie w ubiegłym roku już ma tarcze na tylnej osi
mihau_dst
CYTAT(bezduszny @ Mon, 08 Aug 2011 - 07:45) *
no nie wiem czy "księgowość" to dobry argument.. bo po za pikapami w zasadzie nigdzie indziej nie ma już bębnów
odporność na zanieczyszczenia też jest raczej po stronie tarcz

a navara po lifcie w ubiegłym roku już ma tarcze na tylnej osi


no nie wiem, jakiś czas temu robiłem w zaopatrzeniu dla ciężarówek/sprzedaży naczep i tam rozmawiałem sporo z użytkownikami wywrotek i bardzo duża część aut 8x8 ma na wszystkich osiach bębny, a naczepy jakie klienci zamawiali "do błota" to w 100% osie bębnowe właśnie ze względu na odporność na zanieczyszczenie - wyobraź sobie pracę 12h/5-6 dni w tygodniu po osie w błocie - załadunek, rozładunek wszystko w syfie permanentnym. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że zacisk + tarcza lepiej zniesie taką pracę...

ale zaznaczam nie znam się wink.gif
Joker

CYTAT(Al Ed Upek @ Sun, 07 Aug 2011 - 12:30) *
Do tego.


CYTAT(Al Ed Upek @ Sat, 06 Aug 2011 - 07:54) *
@joker: w teorii tak, jednak praktyka mówi że mruganie w tym miejscu bywa przyczyną kolizji.

No to jakie "jednak"?
Przecież napisałem wyraźnie, że jakby się nie zachowywać na rondzie to druga strona medalu jest taka, że jak nie zdążę to nie jadę, bo właśnie mruganie niekoniecznie będzie świadczyło o tym jak się zachowa zjeżdżający z ronda. Jeden wrzuci wcześniej i skręci w prawo, drugi wrzuci później i pojedzie prosto, trzeci wrzuci wcześniej i pojedzie prosto - nie mogę sobie pozwolić na ryzyko oceny o co komu chodzi, dlatego jak nie mogę bezpiecznie wjechać na rondo to nie liczę na to, że zjeżdżający skręci w prawo jakkolwiek by on tego manewru nie sygnalizował.

To gdzie moja teoria pokrywa się z praktyką i wypadkami? Żeby każdy robił tak jak mówię to by do stłuczek nie dochodziło.



CYTAT(k-meal @ Fri, 05 Aug 2011 - 16:52) *
omija. wink.gif

to tak przy okazji, skoro kazdy kazdego lapie za slowka. tongue.gif


pozdr.

Też gorąco Cię pozdrawiam.
Al Ed Upek
CYTAT(joker @ Mon, 08 Aug 2011 - 11:26) *
Żeby każdy robił tak jak mówię to by do stłuczek nie dochodziło.


Otóż to, gdyby... Ja piszę o konkretnych sytuacjach, w konkretnym punkcie konkretnego ronda. Niestety nie wszyscy stosują się do Twojej zasady i na to trzeba brać poprawkę.
Joker
Ok kumam, po prostu trochę dziwnie zbudowałeś zdanie co do mojej pierwszej wypowiedzi smile.gif

Pozdr.
bezduszny
CYTAT(mihau_dst @ Mon, 08 Aug 2011 - 08:15) *
no nie wiem, jakiś czas temu robiłem w zaopatrzeniu dla ciężarówek/sprzedaży naczep i tam rozmawiałem sporo z użytkownikami wywrotek i bardzo duża część aut 8x8 ma na wszystkich osiach bębny, a naczepy jakie klienci zamawiali "do błota" to w 100% osie bębnowe właśnie ze względu na odporność na zanieczyszczenie - wyobraź sobie pracę 12h/5-6 dni w tygodniu po osie w błocie - załadunek, rozładunek wszystko w syfie permanentnym. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że zacisk + tarcza lepiej zniesie taką pracę...

ale zaznaczam nie znam się wink.gif

jednak Navara ma bębny sad.gif
to odmiana amerykańska pod nazwą Frontier ma tarcze
bezduszny
szybkie pytanie

silnik rzędowa 6-stka N/A z przełomu lat 80/90
przy zmianie wydechu na bliźniaczy ale mnie zjedzony przez "rudą" właściciel odpalił silnik i kilka razy zrobił solidną przygazówkę

po zamontowaniu drugiego wydechu, silnik stracił sporo mocy

pytanie: czy taka przygazówka mogła coś uszkodzić w siniku ?
RunMadafaka
w e39 530d z padła mi maglownica/przekładnia z servotroniciem.. nie da sie zregenerować trzeba kupić nowa, co się stanie jak założe zwykła bez servotronica? rózni sie jakos wymiarami? czy bedzie pasować.. pytam bo nie mam chwilowo kasy, a taka zwykła jest nie daleko za 1/3 ceny tej odpowiedniej..
Erhabe
Sytuacja:
Samochod VW Passat B5 1.9 TDI, silnik ATJ, po ok godzinie jazdy w korku w dosc wysokiej temeraturze podczas ruszania pojawiają się bardzo silne drgania przenoszone na cala bude, po kilku kilometrach przejechanych z predkoscia ok ~100-150 km/h przy manewrowaniu na parkingu drgania znacznie sie zmniejszaja, ale nadal sa wyczuwalne. W normalniej jezdzie - bez stania w korku i co chwila podjezdzania kilka metrow, cos takiego nigdy nie pojawialo sie. Podczas uruchamiania/gaszenia silnika zadnych drgan, ani niepokojacych halasow, skrzynia dziala lekko i precyzyjnie (czasami wrzucenie 1 biegu wymaga troche wiekszej sily, ale nie ma tragedii). Czego to objaw? Poddajacego sie sprzegla, dwumasu?
flapjck1
CYTAT(bezduszny @ Tue, 09 Aug 2011 - 14:24) *
szybkie pytanie

silnik rzędowa 6-stka N/A z przełomu lat 80/90
przy zmianie wydechu na bliźniaczy ale mnie zjedzony przez "rudą" właściciel odpalił silnik i kilka razy zrobił solidną przygazówkę

po zamontowaniu drugiego wydechu, silnik stracił sporo mocy

pytanie: czy taka przygazówka mogła coś uszkodzić w siniku ?


z katem? bez kata? moga byc zapchane tlumiki smile.gif

a czy mogla przegazowka zepsuc? owszem mogla smile.gif
bezduszny
CYTAT(flapjck1 @ Tue, 09 Aug 2011 - 23:58) *
a czy mogla przegazowka zepsuc? owszem mogla smile.gif

a co mogła ?
flapjck1
uklad korbowo-tlokowy lub sterowanie rozrzadem - co prawda nie powinno miec to miejsca w pelni sprawnym silniku, ale w jakims padaczkowatym mogly poleciec pierscienie, polki na tlokach, rozrzad sie przestawic z kolizja wlacznie smile.gif - ale to raczej przypadki skrajne
cowboy
no to teraz zadanie domowe

jak przejechać to rondo ? smile.gif dla ułatwienia jest ono w UK i mamy ruch lewostronny (m. in, dlatego w UK nie musza stać przed rondami znaki ustąp pierwszeństwa wink.gif )

http://moto.pl/MotoPL/51,90109,7104508.html?i=10



http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Magiczne_rondo



rottie
CYTAT(cowboy @ Wed, 10 Aug 2011 - 10:35) *
no to teraz zadanie domowe

jak przejechać to rondo ? smile.gif

Zamykasz oczy i wciskasz gaz. Dziala za kazdym razem smile.gif
pucek
CYTAT(cowboy @ Wed, 10 Aug 2011 - 11:35) *
no to teraz zadanie domowe

jak przejechać to rondo ? smile.gif



Tak samo jak 5 zwyklych rond smile.gif Nie widze w tym nic specjalnego ,poza tym ,ze sa upakowane jedno przy drugim.
cowboy
zle zadałem pytanie, nieprecyzyjnie...chodzi jak przejechać czyli jak sygnalizowac, bo wczesniej rozgorzała dyskusja o uzywaniu kierunkowskazów na rondzie wink.gif

SONIC
ale na 'zwyklym' rondzie nie mozemy dojsc do 100% porozumienia a to rondo trzeba przejechac albo szybko albo za anglikiem....
Porszak
Panowie, czym skleic wtryskiwacz. chodzi o sama koncówke na ktorej znajduje sie najmniejszy o-ring(sam wylot wtryskiwacza), czy nie kleic wcale i wlozyc bez tego o-ringa? chodzi o prawa strone gdzie jest pomaranczowy o-ring(zdjecie pogladowe). ulamal sie plastik tuz powyzej uszczelki. ewentualnie jaki to material to bedzie wiadomo czym to traktowac? wtryskiwac zopla z x18xe1 albo z18xe
Siadly
CYTAT(cowboy @ Wed, 10 Aug 2011 - 11:35) *
no to teraz zadanie domowe

jak przejechać to rondo ? smile.gif



Hm. czy prawidłowa odpowiedź to: bokiem?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.