Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
pajel
Dzięki za odpowiedź
nr czujnika:
fae14740
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/un...p;towkod=ABB2C2
tomek 1980
Witam, panowie chciałem zapodać do swojej ibizy FL licznik lub części z licznika z wersji benzynowej do 260km/h, gdyż mój jest do 220km/h. Wiem, że trzeba przeprogramować immo itd. Jednak ten licznik jest z silnika benzynowego i obrotomierz jest do 8000obr/min, w dieslu jest obrotek do 6000obr/min.
Chciałem przełożyć sam silniczek krokowy w raz z tarcza do 260km/h, czy ma to prawo bytu, czy licznik bedzie dobrze pokazywał prędkość, czy impulsator w skrzyni jest jednak może inny?
Co o tym sadzicie, może ktoś coś podpowie, doradzi?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
siewcu
Ułamany króciec od zbiorniczka wyrównawczego w chłodnicy(konkretniej w CC) - można spawać czy kombinować w inny sposób?
BeNeK23
ehhhh... Mam następujący problem/pytanie
http://i.imgur.com/V1nt0Vm.jpg
http://i.imgur.com/6Sow4PN.jpg
Spring HR -35mm a amory teoretycznie skrócone o 35mm . Nie za mocno to wszystko jest ściągnięte ? Dodam tylko ze z braku ściągaczy musieliśmy się ratować czym innym i mimo tego że tłoczysko nie przeszło w pełni przez górne mocowanie tak aby zakręcić śrubkę yo podnosił amor ze springiem 530 kilogramowy adapter do montażu młota pneumatycznego ale spręzyna jeszcze sie uginała .
ktoś coś doradzi ?
Andrzej87
Witam

Posiadam 318 tds. Od miesiąca dochodzi z okolic napinacza paska wielorowkowego brzęczący dźwięk(dźwięk przypomina poluzowaną śrubę z podkładką uderzające się o siebie z dużą częstotliwością). Po zdjęciu paska dźwięku nie ma. Amortyzatorek napinacza, ramię napinacza, trzpień po którym się porusza i rolka są nowe. Rolkę zwrotną też podmieniałem. Wszystkie śruby dokręcone. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Pozdrawiam
neranr1
CYTAT(Andrzej87 @ Tue, 13 May 2014 - 19:41) *
Witam

Posiadam 318 tds. Od miesiąca dochodzi z okolic napinacza paska wielorowkowego brzęczący dźwięk(dźwięk przypomina poluzowaną śrubę z podkładką uderzające się o siebie z dużą częstotliwością). Po zdjęciu paska dźwięku nie ma. Amortyzatorek napinacza, ramię napinacza, trzpień po którym się porusza i rolka są nowe. Rolkę zwrotną też podmieniałem. Wszystkie śruby dokręcone. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Pozdrawiam

jeżeli dociśniesz napinacz dodatkowo podczas pracy ręcznie i dźwięk znika to trzeba założyć krótszy pasek
Marcin_Celica
Witam, potrzebuję na szybko namiaru do kogoś sprawdzonego kto by mi zamocował fotel Sparco R100 w Toyocie Celica. Najlepiej z Warszawy/okolic.
plastek
jaki może być odpowiednik oleju Castrol Taf-X 75w90? Skrzynia od Suzuki Swift Gti . Motul Gear 300?
the Hitcher
do ludzi z Trójmiasta!

czy są tam jakieś motoryzacyjne atrakcje?? chodzi mi o cos fajnego na wieczor kawalerski (weekend w zasadzie:) - jakieś lepsze gokarty, czy coś w tym stylu, znaczy fajniejszego coś - choć w budżecie bez szaleństw na pewno - ale dobre karty to takie minimum
Grzesi(E30)k
Dziwna sytuacja - 1.9TDI 1Z (w innej budzie niż seryjny G3) po długim postoju gdy się go odpala miga kontrolka od oleju. Ale miga dosyć dzinie bo robi 3-4 mrugnięcia w takim samym odstępie czasu. Za każdym razem ta sama sekwencja ale tylko pod łuugim postoju (np. po nocy) Jedno odpalenie i po wszystkim, dalej jest OK ,a kontrolkę gaszę po ułamku sekudny kręcenia rozrusznikiem

Gdzie szukać problemu? Silnik nie daje znać żeby były jakiekolwiek problemy ze smarowaniem itd.
Misior
Albo czujnik wysokiego cisnienia oleju albo sprawdź ładowanie.
matteusz
Pytanie dla większości pewnie tak banalne, że aż śmieszne, ale w życiu niczego nie polerowałem i nie wiem jak się do tego zabrać. Potrzebuję wypolerować aluminiową rozpórkę. Co mi będzie do tego potrzebne? Domyślam się, że jakaś pasta (ktoś coś poleci?), papiery ścierne (jaka gradacja)? Coś jeszcze? Nie zależy mi na jakimś mega efekcie, po prostu po zimie na rozpórce pojawiły się niewielkie zmatowienia i chcę to jakoś wyprowadzić. Z góry dzięki smile.gif
Grzesi(E30)k
OK sprawdę ładowanie i będzie wiadomo.




Autosol Aluminium Polish do tego krężek bawełniany na wiertarkę i jazda. Jak wżerby głębsze to papierem wodnym. Od 800 do nawet 2000 jak chcesz mieć lustro

Maxim555
CYTAT(matteusz @ Fri, 16 May 2014 - 13:23) *
Pytanie dla większości pewnie tak banalne, że aż śmieszne, ale w życiu niczego nie polerowałem i nie wiem jak się do tego zabrać. Potrzebuję wypolerować aluminiową rozpórkę. Co mi będzie do tego potrzebne? Domyślam się, że jakaś pasta (ktoś coś poleci?), papiery ścierne (jaka gradacja)? Coś jeszcze? Nie zależy mi na jakimś mega efekcie, po prostu po zimie na rozpórce pojawiły się niewielkie zmatowienia i chcę to jakoś wyprowadzić. Z góry dzięki smile.gif

to zależy jaka jest wyjściowa powierzchnia. Jak jest gładko, to wystarcza trzy arkusze papieru 1000, potem dwa 2000. Trzesz na mokro, papier musi być tzw wodny. Potem pasta MAX - kupisz ją w większości sklepów motoryzacyjnych. Pastą max polerujesz filcem, ale można też użyć tkaniny typu ręcznik, chodzi o te frędzle. Często trzeba zmieniać kawałek którym się trze, bo się zawala się startym amelinium. Na koniec polerujesz pastą Tempo, teraz nazywa się TURBO, też dostaniesz w większości małych sklepów motoryzacyjnych, albo stacji paliw, Tempo już nie ma, przynajmniej na lubelszczyźnie. Po takiej polerce, w detalu można się przejrzeć. Jeżeli stan początkowy jest gorszy to trzeba zaczynać od papierów wodnych 500. Są pewnie lepsze sposoby i lepsze środki, ale ten jest w miarę ekonomiczny i dostępny. Powodzenia wink.gif
kinko
Znajomy szuka auta i muszę podpytać o silnik 2.0 TDI z VAGa.
Passat CC od 2008 oraz a4 b8. Czy te auta są już pozbawione wad typu pękające głowice, problemy z napędem pompy oleju? Auto będzie ściągnięte z Niemiec z przebiegiem 100-150tkm, rocznik 2010-2011. Warto w to iść?
matteusz
Grzesi(E30)k, Maxim- dzięki za rady smile.gif
Kapsel91
Panowie jaki olej możecie polecić do m40b18, który ma wyjątkowo ciężko? Nie mam pewności co jest teraz zalane, wygląda na jakiś pół syntetyk. Trzeba więc szukać raczej w gęstszych olejach. Chciałbym, żeby kosztował do 230-250zł za 5l. MOTUL 300V Competition 15W50? Czy może wystarczy coś typu Motul 4100 POWER 15w-50?
Tarantula
Witam. Pytanko odnosnie bmw 5 e39 2.5d 2001r. Gdy poziom paliwa jest niski ( okolice rezerwy) to auto ciezko pali i potrafi zamulic z czasie jazdy. Bledy:
3505- obwod modulu sterowania swiecy zarowej
1260- uklad regulacji pompy rozdzielaczowej
09f6- monitorowanie cisnienia szyny:cisnienie zbyt niskie podczas uruchamiania
1190- zawor regulacji cisnienia w rampie

Ktoras w pomp nie wydaje tyle ile trzeba?
Pozdrawiam smile.gif
flapjck1
CYTAT(Tarantula @ Tue, 20 May 2014 - 07:39) *
Witam. Pytanko odnosnie bmw 5 e39 2.5d 2001r. Gdy poziom paliwa jest niski ( okolice rezerwy) to auto ciezko pali i potrafi zamulic z czasie jazdy. Bledy:
3505- obwod modulu sterowania swiecy zarowej
1260- uklad regulacji pompy rozdzielaczowej
09f6- monitorowanie cisnienia szyny:cisnienie zbyt niskie podczas uruchamiania
1190- zawor regulacji cisnienia w rampie

Ktoras w pomp nie wydaje tyle ile trzeba?
Pozdrawiam smile.gif


albo plywaki przeklamuja i tak naprawdę jest pusto, tam sa dwie pompy i dwa plywaki?
Tarantula
Tak dwie pompy sa napewno
Paweł#G
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 15 May 2014 - 22:30) *
Dziwna sytuacja - 1.9TDI 1Z (w innej budzie niż seryjny G3) po długim postoju gdy się go odpala miga kontrolka od oleju. Ale miga dosyć dzinie bo robi 3-4 mrugnięcia w takim samym odstępie czasu. Za każdym razem ta sama sekwencja ale tylko pod łuugim postoju (np. po nocy) Jedno odpalenie i po wszystkim, dalej jest OK ,a kontrolkę gaszę po ułamku sekudny kręcenia rozrusznikiem

Gdzie szukać problemu? Silnik nie daje znać żeby były jakiekolwiek problemy ze smarowaniem itd.

Jeśli dobrze pamiętam to tam w filtrze oleju jest zawór zwrotny, aby nie cofał się olej z układu olejowego, ale jeśli jest nieszczelny, lub ktoś włożył identyczny filtr, ale bez zaworu (czasami cyferka po ukośniku w oznaczeniu itp.) to po postoju pojawia się taki efekt. Brat chyba w jakimś SDI tak miał. Oprócz tego może być sporo przyczyn.
Porszak
Panowie, ktos robi hydrografike w ŁDZ? albo inaczej kogo mozecie polecic.
mate96
Szukam jakiegoś interfejsu do Mitsubishi L200 2000r (po OBD nie działa, chociaż złącze pasuję). Podpowiecie coś?
Adddam
Pacjent m52 z e36, zerwałem gwint od śruby skrzyni biegów i przy wykręcaniu rozsadził resztę http://i.imgur.com/oVnPAVN.jpg co dalej? Skręcić na przestrzał inną śrubą, kombinować ze specyfikami do zerwanych gwintów i pewnie najgłupszy pomysł czyli olać i będzie się trzymało bez tego?
Ogólnie istnieje jakiś sposób aby nie wykręcić śruby z gwintem z amelinium?
flapjck1
CYTAT(Adddam @ Thu, 22 May 2014 - 19:23) *
Pacjent m52 z e36, zerwałem gwint od śruby skrzyni biegów i przy wykręcaniu rozsadził resztę http://i.imgur.com/oVnPAVN.jpg co dalej? Skręcić na przestrzał inną śrubą, kombinować ze specyfikami do zerwanych gwintów i pewnie najgłupszy pomysł czyli olać i będzie się trzymało bez tego?
Ogólnie istnieje jakiś sposób aby nie wykręcić śruby z gwintem z amelinium?



to jest jedna z kluczowych do skrecenia ze skrzynia srub - wg mnie: przyspawać to co odpadlo, obrobić od nowa otwor ( nawet jakies heliko ) i tyle
kamil.k
daj jeszcze nakrętkę w tyłu jak się zmieści
Grzesi(E30)k
CYTAT(Paweł#G @ Tue, 20 May 2014 - 17:55) *
Jeśli dobrze pamiętam to tam w filtrze oleju jest zawór zwrotny, aby nie cofał się olej z układu olejowego, ale jeśli jest nieszczelny, lub ktoś włożył identyczny filtr, ale bez zaworu (czasami cyferka po ukośniku w oznaczeniu itp.) to po postoju pojawia się taki efekt. Brat chyba w jakimś SDI tak miał. Oprócz tego może być sporo przyczyn.


Zauwarzyłem drobne wycieki spod chłodniczki oleju (pewnie starczy odkręcić filtr i dociągnać śrubę)

Może to być tego wina?


CYTAT(Adddam @ Thu, 22 May 2014 - 19:23) *
Pacjent m52 z e36, zerwałem gwint od śruby skrzyni biegów i przy wykręcaniu rozsadził resztę http://i.imgur.com/oVnPAVN.jpg co dalej? Skręcić na przestrzał inną śrubą, kombinować ze specyfikami do zerwanych gwintów i pewnie najgłupszy pomysł czyli olać i będzie się trzymało bez tego?
Ogólnie istnieje jakiś sposób aby nie wykręcić śruby z gwintem z amelinium?



U kolegi w M52Tu oba przelotowe gwinty w bloku sa ukrecone. Znajomy który mu to składał probił to na szpilki. Czyli od strony silnika wsadzał szpilki z dospawanym kawałkiem drutu w poprzek łba aby się nie obracały wokół (kontrowanie tego moża być porblematyczne) , a potem nakrętki od strony skrzyni. Wcześniej to rozwiercił deczko.

Z tym że to musza być nakrętki na mniejszy klucz niż normalnie spotykane więc kwestia doboru czegoś
Goral101
Czy warto regenerować turbo ? Jesli tak to bardzo prosze o polecenie jakiegoś warsztatu w małopolsce ( zakopane -kraków) . Samochód prywatny ( sprinter313 2003 r ) nie na handel i robi sporo kilometrów .
Adddam
Na pewno będzie śruba na przestrzał i nakrętka od strony silnika ale jeszcze muszę pomyśleć na helicoil bo rozwiercaniem osłabi się otwór, chyba że włożyć śrubę o mniejszej średnicy. No nic, popsułem to trzeba coś wymyślić, dzięki za podpowiedzi:)
iktorn92
@mate96 być moze pozostaje Ci tylko jakis fabryczny tester, lub kody blyskowe, przynajmniej tak jest w Mazdach z tamtych lat, do 2002 roku (diesel) zaden znany mi tester sie nie chcial polaczyc smile.gif pozostaly tylko kody blyskowe.
mate96
Wiesz jak to odpalić? Gdzie zwora, gdzie led?
kompot
EBC green stuff - czy ten klocek hamuje jakkolwiek lepiej od OEM? Komplet ebc 750, OEM jak i zamienniki typu TRW czy Ferodo Premier ok 400-500 zł. Szukam czegoś co mogłoby potencjalnie delikatnie poprawić hamowanie. I co najważniejsze, nie zepsuje go, bo jakiś czas temu pierwszy skojarzeniem ze skrótem EBC był "syf".
Nowy klocek MUSI brać na zimno, bo tak wygląda moje codziennie użytkowanie tego auta. Jeśli nie to wezmę OEM lub jakiś lepiej rozpoznany przeze mnie zamiennik. FDS do mojego wynalazku nie występuje.
iktorn92
@ kompot, zalezy jak duze auto, moim zdaniem green przeznaczony jest do aut lekkich w ciezszych zupelnie sobie nie radzi (uwczesne kompakty etc). User Piramida bodajże, bardzo pozytywnie wypowiadal sie o yellowstuff. Ogolnie od siebie moge polecic klocki marki Jurid (grupa honeywell) bardzo dobry stosunek jakosc/cena. Ostatnio świetnym odkryciem dla mnie jest Galfer nowość w IC, klocki produkowane przez Honeywell dla VAG na pierwszy montaz, klocek nie jest zbyt drogi porowywalnie do np. TRW, ale moim zdaniem hamuje rewalacyjnie i jest odporny na fadding jedynie cholernie mocno pyli. Zalozylem go siebie (1500kg masy własnej), tarcza Bosch + ten klocek i świezy plyn, latajac w trasy w 5 osob jest swietnie i co ważne przynajmniej dla mnie jest bardzo dobre czucie hamulca. Pytanie moje do czego szukasz tego klocka? Nie mniej Jurid jest rownież swietny!!!!
kompot
Do auta z podpisu, 1350 kg. Swoją drogą IS300, cięższy i jeszcze z automatem ma te same heble, 296 i 307 mm jeśli dobrze kojarzę, wstydu nie ma. Wielkiego wyboru części też nie ma. Ponad to co podałem jeszcze np. Textar. Chyba zostanę przy OEM, yellowstuff do mnie nie brak.
mate96
Składam silnik 1.9 TDI PD. Blok był obrabiany jakieś 2 miechy temu i nie wiem czy to nalot rudej czy coś innego:

Czy tuleje cylindrów w 1.9 TDI PD (BKC) mają naniesioną jakąś warstwę (coś jak nicasil) i to jest efekt jej przetarcia, czy jest to normalne żeliwo jak cały blok?
markzo
CYTAT(kompot @ Sat, 24 May 2014 - 20:24) *
Do auta z podpisu, 1350 kg. Swoją drogą IS300, cięższy i jeszcze z automatem ma te same heble, 296 i 307 mm jeśli dobrze kojarzę, wstydu nie ma. Wielkiego wyboru części też nie ma. Ponad to co podałem jeszcze np. Textar. Chyba zostanę przy OEM, yellowstuff do mnie nie brak.

używam już chwilę textarów i mogę polecić, bardzo fajne klocki wink.gif auto waży ponad 1200kg, hample 282/260, tarcze QH. Wcześniej miałem mintexy, również git hamulce wink.gif
Grzesi(E30)k
MB Sprinter 208 97'

Pedał hamulca powoli zapada się w podłogę. Układ szczelny odpowietrzony.

Uwalona pompa?
artix
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Sun, 25 May 2014 - 11:02) *
MB Sprinter 208 97'

Pedał hamulca powoli zapada się w podłogę. Układ szczelny odpowietrzony.

Uwalona pompa?


Po wymianie klocków?
Grzesi(E30)k
Wyieniane były przeowdy hamulcowe sztywne. Najgorzej że właściciel już go kupił z uszkodzonymi hamulcami i nie wiadomo czy tak było czy się samo stało. Generalnie przód hamuje OK ale tył jakby zapowietrzony lub pompa nie robiła ciśnienia.

No i ten pedał powoli wchodzi w podłogę
mate96
To że po wciśnięciu wpada w podłogę na pracujacym silniku jest w miarę normalne. Próbowałeś poluzować, jeszcze raz dokręcić i odpowietrzyć układ?
artix
CYTAT(mate96 @ Sun, 25 May 2014 - 13:09) *
To że po wciśnięciu wpada w podłogę na pracujacym silniku jest w miarę normalne. Próbowałeś poluzować, jeszcze raz dokręcić i odpowietrzyć układ?

To norma u Sprintera.

Pojedz na rolki i sprawdź hamulce, sprawa się wyjaśni.
Grzesi(E30)k
Kolega ma też drugiego 208d w rodzinie i tam jest hamulec brzytwa.

A tutaj pedał zapada się jakby była nieszczelnośc w układzie. Pedał opada i idzie do podłogi jednocześnie spada skutecznosć hamulca.
iktorn92
Sprawdz vaccu pompe. Ile plynu przelaliscie przez układ?
Iceman.
Czy w Leksusie LS400 z tym ECU, jest diagnoza przez OBD (zwora miedzy E1 i TE1) czy już OBD II? Problem polega na tym, że nie mogę odczytać błędow w sterowniku silnika (nie mruga kontrolka check, świeci się stale), ani poprzez zworę a tym bardziej przez adapter na OBD2/EOBD(brak zasilania). Ze sterownikami TRAC, ABS, SRS komunikuję się normalnie przez zworę. Przejścia miedzy DLC a ECU są.

https://drive.google.com/file/d/0B3cOZHuDxh...dit?usp=sharing

P.S. Czy to może oznaczać, że jest uszkodzony sterownik? huh.gif
Wombat
to zależy od rocznika ECU

q) 90-94 OBDI
In order to read the code the battery must be 11v or higher, throttle valve fully closed, transmission in neutral position, and AC turned off. For checking transmission codes the OD switch must in on (pushed in). Connect terminals Te1 and E1 by placing a short piece of wire in the TDCL diagnostic port under the steering wheel. You can also connect these terminals using the check connector located in the engine bay. For engine and transmission codes you place the jumper wire in Te1 and E1. For air bag codes, ABS and TRAC codes, you place the jumper wire in Tc and E1


cool.gif
95-... OBDII
normalnie skaner OBD
Iceman.
Dokładnie, ale to już wiem, właśnie miałem pisać do Ciebie na PW, dzięki, że się odezwałeś smile.gif. wg modelu jest to UCF10, więc teoretycznie winno być OBD, ale wg wiązki silnika i pinout'u ECU wychodzi mi, że jest po 95-96 roku (schematy brane z lextreme). Miałem sporo do czynienia z 1UZ (kilka swapów), ale takiego przypadku w fabrycznym lexie nie miałem dry.gif , wkleiłem link do foto ECU, wszechwiedzący google uparcie twierdzi, że jest to ECU z 94r, ale wiazka i zmiany w osprzecie mówią mi o 95r<...
Jak już wspomniałem na zworę nie reaguje, a mój sprzet nie widzi w nim OBD2, komp w śmieci? Jakieś pomysły?
kompot
Skrzynia na N? Zapłon włączony, silnik wyłączony? Sprawdzałeś na obydwu złączacz? Pinout na pewno seryjny? Pytam, ponieważ bywało, że ludzie kombinowali z tym, no ale to mega long-shot.
crup-nick
Orjętuje się ktoś kto dobrze i wmiare tanio regeneruje elektryczne pompy wspomagania KOYO do Ibizy 6L?
cowboy


do czego ten kanał karbonowy, chłodzenie dyfra ?
80quattro
Może to po prostu obudowa wlewu paliwa.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.