Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
GrzesiekK.
Porszak co do hydrauliki "pestka" z wałka łożyskowego zamiast wkładu hydroregulatora i ustawienie luzu na 0. Potem 5-20 stopni przed TDC sprawdzasz luz zawór-tłok na wydechu, 5-20stopni po TDC na ssaku, luz zależy od wielu zmiennych jaki należy zachować.

MisioLBN nie bardzo, nie mam za bardzo wolnej chwili. Co do Dziaka, ich dotyczy to samo co Ciebie, trzeba to mechanicznie wyznaczyć na silniku, ile masz obecnie luzu przy tych wałkach i dopiero wiadomo będzie ile można czapkę opuścić.
MisioLBN
Szkoda bo wiedzę masz dużą i silnik dobrze znasz ;/ Ja się dopiero uczę dlatego tak wypytuje.
tetis
...
AT89S52
CYTAT(Porszak @ Wed, 27 Jan 2016 - 18:00) *
za duzy kat pasów za/do oparcia fotela wink.gif . oba nie sa idealne



CYTAT(siewcu @ Thu, 28 Jan 2016 - 14:25) *
w niektórych autach da się zrobić, trzeba sprawdzić samemu...


Nawet jeśli są puszczone przez poprzeczną belkę na rollbarze? Bo w takiej wersji zamówiłem u Staffa.
pajel
Panowie, może coś podpowiecie.
Planuję wpakować 6-cio tłoczki z touarega/q7/cayenne na przód do cc i mam pewne obawy co do pompy hamulcowej...
W serii u mnie siedzi tarcza 345 na jedno tłoczku, 57mm, pompa hamulcowa ma tłok 22,2mm, pompa w owych pojazdach z 6-tłokami ma średnicę 26,99(wg katalogów IC) i tu mam obawy, że raczej, a nawet na pewno pompa nie wydoli. Niby zamiana pompy powinna pomóc(dorobienie adaptera to nie problem) ale vwej musiał namieszać, do pompy jest przykręcony czujnik halla, dający sygnał do bci...

I tu moje pytanie, spotkał się ktoś z wydajniejszą pompą z takim ustrojstwem?
Misior
Nie śmiejcie się - chodzi o ciągnik rolniczy cool.gif
Jaką chemią potraktować sprzęgło w którym tarcza przyrdzewiała do koła zamachowego? Będę próbował oderwać bez rozbierania. Jest okienko to można czymś popsikać ale tak żeby nie uszkodzić tarczy.
Tarantula
Orientuje sie ktos czy w e60 po wymianie czujnika roznicy cisnien przy dpf trzeba go potem zresetowac kompem jak np w tdi?
siewcu
CYTAT(AT89S52 @ Fri, 29 Jan 2016 - 01:27) *
Nawet jeśli są puszczone przez poprzeczną belkę na rollbarze? Bo w takiej wersji zamówiłem u Staffa.

o mocowaniu szelek milion tematów już było, kąt między oparciem fotela a pasami musi być większy niż 45 stopni, amen. a jak twierdzisz, że przy rolce może przesunąć ori mocowania na słupku, to tak samo może rollbara przesunąć. wejdź do auta, przymocuj, sprawdź, będziesz wiedział.
Porszak
CYTAT(Misior @ Fri, 29 Jan 2016 - 09:46) *
Nie śmiejcie się - chodzi o ciągnik rolniczy cool.gif
Jaką chemią potraktować sprzęgło w którym tarcza przyrdzewiała do koła zamachowego? Będę próbował oderwać bez rozbierania. Jest okienko to można czymś popsikać ale tak żeby nie uszkodzić tarczy.

kolo w ciagniku pewnie jest spore. moze go odpalic i niech sobie chodzi. drgania, zmiana temp moze wystarczy. zakrecic rozrusznikiem na najniższym biegu? jak przyrdzewiala, to moze zwyczajnie nietlustym odrdzewiaczem lub pepsi smile.gif
elDyfer
^ pepsi doskonale odrdzewia dzięki zawartemu w nim kwasowi fosforowemu.

Sam kwas można kupić w postaci stężonej bardzo tanio: http://www.ichemia.pl/30,kwas-fosforowy-or...owy-85-1kg.html Może to jest jakiś pomysł dla Ciebie.

Nie jest tłusty, bardzo mocny odrdzewiacz, natomiast sprawdziłbym, czy nie zareaguje z czymś w pobliżu (aluminiowa obudowa, plastikowe elementy, uszczelniacze, czy okładziny sprzęgła, albo po użytku od razu wszystko przemywał. Można też rozcieńczony użyć i wiadomo, postępować jak z kwasem.

Inny trop break cleanery. Z tego co je stosowałem zmywają naloty rdzy i z pewnością nie są tłuste.
mihas66
Ciągnik rolniczy i pryrdzewiale sprzęgło czyli nie wysprzegla... Jak to na wsi nic nie polewaj tylko siła, mocna siła stalowa jeszcze mocniejsze drzewo i próbuj je szarpać na wciśnietym sprzegle albo łatwiej przyczepa tak powyżej 4 ton i podjazd po górkę, a jak zima ustąpi to w ramach prezentu orka sąsiada pola na za dużym pługu...
kamil.k
CYTAT(elDyfer @ Fri, 29 Jan 2016 - 18:44) *
^ pepsi doskonale odrdzewia dzięki zawartemu w nim kwasowi fosforowemu.

Sam kwas można kupić w postaci stężonej bardzo tanio: http://www.ichemia.pl/30,kwas-fosforowy-or...owy-85-1kg.html Może to jest jakiś pomysł dla Ciebie.

Nie jest tłusty, bardzo mocny odrdzewiacz, natomiast sprawdziłbym, czy nie zareaguje z czymś w pobliżu (aluminiowa obudowa, plastikowe elementy, uszczelniacze, czy okładziny sprzęgła, albo po użytku od razu wszystko przemywał. Można też rozcieńczony użyć i wiadomo, postępować jak z kwasem.

Inny trop break cleanery. Z tego co je stosowałem zmywają naloty rdzy i z pewnością nie są tłuste.


Można kupic odrdzewiacz fosfor i nie musimy szukać kwasu.Dodam że dobrze czyści miski WC z kamienia ,płytki ,kostkę brukową z nalotu cementowego i innych organicznych zabrudzeń .Podobny kwas firmy kerakoll kosztuje ok 30zł/L ,fosfor połowę tego a kupując w bańkach od rozlewni można mieć po 7zł/L
usuniety
Sam korzystałem z innych produktów serii s100 w motocyklowej branży i byłem zadowolony.
Spróbowałbym czegoś takiego do walki z rdzą - http://wackchem.com/products/car-care/19/-...ust-remover-gel
cowboy
potrzebuje pozyczyc tanio dobrą lawete w Warszawie

DMC obojętne byleby ładowność miała 1300kg no i fajnie jakby niska była
ktoś cos ?
kompot
S2000 - wydaje mi sie, ze mam dosyc tepy pedal hamulca. Inna Ska jezdzilem dawno temu i nie pamietam/nie mam porownania. Klocki Pagida jakies standardowe.

Na poczatek zdejmowac kola i czyscic tulejki zaciskow czy ten typ tak ma? A moze cos z serwem?
jagus
Pytanie odnośnie silnika motocyklowego.
Chce przeszczepić silnik z BMW F650GS /F800GS (oba twin-y R2) do innej budy. Nie potrafię odszukać na necie info nt różnic między tymi piecami. Wg zdjęć ustaliłem. że do 2010 było inne mocowanie silnika do wahacza tylnego, a od 2010 inne. Niestety nie ustaliłem jak je od siebie odróżnić 650 od 800.
Druga sprawa, czy jest jakiś patent na miskę olejową i smok? Chciałbym stawiać silnik do pionu dość często. W stuncie jeżdzi kilka takich maszynek, ale nikt się nie chwiali, jak rozwiązał problem braku smarowania. Czy trzeba będzie spawać nową miskę i smok? Czy ten silnik ma jakieś inne bolączki?
plastek
Składam hybrydę W suzuki czyli dół 1.6 a głowica od 1.3 Swift GTI

Głowica od Gti odpręża więc muszę troche zjechać w dół z komora spalania. Pytanie , co lepiej planować? Blok czy głowicę? Mój pomysł był następujący - splanowanie bloku o jakieś 1.5mm a głowicy w ogóle nie ruszać bo była planowana rok temu i nawet nie dokręcona odpowiednio ( jakieś 40NM zamiast 80NM więc nie powinna się odkształcić ) uszczelki nie wydmuchało i auto jeździło do końca. Można taka głowicę zakładać bez planowania? Oczywiście bedzie ogarnięta drobnym papierem na klocku + maszynka oscylacyjna. Robił tak ktoś? Auto będzie mialo ok 9.5-10:1 CR , uszczelka erling\reinz


kamil.k
CYTAT(jagus @ Mon, 01 Feb 2016 - 14:15) *
Pytanie odnośnie silnika motocyklowego.
Chce przeszczepić silnik z BMW F650GS /F800GS (oba twin-y R2) do innej budy. Nie potrafię odszukać na necie info nt różnic między tymi piecami. Wg zdjęć ustaliłem. że do 2010 było inne mocowanie silnika do wahacza tylnego, a od 2010 inne. Niestety nie ustaliłem jak je od siebie odróżnić 650 od 800.
Druga sprawa, czy jest jakiś patent na miskę olejową i smok? Chciałbym stawiać silnik do pionu dość często. W stuncie jeżdzi kilka takich maszynek, ale nikt się nie chwiali, jak rozwiązał problem braku smarowania. Czy trzeba będzie spawać nową miskę i smok? Czy ten silnik ma jakieś inne bolączki?



Nie boisz się że wahacz pęknie bo to chyba te modele słyną z tego smile.gif
jagus
Czy my myślimy o tym samym? Bo jeszcze nie mówiłem gdzie to ma iść smile.gif
kamil.k
Pisałeś że do pionu będziesz stawiał ,więc wyjaśnij bo nie łapię
jagus
Silnik chcę zamontować normalnie, ale sprzęt ma służyć do amatorskiego stuntu. Więc będzie występował problem ze smarowaniem silnika. Jest kilka ogłoszeń takich silników ze stukającą panewką na sprzedaż. Smok jest na środku miski. Myślę, że trzeba go przesunąć w tylną część miski, ale jej kształt za bardzo na to nie pozwala, więc trzeba by wyspawać nową miskę i nowy smok.
To są tylko moje pomysły. Może ktoś akurat siedzi w temacie i mógłby podsunąć lepszy/tańszy/łatwiejszy sposób? Dodatkowo odróżnianie tych jednostek od siebie jest na dzień dzisiejszy dla mnie nie wykonalne. Jedynie do głowy przychodzi mi aby przez otwór świecy zmierzyć skok tłoka.
elDyfer
Poszukuje lewego lusterka do Volvo C30, przed lifta (wersja 8 pinowa).

Niestety na allegro gatunek nieobecny, bo albo inna wersja, albo polifty. Może ktoś z forum handluje częściami do Volvo i ma do zaoferowania takie, albo nakieruje, na kogoś kto może mieć?
mat13por
Jakie sa zalety/wady BOV na DV? Auto jezdzi na MAP, bez MAF
MrUw@
pewnie było ale jakoś szybkiego konkretu nie moge znaleźć...

co można zrobić aby bezpiecznie do miasta podnieść moc w 2,5TD opel ale motorownia BMW nieszczęsna wink.gif Pomijaąc wszystko... GŁOWICA I POMPA sprawne smile.gif
tjwasiak
Zrobić chipa... 170KM jest w zasięgu.
MrUw@
oo więcej nie trzeba wink.gif
Kogoś polecicie na dolnym śląsku albo w niedalekiej okolicy ?
Łukasik
Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to jednak, że w autach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła do jazdy dziennej, mogą świecić się łącznie z pozostałymi. Natomiast przy rejestracji po 1 stycznia 2010 roku, światła takie mogą być zapalane tylko z przodu.

Przeczytalem to 27 razy i a to o 26 za duzo...

Czyli swiatla dzienne nie moga swiecic z przodu razem z pozycyjnymi? Chodzi mi o nowe auta.
siewcu
CYTAT(MrUw@ @ Sun, 07 Feb 2016 - 11:20) *
oo więcej nie trzeba wink.gif
Kogoś polecicie na dolnym śląsku albo w niedalekiej okolicy ?

do evo podjedź, daleko nie masz...
maaaad
CYTAT(Łukasik @ Sun, 07 Feb 2016 - 11:50) *
Zgodnie z rozporządzeniem z 4 maja 2009 roku (Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639) obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 r. Oznacza to jednak, że w autach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku światła do jazdy dziennej, mogą świecić się łącznie z pozostałymi. Natomiast przy rejestracji po 1 stycznia 2010 roku, światła takie mogą być zapalane tylko z przodu.

Przeczytalem to 27 razy i a to o 26 za duzo...

Czyli swiatla dzienne nie moga swiecic z przodu razem z pozycyjnymi? Chodzi mi o nowe auta.

Obecnie wygląda to tak - par. 13 ust. 2 rozporządzenia, o którym pisałeś wyżej:
CYTAT
Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:
1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne
(jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane
tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy
światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie
pojazdu;
2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie
światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania
krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.
Salieri
Da się gdzieś sprawdzić przebieg auta ściągniętego z Finlandii (może jest taki system jak w Szwecji?)?
Andrzej87
Pasował ktoś barany z S50 do M54B30? Czy flansze do głowicy pasują, wielkość kanałów wylotowych jest taka sama?
matteusz
Panowie, macie jakieś doświadczenia z felgami Japan Racing? Nadają się do upalanego auta czy raczej tylko do "dżejdiem lansu"? Kiedyś był temat, w którym były zdjęcia jakichś badziewnych podróbek przedstawiające co się z nimi stało po upalaniu na torze. Ten Japan Racing to też taka lipa?
siewcu
z tego co widziałem - coś to sobą reprezentuje i chyba nawet więcej niż rota(widziałem kilka dziur czy strzałów w krawężniki)
matteusz
Dzięki za opinię, jakby ktoś miał coś do dodania to chętnie poczytam.
mile
Ja mam JR5, nie mam żadnych zastrzeń co do wytrzymałości, do tego to najprawdopodobniej najlżejsza 15" dostępna powszechnie na rynku.
matteusz
Ok, dzięki. W takim razie wezmę je pod uwagę.
Paweł#G
Pacient- Octavia kombi 1.9TDI ASZ 2004. Chodzi o kabelkologię. Miga podświetlenie, zegarów, przycisków i radia. Gaśnie wszystko.Jak się włączy to przeważnie podświetlenie licznika na 100% nie zależnie od ustawienia potencjometru, klimatronik i przyciski da się regulować, a radio albo nie świeci w ogóle albo lekko. Czasami działa wszystko normalnie i wszystko można regulować. Wina prawdopodobnie leży w nie fabrycznym okablowaniu,bo samochód był przerabiany z "anglika" i widać na razie bez rozbierania, że część wiązek była przerabiana.... Aż mnie trzęsie jak muszę grzebać i poprawiać po kimś kto miał "fantazję"....

Pytanie bardziej o to z czego można zamontować wiązkę, żeby było możliwie zbliżone do fabrycznego rozwiązania, (bo nie siedzę w grupie VAG)? - tylko Octavia z tym silnikiem, czy są jakieś bliźniacze elektryczne i konstrukcyjnie auta?
Schematy elektryczne i barwy przewodów są identyczne dla LHD i RHD, czy są jakieś myki gdzie można się naciąć?
Mam nadzieję że nikt nie "poczarował" za bardzo układu od poduszek powietrznych....
AT89S52
Na której SKP na terenie Warszawy lub okolic mogę załatwić bez większych zgrzytów kwity na przerobienie auta z 5 na 2 osobowe oraz klatkę, żeby zrobić odpowiednie wpisy w dowodzie rej?
tjwasiak
CYTAT(Paweł#G @ Mon, 15 Feb 2016 - 22:12) *
Pacient- Octavia kombi 1.9TDI ASZ 2004. Chodzi o kabelkologię. Miga podświetlenie, zegarów, przycisków i radia. Gaśnie wszystko.Jak się włączy to przeważnie podświetlenie licznika na 100% nie zależnie od ustawienia potencjometru, klimatronik i przyciski da się regulować, a radio albo nie świeci w ogóle albo lekko. Czasami działa wszystko normalnie i wszystko można regulować. Wina prawdopodobnie leży w nie fabrycznym okablowaniu,bo samochód był przerabiany z "anglika" i widać na razie bez rozbierania, że część wiązek była przerabiana.... Aż mnie trzęsie jak muszę grzebać i poprawiać po kimś kto miał "fantazję"....

Pytanie bardziej o to z czego można zamontować wiązkę, żeby było możliwie zbliżone do fabrycznego rozwiązania, (bo nie siedzę w grupie VAG)? - tylko Octavia z tym silnikiem, czy są jakieś bliźniacze elektryczne i konstrukcyjnie auta?
Schematy elektryczne i barwy przewodów są identyczne dla LHD i RHD, czy są jakieś myki gdzie można się naciąć?
Mam nadzieję że nikt nie "poczarował" za bardzo układu od poduszek powietrznych....

Wiązka na 99% pasuje z Golfa i Bory. Ta z Leona, Toledo i A3 jest zbliżona ale może wymagać przeróbek. Na początek spróbowałbym zmienić sam regulator jasności podświetlenia.
the Hitcher
Panowie, planuje w tym roku pojezdzić po Poznaniu na Trackday'ach, a jako że lubię być przygotowany na wszelkie ewentualności, pytanie moje co przy ewentualnym dzwonie z innym uzytkownikiem toru?? powiedzmy bok w bok, czy nie takie hamowanie, niezrozumienie, no roznie moze byc i zaliczamy jakis kontakt, obiektywnie wina obu, albo sie klocimy czyja, jak to wtedy jest z dochodzeniem roszczeń, naprawą itd????? A moze poprostu kazdy robi swoje uszkodzenia bo praktycznie nie do udowodnienia jest wina 2 strony bo tor, jazda treningowa itp????
BeeMiX
Szukam możliwie najprostszego zaworu do nagrzewnicy, bez podciśnienia, na dwa piny i dwa krocce. W jakim aucie znajdę ?
maaaad
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 18 Feb 2016 - 22:03) *
Panowie, planuje w tym roku pojezdzić po Poznaniu na Trackday'ach, a jako że lubię być przygotowany na wszelkie ewentualności, pytanie moje co przy ewentualnym dzwonie z innym uzytkownikiem toru?? powiedzmy bok w bok, czy nie takie hamowanie, niezrozumienie, no roznie moze byc i zaliczamy jakis kontakt, obiektywnie wina obu, albo sie klocimy czyja, jak to wtedy jest z dochodzeniem roszczeń, naprawą itd????? A moze poprostu kazdy robi swoje uszkodzenia bo praktycznie nie do udowodnienia jest wina 2 strony bo tor, jazda treningowa itp????

Odpowiedzialność na zasadzie winy, czyli ten, kto obiektywnie zachował się niewłaściwie w danej sytuacji (umyślnie albo nieumyślnie, poprzez niedbalstwo), ponosi odpowiedzialność. Oczywiście nie wyklucza to współodpowiedzialności obydwu poszkodowanych.
To tak w skrócie i uproszczeniu smile.gif
hz10
CYTAT(BeeMiX @ Fri, 19 Feb 2016 - 10:02) *
Szukam możliwie najprostszego zaworu do nagrzewnicy, bez podciśnienia, na dwa piny i dwa krocce. W jakim aucie znajdę ?

e46 silniki benzynowe.
mile
Czy Motul RBF660 zalany w marcu będzie trzymał jeszcze swoje parametry w czerwcu ? Czy nie jest aż tak źle z takimi płynami ?
Joker
Szpera do 335i http://www.racingforum.pl/QUAIFE-do-E93-t133122.html - proszę o pomoc, dość pilne (jest na widelcu transport z USA), fajnie by było uzyskać info
Salieri
Ma ktoś z Was dojście do produktów Valeo? Potrzebuję regulator napięcia o nr 595458 (numer z katalogu valeo) - potrzebuję tylko oryginał i tylko o tym numerze.

Obdzwoniłem większość punktów w Warszawie z ich strony, ale w większości nie sprzedają jednak produktów valeo, albo chcą mi sprzedać cały alternator...
Andrzej87
Spróbuj tu: http://www.auto-art.pl/oferta_alternatory_rozruszniki.php
Salieri
Dzięki, zadzwonie tam jutro
wymiot
Jakie mniej więcej potrzebne będą wtryski do uturbienia n/a 2.0 turbo td05 i celowana moc 300+
Baltosz
Czy nakrętki M12x1,25 klasy 10.9 w rozstawie 4x108 poradzą sobie z utrzymaniem koła na miejscu przy ostrzejszej jeździe, jeśli mają gwint na długości 15mm (12 zwojów)? Samochód FWD 850kg 100KM
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.