bezduszny
Thu, 07 Apr 2011 - 16:39
łożysko lub opony
Marlon
Thu, 07 Apr 2011 - 16:58
CYTAT(K@rol @ Thu, 07 Apr 2011 - 16:25)
Laguna II
Przy prędkościach nie większych jak 10kmh coś huczy z tyłu,ale taki dziwny dźwięk, ciężko mi to okreslić.
podlewaruj tył, zakręć kołem, jesli huczy - to łożysko (ew. zacisk, ale to poznasz od razu), jeśli nie - to opony.
K@rol
Thu, 07 Apr 2011 - 18:17
Opony mają 2 miesiące wiec chyba nie opony... ew jaki czynnik mógłby powodować,że opona tak by wyła przy tak małej predkości?
Obstawiam łozysko
Dzięki za rady Panowie.
bezduszny
Thu, 07 Apr 2011 - 18:21
po za wyząbkowaniem... chyba nic innego
MrUw@
Thu, 07 Apr 2011 - 20:14
wyząbkowanie opony przez słaby amortyzator...
łożysko raczej odzywa sie na wiekszych obrotach koła...
bezduszny
Thu, 07 Apr 2011 - 20:16
CYTAT(MrUw@ @ Thu, 07 Apr 2011 - 20:14)
wyząbkowanie opony przez słaby amortyzator...
łożysko raczej odzywa sie na wiekszych obrotach koła...
zależy w jakim stanie jest to łożysko...
a opony ? weź latarkę i sprawdź ręką. jak tak głośno pracują to na pewno będzie czuć to
jagus
Thu, 07 Apr 2011 - 21:31
Pacjent golf 4 1.9 tdi vp.
Odpala - wszystko działa, można jechać na koniec świata. Raz na jakiś czas po zgaszeniu i ponownym zapaleniu zapala się kontrolka silnika. Auto traci moc totalnie. komp nie zapisuje żadnego błędu. Po zgaszeniu i ponownym odpalnie czasem działa ok, czasem nie. Brak reguły. Jak check nie świeci to wszystko działa ok.
Misior
Thu, 07 Apr 2011 - 21:47
Zapieczone kierownice w turbinie?
bezduszny
Thu, 07 Apr 2011 - 21:51
jakaś nieszczelność w dolocie..
może coś z przepływką
Misior
Thu, 07 Apr 2011 - 21:56
Przeplywka jak pada to pada, a nieszczelnosc w dolocie raczej nie zaswieci checka (?)
bezduszny
Thu, 07 Apr 2011 - 22:00
bardziej mi chodziło o elektrykę przepływki, jakieś nie łączenie na kostce
k-meal
Fri, 08 Apr 2011 - 10:15
wtedy chyba powinien zostac blad. szczerze mowiac to nie spotkalem sie nigdy z takim objawem, ze w starym tdi wywala czeka, a bledu nie ma.
dudek81
Fri, 08 Apr 2011 - 11:14
CYTAT(jagus @ Thu, 07 Apr 2011 - 21:31)
Pacjent golf 4 1.9 tdi vp.
Odpala - wszystko działa, można jechać na koniec świata. Raz na jakiś czas po zgaszeniu i ponownym zapaleniu zapala się kontrolka silnika. Auto traci moc totalnie. komp nie zapisuje żadnego błędu. Po zgaszeniu i ponownym odpalnie czasem działa ok, czasem nie. Brak reguły. Jak check nie świeci to wszystko działa ok.
Jak świeci check to i błędy są. Więc podepnij się kompem i będziesz wiedział co boli.
jagus
Fri, 08 Apr 2011 - 11:17
Mechanik mówi, że jak jest check to pokazuje jakieś trzy zawory (chyba egr, jakiś od turbo i cos tam jeszcze), ale jak check zgasnie za którymś odpaleniem to wszystko działa normalnie. I on uważa, że to coś innego, bo te zawory albo działają, albo nie, a nie tak, że raz działa, a raz nie.
k-meal
Fri, 08 Apr 2011 - 12:29
pewnie n18, n75 i n239.
skoro mechanik tak twierdzi, to moze cos we wiazce? o ile mechanik ma racje, a z tym roznie bywa.
jagus
Fri, 08 Apr 2011 - 13:26
Mechanik, jak mechanik. Komp nie pokazuje na 100% przyczyny, on sam nie wie i raczej nie chce mu się szukać.
A jeśli chodzi o te chek-i to sam widziałem, że raz jest i raz nie ma. A komp nic nie widzi.
Chyba trzeba czekać aż objawy się nasilą.
tomek 1980
Fri, 08 Apr 2011 - 17:14
Witam,
CYTAT
Opony mają 2 miesiące wiec chyba nie opony... ew jaki czynnik mógłby powodować,że opona tak by wyła przy tak małej predkości?
Znajomy miał coś podobnego zmieniliśmy łożysko, huczało dalej, kupił nowe łożysko,pojechał do mechanika, bo twierdził, że coś źle żeśmy zrobili. Mechanik wymienił dalej huczy i okazało się, że nowa opona tak huczała, bo opony też nowe zakładał.
Pozdrawiam.
MrUw@
Sat, 09 Apr 2011 - 14:34
pewnie pytanie jakich pełno ale może jakaś mądra rada padnie
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie OPLA ASTRY II z jakimś dieselkiem turbo, roczniki koło 2000 + - 2 lata, auto do domu dla rodzinki, ktore silniki najlepsze wzgledem awaryjnosci spalania czego wystrzegać ? na co spojrzeć (pewnie turbo i pompy to najdroższe wydatki w takim wozidełkU) na coś jeszcze zwracać uwage jakieś typowe miejsca oznak korozji lub niespodzianki ?
tomek 1980
Sat, 09 Apr 2011 - 15:18
Witam,
CYTAT
pewnie pytanie jakich pełno ale może jakaś mądra rada padnie smile.gif
Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie OPLA ASTRY II z jakimś dieselkiem turbo, roczniki koło 2000 + - 2 lata, auto do domu dla rodzinki, ktore silniki najlepsze wzgledem awaryjnosci spalania czego wystrzegać ? na co spojrzeć (pewnie turbo i pompy to najdroższe wydatki w takim wozidełkU) na coś jeszcze zwracać uwage jakieś typowe miejsca oznak korozji lub niespodzianki ?
odradzam opla w Dieslu, ponieważ silniki są bardzo cieniutkie w tych samochodach tzn. kiedy przychodzi zima zaczynają się problemy z zapalaniem.
Przynajmniej w ASTRACH I tak było, kolega całe lato jeździł, a zimą nie mógł go uruchomić-brak ciśnienia sprężania. Mierzyliśmy to 14-15 barów, gdzie powinien mieć min. 22-24 (zimą przy chyba -5 stopniach) latem miał 25-26 barów. Także jeśli chcesz na przymus opla w Dieslu to udaj się przed zakupem do jakiegoś dobrego warsztatu.
Pozdrawiam.
KaeS
Sat, 09 Apr 2011 - 15:20
nie kupować 2.0 dti, nie raz już pisałem dlaczego - kibel i tyle.
bezduszny
Sat, 09 Apr 2011 - 15:26
w Astra II sensownym silnikiem jest jednostka Isuzu.
Nie porywa osiągami czy kulturą pracy... ale nadrabia małą awaryjnością i niskimi oczekiwaniami co do paliwa.
z zachodu można sprowadzić modele z klimą elektroniczną i fabrycznymi xenonami
Performante
Sat, 09 Apr 2011 - 15:50
Mam pytanko.
Koledze w Niemczech padło sprzęgło w Multitronicu (Audi A6 2.5TDI 2000r, 180PS).
Czy ma ktos ETK i mógłby podać mi numer części? Jak w ogóle to wygląda? To jest jeden element tak jak w tiptronicu? Czy jest jakiś dwumas?
numer nadwozia:
ZAUZZZ4BZYN134720
k-meal
Sat, 09 Apr 2011 - 16:06
Mam auto serwisowane we Francji i chcialbym przetlumaczyc co bylo ostatnio robione.
"REPLACEMENT EMBRAYAGE DISQUE+MECANISME+BUTEE" - wymiana tarcz hamulcowych czy sprzegla?
"DISQUE" - pewnie tarcze
"PLAQUE" - klocki ?
"CYLINDRE" - tloczki w zaciskach czy co?
Pomoze ktos?
EDIT:
"DEPOSE VANNE EGR POSE UN JOINT MODIFIER + SPS ECU" - zaslepiony egr i wylaczeni w ecu ?
kamyk
Sat, 09 Apr 2011 - 16:15
"REPLACEMENT EMBRAYAGE DISQUE+MECANISME+BUTEE" - wymiana tarczy sprzegla + mechanizm(pewnie wysprzeglik) + lorzysko
"DISQUE" - tarcza
"PLAQUE" - klocki ? pewnie tak bo klocki to "plaquettes" wiec mogli w skrocie napisac
"CYLINDRE" - tloczki w zaciskach czy co? tutaj nie pomoge bo cylindre to cylinder a tloczki powinny miec cos z piston w nazwie
PCM
Sat, 09 Apr 2011 - 16:19
Tak wg etki wygląda Multitronic.
pucek
Sat, 09 Apr 2011 - 16:22
CYTAT(KaeS @ Sat, 09 Apr 2011 - 15:20)
nie kupować 2.0 dti, nie raz już pisałem dlaczego - kibel i tyle.
KaeS moglbys rzucic jakiegos linka gdzie to opisywales?Chcialbym pokazac to paru osobom
k-meal
Sat, 09 Apr 2011 - 16:23
kamyk, dzieki wielkie. moglbys jeszcze przetlumaczyc z tym egrem?
F16 i.e., z tego co widze, to nie bylo multitronika z tym silnikiem (ake).
sprawdz jeszcze raz swoje informacje o roczniku/mocy.
kamyk
Sat, 09 Apr 2011 - 16:27
W tym z egr nie jestem pewien , wychodzi mi zdjecie zaworu egr , zalorzenie zmodyfikowanej uszczelki , a sps ecu nie mam pojecie co to oznacza,
Performante
Sat, 09 Apr 2011 - 19:48
CYTAT(k-meal @ Sat, 09 Apr 2011 - 16:23)
kamyk, dzieki wielkie. moglbys jeszcze przetlumaczyc z tym egrem?
F16 i.e., z tego co widze, to nie bylo multitronika z tym silnikiem (ake).
sprawdz jeszcze raz swoje informacje o roczniku/mocy.
Dziękuje, zweryfikuje. Po VIN nie ma kto jak dojść? Bo serwisy do poniedziałku pozamykane, a mógłbym zacząć jakieś poszukiwania.
k-meal
Sat, 09 Apr 2011 - 20:43
W mojej etce po vinie nie da rady. Pokazuje mi, ze jest to a6, ale silnik musze wybrac sam.
Jesli to faktycznie 180KM, to musi to byc AKE:
http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/produc...a6_c5_25tdi.pdfTam byl tiptronic.
Nie ma mozliwosc sprawdzenia na wlepce w bagazniku jaki jest kod silnika albo ilosc kW?
Albo niech znajomy przelaczy na reczny tryb zmiany biegow i zobaczy ile biegow pokazuje. Jesli 6 - multi, a jak 5 - tip.
mile
Sat, 09 Apr 2011 - 20:54
Jest opcja sprawdzenia w ETCE jaki nr ma aluminiowa podstopnica do Audi A3 8P/Leona 1M/Golfa IV/TT ?
k-meal
Sat, 09 Apr 2011 - 21:03
8N2864675
screen z TT:
Performante
Sat, 09 Apr 2011 - 21:28
CYTAT(k-meal @ Sat, 09 Apr 2011 - 20:43)
W mojej etce po vinie nie da rady. Pokazuje mi, ze jest to a6, ale silnik musze wybrac sam.
Jesli to faktycznie 180KM, to musi to byc AKE:
http://www.audi.de/etc/medialib/ngw/produc...a6_c5_25tdi.pdfTam byl tiptronic.
Nie ma mozliwosc sprawdzenia na wlepce w bagazniku jaki jest kod silnika albo ilosc kW?
Albo niech znajomy przelaczy na reczny tryb zmiany biegow i zobaczy ile biegow pokazuje. Jesli 6 - multi, a jak 5 - tip.
OK, jest 5 biegów i to napewno 180 po chipie
Wiec TipTronic. Dziękuje Ci.
W takim razie jak wygląda sprzęgło? Jaki jest numer części jeśli mogę prosić.
k-meal
Sat, 09 Apr 2011 - 22:08
Takie cos mam, ale nie znam sie na automatach, wiec nie wiem czy dokladnie o to chodzi:
I moze jeszcze to Ci sie przyda:
forum
Skiba
Sun, 10 Apr 2011 - 11:54
czy najwieksze podcisnienie w cylindrze wytworzone przez poruszajacy się tłok wystepuje przy jego najwyzszej predkosci czyli w polowie skoku ?
a tym samym najwyzszy wznios zaworu powinien przypadac w tym miejscu ? (czy tam minimalnie po polowie skoku)
przykladowo silnik ze zmiennymi fazami, dla niskich i srednich predkosci obrotowych krzywka dolotowa jest w wyzej opisanej pozycji a dla wysokich predkosci obrotowych zwieksza sie wyprzedzenie dla zwiekszenia przekrycia,
dobrze rozumiem ?
tomek 1980
Sun, 10 Apr 2011 - 14:46
Witam, po mojemu to najwyższe ciśnienie jest w górnym punkcie, a zmienna geometria nie odpowiada za ciśnienie jakie robi tłok, tylko za napełnienie cylindra i to jest ważne przy wysokich obrotach, żeby te fazy się zmieniały. Jednak niech wypowiedzą się inni.
Pozdrawiam.
Feluke
Sun, 10 Apr 2011 - 16:17
CYTAT(F16 i.e. @ Sat, 09 Apr 2011 - 21:28)
OK, jest 5 biegów i to napewno 180 po chipie
Wiec TipTronic. Dziękuje Ci.
W takim razie jak wygląda sprzęgło? Jaki jest numer części jeśli mogę prosić.
Czyli wrzucasz bieg i samochod nie jedzie. Skrzynia powiedziala papa. Naprawa albo wymiana na inna sprawna.
CYTAT(Neo3 @ Sun, 10 Apr 2011 - 11:54)
czy najwieksze podcisnienie w cylindrze wytworzone przez poruszajacy się tłok wystepuje przy jego najwyzszej predkosci czyli w polowie skoku ?
a tym samym najwyzszy wznios zaworu powinien przypadac w tym miejscu ? (czy tam minimalnie po polowie skoku)
przykladowo silnik ze zmiennymi fazami, dla niskich i srednich predkosci obrotowych krzywka dolotowa jest w wyzej opisanej pozycji a dla wysokich predkosci obrotowych zwieksza sie wyprzedzenie dla zwiekszenia przekrycia,
dobrze rozumiem ?
W polowie drogi na dol tlok faktycznie ma najwieksza predkosc i zaciaga najwiecej powietrza wiec maksymalny znios powinien przypadac na ten okres a w momencie dotarcia na dol zawor powinien sie zamykac. Jednak zalezy to od konstrukcji silnika i tego co chcemy osiagnac, moc moment czy kompromis miedzy jednym i drugim.
kamil.k
Sun, 10 Apr 2011 - 21:28
panowie nie zapominajcie o bezwładności słupa gazu bo to powoduje że mimo że tłok idzie już w góre zawór ssacy jest jeszcze otwarty i mieszanka siła rozpedu dalej wpada do cylindra
największe podcisnienie panuje raczej na początku jak cylinder jest pusty i zawór sie uchyla ale to pewnie zmienia sie razem z obrotami
Petercali
Sun, 10 Apr 2011 - 22:23
Ile minimum zaleca sie by sruby mocujace wkrecały sie w piate,bo musze załozyć dystanse 10mm na przod do e30 i raczej sruby tez musze zmienić.
kamil.k
Sun, 10 Apr 2011 - 22:29
założ sruby dłuższe o 10mm i po problemie.chyba że felgi różnia sie głębokoscia osadzenia srub
Czacza
Mon, 11 Apr 2011 - 20:11
CYTAT(Petercali @ Sun, 10 Apr 2011 - 22:23)
Ile minimum zaleca sie by sruby mocujace wkrecały sie w piate,bo musze załozyć dystanse 10mm na przod do e30 i raczej sruby tez musze zmienić.
Zaleca się na całą głębokośc gwintu piasty. A że sa goście, co mają koła na 3 zwoje przykręcone to inna inność.
Misior
Mon, 11 Apr 2011 - 20:55
Ja znowu slyszalem ze minimum to 6 obrotów, co czesto sie pokrywa z tym ze to cala grubosc piasty jak pisze Czacza
Maciass
Mon, 11 Apr 2011 - 21:39
Panowie znacie jakis sklep internetowy czy coś z częściami do bmw gdzie mają jakies lepsze ceny ?
Dziś byłem w pierwszym lepszym sklepie i powiedziali mi 3.500 zł za komplet sprzegła i dwumas do e46 330d chyba ze to normalna cena ale troche usiadłem
Joker
Mon, 11 Apr 2011 - 22:19
CYTAT(Maciass @ Mon, 11 Apr 2011 - 21:39)
Dziś byłem w pierwszym lepszym sklepie i powiedziali mi 3.500 zł za komplet sprzegła i dwumas do e46 330d chyba ze to normalna cena ale troche usiadłem
Niestety, dzisiaj diesel już taki tani w utrzymaniu nie jest
caro86wlkp
Mon, 11 Apr 2011 - 22:26
EGT w dieslu może być wysokie mimo programu bezdymnego?
wysokie w sensie 800-900*C lub mogące uszkodzić głowice, auto to VW na pompie wtryskowej
Porszak
Mon, 11 Apr 2011 - 23:51
CYTAT(Misior @ Mon, 11 Apr 2011 - 20:55)
Ja znowu slyszalem ze minimum to 6 obrotów, co czesto sie pokrywa z tym ze to cala grubosc piasty jak pisze Czacza
w stal wkreca sie min na srednice sruby, w zeliwo chyba 1,2 albo 1,5 srednicy sruby. w alu i in miekkie min 2 srednice
k-meal
Tue, 12 Apr 2011 - 15:15
jakie wymiary ma sterownik silnika edc15 albo edc16 w tdi?
pucek
Tue, 12 Apr 2011 - 15:33
CYTAT(Maciass @ Mon, 11 Apr 2011 - 21:39)
Panowie znacie jakis sklep internetowy czy coś z częściami do bmw gdzie mają jakies lepsze ceny ?
Dziś byłem w pierwszym lepszym sklepie i powiedziali mi 3.500 zł za komplet sprzegła i dwumas do e46 330d chyba ze to normalna cena ale troche usiadłem
Nie lepiej zamienic na jednomas?Na EBayu UK jest zestaw do kupienia.To jest zdaje sie jednomas.
Jeffrey
Tue, 12 Apr 2011 - 16:56
Orientuje się ktoś gdzie Audi R8 ma bite numery nadwozia?
kamil.k
Tue, 12 Apr 2011 - 20:52
czy ktos słyszał i micie dotyczącym przechowywania wiskozy wiatraka od chłodnicy ??
kupiłem do siebie nowa żeby wymienic otwieram paczke a tam pudełko i zaznaczone jest żeby do góry trzymac
paczka podejrzewam leżała na wszystkie możliwe sposoby zanim do mnei trafiła i nie wiem czyt sie przejmowac czy nie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.