Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
tomxx92
Witam
Mam pytanko odnośnie diagnostyki OBD w samochodach. Mianowicie za co odpowiada w diagnostyce linia K (transmisja danych chyba?) a za co linia L?? I czemu nieraz stosuje się samą linię K, a nieraz K i L, a parę lat temu doszło jeszcze KKL ?
pozdrawiam
hz10
szybkość transmisji danych, tak pokrótce
tomek 1980
Witam, panowie potrzebuję dowiedzieć się jaką długość mają śruby mocujące zaciski hamulcowe w audi S2-te dwu tłoczkowe. Dokładnie chodzi mi o długość tego bolca co na nim jest zamocowana gumka i to wszystko chodzi w smarze. Nabyłem takie zaciski ale niestety bez tych śrub-mocowań i teraz mam kłopot jakie kupić. Byłem w sklepie i koleś pokazał mi o długości 56mm i one by pasowały na styk, ale stwierdził, że muszą być troszkę dłuższe i niby zamówić mi ma 7o..mm i teraz nie wiem czy kupić te pasujące na styk 56mm, czy te dłuższe 7o...mm. Może ktoś ma coś takiego w garażu lub jakiś katalog, co by można sprawdzić???? chodzi mi o to co na fotce, ta gumka przy śrubie na klucz 15 http://lipiniak.wrzuta.pl/obraz/20YysAgMU9...mocujace_zacisk Dodam, że w oryginalnych wszystko jest na styk.
Pozdrawiam.
toivias
CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 01 Sep 2011 - 22:45) *
Witam, panowie potrzebuję dowiedzieć się jaką długość mają śruby mocujące zaciski hamulcowe w audi S2-te dwu tłoczkowe. Dokładnie chodzi mi o długość tego bolca co na nim jest zamocowana gumka i to wszystko chodzi w smarze. Nabyłem takie zaciski ale niestety bez tych śrub-mocowań i teraz mam kłopot jakie kupić. Byłem w sklepie i koleś pokazał mi o długości 56mm i one by pasowały na styk, ale stwierdził, że muszą być troszkę dłuższe i niby zamówić mi ma 7o..mm i teraz nie wiem czy kupić te pasujące na styk 56mm, czy te dłuższe 7o...mm. Może ktoś ma coś takiego w garażu lub jakiś katalog, co by można sprawdzić???? chodzi mi o to co na fotce, ta gumka przy śrubie na klucz 15 http://lipiniak.wrzuta.pl/obraz/20YysAgMU9...mocujace_zacisk Dodam, że w oryginalnych wszystko jest na styk.
Pozdrawiam.

prawdopodobnie chodzi ci o prowadnicę zacisku? kiedyś kupowałem w intercarsie bez problemu zestaw do girlingow 54. do s2 pewnie tez beda.
nie masz starych na wzór?
tomek 1980
Witam,
CYTAT
prawdopodobnie chodzi ci o prowadnicę zacisku? kiedyś kupowałem w intercarsie bez problemu zestaw do girlingow 54. do s2 pewnie tez beda.
nie masz starych na wzór?
właśnie nie mam, ponieważ kupiłem bez.
Dzięki za zainteresowanie, już dziś kupiłem te dłuższe i pasują idealnie. Jeszcze raz dzięki toivias .
Pozdrawiam.
rdk
CYTAT(Łukasik @ Sun, 28 Aug 2011 - 12:04) *
moze jest to osoba typu upchne kijem a doleje co rownego? od pierwszego odbicia mozna wlac jeszcze ladnych pare litrow wiec moze ma pare szans? duzo macie takich osob co w ten sposob tankuja? biora paliwo na np rutexa czy wlewaja na zaprzyjaznionej stacji na kartke?

ja znalazlem metode i chyba dziala... kierowcy codziennie tankuja do pelna. Codziennie oddaja karte kierowcy z kilometrami, przebiegiem jakim zrobil i miejscami w ktorych byl. Na stacjach dogadalem sie ze jak pracownik zrobi zdjecie jak ktos tankuje do kanisterka to dostaje 500 zl gratisu odemnie smile.gif sami sie smieja ze poluja na nasze samochody smile.gif tez nie jestem tyranem hehe mam norme spalania ok 54 litry/100km ale mamy pare kierowcow co jezdza jak Novikow robiac duzo kursow wiec przymykam oko...

Macie jakies inne sposoby na kontroling? odrazu mowie ze olewam gpsy...


Siedziałem trochę nad tym i nic nie znalazłem, w sensie kradzieży paliwa, kwestia jest taka że pracownicy wpisują jeszcze w jedno urządzenie ilość zakupionego paliwa i podają w litrach, a łatwiej wpisać 42 niż 41,57. Po odbiciu zawsze można spokojnie dolać trochę paliwa, więc znaleźli sobie takie ułatwienie, mi to nie przeszkadza. Wolałbym pomęczyć się z palmtopem i wklepać liczby po przecinku niż przy -20 bawić się w celowanie do równych litrów [stąd były moje podejrzenia]. Ilości posprawdzane, spalanie wszyscy w normie [jakieś 5,5-6 litrów, zależnie w jakiej części PL i czy miasto czy same trasy] więc temat przemaglowałem od A do Z i wszystko jest ok.


Na Orlenie pracownicy dostają chyba 100 czy 200zł za każdy przypadek tankowania paliwa do czegokolwiek innego niż bak samochodu do którego jest przypisana karta paliwowa [mowa oczywiście tylko o przypadkach płatności kartą FLOTA]
bezduszny
EURO5...
od kiedy będzie obowiązywał nakaz posiadania EURO 5 dla każdego fabrycznie nowego samochodu opuszczającego salon ?
yarbin
A to nie jest tak, że norma dotyczy producentów a nie sprzedawców? Z tego co kojarzę, to nowo produkowane silniki muszą spełniać nowe normy, a sprzedawać je wolno aż się skończą.
bezduszny
No właśnie nie wiem...
Bo patrzę na specyfikację Nissana Navara i silniki mają tylko EURO 4
Kusiu
Czy Volvo ze skrzynią Geartronic można shamować na hamowni podwoziowej?
pucek
Czy moglby mi ktos sprawdzic w ELSA jak ustawic pompowtryski w AXB?Chodzi mi o te odleglosci od krawedzi glowicy oraz kat przy regulacji skoku(180stopni czy 225?...)
wiotki
Trochę druciarskie pytanie , posiadam koło zamachowe z blaszanym wieńcem z patternem 36-2 , średnica 21.2 cm ~ , chciałbym przesuwając wieniec względem zamachu wyprzedzić mu zapłon o około 5 stopni , o ile mm muszę przesunąć wieniec z patternem ? Nie mogę tego rozkminić huh.gif
pucek
CYTAT(wiotki @ Mon, 05 Sep 2011 - 08:16) *
Trochę druciarskie pytanie , posiadam koło zamachowe z blaszanym wieńcem z patternem 36-2 , średnica 21.2 cm ~ , chciałbym przesuwając wieniec względem zamachu wyprzedzić mu zapłon o około 5 stopni , o ile mm muszę przesunąć wieniec z patternem ? Nie mogę tego rozkminić huh.gif



36/360=10 czyli musisz przesunac wieniec o pol zeba.
wiotki
Dzięki wielkie
Joker
CYTAT(pucek @ Mon, 05 Sep 2011 - 08:35) *
36/360=10

360/36=10 smile.gif
pucek
CYTAT(joker @ Mon, 05 Sep 2011 - 12:13) *
360/36=10 smile.gif


hehe ''sokole oko'' smile.gif
Feluke
CYTAT(jazz @ Tue, 30 Aug 2011 - 10:21) *
Kupiłem tego chinola. Zobaczę czy się do czegoś nadaje, a jak będzie do niczego to użyję młotka wink.gif

Pozdrawiam

Naprez go tym sciagaczem a potem puknij mlotkiem od gory. Swozen wystrzeliwuje z otworu jak z procy. wink.gif
extremek
Co to za gniazdo pod kolumną kierowniczą w e36?
peerbe111
E36 automat-czy starty z gazu i hamulca (wyższe obroty) wpływają jakoś negatywnie na skrzynie?
peerbe111
CYTAT(extremek @ Mon, 05 Sep 2011 - 20:09) *
Co to za gniazdo pod kolumną kierowniczą w e36?


To nie jest przypadkiem takie OBD jak pod maską?
Skiba
z tego co kojarze to tak wyglada własnie gniazdo diagnostyczne w bmw
tomek 1980
Witam, panowie mam pytanie odnośnie czujnika poziomu temperatury oleju w Vw, chodzi o coś takiego http://allegro.pl/vw-polo-ibiza-fabia-tdi-...1757605816.html czy taki czujnik pokazuje tylko poziom oleju, czy również temperaturę?
Pozdrawiam.
dejv667
CYTAT(yarbin @ Fri, 02 Sep 2011 - 17:43) *
A to nie jest tak, że norma dotyczy producentów a nie sprzedawców? Z tego co kojarzę, to nowo produkowane silniki muszą spełniać nowe normy, a sprzedawać je wolno aż się skończą.

W Niemczech możesz sprzedawać. Ale już nie jesteś w stanie rejestrować. Dużo salonów ma na placu nowe auta, które były zarejestrowane dosłownie 2-3 dni i po problemie wink.gif
dejv667
CYTAT(peerbe111 @ Mon, 05 Sep 2011 - 22:00) *
E36 automat-czy starty z gazu i hamulca (wyższe obroty) wpływają jakoś negatywnie na skrzynie?

Tak.
franki
CYTAT(dejv667 @ Tue, 06 Sep 2011 - 02:42) *
W Niemczech możesz sprzedawać. Ale już nie jesteś w stanie rejestrować. Dużo salonów ma na placu nowe auta, które były zarejestrowane dosłownie 2-3 dni i po problemie wink.gif



Ta eko-paranoja z nagonką mnie przeraża, opierając się na jakiś wyciągniętych z dupy danych na temat emisji "gazów cieplarnianych*" ktoś zbija kasę na sprzedaży coraz to nowych silników spełniających coraz to nowsze normy, a przy tym coraz mniej wytrzymałe, w unii pojawiają się głosy, ważnych ludzi, żeby w ogóle zakazać używania samochodów spalinowych (do "Orwellowskiego" roku 2050, niby kupa czasu ale jednak), i karać tych co będą ich używać (a to już naprawdę jest ograniczanie wolności), z tym że samochód elektryczny wcale nie jest bardziej ekologiczny, paranoja i terroryzm...

*ponad 80%, a wg niektórych opracowań nawet ponad 90%, CO2 w atmosferze jest produkowane naturalnie, głównie przez wulkany. Bardzo obrazowo przedstawił to jakiś koleś z PAN po wybuchu wulkanu na Islandii (tym co sparaliżował trochę ruch lotniczy w europie) powiedział że ten wulkan podczas jednej erupcji wyprodukował tyle dwutlenku węgla co wszystkie samochody świata jeżdżące bez przerwy przez 2 albo 3 (nie pamiętam) lata...
VIP
Panowie, przed chwila dostałem mandat 8pkt i niestety mam już ich w tej chwili 26 i teraz niewiem czy szybko zapisać się na kurs -6 pkt 10.09 lub 22.09 czy poprostu poczekać na kwitek i iść na egzamin ? Orientuje się może ktoś po jakim czasie przyjdzie mi do domu list z prośbą o zwrot PJ ? Sam niewiem jak to rozegrać, żeby było najlepiej ?
Joker
Jeżeli nie zapisałeś się na zdjęcie punktów (-6) w dniu przyjęcia ostatniego mandatu to już jest po wszystkim. Czekać i iść na egzamin smile.gif
Al Ed Upek
Najpierw dostaniesz skierowanie na psychotesty (ja czekałem ok. miesiąca). Z papierem od psychola idziesz do WK po skierowanie na egzamin i wtedy zdajesz PJ.
tomek 1980
Witam, teraz, już nic nie zrobisz, ale możesz nie dać się złapać następne razy i między czasie robić egzamin, kolega tak miał i kiedyś go zatrzymali i nawet się nie połapali, ze powinni mu prawko zabrać.
Pozdrawiam.
bezduszny
bo policja w samochodzie nie zabiera prawka za punkty
no chyba, ze minęło ustawowe 30 dni od odebrania wezwania na jego zwrot do depozytu
m!xeR
Mam taki problem z MTU. Jeżeli się nie mylę to jest TU należące o grupy Hestii (gwoli informacji). W lipcu 2008r kupiłem zarejestrowane w Polsce auto. Po kilku miesiącach przyszło do mnie pismo w stylu "poprzedni właściciel rozwiązał umowę o ubezpieczenie oc a w związku z obowiązkiem ubezpieczeniowym jest Pan zobligowany do przesłania Nam dokumentów potwierdzających zawarcie umowy na oc z innym TU bądź zawarcie takiej umowy z nami". Jest to mocna parafraza aczkolwiek oddaje sens tamtego pisma. Oczywiście sprawę olałem bo ubezpieczenie kończyło się w kwietniu roku 2009 a w umowie KS nie zawarłem klauzuli, że odstępuję na rzecz sprzedającego pozostałej kwoty za ubezpieczenie oc (o ile coś takiego można w ogóle przeprowadzić). Na przełomie lutego i marca roku 2009 (a więc jeszcze przed końcem ubezpieczenia) sprzedałem auto, nigdy go nie przerejestrowując na siebie tzn. spisałem umowę KS z nowym właścicielem i przekazałem umowę KS zawartą między mną a poprzednim właścicielem. Jakieś 2-3 miesiące temu (a więc ponad 2 lata od sprzedaży i 3 od kupna) dostałem pismo od MTU iż wg. ich wyliczeń jestem im winien xxx pln z tytułu rekalkulacji składki ubezpieczeniowej za okres lipiec 2008(od momentu kiedy kupiłem auto) do kwietnia 2009(do dnia wykupienia składki jeszcze przez poprzedniego właściciela) ze względu na zmianę właściciela a co za tym idzie brak zniżek. Pismo oraz dołączone do niego potwierdzenie zawarcia ubezpieczenia oc (dla policji) dot. auta o którym cały czas jest mowa ale już o innym numerze rejestracyjnym, dla przypomnienia ja nigdy nie zarejestrowałem na siebie tego auta.
Mam następujące pytania, czy skoro poprzedni właściciel zawarł umowę oc z MTU oraz opłacił składkę to czy takie ubezpieczenie nie jest immanentną częścią auta również przy odsprzedaży, czy ubezpieczyciel ma prawo rekalkulować składkę zawartego już ubezpieczenia tylko dlatego, że nie mam zniżek oraz czy ma prawo robić to po takim czasie. Czy ma prawo dokonywać tego w stosunku do tego konkretnego auta ale już o innym numerze rejestracyjnym (którego notabene poza pismem od MTU nie widziałem nigdy w życiu) ?
karolas123
W tym BMW to nie gniazdo tylko brzęczyk, od nie zapietych pasów, otwartych drzwi, swiateł itp.
Tarantula
Witam. znajomy przytargal do mnie ta oto jamaszke majesty 125cc. Problem polega na tym,ze szybko sie grzeje. Gdy doleje sie plynu,ucieka przez przelew w zbiorniczku. Rozebralem praktycznie caly system chlodzenia,przedmuchalem przewody,chlodnice,sprawdzilem pompe wody (Kreci idealnie).Zalalem plynu na ful i sciagnelem przewod z pompy wody w czasie gdy motor pracowal. Plyn leci,ale doslownie ciurkiem.Nie mozna nazwac tego strumieniem. Przy chlodnicy jest jeszcze jeden korek,ktorego nie da sie odkrecic.Mozna nim krecic tylko w lewo lub prawo. Pod tym korkiem idzie przewod przezroczysty wlasnie do tego zbiornika gdzie dolewa sie plynu. Podczas pracy silnika nic przez ten przewod nie przeplywa. Nalalem troche plynu do chlodnicy bezposrednio i jest troche lepiej,ale dalej sie jednak grzeje. Po zalaniu do chlodnicy zauwazylem tez,ze wlacza sie wiatrak,a wczesniej nie dzialal.Wiec widocznie wczesniej nie bylo obiegu wody i czujnik nie mogl wyczuc temperatury.Przy wyciagnietym termostacie grzeje sie tak samo.
Jakies pomysly co dalej? Ma ktos patent jak to dobrze odpowietrzyc?
tomek 1980
Witam,
CYTAT
Witam. znajomy przytargal do mnie ta oto jamaszke majesty 125cc. Problem polega na tym,ze szybko sie grzeje. Gdy doleje sie plynu,ucieka przez przelew w zbiorniczku. Rozebralem praktycznie caly system chlodzenia,przedmuchalem przewody,chlodnice,sprawdzilem pompe wody (Kreci idealnie).Zalalem plynu na ful i sciagnelem przewod z pompy wody w czasie gdy motor pracowal. Plyn leci,ale doslownie ciurkiem.Nie mozna nazwac tego strumieniem. Przy chlodnicy jest jeszcze jeden korek,ktorego nie da sie odkrecic.Mozna nim krecic tylko w lewo lub prawo. Pod tym korkiem idzie przewod przezroczysty wlasnie do tego zbiornika gdzie dolewa sie plynu. Podczas pracy silnika nic przez ten przewod nie przeplywa. Nalalem troche plynu do chlodnicy bezposrednio i jest troche lepiej,ale dalej sie jednak grzeje. Po zalaniu do chlodnicy zauwazylem tez,ze wlacza sie wiatrak,a wczesniej nie dzialal.Wiec widocznie wczesniej nie bylo obiegu wody i czujnik nie mogl wyczuc temperatury.Przy wyciagnietym termostacie grzeje sie tak samo.
Jakies pomysly co dalej? Ma ktos patent jak to dobrze odpowietrzyc?

a uszczelka pod głowicą nie jest walnięta?
Pozdrawiam.
Tarantula
Motor ladnie chodzi,nie przerywa. Wlasciciel mowi,ze tylko sie grzeje. Mowisz,ze jednak warto sciagnac glowice i zobaczyc co sie pod nia dzieje? Mialem to robic,ale jednak poczekam na opinie innych.
Dzieki
MrUw@
moze ladnie chodzić a jak UPG bedzie trafiona bedzie sie grzać wink.gif
karolas123
Termostat zacięty albo sie zacina, zdaje sie, ze siedzi w głowicy, swojego czasu siedziałem w tym temacie zaczynajac od yamaszek 50ccm i powoli płynacy płyn to zawsze była wina termostatu, jesli nie to ten waz z gorącą wodą musi byc podpiety od góry głowicy inaczej tez bedzie sie grzał.
Tarantula
Ale bez termostatu objawy sa takie same. Dzis sciagam glowice i zobacze co tam sie dzieje.
MihasZiom
Witam tongue.gif chyba dobre miejsce na zadanie pytania. Problem jest następujący : po odłączeniu akumulatora na około 10/15 minut mam problem z obrotami na biegu jałowym, po prostu są za duże ( 1000 obr/min) gdy wcześniej były wporządku, około 750 obr/min. Próbowałem odpinać aku ponownie ale nic to nie daje, dalej to samo. Pacjent : Renault Megane I 2.0 b. Panowie, pomożecie ?
bezduszny
pedał gazu masz na lince ?
MihasZiom
tak na lince, sprawdziłem ją w pierwszej kolejności, nie zacina sie itp itd. ma minimalny luz ale chyba tak powinno byc. Śrubka regulująca linke jest wkręcona na maksa, mniejszych obrotów już sie nie da ustawic. Coś sie zresetowalo chyba ale co i jak to naprawic ?
Marlon
a czy pojeździłeś trochę z takim ustawieneim, czy to nowa sprawa?
MihasZiom
przejechałem sie może ze 2/3 kilometry. i bez zmian. odpinalem aku, odpalalem i bez dotykania gazu czekalem aż sie zalączy wentylator. ( w vento tak mi sie kalibrował silniczek krokowy) a tutaj nie wiem co zrobic tongue.gif
Waldus66666
Czy silnik w Mondeo MK4 2.5 turbo to ten sam silnik co w Focusie RS a różni się tylko osprzętem (turbo, FMIC, coś jeszcze?)?
Ktoś to dłubał? Jakich rezultatów można oczekiwać po samym chip-ie?
Jak wygląda trwałość tych silników?
K@rol
Czytałem kiedyś,że mało które MK4 trzyma serie, na forum Mondeo jest osoba która po sofcie ma chyba 220KM...To bardziej silnik Volvo jak Foki RS chyba smile.gif
Lelon
No, tylko że w focusie rs jest silnik volvo...
K@rol
Wiem, chodziło mi o to,że Volvo miało go wczesniej
HMP_inc
Panowie pytanie może głupie, ale kolega zarzeka się że tak było:

Czy bieg (1 lub 2) może samoczynnie wyskoczyc na postoju? Auto Fiat Bravo I gen. stało na delikatnym wzniesieniu i się przytuliło do innego.
Marlon
wyskoczyć to raczej nie, jeśli skrzynia jest sprawna. może przeskoczyło o obrót, tylko górka musiałaby być już solidna
Joker
CYTAT(HMP_inc @ Tue, 13 Sep 2011 - 18:18) *
Panowie pytanie może głupie, ale kolega zarzeka się że tak było:

nie wiem jak konkretnie w tym Fiacie, ale czasem bieg jest "w pół zapięty" - wtedy może kolega nie kłamać smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.