specnaz14
Tue, 05 Feb 2013 - 16:00
Porszak
Tue, 05 Feb 2013 - 16:20
laser albo woda bedze raczej na pewno tansze od tych kluczy, a juz bankowo od tego drugiego. dasz nakretke czy caly amorek kolesiowi, ktory wycina i Ci to ogarnie
franki
Tue, 05 Feb 2013 - 19:01
Dobra, mam głupie pytanie, ale nie mogę załapać, mam jakąś pomroczność.
Dlaczego w Torsenie T3 napęd może być rozdzielony niesymetrycznie podczas jazdy na wprost w normalnych warunkach, a w T1 czy T2 się tak nie dało, gdzie jest haczyk?
simpson
Tue, 05 Feb 2013 - 19:44
Czacza
Tue, 05 Feb 2013 - 21:19
Eee, może mnie pamięć myli ale gdzieś czytałem, że:
T1 - samoblokujący torsen
T2 - asymetryczny
T3 - T1 + napięcie wstępne.
franki
Tue, 05 Feb 2013 - 22:37
Czacza, racji nie masz na pewno, bo T3 z T1 ma mało wspólnego. Łapię że to jest inna konstrukcja, ale co w tej konstrukcji powoduje że można ją zaprojektować by działała inaczej niż poprzednie. Poprzednio (T1 i T2) wszystko było proste, tu wchodzi, tam wychodzi, wszystko git, ślimaki się trą mamy ograniczony poślizg, tutaj wydaję raczej jest podobnie, tarcie wewnętrzne w przekładni itd, ale dlaczego w poprzednich musiało być 50:50, a teraz sobie można "kombinować" przy projektowaniu. Widzę że z jednej strony wychodzimy na koło słoneczne (przód), a z drugiej chyba na koło związane z satelitami, a wejście jest na obudowę, jak działa wiem, nawet wiem mniej więcej jak można te właściwości kształtować, ale dlaczego nie można było tego zrobić w T2? Bo była symetryczna i to co z jednej musiał być i z drugiej? Niech ktoś mi powie czy dobrze myślę, że jak patrzę na rysunki, to w T2 czy T1, przekładnia była tak skonstruowana że to co z jednej to i z drugiej bez różnicy prędkości obrotowych, bo satelity były "połączone" kołami zębatymi (zęby proste, trochę się nie dało tam zrobić jakiejoś przełożenia innego niż 1), a tutaj (T3) mamy przekładnie planetarną sensu stricte (z kołem zewnętrznym itd) i mamy przez to przełożenie, między jednym wyjsciem a drugim, które możemy kształtować sobie na etapie projektu.
Andrzej87
Wed, 06 Feb 2013 - 11:23
ryczko100 którą kość trzeba przelutować?
mateuszKM
Wed, 06 Feb 2013 - 13:29
Który olej będzie lepszy, Motul specyfic 505.01, czy Motul 8100 X-Clean c3 z tą samą normą? (obydwa 5w40), auto tdi 130km. Pytam bo zawsze kupowałem ten pierwszy, a teraz zamawiałem u znajomego i zapomniałem dodać, ze specyfic i zamówił mi ten drugi. Zalać, czy zamienić?
PioterW
Wed, 06 Feb 2013 - 14:13
CYTAT(kordos555 @ Tue, 05 Feb 2013 - 09:46)
Pewnie chodziło o
TEN wątek.
THX
Loobo
Wed, 06 Feb 2013 - 18:48
Panowie, szybkie pytanie:
Ile w nowym Nissanie Micra (model K13 od 2010) jest z Renault?
W salonie powiedzieli mi, ze tylko konstrukcja wspomagania jest z francuza, ale ciezko w to uwierzyc...
caro86wlkp
Wed, 06 Feb 2013 - 19:27
CYTAT(franki @ Tue, 05 Feb 2013 - 19:01)
Dobra, mam głupie pytanie, ale nie mogę załapać, mam jakąś pomroczność.
Dlaczego w Torsenie T3 napęd może być rozdzielony niesymetrycznie podczas jazdy na wprost w normalnych warunkach, a w T1 czy T2 się tak nie dało, gdzie jest haczyk?
http://audi-blog.eu/2011_04_01_wszystko-o-...jednym-miejscu/
franki
Wed, 06 Feb 2013 - 20:21
Już nie trzeba, dzięki, konsultowałem się z prof dr hab inż. Swoją drogą w tym linku oczywiście kupa jest, jak w całym internecie po polsku. Jakby co to miałem rację, jednak dobrze mi się udało rozpoznać.
RiDE_oR_dIe
Thu, 07 Feb 2013 - 20:48
Panowie, czym moze byc spowodowane drzenie kierownicy przy przyspieszaniu na 4 biegu po okolo 4tys obrotow? jakos tylko na tym biegu rzucilo mi sie to w oczy... auto scirocco 2.0TSI... dzieki
mat13por
Fri, 08 Feb 2013 - 00:11
przegub wew/zew/półoś/łożysko podpory
DanQuattro
Fri, 08 Feb 2013 - 00:32
Witam po dłuższej przerwie.
Pytanie o MegaSquirt
czy w wersji 2 na płytce 2.2 dostajemy możliwość 2 osobnych map zapłonu?
Bo wiem że są 2 osobne (do przełączania) mapy wtrysku.
Pozdrawiam!
prekursor
Fri, 08 Feb 2013 - 11:01
Chce kupić auto na części (zarejestrowane i ubezpieczone w Polsce).
Przekładam co mi potrzebne do biorcy. Stare graty wrzucam do nowo zakupionego auta na czesci.
Żeby go zezłomować muszę go przerejestrować na siebie (opłacić OC itp)?
Grzesi(E30)k
Fri, 08 Feb 2013 - 11:12
W moim wypadku wystarczyła umowa na mnie i ważne OC
BeNeK23
Fri, 08 Feb 2013 - 19:20
Podpowie ktoś jakiej grubości materiału powinny być wykonane adaptery do zacisków hamulcowych ? Materiał na adaptery to Hardroc z którego wykonuje się pojazdy opancerzone .
Skiba
Sat, 09 Feb 2013 - 10:34
nie wiem po co taki mocny materiał skoro zaciski są z aluminium
no chyba że nie masz miejsca i musisz coś ultra cienkiego zrobic ;-)
pokaż kształt, ile jest miejsca, jaki duzy zacisk jaka tarcza, to są dane niezbedne do jakiego kolwiek szacowania grubosci
tomek 1980
Sat, 09 Feb 2013 - 17:01
Witam, panowie pacjent to audi a4 b7 1,9tdi 116KM.
Przy obrotach pomiędzy 1600-2100obr/min pojawiają się delikatne wibracje. Te wibracje, pojawiają się na rozgrzanym silniku na 4tym, 5tym biegu, jednak nie zawsze.
Chcieliśmy zrobić logi w momencie występowania wibracji, jednak one się nie pojawiły. Jakiś tam mechanik stwierdził, że może to być wina turbiny????
Oto logi
Grupy:
http://vaglog.rtnet.pl/tomek.kajdzik_113536.html http://vaglog.rtnet.pl/tomek.kajdzik_113549.htmlProszę o ocenę logów.
Pozdrawiam.
Pan. B
Sat, 09 Feb 2013 - 19:01
Potrzebuje kogoś kto w Krakowie lub bliskich okolicach oklei dach w e36. Ma być dobrze zrobione.
mile
Sat, 09 Feb 2013 - 20:17
Czy przestawiony rozrząd w VAGowskim 1.9 TDI można zdiagnozować VAGiem ?
Andrzej87
Sun, 10 Feb 2013 - 09:01
Docisk sprzęgła w E46 330i jest już z technologią SAC(samonastawne)? Jeżeli tak, to przy przekładaniu tarczy i docisku do drugiej dwumasy też trzeba używać specjalnego narzędzia?
Czy w 318tds E36 też już występuje taki docisk?
Porszak
Sun, 10 Feb 2013 - 11:12
wypadało by użyć przyrządu do ustawienia docisku i oczywiscie centrowania tarczy. jak nie uzyjeszcze narzedzia do docisku to nie ejst powiedziane ze nie bedziesz rozbierał jeszcze raz. nowy docisk jest spiety(lucas) i potrzeba tylko centrować tarcze.
hz10
Sun, 10 Feb 2013 - 11:12
CYTAT(mile @ Sat, 09 Feb 2013 - 20:17)
Czy przestawiony rozrząd w VAGowskim 1.9 TDI można zdiagnozować VAGiem ?
po 99r tak przed mozna sprawdzić złe ustaiwenie pompy.
MihasZiom
Sun, 10 Feb 2013 - 12:17
Witam. Mam problem z e46 320d, auto nie osiąga pełnej mocy, wyraźnie czuć zamulenie, czyściłem EGR itp ale pomogło minimalnie. Padło na przepływkę, po jej odpięciu auto jezdzi bez zmian, zrobiłem w niej patent z otworkiem , polepszyło sie nieznacznie. Ewidentnie czuć że coś go "trzyma" czasem. Na 4 biegu Ekonomizer nie dobija do 20 litrów tylko max do 15. Czasami przy obr około 1800 zaczyna przerywać i widać że kopci na niebiesko, po chwili przestaje i jedzie ale nie do konca tak jak powinien. Dodam ,że odpala idealnie w mrozy, normalnie nie kopci, nawet na czarno przy jezdzie pod górę. Macie jakieś podpowiedzi ? Czy po podłączeniu do kompa wywali że przepływka jest kijowa ?
Misior
Sun, 10 Feb 2013 - 20:39
Witam.
Mam taki problem z alarmem w golfie 3. Podłączyłem kabelek który idzie od alarmu do krańcówek (sterowane masą - do brązowo białego kabla przy progu kierowcy) i alarm cały czas widzi jakby były otwarte drzwi. Mimo odłączenia wszystkich krańcówek dalej jest to samo. Sprawdzałem miernikiem i jest minimalne przejście z kabla do masy, natomiast jak podłącze kontrolkę do stałego plusa i do kabla od krańcówek to żarówka się nie świeci ale problem znika i wszystko działa normalnie.
Gdzie szukać przyczyny takiego problemu?
Andrzej87
Sun, 10 Feb 2013 - 22:00
A gdzie szukać przyrządu do ustawienia oprócz allegro gdzie minimum kosztuje 800 zł (to sporo więcej niż kompletne sprzęgło LUK)? Można gdzieś wypożyczyć w Warszawie?
markzo
Mon, 11 Feb 2013 - 07:33
Panowie, chciałbym założyć sobie wskaźnik EGT do autka. Mam taki kolektor wydechowy:
http://i.ebayimg.com/00/s/NzY3WDEwMjQ=/...IVCw~~48_79.JPGhttp://i.ebayimg.com/t/MG-Rover-620-Ti-820...w)Gf-g~~_35.JPGhttp://www.ebay.co.uk/itm/ROVER-220-420-62...D-/320446439991w którym miejscu dać tulejkę pod termoparę? Ktoś się orientuje, jaki gwint mają termopary np: Autogauge?
Andrzej87
Mon, 11 Feb 2013 - 12:49
Ktoś coś może powiedzieć o felgach Drag Wheels?
http://www.dragwheels.plGłównie chodzi mi o masę i wytrzymałość.
MGHRally
Mon, 11 Feb 2013 - 13:24
Witam Pytanie całkowicie z innej beczki, Mianowicie Jest ktoś w stanie powiedzieć w jakim silniku seryjnie były stosowane tytanowe talerzyki zaworów? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
Tarantula
Mon, 11 Feb 2013 - 20:09
Panowie pytanko odnosnie mitsu outlander 2007r. Po ktorej stronie leci wiazka z przewodem od swiatla wstecznego? Swiatla wsteczne sa w klapie bagaznika,potem wchodza w auto i rozchodza sie na dwie strony lewo i prawo. Idzie dachem,prawa strona,lewa,a moze lewa i prawa?
Pozdrawiam i dziekuje
HMP_inc
Wed, 13 Feb 2013 - 14:44
Ile spala ASV (lub inne TDI VP) po modach na 180-190 koni (wtryski 230, pompa 11, wieksze turbo)?
jagus
Thu, 14 Feb 2013 - 12:48
Czy w silniku ew10j4 (peugeot 406 2.0 16v Pb wolnossące) przy zgaszonym silniku MAP powinien wskazywać wartość ciśnienia atmosferycznego? Czy wskazanie w tym przypadlu okolo 480 milibarów (czy jakiejś takiej jednostki) jest wskazaniem prawidłowym?
tomek 1980
Thu, 14 Feb 2013 - 12:49
Witam,
CYTAT(" HMP_inc ")
Ile spala ASV (lub inne TDI VP) po modach na 180-190 koni (wtryski 230, pompa 11, wieksze turbo)?
Wszystko zależy od Twojej prawej nogi, jeśli będziesz jeździł jak przed modami, to spalanie powinno być mniejsze, jeśli bedziesz deptał to i pod 10l/100km może łyknąć.
U mnie 0.216, AWX/ARL i pompa 10/11, przy tym samym stylu jazdy spalanie spadło o 0,7l/100km, ogólnie nie przekracza 6l/100km. Dodam, że jeszcze nie było strojenia pod pompę 10/11.
Pozdrawiam.
usuniety
Thu, 14 Feb 2013 - 12:51
była gdzieś na forum ostatnio mowa o alkomatach... kojarzy ktoś temat ? nie mogę znaleźć... o kalibrowaniu i że w miarę dobre zaczynają się od +- 400zł z tego co pamiętam.
KaeS
Thu, 14 Feb 2013 - 12:59
usuniety
Thu, 14 Feb 2013 - 13:01
CYTAT(KaeS @ Thu, 14 Feb 2013 - 12:59)
Dzięki
RunMadafaka
Thu, 14 Feb 2013 - 18:12
sprzedałem auto zarejestrowane na mnie w PL. Kupiłem je rok temu sprowadzone jako rocznik 2008(sprowadzone z Belgii gdzie data I rejestracji jest datą produkcji). Kupujący dzwoni do mnie i mówi, że auto to po vinie 2007 rok i żada zwrotu gotówki bądź rekompensaty za tą wadę. Na umowie pisze tyle ile dostałem do ręki to też nie przyjmę auta spowrotem, z drugiej storny auto miało wady o których pisało w ogłoszeniu i zostało sprzedane za cene niższą niż rynkową nawet jak za 2007 rok.
czy mam się czegoś obawiać, chodzi o to że na współwłasciciela miałem rodzica któremu nie chce robić problemów.
PioterW
Thu, 14 Feb 2013 - 19:23
Sprawdź, czy wg vinu rzeczywiście jest tak, jak koles gada i w razie czego ustal, jaka rekompensata go interesuje - może się dogadacie
RunMadafaka
Thu, 14 Feb 2013 - 19:38
czemu mam dopłacać za coś co jako zainteresowany mógł sprawdzić przed zakupem? nie mam chyba obowiązku tego sprawdzać, tym bardziej że dałem dokumenty do biegłego tłumacza który przetłumaczył i wydział komunikacji zarejestrował ze samochód jest z 2008 roku.
czy to moja wina i mam komuś za to dopłacać?
PioterW
Thu, 14 Feb 2013 - 19:48
Sprawdź najpierw vin, a potem będziesz się pieklił. Biegły tłumacz nie jest specjalistą od wad ukrytych. Z drugiej strony, jeśli gość miał dostęp do vinu przed transakcją, to nie ma wady ukrytej.
RunMadafaka
Thu, 14 Feb 2013 - 20:03
mial dostep do vinu, podpinal komputer itp, chodzi o to, że żąda 2 tyś zł za co go wyśmiałem
HMP_inc
Thu, 14 Feb 2013 - 21:30
Prosta sprawa - czy w umowie sprzedaży jest zapisany VIN? Jeżeli tak to kupujący widział co kupuje. Spuść go na drzewo i nie płać żadnej kasy.
hz10
Thu, 14 Feb 2013 - 22:51
ty rejestrowałeś auto w pl? jak nie to może cie w dupe pocałować.
RunMadafaka
Fri, 15 Feb 2013 - 12:49
w pl rejestrowałem ja, dostałem papiery, przetłumaczyłem i z tym do WK, nie zagłebiałem się w temat
oczywiście, że na umowie jest vin, ponadto samochód miał kilka braków o czym pisało w ogłoszeniu i cena była adekwatnie niższa od rynkowej, o roczniku poprostu nie wiedziałem bo mi to zwisało i nie sprawdzałem auta po vinie
jankes6
Fri, 15 Feb 2013 - 18:45
Spuść go na drzewo i kijem poganiaj.. widze że ostatnio to się modne zrobilo..Pojeżdżą miesiąc dwa a później wie Pan musiałem naprawić to tamto kopsnij Pan dwa koła...a ch... Ci wiadomo gdzie...
Sam mialem podobnie gośc do mnie po poł roku mowi, wie Pan magiel antena...2 Tysie poprosze....??WTF
*Pinio
Fri, 15 Feb 2013 - 19:26
Stara gadka... Sprzedałem kiedyś pługa 406 za połowę ceny bo miał padnięty silnik który zakwalifikowałem na allegrogo jako do wymiany. Po miesiącu dostałem telefon ze koles to niby naprawił ale okazało się że to nie silnik 2,0 tylko 1,8 według niego
Straszył adwokatami sądem itp i żądał połowy poniesionych kosztów tez 2 tys... Samochód salon Pl drugi właściciel po vinie jasne było że to 2.0.... odpowiedziałem mu że przez miesiąc to mogł sobie silnik z Golfa zamontować a jak pojdzie do sądu to robię zrzut z ogłoszenia ze silnik kwalifikuje się tylko do wymiany... i sprawa ucichła
Druga sprawa.... Cordoba 6K silnik 1,6 1F na jednopunkcie na zimnym silniku skacze na obrotach i gaśnie. na ciepłym strzela w wydech jakby zanikała iskra... komp pokazał halla i krokowca błędy sporadyczne... hall wymieniony a krokowiec odłączony na próbę, problem nie znika... Cewka wymieniona kable WN swiece i kopułka wraz z palcem rozdzielacza rownież.
siewcu
Fri, 15 Feb 2013 - 19:42
Przepustnica wyczyszczona?
iktorn92
Fri, 15 Feb 2013 - 21:07
Szukałbym bym przyczyny w jednopunkcie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.