Andrzej87
Thu, 13 Feb 2014 - 14:58
Czy ma ktoś rozpiskę pinów sterownika MS43 silnika M54B30(pewnie to samo co w B25 i B22)?
Drugie pytanie. Mam włożony powyższy silnik do E36 i cz. temperatury oleju nie jest podłączony. Wiązka od niego idzie do komputera czy do modułu w kabinie?
Z jakim zegarem powyższy czujnik może współpracować, żeby nie przekłamywał?
Joker
Thu, 13 Feb 2014 - 16:04
CYTAT(Jarogts @ Thu, 13 Feb 2014 - 10:22)
JOKER a to audi a4 to b7 czy b8? BO mam b8( 211km 2.0t) i też zdarzy się mu ,, chrząknąć" przy przyśpieszaniu na zimnym ( przebieg 45tys) odnośnie falujących obrotów po rozruchu to miałem taki przypadek jak akumulator był słaby.
pozdrawiam
B8. Ok, podam wskazówki znajomemu.
EDIT:
Ale nadal pytanie do znawców tematu - czy "kulawy" wtrysk ma prawo inaczej pracować na ciepłym a inaczej na zimnym?
Andrzej87
Fri, 14 Feb 2014 - 20:54
Organizuje jakaś fima, szkoła lub instytucja w Warszawie szkolenie z diagnostyki samochodowej, ale nie tak rozbudowanej jak na kursach na diagnostę?
j3drus
Fri, 14 Feb 2014 - 22:34
Może mi ktoś wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy wentylatorem chłodnicy ssącym a tłoczącym? Jeśli wentylator ssący jest mocowany klasycznie czyli za chłodnicą, wtedy powietrze nie uderza w chłodnicę tylko jest z niej "wyciągane"? Zawsze myślałem że ori wentylatory zawsze pchają powietrze w chłodnicę, może się mylę?
Mowa o takim wentylatorze;
http://allegro.pl/wentylator-plaski-ssacy-...3952565463.html
Wombat
Fri, 14 Feb 2014 - 22:47
róznica jest konstrukcyjna w samych wentylatorach.
te montowane wewnątrz komory silnika musza znosić wyższe temperatury
funkcjonalność w zasadzie sie nie zmienia
j3drus
Sun, 16 Feb 2014 - 16:13
Dzięki za odp, mowisz że funkcjonalnosc jest taka sama, ale czy wydajność też?
Ariel2
Sun, 16 Feb 2014 - 16:34
Panowie mam takie pytanie; czy pochylenie poprzecznego silnika 1.8T ma jakiś wplyw na jego prace i smarowanie? Konkretnie przod silnika byłby pochylony tzn kolektor ssący wychodzi jakieś 1,5cm nizej. W rezultacie jadąc poziomo silnik bedzie tak jakbyśmy jechali z górki ;p A co bedzie jeśli zaczniemy jechać z górki? Silnik będzie jeszcze bardziej pochylony. Myślę że dopóki smok będzie w oleju to nic nie powinno się stać, chyba że jestem w błędzie? Pytam bo kolega przymierza taki silnik do Wartburga i zabardzo nie da się tego zrobic inaczej.
flapjck1
Mon, 17 Feb 2014 - 01:01
CYTAT(Andrzej87 @ Fri, 14 Feb 2014 - 22:54)
Organizuje jakaś fima, szkoła lub instytucja w Warszawie szkolenie z diagnostyki samochodowej, ale nie tak rozbudowanej jak na kursach na diagnostę?
czasami w intercarsie robia tego typu szkolenia
PioterW
Mon, 17 Feb 2014 - 09:38
Wymieniłem sobie pompę wspomagania - wstawiłem ori używaną (zamienników brak, a nówka to rozbój). Według instrukcji, po zalaniu nowego oleju odpowietrzyłem układ przez dwukrotne maksymalne skręcenie kół w lewo i w prawo. Przy maksymalnym skręcie pompę bardzo wyraźnie słychać - czy to oznacza, że zbliża się jej koniec? Wspomaganie poza tym działa bardzo dobrze.
kredens
Mon, 17 Feb 2014 - 09:47
CYTAT(PioterW @ Mon, 17 Feb 2014 - 10:38)
Wymieniłem sobie pompę wspomagania - wstawiłem ori używaną (zamienników brak, a nówka to rozbój). Według instrukcji, po zalaniu nowego oleju odpowietrzyłem układ przez dwukrotne maksymalne skręcenie kół w lewo i w prawo. Przy maksymalnym skręcie pompę bardzo wyraźnie słychać - czy to oznacza, że zbliża się jej koniec? Wspomaganie poza tym działa bardzo dobrze.
Dobre pytanie, w byłej Astrze Ojca, odkąd ją mieliśmy była akcja, że przy maksymalnym skręcie pompa wyraźnie szumiała i to głośno, wspomaganie jednak działało Okej, dopiero po 6 latach, przed samą sprzedażą, kierownica zaczęła chodzić ciężej, a pompa pracować głośniej. Więc sam nie wiem, czy pompy tak mają, czy u Ojca pompa wykańczała się przez 6 lat
matteusz
Mon, 17 Feb 2014 - 10:57
Panowie, pytanie o dość świeże auto, ale może ktoś coś wie: czy silniki 2.0 120KM i 165KM z nowej Mazdy 3 różnią się jakoś mechanicznie osprzętem, czy ten słabszy jest tylko wykastrowany softem? Skok i średnica tłoka takie same, ten sam stopień sprężania, taki sam max. moment przy tych samych obrotach , nawet doradcy w salonach mówią, że ten mocniejszy lepiej idzie od 4 tys (obroty max. momentu).
Andrzej87
Mon, 17 Feb 2014 - 17:40
Dzięki flapjack1
Co do pompy to sprawdź szczelność układu i pokręć więcej razy kierownicą od oporu do oporu. Poziom płynu na maksymalny.
Jak zgrać oryginalny czujnik temperatury oleju w BMW( u mnie akurat w M54, ale występuje również w najnowszych jednostkach) z zegarem VDO takim np.:
LINK
flapjck1
Mon, 17 Feb 2014 - 17:55
CYTAT(PioterW @ Mon, 17 Feb 2014 - 11:38)
Wymieniłem sobie pompę wspomagania - wstawiłem ori używaną (zamienników brak, a nówka to rozbój). Według instrukcji, po zalaniu nowego oleju odpowietrzyłem układ przez dwukrotne maksymalne skręcenie kół w lewo i w prawo. Przy maksymalnym skręcie pompę bardzo wyraźnie słychać - czy to oznacza, że zbliża się jej koniec? Wspomaganie poza tym działa bardzo dobrze.
slychac pompe czy piszczace paski? czasami pasek slizga się po rolce ( pasek slaby albo rolka wypolerowana za bardzo
) i objaw może być dość podobny
a zasadniczo czasami trzeba trochę popracować kierownica od max lewy do max prawyi nazad
żeby dobrze się odpowietrzyl uklad
Andrzej87
Tue, 18 Feb 2014 - 14:30
Jaki środek polecacie do wyczyszczenia PLASTIKOWEGO kolektora dolotowego oraz silniczka krokowego (M54B30)?
Kolektor mam wyjęty.
Grzesi(E30)k
Tue, 18 Feb 2014 - 14:43
W Dieslach czyszczę naftą i działa wyśmienicie
Andrzej87
Tue, 18 Feb 2014 - 14:50
OK, a gdzie dostanę? Ma to być jakaś specjalna nafta, bo są różne rodzaje z tego co kojarzę.
flapjck1
Tue, 18 Feb 2014 - 16:38
CYTAT(Andrzej87 @ Tue, 18 Feb 2014 - 16:50)
OK, a gdzie dostanę? Ma to być jakaś specjalna nafta, bo są różne rodzaje z tego co kojarzę.
kazda tak naprawdę, zmywasz szlam czy nagar? jak szlam, to ropownica, benzyna ekstrakcyjna i jazda
iktorn92
Wed, 19 Feb 2014 - 09:28
Panowie taka sytuacja przy sprowadzaniu auta:
Kupuje auto od rodziny, mam mozliwosc zjazdu na zwyklych bialych niemieckich blachach (brak kosztow zakupu zjazdowych tablic), z tego co dowiedzialem sie w urzędzie zabieraja blachy i wystawiaja kwitek jakis dla urzędu w DE. Moja rodzina poszla do urzędu dostala informację ze tak absolutnie nie, ze musza miec blachy i papiery od wozu dopiero moga go wyrejestrowac. Moje Pytanie Brzmi: Czy ktoś to przerabial, wie jak to dokladnie jest, szczegolnie ze strony niemca, bo nie chce narobić kłopotów oszczędzajając kilkadziesiąt euro. Odpowiedź polskiego UK byla jednoznaczna, ale wiadomo jak to z nimi jest... Dziekuje, pozdrawiam!
flapjck1
Wed, 19 Feb 2014 - 09:49
CYTAT(iktorn92 @ Wed, 19 Feb 2014 - 11:28)
Panowie taka sytuacja przy sprowadzaniu auta:
Kupuje auto od rodziny, mam mozliwosc zjazdu na zwyklych bialych niemieckich blachach (brak kosztow zakupu zjazdowych tablic), z tego co dowiedzialem sie w urzędzie zabieraja blachy i wystawiaja kwitek jakis dla urzędu w DE. Moja rodzina poszla do urzędu dostala informację ze tak absolutnie nie, ze musza miec blachy i papiery od wozu dopiero moga go wyrejestrowac. Moje Pytanie Brzmi: Czy ktoś to przerabial, wie jak to dokladnie jest, szczegolnie ze strony niemca, bo nie chce narobić kłopotów oszczędzajając kilkadziesiąt euro. Odpowiedź polskiego UK byla jednoznaczna, ale wiadomo jak to z nimi jest... Dziekuje, pozdrawiam!
musisz mieć niemiecki papier o wymeldowaniu, tablic zjazdowych mieć nie musisz, możesz to zrobić tak: przyjezdzasz do pl, odsyłasz rodzinie blachy i kwity, oni ida do ichniego urzadu zalatwiaja papier o wyrejestrowaniu i odsylaja ci go do pl, ale wtedy jako ze w pl wymagają przy rejestrowaniu auta 2 tablic rej, musisz najpierw auto zarejstrowac na próbne ( czerwone ) blachy
burski
Wed, 19 Feb 2014 - 10:26
CYTAT(flapjck1 @ Wed, 19 Feb 2014 - 11:49)
musisz mieć niemiecki papier o wymeldowaniu, tablic zjazdowych mieć nie musisz, możesz to zrobić tak: przyjezdzasz do pl, odsyłasz rodzinie blachy i kwity, oni ida do ichniego urzadu zalatwiaja papier o wyrejestrowaniu i odsylaja ci go do pl, ale wtedy jako ze w pl wymagają przy rejestrowaniu auta 2 tablic rej, musisz najpierw auto zarejstrowac na próbne ( czerwone ) blachy
+1
+ Musisz napisać kwit, że nie masz tablic, bo przywiozłeś wóz na lawecie.
iktorn92
Wed, 19 Feb 2014 - 12:40
Czyli zupelnie bez sensu, bo zjade i bede się bujać z wysyłkami, cuda wianki, szkoda czasu. Po prostu wziac probne blachy zółte i zjechac to najsensowniejsza opcja:) Dziekuje Wam bardzo!
Andrzej87
Wed, 19 Feb 2014 - 12:57
flapjck1 to jest nalot kurzu z olejem jak to w benzyniak NA, nic szczególnego, ale chce zrobić to porządnie. A NITRO się na da? Nie uszkodzi kolektora?
Kapsel91
Wed, 19 Feb 2014 - 15:27
Panowie szybkie pytanko. Noszę się w ramach własnego rozwoju z założeniem kompressora do e30 m40. Lubię kombinować, chcę się rozwijać, a sam silnik należy raczej do tych tańszych. Doładowanie na początek niskie, bez odprężania i intercoolera.
Kwestia jest samej instalacji. Przepływka zastąpiona map sensorem. Chodzi o to gdzie umieszczamy przepustnice. Ja myślałem tak: filtr - map sensor - kompresor - bov - przepustnica. W moim rozumowaniu przy takim montażu kompresor będzie cały czas coś tam pompował na jałowych co będzie objawiać się tym, że nawet na postoju będzie co chwile sapał. Dobrze kombinuje?
j3drus
Wed, 19 Feb 2014 - 21:23
Mam takie pytanie; gdzie można kupić złącze elastyczne z nierdzewki do układu wydechowego? Jeśli można proszę o jakieś namiary na firmy handlujące tego typu rzeczami lub jakiś sklep internetowy.
Byłbym wdzięczny
pozdrawiam
flapjck1
Wed, 19 Feb 2014 - 22:47
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 19 Feb 2014 - 14:57)
flapjck1 to jest nalot kurzu z olejem jak to w benzyniak NA, nic szczególnego, ale chce zrobić to porządnie. A NITRO się na da? Nie uszkodzi kolektora?
nie powinno, ale wg mnie benzyna lepsza bo nie będzie odparowywala tak szybko
cowboy
Thu, 20 Feb 2014 - 07:56
czy były seryjnie produkowane auta z silnikiem z tyłu lub centralnie i napedem FWD ?
Feno
Thu, 20 Feb 2014 - 08:43
KaloUcho
Thu, 20 Feb 2014 - 08:55
Był concept z silnikiem z tyłu, Dymaxion. Było też kilka aut ze skrzynią na przedniej osi, a silnikiem między osiami, jednakże był on umieszczony przed kierowcą, więc chyba pod centralny sie nie zalicza. Takie ułożenie nazywało się MF bodajże. Stary DS posiada takie ułożenie układu napędowego.
Andrzej87
Thu, 20 Feb 2014 - 08:57
To się przejdę w takim razie po benzynkę. Dzięki.
cowboy
Thu, 20 Feb 2014 - 09:28
CYTAT(Feno @ Thu, 20 Feb 2014 - 10:43)
no włąsnie chodzi o układ RF
Gofer
Thu, 20 Feb 2014 - 11:23
pytanie o olej:
samochód w124 1992r. 3.0 24v przebieg 290 000km
poprzedni właściciel twierdzi, że na 100% nie lał mineralnego
co mu zalać? robić płukanie przed wymianą?
119
Thu, 20 Feb 2014 - 19:23
Lej spokojnie półsyntetyk. Przechodziłem z mineralnych na półsyntetyki a nawet na syntetyki w silnikach om602, 602 i 606 i nic się nie działo.
Andrzej87
Fri, 21 Feb 2014 - 14:01
Mam wielką prośbę do posiadaczy BMW z silnikiem M54. Czy moglibyście zmierzyć i podać mi rezystancję grzałki znajdującej się na korpusie termostatu? Najlepiej rano przed odpaleniem samochodu. Zdjęcie jak to wygląda (strzałka od nr 10):
Joker
Sat, 22 Feb 2014 - 16:58
Wymianiałem cewki w moim aucie (jednak niepotrzebnie, winne były świece), wyjęte to
BOSCH 221 504 470
BMW twierdzi, że cewki z mego silnika pasują do wielu innych jak i na odwrót (np. 545i, 550i, 530i i inne), jednak numer końcowy jest inny, te które kupiłem to:
BOSCH 221 504 464
Teraz pytanie - czy to zabieg Boscha czy też BMW, czy też obu na raz? Cewki ponoć pasują również do wielu innych modeli a także Jakichś Peugeotów, Citroenów itd.
Dlaczego cewka wygląda identycznie, normalnie działa, a ma końcowy numer inny? Czy jednak czymś się różnią (u mnie po włożeniu wszystko jest ok).
???
SONIC
Sat, 22 Feb 2014 - 22:13
Witam, sprawa ma sie tak jeep grand cherokee 2009r overland : na desce jest przycisk od parktronika z napisem off no zeby nie piszczało jak sie go nacisnie to zapala sie zółta lampka- right?
no to go nacisnołem lampka sie zaswieciła, parktronik nie piszczy a teraz pytanie-zagadka jak go wyłączyc ? (oczywiscie wpadłem na to aby nacisnąć ten przycisk jeszcze raz
)
nadmienie ,ze jestem posiadaczem tego samochodu od kilku dni wiec przyjmuje do wiadomości ,ze moze byc to jakas głupota na którą nie wpadłem
normalnie było tak ze gdy cofałem w brame to piskało , jak wjezdzałem przodem to zaswiecał sie ten miernik na desce rozdzielczej no to sie w.. i to wyłączyłem ale teraz nie moge włączyc .. jak przeprowadzic diagniostyke? zwarcie ? czy jakis prosty myk?
Feluke
Sun, 23 Feb 2014 - 13:48
CYTAT(Joker @ Sat, 22 Feb 2014 - 18:58)
Wymianiałem cewki w moim aucie (jednak niepotrzebnie, winne były świece), wyjęte to
BOSCH 221 504 470
BMW twierdzi, że cewki z mego silnika pasują do wielu innych jak i na odwrót (np. 545i, 550i, 530i i inne), jednak numer końcowy jest inny, te które kupiłem to:
BOSCH 221 504 464
Teraz pytanie - czy to zabieg Boscha czy też BMW, czy też obu na raz? Cewki ponoć pasują również do wielu innych modeli a także Jakichś Peugeotów, Citroenów itd.
Dlaczego cewka wygląda identycznie, normalnie działa, a ma końcowy numer inny? Czy jednak czymś się różnią (u mnie po włożeniu wszystko jest ok).
???
Różnica w numerze może wynikać z rewizji cewki, różnic w budowie albo poprostu z identyfikacji cewki czy idzie na pierwszy montaż czy część zamienna.
MPG
Sun, 23 Feb 2014 - 18:23
CYTAT(SONIC @ Sun, 23 Feb 2014 - 00:13)
Witam, sprawa ma sie tak jeep grand cherokee 2009r overland : na desce jest przycisk od parktronika z napisem off no zeby nie piszczało jak sie go nacisnie to zapala sie zółta lampka- right?
no to go nacisnołem lampka sie zaswieciła, parktronik nie piszczy a teraz pytanie-zagadka jak go wyłączyc ? (oczywiscie wpadłem na to aby nacisnąć ten przycisk jeszcze raz
)
nadmienie ,ze jestem posiadaczem tego samochodu od kilku dni wiec przyjmuje do wiadomości ,ze moze byc to jakas głupota na którą nie wpadłem
normalnie było tak ze gdy cofałem w brame to piskało , jak wjezdzałem przodem to zaswiecał sie ten miernik na desce rozdzielczej no to sie w.. i to wyłączyłem ale teraz nie moge włączyc .. jak przeprowadzic diagniostyke? zwarcie ? czy jakis prosty myk?
Powinno Ci się włączyć po przez ponowne wciśnięcie guzika, odłącz na jakąś minute akumulator to się system zrestetuje. Diagnostyka jest tylko przez kompa.
RsFordFan
Sun, 23 Feb 2014 - 18:39
1.8T AEB, turbo rzekomo po regeneracji, nie pompuje wcale. Na biegu jałowym po odłączeniu sterowania WG i przegazowaniu czuć jak wąż do przepustnicy jest zasysany przez podciśnienie. (Diagnostyka wykonana w 3 min w niedzielne popołudnie, więc jest jaka jest
) Rozumiem, że od razu mogę turbo demontować, bo pewnie klapa zaworu WG już nie istnieje, czy są może inne przyczyny takiego stanu rzeczy? Pomijając awarię samej turbosprężarki? Dodam jeszcze, że turbo nie wydaje żadnych dźwięków, nawet tych pożądanych
mate96
Sun, 23 Feb 2014 - 18:57
Może po naprawie została jakaś szmata w dolocie?
bez pozdrowień
Mon, 24 Feb 2014 - 09:19
Liczę na szybką odpowiedź:
Pacjent Megane II 1.5 dCi - kupiłem auto bez głównegoi komputera. Czy muszę kupić tylko kompa żeby to cudo chodziło czy wszystkie pierdoły włącznie z kartami itt?
Joker
Mon, 24 Feb 2014 - 09:41
CYTAT(Feluke @ Sun, 23 Feb 2014 - 15:48)
Różnica w numerze może wynikać z rewizji cewki, różnic w budowie albo poprostu z identyfikacji cewki czy idzie na pierwszy montaż czy część zamienna.
Dzięki, patrząc na zamienność tych cewek (pogrzebałem trochę w necie) to się ukazuje duuuużo więcej różnic w numerach, a cewka niby ta sama.
hz10
Mon, 24 Feb 2014 - 11:16
CYTAT(Andrzej87 @ Fri, 21 Feb 2014 - 16:01)
Mam wielką prośbę do posiadaczy BMW z silnikiem M54. Czy moglibyście zmierzyć i podać mi rezystancję grzałki znajdującej się na korpusie termostatu? Najlepiej rano przed odpaleniem samochodu. Zdjęcie jak to wygląda (strzałka od nr 10):
16.4 om
Andrzej87
Mon, 24 Feb 2014 - 20:23
OK. Dzięki.
Wie ktoś może dlaczego grzałka w termostacie w M54 uruchamia się kiedy jest niepotrzebna i cały czas schładza silnik, że nawet do 80 stopni się nie nagrzewa?
Maxim555
Mon, 24 Feb 2014 - 21:03
Grzałka uruchamia się kiedy silnik jest pod dużym obciążeniem, nie wiem jednak skąd ECU bierze takie informacje. Może to być przepływomierz i temperatura cieczy lub położenie pedału gazu + obroty + temp cieczy. Albo coś jeszcze innego. Chyba że czujnik temperatury cieczy jest walnięty. Sam termostat na pewno domyka się do końca i uszczelnienie ma ok?
Grzesi(E30)k
Mon, 24 Feb 2014 - 21:12
Czy sprezyny i amortyzatory z Golfa II pasują do Passata B3 sedan 89' ??
Joker
Tue, 25 Feb 2014 - 06:26
Pytanie z dziedziny autodetailngu:
Czy znacie (sprawdzone) woski, lepsze od Collinite 476s ? Cena nie gra mocno roli.
binkowski91
Tue, 25 Feb 2014 - 09:08
Zależy co dla Ciebue oznacza "lepszy"
Czy chodzi Ci o trwałość i odporność na chemię, łatwość aplikacji, zapach, kropelkowanie czy może końcowy efekt wizualny?
Ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie.
W przypadku trwałości jest to jeden z najlepszych i w sumie jeden z tańszych wosków (to sealant -nie jest naturalny) prosty w aplikacji ale dosyć ciężko się go ściera. Wytrzymuje atak z chemii na myjni bezdotykowej. Ma skłonność do przyciągania kurzu.
Naturalne woski są trochę bardziej wymagające. Są mniej odporne na chemię, dużo z nich ma skłonność do wypacania się. Często przyjemnie pachną, łatwo się je dociera, piękne kropelkowanie.
Jeśli choddi o wygląd po aplikacji woski są trochę jak naklejki mocy, bo różnice przed i po są niewielkie.
Przygotowanie powierzchni pod wosk daje największe rezultaty w tym temacie.
Gdybyś sprecyzował pytanie do czego Ci ten wosk potrzebny, może byłoby łatwiej na to pytanie odpowiedzieć. Trudno wskazać faworyta we wszystkich dziedzinach. To świadczy też o tym, że to bardzo dobry produkt i jeśli nie masz korekty zrobionej na przysłowiowe 100% i temat autodetailingu Ciebie zbyt mocno nie interesuje, proponuję smarować auta nadal 476, ew. FK 1000p Hi-Temp lub Megs Mirror Glaze #16.
Jest jeszcze coś takiego jak Sonax Brillant Shine Detailer, temat warty zainteresowania. Tani i mocno siedzący na lakierze produkt, niewymagająca aplikacja, ale wosk to to nie jest.
Pozdrawiam,
ww#296
Tue, 25 Feb 2014 - 09:30
co kupić w temacie pielęgnacji - środek na lakier - najważniejsze aby trwałość była jak największa i aby nie przyciągał kurzu - chodzi o to aby łatwo można było go opłukać na bezdotykowej i aby auto nadal ładnie wyglądało - czarne mało jezdzo0ne - stoi w garażu 99,9% czasu
Fajnie aby ten sam produkt nadawał sie do innych aut normalnie użytkowanych a "woskowanych" tylko raz na sezon np na zimę na lato
i co do kokpitu - te same załozenia - jak najdłużej i aby wystarczyło co jakiś czas przetrzeć ściereczka z kurzu a nie aplikować ponownie
i jeszcze przy okazji pytanko o czarne plastyki - listwy w e36 m3 - te same założenia trwałośc przedewszystkim
po prostu cos może wyglądać trochę gorzej ale chce aby siedziało dalej na aucie. Lektura for detalingowych nie rozwiązuje p[problemu bo tam coś co wytrzyma tydzień bezdeszczowy, również w środku to juz super trwały produkt
Joker
Tue, 25 Feb 2014 - 09:43
Kolego chodziło mi właśnie o trwałość - myję na bezdotykowych 6-7 razy, później ręcznie. Efekt wizualny jest dla mnie zadowalający....jest coś równie trwałego mniej przyciągającego kurz?
Przygotowanie to dokładne mycie i Autoglym SRP - bez polerek mechanicznych.
EDIT:
CYTAT(binkowski91 @ Tue, 25 Feb 2014 - 11:08)
Jest jeszcze coś takiego jak Sonax Brillant Shine Detailer, temat warty zainteresowania. Tani i mocno siedzący na lakierze produkt, niewymagająca aplikacja, ale wosk to to nie jest.
Jakie minusy w stosunku do wosku (skoro to nie wosk?) - słabsza ochrona? Jeśli mocno się trzyma to w czym jest gorszy?
adamlass
Tue, 25 Feb 2014 - 09:56
Joker spróbuj po aplikacji Collinite, który cholernie przyciąga kurz, potraktować auto quick detailerem. U mnie efekt przyciągania kurzu zdecydowanie uległ zmniejszeniu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.