Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
adamlass
Moja antena President ML-145 (http://www.president.com.pl/ml_145,240560,2.html) przy magnesie na gumce wytrzymuje ponad 230 km/h wink.gif
silverarrow_S3
Antena Cb z slegrosa (nie pamietam marki ale to chyba jedna z mniejszych anten) za 30zl trzymala sie dachu przy prekosci 250km/h (licznikowe)
Erhabe
Maksymalnie do 190 dam radę się bujnąć, więc jestem spokojny, podkładkę gdzieś kiedyś w bagażniku miałem, ale prawie zawsze zapominam podłożyć pod antenę. Dzięki panowie.
ww#296
trzymanie się to jedno a przesuwanie drugie
the Hitcher
CYTAT(arek-lin @ Sun, 05 Aug 2012 - 20:57) *
Panowie, jakie są opinie o Mercedesie W202? Który silnik lepszy (pod względem osiągów, kosztów utrzymania, usterek) c 280 czy 230 kompressor? o taki mniej więcej pojazd chodzi: www.ujeb.se/merc


trochę się interesowałem tematem, problemem modelu jest rdza i pierdoły z rodzaju np elektryki. takze zwroc uwage na stan nadwozia, o (tych) silnikach negatywnych opinii nie slyszalem, napewno kolejnym plusem jest starszy wiek uzytkowników auta w stosnku do np. bmw:) ja bym szedł w 2.8, osiągi nieco lepsze, no i wole 6 garów. co do usterek silników nie wiem
cowboy
CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 03 Aug 2012 - 18:09) *
Witam, panowie orientuje się ktoś, z czego podejdzie lub czy można kupić nowe koło zamachowe, jednomasowe do audi A4 B8 3.0TDI silnik CAPA 240-241KM?
Pozdrawiam.



mozliwe że w A5 jest to samo...trzeba sprawdzic w ETCE lub serwisie
tomek 1980
Witam, dzięki cowboy , tak audi A5 jest tak samo, ale czy nie orientujesz się czy robi ktoś lub z jakiego silnika może podejść jednomas?
Pozdrawiam.
cowboy
tam jest dwutarczowe sprzegło 2x228mm i dwumas - mam taki zestaw u siebie ze skrzynią S5

to jest najmocniejsze sprzegło , w S5 jest jedna tarcza 240mm wiec i dwumas pewnie słabszy, mysle ze takiego moda to nikt nie robił, skoro to sprzegło w serii przenosi 750NM juz ponizej 2000 rpm

czemu chcesz kupic jednomas ?
tomek 1980
Kuzyn ma do wymiany prawdopodobnie dwumas, bo na zimnym silniku drży podobno cały samochód, czy karoseria, teraz dokładnie nie wiem, bo ja jeszcze tego nie widziałem i z tego powodu zastanawiamy się nad jednomasem, albo dwumasem, tylko teraz mi zabiłeś gwoździa z tym sprzęgłem dwu tarczowym. Czy takie sprzęgło podejdzie do zwykłej a4 b8 3.0TDI 240KM, z silnikiem CAPA.
Jaka cena jest takiego zestawu dwu tarczowego, tzn. dwumas, docisk i 2x tarcza???
David333
Panowie, mam pytanie:
Pacjent to Passat 2.0 TDi CBAB. Wiem, że jeżdżenie na luzie nie jest fajną opcją, okej, ale jak to jest, że gdy wyrzucę na luz i włączę chwilowe spalanie, to pokazują mi się dziwne wartości, typu 5L/100km na przykład? Staram się hamować silnikiem i na luzie nie jeździć, ale interesuje mnie samo zjawisko. Jak to jest? wink.gif
mat13por
silnik na luzie przeciez tez spala paliwo.. wiec nie wiem skad te dziwne wartości..
siewcu
Nie bezpośrednio motoryzacyjne, ale powiązane.

Ma ktoś doświadczenia praktyczne z cięciem karbonu? Płyta 3mm grubości, a szukam czegoś skuteczniejszego niż nóż do tapet. Węglik spiekany? Ostrza diamentowe?
Kruszu
Dobra piłka włośnicowa powinna dać radę.
cowboy
CYTAT(tomek 1980 @ Tue, 07 Aug 2012 - 21:43) *
tylko teraz mi zabiłeś gwoździa z tym sprzęgłem dwu tarczowym. Czy takie sprzęgło podejdzie do zwykłej a4 b8 3.0TDI 240KM, z silnikiem CAPA.
Jaka cena jest takiego zestawu dwu tarczowego, tzn. dwumas, docisk i 2x tarcza???



kazde 3.0 TDI ze skrzynią nowego typu, czyli audi A4 B8 i A5 ma sprzegło dwutarczowe

ja takie kupiłem za 1000 PLN po przebiegu kilku tys km

lepiej porządnie zdiagnozujcie problem tych drgań

tak to wygląda

satsun
Panowie, co powiecie o oponach Goodyear eagle f1 asymmetric 2? Warto się w to pakować bo różne opinie czytałem.
Ewentualnie może ktoś poleci podobną oponkę do 500zl 215/45/17?
arek-lin
CYTAT(the Hitcher @ Tue, 07 Aug 2012 - 11:47) *
trochę się interesowałem tematem, problemem modelu jest rdza i pierdoły z rodzaju np elektryki. takze zwroc uwage na stan nadwozia, o (tych) silnikach negatywnych opinii nie slyszalem, napewno kolejnym plusem jest starszy wiek uzytkowników auta w stosnku do np. bmw:) ja bym szedł w 2.8, osiągi nieco lepsze, no i wole 6 garów. co do usterek silników nie wiem

Dziękuję za rzeczową odpowiedź smile.gif
peerbe111
CYTAT(David333 @ Tue, 07 Aug 2012 - 22:33) *
Panowie, mam pytanie:
Pacjent to Passat 2.0 TDi CBAB. Wiem, że jeżdżenie na luzie nie jest fajną opcją, okej, ale jak to jest, że gdy wyrzucę na luz i włączę chwilowe spalanie, to pokazują mi się dziwne wartości, typu 5L/100km na przykład? Staram się hamować silnikiem i na luzie nie jeździć, ale interesuje mnie samo zjawisko. Jak to jest? wink.gif


Logicznie rzecz biorąc to dobrze pokazuje.
Jeśli jedziesz np 60 na luzie to prawdopodobnie prędkość bierze z jakiegoś czujnika i liczy, że przy tych obrotach/wciśnięciu gazu czy czymś innym na przejechanie 100 km potrzeba tych 5 litrów.
Spalanie na luzie podaje się w litrach na godzine, a jakoś nie wyobrażam sobie żebyś na luzie przy prędkości 0 przejechał 100 km, więc dobrze podaje...
Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi? biggrin.gif
tomek 1980
Witam,
CYTAT("cowboy)
kazde 3.0 TDI ze skrzynią nowego typu, czyli audi A4 B8 i A5 ma sprzegło dwutarczowe

ja takie kupiłem za 1000 PLN po przebiegu kilku tys km

lepiej porządnie zdiagnozujcie problem tych drgań

tak to wygląda
no właśnie kuzyn twierdzi, ze to dwumas, ale dla mnie też to jest trochę dziwne, bo samochód ma dopiero, albo aż 170tyś.
Zobaczymy, sprzęgło już ma, a resztę będziemy myśleć.
Dzięki za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam.
Andrzej87
Który Service Manual do E36 jest dokładniejszy/lepszy? Haynes czy Bentley? Warto mieć oba?

Haynes ma dwie książki. Czerwona i zielona. Jaka jest między nimi różnica?
didos239
silnik opel c20xe- skręcałem korbę na nowych oryginalnych śrubach okazało się ze blokuje wał na panewie po dokręceniu korby. problem rozwiązałem, i skręciłem tymi samymi śrubami i nie wiem czy będą miały dopowiednią wytrzymałaść bo raz już była nimi korba skręcona :/

nie wiem czy zamawiać znowu nowe czy nie, dla świetego spokoju wymienił bym te śruby. Znalazłem sklep gdzie można takie śruby kupić tylko nie wiem czy będą takie same wytrzymałe jak oryginał. niby 10.9 też mają te ze sklepu. a w aso trzeba czekać a w sumie spieszy mi się.
wnt
w jaki sposób jest rozwiązana kwestia regulacji sterowania ciśnienia doładowania eatona m62. pytam bo miotam sie z zamiarem dmuchnięcia boxera na serii gratach tak max do 0.6 co by sie przekonać czy warto zakuwać i pompować więcej. prosił bym o pomoc w temacie . a i jeszcze kwestia odprężania pod cisnie 0.6 czy jest sens dawać kanpkę. oczywiście to nie problem. dzieki za wysłuchanie


a co do do śrub nigdy nie zakładam nowych a swój motor już trzy razy rozbierałem ale to nie z powodu śrub. składaj spokojnie
flapjck1
CYTAT(wnt @ Thu, 09 Aug 2012 - 21:44) *
w jaki sposób jest rozwiązana kwestia regulacji sterowania ciśnienia doładowania eatona m62. pytam bo miotam sie z zamiarem dmuchnięcia boxera na serii gratach tak max do 0.6 co by sie przekonać czy warto zakuwać i pompować więcej. prosił bym o pomoc w temacie . a i jeszcze kwestia odprężania pod cisnie 0.6 czy jest sens dawać kanpkę. oczywiście to nie problem. dzieki za wysłuchanie



trzeba kolko o odpowiedniej srednicy zalozyc: max doladowanie przy max obrotach
wnt
a nie ma opcji sterowania jakimś zaworem , manualnym /elektronicznym?? i gdzie znajade zakres doładowania na poszczególnych obrotach przy ori kółkach etonów m45/62
flapjck1
strona eatona zawiera takie info
http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pu...t/ct_128484.gif

pogrzeb troszke
wnt
dzieki bardzo
didos239
tylko że slyszałem że w tych silnikach lubią urywać się te śruby i nie wiem :/
jackkpl
CYTAT(wnt @ Thu, 09 Aug 2012 - 22:06) *
a nie ma opcji sterowania jakimś zaworem , manualnym /elektronicznym?? i gdzie znajade zakres doładowania na poszczególnych obrotach przy ori kółkach etonów m45/62



Doladowanie kompresorem najlepiej liczyc z tych map na stronie eatona. Ewentualnie gorna granica jest to, ile litrow kompresor pompuje na obrot * przelozenie (obroty silnika/obroty kompresora). M62 pompuje 1l na obrot ( o ile dobrze kojarze), wiec przy boxsterze (tam chyba siedzi 2.7 litra) musisz miec minimum 1.35 litra na obrot (silnik 4 suwowy zaciaga swoja pojemnosc na 2 obroty). na 0.6 bara liczysz 1.35 * 1.6 (cidsnienie bezwzgledne) daje 2.16:1. Teraz trzba uwzglednic sprawnosc wolumetryczna kompresora, ktora jest zalezna od obrotow (im wyzsze obroty tym wyzsza sprawnosc) i dojdziesz do jakiegos sensownego przelozenia.

Co do przeplywu powietrza, to moze przydac sie jeszcze ta strona http://www.rbracing-rsr.com/turbotech.html (na samym dole sa kompresory)
David333
CYTAT
Logicznie rzecz biorąc to dobrze pokazuje.
Jeśli jedziesz np 60 na luzie to prawdopodobnie prędkość bierze z jakiegoś czujnika i liczy, że przy tych obrotach/wciśnięciu gazu czy czymś innym na przejechanie 100 km potrzeba tych 5 litrów.
Spalanie na luzie podaje się w litrach na godzine, a jakoś nie wyobrażam sobie żebyś na luzie przy prędkości 0 przejechał 100 km, więc dobrze podaje...
Mam nadzieję, że łapiesz o co mi chodzi?


Łapię, jasne, dzięki. wink.gif Tylko właśnie to 'przeliczanie' mnie zastanawia, tzn. mógłby pokazać zwyczajnie 0,7L/h (tak, jak zawsze), a pokazuje jakieś dziwne wartości, mało tego - te wartości nie są stałe, wahają się w różnych przedziałach, np jadąc 80 km/h i wrzucając luz pokazuje raz ~5L, a za chwilke skoczy na 7L, potem spadnie na jeszcze inną wartość itd. Trochę mnie to zaciekawiło, więc ponawiam pytanie: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/ktoś wie, o co chodzi? wink.gif
Z góry dzięki, pozdro. smile.gif
Misior
W Astrze GSI którą miałem kiedyś spalanie chwilowe zmieniało się z L/h na L/100km po przekroczeniu prędkości 13km/h.
Może u Ciebie też tak jest i wtedy komp sobie to jakoś dziwnie przelicza bo niby luz a jedziesz smile.gif
jackkpl
CYTAT(David333 @ Fri, 10 Aug 2012 - 15:26) *
Łapię, jasne, dzięki. wink.gif Tylko właśnie to 'przeliczanie' mnie zastanawia, tzn. mógłby pokazać zwyczajnie 0,7L/h (tak, jak zawsze), a pokazuje jakieś dziwne wartości, mało tego - te wartości nie są stałe, wahają się w różnych przedziałach, np jadąc 80 km/h i wrzucając luz pokazuje raz ~5L, a za chwilke skoczy na 7L, potem spadnie na jeszcze inną wartość itd. Trochę mnie to zaciekawiło, więc ponawiam pytanie: czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł/ktoś wie, o co chodzi? wink.gif
Z góry dzięki, pozdro. smile.gif


Jesli nadal jedziesz, to on liczy czas otwarcia wtryskow (a zna rozmiar wtryskow), z tego liczy zuzycie paliwa na h. Jesli zna predkosc (aktualna, srednia), to moze smialo to przeliczyc na zuzycie na 100km. Tak jak napisal poprzednik, dopiero jak predkosc wyniesie 0 lub ponizje jakiegos progu to zaklada,ze stoisz i pokazuje l/h. To jest bardzo logiczne,ze jak wrzucasz luz i sie nadal toczysz, to pokazuje chwilowe spalanie w l/100km. prawdopodobnie nie masz informacji o wrzuconym biegu (ani luzie), wiec wyobraz sobie sytuacje, gdzie mozesz jechac 50km/h na najwyzszym biegu przy obrotach biegu jalowego. SYtuacja bedzie ta sama, a wtedy oczekiwalbys zuzycia w l/100km.

Co do biegu jalowego, to zaleznie od wlaczonej klimatyzacji, swiatel, wentylatora chlodnicy silnik jest roznie obciazony i te same obroty skutkuja w roznej ilosci paliwa pobieranej przez silnik.
Porszak
CYTAT(didos239 @ Thu, 09 Aug 2012 - 22:42) *
tylko że slyszałem że w tych silnikach lubią urywać się te śruby i nie wiem :/

zalezy jak wysoko kręcisz, jak tyle co seria to skreć na uzywce, ale ja wolałbym skręcić na nowej. sruby sie wyciągaja i jak skrecisz ktoryś tam raz tak jak zaleca gm to jest ryzyko, ze się urwie.
Warpi
pytanie odnośnie motocykli, przeglądam sobie allegro w poszukiwaniu pierwszego motorka i wszystkie po kolei mają odwrotnie bieżnik na przednim kole tzn. jodełka jest odwrotnie niż na tylnej oponie niech mi ktoś powie jaki sens ma takie zakładanie opon ?
Marlon
opony są kierunkowe, przednia opona powinna być dopasowana do tylnej (ergo: dwie opony tego samego modelu, wersja na przód i wersja na tył występują w praktycznie każdym modelu opony)
usuniety
Regeneruję felgi i naszło mnie parę pytań.
Czy ktoś może polecić jakiś specyfik do czyszczenia felg? ma być mocny ale ma nie niszczyć lakieru, ponieważ chcę doczyścić bębny na których jest oryginalny lakier, który chcę zachować.
Druga sprawa, potrzebuje jakiś dobry środek do konserwowania uszczelek, chodzi o uszczelkę która wchodzi pomiędzy bęben a rant.
Ostatnia, trzecia kwestia, jakim momentem dokrecać śrubki łączące felgę w całość?
Warpi
CYTAT(Marlon @ Sun, 12 Aug 2012 - 17:47) *
opony są kierunkowe, przednia opona powinna być dopasowana do tylnej (ergo: dwie opony tego samego modelu, wersja na przód i wersja na tył występują w praktycznie każdym modelu opony)

wg. mnie dopasowana to będzie wtedy kiedy będzie miała bieżnik tak samo, chyba że zjawisko aquaplaningu w motorze nie jest tak powszechne z racji zaokrąglonej opony i ułożenie bieżnika "odwrotnie" na przedniej oponie wspomaga siły hamowania.
Skiba
zabieram sie za remont quada, grizzly 660
czego użyć do uszczelnienia podczas skladania silnika?
nie sprawdzałem jeszcze jak to wyglada wg manuala ale domyslam sie ze połówki na jakims uszczelniaczu w plynie,
użyć silikonu RTV czy moze płynnej uszczelki typu permatex Form A ?
wizard
Pytanie na szybko.

Wczoraj zmieniłem olej na Valvoline Maxlife 10W-40 w dupowozie jakim jest colt CJ0 z 97r. Wcześniej używałem Mobil 1 Super S 10W-40. Pojawił się niepokojący dźwięk wraz z narzewaniem silnika. Zaczyna klekotać coraz głośniej. Przejechałem na tym oleju może z 7km. Dzwięk raczej metaliczny, wcześniej myślałem, że to jakaś osłona. Słychać go z okolic tylnej ściany silnika, trudno mi go zlokalizować bo z tej strony i kolektor dolotowy i wtryski.

Czy to możliwe by Maxlife był na tyle rzadszym olejem od Mobila Super S?
iktorn92
Moze hydrauliczne popychacze sie nie napełniają (o ile takowe są w tym aucie) choć powinien tam byc stary olej. Czy narasta on wraz z obrotami ?
wizard
Powyżej 2500 obr/min dzwięk silnika już je zagłusza, więc hałas nie narasta wraz z obrotami. A regulacja luzów zaworowych jest mechaniczna. Po kilku odpaleniach silnika i przejechaniu kilku krótszych tras mam wrażenie, że ten dziwny dzwięk znacząco się wyciszył. Wyreguluję dzisiaj zawory i zobaczę czy to dobry trop.
tomek 1980
Witam, panowie pacjent to vw bora z silnikiem 1.9TDI silnik AHF po zmianie pompy wtryskowej na pierwszym cylindrze pogorszyła się korekcja wtrysku.
Na wszystkich po kolei było 0,... lub -0,... teraz dokładnie nie pamiętam wartości po przecinku.
Po zmianie pompy na pierwszym cylindrze jest 1,82, a na pozostałych -0,27, -0,42 i -0,32.
Czym może być spowodowana taka różnica?
Pozdrawiam.
MrUw@
ktoś przerabiał temat polibuszy w w124 ? Jakas firma ma w ofercie nigdzie niemoge znaleźć a planuje niebawem remont zawiasu i odrazu wsadziłbym do dupowozu komplet takowych...
CELICA FAN
Pytanie z gatunku banalnych. Czy Garrett 2871r będzie bezproblemowo tzn flansza ( to na pewno smile.gif) itd , pasował w miejsce 28rs? Padł mi Garrett RS i kombinuje co by tu najbardziej bezproblemowo założyć w jego miejsce. A mam świeżo dopaswane przejsciowke pod flansze i downpipa, wiec juz kolejny raz nie chciał bym przerabiac. No i chodzi tez o wielkość.
Performante
Czy viatoll jest potrzebny do samochodu dostawczego (autolawety) ktory jest do 3.5t ale ma 3 osie?
PioterW
http://www.viatoll.pl/pl
iktorn92
Panowie, czy ktoś regenerował belkę tylną we francuzach chodzi mi dokładnie o xsarę, zaczęła skrzypieć sobie jakiś tydzień temu przed chwilą się naczytałem i mam mętlik. Auto warte relatywnie nie wiele, służy do przemieszczania z punktu A do B i pakowanie niezłej kasy, jakaś 1/8 wartości, bo na dobrą sprawę w sumie nie wiadomo co jest nie tak, nie uśmiecha mi się, ogólnie moje pytanie brzmi tak:

1. Czy da się to zrobić samemu w sensie zakupu częsci, bo zaplecze techniczne jest w tej kwestii, chodzi mi o to czy jest to jakas rzeczywiscie mistyczna operacja, choć podany czas wymiany na jednej stronie 60-90min pozwala sądzić, że filozofia to żadna.
2. Jesli się nie da to jaka firmę polecacie i jakie macie doświadczenia ogólnie z regeneracją belek.

Pozdrawiam!
Misior
CYTAT(iktorn92 @ Thu, 16 Aug 2012 - 14:19) *
1. Czy da się to zrobić samemu w sensie zakupu częsci, bo zaplecze techniczne jest w tej kwestii, chodzi mi o to czy jest to jakas rzeczywiscie mistyczna operacja, choć podany czas wymiany na jednej stronie 60-90min pozwala sądzić, że filozofia to żadna.


Nie jest to jakaś filozofia tylko gorzej jak jest bardzo zapieczone. Nieumiejętnie zbijając wahacze i wybijając czopy można nawet ugiąc rurę (często się to zdarza) i wtedy jest lipa.
Ogólnie jak masz zaplecze to powinieneś zrobić.
Pamiętaj o pomierzeniu odległości na jakie wbite są czopy i wysokości auta -najlepiej przykladać odkręcony na dole amor, żebyś samochód ustawił na tej samej wysokości co był.
iktorn92
Dobra to teraz może jeszcze ktoś doradzi skąd wziąć owe łozyska do belki i chyba ten cały czop też podlega wymianie na nowy, + to całe uszczelnienie? Pzdr!
Misior
Ze sklepu motoryzacyjnego najlepiej.
iktorn92
OK patrzyłem w citroenowym katalogu i nic znalezc nie mogłem stąd też stwierdziłem, ze to jakies trudno dostępne graty. Dzięki Misior!
usuniety
CYTAT(iktorn92 @ Thu, 16 Aug 2012 - 14:19) *
2. Jesli się nie da to jaka firmę polecacie i jakie macie doświadczenia ogólnie z regeneracją belek.

Antałex
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.