Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
specu
10 lat temu było lepiej nie było tylu kolein
mostem koło mnie latałem 200+ teraz sie nie da za bardzo już...
extremek
Pytanie o złącze diagnostyczne e36. Czy jesli kupie przejsciowke z 20-pinowego okraglego gniazda bmw na wtyczke OBD2 oraz kabelek OBD2 -> USB oraz zainstaluje w laptopie carsoft 6.5 to bede w stanie odczytywac parametry z roznych czujników w czasie rzeczywistym? Rocznik 98 jesli to ma znaczenie.
ryczko100
Nie. E36 to standard jeszcze ADS nie OBD więc nie zawracaj sobie tym głowy. Tylko interfejs ADS na porcie COM.
the.wolf
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 16 Jul 2010 - 10:42) *
Czy pomiar kompresji silnika bez jego rozgrzewania ma sens?

Bo sprawa wygląda następująco:
Pacjent M50B25nv
Kompresja po 13-13.5 Bar ,a na 2 i 4 cyl do 14. (straszna rozbieżność). Podejrzana sprawa bo silnik nie dość że nie jedzie
to jeszcze spija olej wiadrami.


No i tak się zastanawiam bo silnik spisałem na straty ,a tutaj taki zonk



imo pomiar kompresji powinien byc robiony zawsze na zimno.
rennen
CYTAT(ryczko100 @ Mon, 19 Jul 2010 - 11:16) *
Nie. E36 to standard jeszcze ADS nie OBD więc nie zawracaj sobie tym głowy. Tylko interfejs ADS na porcie COM.


Zależy jeszcze jaki rocznik - w późniejszych było OBD
extremek
a cos takiego http://allegro.pl/item1128276761_bmw_87_04...bmw_i_obd2.html ?
Leo
CYTAT(the.wolf @ Mon, 19 Jul 2010 - 11:21) *
imo pomiar kompresji powinien byc robiony zawsze na zimno.


a to niby dlaczego ?
Feluke
CYTAT(Leo @ Mon, 19 Jul 2010 - 12:40) *
a to niby dlaczego ?

Bo na cieplo to sie swiec nie powinno wykrecac, elementy sa juz rozgrzane i pasowania sa mniejsze przez co pomiar kompresji moze byc zafalszowany i no najwazniejsze ze czesci sa pokryte olejem ktory moze wszystko uszczelnic i bedzie wychodzic ze silnik na cieplo ideal a na zimno to totalny szrot jezeli chodzi o cisnienia w cylindrach.
Leo
e nie Kolego, jest zupełnie na odwrót. Zużyte silniki na ciepłym nawet Ci nie odpalą.
rallyfan
mam okazje kupić anglika.Auto miało by pójść na części, ale są do niego papiery.Czy grozi mi jakaś kara z US że auta nie zarejestruje ani tego zakupu nigdzie nie rozlicze?Wydaje mi się że nie ale wole spytać
dzieki za odp Taffarel wink.gif
gumovy
Pytanie póki co teoretyczne, bo nie wiem czy nie wymagam zbyt wiele wink.gif
Istnieją dobrze trzymające na boki, w miarę tanie, używane, cywilizowane kubły z jakiegoś samochodu? Od typowych "sportowców" trochę kosztują, a nie wiem w jakich popierdzielających europejczykach montowano kubły, półkubły, czy jak zwał. Jakiekolwiek info by mi się przydało gdzie montowano takie fotele, samemu nie ogarnę wszystkich wersji vr6, vts, gti, gts, milf itp.
Taffarel
CYTAT(rallyfan @ Mon, 19 Jul 2010 - 16:53) *
mam okazje kupić anglika.Auto miało by pójść na części, ale są do niego papiery.Czy grozi mi jakaś kara z US że auta nie zarejestruje ani tego zakupu nigdzie nie rozlicze?Wydaje mi się że nie ale wole spytać


jesli to, czy "anglik" czy "holender" to jakaś znaczna różnica, to nie pomogę zbyt wiele, ale "holendra" miałem, woził 5 lat gruz po placu i oddalem rok temu na zlom. Nikt się nie czepiał smile.gif
crup-nick
Wiek ktoś może co to za tarcza śr.:300 mm otwór centrujący: 60 mm rozstaw otworów: 5x112(nie jestem pewien nie miałem czym dokładnie zmierzyć sad.gif ) byłbym bardzo wdzięczny
Misior
Tutaj sobie poszukaj:
http://bremboaftermarket.com/It/Car_Disc_C...SearchMode=Size
Grzesi(E30)k
Ma ktoś dokładne parametry niżej podanych felg od Corvette C4
Szczególnie jakie ET przy jakich szerokościach

Chodzi o te 16"

I te 17"
K@rol
Zapytaj użytkownika Cichy g60,albo popatrz na forum cultstyle.pl. Tam o felgach dowiesz się wszystkiego smile.gif Pozdr.
Grzesi(E30)k
Nic nie wygrzebałem poza pare foto. Na aukcjach tez ciężko o info na temat offsetu.
One były w rozmiarach jak pamiętam dla 16 to 8.5, 9.5 i 10.5 ,a o ET nie ma nic.


Troche lipa jak się okaże ze będę potrzebował z 4cm dystansu bo wtedy ewentualne koszta założenia fajnych (za oceanem niskobudżetowych) felg będą dość wysokie


ps.i jeszcze jak ktoś ma info to poproszę o średnicę otworu centrującego w Vette C4 tongue.gif
k-meal
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Wed, 21 Jul 2010 - 09:45) *
ps.i jeszcze jak ktoś ma info to poproszę o średnicę otworu centrującego w Vette C4 tongue.gif

70,6mm z tego co wiem.

odnosnie felg, moze ten link pomoze:
link

z innego zrodla:
"Stock sizes:


1989
Front & Rear 17"x 9.5" 56mm (7.4" backspacing)
Goodyear Eagle ZR, P275/40ZR-17"
crup-nick
CYTAT(Misior @ Wed, 21 Jul 2010 - 09:18) *


Wielkie dzięki. To ta tarcza: http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_C...lIDMaster=21476
cubus1
Panowie ukręciłem wczoraj śrubę spustową miski olejowej w e39 3.0d. Kupiłem dziś w aso nową z tym, że stara miała gwint nawiercany aż do łebka śruby a nowa jest cała. Ponoć stara śruba została tak skonstruowana żeby takie osoby jak ja ukręciły śrubie łepek niż zniszczyły gwint w misce. Teraz pytanie, jak dokręcić nową śrubę tak żeby nie spitolić tego ponownie wink.gif chodzi mi o to czy ta śruba musi być bardzo mocno dokręcona czy tak w sam raz. (wiem że pytanie trochę głupie ale proszę o mądrą odpowiedz)
Misior
Tak z czuciem ma byc. Tam przychodzi z tego co pamietam uszczelka pod srube wiec una uszczelni.
k-meal
poprawilem, dzieki. biggrin.gif
peerbe111
CYTAT(gumovy @ Mon, 19 Jul 2010 - 23:47) *
Istnieją dobrze trzymające na boki, w miarę tanie, używane, cywilizowane kubły z jakiegoś samochodu? Od typowych "sportowców" trochę kosztują, a nie wiem w jakich popierdzielających europejczykach montowano kubły, półkubły, czy jak zwał. Jakiekolwiek info by mi się przydało gdzie montowano takie fotele, samemu nie ogarnę wszystkich wersji vr6, vts, gti, gts, milf itp.


Może tanio wyrwać Vadery z M3 E36 ?
MrUw@
dlaczego w aucie po włączeniu klimy temp. wzrasta (temp plynu chlodzacego silnik) 2gi raz juz sie z tym spotykam w innym aucie i nieumiem roziwac problemu... za pierwszym kilka innych warsztatow tez wymieklo... teretycznie z klima spina sie dodatkowy wiatrak wiec powinno lepiej schlodzic chlodnice... obie...
Taffarel
CYTAT(MrUw@ @ Thu, 22 Jul 2010 - 00:56) *
dlaczego w aucie po włączeniu klimy temp. wzrasta (temp plynu chlodzacego silnik) 2gi raz juz sie z tym spotykam w innym aucie i nieumiem roziwac problemu... za pierwszym kilka innych warsztatow tez wymieklo... teretycznie z klima spina sie dodatkowy wiatrak wiec powinno lepiej schlodzic chlodnice... obie...


klima = większe obciążenie dla silnika --> większa temp.

tak mi się wydaje wink.gif

edit: jednak to bzdura sad.gif
gumovy
CYTAT(peerbe111 @ Wed, 21 Jul 2010 - 22:35) *
Może tanio wyrwać Vadery z M3 E36 ?

Z tego co popatrzyłem to głównie sprzedają kompletne tapicerki, a mi są potrzebne jedynie 2 fotele.
Szukam alternatywy dla foteli z RS2000/Xr3i (uszatki). Jakieś seaty, ople, peugeoty starsze nie miały takich foteli? Nawet nie wiem po których markach mam szukać, bo jest tego od zajechania na allegro/forach.
RSMANIEK
CYTAT(MrUw@ @ Thu, 22 Jul 2010 - 00:56) *
dlaczego w aucie po włączeniu klimy temp. wzrasta (temp plynu chlodzacego silnik) 2gi raz juz sie z tym spotykam w innym aucie i nieumiem roziwac problemu... za pierwszym kilka innych warsztatow tez wymieklo... teretycznie z klima spina sie dodatkowy wiatrak wiec powinno lepiej schlodzic chlodnice... obie...

Nie zadne obciazenie silnika, tylko po prostu skraplacz sie robi goracy.
A ze z reguly jest przed chlodnica to ja grzeje.
Czacza
Gumovy - próbowałeś Recaro? Mam u siebie Escortowe i jestem mega zadowlony.

MrUw@ - ciepły skraplacz zaczyna podgrzewać chłodnicę wody, stąd nieznaczny wzrost temperatury.
gumovy
CYTAT(Czacza @ Thu, 22 Jul 2010 - 06:40) *
Gumovy - próbowałeś Recaro? Mam u siebie Escortowe i jestem mega zadowlony.

Mam Escorta i właśnie bardzo mało jest Recaro Escortowych. Chyba uzbroję się w cierpliwość i będę tych szukał zamiast wydziwiać z innymi...
Arkadius3
gumovy - mam styczność z Recaro Fiesta/Escort i uszatki z Escorta i szczerze? na trasę czy nawet ciągłe wsiadanie, wysiadanie wole uszatki do upalania Recaro lepiej trzyma. Zależy do czego potrzebujesz te fotele
gumovy
W trasę raczej nie jeżdżę, upalać to nie upalam, bo nie mam czym. Może kiedyś wink.gif
Zależy mi głównie na dobrym trzymaniu bocznym, bo przy seryjnych jakieś szybsze wejście w zakręt kończy się opieraniem o kierownice i przyciskaniem pleców na siłę do fotela. Aż tak bardzo na wygodzie mi nie zależy, właściwie nie wiem jak moje plecy czułyby się po dłuższej jeździe w twardym fotelu, mam trochę popsuty odcinek lędźwiowy.
Czacza
Mam escortowe na sierrowych szynach, wsadzone do Sierry. Podejrzewam, że odwrotny manewr jest równie prosty, więc poszukaj jeszcze sierrowych. Trzymają tak samo, ale mają jeszcze wysuwaną poduszkę pod uda.
Arkadius3
od fiesty też podejdą. Mam uszatki z xr3i w Fieście. kwestia szyn
Taffarel
Panowie, problem jest taki: zerwałem naklejki reklamowe poprzedniego właściciela z samochodu, ale i tak je widać (wiadomo - lakier się pod nimi nie zniszczył).
Zna ktoś jakiś środek, którym można spolerować element, na którym przez kilka lat była naklejka ??
Z góry dziękuję smile.gif
ryczko100
Jedź do lakiernika i wypoleruj cały element? Ręczną robote szmatką i pastą odpuść, kiedyś spróbowałem i żałowałem, a to był tylko ślad po emblemacie...
Taffarel
tak się składa, że mi się nudzi, mam pod ręką potrzebne narzędzia do spolerowania elementu, tylko nie wiem jakiego środka użyć (o jaki poprosić w sklepie nieopodal).
Spytam inaczej - jakiego środka używają lakiernicy do polerowania elementu ?? Wolę wziąć jakiś sprawdzony, a nie ten, jaki akurat nie idzie i pan w sklepie mi wciśnie.
edit: jeśli się szybo nie dowiem siedząc przed komputerem, jade do lakiernika zapytać...
Joker
Farecla G3.
Czacza
A jak dalej nie zejdzie, to papier ścierny 2000, matujesz auto i dopiero wtedy jedziesz fareclą, potem wosk i jak psu jajca na wiosnę. Regularnie takie akcje robimy na Traficach, bo france mają taki lakier, że wypala się w słońcu. Megane w identycznym kolorze po spolerowaniu nie miała śladu po nalepkach.
Taffarel
ruszam do sklepu smile.gif papier też wezmę na wszeli wypadek, ale mam nadzieję, że nie będę musiał go używać, bo szanse, że coś popsuję znacznie wzrosną smile.gif

joker i Czacza --> Podziękował serdecznie Panowie smile.gif


k-meal
czemu cng nie jest tak popularny jak lpg?
Maxim555
CYTAT(k-meal @ Fri, 23 Jul 2010 - 16:59) *
czemu cng nie jest tak popularny jak lpg?


do cng potrzeba bardzo ciężkich i drogich zbiorników wysokociśnieniowych, przez to wzrasta koszt całej instalacji
hz10
waga to pikuś są przecież z tworzywa... 3 x droższe . problemem jest też że żeby był jako taki zasięg to cały bagaznik musi być wypełniony butlami
ryczko100
Kto widział/ma jakieś wykresy zremapowanego 1.2 TSI w Skodzie ?
M-Technic
Jak to jest z autami dostawczymi o DMC 3,5 t i Kołach blizniaczych??
Szukam auta dostawczego dla siebie pod autko warsztatowe i lawetke (mam B+E)
Teoretycznie interesuje mnie MB Sprinter Maxi i takiego szukałem ale przypadkiem trafiłem na MB Vario o DMC 3,5T huh.gif
Pytanie czy mogę jeżdzic takim autem DMC jest strasznie zanizone, i te auta zatrzumuja czesto krokodyle. Czy mogą sie do mnie doczepic ??
MrUw@
CYTAT
ciepły skraplacz zaczyna podgrzewać chłodnicę wody, stąd nieznaczny wzrost temperatury.


No ok ale jezeli auto sie przegrzewa po załączeniu ? nieznaczny wzrost rozumiem ale nie przegrzanie... bez spietej klimy temp jest igłą..
bezduszny
Jeżeli jest to nowe auto to możesz sobie zamówić takie z DMC do 3,5T
Jednak jak chcesz nim jechać za granicę... to licz się z tym, że Niemcy są cwani i wiedzą o takich numerach w Polsce.

Od razu jesteś ważony... i jak masz powyżej 3,5T to dostajesz karę za brak tacho i kilka innych do tego.
Maxim555
CYTAT(MrUw@ @ Sat, 24 Jul 2010 - 19:55) *
No ok ale jezeli auto sie przegrzewa po załączeniu ? nieznaczny wzrost rozumiem ale nie przegrzanie... bez spietej klimy temp jest igłą..


w jakich samochodach tak się dzieje? Raczej nie jest możliwe żeby od włączenia klimy wzrastała temperatura, jeżeli układ chłodzenia jest sprawny. Sprawdzałeś czy chłodnica nie jest zapchana malutkimi kondorami?
s l a y e r
Mam taki problem rozkrecam 3.0d 184KM w bmw x5 e53 bo prawdopodobnie padla pompa wtryskowa . Rozkrecilem wszystkie widoczne sruby od oslony lancucha rozrzadu i dlaje nie moge jej sciagnac a potrzebne jest to chyba zeby dostac sie do kol zebatych na pompie zeby ja wyciagnac chyba ze jest inny sposob na demontaz tej pompy bez odkrecania tej oslony?
hz10
musisz mieć ściągacz którym zdejmiesz koło zębate z wału pompy. nie musisz zdejmować żadnych osłon oprócz dekla zasłaniajacego nakrętke
MrUw@
CYTAT(Maxim555 @ Sun, 25 Jul 2010 - 12:51) *
w jakich samochodach tak się dzieje? Raczej nie jest możliwe żeby od włączenia klimy wzrastała temperatura, jeżeli układ chłodzenia jest sprawny. Sprawdzałeś czy chłodnica nie jest zapchana malutkimi kondorami?



jeden pacjent zafira 1,8 drugi omega mv6... wsumie z ta zafira sprawa byla juz kiedys i tak temat zostal olany bo nikt niewiedzial co to... teraz znowu trafilem na taka zagadke...
chlodnica nieokazuhje oznak zapchanika kawalkami kondorow, czujniki i wentylatory termostaty tez sa sprawne i sprawdzone...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.