Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Necak
Skiba
dziekuje smile.gif
slg
tu masz dla 9.8T

Skiba
dzieki, a mozna gdzies w necie znaleźć mape turbiny ?
trafilem na te strony ale tam nie widze
http://www.stealth316.com/2-3s-compflowmaps.htm
http://www.rbracing-rsr.com/turbosupermaps.html
wiotki
Panowanie , silnik stał nie ruszany w garażu przez około pół roku (bez głowicy) , po tym czasie wyczyszczony , złożony do kupy (głowica zrobiona w zakładzie , szlif zaworów , frezowanie gniazd , docieranie, planowanie) i okazuje się ,że praktycznie brak kompresji . Pierścienie aż ta złapały ? Jest szansa na odratowanie ?
caro86wlkp
w silnikach asv/agr/ahf/alh/ahh były 2 rodzaje śrub do przykręcania kółka pompy wtryskowej. jedne miały koniec płaski a drugie stożkowaty. które były wadliwe i odkręcały sie?
hz10
CYTAT(wiotki @ Mon, 20 Dec 2010 - 14:56) *
Panowanie , silnik stał nie ruszany w garażu przez około pół roku (bez głowicy) , po tym czasie wyczyszczony , złożony do kupy (głowica zrobiona w zakładzie , szlif zaworów , frezowanie gniazd , docieranie, planowanie) i okazuje się ,że praktycznie brak kompresji . Pierścienie aż ta złapały ? Jest szansa na odratowanie ?
to nie jest wina pierścieni, raczej głowica niedomaga
MrUw@
znajomy byl dzis w aso Merca na wymiake swieczek zarowych mechanik powiedzial mu ze sprawna jest tylko jedna... ale auto paliło bez najmnijeszych problemow... mechanior powiedzial ze silniki CDi bez problemu palą na "jednej swiecy" inne nie ale CDi tak... chodzi o eklase 2,2CDi... troche mnie to dziwi bo przy tylko jednej sprawnej swiecy auto po nocy na sporym minusie niema prawa odpalic ? czy naprawde CDi to jakas magia pod tym wzgledem czy sciema i naciaganie na wymiane ?
rottie
Mam w X5 teraz kola 20 cali. Z przodu sa opony 275/40/20 a z tylu 315/35/20

Nie mam zapasu tylko ten gowniany spray ktory i tak pewnie takiego kola nie napompuje.
Chce kupic uzywane kolo na dluzsze podroze, znalazlem za grosze 9x19 z X5tki z opona 255/50/19
Czy to dobry pomysl na zapas czy powinienem szukac 20tki? Mozna w ogole dostac taka wielka dojazdowke? Boje sie jak to bedzie z napedem jak beda trzy rozne rozmiary zalozone.
Feluke
Skoro pali na jednej swiecy to po kiego grzyba wymieniac??!! Jak dla mnie naciaganie na niepotrzebne koszta.
pavel
CYTAT(rottie @ Wed, 22 Dec 2010 - 00:55) *
Mam w X5 teraz kola 20 cali. Z przodu sa opony 275/40/20 a z tylu 315/35/20

Nie mam zapasu tylko ten gowniany spray ktory i tak pewnie takiego kola nie napompuje.
Chce kupic uzywane kolo na dluzsze podroze, znalazlem za grosze 9x19 z X5tki z opona 255/50/19
Czy to dobry pomysl na zapas czy powinienem szukac 20tki?


Różnica w obwodzie tego zapasu to tylko +1,32% więc spokojnie do przyjęcia w AWD
rottie
CYTAT(pavel @ Wed, 22 Dec 2010 - 00:06) *
Różnica w obwodzie tego zapasu to tylko +1,32% więc spokojnie do przyjęcia w AWD

Hey Pawel, kope lat wink.gif

Dzieki.A nie orientujesz sie moze czy sa do dostania takie wielkie dojazdowki od jakichs aut?
pavel
CYTAT(rottie @ Wed, 22 Dec 2010 - 01:11) *
Hey Pawel, kope lat wink.gif

Dzieki.A nie orientujesz sie moze czy sa do dostania takie wielkie dojazdowki od jakichs aut?



fakt Rottie- kopę lat smile.gif daj na PW cynka jak będziesz wybierał się do Piernikowa bo ja bywam tam dość często smile.gif co do dojazdówek w formacie 20" to nie wiem- moja wiedza sięga tylko 18-calowej dojazdówki do mojego dupowozu smile.gif Pozdrawiam
bezduszny
CYTAT(MrUw@ @ Tue, 21 Dec 2010 - 23:45) *
mechanior powiedzial ze silniki CDi bez problemu palą na "jednej swiecy" inne nie ale CDi tak... chodzi o eklase 2,2CDi...

głupoty gadał
te silniki ZAWSZE odpalają ze świecami. nawet latem.
w zimie bez świec jest makabra....
MrUw@
tez mi sie tak wydaje z tego co wiem... znawca Diesli a tym bardziej CDi ze mnie żaden ale auto puki znalem i robiłem paliło świetnie a kumpel pojechal sprawdzić i tak mu sprawdzili ze wymienili swiece z dobrych na dobre za ponoc kupe kasy biggrin.gif tak wiec kolejne ASO naciagaczy smile.gif
frugopl
Wtiam. Pytanie odnosnie przepisow ruchu drogowego. Jest u mnie w miescie takie skrzyzowanie:



Jade droga oznaczona niebieska strzalka. Chce skrecic w droge oznaczona strzalka fioletowa. Obie drogi sa dwukierunkowe. Jak widac jest tam wysepka. Wyjezdzajac z obydwu drog stoi znak jak ten narysowany przezemnie. Teraz moje pytania:
1. Z ktorej strony mam objezdzac wysepke jesli nie ma tam strzalki nakazujacej atakowanie jej od prawej strony?
2. Oczywiscie dobrze mysle, ze mam pierwszenstwo przed autami wyjezdzajacymi z "fioletowej" drogi na glowna (to pytanie retoryczne, jednak chce sie upewnic; zaczeli mnie wkurzac debile, ktorym sie wydaje, ze moga tam przejechac przede mna)?

Dodam jeszcze, ze pomiedzy tymi drogami stoja domy i jest tam wysoki plot z zywoplotem, co skutecznie zaslania widocznosc w lewo. Natomiast w prawo widocznosc mocno ograniczaja krzaki posadzone na wysepce.
Zeby jeszcze bardziej skomplikowac - na droge niebieska nie mozna wjechac z glownej, bo jest tam znak "zakaz wjazdu", jednak nigdzie nie stoi oznaczenie o tym, ze jest to droga jednokierunkowa.
Glownie chodzi mi o uzyskanie odpowiedzi na pytanie nr 1.
Dzieki i pozdrawiam!
jagus
wg opisu skrzyzowania pod znakiem "ustąp pierwszeństwa" widać, że są to dwa skrzyżowania.
Mógłbyś poprawić rysunek bo te strzałki są mylące. Dodaj resztę znaków oraz zaznacz linią tor jazdy.

Edit: Ja to widzę tak:

http://img27.imageshack.us/img27/8058/skrzyzowanieu.jpg
frugopl
Nagralem filmik. Jakosc slaba, bo nagrywane telefonem. Sa pauzy w momentach gdy widac znaki. Chodzi mi o sytuacje z poczatku filmu w momencie gdy przejezdza Lanos. Rozumiem, ze w razie dzwona wina pani z Daewoo (tak znam zasade prawej dloni itp.). Dalej jest pokazane to skrzyzowanie z kazdej strony. Czy na poczatku filmu wzialem wysepke z dobrej strony (nie ma nigdzie strzalki nakazujacej objezdzanie jej dookola)?







EDIT: Widze, ze slabo widac tabliczke pod znakiem ustap pierwszenstwa. Wyglada to tak (pierwszy i drugi przejazd):






Feluke
Ta wysepka to wyglada na jakas radosna tworczosc kogos od zieleni miejskiej. Ogolnie to wyglada to tak jak by skrzyzowanie bylo wczesniej zbyt rozlegle i je troche zmniejszyli ale ze pojawily sie prostesty ze nie mozna z tej jednej uliczki bezpiecznie skrecic w druga to zrobiono ten przesmyk. Ogolnie to sie powinno jechac jak napisales i winna byla by pani z lanosa jezeli do czegos by doszlo.
frugopl
Wysepka tam jest od zawsze (przynajmniej ja pamietam, ze zawsze tam byla). Ogolnie nie bylo problemu, dopoki nie wyremontowali tej drogi ktora jechala pani z Lanosa. Kiedys byly tam pozostalosci kocich lbow i nawet Patrolem czy Trooperem bylo ciezko przejechac. Kolejnym bublem drogowym jest ta ulica, z ktorej ja wyjezdzalem na poczatku filmu. Ale to tez musialbym rozrysowac wink.gif
BartekSz
Może wydzielić wątek " Buble drogowe" trochę uzbierałoby się tego w Polsce... rolleyes.gif
matteusz
Czy system automatic stability control+ traction w e36 da się całkowicie wyłączyć?
Misior
A przyciskiem sie nie wylacza?
W e46 poliftowej trzeba przytrzymac przycisk kilka sek zeby sie calkiem wylaczylo to moze w e36 jest tatk samo?
matteusz
Nie wiem, nie mam jeszcze e36, narazie jestem zainteresowany zakupem i dlatego chciałbym wiedzieć, ale skoro w e46 się da to w e36 pewnie też.
kalion
Całkowicie da się wyłączyć chyba tylko wyciągając bezpiecznik.
SzybkiKuba
Nieprawda w E36 nie trzeba żadnego bezpiecznika wyciągać. Naciskasz zielony przycisk od ASC i po kłopocie. Nawet nie trzeba go dwu stopniowo odpinać. A jak chcesz na stałe odpiąć kontrolę bo np: jedziesz na track day i nie chce Ci się za każdym razem jak uruchamiasz silnik wyłączać to wyciągasz wtyczkę od ASC przy przepływomierzu.

EDIT: popatrzyłem na swoje stare zdjęcia z E36 i wtyczka jest przy przepustnicy a nie na MAF'ie jak wyżej napisałem. Cała reszta w 100% poprawnie tylko miejsce z wtyczką pomyliłem. smile.gif

Poza tym z tego co pamiętam w E46 odpina się kontrolę poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku kontroli trakcji tylko przy dsc, jeżeli auto ma ASC to w E46 też odpina się 100% trakcję jednym naciśnięciem jak w E36.
kompot
CYTAT(SzybkiKuba @ Thu, 23 Dec 2010 - 10:56) *
Poza tym z tego co pamiętam w E46 odpina się kontrolę poprzez dwukrotne naciśnięcie przycisku kontroli trakcji tylko przy dsc, jeżeli auto ma ASC to w E46 też odpina się 100% trakcję jednym naciśnięciem jak w E36.

Nie dwukrotnym, a dłuższym przytrzymaniem, zapala się wówczas również druga kontrolka na desce.
SzybkiKuba
CYTAT(kompot @ Thu, 23 Dec 2010 - 12:44) *
Nie dwukrotnym, a dłuższym przytrzymaniem, zapala się wówczas również druga kontrolka na desce.



No na pewno przy DSC w E46 robi się tak jak napisałeś, dwukrotnie wciska się przycisk i drugie przyciśnięcie trzyma się dłużej. Ale jesteś pewien że we wcześniejszych rocznikach E46 tych z ASC też tak jest? Ja nie pamiętam żeby trzeba tam było dwa razy przyciskać. Raczej było jak w E36 czyli jednokrotnie ale mogę się mylić bo już trochę czasu minęło od kiedy nie mam E36/46.
Misior
W e46 z ASC (przed liftem) raz sie przyciska i sie wylacza.
matteusz
Wielkie dzięki, Panowie. wink.gif
Patryk.
Ile wytrzyma napęd 4x4 w leonie mk1 ?
Czacza
W sensie mocy?? W Golfie IV łykał coś ponad 500PS chyba smile.gif Nie wiem ile niuta.
Patryk.
Troszeczkę nie sprecyzowałem, tak chodzi mi o moc/nm. Ale skoro przyjmuje 500KM to ok wink.gif dzieki pzdr
Czacza
Poczytaj o Golfie ProTurbo. To te napędy są smile.gif
Patryk.
No własnie teraz ogarniam tematykę haldexów. Mogę smiało powiedzieć, że zakup udany.
MrUw@
jak sie nazywaja albo gdzie dostane takie bezpieczniki (chodzi mi o te duże z gory i z lewej) nie o te normalne...
do hyiundaja lantry tongue.gif i starszych japoncow chyba to pasuje

Misior
W sklepach motoryzacyjnych. Wygladają jak fordowskie.
tryall
CYTAT(Misior @ Thu, 23 Dec 2010 - 13:17) *
W e46 z ASC (przed liftem) raz sie przyciska i sie wylacza.


Ale jak przytrzymasz to świeci się stale i dopiero ponowne uruchomienie ją gasi.
RSMANIEK
CYTAT(MrUw@ @ Sun, 26 Dec 2010 - 10:11) *
jak sie nazywaja albo gdzie dostane takie bezpieczniki (chodzi mi o te duże z gory i z lewej) nie o te normalne...
do hyiundaja lantry tongue.gif i starszych japoncow chyba to pasuje


Potwierdzam Escort takie ma.
Arkadius3
te bezpieczniki to typ japval. Najlepiej wyciągnąć jeden na wzór bo były męskie, żeńskie i jeszcze w 2 typach wielkości jak dobrze pamiętam.
Misior
CYTAT(tryall @ Sun, 26 Dec 2010 - 16:04) *
Ale jak przytrzymasz to świeci się stale i dopiero ponowne uruchomienie ją gasi.


w przedliftowej nic nie daje przytrzymanie.
matteusz
Pacjent: Laguna III 1,5dci. Nawet przy niewielkim mrozie, po całonocnym postoju nie chce odpalić. Wczoraj przy -5 odpaliła gdzieś za 10 razem. Świece żarowe sprawdzone, bezpieczniki ok. Jakieś pomysły?
bezduszny
- filtr paliwa smile.gif
- paliwo
- może paliwo wracać do zbiornika
matteusz
Ale kiedy jest cieplej, albo auto jest odpalane po jakimś krótszym, 3-4 godzinnym postoju, to odpala. Ciężej niż zwykle, ale odpala. Nie jestem mechanikiem, ale jak dla mnie to nie wygląda na brak paliwa, chyba że ktoś mi łopatologicznie wytłumaczy dlaczego tak może się dziać. IMO problem leży gdzieś w braku prądu i niedogrzaniu świec, ale tak jak mówię, jestem laikiem w tym temacie.

PS Może ktoś poratować schematem instalacji elektrycznej do takiej Laguny?
Feluke
Mozesz sprawdzic napiecie na swiecach w momencie jak powinny grzac ale mi to wyglada na to ze paliwo gdzies ucieka. Jezeli ma reczna pompke do odpowietrzania to przed odpaleniem podpompuj na wlaczonym zaplonie i wtedy odpalaj. Jezeli dalej nie bedzie chciala odpalic to trzeba by sprawdzic czy jest cisnienie na listwie wtryskowej w czasie krecenia bo mozliwe ze wtryski leja przez przelew i pompa nie moze nabic cisnienia.
bezduszny
CYTAT(matteusz @ Tue, 28 Dec 2010 - 14:24) *
Ale kiedy jest cieplej, albo auto jest odpalane po jakimś krótszym, 3-4 godzinnym postoju, to odpala. Ciężej niż zwykle, ale odpala. Nie jestem mechanikiem, ale jak dla mnie to nie wygląda na brak paliwa, chyba że ktoś mi łopatologicznie wytłumaczy dlaczego tak może się dziać.


wystarczy, że masz źle założony filtr paliwa lub przycięta jest uszczelka.. no i układ się zapowietrza
zrób test: 3 razy zagrzej na zimno świece z przerwą po zgaśnięciu kontroli kilkusekundową i odpalaj

opisz jaki będzie efekt
matteusz
Już tak próbowałem. Efektu brak, to znaczy kręci, kręci i nie odpala.

EDIT: Próbowałem też podpompować tą pompką do odpowietrzania, jak radził Feluke. Również efektu brak.

Powiedzcie mi jedno, czy jezeli to wszystko jest spowodowane brakiem paliwa, to czy normalne jest, że przy wyższej temperaturze, powiedzmy 5 stopni C, auto odpali, lekko się "krztusząc", ale odpali? Bo mi to niedogrzanie silnika przez świece itp. przewinęło się przez głowę właśnie z powodu uzależnienia odpalania od temperatury otoczenia.
bezduszny
filtr paliwa wymieniony ?
bo przez kiepskie paliwo i zatkany filtr raz niepotrzebnie zmieniałem świece... bo kręcił i nie chciał zaskoczyć wink.gif

jak wymiana nie pomoże to:
- sprawdzić czy paliwo nie wraca
- sprawdzić ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia
- sprawdzić ciśnienie na wtryskiwaczach
matteusz
Auto ma obecnie 25kkm, filtr paliwa nie był ruszany od nowości, nie wiem czy to dużo czy mało, nie znam się. Trzeba będzie wymienić. Co do reszty, przekażę tacie co radzicie, bo to jego auto i niech się tym fachowiec zajmie, ja nie jestem na tyle kompetenty wink.gif
Dzięki za pomoc smile.gif
bezduszny
25k biorąc pod uwagę polskie paliwo... + okres zimowy = to już pora na niego wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.