Feluke
Thu, 10 Nov 2011 - 22:25
To czy dmucha/niedmucha i czy chlapie olejem uzaleznione jest od budowy systemu odmy i tego co znajduje sie pod korkiem.
Jezeli dmucha ale pulsacyjnie i nie wali kolorowym dymem to sa to pulsacje cisnienia ze skrzyni korbowej. Jezeli czyms dmucha to najprawdopodbniej sa przedmuchy na pierscieniach.
Wychlapywanie oleju zalezy od tego czy pod korkiem jest jakas krzywka lub jakas balszka. Jezeli jest krzywka to na 99,9% bedzie chlapac po odkreceniu korka. Jezeli krzywki sa przykryte blaszka to nic nie powinno chlapac.
Marlon
Thu, 10 Nov 2011 - 23:00
@sonic1983: a czy z bagnetu też dmucha?
@Feluke - dmuchanie z korka, czyli góry silnika to może raczej kwestia zaworów a nie pierścienie? Zużyte pierścienie to chyba przede wszystkim wlaśnie dmuchanie dymem z bagnetu. Dobrze myślę?
SONIC
Fri, 11 Nov 2011 - 00:15
Feluke- dzieki za info
Marlon - cholera, nie sprawdzałem tego ale wymieniałem nasadke bagnetu bo była połamana.... jutro z rana sprawdze ,k.... mówiłem zeby nie kupowac passata ....
Skiba
Fri, 11 Nov 2011 - 10:33
marlon zawory nie bedą puszczaly w góre tylko w kanaly dolot/wylot
a skrzynia korbowa jest połaczona z przestrzenia nad głowica wiec przedmuchy z pierscieni rowniez tam moga byc widoczne
Marlon
Fri, 11 Nov 2011 - 12:37
CYTAT(Skiba @ Fri, 11 Nov 2011 - 10:33)
marlon zawory nie bedą puszczaly w góre tylko w kanaly dolot/wylot
a skrzynia korbowa jest połaczona z przestrzenia nad głowica wiec przedmuchy z pierscieni rowniez tam moga byc widoczne
no oczywiście, masz rację, nie wiem czemu mi się tak ubzdurało
malus765
Fri, 11 Nov 2011 - 14:37
Mały problem pacjent to volkswagen touran 1.9 Tdi. Po wymianie silnika chodził idealnie jakąś godzinę jeździłem nim i wszystko było ok. Nagle przy około 3tys. obr silnik zaczął stukać. Na razie sprawdziłem rozrząd na więcej nie miałem czasu podejrzewam krzywy zawór. ale co jest przyczyną ? ciało obce ? za pomoc dziękuje
filmik z pracą silnika
http://w557.wrzuta.pl/film/4RuADcGNcTN/turan_bkc
thegamer
Fri, 11 Nov 2011 - 15:51
Mam problem z Bmw e46 316i, auto przerywa, dusi się na zimnym silniku po rozgrzaniu auto zachowuje się normalnie. W bmw zamontowana jest instalacja gazowa i nie było z nią większych problemów.
matteusz
Fri, 11 Nov 2011 - 17:27
Czy m54b30 spali mniej niż m52b28 + kolektor m50b25 w tej samej budzie? Albo czy chociaż nie spali więcej? Bo już nie wiem sam co o tym myśleć, niby nowocześniejszy silnik, to powinien mniej spalać, ale jak czytam fora BMW i ludzie piszą, że 3.0 spala mniej od 2.0, albo że 2.8 pali im w mieście 11 a mi spalał 15, to już sam nie wiem co mam myśleć. Jak ktoś ma jakieś porównanie, to bardzo bym prosił, zeby się podzielił spostrzeżeniami
bezduszny
Fri, 11 Nov 2011 - 17:29
spalanie zależy od wielu czynników...
zaczynając od opon i felg a kończąc na.... prawej nodze
matteusz
Fri, 11 Nov 2011 - 17:57
Ja wiem, chodzi mi o porównanie m54 i m52 na tych samych felgach i oponach i pod ta samą nogą
hz10
Fri, 11 Nov 2011 - 20:35
z moich doświadczeń wynika że m52 1 x vanos 2.8 pali więcej przy tym samym stylu jazdy od m54b30
matteusz
Fri, 11 Nov 2011 - 21:12
Ta odpowiedź bardzo mnie satysfakcjonuje, dzięki
dobrus
Fri, 11 Nov 2011 - 21:28
moj m52b28 z kolektorem m50 palil srednio 10l przy normalniej jedzie w e36 sedan
matteusz
Fri, 11 Nov 2011 - 21:55
Heh, to mój 10 spalał w trasie, w mieście podchodziłem w okolice 15(miasto 50 tys). Nie wiem czy to normalne, ale po podpięciu pod kompa nie wywalał żadnych błędów. Może to wina mojej prawej nogi, chociaż nie używałem gazu w systemie on/off, z tym, że kapcie miałem słusznych rozmiarów. Gdyby m54 spalało chociaż trochę mniej, to byłoby super.
dobrus
Sat, 12 Nov 2011 - 11:48
to raczej miales cos nie tak bo mi sie chyba nigdy nie udalo osiagnac 15l podczas normalnej eksploatacji, a mieszkam w katowicach wiec miasto spore, moje 2 tonowe e38 3.0 V8 mi pali 12-13 więc niemozliwe aby m52 palil wiecej
bezduszny
Sat, 12 Nov 2011 - 11:54
ach...
jak ja bym chciał, by 5.2 V8 paliło tylko 12-13 z normalną jazdą w mieście
Andrzej87
Sat, 12 Nov 2011 - 12:35
Witam
Dodam, że moje M54B30 w E36 pali w mieście około 14,5 l, jazda szybka raczej, odcinki 10-15 km, średnio około 10-11. M52B20 w podobnych warunkach w tym samym aucie, ale mniej butowania 12,5 i 8-9.
dobrus
Sat, 12 Nov 2011 - 16:54
przy pojemnosci >5.0 to juz na ekonomie bym nie liczyl
jesli to jeep to do tego 4x4 i automat...wielkie kapcie i masa
z ciekawosci ile pali? lata temu mialem pontiaca firebird'a też 5.0 V8 automat i wcale tak duzo nie palil - kolo 16
peerbe111
Sat, 12 Nov 2011 - 20:12
Mało motoryzacyjne, ale nie będę zakładał nowego tematu.
Mam coś takiego jako zabezpieczenie przed botem przy rejestracji na forum (motoryzacyjnym)
O co im chodzi??
CYTAT
Take the fourth word in this sentence and add kind to the end of it and then take that and add fourth to the begining:
This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
pucek
Sat, 12 Nov 2011 - 21:23
CYTAT(peerbe111 @ Sat, 12 Nov 2011 - 20:12)
Mało motoryzacyjne, ale nie będę zakładał nowego tematu.
Mam coś takiego jako zabezpieczenie przed botem przy rejestracji na forum (motoryzacyjnym)
O co im chodzi??
Do czwartego slowa w zdaniu dodaj ''fourth'' na poczatku i ''kind'' na koncu.
peerbe111
Sat, 12 Nov 2011 - 21:34
CYTAT(pucek @ Sat, 12 Nov 2011 - 21:23)
Do czwartego slowa w zdaniu dodaj ''fourth'' na poczatku i ''kind'' na koncu.
Działa. Dzięki
SONIC
Sun, 13 Nov 2011 - 10:02
Przyprowadziłem samochód z niemiec do polski 3 dni temu i teraz tak: zrobiłem przegląd i tłumaczenie dokumentów i jaka jest kolejnosc dalej ?? urzad celny ,skarbowy ,rejestracja i ubezpieczenie OC czy jak??
ile moge jezdzic samochodam który jest sprowadzony ale nie zarejestrowany w PL??
reszta pytan pózniej:D
SONIC
Sun, 13 Nov 2011 - 10:03
Przyprowadziłem samochód z niemiec do polski 3 dni temu i teraz tak: zrobiłem przegląd i tłumaczenie dokumentów i jaka jest kolejnosc dalej ?? urzad celny ,skarbowy ,rejestracja i ubezpieczenie OC czy jak??
ile moge jezdzic samochodam który jest sprowadzony ale nie zarejestrowany w PL??
reszta pytan pózniej:D
Warpi
Sun, 13 Nov 2011 - 10:42
Gdzie w lubelskim/mazowieckim wytną i wyłączą programowo FAPa z Peugeota ?
mile widziana możliwość podniesienia od razu trochę mocy.
Marlon
Sun, 13 Nov 2011 - 12:17
Jeśli w mazowieckim to w Wołominie - robię tam wszystko w moim 407, FAP też tam wycinałem
http://peugeotdomurat.pl/
Feluke
Tue, 15 Nov 2011 - 11:21
CYTAT(sonic1983 @ Sun, 13 Nov 2011 - 10:03)
Przyprowadziłem samochód z niemiec do polski 3 dni temu i teraz tak: zrobiłem przegląd i tłumaczenie dokumentów i jaka jest kolejnosc dalej ?? urzad celny ,skarbowy ,rejestracja i ubezpieczenie OC czy jak??
ile moge jezdzic samochodam który jest sprowadzony ale nie zarejestrowany w PL??
reszta pytan pózniej:D
Urzad celny i skarbowy jednoczesnie mozesz, oplata recyklingowa, rejestracja i OC.
Grzesi(E30)k
Tue, 15 Nov 2011 - 21:40
Czy zwiększenie średnicy tłoczka pompy hamulcowej o dobra 1/4 ma jakiś negatywny wpływ na auto zakładając że układ hamulcowy to totalna seria?
RunMadafaka
Tue, 15 Nov 2011 - 21:45
jak bardzo możliwe jest zeby uszczelki turbiny po roku nieuzytkowania samochodu sparciały do tego stopnia, że turbina bierze olej i wyrzuca go w wydech, za samochodem chmura dymu ale dziwnie nie smierdzi typowo spalonym olejem, raczej takim jakby podtopionym? podobny do tego jak olej kapie np na kolektor..
Porszak
Tue, 15 Nov 2011 - 21:45
jesli nie braknie Ci pompy to nie. zmieni sie tylko sila nacisku tłoczka/klocka na tarcze.
Grzesi(E30)k
Tue, 15 Nov 2011 - 21:48
Generalnie celem operacji jest zastąpienie aktualnego małego serwa z pompą 20-22mm (nie pamiętam) większym dwukomorowym z pompą która ma tłoczek 25mm
Nie chce się przejechać. Teraz pedał jest dość twardy ale żeby nie wyszło że po zmianie muśniecie zablokuje koła
pucek
Tue, 15 Nov 2011 - 21:51
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 15 Nov 2011 - 21:40)
Czy zwiększenie średnicy tłoczka pompy hamulcowej o dobra 1/4 ma jakiś negatywny wpływ na auto zakładając że układ hamulcowy to totalna seria?
Nigdy czegos takiego nie robilem ale wydaje mi sie ,ze nie.Poprostu hamulce sie zrobia ostre jak zyleta ,bo wieksza powierzchnia tloka=wieksza sila (i objetosc).Moze bedzie problem z blokowaniem tylu?
arek-lin
Tue, 15 Nov 2011 - 23:16
Co należy zrobić jeśli kończy się ważność prawa jazdy z powodu badań lekarskich?
jagus
Tue, 15 Nov 2011 - 23:31
Zrobić badania i wyrobić nowy dokument w wydziale komunikacji
Jaqo
Wed, 16 Nov 2011 - 02:32
QUOTE (pucek @ Tue, 15 Nov 2011 - 22:51)
Nigdy czegos takiego nie robilem ale wydaje mi sie ,ze nie.Poprostu hamulce sie zrobia ostre jak zyleta ,bo wieksza powierzchnia tloka=wieksza sila (i objetosc).
Nie - pomieszałeś. Im wieksza pompa tym mniejszy skok pedału ale wieksza sila potrzebna do uzyskania takiego samego efektu. Im mniejsza pompa tym wiekszy skok ale mniejsza siła potrzebna.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna
jagus
Wed, 16 Nov 2011 - 08:26
Nawiązując do siły naciskania hamulca.
W lanosie muszę dość mocno nacisnąć pedał aby hamował, a w 406-tce tylko lekko dotknę i już hamuje.
Oba układy są sprawne w 100%. Czy można zmienić np serwo (może z nubiry lub innego GM-a) aby siła nacisku na pedał była mniejsza?
pucek
Wed, 16 Nov 2011 - 08:59
CYTAT(Jaqo @ Wed, 16 Nov 2011 - 02:32)
Nie - pomieszałeś. Im wieksza pompa tym mniejszy skok pedału ale wieksza sila potrzebna do uzyskania takiego samego efektu. Im mniejsza pompa tym wiekszy skok ale mniejsza siła potrzebna.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydraulicznaRacja.Wzialem sobie za przyklad silownik hydrauliczny.Wiekszy przekroj-wiekasza sila, ale tam przeciez jest odwrotnie....pompa pompuje w silownik.
iktorn92
Wed, 16 Nov 2011 - 14:04
Ogolnie lanos tak ma i juz, jezeli zregenerowales zaciski poprawnie powinno byc lepiej ale dalej bez szału, wcisnij mocno hamulec do konca i szybko pusc i popatrz na pedal jak powolutko wraca, tak sobie one dziala. Jezeli uda Ci sie odkrecic przewody od pompy (mi sie nie udało) to za pewnie mozna cos podmienic
MihasZiom
Wed, 16 Nov 2011 - 20:25
Pytanie może laickie i mało racingowe ale kij
Jest jakikolwiek sens zakładania filtra stożkowego w seryjnym samochodzie z gazem ? W mojej megance 2.0 muszę wymienić filtr powietrza i zastanawiam się czy nie zamontować stożka i obudować go jakąś blacha żeby nie zasysał gorącego powietrza spod maski. Co myślicie na ten temat ? warte zachodu ?
bezduszny
Wed, 16 Nov 2011 - 20:26
nie
dobrus
Wed, 16 Nov 2011 - 20:27
nie
bezduszny mnie wyprzedzil
MihasZiom
Wed, 16 Nov 2011 - 20:40
krótko i na temat
thx
karolas123
Wed, 16 Nov 2011 - 21:04
A jak lpg 2 generacji to same problemy beda, bo może zdmuchiwać gaz z palnika.
Porszak
Thu, 17 Nov 2011 - 10:21
zaden tani stozek nie ma sensu w seryjnym i nawet troche nieseryjnym silniku. a jak przeczytasz instrukcje mycia K&N to nie bedziesz chcial go kupic, chyba zeby cos sie zmienilo.
tomek 1980
Thu, 17 Nov 2011 - 10:50
Witam, panowie mam takie pytanie:
w zeszłym tygodniu z kolegą który troszkę więcej przerobił samochodów rozebraliśmy silnik w golfie 3. Był to silnik 1,9D, samochód pochodzi z roku 1993. Na cylindrach były takie koliste ryski jak to po szlifie cylindrów.
Mówię do kolegi, że ten silnik nie ma aż tak dużo najechane skoro jeszcze te ryski się nie z tarły, mówię jeszcze nie jest dobrze dotarty
. On mi na to odpowiedział, że te ryski powinny być, bo w nich utrzymuje się olej, a to sprzyja lepszemu smarowaniu tulei, pierścieni i tłoka i nawet jest taki specjalny przyrząd do robienia tych rys (jakieś osełki), które montuje się w wiertarce i to nimi się robi te rysy.
Właśnie chciałem was zapytać ile w tym prawdy, bo kiedy powiedziałem o tym innemu znajomemu, to mnie wyśmiał i mówi, że rys w cylindrze ma nie być.
Co wy o tym sądzicie?
Pozdrawiam.
Porszak
Thu, 17 Nov 2011 - 11:31
robienie rys to honowanie, wpisz na tubie, na pewno znajdziesz filmik. kolega od rys ma racje.
flapjck1
Thu, 17 Nov 2011 - 13:00
rys pionowych nie moze byc - bo to swiadczy najczesciej o peknietych pierscieniach albo przegrzanym tloku, na slady po obrobce w poprzek to honowanie - tak ma byc
tomek 1980
Thu, 17 Nov 2011 - 13:27
Dzięki wam
flapjck1 i
Porszak za szybka odpowiedź. Właśnie zapomniałem, że to się nazywa honowanie i pisałem rysy. Co do
CYTAT("flapjck1")
rys pionowych nie moze byc
to wiem, że to świadczy, że coś nie tak.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam.
Porszak
Thu, 17 Nov 2011 - 16:54
Panowie czy ktos cos wie nt akcji serwisowej Peugota zwiazanej w wgrywaniem nowych programow do sterownikow silnika? to akurat dot pug 207 09-10r, niepamietam) 1.4 8v. dzwonia i mowia ze jak nie to dziura w tloku sie zrobi. nie powinni przyslac poleconego?
flapjck1
Thu, 17 Nov 2011 - 23:51
jesli jest jakas kampania przywolawcza to powinna byc ogloszona na stronie UOKiK, generalnie powinni wysylac listy
ale zadzwonic czasami latwiej
Arek_
Fri, 18 Nov 2011 - 16:07
Gdzie w Toruniu lub Bydgoszczy dobrze sprawdzą mi leona cupre przed zakupem? salony seata i vw są zajęte...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.