hz10
Thu, 24 Jan 2013 - 10:45
dwie identyczne każda z 3 cylindrów pędzona .
Maxim555
Thu, 24 Jan 2013 - 10:58
twin i bi turbo to tylko nazwa marketingowa. Nie ma nic wspólnego z układem turbin. Pytasz czy turbiny są ustawione sekwencyjnie czy równolegle.
sebjag
Thu, 24 Jan 2013 - 11:04
CYTAT(PioterW @ Thu, 24 Jan 2013 - 09:18)
Może, to dosyć prawdopodobne. Jak masz kogoś, to spróbuj zrobić podmiankę. BTW, nie znam się na Volvo, ale na e-zatoce zakup nowego wychodzi taniej.
Najtaniej nową przepustnice na e-bayu znalazłem za 600$. Po podmianie musiałbym długo jeździć bo jak pisałem czasem i miesiąc nic się nie dzieje.
Honada
Thu, 24 Jan 2013 - 11:43
CYTAT(Maxim555 @ Thu, 24 Jan 2013 - 10:58)
twin i bi turbo to tylko nazwa marketingowa. Nie ma nic wspólnego z układem turbin. Pytasz czy turbiny są ustawione sekwencyjnie czy równolegle.
Niedawno czytałem jakąś publikacje, w której auto twierdził, że twin-turbo to dwie blizniacze turbosprężarki pracujące równoległe (w sensie cyklu pracy, nie położenia) a bi-trbo to dwie różne turbiny, mniejsza i większa, które pracują, tak jak napisałeś, w sposób sekwencyjny.
A skoro N54 ma dwie takie same to raczej nie pracują sekwencynie, czyli wg takiego rozumowania to to jest twin-turbo. tak?
Porszak
Thu, 24 Jan 2013 - 12:50
twins - bliźniaki
specnaz14
Thu, 24 Jan 2013 - 14:46
Kolejne sprawa. Może troche głupia, ale musze tutaj zapytac bo gdzie indziej prawdy sie nie dowiem a sam niemam o tym zielonego pojecia:)
Jest sobie automatyczna skrzynia biegów. Właściciel twierdzi że w tej skrzyni jest szpera.
Czy tą szpere można by było "wygrzebać" z tego automatu i wsadzić ją bez problemu do skrzyni ręcznej?
Są to skrzynie hondowskie:
MP1A (automat) teoretyczny dawca
P2C4 (ręczna) teortyczny biorca
Pozdroo i dzieki z gory za pomoc.
Joker
Thu, 24 Jan 2013 - 16:30
CYTAT(Honada @ Thu, 24 Jan 2013 - 10:00)
Czy silnik N54 z bmw 335i to układ twin-turbo czy bi-turbo? bo na oko to twin-turbo (dwie chyba identyczne turbosprężaraki napędzane z trzech cylindrów każda). Ale dziwi mnie przebieg momentu obrotowego, jest go bardzo dużo na samym dole, w twin-turbo zazwyczaj go aż tyle nie ma bo turbiny ruszają dopiero w średnim zakresie.
CYTAT(Maxim555 @ Thu, 24 Jan 2013 - 10:58)
twin i bi turbo to tylko nazwa marketingowa. Nie ma nic wspólnego z układem turbin. Pytasz czy turbiny są ustawione sekwencyjnie czy równolegle.
CYTAT(Honada @ Thu, 24 Jan 2013 - 11:43)
Niedawno czytałem jakąś publikacje, w której auto twierdził, że twin-turbo to dwie blizniacze turbosprężarki pracujące równoległe (w sensie cyklu pracy, nie położenia) a bi-trbo to dwie różne turbiny, mniejsza i większa, które pracują, tak jak napisałeś, w sposób sekwencyjny.
A skoro N54 ma dwie takie same to raczej nie pracują sekwencynie, czyli wg takiego rozumowania to to jest twin-turbo. tak?
CYTAT(Porszak @ Thu, 24 Jan 2013 - 12:50)
twins - bliźniaki
To kolega Maxim555 ma rację. Biturbo czy Twinturbo
to tylko nazwy marketingowe jak Avant, Wagon, Kombi itd.
Twinturbo często używają japońce, a tu przykład zamienności:
BMW 3.0sd 3l biturbo (np. w X5 E70) to układ turbin szeregowy
BMW 3.0 3l biturbo (N54 o który padło pytanie) to układ turbin równoległy - po jednej gruszce na 3 cylindry.
Także nawet jeśli ktoś się wypowiadał o twin jako bliźniakach, to w autach (a dokładnie nazwach producentów) niekoniecznie się sprawdza.
bi- to po prostu podwójny, jak dual itd.
Przykład xenon -> bixenon.
335i ma równoległe turbiny. I przebieg momentu jest rzeczywiście zajebisty, z dołu ciągnie jak mocne V8.
Honada
Thu, 24 Jan 2013 - 16:56
CYTAT(joker @ Thu, 24 Jan 2013 - 16:30)
335i ma równoległe turbiny. I przebieg momentu jest rzeczywiście zajebisty, z dołu ciągnie jak mocne V8.
No właśnie ta zajebistość krzywej momentu obr. mnie zadzwia. testowałem 335i z N55, tam jest Twin-Scroll i całkiem logicznie to działa. Natomiast w przypadku N54, te obie turbiny działające równolegle muszą mieć względnie małe wirniki, aby tak dobrze rozpędzać się na małych obrotach (przecież każda zasilana jest tylko z 3 cylindrów). Tak?
stary N54 :
400Nm przy 1300-5000 rpm
nowy N55 (wyposażony w Valvetronic)
400Nm przy 1200-5000 rpm
Czy ktoś miał w rekach turbinę z N55 oraz jedną z turbin z N54?Jak bardzo różnią się wielkością wirniki w tych układach?No bo w N55 musi być większy wirnik, nie ma opcji.
Joker
Thu, 24 Jan 2013 - 17:11
W N54 są malutkie, dlatego ciągną od samego dołu.
Krakers
Thu, 24 Jan 2013 - 19:28
Gwoli ścisłości, szperę - mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym możesz mieć jak sama nazwa wskazuje w mechanizmie różnicowym:)
Z tego co wiem to hondowskie "automaty" to nie przekładnie planetarne, tylko swoją budową są bardziej zbliżone do "manualnych", więc MOŻE się uda taki przeszczep
CYTAT(specnaz14 @ Thu, 24 Jan 2013 - 14:46)
Kolejne sprawa. Może troche głupia, ale musze tutaj zapytac bo gdzie indziej prawdy sie nie dowiem a sam niemam o tym zielonego pojecia:)
Jest sobie automatyczna skrzynia biegów. Właściciel twierdzi że w tej skrzyni jest szpera.
Czy tą szpere można by było "wygrzebać" z tego automatu i wsadzić ją bez problemu do skrzyni ręcznej?
Są to skrzynie hondowskie:
MP1A (automat) teoretyczny dawca
P2C4 (ręczna) teortyczny biorca
Pozdroo i dzieki z gory za pomoc.
specnaz14
Thu, 24 Jan 2013 - 19:57
Ja wiem wiem że "to coś znajduje sie" sie w mechaniźmie różnicowym.
Czyli jednym zdaniem. Z "automata" wyciągamy mechanizm różnicowy i wkładamy do ręcznej skrzyni. Dobrze zrozumiałem?
Ja osobiście czegoś takiego nie bede strugał
ale chciałem z ciekawości wiedziec.
Pozdrawiam.
markzo
Sun, 27 Jan 2013 - 11:05
Koledzy, chce wzmocnić poduchy silnika klejem do szyb. Odtłuścić stare acetonem, zalać i zostawić czy użyć tego
http://allegro.pl/varioprimer-4w1podklad-p...2958895306.html i wtedy klej (wurth?)? mozna poduchy na aucie zostawić?
Joker
Sun, 27 Jan 2013 - 13:01
Czy ktoś miał styczność z nowym motorem w Audi 3.0 TDI o "skurczonej" mocy 204 KM ? To w imię ekonomii? Rzeczywiście mniej palą? Moje zdanie, że 6 garów swoje wypić musi...
Tarantula
Sun, 27 Jan 2013 - 14:51
Witam,posiadam mk4 1.9tdi agr 1998r na wtryskach 216. Jezdzilem z nimi jakis okres czasu i wkoncu wybralem sie na strojenie. Jednak podczas proby strojenia,tuner nie mogl sie polaczyc sprzetem pod moje auto,ciagle wyskakiwal jakis blad. Probowal jakims innym sprzetem i dalej to samo. Uslyszalem odpowiedz,ze w moim golfie byly montowane 3 rozne rodzaje ECU i ja mam wlasnie ten najstarszy. Podobno w tych nowszych jest wlutowana jakas jedna plyta,a w tych starszych sa dwie. Wiec jezeli chce zestroic auto,to musze dostac jakby jedna czysta taka plyte,wlutujemy ja w ECU i dopiero wtedy mozemy stroic. Tlumaczyl tez,ze moj golf 4 ma podobne ecu do golfa 3. Prawda to? ewentualnie gdzie moge kupic taka czesc do ECU zeby ja wlutowac i zestroic auto?
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
caro86wlkp
Sun, 27 Jan 2013 - 16:45
Tarantula pochwal sie co to za specjalista chciał ci zrobić program
kompot
Sun, 27 Jan 2013 - 18:22
CYTAT(Tarantula @ Sun, 27 Jan 2013 - 14:51)
Witam,posiadam mk4 1.9tdi agr 1998r na wtryskach 216. Jezdzilem z nimi jakis okres czasu i wkoncu wybralem sie na strojenie. Jednak podczas proby strojenia,tuner nie mogl sie polaczyc sprzetem pod moje auto,ciagle wyskakiwal jakis blad. Probowal jakims innym sprzetem i dalej to samo. Uslyszalem odpowiedz,ze w moim golfie byly montowane 3 rozne rodzaje ECU i ja mam wlasnie ten najstarszy. Podobno w tych nowszych jest wlutowana jakas jedna plyta,a w tych starszych sa dwie. Wiec jezeli chce zestroic auto,to musze dostac jakby jedna czysta taka plyte,wlutujemy ja w ECU i dopiero wtedy mozemy stroic. Tlumaczyl tez,ze moj golf 4 ma podobne ecu do golfa 3. Prawda to? ewentualnie gdzie moge kupic taka czesc do ECU zeby ja wlutowac i zestroic auto?
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
Z info przekazywanym przez kolejne pary uszu i usta jest tak, że nie zawsze wszystko się dobrze przekaże, mimo najszczerszych chęci
Jaki masz numer ECU? 012, 018, 019? Wydaje mi się, że 1998 to raczej wylut i podstawkę trzeba będzie zastosować.
PS Bezpiecznik od liczników oczywiście wyciągnięty?
Tarantula
Sun, 27 Jan 2013 - 20:55
Tak wlasnie koles mowil ze trzeba bedzie lutowac i ze tej podstawki on nie moze dostac. Wie ktos moze gdzie moge to kupic? Tak,wyciagal bezpiecznik przy mnie nawet. Co do speca to hmm... przed moim golfem wirusowal 2 merole amg i ogolnie co do jego wiedzy to mysle ze jest na dobrym poziomie. Akcja ma miejsce holandi
Melman
Sun, 27 Jan 2013 - 22:56
Tarantula, miałem takie samo auto (G IV, AGR '98) - program był wgrywany tak:
wyciągnięcie ECU, wyciągnięcie kości, zaprogramowanie nowej kości na urządzeniu zewnętrznym, wrzucenie do ECU i sprawdzenie.
W AGR chyba nie ma innej możliwości. Po kablu się nie da.
Tarantula
Mon, 28 Jan 2013 - 07:14
Wiecie gdzie moge dostac te nowe kosci lub podstawke zeby to ogarnac?
tomek 1980
Mon, 28 Jan 2013 - 09:48
Witam, tuner raczej powinien takie kości posiadać, ale niech chłopaki podpowiedzą, gdzie szukać tego, sam jestem ciekaw?
Pozdrawiam.
kompot
Mon, 28 Jan 2013 - 14:21
CYTAT(Melman @ Sun, 27 Jan 2013 - 22:56)
Tarantula, miałem takie samo auto (G IV, AGR '98) - program był wgrywany tak:
wyciągnięcie ECU, wyciągnięcie kości, zaprogramowanie nowej kości na urządzeniu zewnętrznym, wrzucenie do ECU i sprawdzenie.
W AGR chyba nie ma innej możliwości. Po kablu się nie da.
Da się, ja mam ECU 012 rocznik 99, ale MY00, hula po kabelku tak jak Viaken obiecał. Kwestia ECU, a to z kolei powiazane jest z rocznikiem. Nie wiem, ale oceniam, że MY98 i MY99 mogą nie iść po kablu, własnie z powodu innego ECU.
Tarantula
Mon, 28 Jan 2013 - 19:51
wlasnie tak tlumaczyl to tuner. W nowszych podpinasz kabel i robisz wszystko. W tym moim starym trzeba wyciagnac i wlutowac cos i wtedy bedzie mozna stroic. Szukalismy z godzine po warsztacie i nie znalezlismy nic. Mial chyba z 6 nowszych ecu ale zero czesci lub takiego ecu jaki ja mam. No szkoda
Pomoze ktos,zna ktos kogo kto moze mi sprzedac ta brakujaca czesc?
kompot
Tue, 29 Jan 2013 - 08:37
Andrzej87
Tue, 29 Jan 2013 - 09:20
Witam
Mam dylemat jaki olej zalać do Forda Explorera 4.0 V6 2002 r. Fabrycznie jest 5W30, ale ktoś zalał wcześniej mineralny lub półsyntetyk. Nie wiadomo ile na nim przejechał. Auto ma 160 tys. przebiegu. Zalać tam spowrotem 5W30 czy półsyntetyk 10W40? Mineralny, to wiadomo, że odpada.
Melman
Tue, 29 Jan 2013 - 10:44
Kompot- masz rację. Przypomniałem sobie, że tam różne wersje sterowników były ale 98 na bank nie dało się programować po kablu...
To i ja mam pytanie:
A4 3,0 TDIQ zbliża się wymiana oleju.
Obecnie zalany Castrolem 5W30. Wcześniej był Castrol, później MOTUL. Na Motulu silnik się wysypał. Po ogarnięciu tematu znowu zalany Castrolem i jest ok.
Z racji tego, że Castrola często podrabiają zastanawiam się nad przejściem na Valvoline 5W30 ale nie chcę powtórki jak z Motulem...
ptq
Tue, 29 Jan 2013 - 23:10
CYTAT(markzo @ Sun, 27 Jan 2013 - 11:05)
Koledzy, chce wzmocnić poduchy silnika klejem do szyb. Odtłuścić stare acetonem, zalać i zostawić czy użyć tego
http://allegro.pl/varioprimer-4w1podklad-p...2958895306.html i wtedy klej (wurth?)? mozna poduchy na aucie zostawić?
Z poduchami łażę do zakładu wymieniającego szyby. Oni mają specyfik, który sprzyja łączeniu kleju z gumą+ leją ten klej na ciepło. Ostatnio za zalanie 4 poduch zapłaciłem całe 20 zeta.
sebjag
Wed, 30 Jan 2013 - 09:37
Podczas jazdy przy przyśpieszaniu mocno telepie silnikiem. Do tego stopnia, że mocne wibracje przenoszone są na budę. Po wciśnięciu pedału sprzęgła wibracje ustają. Na mój gust dwumasa ale czemu aż tak telepie autem nawet przy wyższych obrotach?
Po wyjęciu dwumasy w jaki sposób najlepiej ją sprawdzić? Croma 1,9 multijet 150KM 2007r.
gajos
Wed, 30 Jan 2013 - 13:24
Mitsubishi ASX 2010r, niecałe 40 000 przebiegu - Problem wysępuje od pierwszej zimy po wyjeździe z salonu - ASO rozkłada ręce.
Jak jest zimno do 5*C po nocnym staniu pierwsze trzy hamowania to porażka. Później przez cały dzień jest ok nawet po kilkugodzinnym postoju. Jak jest cieplej na dworze to problem nie wysępuje.
Klocki - ok, tarcze - ok (rano nie pordzewiałe
), płyn wymieniany przez ASO.
EDIT: Zapomniałem dodać - Pedał leci w podłogę (2/3 skoku) po czym staje się twardy. Miałem podobny przypadek gdzie winny były zapieczone sworznie/prowadnice w zacisku. Tutaj jest OK
flapjck1
Wed, 30 Jan 2013 - 14:04
zajrzyj do serwa ham. czy woda w nim nie stoi
jak tak to gdzies jest nieszczelna obudowa i zaciaga powietrze ( wilgoc sie skrapla przy zasysaniu )
Porszak
Wed, 30 Jan 2013 - 16:43
CYTAT(sebjag @ Wed, 30 Jan 2013 - 09:37)
Podczas jazdy przy przyśpieszaniu mocno telepie silnikiem. Do tego stopnia, że mocne wibracje przenoszone są na budę. Po wciśnięciu pedału sprzęgła wibracje ustają. Na mój gust dwumasa ale czemu aż tak telepie autem nawet przy wyższych obrotach?
Po wyjęciu dwumasy w jaki sposób najlepiej ją sprawdzić? Croma 1,9 multijet 150KM 2007r.
zapocenie powstale wskutek wychodzenia smaru(przy uszczelnieniu mas na duzej srednicy), opiłki (te wychodza z uszczelnienie mas, ale na małej srednicy), sprawdza sie jeszcze kat obrotu mas wzgledem siebie, poszukaj na YT filmikow, bedziesz wiedział jak i czym to zrobić
mate96
Wed, 30 Jan 2013 - 21:35
Wg. mnie mogą to być zużyte przeguby wewnętrzne
Salieri
Thu, 31 Jan 2013 - 18:44
Panowie taki temat:
Olej silnikowy (full syntetyk) stal na polce w sklepie 7lat oczywiscie fabrycznie zamkniety.
Nadaje sie, zeby wlac go do silnika, tak aby nie narobil jakichs szkod?
flapjck1
Thu, 31 Jan 2013 - 19:17
tak, po rozmieszaniu
tt87
Thu, 31 Jan 2013 - 20:39
Syntetyk się nie starzeje z tego co wiem
Salieri
Fri, 01 Feb 2013 - 06:46
Oczywiscie nie kupilem tego oleju tak na wszelki wypadek, ale sprzedawca mi go zaproponowal uczciwie mowiac o tym przelezeniu dlatego ciekaw jestem czy syntetyk, czy olej w ogole sie starzeje jesli jest nieotwierany...
allen05
Fri, 01 Feb 2013 - 07:30
Witam wszystkich, od nie dawna jestem w posiadaniu Opla z silnikiem C20XE. Co należy koniecznie zrobić/sprawdzić, aby latać bez niespodzianek ?? Motor jet całkowicie seryjny, aczkolwiek czasami gaśnie i długo trzeba kręcić żeby znowu zagadał, i gdzieś łapie lewe powietrze podejrzewam że to wina puszki SFI ?? Ma ktoś jakieś sugestie ??
kompot
Fri, 01 Feb 2013 - 17:43
Ile kosztuje przygotowanie silnika graty/robocizna E30 318is na jakieś pojeżdżawki w okolice 180-200 KM (1,8 albo 2,0 na wale z M47)?
Andrzej87
Fri, 01 Feb 2013 - 20:13
Jak zachować przebieg i dane od inspekcji zapisane w liczniku w E36 po jego wymianie na drugi? Wystarczy kość kodującą ze starego licznika włożyć do nowego?
usuniety
Sat, 02 Feb 2013 - 09:29
CYTAT(allen05 @ Fri, 01 Feb 2013 - 07:30)
Witam wszystkich, od nie dawna jestem w posiadaniu Opla z silnikiem C20XE. Co należy koniecznie zrobić/sprawdzić, aby latać bez niespodzianek ?? Motor jet całkowicie seryjny, aczkolwiek czasami gaśnie i długo trzeba kręcić żeby znowu zagadał, i gdzieś łapie lewe powietrze podejrzewam że to wina puszki SFI ?? Ma ktoś jakieś sugestie ??
Zacznij od zczytania kodów błędów. Potem sprawdź jaką masz głowicę. Sprawdź też szczelność całego układu wydechowego łącznie ze szpilkami w głowicy. Mierzyłeś kompresję?
ryczko100
Sat, 02 Feb 2013 - 12:41
CYTAT(Andrzej87 @ Fri, 01 Feb 2013 - 20:13)
Jak zachować przebieg i dane od inspekcji zapisane w liczniku w E36 po jego wymianie na drugi? Wystarczy kość kodującą ze starego licznika włożyć do nowego?
Niestety musisz przelutować jedną z kostek.
pitbull2000
Sun, 03 Feb 2013 - 03:17
CYTAT(kompot @ Fri, 01 Feb 2013 - 17:43)
Ile kosztuje przygotowanie silnika graty/robocizna E30 318is na jakieś pojeżdżawki w okolice 180-200 KM (1,8 albo 2,0 na wale z M47)?
Około 5tyś minimalnie z tego co się orientowałem w okolice 170.
Na początek pomyśl nad samymi wałkami Schricka, ecumasterem.
Jak nie kupiłeś jeszcze auta i masz budżet to może rozejrzyj się w IT za 320IS, zaczynają się od 4k E za trochę podniszczone.
kompot
Sun, 03 Feb 2013 - 11:58
CYTAT(pitbull2000 @ Sun, 03 Feb 2013 - 03:17)
Około 5tyś minimalnie z tego co się orientowałem w okolice 170.
Na początek pomyśl nad samymi wałkami Schricka, ecumasterem.
Obstawiałem 10 na moje moce, no to chyba wiele się nie pomyliłem.
Jakby ktoś jeszcze coś wiedział, to bardzo proszę. Thx.
Pietrek.L
Sun, 03 Feb 2013 - 18:09
CYTAT(kompot @ Fri, 01 Feb 2013 - 17:43)
Ile kosztuje przygotowanie silnika graty/robocizna E30 318is na jakieś pojeżdżawki w okolice 180-200 KM (1,8 albo 2,0 na wale z M47)?
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...50795&st=20http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0miłej lektury
pitbull2000
Sun, 03 Feb 2013 - 20:51
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=93414Wydaję ciekawa ta sprawa z blokiem od m44 i wałem od m47, nadal zostaje poniżej dwóch litrów.
Sam bym w to chętnie poszedł, ale na razie mam tylko jeden silnik w aucie które co najmniej raz na miesiąc jest mi niezbędne.
sadam55
Mon, 04 Feb 2013 - 20:37
panowie, potrzebuje kupić dobre opony do 120 konnego yarisa, auto używane dynamicznie na codzień.
wybieram pomiedzy r1r(który jest na bardzo fajnej promocji w RacingTires a federalem evo.
co bedzie lepsze na codzień?jeśli chodzi trwałość to bardzo dobre opinie zbiera federal, zależy mi jeszcze na tym, żeby opona dobrze kleiła przy startach.
która bedzie lepsza na mokrym i głebeszej.
PioterW
Tue, 05 Feb 2013 - 10:04
kordos555
Tue, 05 Feb 2013 - 10:46
CYTAT(PioterW @ Tue, 05 Feb 2013 - 10:04)
Pewnie chodziło o
TEN wątek.
kornat
Tue, 05 Feb 2013 - 13:02
Czy w Polsce jest jakiś dystrybutor dragslicków? Jeżeli nie, to skąd można najszybciej zamówić slicki do dragu?
specnaz14
Tue, 05 Feb 2013 - 15:10
Zakupiłem taki gwint do swojego Accorda:
Problemem jest tylko to ze nie mam do niego klucza regulacyjnego. Mógłby mnie ktoś naprowadzić gdzie znaleźć taki klucz? Czytałem że nie musi być "oemowy" tylko że czasem udaje sie coś takiego dobrać w sklepach narzędziowych.
Wymiary mniejszego talerzyka: (nie mam suwmiarki pod reką)
średnica ok. 8,5cm, obwód ok. 22cm, szerokość wcięcia/zęba ok 1 cm.
Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc.
Franio
Tue, 05 Feb 2013 - 15:35
Wycinasz taki klucz na laserze za 20 zł
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.