Joker
Sun, 15 Nov 2009 - 17:25
CYTAT(kamil.k @ Sun, 15 Nov 2009 - 16:32)
chyba nie jest do końca tak jak napisałes.sprubuj kiedys podczas jazdy hamowac silnikiem nie poprzez puszczenie gazu ale przez odciecie zapłonu powinienes zauważyc różnice.podczas hamowania silnikiem paliwo jest wtryskiwane ale tylko raz na ileś tam obrotów wału i pewniej w mniejszej ilosci
Przecież napisałem wyżej, że nie końca ilość ta równa jest zeru. Zauważyłeś ?
matteusz
Sun, 15 Nov 2009 - 19:15
Pytanie może nie do końca związane z motoryzacją, ale jednak mnie nurtuje: czy jeżeli podczas podpisywania umowy OC nie zadeklaruję, że auto będzie używane przez osobę <25lat, a zdarzy mi się kiedyś auto pożyczyć takiej osobie i ona spowoduje jakieś zdarzenie, to czy ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie?
Oczywiście pytam czysto teoretycznie, bo jak narazie sam należę do tej grupy
Joker
Sun, 15 Nov 2009 - 19:19
Zależy od towarzystwa. Podpisując umowę o ile nie zostałeś o tym poinformowany to lepiej samemu dopytać. Tylko bardziej pasuje mi to do AC niż do OC. Przecież w przypadku Twojej winy i tak Ci nie wypłacają tylko innemu/innym poszkodowanym. To mieli by zwiesić focha na tamtych bo ubezpieczone przez nich auto nie było prowadzone przez osobę 25+ ?
JJacek
Sun, 15 Nov 2009 - 19:27
CYTAT(joker @ Sun, 15 Nov 2009 - 19:19)
Zależy od towarzystwa. Podpisując umowę o ile nie zostałeś o tym poinformowany to lepiej samemu dopytać.
Tylko bardziej pasuje mi to do AC niż do OC. Przecież w przypadku Twojej winy i tak Ci nie wypłacają tylko innemu/innym poszkodowanym. To mieli by zwiesić focha na tamtych bo ubezpieczone przez nich auto nie było prowadzone przez osobę 25+ ?
Pasuje to bardzo dobrze do OC. Tego typu informacji udziela się m.in. Avivie, Link4 i chyba w Hestii, poza tym pewnie kilku innych towarzystwach.
Co do pytania, to podejrzewam, że jakieś konsekwencje poniesie ta osoba, która nie udzieliła tej informacji.
matteusz
Sun, 15 Nov 2009 - 19:29
Myślałem, że mogliby nie wypłacić odszkodowania i ja bym musiał to zrobić. Przecież są takie sytuacje, że ubezpieczyciel nie wypłaca odszkodowania poszkodowanemu, jeżeli autem które spowodowało kolizję kierowała osoba pod wpływem/ nie posiadająca uprawnień itp, czy się mylę?
Joker
Sun, 15 Nov 2009 - 19:29
@JJacek
To bardzo bym nie chciał, żeby ktoś ubezpieczony w takim towarzystwie we mnie przywalił. Jakbym otrzymał informację, że kierowca nie spełnił ich wymogów, a ja mam sam ściągać kasę od właściciela to masakra. Chyba, że wypłacą a sami dojebią właścicielowi to tak.
dejv667
Sun, 15 Nov 2009 - 19:48
Zwyżki za wiek prowadzącego nie są czymś dziwnym. Młodzi kierowcy to potencjalnie grupa wyższego ryzyka. Zwyżki są doliczane do OC, z AC bywa różnie.
Opcje są dwie z tego co mi wiadomo.
Pierwsza to umycie rak przez ubezpieczalnie z powodu nie dotrzymania warunków umowy.
Druga to wypłacenie ubezpieczenia a następnie wysłanie ubezpieczonemu wezwania do wyrównania niedopłaty wynikającej z płacenia za malej składki ubezpieczeniowej.
Np, składka wynosi X a w momencie gdy autem jeździ również osoba poniżej 25 roku życia dopłaca się do niej 25%. Zawierający umowę nie mówi o tym, ze autem jeździ również jego młodszy brat. Po ewentualnym dzwonie dostaje rachunek aby pokryć te 25%.
Ta druga opcja jest naturalnie najfajniejsza dla głównych zainteresowanych czyli nas.... ale lepiej się dopytać przy zawieraniu OC/AC, żeby przy dzwonie nie mieć przykrej niespodzianki.
Bielas
Sun, 15 Nov 2009 - 20:01
ztcp to Warcie była jakaś kara jak wykryli (np po przez spowodowanie wypadku), że prowadziła osoba poniżej iluś tam lat, jeżeli ktoś przy wystawianiu polisy nie powiadomił, że taka osoba będzie korzystała z wozu. Ale OC wypłacali i chyba zgodnie z ustawą muszą wypłacić. Bo OC ma chronić poszkodowanego, którego nie obchodzi czy tamtem ściemniał przy polisie czy nie. Moim zdaniem albo ubezpieczyciel po wypłacie odszkodowania domaga się zwrotu tego odszkodowania od sprawcy, albo nakłada jakąś pieniężną karę. Przeczytaj uważnie OWU, tam wszystko powinno być.
yunazz
Mon, 16 Nov 2009 - 21:14
Mam pytanie o "papierki":
Zabrany dowód, zgubiony kwitek od policji. Jak mogę tej sytuacji załatwić przegląd i odebrać dowód?
Bardzo proszę o pomoc.
flapjck1
Mon, 16 Nov 2009 - 21:18
zglosic sie do wydzialu komunikacyjnego w ktorym dowod rej. zostal wydany
matteusz
Wed, 16 Dec 2009 - 15:36
Pozwolę sobie odkopać temat, ponieważ mam pytanie odnośnie sportowych kierownic:
Żeby zamontować taką kierownicę potrzebuję naby, która będzie pasowała do mojego auta. Czy do każdej naby pasuje każda kierownica? Rozstaw śrub jest zawsze taki sam? Co z klaksonem w sportowych kierownicach? Normalnie go chyba nie ma, można sobie z tym w jakiś sposób poradzić?
opornick
Wed, 16 Dec 2009 - 16:03
sa 2 rozstawy srub w kierownicach takze nie kazda kierownica bedzie pasowac do naby i na odwrot.
ale mozna kupic nabe ktora bedzie miala 2 zestawy otworow
klakson mozna sobie zrobic na przycisku oddzielnym lub trzeba miec /dorobic klakson do kierownicy lub kupic klakson razem z naba
rennen
Thu, 17 Dec 2009 - 14:40
Co do niezadeklarowania używania auta przez osobę młodą - jeżeli w takim wypadku osoba w młodym wieku spowoduje wypadek/kolizję tym pojazdem to dopłaca się różnice do ubezpieczenia takiego jak by się płaciło przy zaznaczeniu, że auto może być używane przez młodą osobę + jakąś karę i normalnie ubezpieczyciel musi wypłacić odszkodowanie, nie ma tak że przywalisz w nowego rolls royca i wyciągasz 100 tysięcy złotych "z kieszeni"
rottie
Thu, 17 Dec 2009 - 14:48
CYTAT(rennen @ Thu, 17 Dec 2009 - 13:40)
Co do niezadeklarowania używania auta przez osobę młodą - jeżeli w takim wypadku osoba w młodym wieku spowoduje wypadek/kolizję tym pojazdem to dopłaca się różnice do ubezpieczenia takiego jak by się płaciło przy zaznaczeniu, że auto może być używane przez młodą osobę + jakąś karę i normalnie ubezpieczyciel musi wypłacić odszkodowanie, nie ma tak że przywalisz w nowego rolls royca i wyciągasz 100 tysięcy złotych "z kieszeni"
Jestes pewny?
A nie jest tak ze ubezpieczalnia mowi "pocaluj nas w d... , ubezpieczenie jest niewazne" bo nie dotrzymales umowy, a potem wlasciciel RR moze sie domagac odszkodowania z funduszu na ktory zrzucaja sie wszyscy ubezpieczyciele a Ciebie gonia zebys to splacil do konca zycia.
Bielas
Thu, 17 Dec 2009 - 15:47
CYTAT(rottie @ Thu, 17 Dec 2009 - 14:48)
Jestes pewny?
A nie jest tak ze ubezpieczalnia mowi "pocaluj nas w d... , ubezpieczenie jest niewazne" bo nie dotrzymales umowy, a potem wlasciciel RR moze sie domagac odszkodowania z funduszu na ktory zrzucaja sie wszyscy ubezpieczyciele a Ciebie gonia zebys to splacil do konca zycia.
No to jeszcze raz: ubezpieczenie OC chroni OFIARĘ, więc w takim przypadku odszkodowanie zostaje wypłacone. Tylko potem ubezpieczyciel może nałożyć karę lub nawet domagać się zwrotu kosztów wypłaconego ubezpieczenia. PRZECZYTAJCIE OWU (ogólne warunki ubezpieczenia) swojej polisy i będziecie wiedzieli co i jak.
rottie
Thu, 17 Dec 2009 - 19:25
Czy jest w jakis samochodach oferowana seryjnie podgrzewana kierownica?
Joker
Thu, 17 Dec 2009 - 19:27
CYTAT(rottie @ Thu, 17 Dec 2009 - 19:25)
Czy jest w jakis samochodach oferowana seryjnie podgrzewana kierownica?
Hehe wczoraj o tym myślałem
bo rękawiczek nie lubię
SajneK
Thu, 17 Dec 2009 - 19:31
seryjnie to nie wiem ale opcja we wszystkich limo chyba jest, nowych i tych starszych tez
rottie
Thu, 17 Dec 2009 - 19:34
CYTAT(SajneK @ Thu, 17 Dec 2009 - 18:31)
seryjnie to nie wiem ale opcja we wszystkich limo chyba jest, nowych i tych starszych tez
no opcja moze byc, seryjnie w znaczeniu nie jako pozniejsza modyfikacja.
I co to jest wszystkie limo? Cadillac? BMW 730 E38? Najnowsza S-Classe?
SajneK
Thu, 17 Dec 2009 - 19:37
z nowych to S, A8, 7, LS... w starszych na pewno S i E38
rottie
Thu, 17 Dec 2009 - 19:51
Dzieki.
Tak z ciekawosci - co jeszcze mozna miec podgrzewane?
I czy sa fotele ktore cale grzeja? W Voyagerze mam siedzenie i kawalek oparcia, w Omedze kiedys mialem tylko siedzenie.
jagus
Thu, 17 Dec 2009 - 22:15
grzana kierownica wystepuje tez w e39
ja mam grzane fotele w e46 (cale siedzisko + uda + ledzwie)
k-meal
Sun, 20 Dec 2009 - 14:43
Mam 2 pytania:
1. Temat byl juz poruszany, ale tylko odnosnie PB, a mnie interesuje czy odpalenie diesla, zostawienie go na biegu jalowym na kilka minut i dopiero jazda ma jakis negatywny wplyw na podzespoly, tak jak w przypadku benzyny?
2. Czy wszystkie Pedzety 307/407 w kombi sa oznaczone SW czy tez SW to jakas bardziej wypasna wersja?
Pozdrawiam.
ju-by
Sun, 20 Dec 2009 - 14:53
K-meal :
@1 tak, podobnie jak w benzynie jest to szkodliwe dla silnika, szczególnie przy dieslach z FAP'em, który wogóle nie lubi pracować bez obciążenia
@2 307 były i kombi i SW (bardziej wypasione), 407 wszystkie SW
Wombat
Sun, 20 Dec 2009 - 15:15
CYTAT
Tak z ciekawosci - co jeszcze mozna miec podgrzewane?
podgrzewane to nie wiem co może być jeszcze - przednia i tylna szyba, kierownica, gałka zmiany biegów, siedzenia i lusterka, ew szyber, zamki, spryskiwacze (nawet mercedes z 1982 roku).
Natomiast co do wynalazków to dla mnie prym wiodą:
- klimatyzacja dbająca o zachowanie odpowiedniej wilgotności wewnątrz samochodu (klima jak wiadomo osusza) oraz zapach z mozliwością wyboru pomiedzy kilkoma
- utradzwiękowe systemy czyszczenia lusterek, "strząsacze deszczu" (toytoya, lex). Wygląda to jak eksplozja wody na szkłach lusterek. Bayer.
- system wytlumienia wnętrza polegający na odtworzenie dzwięków z silnika i innych "zewnętrznych" w przeciwfazie z systemu audio - dzięki czemu fale dzwiękowe wzajemnie znoszą sie i jest cisza.
Generalnie ilość gadżetów i patentów które małe żółte łapki powciskały do samochodów sprzed 20 lat (roczniki 1987-1990) i ich stopień zaawansowania zabija w odniesieniu do rynku europejskiego i USA.
w 1989 roku nawet zakichany civic kanciasty mogł mieć w opcji KOLOROWĄ nawigacje z DOTYKOWYM ekranem.
k-meal
Sun, 20 Dec 2009 - 15:19
ju-by, dzieki za info.
Wombat, te wynalazki sa u Ciebie w lexie czy w nowszych modelach?
BeeMiX
Sun, 20 Dec 2009 - 19:21
CYTAT(k-meal @ Sun, 20 Dec 2009 - 15:19)
ju-by, dzieki za info.
Wombat, te wynalazki sa u Ciebie w lexie czy w nowszych modelach?
Większość tylko JDM. Ale takie radio miałem w 99 SC300, w tym 97 tego nie ma.
Marian Łódź
Sun, 20 Dec 2009 - 19:47
Wiem już ze odpalanie auta i trzymanie na jałowym do rozgrzania jest szkodliwe - podobno. Możektoś napisałby o co konkretnie chodzi, jakie podzespoły się psują itd Wiem, że nie wolno silnika przeciążać na zbyt wysokich obrotach na zimnym silniku. Ale co niby miałoby sie uszkodzic bez obciążenia?
Ja odpalam ,wyjezdzam z garazu, przejade 300m i zatrzymuje sie na chwile (zabieram po drodze kogos) okolo minute, czasami dwie a czasami wcale. Nie gasze wtedy silnika (podobno czeste odpalanie i gaszenie zużywa bardziej rozrusznik?) poza tym jest zima, gasze swiatla i stoje tak chwile.
Pozdrawiam.
kamil.k
Sun, 20 Dec 2009 - 20:11
glownie chodzi o to ze scianki cylindra sa tak zimne ze paliwo ktore tam sie dostaje skrapla sie i moze przedostawac sie do oleju i go rozcienczac a przy okazji zmywac film olejowy ze scianek cylindra przez co tloki nie sa dobrze smarowane
drugi problem to slabe smarowanie.olej jest gesty wiec nie dociera tak szybko wszedzie i pierwsze kilkanascie sekund potrzeba zeby sie olej uplynnil.po prostu pompa oleju go troche miksuje itd.
co do wysokich obroow na zimnym silniku to tez problem jest ze smarowaniem tylko w druga strone ,olej jest gesty a wiec nie ucieka z tych wszyskich szczelin z ktorych ucieka normalnie z tak szybkoscia jak w normalnych warunkach, wtedy cisnienie oleju moze byc zbyt duze i od tego cisnienia moze np. peknac wal lub jak jest hydrauliczne regulacja luzu moze stac cos z zaworami
Skiba
Sun, 20 Dec 2009 - 21:14
alej nie zmienia gęstości tylko lepkość wraz z temperaturą
BeeMiX
Sun, 20 Dec 2009 - 21:27
CYTAT(Neo3 @ Sun, 20 Dec 2009 - 21:14)
alej nie zmienia gęstości tylko lepkość wraz z temperaturą
Jak to nie? Chyba że źle rozumiem pojęcie gęstości. Jak wezmę butelkę oleju stojącą w garażu gdzie jest dajmy na to koło zera stopni, to olej jest dużo gęstszy.
Skiba
Sun, 20 Dec 2009 - 21:35
BeeMiX
Sun, 20 Dec 2009 - 21:42
CYTAT
Gęstość większości substancji zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury (jednym z wyjątków jest woda w temperaturze poniżej 4°C). Zjawisko to wynika z rozszerzalności cieplnej ciał.
A więc ?
Skiba
Sun, 20 Dec 2009 - 21:47
więc w przypadku oleju co sie zmienia jego masa czy jego objętość ze taka duża róznica jest na zimnym i na cieplym?
BeeMiX
Sun, 20 Dec 2009 - 21:50
Zimny olej krzepnie, wiec obstawiam że zmniejszy sie jego objetość
Skiba
Sun, 20 Dec 2009 - 22:01
tak w ~-40
w złym kierunku idziesz..
idąc tym tokiem rozumowania dziwnym by bylo ze producenci klasyfikują oleje na podstawie lepkości(w skrócie) nie gęstości.
BeeMiX
Sun, 20 Dec 2009 - 22:16
Opieram to tylko na swojej obserwacji, oleju który ma powiedzmy 0 stopni a tego który ma 25 stopni. Według Ciebie oleje w różnej temperaturze mają tą samą gęstość tylko inną lepkość ?
Bielas
Sun, 20 Dec 2009 - 22:40
CYTAT(kamil.k @ Sun, 20 Dec 2009 - 20:11)
glownie chodzi o to ze scianki cylindra sa tak zimne ze paliwo ktore tam sie dostaje skrapla sie i moze przedostawac sie do oleju i go rozcienczac a przy okazji zmywac film olejowy ze scianek cylindra przez co tloki nie sa dobrze smarowane
no dobra, ale co za różnica czy mamy wolne obroty czy np. 3k rpm skoro paliwo i tak miesza się z olejem na zimnym silniku??
Wombat
Sun, 20 Dec 2009 - 22:43
to że mając 3k rpm skracasz ten etap bo rozgrzewa sie szybciej
Skiba
Sun, 20 Dec 2009 - 22:49
nie beemix, fakt źle sie na poczatku wyraziłem mówiąc ze to nie gęstość sie nie zmienia (zmieniać moze sie nieznacznie) lecz miałem na myśli to że nie ona ma wpływ na waunki pracy silnika. To własnie lepkość która zmienia sie zależnie od temperatury powoduje np. zwiększenie oporów przy zimnym silniku jak i zrywanie filmu olejowego w zbyt wysokiej temperaturze.
pinin
Sun, 20 Dec 2009 - 23:33
A powiedzcie mi panowie:
Mam auto, w którym śruby do przykręcania kół maja gwint M12/1.25. Czy jest możliwość np. wybrania całego gwintu w piaście ( czy czymkolwiek innym ) i zastosowania szpilek M12/1.5? W focusie szpilki mam na wcisk, w piaście nie ma gwintu - czy taki patent mogę zastosować do rozwiązania w/w problemu?
Feluke
Sun, 20 Dec 2009 - 23:37
CYTAT(Wombat @ Sun, 20 Dec 2009 - 22:43)
to że mając 3k rpm skracasz ten etap bo rozgrzewa sie szybciej
To po pierwsze a po drugie to przy 3k masz duzo wieksza predkosc powietrza w kanale i paliwo po wtrysnieciu przez wtryskiwacz zamiast osiadać na zaworze/ściankach to jest porywane przez struge powietrza w postaci rozpylonej. Najlepiej jest odpalic autko, dac mu parenascie sekund zeby olej zaczal dobrze krazyc i ruszamy w droge z wylaczonym ogrzewaniem dopoki auto sie nie nagrzeje po czym dopiero odpalamy ogrzewanie.
Perfekcyjnie to jak by miec webasto i wczesniej odpalic je zeby sie nagrzal silnik i wnetrze.
unreall
Sun, 20 Dec 2009 - 23:53
Co do oleju. Olej ze spadkiem temperatury staje się gęstszy i bardziej lepki, niestety jako że coś jest gęstsze to rozumujemy łopatologicznie że np. dłużej się wylewa z naczynia. A to właśnie jest lepkość a nie gęstość. Gęstość oleju niewiele zmienia się z temperaturą (proste doświadczenie, litr ciepłego oleju zostawmy w menzurce i poczekajmy aż się schłodzi do abstrakcyjnych -19 które mamy za oknem, objętość okaże się bardzo podobna).
Wombat
Mon, 21 Dec 2009 - 00:23
miałem kiedyś przyjamność robić dolewke oleju przy -25 stopniach (gubił po lekkim dzwonie przez uszczelke pod chłodnicą oleju). Olej trzymany w bagażniku całą noc musiał miec z -20 na spoko.
I co mnie mocno zdziwiło wcale nie był jak zupa. Lało sie doskonale a smarował... że hej - jakąś nikczemną ilością która mi została na ręku przy zakręceniu korka wlewu lub baniaka udało mi sie wysmarować pare rekawiczek, kurtke, kierownice, ręce pod rękawiczkami
Kras
Mon, 21 Dec 2009 - 07:40
Jak ktos bardzo chce zobaczyc to o czym napisal Wombat to polecam sprawdzic sobie olej w aucie, ktore np. stalo cala noc na mrozie -20. Na bagnecie wcale nie bedzie zupy...
kamil.k
Mon, 21 Dec 2009 - 21:06
jak juz jestesmy prz nagrzewaniu auta podczas jazyd to w czym tkwi roznica ze jedne auta nagrzewa sie szybciej a drugie wolniej ?? co ma decymujacy wplyw ??
na innym forum ktos napisal ze im wieksza sprawnosc tym wolniej sie silnik nagrzewa i nowe turbodiesle slabo grzeja.prawda to ??
Ictus
Mon, 21 Dec 2009 - 21:17
tez mnie to zawsze ciekawilo... szczegolnie czemu tak szybko subaraki lapia temperature??
pilachgt
Mon, 21 Dec 2009 - 22:39
Czemu niektore samochody mają przepustnicę z 2 klapkami? np audi 2,3 20v
czy to wynika z nieregularnego kształtu wlotu kolektora za przepustnicą, czy z jakichś innych powodów robiono takie przepustnice?
maxZ
Tue, 22 Dec 2009 - 00:35
CYTAT(kamil.k @ Mon, 21 Dec 2009 - 21:06)
jak juz jestesmy prz nagrzewaniu auta podczas jazyd to w czym tkwi roznica ze jedne auta nagrzewa sie szybciej a drugie wolniej ?? co ma decymujacy wplyw ??
na innym forum ktos napisal ze im wieksza sprawnosc tym wolniej sie silnik nagrzewa i nowe turbodiesle slabo grzeja.prawda to ??
Na pytanie nie udziele pełnej odpowiedzi, ale dzisiaj analizując tą kwestie w moim mercedesie zauważyłem że wiatrak jest w nim na stałe podpięty pod pasek, nie posiada VISCO i w związku z tym chłodzi nawet zimny silnik.
tonku
Tue, 22 Dec 2009 - 09:43
CYTAT(maxZ @ Tue, 22 Dec 2009 - 00:35)
Na pytanie nie udziele pełnej odpowiedzi, ale dzisiaj analizując tą kwestie w moim mercedesie zauważyłem że wiatrak jest w nim na stałe podpięty pod pasek, nie posiada VISCO i w związku z tym chłodzi nawet zimny silnik.
ale zimny silnik nie puszcza płynu dużym obiegiem(przez chłodnice)więc nie za bardzo mu to przeszkadza.chyba że masz na myśli przeciąg który powoduje sam wentylator
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.