Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
maaaad
Panowie, szybkie pytanko-wibracje auta, dość mocne, od 50-110 km/h, później słabną, ale TYLKO przy przyspieszaniu. Do tego dudnienie i rezonans w kabinie. Po puszczeniu gazu - spokój. Przy przegazówkach na wciśniętym sprzęgle, czy to podczas jazdy czy na postoju - spokój. Pacjent to e30 z m52b28. Podpora była wymieniana, łącznik elastyczny wału też. Ten drugi wizualnie w stanie OK. Jakieś pomysły?
Andrzej87
Nie działa mi servotronic w E39. Pokazuje błędy zwarcia do masy i otwartego obwodu. Po ustawieniu w INPI-ie, żeby zawór zadziałał kierownica chodzi leciutko, ale dosłownie 2 sekundy.

Podejrzewam uszkodzony zawór. Macie jakąś sprawdzoną metodę zdiagnozowania tego systemu?

Nowy zawór z ASO 900 zł, używka niepewna. Czy jest możliwość dopasowania z innego auta, podobne chyba były w Audi i Mercedesach?


Pozdrawiam
Salieri
Orientuje się ktoś jaka skrzynia automatyczna siedzi w aktualnym Jaguarze XE 2.0t benzyna? To jest ZF 8HP?
kompot
Tak, ZF 8HP45.
Salieri
CYTAT(kompot @ Wed, 10 Oct 2018 - 20:28) *
Tak, ZF 8HP45.

Dzięki za info. Swoją drogą słabo działa w tym aucie...
kompot
W tej klasie i z 'małą ZF' BMW wymiata, Jag i Alfa są z tyłu na podobnym poziomie.
MisioLBN
Szybkie pytanie. 2.0 TFSI 280kkm przelotu kod BWA. Nigdy nieczyszczone zawory... za 220zł wodorowanie. Ma to wgl sens ? czy olać sprawe i oddać na porządne czyszczenie mechaniczne i zapomnieć o problemie ? Samemu nie chce mi się w to babrać...
kompot
Mam auto o dopuszczalnej masie 2070 kg i myślę o targaniu MX-5 na lawecie na prawko B. Auto ma dopuszczalne DMC przyczpey 1800 kg, a z przepisów na B wychodzi 3500-2070, czyli 1430 kg na lawetę z autem.
Czy znajdę taką przyczepę, która ma maksymalna dopuszczalną masę 1430 kg lub niższa i udźwignie MX-5 (które waży koło 1050 kg). Szukam i szukam i widzę, że to jest prawdopodobnie na granicy - ktoś coś poleci?
tom cio
http://www.racingforum.pl/przyczepa-laweta...ie-t133613.html
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...123168&st=0
Pamietam ze w tych tematach bhylo na ten temat bardzo duzo powiedziane
kompot
CYTAT(tom cio @ Sun, 14 Oct 2018 - 11:37) *

Dzięki, tych nie znałem. Były jeszcze inne tematy, przeczytałem wszystkie.
W sumie pytanie dotyczyło - jakie lawety do 1430 kg DMC polecacie z max ładownością/min masą własną - i tu nadal proszę o pomoc.
Ale teraz mam jeszcze inne pytanie - jakie kwity jako prywatna osoba trzeba przygotować, jeśli auto na lawecie jest wyprute i waży mniej niż ładowność lawety, ale fabrycznie ważyło więcej?
marcinm
Nie liczy się DMC tego, co masz na lawecie, tylko rzeczywista masa zestawu holownik + laweta z ładunkiem.

Jeśli masz DMC holownik+przyczepa mniejsze niż 3500, i rzeczywista waga tego zestawu też jest mniejsza niż 3500, to jedziesz bez Viatolla i masz święty spokój nawet jeśli Cię zważą czy w inny sposób skontrolują.


Kwity nie są istotne, bo jak będziesz wiózł na takiej lawecie DMC 1400 ćwiartkę z tabliczką z busa DMC 7400, to przecież nie jest wiezienie całego busa o RMC 7400.
TeddyBear
Czytałem trochę o HPE1200 i podają dla tej mocy ichniejsze (USA) paliwo 109 octan. Co to jest za paliwo i jaki jest jego odpowiednik w EU ?
Skiba
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 16 Oct 2018 - 21:15) *
Czytałem trochę o HPE1200 i podają dla tej mocy ichniejsze (USA) paliwo 109 octan. Co to jest za paliwo i jaki jest jego odpowiednik w EU ?


Liczbę oktanowa paliwa w USA i w EU określa się w innych warunkach - https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
Także ichniejsze 109 to ~100 w UE
AdamuS_81
Passat b5 przedlift 98r. 1.8 125km padła skrzynia automat, od czego podejdzie jeszcze skrzynia p&p?, z 1.8t większy wybór niż z wolno ssaka
matteusz
CYTAT(kompot @ Sat, 13 Oct 2018 - 21:04) *
Mam auto o dopuszczalnej masie 2070 kg i myślę o targaniu MX-5 na lawecie na prawko B. Auto ma dopuszczalne DMC przyczpey 1800 kg, a z przepisów na B wychodzi 3500-2070, czyli 1430 kg na lawetę z autem.
Czy znajdę taką przyczepę, która ma maksymalna dopuszczalną masę 1430 kg lub niższa i udźwignie MX-5 (które waży koło 1050 kg). Szukam i szukam i widzę, że to jest prawdopodobnie na granicy - ktoś coś poleci?

Kompot, zerknij na Blyss Sonda I - maks. DMC 1500 i ładowność 1140, ale jak będziesz kupował nową, to mogą Ci zmniejszyć DMC wg życzenia z tego co wiem.
Co do masy to pewnie najlepiej byłoby mieć wbitą w dowód mniejszą masę, a jest to do zrobienia.
kompot
CYTAT(matteusz @ Fri, 19 Oct 2018 - 16:54) *
Kompot, zerknij na Blyss Sonda I - maks. DMC 1500 i ładowność 1140, ale jak będziesz kupował nową, to mogą Ci zmniejszyć DMC wg życzenia z tego co wiem.
Co do masy to pewnie najlepiej byłoby mieć wbitą w dowód mniejszą masę, a jest to do zrobienia.

Dzieki, dokładnie o takie info mi chodziło i podejrzewam, że masz rację z ładunkiem.
Lawetę jesli będę kupował to na pewno nie nową. W sumie rozważam jeszcze wypożyczanie autolawety zamiast zabawy z przyczepą i montażem haka.
Mis
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 11 Oct 2018 - 22:11) *
Szybkie pytanie. 2.0 TFSI 280kkm przelotu kod BWA. Nigdy nieczyszczone zawory... za 220zł wodorowanie. Ma to wgl sens ? czy olać sprawe i oddać na porządne czyszczenie mechaniczne i zapomnieć o problemie ? Samemu nie chce mi się w to babrać...

Mechaniczne zrób.
Andrzej87
Czy do E39 520i zawór servotronic pasuje z innego BMW lub innej marki?
Wtyczka może być inna. Ważne, żeby pasował fizycznie i spełniał swoje zadanie.
TeddyBear
Czy 2.0 TSI 280/300 miały jeszcze jakieś inne słabsze wersje równie dobrze kręcące się ?
Rezor
Ktoś na forum wspominał o możliwości zrobienia prostego linelocka/regulatora hamowania ale nie mogę tego znaleźć. Ktoś widział, kojarzy?
SONIC
była kiedys gadka o jakiejś substancji którą można dodac do układu np. . chłodzenia i przy uzyciu czegos tam, (pewnie ultrafiolet) po ciemku znaleźć wyciek ktoś cos kojarzy ???
usuniety
CYTAT(Rezor @ Sat, 27 Oct 2018 - 20:46) *
Ktoś na forum wspominał o możliwości zrobienia prostego linelocka/regulatora hamowania ale nie mogę tego znaleźć. Ktoś widział, kojarzy?

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=71272 - post numer 6?
CYTAT(SONIC @ Sun, 28 Oct 2018 - 04:23) *
była kiedys gadka o jakiejś substancji którą można dodac do układu np. . chłodzenia i przy uzyciu czegos tam, (pewnie ultrafiolet) po ciemku znaleźć wyciek ktoś cos kojarzy ???

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=134939 ?
plastek
Silnik od Evo X wypluł korbę. Auto miało dzień wcześniej wypadanie zapłonu na 4 cylindrze , dzień póżniej przy spokojniej jeździe wywaliło korbę. Silnik seria 410/580nm , wydech i dolot AMS . Paliwo tamtego dnia było z Lukoila , jak wywaliło korbę to 98 z Orlenu

Co prawda program był za srogi na seryjny słupek ale co sprawdzić ewentualnie żeby nie wywaliło drugi raz? Zdejmuje oczywiscie trochę koksu , ale do sprawdzenia pasowaloby oddać wtryski? Cewka? Czy jest szansa ze przyciał sie WG i załadowało grubiej? Jak sprawdzić westgate?

Silnik 2letni z śmiesznym przebiegiem , także osprzęt w teorii powinnien być w dobrym stanie ale wolę dmuchać na zimne i sprawdzić wszystko. Soft robiła firma ktora kazdy .
dany_47
CYTAT(SONIC @ Sun, 28 Oct 2018 - 04:23) *
była kiedys gadka o jakiejś substancji którą można dodac do układu np. . chłodzenia i przy uzyciu czegos tam, (pewnie ultrafiolet) po ciemku znaleźć wyciek ktoś cos kojarzy ???


Np BRILLIANT COOLANT. Na allegro za około 50 PLN
BeeMiX
CYTAT(plastek @ Sun, 28 Oct 2018 - 10:49) *
Silnik od Evo X wypluł korbę. Auto miało dzień wcześniej wypadanie zapłonu na 4 cylindrze , dzień póżniej przy spokojniej jeździe wywaliło korbę. Silnik seria 410/580nm , wydech i dolot AMS . Paliwo tamtego dnia było z Lukoila , jak wywaliło korbę to 98 z Orlenu

Co prawda program był za srogi na seryjny słupek ale co sprawdzić ewentualnie żeby nie wywaliło drugi raz? Zdejmuje oczywiscie trochę koksu , ale do sprawdzenia pasowaloby oddać wtryski? Cewka? Czy jest szansa ze przyciał sie WG i załadowało grubiej? Jak sprawdzić westgate?

Silnik 2letni z śmiesznym przebiegiem , także osprzęt w teorii powinnien być w dobrym stanie ale wolę dmuchać na zimne i sprawdzić wszystko. Soft robiła firma ktora kazdy .



To na seryjnym sterowniku ? Poderzewam że miał jakies zabezpieczenia przez overboostem. Czuł bys sie laduje za duzo. Moim zdaniem przez za ostry zapłon poszły półki w tym cylindrze na ktorym wypadal zapłon a potem go złapało na tuleji. Rozbierz, załóż temat z fotkami, będziemy myśleć. Wtryski zawsze mozna wyslac do sprawdzenia, nie kosztuje to duzo a nie zaszkodzi
plastek
CYTAT(BeeMiX @ Sun, 28 Oct 2018 - 20:15) *
To na seryjnym sterowniku ? Poderzewam że miał jakies zabezpieczenia przez overboostem. Czuł bys sie laduje za duzo. Moim zdaniem przez za ostry zapłon poszły półki w tym cylindrze na ktorym wypadal zapłon a potem go złapało na tuleji. Rozbierz, załóż temat z fotkami, będziemy myśleć. Wtryski zawsze mozna wyslac do sprawdzenia, nie kosztuje to duzo a nie zaszkodzi


Sterownik seria ale on wg mnie bardzo słabo się broni , nie to co me 7.5 przy 1.8t które miałem i było idiotoodporne .

Niestety podczas korby nie ja prowadziłem auto . Auto miało czkawkę , wypadł zapłon na 4 cylindrze a drugiego dnia na 3 biegu Przy małej prędkości poszla korba . Błąd ze kolega załadował boost z samego dółu ale tez nie trzymał pedału w podłodze . W weekend rozbiorę i zerkniesz co mogło być przyczyna . Internet powiada ze najsłabszy element to śruby w korbach. . Niestety na kucizne nie mam kasy i chce mieć bezpieczne 380/500 i uchronić się przed kolejna taka niespodzianka na niestety seryjnym słupku .

Jest szansa na przeżycie wału po korbie ? Jeśli tak to powoli będę zbierał graty na dartony plus manleya korby + arp
BeeMiX
Najsłabsza jest zazwyczaj śruba w korbie. I korba wypadła na 4 garze ? Lepiej to od razu złożyć porządnie na kuciźnie, jak coś to mogę Ci pomóc sprowadzić coś w dobrej kasie z USA. Nie mam doświadczenia z 4G ale niewykluczone że wał będzie ok. Zakładaj wątek jak będą foty i będziemy myśleć
marcinm
Samochód, który chcę kupić, ma zabrany DR. Jest pokwitowanie od niebieskich.

Jak to się robi ? Przegląd i z umową do wydziału komplikacji właściwego dla miejsca rejestracji, a potem z DR do mojego wydziału zarejestrować ?

Czy jest jakaś inna procedura ?

Samochód aktualnie nie jeździ, a trzeba ogarnąć własność, więc nie ma możliwości, żeby obecny właściciel czekał aż zacznie jeździć i sam odebrał DR.

maaaad
CYTAT(marcinm @ Thu, 01 Nov 2018 - 18:08) *
Samochód, który chcę kupić, ma zabrany DR. Jest pokwitowanie od niebieskich.

Jak to się robi ? Przegląd i z umową do wydziału komplikacji właściwego dla miejsca rejestracji, a potem z DR do mojego wydziału zarejestrować ?

Czy jest jakaś inna procedura ?

Samochód aktualnie nie jeździ, a trzeba ogarnąć własność, więc nie ma możliwości, żeby obecny właściciel czekał aż zacznie jeździć i sam odebrał DR.

Zasadniczo tak to właśnie powinno wyglądać, jak piszesz.

PS. Wydział "komplikacji" - zakładam, że to autokorekta, ale tym razem chyba nie pomyliła się aż tak mocno laugh.gif
marcinm
Nie, to nie autokorekta - to lata doświadczeń wink.gif

Dziękuję.
Andrzej87
Może głupie pytanie.

Mam do połączenia dwa wydechy o średnicy zew. 50 i 55 mm. Kupiłem złączkę o średnicy wew. 50 i 55 mm. Czy można rury wsunąć do złączki na pastę do uszczelniania wydechów? Jak wejdzie dość sztywno to wytrzyma? Czy dodatkowo pospawać?
flapjck1
Jak masz na wcisk to sie uszczelni bez żadnych past
Tomczak
Pacjent to BMW E87 118d poliftowe.
Czasami, po włożeniu kluczyka kierownica wykonuje delikatny ruch kończący się stuknięciem.
Tak jakby przesuwała się do jakiejś pozycji/kasowała luz.
Gdy po tym stuknięciu wyjmie się kluczyk i włoży z powrotem, nie ruszając kierownicą, zjawisko nie występuje.

Przejrzałem układ kierowniczy, maglownica ma delikatny luz, czy tutaj szukać problemu, czy może coś innego może generować takie objawy?
Misior
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 07 Nov 2018 - 21:48) *
Może głupie pytanie.

Mam do połączenia dwa wydechy o średnicy zew. 50 i 55 mm. Kupiłem złączkę o średnicy wew. 50 i 55 mm. Czy można rury wsunąć do złączki na pastę do uszczelniania wydechów? Jak wejdzie dość sztywno to wytrzyma? Czy dodatkowo pospawać?

Są takie przejściówki ze zmianą średnicy do tego typu operacji. W motoryzacyjnym normalnie kupisz.
A złączki te skręcane co łączą dwie rury to szczelnie raczej połączą dwie rury o tej samej średnicy.
Andrzej87
Właśnie kupiłem taką przejściówkę:

https://www.rallyshop.pl/index.php?p135425,...sprint-55x50-mm

Myślałem, że podane wymiary to wymiar zewnętrzny, ale się okazało, że wewnętrzny i pospawać do czoła tego nie da rady sensownie. I stąd pomysł na wsunięcie rur do środka przejściówki i uszczelnienie tego pastą.

Będzie to działać waszym zdaniem? Od wibracji pasta nie puści?

Silnik to M54B30 w E36.
flapjck1
To sie uszczelni samo ( rozkurcz materialu, temp itepe ), tylko jesli wisi to swobdnie to sie wypracuje, pospawaj i bedzie ok
jagus
Mamy silnik motocyklowy R4. Układ zalonu 1-3-4-2.
Seryjny wydech 4in1. Obecna modyfikacja 1+2 in 1 oraz 3+4 in 1 (dwa osobne wydechy)
Czy jeśli połączy się cylindry gdzie zapłon będzie naprzemiennie, czyli 1+4 in 1 oraz 2+3 in 1 da radę uzyskać namiastkę dźwięku silnika dwucylindrowego?
Mis
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 23 Oct 2018 - 17:32) *
Czy 2.0 TSI 280/300 miały jeszcze jakieś inne słabsze wersje równie dobrze kręcące się ?

224, 252.
Andrzej87
OK. Dzięki.
SONIC
jest jakiś sposób żeby zdiagnozować co żre prąd z akumulatora ? samochód postoi kilka dni bez odpalania i aku rozładowane … ???
tom cio
Podlaczasz amperomierz i po kolei wyciagacz kazdy bezpiecznik.
Mis
W BMW E6x to nie takie proste najczęściej. biggrin.gif
moritz86
U mnie w e61 najpierw wiązka klapa była cała do robienia, bo przez nią auto nie mogło sie uśpić, a potem ibs padł i też nie odpalał po dwóch dniach stania smile.gif Wypnij ibs z klemy i zobacz czy pomoże, najprostszę co można zrobić.
SONIC
tzn ten kabelek od minusowej klemy z niebieska złączką?tak? i jeszcze jedno -no moze troche głupie pytanie ale kompletnie nie znam sie na elektryce /elektronice - jak zostawiam samochod na dluzszy postój i wiem ,ze kilka dni /tyg go nie bede uzywał to która kleme z akumulatora zdejmowac + czy - ?
SONIC
mortiz - co to znaczy ,ze auto sie nie mogło uśpic ?? moze mam jestem juz przewrazliwiony ale po chwii w aucie gdy mam wyciagniety juz kluczyk ze stacyjki wydaje mi sie ,ze cos zaczyna sie krecic/pracowac - chyba, ze to juz jakis obłęd biggrin.gif
119
Amperomierz zapinasz między klemę plusową. Zamykasz wszystko i czekasz parę minut, aż wszystkie sterowniki przejdą w stan uśpienia.

Klemę do postoju rozłączasz minusową, bo jak przez przypadek dotkniesz do nadwozia kluczem podczas odkręcania, to nic się nie stanie. Jak zaczniesz kręcić przy plusie bez rozłączenia minusa i dotkniesz do nadwozia, to zrobisz potężne zwarcie.
BeeMiX
CYTAT(SONIC @ Wed, 14 Nov 2018 - 00:56) *
mortiz - co to znaczy ,ze auto sie nie mogło uśpic ?? moze mam jestem juz przewrazliwiony ale po chwii w aucie gdy mam wyciagniety juz kluczyk ze stacyjki wydaje mi sie ,ze cos zaczyna sie krecic/pracowac - chyba, ze to juz jakis obłęd biggrin.gif


Pewnie jakieś klapy od wentylacji się zamykają i to słyszysz, ja tak mam w Range Roverze.

Tak jak kolega wyżej napisał, moduły powinny po 2-3 minutach przejść w stan uśpienia a pobór wtedy drastycznie spada. U kolegi w e87 mieliśmy z tym problem, uszkodzony był moduł FRM. Częsta przypadłość w bmw, co ciekawe te moduły padają najpierw od niskiego napięcia. Czasem pomaga programowanie na stole a czasem trzeba wymienić moduł. Może to będzie jakiś trop. Generalnie zauwazylem ze posiadając używane bmw dobrze mieć znajomego specjalistę o bmw...
moritz86
Uśpienie tzn, że po kolei wyłączają się wszystkie moduły smile.gif W e60 może to trwać nawet do pół godziny. U mnie po zamknięciu auta przez minutę mam pobór 6A, potem spada na 2A i stopniowo w ciągu pół godziny zjedzie na 0.01A. Maks co może brać to 0.04A. Ibs leci z jednej klemy do drugiej, wypiniasz już nie pamiętam z której plus czy minus. Chyba z plusowej. Ja za nim wypiałem ibs to pomierzyłem i jak już wiedziałem, że nic prądu nie kradnie to pozostał tylko on. Pamiętaj, że jak aku wymieniasz to trzeba go "zaprogramowac" i jak jest innej pojemność to też wklepać nową pojemność.
Rezor
Mam przewody wn w oplocie. Jeden przewód ostatnio oparł mi się o kolektor i pękła termokurczka. Nie chce żeby oplot się teraz sypał. Zwykła termokurczka będzie ok czy czymś innym to zabezpieczyć/zakleić?
specnaz14
Pierwszy dzwon w życiu... Nie z mojej winy. Gość bez ubezpieczenia. Niewiem co dalej robić. Auto uszkodzone frontem, mocno, olej z wnika poszedł, skrzynie zablokował. Wiadomo że można zgłosić do ubezpieczenia i liczyć że naprawia ale sprawca proponuję abym nie zgłaszał do ubezpieczenia on odkupi odemnie wrak za cenę normalnego auta. Ale z racji że właśnie nieznam się całkowicie jak takie sprawy się załatwia to pytam tutaj bo wiem że pomożecie i podpowiecie co najlepiej zrobić. Sory jeśli chaotycznie napisałem ale lekko w szoku chyba jestem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.