maaaad
Mon, 01 Oct 2018 - 17:02
Panowie, szybkie pytanko-wibracje auta, dość mocne, od 50-110 km/h, później słabną, ale TYLKO przy przyspieszaniu. Do tego dudnienie i rezonans w kabinie. Po puszczeniu gazu - spokój. Przy przegazówkach na wciśniętym sprzęgle, czy to podczas jazdy czy na postoju - spokój. Pacjent to e30 z m52b28. Podpora była wymieniana, łącznik elastyczny wału też. Ten drugi wizualnie w stanie OK. Jakieś pomysły?
Andrzej87
Tue, 02 Oct 2018 - 18:29
Nie działa mi servotronic w E39. Pokazuje błędy zwarcia do masy i otwartego obwodu. Po ustawieniu w INPI-ie, żeby zawór zadziałał kierownica chodzi leciutko, ale dosłownie 2 sekundy.
Podejrzewam uszkodzony zawór. Macie jakąś sprawdzoną metodę zdiagnozowania tego systemu?
Nowy zawór z ASO 900 zł, używka niepewna. Czy jest możliwość dopasowania z innego auta, podobne chyba były w Audi i Mercedesach?
Pozdrawiam
Salieri
Wed, 10 Oct 2018 - 08:14
Orientuje się ktoś jaka skrzynia automatyczna siedzi w aktualnym Jaguarze XE 2.0t benzyna? To jest ZF 8HP?
kompot
Wed, 10 Oct 2018 - 20:28
Tak, ZF 8HP45.
Salieri
Thu, 11 Oct 2018 - 07:31
CYTAT(kompot @ Wed, 10 Oct 2018 - 20:28)
Tak, ZF 8HP45.
Dzięki za info. Swoją drogą słabo działa w tym aucie...
kompot
Thu, 11 Oct 2018 - 20:26
W tej klasie i z 'małą ZF' BMW wymiata, Jag i Alfa są z tyłu na podobnym poziomie.
MisioLBN
Thu, 11 Oct 2018 - 22:11
Szybkie pytanie. 2.0 TFSI 280kkm przelotu kod BWA. Nigdy nieczyszczone zawory... za 220zł wodorowanie. Ma to wgl sens ? czy olać sprawe i oddać na porządne czyszczenie mechaniczne i zapomnieć o problemie ? Samemu nie chce mi się w to babrać...
kompot
Sat, 13 Oct 2018 - 22:04
Mam auto o dopuszczalnej masie 2070 kg i myślę o targaniu MX-5 na lawecie na prawko B. Auto ma dopuszczalne DMC przyczpey 1800 kg, a z przepisów na B wychodzi 3500-2070, czyli 1430 kg na lawetę z autem.
Czy znajdę taką przyczepę, która ma maksymalna dopuszczalną masę 1430 kg lub niższa i udźwignie MX-5 (które waży koło 1050 kg). Szukam i szukam i widzę, że to jest prawdopodobnie na granicy - ktoś coś poleci?
tom cio
Sun, 14 Oct 2018 - 12:37
kompot
Sun, 14 Oct 2018 - 19:16
CYTAT(tom cio @ Sun, 14 Oct 2018 - 11:37)
Dzięki, tych nie znałem. Były jeszcze inne tematy, przeczytałem wszystkie.
W sumie pytanie dotyczyło - jakie lawety do 1430 kg DMC polecacie z max ładownością/min masą własną - i tu nadal proszę o pomoc.
Ale teraz mam jeszcze inne pytanie - jakie kwity jako prywatna osoba trzeba przygotować, jeśli auto na lawecie jest wyprute i waży mniej niż ładowność lawety, ale fabrycznie ważyło więcej?
marcinm
Sun, 14 Oct 2018 - 19:25
Nie liczy się DMC tego, co masz na lawecie, tylko rzeczywista masa zestawu holownik + laweta z ładunkiem.
Jeśli masz DMC holownik+przyczepa mniejsze niż 3500, i rzeczywista waga tego zestawu też jest mniejsza niż 3500, to jedziesz bez Viatolla i masz święty spokój nawet jeśli Cię zważą czy w inny sposób skontrolują.
Kwity nie są istotne, bo jak będziesz wiózł na takiej lawecie DMC 1400 ćwiartkę z tabliczką z busa DMC 7400, to przecież nie jest wiezienie całego busa o RMC 7400.
TeddyBear
Tue, 16 Oct 2018 - 20:15
Czytałem trochę o HPE1200 i podają dla tej mocy ichniejsze (USA) paliwo 109 octan. Co to jest za paliwo i jaki jest jego odpowiednik w EU ?
Skiba
Wed, 17 Oct 2018 - 07:00
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 16 Oct 2018 - 21:15)
Czytałem trochę o HPE1200 i podają dla tej mocy ichniejsze (USA) paliwo 109 octan. Co to jest za paliwo i jaki jest jego odpowiednik w EU ?
Liczbę oktanowa paliwa w USA i w EU określa się w innych warunkach -
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowaTakże ichniejsze 109 to ~100 w UE
AdamuS_81
Fri, 19 Oct 2018 - 17:12
Passat b5 przedlift 98r. 1.8 125km padła skrzynia automat, od czego podejdzie jeszcze skrzynia p&p?, z 1.8t większy wybór niż z wolno ssaka
matteusz
Fri, 19 Oct 2018 - 17:54
CYTAT(kompot @ Sat, 13 Oct 2018 - 21:04)
Mam auto o dopuszczalnej masie 2070 kg i myślę o targaniu MX-5 na lawecie na prawko B. Auto ma dopuszczalne DMC przyczpey 1800 kg, a z przepisów na B wychodzi 3500-2070, czyli 1430 kg na lawetę z autem.
Czy znajdę taką przyczepę, która ma maksymalna dopuszczalną masę 1430 kg lub niższa i udźwignie MX-5 (które waży koło 1050 kg). Szukam i szukam i widzę, że to jest prawdopodobnie na granicy - ktoś coś poleci?
Kompot, zerknij na Blyss Sonda I - maks. DMC 1500 i ładowność 1140, ale jak będziesz kupował nową, to mogą Ci zmniejszyć DMC wg życzenia z tego co wiem.
Co do masy to pewnie najlepiej byłoby mieć wbitą w dowód mniejszą masę, a jest to do zrobienia.
kompot
Fri, 19 Oct 2018 - 20:27
CYTAT(matteusz @ Fri, 19 Oct 2018 - 16:54)
Kompot, zerknij na Blyss Sonda I - maks. DMC 1500 i ładowność 1140, ale jak będziesz kupował nową, to mogą Ci zmniejszyć DMC wg życzenia z tego co wiem.
Co do masy to pewnie najlepiej byłoby mieć wbitą w dowód mniejszą masę, a jest to do zrobienia.
Dzieki, dokładnie o takie info mi chodziło i podejrzewam, że masz rację z ładunkiem.
Lawetę jesli będę kupował to na pewno nie nową. W sumie rozważam jeszcze wypożyczanie autolawety zamiast zabawy z przyczepą i montażem haka.
Mis
Fri, 19 Oct 2018 - 21:09
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 11 Oct 2018 - 22:11)
Szybkie pytanie. 2.0 TFSI 280kkm przelotu kod BWA. Nigdy nieczyszczone zawory... za 220zł wodorowanie. Ma to wgl sens ? czy olać sprawe i oddać na porządne czyszczenie mechaniczne i zapomnieć o problemie ? Samemu nie chce mi się w to babrać...
Mechaniczne zrób.
Andrzej87
Sat, 20 Oct 2018 - 21:15
Czy do E39 520i zawór servotronic pasuje z innego BMW lub innej marki?
Wtyczka może być inna. Ważne, żeby pasował fizycznie i spełniał swoje zadanie.
TeddyBear
Tue, 23 Oct 2018 - 17:32
Czy 2.0 TSI 280/300 miały jeszcze jakieś inne słabsze wersje równie dobrze kręcące się ?
Rezor
Sat, 27 Oct 2018 - 20:46
Ktoś na forum wspominał o możliwości zrobienia prostego linelocka/regulatora hamowania ale nie mogę tego znaleźć. Ktoś widział, kojarzy?
SONIC
Sun, 28 Oct 2018 - 04:23
była kiedys gadka o jakiejś substancji którą można dodac do układu np. . chłodzenia i przy uzyciu czegos tam, (pewnie ultrafiolet) po ciemku znaleźć wyciek ktoś cos kojarzy ???
usuniety
Sun, 28 Oct 2018 - 06:12
CYTAT(Rezor @ Sat, 27 Oct 2018 - 20:46)
Ktoś na forum wspominał o możliwości zrobienia prostego linelocka/regulatora hamowania ale nie mogę tego znaleźć. Ktoś widział, kojarzy?
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=71272 - post numer 6?
CYTAT(SONIC @ Sun, 28 Oct 2018 - 04:23)
była kiedys gadka o jakiejś substancji którą można dodac do układu np. . chłodzenia i przy uzyciu czegos tam, (pewnie ultrafiolet) po ciemku znaleźć wyciek ktoś cos kojarzy ???
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=134939 ?
plastek
Sun, 28 Oct 2018 - 10:49
Silnik od Evo X wypluł korbę. Auto miało dzień wcześniej wypadanie zapłonu na 4 cylindrze , dzień póżniej przy spokojniej jeździe wywaliło korbę. Silnik seria 410/580nm , wydech i dolot AMS . Paliwo tamtego dnia było z Lukoila , jak wywaliło korbę to 98 z Orlenu
Co prawda program był za srogi na seryjny słupek ale co sprawdzić ewentualnie żeby nie wywaliło drugi raz? Zdejmuje oczywiscie trochę koksu , ale do sprawdzenia pasowaloby oddać wtryski? Cewka? Czy jest szansa ze przyciał sie WG i załadowało grubiej? Jak sprawdzić westgate?
Silnik 2letni z śmiesznym przebiegiem , także osprzęt w teorii powinnien być w dobrym stanie ale wolę dmuchać na zimne i sprawdzić wszystko. Soft robiła firma ktora kazdy .
dany_47
Sun, 28 Oct 2018 - 12:23
CYTAT(SONIC @ Sun, 28 Oct 2018 - 04:23)
była kiedys gadka o jakiejś substancji którą można dodac do układu np. . chłodzenia i przy uzyciu czegos tam, (pewnie ultrafiolet) po ciemku znaleźć wyciek ktoś cos kojarzy ???
Np BRILLIANT COOLANT. Na allegro za około 50 PLN
BeeMiX
Sun, 28 Oct 2018 - 20:15
CYTAT(plastek @ Sun, 28 Oct 2018 - 10:49)
Silnik od Evo X wypluł korbę. Auto miało dzień wcześniej wypadanie zapłonu na 4 cylindrze , dzień póżniej przy spokojniej jeździe wywaliło korbę. Silnik seria 410/580nm , wydech i dolot AMS . Paliwo tamtego dnia było z Lukoila , jak wywaliło korbę to 98 z Orlenu
Co prawda program był za srogi na seryjny słupek ale co sprawdzić ewentualnie żeby nie wywaliło drugi raz? Zdejmuje oczywiscie trochę koksu , ale do sprawdzenia pasowaloby oddać wtryski? Cewka? Czy jest szansa ze przyciał sie WG i załadowało grubiej? Jak sprawdzić westgate?
Silnik 2letni z śmiesznym przebiegiem , także osprzęt w teorii powinnien być w dobrym stanie ale wolę dmuchać na zimne i sprawdzić wszystko. Soft robiła firma ktora kazdy .
To na seryjnym sterowniku ? Poderzewam że miał jakies zabezpieczenia przez overboostem. Czuł bys sie laduje za duzo. Moim zdaniem przez za ostry zapłon poszły półki w tym cylindrze na ktorym wypadal zapłon a potem go złapało na tuleji. Rozbierz, załóż temat z fotkami, będziemy myśleć. Wtryski zawsze mozna wyslac do sprawdzenia, nie kosztuje to duzo a nie zaszkodzi
plastek
Tue, 30 Oct 2018 - 06:58
CYTAT(BeeMiX @ Sun, 28 Oct 2018 - 20:15)
To na seryjnym sterowniku ? Poderzewam że miał jakies zabezpieczenia przez overboostem. Czuł bys sie laduje za duzo. Moim zdaniem przez za ostry zapłon poszły półki w tym cylindrze na ktorym wypadal zapłon a potem go złapało na tuleji. Rozbierz, załóż temat z fotkami, będziemy myśleć. Wtryski zawsze mozna wyslac do sprawdzenia, nie kosztuje to duzo a nie zaszkodzi
Sterownik seria ale on wg mnie bardzo słabo się broni , nie to co me 7.5 przy 1.8t które miałem i było idiotoodporne .
Niestety podczas korby nie ja prowadziłem auto . Auto miało czkawkę , wypadł zapłon na 4 cylindrze a drugiego dnia na 3 biegu Przy małej prędkości poszla korba . Błąd ze kolega załadował boost z samego dółu ale tez nie trzymał pedału w podłodze . W weekend rozbiorę i zerkniesz co mogło być przyczyna . Internet powiada ze najsłabszy element to śruby w korbach. . Niestety na kucizne nie mam kasy i chce mieć bezpieczne 380/500 i uchronić się przed kolejna taka niespodzianka na niestety seryjnym słupku .
Jest szansa na przeżycie wału po korbie ? Jeśli tak to powoli będę zbierał graty na dartony plus manleya korby + arp
BeeMiX
Tue, 30 Oct 2018 - 22:25
Najsłabsza jest zazwyczaj śruba w korbie. I korba wypadła na 4 garze ? Lepiej to od razu złożyć porządnie na kuciźnie, jak coś to mogę Ci pomóc sprowadzić coś w dobrej kasie z USA. Nie mam doświadczenia z 4G ale niewykluczone że wał będzie ok. Zakładaj wątek jak będą foty i będziemy myśleć
marcinm
Thu, 01 Nov 2018 - 19:08
Samochód, który chcę kupić, ma zabrany DR. Jest pokwitowanie od niebieskich.
Jak to się robi ? Przegląd i z umową do wydziału komplikacji właściwego dla miejsca rejestracji, a potem z DR do mojego wydziału zarejestrować ?
Czy jest jakaś inna procedura ?
Samochód aktualnie nie jeździ, a trzeba ogarnąć własność, więc nie ma możliwości, żeby obecny właściciel czekał aż zacznie jeździć i sam odebrał DR.
maaaad
Thu, 01 Nov 2018 - 19:15
CYTAT(marcinm @ Thu, 01 Nov 2018 - 18:08)
Samochód, który chcę kupić, ma zabrany DR. Jest pokwitowanie od niebieskich.
Jak to się robi ? Przegląd i z umową do wydziału komplikacji właściwego dla miejsca rejestracji, a potem z DR do mojego wydziału zarejestrować ?
Czy jest jakaś inna procedura ?
Samochód aktualnie nie jeździ, a trzeba ogarnąć własność, więc nie ma możliwości, żeby obecny właściciel czekał aż zacznie jeździć i sam odebrał DR.
Zasadniczo tak to właśnie powinno wyglądać, jak piszesz.
PS. Wydział "komplikacji" - zakładam, że to autokorekta, ale tym razem chyba nie pomyliła się aż tak mocno
marcinm
Thu, 01 Nov 2018 - 19:33
Nie, to nie autokorekta - to lata doświadczeń
Dziękuję.
Andrzej87
Wed, 07 Nov 2018 - 21:48
Może głupie pytanie.
Mam do połączenia dwa wydechy o średnicy zew. 50 i 55 mm. Kupiłem złączkę o średnicy wew. 50 i 55 mm. Czy można rury wsunąć do złączki na pastę do uszczelniania wydechów? Jak wejdzie dość sztywno to wytrzyma? Czy dodatkowo pospawać?
flapjck1
Wed, 07 Nov 2018 - 22:54
Jak masz na wcisk to sie uszczelni bez żadnych past
Tomczak
Thu, 08 Nov 2018 - 08:34
Pacjent to BMW E87 118d poliftowe.
Czasami, po włożeniu kluczyka kierownica wykonuje delikatny ruch kończący się stuknięciem.
Tak jakby przesuwała się do jakiejś pozycji/kasowała luz.
Gdy po tym stuknięciu wyjmie się kluczyk i włoży z powrotem, nie ruszając kierownicą, zjawisko nie występuje.
Przejrzałem układ kierowniczy, maglownica ma delikatny luz, czy tutaj szukać problemu, czy może coś innego może generować takie objawy?
Misior
Thu, 08 Nov 2018 - 08:37
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 07 Nov 2018 - 21:48)
Może głupie pytanie.
Mam do połączenia dwa wydechy o średnicy zew. 50 i 55 mm. Kupiłem złączkę o średnicy wew. 50 i 55 mm. Czy można rury wsunąć do złączki na pastę do uszczelniania wydechów? Jak wejdzie dość sztywno to wytrzyma? Czy dodatkowo pospawać?
Są takie przejściówki ze zmianą średnicy do tego typu operacji. W motoryzacyjnym normalnie kupisz.
A złączki te skręcane co łączą dwie rury to szczelnie raczej połączą dwie rury o tej samej średnicy.
Andrzej87
Fri, 09 Nov 2018 - 19:35
Właśnie kupiłem taką przejściówkę:
https://www.rallyshop.pl/index.php?p135425,...sprint-55x50-mmMyślałem, że podane wymiary to wymiar zewnętrzny, ale się okazało, że wewnętrzny i pospawać do czoła tego nie da rady sensownie. I stąd pomysł na wsunięcie rur do środka przejściówki i uszczelnienie tego pastą.
Będzie to działać waszym zdaniem? Od wibracji pasta nie puści?
Silnik to M54B30 w E36.
flapjck1
Fri, 09 Nov 2018 - 21:50
To sie uszczelni samo ( rozkurcz materialu, temp itepe ), tylko jesli wisi to swobdnie to sie wypracuje, pospawaj i bedzie ok
jagus
Fri, 09 Nov 2018 - 22:40
Mamy silnik motocyklowy R4. Układ zalonu 1-3-4-2.
Seryjny wydech 4in1. Obecna modyfikacja 1+2 in 1 oraz 3+4 in 1 (dwa osobne wydechy)
Czy jeśli połączy się cylindry gdzie zapłon będzie naprzemiennie, czyli 1+4 in 1 oraz 2+3 in 1 da radę uzyskać namiastkę dźwięku silnika dwucylindrowego?
Mis
Sat, 10 Nov 2018 - 01:44
CYTAT(TeddyBear @ Tue, 23 Oct 2018 - 17:32)
Czy 2.0 TSI 280/300 miały jeszcze jakieś inne słabsze wersje równie dobrze kręcące się ?
224, 252.
Andrzej87
Sat, 10 Nov 2018 - 10:24
OK. Dzięki.
SONIC
Tue, 13 Nov 2018 - 23:12
jest jakiś sposób żeby zdiagnozować co żre prąd z akumulatora ? samochód postoi kilka dni bez odpalania i aku rozładowane … ???
tom cio
Tue, 13 Nov 2018 - 23:20
Podlaczasz amperomierz i po kolei wyciagacz kazdy bezpiecznik.
Mis
Tue, 13 Nov 2018 - 23:30
W BMW E6x to nie takie proste najczęściej.
moritz86
Wed, 14 Nov 2018 - 00:23
U mnie w e61 najpierw wiązka klapa była cała do robienia, bo przez nią auto nie mogło sie uśpić, a potem ibs padł i też nie odpalał po dwóch dniach stania
Wypnij ibs z klemy i zobacz czy pomoże, najprostszę co można zrobić.
SONIC
Wed, 14 Nov 2018 - 00:52
tzn ten kabelek od minusowej klemy z niebieska złączką?tak? i jeszcze jedno -no moze troche głupie pytanie ale kompletnie nie znam sie na elektryce /elektronice - jak zostawiam samochod na dluzszy postój i wiem ,ze kilka dni /tyg go nie bede uzywał to która kleme z akumulatora zdejmowac + czy - ?
SONIC
Wed, 14 Nov 2018 - 00:56
mortiz - co to znaczy ,ze auto sie nie mogło uśpic ?? moze mam jestem juz przewrazliwiony ale po chwii w aucie gdy mam wyciagniety juz kluczyk ze stacyjki wydaje mi sie ,ze cos zaczyna sie krecic/pracowac - chyba, ze to juz jakis obłęd
119
Wed, 14 Nov 2018 - 02:19
Amperomierz zapinasz między klemę plusową. Zamykasz wszystko i czekasz parę minut, aż wszystkie sterowniki przejdą w stan uśpienia.
Klemę do postoju rozłączasz minusową, bo jak przez przypadek dotkniesz do nadwozia kluczem podczas odkręcania, to nic się nie stanie. Jak zaczniesz kręcić przy plusie bez rozłączenia minusa i dotkniesz do nadwozia, to zrobisz potężne zwarcie.
BeeMiX
Wed, 14 Nov 2018 - 03:59
CYTAT(SONIC @ Wed, 14 Nov 2018 - 00:56)
mortiz - co to znaczy ,ze auto sie nie mogło uśpic ?? moze mam jestem juz przewrazliwiony ale po chwii w aucie gdy mam wyciagniety juz kluczyk ze stacyjki wydaje mi sie ,ze cos zaczyna sie krecic/pracowac - chyba, ze to juz jakis obłęd
Pewnie jakieś klapy od wentylacji się zamykają i to słyszysz, ja tak mam w Range Roverze.
Tak jak kolega wyżej napisał, moduły powinny po 2-3 minutach przejść w stan uśpienia a pobór wtedy drastycznie spada. U kolegi w e87 mieliśmy z tym problem, uszkodzony był moduł FRM. Częsta przypadłość w bmw, co ciekawe te moduły padają najpierw od niskiego napięcia. Czasem pomaga programowanie na stole a czasem trzeba wymienić moduł. Może to będzie jakiś trop. Generalnie zauwazylem ze posiadając używane bmw dobrze mieć znajomego specjalistę o bmw...
moritz86
Wed, 14 Nov 2018 - 14:48
Uśpienie tzn, że po kolei wyłączają się wszystkie moduły
W e60 może to trwać nawet do pół godziny. U mnie po zamknięciu auta przez minutę mam pobór 6A, potem spada na 2A i stopniowo w ciągu pół godziny zjedzie na 0.01A. Maks co może brać to 0.04A. Ibs leci z jednej klemy do drugiej, wypiniasz już nie pamiętam z której plus czy minus. Chyba z plusowej. Ja za nim wypiałem ibs to pomierzyłem i jak już wiedziałem, że nic prądu nie kradnie to pozostał tylko on. Pamiętaj, że jak aku wymieniasz to trzeba go "zaprogramowac" i jak jest innej pojemność to też wklepać nową pojemność.
Rezor
Sat, 17 Nov 2018 - 20:51
Mam przewody wn w oplocie. Jeden przewód ostatnio oparł mi się o kolektor i pękła termokurczka. Nie chce żeby oplot się teraz sypał. Zwykła termokurczka będzie ok czy czymś innym to zabezpieczyć/zakleić?
specnaz14
Mon, 19 Nov 2018 - 21:13
Pierwszy dzwon w życiu... Nie z mojej winy. Gość bez ubezpieczenia. Niewiem co dalej robić. Auto uszkodzone frontem, mocno, olej z wnika poszedł, skrzynie zablokował. Wiadomo że można zgłosić do ubezpieczenia i liczyć że naprawia ale sprawca proponuję abym nie zgłaszał do ubezpieczenia on odkupi odemnie wrak za cenę normalnego auta. Ale z racji że właśnie nieznam się całkowicie jak takie sprawy się załatwia to pytam tutaj bo wiem że pomożecie i podpowiecie co najlepiej zrobić. Sory jeśli chaotycznie napisałem ale lekko w szoku chyba jestem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.