Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Grzesi(E30)k
Pacjent M50B25nv :

Czy można ot tak sobie wsadzić mechanizm przepływki w rurę z kwasówki zachowując tą samą średnice dolotu? Teoretycznie rura 3" ma wewnątrz taką średnicę jak przepływomierz.
Misior
Mozna. Wiekszosc dolotów Typhoon z K&N'a do roznych aut ma takie rozwiazanie ze sie przekreca sam wklad do rury.
kamil.k
CYTAT(mate96 @ Mon, 17 Jan 2011 - 23:36) *
ad2. normalne, serwo pozwala wepchnąć pedał do samej podłogi i jak się domyślasz masz wtedy hamulce zamurowane na amen wink.gif

pierwsze słysze żeby tak było.dla mnie cos nie tak z hamulcami jak pedał można wcisnac do podłogi
mate96
to sprobuj stanąć na światłach z pracującym silnikiem i lekko wciskać pedał hamulca. W większości aut zostanie po chwili wciągnięty w podłogę
Czacza
I nie ma to nic wspólnego z serwem, tylko z ABS.
ma_ch
napewno z abs, u mnie też idzie całkiem w podłogę ale tylko na ostrym braku przyczepności
Arkadius3
Fiesta MK3 po swapie na zeteca 16V. Elektronika seryjna EECIV, zdechła przepływka. Po włączeniu zapłonu po chwili słychać dodatkowe cyknięcie przekaźników i jakiegoś w ECU tak jakby przechodziła w tryb diagnostyki. Po wymianie przepływki auto ma power i w 90% jest okey tylko nadal słychać przekaźniki i po odpaleniu zachowuje się chwile tak jakby chodziła w trybie mrugania błędów. Wtyczki posprawdzane, przekaźniki podmieniane i dalej to samo. Komp zdechł? czy jakieś inne sugestie?
kamil.k
CYTAT(ma_ch @ Wed, 19 Jan 2011 - 15:13) *
napewno z abs, u mnie też idzie całkiem w podłogę ale tylko na ostrym braku przyczepności



o z tym sie zgodze ale nie z tym że jak sie ma normalne hamulce z serwowspomaganiem to można wcisnac pedał do podłogi jak sie podpompuje
matteusz
CYTAT(Maxim555 @ Sun, 16 Jan 2011 - 03:17) *
Jak nie zgłosiłeś do skarbówki umowy, to mogą dowalić kare. Można napisać usprawiedliwienie tzw "czynny żal" i uniknąć kary. Kolega niedawno za spóźnienie musiał zapłacić 150zł, rzadko kiedy urzędnicy w moim mieście informują, że można uniknąć kary. OC możesz wykupić na nieprzerejestrowany wóz, ja tak musiałem zrobić, było drożej przy rocznym ubezpieczeniu o 50zł.
Mógłbyś mi wyjaśnić, jak można jeździć nieprzerejestrowanym autem? Nie jest trudniej go potem odsprzedać? Straż miejska nie wlepia mandatu za byle co?

W urzędzie skarbowym oczywiście zgłosiłem umowę w terminie, bo z nimi nie ma żartów
tongue.gif Tak jak mówię, auto przerejestruję, ale akurat wyjechałem, a termin się zbliża.
k-meal, dzięki.
dudek81
CYTAT(Arkadius3 @ Wed, 19 Jan 2011 - 17:54) *
Fiesta MK3 po swapie na zeteca 16V. Elektronika seryjna EECIV, zdechła przepływka. Po włączeniu zapłonu po chwili słychać dodatkowe cyknięcie przekaźników i jakiegoś w ECU tak jakby przechodziła w tryb diagnostyki. Po wymianie przepływki auto ma power i w 90% jest okey tylko nadal słychać przekaźniki i po odpaleniu zachowuje się chwile tak jakby chodziła w trybie mrugania błędów. Wtyczki posprawdzane, przekaźniki podmieniane i dalej to samo. Komp zdechł? czy jakieś inne sugestie?




Odłączenie aku na kilka minut robi jakąś robote?
Arkadius3
CYTAT(dudek81 @ Wed, 19 Jan 2011 - 23:17) *
Odłączenie aku na kilka minut robi jakąś robote?



Właśnie nawet po zabiegu na całą noc efekt się powtarza.

Auto nie mruga żadnymi błędami
Marian Łódź
panowie mam prośbe. żeby ktoś "kumaty" opisał procedurę złomowania pojazdu - co trzeba zrobić, jaki koszt. pozdrawiam.
Misior
Wystarczy poszukac:
http://www.autowol.pl/

O cene zadzwon i bedziesz wiedzial.
k-meal
CYTAT(Marian Łódź @ Thu, 20 Jan 2011 - 14:54) *
panowie mam prośbe. żeby ktoś "kumaty" opisał procedurę złomowania pojazdu - co trzeba zrobić, jaki koszt. pozdrawiam.

Co chcesz zlomowac? Jesli przejade tym 250km do siebie, to chetnie przygarne. smile.gif
peerbe111
Albo ja biggrin.gif
Marian Łódź
fiat panda, rozbita z 2 stron, nie jezdzaca. możliwe, że zostanie wykorzystana jako dawca części dla sc sporting. złomowanie drogo wychodzi. dziekuje. pozdrawiam.
peerbe111
Można w jakiś sposób ustalić ile przy danym CR można "dmuchnąć"?
Jeffrey
Panowie jak założyć książkę serwisową? Tyle osób pisze że podrabiają na potęgę a ja już tyle lat handluje autami i nihuhu nie mam pojęcia jak to zrobić...może mi ktoś pomóc? Allegro milczy...
k-meal
CYTAT(Marian Łódź @ Fri, 21 Jan 2011 - 18:48) *
fiat panda, rozbita z 2 stron, nie jezdzaca. możliwe, że zostanie wykorzystana jako dawca części dla sc sporting. złomowanie drogo wychodzi. dziekuje. pozdrawiam.

jak mi ja przywieziesz, to moge wziac. wink.gif

pytanie: czy zamiast sterownika poduszek o numerze 13158713 (opel) moge zastosowac 13158712?
peerbe111
CYTAT(Jeffrey @ Sat, 22 Jan 2011 - 21:18) *
Panowie jak założyć książkę serwisową? Tyle osób pisze że podrabiają na potęgę a ja już tyle lat handluje autami i nihuhu nie mam pojęcia jak to zrobić...może mi ktoś pomóc? Allegro milczy...

Przeciez sa na allegro. miedzy innymi Motoryzacja>literatura
mate96
CYTAT(Jeffrey @ Sat, 22 Jan 2011 - 21:18) *
Panowie jak założyć książkę serwisową? Tyle osób pisze że podrabiają na potęgę a ja już tyle lat handluje autami i nihuhu nie mam pojęcia jak to zrobić...może mi ktoś pomóc? Allegro milczy...


Normalnie można odtworzyć książkę w ASO gdzie było auto serwisowane. Jełsi masz za daleko (np. USA) zapytaj w ASO czy jest możliwość wyrobienia nowej
MrUw@
czy belke skrętną we francuzie (docelowo xara sedan) można przy zakładaniu (po regenarcji) spierdzielić tzn źle założyć?? Chodzi o wysokość auta, czy to raczej wina składającego belke wcześniej ? czy podczas zakładania można sie machnąć ?? czysto teoretyczne pytanie znajomego...
Czacza
Nie dalej jak w piątek darłem belkę z xsary. Nie widzę tam opcji błędnego montażu. To 4 śruby raptem...
MikeB
Jak zrobić książkę, artykuł dość popularny:
http://autofoto.pl/forums/thread/9887.aspx
Feluke
CYTAT(MrUw@ @ Sat, 22 Jan 2011 - 23:56) *
czy belke skrętną we francuzie (docelowo xara sedan) można przy zakładaniu (po regenarcji) spierdzielić tzn źle założyć?? Chodzi o wysokość auta, czy to raczej wina składającego belke wcześniej ? czy podczas zakładania można sie machnąć ?? czysto teoretyczne pytanie znajomego...

Cos nie tak z regeneracja i o jeden zabek za duzo przesuneli belke na drazku. Przy montazu raczej nie mozna zle tego zrobic bo poprostu sie ja przykreca do auta.
toivias
oczywiście ze można to źle zrobić, bo musi zostać zamontowana w pozycji w jakie pracuje normalnie. czyli dokręca się ją dopiero jak opuszczą auto.
w antalexie jak mi regenerowali(peugeot 206) to podpierali ją drewnianymi klockami, opuszczali auto na podnośniku i dopiero dokręcali.
polecam zadzwonić do www.antalex.pl właściciel chętnie udziela odpowiedzi na wszelkie pytania.
MrUw@
ale na wysokość to przecież niewpłynie potem bo i tak belke i te frezy składa sie poza autem jak dobrze wiem... a samo przykrecenie do auta to juz 4 śruby dokładnie...
Misior
Przy regeneracji zle zlozyli. Mierzy sie to zazwyczaj na aucie w zaleznosci od dlugosci amora przy pelnym rozlozeniu i uwzgledniając wczesniejsze polozenie.
siwy_
Jak mierzy się srednice wydechu? Od wewnątrz czy razem ze sciankami? Logiczne wydaje się, że jest to srednica wewnętrzna, bo przecież scianki mogą mieć różną grubosc ale spotkałem się z różnymi interpretacjami.
wizard
Dla mnie mierzenie średnicy wydechu jest sensowne tylko od wewnątrz, bo to ona wpływa na objętość kompletnego układu wydechowego, a ścianka przecież może mieć różną grubość.
K@rol
Panowie może ktoś podpowie.

320d, e90.

mam terminy wymian/serwisów na kompie.

Zmiana oleju za 22.000mil - to się samemu ustala, czy te auta jeżdżą na jakimś Long Life? W papierach mam jedynie 5w30 olej. Jakim olejem ją zalać najlepiej? Auto ma 97.000mil przebiegu.

Na żółto świeci mi się serwis jakiegoś filtra, domyślam się,że to DPF za 2000mil, co trzeba zrobić na tym serwisie?

Czy w sedanie tylna kanapa się nie składa? Wyglada na skladaną,ale nie ma jak sie za to zabrac blush.gif

I jeszcze jedno, czy to normalne,że w tym aucie wspomaganie chodzi na prawde bardzo ciężko??? jezdziłem E39,E38 i mialy fajne wspomaganie, lekko kierownica chodziła, a tu masakra ohmy.gif
Pozdrawiam.
ryczko100
Jeździ na LL04. Z olejem jest tu odpowiedni wątek :-)
DPF - procedura dopalania, bądź wymiana.

Może nie masz servotronica i dlatego takie masz wrażenie.
rottie
Panowie, dwa pytania.

1) Wymienilem tarcze w X5, wczesniej jechal ok ale przy hamowaniu na autostradzie bylo bicie na kierownicy. Klocki byly jak nowe wiec je zostawilem, patrzac na tarcze ulozyly sie ladnie, hamuje cala powierzchnia. No ale teraz pojawila sie wibracja na kierownicy przy 100km/h, bez hamowania, hamuje ok teraz. Wywazylem kola idealnie, nic nie dalo, wciaz wibruje. Kol przod tyl nie moge zamienic bo maja inny rozmiar. Kola sa zalozone na takie plastikowe pierscienie na piascie bo jest roznica w srednicy 2mm, ale tak bylo wczesniej i nic nie bylo, ogladalem te pierscienie i nic nie jest popekane. Co jeszcze moge sprawdzic? Facet co mi wymienia opony mowi ze opony moga byc do wymiany, czego bym nie chcial robic jak nie trzeba bo to 20cali wiec $$ i jeszcze duzo bieznika maja. Czy to mozliwe ze bije przez opone a na wywazarce pokazuje idealnie?

2) Mam jeszcze problem z centralnym zamkiem - jacys debile od szyb zdjeli wszystkie boczki do przyciemniania (zanim kupilem auto)i tak ch.... je zalozyli ze teraz wszystko skrzeczy, polamali klipsy itd. Od tej pory podobno zaczely sie problemy z zamkami po stronie pasazera. Centralny zamyka wszystko ok ale otwiera tylko strone kierowcy. Czy to zamki do wymiany czy "modul generalny" czy jak to sie nazywa? Jak to poznac?
kompot
CYTAT(rottie @ Sun, 23 Jan 2011 - 23:28) *
Panowie, dwa pytania.

1) Wymienilem tarcze w X5, wczesniej jechal ok ale przy hamowaniu na autostradzie bylo bicie na kierownicy. Klocki byly jak nowe wiec je zostawilem, patrzac na tarcze ulozyly sie ladnie, hamuje cala powierzchnia. No ale teraz pojawila sie wibracja na kierownicy przy 100km/h, bez hamowania, hamuje ok teraz. Wywazylem kola idealnie, nic nie dalo, wciaz wibruje. Kol przod tyl nie moge zamienic bo maja inny rozmiar. Kola sa zalozone na takie plastikowe pierscienie na piascie bo jest roznica w srednicy 2mm, ale tak bylo wczesniej i nic nie bylo, ogladalem te pierscienie i nic nie jest popekane. Co jeszcze moge sprawdzic? Facet co mi wymienia opony mowi ze opony moga byc do wymiany, czego bym nie chcial robic jak nie trzeba bo to 20cali wiec $$ i jeszcze duzo bieznika maja. Czy to mozliwe ze bije przez opone a na wywazarce pokazuje idealnie?

2) Mam jeszcze problem z centralnym zamkiem - jacys debile od szyb zdjeli wszystkie boczki do przyciemniania (zanim kupilem auto)i tak ch.... je zalozyli ze teraz wszystko skrzeczy, polamali klipsy itd. Od tej pory podobno zaczely sie problemy z zamkami po stronie pasazera. Centralny zamyka wszystko ok ale otwiera tylko strone kierowcy. Czy to zamki do wymiany czy "modul generalny" czy jak to sie nazywa? Jak to poznac?


1. Tak, przede wszystkim sprawdzić opony. Spróbuj z jakimikolwiek kołami, które podejdą. Opony mogą być wyząbkowane-geometria lub mieć wady fabryczne bądź wynikające z eksploatacji. Po drugie, oczyszczono piasty przy zakładaniu tarcz hamulcowych? Raczej tak, ale to tez może być przycyzna.

2. Zamke centralny, przynajmniej w VAG, ma chyba swój własny moduł, jesli nie, to idzie to pod komfort. Można sprawdzić błędy, aczkolwiek może to być też problem czystpo mechaniczny, na początek może komputer, albo ściągnięcie i poprawne założenie boczku połączone z diagnostyką zamka.

Pozdrawaim
rottie
CYTAT(kompot @ Sun, 23 Jan 2011 - 23:42) *
1. Tak, przede wszystkim sprawdzić opony. Spróbuj z jakimikolwiek kołami, które podejdą. Opony mogą być wyząbkowane-geometria lub mieć wady fabryczne bądź wynikające z eksploatacji. Po drugie, oczyszczono piasty przy zakładaniu tarcz hamulcowych? Raczej tak, ale to tez może być przycyzna.

2. Zamke centralny, przynajmniej w VAG, ma chyba swój własny moduł, jesli nie, to idzie to pod komfort. Można sprawdzić błędy, aczkolwiek może to być też problem czystpo mechaniczny, na początek może komputer, albo ściągnięcie i poprawne założenie boczku połączone z diagnostyką zamka.

Pozdrawiam

Ad 1) dzieki. Ale jezeli to wina opony, to czy wywazarka bedzie pokazywala ze wszystko jest ok?
Sprobuje jeszcze z tymi piastami, zaczelo sie to wlasnie po wymianie tarcz.
Czacza
Nie wszystko pokaże wyważarka. Stąd konieczność sprawdzenia na innym komplecie kół.
canar
Ostatnio słyszałem gdzieś, że wyważarki potrafią ponoć sprawdzać stan opony czujnikami i kompensować bicie spowodowane eksploatacja, drogi i rzadki sprzęt ponoć, słyszał ktoś o tym, czy ktoś mi wciska kit?smile.gif

Ad BMW X5, jakie to bicie? Jesteś pewien, że to koła? Przy przyspieszaniu i hamowaniu np silnikiem nie ma różnicy? Nie strasze, ale tak dla potomności napisze, ze w e90 330xd brata ostatnio przy takich objawach jak napisalem( inne wibracje przy przyspieszaniu, hamowaniu silnikiem ale tylko w okolicach 90-120 km/h ) w krótkim czasie strzelil wal napedowy.. Po wymianie cisza.
Jeffrey
I jak już przy wyważaniu jesteśmy to ja mam takie pytanie: Czy jak sobie wyważę koła a np na drugi dzień auto pójdzie dajmy na to na zmiane drążków gdzie koła musza być odkręcane to trzeba je wyważac od nowa czy nie?
pavel
CYTAT(Jeffrey @ Mon, 24 Jan 2011 - 16:59) *
Czy jak sobie wyważę koła a np na drugi dzień auto pójdzie dajmy na to na zmiane drążków gdzie koła musza być odkręcane to trzeba je wyważac od nowa czy nie?


nie trzeba
kamil.k
rottie wyważałes koła na zwykłej wyważarce ?? jest tez metoda wyważania na aucie i ona powinna pomóc

jak pewnie zauważyłes tarcze waża swoje,koła tak samo a na wyważarke zakładaja tylko samo koło i wyważaja je z pewnym błedem bo idealnie się nie da itd. jesli przykręci sie koło i bład wyważenia tarczy i koła sie zsumuja to może tak być że masz drgania.możesz pokombinowac z innymi kołami albo swoje zamienic stronami albo przykrecac je obracajac wzgledem piasty czyli za każdem razem na inne sruby.masz rostawc 5x120 wiec kazde koło możesz dokreci na 5 sposobów smile.gif


mi sie nie podoba jeszcze to że masz takie duże koła w ciężkim aucie na plastikowych pierscieniach centrujacych.sporo osób co ma takie pierscienie w zwykłych autach ma problem z drganiami .mozesz też założyc nowe pierscienie bo koszt chyba nie wielki

Joker
CYTAT(rottie @ Sun, 23 Jan 2011 - 23:28) *
Czy to mozliwe ze bije przez opone a na wywazarce pokazuje idealnie?

Tak, jest to jak najbardziej możliwe, ja tak miałem, do tego wielu wulkanizatorów powie Ci to samo.

To co mówi Kompot o doczyszczeniu piast też ma ogromne znaczenie. Czasem jak zostanie choć troszkę brudu, który może nie być widoczny takie jaja się zdarzają. Nie czuć tego przy 15" calach, przy 16-17" już sprawia to problemy, co dopiero gdy zaczynamy mówić o promieniu wydłużonym z racji 20-calowej felgi.
wiotki
1.9 tdi vag , do pompy dochodzi ropa bez powietrza , za pompą już z powietrzem , do tego nie trzyma (cofa się ropa) , co mogło się zepsuć ? Poza tymi faktami chodzi normalnie .
m!xeR
Jaką siłę należy przyłożyć do pedału sprzęgła aby wysprzęglić stockowe sprzęgło w sr20det, fajnie gdyby odpowiedzi padały w kg, oczywiście rozumiem,że będą w mniejszym lub większym przybliżeniu. Kiedyś gdzieś wyczytałem,że siła wymagana do użycia sprzęgła nie może przekroczyć 40kN ale jak to sobie przeliczyłem na kg to powychodziły jakieś dzikie wartości.
Czacza
40kG to byłoby sporo. Stawiam, że przy nowym sprzęgla to w okolicach kilkunastu kG, skoro w większości aut bez trudu naciska się pedał sprzęgła ręką.
Skiba
40kN to 40 000 kG wink.gif

jesli zas chodzi o sile wlaczania to obstawiam od 8 do 10 kg czyli ~100N (kG)
Krisss
CYTAT(Neo3 @ Tue, 25 Jan 2011 - 07:50) *
40kN to 40 000 kG wink.gif

jesli zas chodzi o sile wlaczania to obstawiam od 8 do 10 kg czyli ~100N (kG)

Fakt, że już od dawna nie chodzę do szkoły i mogło się coś zmienić wink.gif tongue.gif ale 40kN to chyba ok. 4000kG
Czacza
1kN to ok 98,1kG
Marlon
http://pl.wikipedia.org/wiki/Niuton
1 N to siła, z jaką trzeba działać na ciało o masie 1 kg, aby nadać mu przyspieszenie równe 1 m/s²
Krisss
CYTAT(Czacza @ Tue, 25 Jan 2011 - 09:36) *
1kN to ok 98,1kG

Akurat w drugą stronę wink.gif

981N to 100kG co daje 1kN = 101,9kG

Oczywiście jeżeli przyspieszenie ziemskie przyjmujemy w zaokrągleniu jako 9,81 m/s2.
Skiba
fakt ja sam zamieszalem (zaspany jeszcze widocznie bylem) ale generalnie chodziło mi o nie mieszanie kilograma siły kG z kilogramem kg wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.