Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
usuniety
Jeśli założę w swoim 206 bilsteiny b8 na tylnej osi do nie obniżonej belki to zabiję szybciej belkę / amortyzatory?
hz10
to zależy jakie kupisz amory czy do obniżonej czy do serii i raczej o nie bym sie bał i właściwości jezdne a nie o belke.
BeeMiX
Czy padniete 177KM 3.0 TiD w Saabie mozna zastapic 184KM 3.0 CDTI z Opla ? Spotkał się ktoś ze stukaniem przy obciazeniu w tym silniku ? Na jałowych cisza
burski
Na pewno każdy spotkał się lub spotka się z osuwaniem tulei cylindrowej w tym piecu.
Andrzej87
Które panewki korbowodowe do M54B30 wybrać? Mahle, Kolbenschmidt czy Glyco?

Pozdrawiam
maaaad
Ja do m52b28 brałem Kolbenschmidt, częściej polecane (również na tym forum) niż Glyco (które pewnie też nie są złe smile.gif ).
Póki co, u mnie wszystko gra (ok. 5 tys. przebiegu).
TeddyBear
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Skoda-...TDI-103kW-140KM
Realne te parametry na boksie ? Do firmówki więc raczej nic innego nie wchodzi w grę.
Salieri
Pacjent Audi A6 C6 2007 3.0tdi, silnik asb, skrzynia nie pamietam niestety, ale automat tongue.gif
Czy da sie zresetowac ustawienia skrzyni biegow? Ona podobno sie adaptuje do stylu jazdy kierowcy - to prawda?
Moja skrzynia generalnie chodzi fajnie, gładko zmienia biegi i nie szarpie, ale tak jakby nie trzyma biegów (dopiero na 5 i 6 biegu wystepuje jakby lock shift czyli po puszczeniu gazu obroty spadaja w miare zwalniania samochodu). Na trybie sport biegi trzyma elegancko, zwalnia silnikiem itd wink.gif
Podobno to jest kwestia adaptacji lub zmiany programu.
Jesli adaptowac w ten sposob sie nie da, to czy i kto moglby zmodyfikowac program skrzyni? Sportmile? Czy koszt takiej modyfikacji jest pdoobny do virusa do silnika?

Dodam, ze jezdzilem 7 sztukami a6 c6 i w sumie w kazdej skrzynia pracowala i zmieniala biegi inaczej.
Andrzej87
Ktoś coś jeszcze o panewkach do M54 się wypowie?
iceman_n
w jaki sposób pracuje wahacz taki jak na zdjęciu z takim poliuretanem? taka tuleja nie ogranicza ruchów góra-dół?

kubas181
a dlaczego mialaby to robic?


Mam nadzieje, ze mowisz o tej przedniej tulei wink.gif
iceman_n
CYTAT(kubas181 @ Sun, 21 Dec 2014 - 20:50) *
a dlaczego mialaby to robic?


Mam nadzieje, ze mowisz o tej przedniej tulei wink.gif


chodzi mi o tylną (patrząc od przodu auta), tą dużą - w serii ma ona takie wycięcia, no i zastanawiam się czy na dziurawą drogę nie lepiej zostawić seryjną gumę, żeby nie ograniczać skoku zawieszenia (jeśli mam racje, oczywiście biggrin.gif)
kepa416
Mi się wydaje że takie jest właśnie zadanie tego elementu czy to guma czy PU to jego zadaniem jest ograniczenie ruchu.
kubas181
ta tylna poduszka nie ogranicza ruchu wahacza gora-dol tylko prawo-lewo. Poliuretan (?) zaklada sie po to zeby ograniczyc ten ruch.


chcecie to sprawdzic empirycznie to jedzcie autem, ktory ma taki wahacz (a3, golf IV i pewnie jeszcze pare z grupy VAG) na szarpaki i wtedy dokladnie widac o co kaman wink.gif
siewcu
jeśli to z aut na płycie golfa mk4, to zobacz na tuleję z s3 - ona nie ma tych wycięć...
Andrzej87
Możecie polecić w Warszawie dobry zakład malujący proszkowo, żeby z głową pomalował wahacze, belki zawieszenia i inne podobne?
Misior
Wydaje mi się że nie rozumiecie o co chodzi iceman'owi.
W s3 ta tuleja jest pełna ale jest wykonana z gumy i tą tulejką metalową w środku nawet palcami można minimalnie ruszyć. Wahacz jak pracuje góra/dól to ta tulejka metalowa stoi pionowo a wahacz się rusza na gumie. Natomiast na poliuretanie na pewno będzie to trochę ograniczone.
tomek 1980
Witam, spotkałem się kilka razy, z wypowiedziami ludzi, że od politurenów pękają wahacze, zależy też na pewno jakiego koloru (jaka twardość).
Sam założyłem do siebie tuleje z audi S3 i po dziurach, jest ciut głośniej w samochodzie, ale sprawują się o niebo lepiej niż ori tuleje z dziurami.
Pozdrawiam.
iceman_n
dzięki za odpowiedzi wink.gif
chodziło mi dokładnie o to co świetnie opisał Misior

właściwie to można łatwo sprawdzić zostawiając z jednej strony zwykłą tuleje i podnosząc auto więc zobaczym tongue.gif
Vendorowicz
Robię teraz cały układ hamulcowy: wyrzucam ABS, większe tarcze, większe zaciski, hydrauliczny ręczny itp. Robić wszystko na przewodach miedzianych, a tylko w miejsce gumowych dać przewody w oplocie czy całość dać w oplocie bez wyjątku?
MuMineQ
Gdzieś kiedyś coś czytałem, że na KAŻDY samochód który ma 25lat można dostać 50% zniżki na OC od wyliczonej stawki jeżeli jest się członkiem Automobilklubu.
Ktoś z was się z tym spotkał? Mam się zapisać, opłacić składkę członkowską na rok i już mam przy zawieraniu kolejnej umowy OC o 50% taniej? Każde TU mi to uzna?

OK juz chyba znalazłem:

http://www.klasyczny.com/70-znizki-na-ubezpieczenie-klasyka/

"Dla WSZYSTKICH właścicieli aut, które mają co najmniej 25 lat (czyli rok produkcji to 1987) i są zrzeszeni w PZM (czyli jakimkolwiek automobilklubie) przysługuje dokładnie 70% DODATKOWEJ zniżki na ubezpieczenie OC od aktualnej składki!"
matteusz
Ktoś wie z autopsji jaka jest różnica w masie między e36 a e46 w podobnym wariancie silnikowym? Dla 328i wg danych fabrycznych wychodzi 65kg. Serio ta różnica może być taka mała? Myślałem że to bardziej 150-200kg
hz10
jest dokładnie tak jak piszesz. 150 kilo więcej waży e39.
matteusz
Rozumiem, dzięki za odpowiedź smile.gif
siewcu
czy w aucie rwd sama zmiana dyferencjału na krótszy(w tym przypadku e36 328) wpłynie bezpośrednio na moc silnika? jeśli tak, to dlaczego?
matteusz
A czemu miałaby wpłynąć? Co ma piernik do wiatraka? wink.gif
Tommo
CYTAT(siewcu @ Wed, 24 Dec 2014 - 20:37) *
czy w aucie rwd sama zmiana dyferencjału na krótszy(w tym przypadku e36 328) wpłynie bezpośrednio na moc silnika? jeśli tak, to dlaczego?

Przełożenie nie zmienia mocy silnika, tak samo jak zmiana przerzutki w rowerze nie powoduje, że masz więcej pary w nogach. Natomiast pozwala w bardziej efektywny sposób ją wykorzystać.
siewcu
ja ostatnio przeczytałem tekst tunera do klienta w stylu "zapraszam na pomiar po zmianie przełożenia" i zacząłem się zastanawiać... zadałem pytanie o treści "to ja proszę o dokładne wyjaśnienie w jaki sposób przełożenie skrzyni biegów wpływa na moc silnika, chętnie uzupełnię braki w wiedzy." na co dostałem odpowiedź "dokładnie tak moze zmienić sie moc na kołach nieznacznie bo nie znacznie ale moze oraz przebieg mocy sa ta minimalne zmiany ale sa ponieważ sa inne obciążenia i inaczej wyglądają straty związane z przeniesieniem mocy na koła. Jesli zmienimy znacznie przełożenie to moze okazać sie ze silnik sie dusi w pewnym zakresie obrotowym i należy wykonać korektę oprogramowania zaznaczam sa ta minimalne różnice ale występują (testowane)" i teraz się drapię w głowę, co ma jedno do drugiego... co ciekawe, ktoś inny mówił mi, że ponoć wiele osób po założeniu krótszej skrzyni stroiło od nowa auta, bo przestawały jechać w niektórych zakresach obrotów..
Tommo
Bo źle dobrane przełożenia do charakterystyki silnika mają negatywny wpływ na osiągi samochodu. Ale nie ma to nic wspólnego z mocą jaką generuje sam silnik.
siewcu
no to wiem, że przez złe proporcje między przełożeniami silnik może wypadać z zakresu obrotów użytecznych, natomiast jedyne co jak na logikę to faktycznie kwestia obciążenia silnika - ale jeśli dobrze kombinuję, to kwestia dobrego zrobienia mapy pod obciążenia ciut wyższe i ciut niższe niż te, przy których auto było hamowane...
Tommo
Prawidłowa zasada powinna być taka, że przełożenia dobiera się pod silnik a nie odwrotnie. W sporcie są jeszcze inne czynniki, jak uwarunkowania na torze ale to już inny temat.
Poza tym, jeżeli przełożenie miałoby jakiekolwiek znaczenie na moc silnika, to pomiary i sens hamowni silnikowych byłby zerowy a tak zdecydowanie nie jest.
mate96
No chyba, że mówimy o stratach na układzie napędowym. W tym przypadku może nowy dyfer ma większą sprawność niż stary wink.gif W mojej opinii tuner się trochę pogubił.
Misior
Dawno temu byla taka akcja w polonezach. Ludzie mysleli ze szybciej pojedzie po zmianie skrzyni z czworki na piatke. A tu zonk bo piątka była tak zestopniowana ze seryjny silnik na 5 biegu wogóle sie nie rozpędzal bobylo za duze obciązenie i auto jechalo szybciej na czwórce niz na piątce. Moze stąd tuner brał nauki smile.gif
KaloUcho
Tzw nadbieg stosowany jest w większości aut, aby można było bardziej ekonomicznie podróżowac, a nie bic rekordy predkosci na ostatnim biegu. Sytuacja nie tylko znana w polonezie, ale to jest oczywista oczywistosc, że majac przełożenie 4b 1, a 5b <1 szybciej będzie na 4. Nie zmienia to faktu, że moc silnika się nie zmienia.
Tuner raczej puscił tzw "chłyt marketingowy". Jedyne co to może zmniejszyc wspomniane starty napedu. Przez poprawienie softu, wiadomo, że mozna "próbowac" dopasowac charakterystykę silnika do "nowego" napędu i uzyskac poprawę np w przyspieszeniu na poszczególnych biegach. Niemniej jednak moc mierzona na biegu bezpośrednim powinna przedstawaic się podobnie.
matteusz
CYTAT(KaloUcho @ Thu, 25 Dec 2014 - 22:29) *
oczywista oczywistosc, że majac przełożenie 4b 1, a 5b <1 szybciej będzie na 4.

IMO nie jest to wcale takie oczywiste, no chyba że auto nawet tej czwórki nie jest w stanie do końca dokręcić wink.gif
KaloUcho
Przepraszam, za gafę, tekst o 4 i5 biegu odniosłem do samego poldaka, który miał braki mocy. Wiadomo, że jeżeli mamy tyle mocy, aby rozpędzic samochód do max wartości, to na niższym przełożeniu biegu polecimy szybciej.
usuniety
Pamiętam, że niedawno na forum przewijał się temat klap w kolektorze ssącym w 3.0 tdi od Audi... kojarzy ktoś może? Bo nie mogę tego odkopać.
Cezareus
Jaki jest cel wymiany zestawu rozrządu na zestaw bez hydronapinacza? Mowa o 1.8t 20vt. Chodzi tylko o wyeliminowanie potencjalnego źródła awarii jakim jest napinacz?
iceman_n
t-jet 120koni ma taki sam dół silnika jak wersja 150 czy są różne?
Aval
Podobno słupek różni się tylko wałkami, albo nawet wałkiem (czyli dół taki sam) - ale, choć z kilku źródeł, to wiedza internetowa.
matteusz
Panowie, zmieniam w aucie deskę rozdzielczą i w związku z tym demontuję wiele plastików. W ich porowatej strukturze zgromadziło się przez lata dużo syfu, którego chciałbym się w miarę możliwości pozbyć. Co zrobić w takiej sytuacji? Wrzucić je na kilka godzin do jakiejś miski z wodą? Może wodą z jakimś dodatkiem? Ma ktoś jakiś patent jak przywrócić im czystość i świeży wygląd?
Salieri
matteusz, kup sobie specyfik dimmer - sluzy do zmywania smaru, ale ja tym np pralem mocno zabrudzona jasna tapicerke w samochodzie.
Tylko nie przesadz z proporcja dimmera z woda, jak bedzie zbyt stezony to Ci porozpuszcza plastik. Musi byc co najmniej ze 30-40 czesci wody do 1 czesci dimmera wink.gif ale syf z plastiku sam wyplywa z porow, nie trzeba szorowac.
Podobnie działa pianka STP ale jest droga (jakies 25zł za puszkę) a dimmer litrowy kolo 35zł ale ja go uzywam od 5 lat i jeszcze nie zuzylem calego.
siewcu
pytanie z innej paki.
passat b5 2.5 v6 tdi, po remoncie głowic i wymianie rozrządu - nie chce odpalać, a jak już odpali, to kosmicznie kopci. jeszcze nie był podłączany pod kompa. kwestia pompy czy bardziej kąta wtrysku?
matteusz
CYTAT(Salieri @ Mon, 29 Dec 2014 - 11:32) *
matteusz, kup sobie specyfik dimmer - sluzy do zmywania smaru, ale ja tym np pralem mocno zabrudzona jasna tapicerke w samochodzie.
Tylko nie przesadz z proporcja dimmera z woda, jak bedzie zbyt stezony to Ci porozpuszcza plastik. Musi byc co najmniej ze 30-40 czesci wody do 1 czesci dimmera wink.gif ale syf z plastiku sam wyplywa z porow, nie trzeba szorowac.
Podobnie działa pianka STP ale jest droga (jakies 25zł za puszkę) a dimmer litrowy kolo 35zł ale ja go uzywam od 5 lat i jeszcze nie zuzylem calego.

Dzięki, chyba nawet mam dimer w domu, więc zaraz wypróbuję smile.gif
*Pinio
+1 dla Dimmera . myłem tym plastiki w dupowozie a nawet fotele( oczywiście latem) rozpuszcza wszystkie syfy łącznie z nalotem od tytoniu z plastików smile.gif
matteusz
Kurde, Panowie, rzeczywiście dobrze ten dimer wszystko rozpuszcza, najgorsze że kolor na plastikach też chyba trochę rozpuścił tongue.gif Chociaż tego akurat nie jestem pewien, po wyschnięciu wydają się trochę wyblaknięte, ale nie wiem czy rzeczywiście coś jest na rzeczy czy to tylko kontrast suche vs mokre. Dałem proporcje 1:50.
Salieri
No to musisz zwiekszyc jeszcze ilosc wody wink.gif a przede wszystkim porzadnie wstrzasnac dimerem przed rozmieszaniem (nie wiem czy masz przezroczysta butelke ale on jest dwuskladnikowy).

Ja po czyszczeniu plastikow i tak zawsze uzywalem czegos dodatkowo do zaimpregnowania, chociazby plaka albo Sonaxa xtreme do plastikow (swoja droga polecam bo daje fajny matowy efekt i palstiki sa takie jakby swieze biggrin.gif )
tomek 1980
Witam, według mnie, to może nie rozpuszcza plastików w sensie, ze są wyblaknięte, ale zmywa z nich wszystkie brudy, czy pozostałości z jakiś plaków, itp. Plastik jest świeży jak z fabryki. Wystarczy czymś natłuścić i będzie git. wink.gif
Pozdrawiam.
matteusz
tomek_1980, chyba masz rację, popsikałem jakimś sprayem do kokpitów, który znalazłem w garażu i wygląda ok. Chyba zaryzykuję i pozostałe plastiki też tym potraktuję, bo po wczorajszym to trochę się wystraszyłem i zrezygnowałem tongue.gif
Salieri
ja kiedys tym nawet podsufitke w starym aucie pralem, wiec jak madrze dobierzesz proporcje to wszystko bedzie ok smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.