Feno
Wed, 06 Oct 2010 - 20:32
matteusz dziś na forum gdzieś wyczytałem, że rozsądnie jest pozostać przy mocy dochodzącej do 300KM. Potem zaczynają się ostre schody, również te finansowe.
edit: w tym temacie
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...40&start=40
matteusz
Wed, 06 Oct 2010 - 20:56
Feno, dzięki. Też to czytałem. Generalnie chodzi mi o to, że jest na sprzedaż takie właśnie auto, czyli ktoś tą kasę już wpakował. Chciałbym wiedzieć, czy po zakupie takiego auta można nim normalnie jeździć na codzień, czy trzeba się będzie co tydzień stawiać u tunera na korekty softu i inne tajemne zabiegi, żeby auto cały czas sprawnie jeździło. Zakładamy, że setup auta jest rozsądny, auto nie jest zakatowane i będzie eksploatowane z głową.
pinin
Wed, 06 Oct 2010 - 23:14
Przy takich mocach, o ile jest to passat/a4 to idzie się w 2.7bit. Taka moc z 1.8T to loteria. Jeden jeździ przez 2 tygodnie i nic nie robi, a drugi co 3 dni wzywa lawetę. Generalnie jako 2 auto to tak, a jako dupowóz to szczerze: odradzam. Po kolejnej wizycie w warsztacie, gdy już poznasz mechaników z imienia znudzi Ci się to.
MrUw@
Wed, 06 Oct 2010 - 23:57
jest jakis katalog pokazujacy jak w orginale powinny isc paski klinowe ?? Widzialem kiedys takie cos ale w internecie niemge znalezc... albo moze ma ktos fote jak ma to wygladac w T4 2,4D z klimą i bez... mam 2 jednakowe auta w jednym magik dolozyl klime(ale paski idą inaczej niz w tym drugim) i scina paski od tygodnia niemoge dojsc co jest spierdzielone... w ostatecznosci wymienie sprezarke, altka i łapy i 2 paski... ale moze da sie taniej... tylko zero zdjec tych silnikow w necie...
peerbe111
Thu, 07 Oct 2010 - 00:02
Autodata nie ma?
Andrzej87
Thu, 07 Oct 2010 - 09:01
Witam
Gdzie dostanę opaski ze zdjęcia niżej? Najlepiej w Warszawie, ale jakieś sklepy wysyłkowe też mile widziane.
Pozdrawiam
andre2000
Thu, 07 Oct 2010 - 11:16
Witam, czy ktos orientuje sie czy przekladnia golf V jest identyczna jak leon 2?z tego co mi wiadomo to tak a moja juz stuka i musze wymienic...musze sie upewnic.
Jedenasty
Thu, 07 Oct 2010 - 16:12
odgrzewa temat odważników na zaciskach bo mam wkońcu fotkę, aha i okazało się ze tak jest na obu z przodu, z tyłu takiej zmoty niema
pzdr
pavel
Thu, 07 Oct 2010 - 16:20
CYTAT(AWSA @ Thu, 07 Oct 2010 - 16:12)
odgrzewa temat odważników na zaciskach bo mam wkońcu fotkę, aha i okazało się ze tak jest na obu z przodu, z tyłu takiej zmoty niema
pzdr
te odważniki w tym miejscu są kompletnie pozbawione sensu
the.wolf
Thu, 07 Oct 2010 - 16:42
niezle jaja z tymi odwaznikami
rownie dobrze mozna przykelic je sobie na szybę
ryczko100
Thu, 07 Oct 2010 - 16:58
Wracam późną porą do domu, hamuje przed światlami a lewym pasem pocina jakieś wiejskie corrado. z zacisków lecą zajebiste iskierki więc pytam się delikwenta na CB czy nie zauważył że coś dzieje się z hamulcem. i co ? gośc mówi ze kupił klocki "tuningowe" które mają w okładzinach coś co zajefajnie iskrzy
gdzie takie klocki można kupić ?
jagus
Thu, 07 Oct 2010 - 17:01
a ryzyko pozaru w lecie (lasy, trawy itd)
mate96
Thu, 07 Oct 2010 - 17:08
CYTAT(Andrzej87 @ Thu, 07 Oct 2010 - 09:01)
Witam
Gdzie dostanę opaski ze zdjęcia niżej? Najlepiej w Warszawie, ale jakieś sklepy wysyłkowe też mile widziane.
Pozdrawiam
grupa vw ich uzywa. Do dostania w ASO tylko bez numeru czesci nie masz co podchodzic wiec najlepiej dowiedz sie w jakim aucie grupy oslona przegubu ma taka opaske
Andrzej87
Thu, 07 Oct 2010 - 18:02
mate96 wyciągnąłem je z BMW E-39. Są także w moim E-36 np. na paliwowych przewodach i chyba na podciśnieniowych niektórych. Nie zakładam skręcanych, bo wydaje mi się, że mogą być za słabe.
Pozdrawiam
MrUw@
Thu, 07 Oct 2010 - 19:44
skrecane bedą też dobre o ile srubka niebedzie o nic chaczyc... a dostaniesz w kazdym sklepie typu "GWINT" "SRUBKA" itp...
canar
Thu, 07 Oct 2010 - 20:50
nie moge nigdzie konkretnej odpowiedzi znalezc..
1.bmw e36, przy 6k obrotów gdy leci bokiem na jedynce, nie da sie wbić dwójki.. Problem wystepował też podczas jazdy na wprost jednak robiąc to duużo wolniej i dokładniej, tracąc w zasadzie troche przyspieszenia da sie to zrobić. Możliwe ze to jakieś poduszki pod silnikiem/skrzynią?
2. Ten sam pacjent, po zatrzymaniu auta na dojezdzie do skrzyżowania, kiedy wbijam pierwszy bieg cos stuka z tylu. To samo przy dynamicznej zmianie każdego innego biegu na każdy inny..martwić się/wymieniać pilnie most np?
szczególnie boli pkt 1. wstyd trochę wychodząc z małego ronda na jedynce zapinać trójkę, nawet jak nikt nie patrzy:P
Joker
Thu, 07 Oct 2010 - 20:57
A ze sprzęgłem masz wszystko ok?
Ad. 2. Norma w "ujeżdżanych" Beemkach
prawodopodobnie łozysko na wale. Niekoniecznie się martwić ale z czasem z czasem...
canar
Thu, 07 Oct 2010 - 20:59
thx za odp.
sprzęgło zmienione tydzień temu i jest miód malina..
najgorsze ze brakło mi pomysłu na szukanie w google co to może być
k-meal
Thu, 07 Oct 2010 - 22:25
w czym problem jesli dwojka zgrzyta? jak jade bardzo powoli w wbijam z 1 na 2 albo z 3 na 2 to jest ok, ale wbijajac "normalnie", to nie ma opcji, zeby nie zgrzytnelo.
inne biegi wchodza idealnie.
o skrzyniach nie mam zielonego pojecia.
chodzi o punto hgt, a skrzynia jest od delty.
synchronizator dwojki?
kompot
Thu, 07 Oct 2010 - 22:29
CYTAT(Andrzej87 @ Thu, 07 Oct 2010 - 09:01)
Witam
Gdzie dostanę opaski ze zdjęcia niżej? Najlepiej w Warszawie, ale jakieś sklepy wysyłkowe też mile widziane.
Pozdrawiam
Z tego co usłyszałem w dziale części, tych opasek już nie ma w sprzedaży, zastępują je skręcanymi. Więc myślę, że spokojnie możesz założyć skręcaną. U mnie była chyba na EGR.
pavel
Thu, 07 Oct 2010 - 22:37
CYTAT(k-meal @ Thu, 07 Oct 2010 - 22:25)
w czym problem jesli dwojka zgrzyta? jak jade bardzo powoli w wbijam z 1 na 2 albo z 3 na 2 to jest ok, ale wbijajac "normalnie", to nie ma opcji, zeby nie zgrzytnelo.
inne biegi wchodza idealnie.
o skrzyniach nie mam zielonego pojecia.
chodzi o punto hgt, a skrzynia jest od delty.
synchronizator dwojki?
tak- uszkodzony synchronizator dwójki, prawdopodobnie pęknięty
Joker
Thu, 07 Oct 2010 - 22:38
CYTAT(k-meal @ Thu, 07 Oct 2010 - 22:25)
synchronizator dwojki?
Na 90%
EDIT: Paweł szybszy
Grzesi(E30)k
Thu, 07 Oct 2010 - 23:43
Co do tych opasek to sa jeszcze takie z metalową kuleczką. Zaciskasz i trzyma. Jednorazówka jak nie daj Boże coś nie tak założysz to od razu rozcinaj i śmietnik
Jedenasty
Fri, 08 Oct 2010 - 00:14
wiem ale one są tak równiutko przyklejone z obu stron że aż wydaje się to niemożliwe by było to pozbawione sensu
pzdr
CYTAT(the.wolf @ Thu, 07 Oct 2010 - 16:42)
niezle jaja z tymi odwaznikami
rownie dobrze mozna przykelic je sobie na szybę
pavel
Fri, 08 Oct 2010 - 00:25
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 07 Oct 2010 - 23:43)
Co do tych opasek to sa jeszcze takie z metalową kuleczką. Zaciskasz i trzyma. Jednorazówka jak nie daj Boże coś nie tak założysz to od razu rozcinaj i śmietnik
te jednorazówki wcale nie sa takie jednorazowe- wystarczy troche rozgiąć tą pętelkę i opaskę można zdjąć oraz ewentualnie ściskając pętelkę jakimiś obcęgami ponownie ją założyć w to samo miejsce. Problemem jest mała uniwersalność tego rodzaju opasek gdyż są one bardzo precyzyjnie obliczone do średnicy konkretnych złączy
Andrzej87
Fri, 08 Oct 2010 - 00:33
Kurcze kupiłem już nawet szczypce do tych opasek, a samych opasek nie mogę znaleźć.
Może znacie dokładną nazwę tego rodzaju opasek, bo szczypce były zatytułowane do opasek uszkowych, ale pod tym hasłem nie mogę znaleźć samych opasek.
Czacza
Fri, 08 Oct 2010 - 07:21
Andrzej87
Fri, 08 Oct 2010 - 10:41
Dzięki chłopie.
k-meal
Fri, 08 Oct 2010 - 11:50
Dzieki za pomoc ze skrzynia.
Kolejne pytanie: kupuje auto w komisie i po pewnym czasie pada silnik. Jak to jest wg przepisow? Po jakim czasie komis moze sie na mnie wypiac, a przez jaki czas obowiazuje jakakolwiek gwarancja?
Pozdr.
matteusz
Fri, 08 Oct 2010 - 13:42
CYTAT(pinin @ Wed, 06 Oct 2010 - 23:14)
Przy takich mocach, o ile jest to passat/a4 to idzie się w 2.7bit. Taka moc z 1.8T to loteria. Jeden jeździ przez 2 tygodnie i nic nie robi, a drugi co 3 dni wzywa lawetę. Generalnie jako 2 auto to tak, a jako dupowóz to szczerze: odradzam. Po kolejnej wizycie w warsztacie, gdy już poznasz mechaników z imienia znudzi Ci się to.
Jeżeli nie robienie nic przez 2 tygodnie, to już dużo, to ja dziękuję za takiego dailydrivera
Czy to normalne, że przy wbijaniu jedynki kiedy auto jest w ruchu (nawet jeżeli bardzo powoli się toczy), czuć wyraźny opór, który trzeba przełamać, a gdy auto stoi nic takiego nie występuje? Mam tak w skrajnie różnych autach, więc pewnie to normalne, ale chciałbym się upewnić i ewentualnie dowiedzieć dlaczego tak się dzieje
Joker
Fri, 08 Oct 2010 - 14:36
CYTAT(matteusz @ Fri, 08 Oct 2010 - 13:42)
Czy to normalne, że przy wbijaniu jedynki kiedy auto jest w ruchu (nawet jeżeli bardzo powoli się toczy), czuć wyraźny opór, który trzeba przełamać, a gdy auto stoi nic takiego nie występuje? Mam tak w skrajnie różnych autach, więc pewnie to normalne, ale chciałbym się upewnić i ewentualnie dowiedzieć dlaczego tak się dzieje
Tak, jest to normalne.
Leo
Fri, 08 Oct 2010 - 14:38
jedynka nie jest synchronizowana zazwyczaj ? tak coś mi się kojarzy...
matteusz
Fri, 08 Oct 2010 - 14:44
Wielkie dzięki
Ale rozumiem, że takie wbijanie jedynki nie czyni żadnych szkód? Starsi kierowcy mówią, ze jedynkę można wbijać tylko gdy auto stoi, ale z tego co wiem to można to włożyć między bajki. Right?
Tommo
Fri, 08 Oct 2010 - 14:46
CYTAT(Leo @ Fri, 08 Oct 2010 - 14:38)
jedynka nie jest synchronizowana zazwyczaj ? tak coś mi się kojarzy...
jest,pomyliłeś ze wstecznym.
the.wolf
Fri, 08 Oct 2010 - 14:59
CYTAT(matteusz @ Fri, 08 Oct 2010 - 14:44)
Wielkie dzięki
Ale rozumiem, że takie wbijanie jedynki nie czyni żadnych szkód? Starsi kierowcy mówią, ze jedynkę można wbijać tylko gdy auto stoi, ale z tego co wiem to można to włożyć między bajki. Right?
no jak?
a jak zrobisz ciasny nawrot? jeden wbijasz przy predkosci na jaka skrzynia pozwala.
Joker
Fri, 08 Oct 2010 - 15:05
CYTAT(the.wolf @ Fri, 08 Oct 2010 - 14:59)
jeden wbijasz przy predkosci na jaka skrzynia pozwala.
oby nie na siłę (z wyczuciem) i w miarę spokojnie (nie gwałtownie) bo posadzimy synchronizator
matteusz
Fri, 08 Oct 2010 - 15:14
Czyli tak jak myślałem. Dzięki raz jeszcze.
the.wolf
Fri, 08 Oct 2010 - 15:42
CYTAT(joker @ Fri, 08 Oct 2010 - 15:05)
oby nie na siłę (z wyczuciem) i w miarę spokojnie (nie gwałtownie) bo posadzimy synchronizator
oj tam oj tam
Joker
Fri, 08 Oct 2010 - 15:45
Są skrzynie, które nie wybaczają - wtedy oj tam oj tam parę stów w tą , parę stów w tą
K@rol
Fri, 08 Oct 2010 - 17:19
Witam. Panowie mam problem z hamulcami.
Po odpaleniu auta i ruszeniu ABS działa, ale hamulce słabo hamują, bardzo słabo, pedał hamulca jest dość twardy. Po kilku hamowaniach zapala mi się kontrolka ABS i abs przestaje działac,ale za to hamulce hamują świetnie
Co to wina pompy? Co może być przyczyną?
Auto to poliftowa Vectra z 2000r DTI 16v
Czacza
Fri, 08 Oct 2010 - 19:53
Kiedy wymieniałeś płyn?? Stawiam jednak na modulator...
K@rol
Fri, 08 Oct 2010 - 22:39
Czacza, za mojej kadencji wymieniany nie był
myślisz,ze może to być wina płynu?
bezduszny
Fri, 08 Oct 2010 - 22:44
Zacznij od płynu.
Dobrze by było rozebrać i obejrzeć wszystkie zaciski by wyeliminować jakiś problem z nimi.
caro86wlkp
Fri, 08 Oct 2010 - 22:51
dobry gwint z regulacją twardości (np kw/koni) vs wyrób made in china z regulacją twardości, czy doświadczony kierowca może poznać że jedzie na jednym bądź drugim mimo ustawienia wysokości i twardości na identycznym poziomie?
K@rol
Fri, 08 Oct 2010 - 23:15
Ok, dzięki za rady, zajrze tam. Auto stało ze 3 lata, pewnie i tak ten płyn jest do wymiany... Pozdr.
Jarzyn
Sat, 09 Oct 2010 - 03:28
CYTAT(matteusz @ Fri, 08 Oct 2010 - 14:44)
Wielkie dzięki
Ale rozumiem, że takie wbijanie jedynki nie czyni żadnych szkód? Starsi kierowcy mówią, ze jedynkę można wbijać tylko gdy auto stoi, ale z tego co wiem to można to włożyć między bajki. Right?
To wynika z tego, że stare auta, typu maluch, trabant, nie miały zsynchronizowanej jedynki i faktycznie, auto musiało stać, żeby ją wbić.
Feluke
Sat, 09 Oct 2010 - 11:58
CYTAT(maciekj @ Sat, 09 Oct 2010 - 03:28)
To wynika z tego, że stare auta, typu maluch, trabant, nie miały zsynchronizowanej jedynki i faktycznie, auto musiało stać, żeby ją wbić.
Tylko mietusy tego nie potrafily zrobic bez zgrzytniecia.
the.wolf
Sat, 09 Oct 2010 - 12:10
CYTAT(Feluke @ Sat, 09 Oct 2010 - 11:58)
Tylko mietusy tego nie potrafily zrobic bez zgrzytniecia.
tak jak zmiana biegow bez sprzegla
Reaper
Sat, 09 Oct 2010 - 12:37
CYTAT(caro86wlkp @ Fri, 08 Oct 2010 - 22:51)
dobry gwint z regulacją twardości (np kw/koni) vs wyrób made in china z regulacją twardości, czy doświadczony kierowca może poznać że jedzie na jednym bądź drugim mimo ustawienia wysokości i twardości na identycznym poziomie?
Nawet niedoswiadczony odczuje roznice
caro86wlkp
Sat, 09 Oct 2010 - 19:38
nawet jak ustawienia twardości będą identyczne?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.