Woocashek
Sun, 29 May 2011 - 15:21
CYTAT(kamil.k @ Sun, 29 May 2011 - 14:31)
Woocashekjakie szkoły ukończyłes lub jesteś w trakcie ?? żeby dostac sie do warsztatu co przerabia auta do sportu musisz najpierw pogrzebać jakis czas przy zwykłych autach
Zrobiłem jeden poważny błąd polazłem za kasą a nie za pasją i jestem Informatykiem
Tyle że wiesz, tak napisałem tutaj żeby się gdzieś zaczepić ale tak do pomocy za free. Żeby się nauczyć czegoś i w razie czego żeby osoba której będę pomagał to żeby mi pomogła przy moim aucie.
Czacza
Sun, 29 May 2011 - 15:35
Nie zrobiłeś błędu. Kasa jest do pasji niezbędna.
kamyk
Sun, 29 May 2011 - 15:56
CYTAT(Woocashek @ Sun, 29 May 2011 - 15:21)
Zrobiłem jeden poważny błąd polazłem za kasą a nie za pasją i jestem Informatykiem
Tyle że wiesz, tak napisałem tutaj żeby się gdzieś zaczepić ale tak do pomocy za free. Żeby się nauczyć czegoś i w razie czego żeby osoba której będę pomagał to żeby mi pomogła przy moim aucie.
Jezeli dobrze pamietam to Brt (wlasciciel Tomaracing) jest programista z wyksztalcenia.
Feluke
Sun, 29 May 2011 - 19:12
CYTAT(Jeffrey @ Sat, 28 May 2011 - 21:28)
Zawsze słuzę pomoca!
Moje pytanie:
Czy zna ktoś sposób na długotrwałą i bezawaryjną eksploatację skrzyni w 4.0CDI w MB? Sypia się jak galerianki, a wiem ze tam jest jakaś pierdoła która to powoduje bo jest mnóstwo firm które ogłaszają się, ze usuwają ta usterkę ale ni cholery nie mogę dowiedzieć się co to jest...
Ta pierdola to 4.0 V8 w dieslu...
Stawiam ze przerobka to poprostu detuning w celu sciagniecia niutona lub przeniesienia go wyzej. Najbardziej zabojcze dla automatu jest ruszanie pelnym gazem kiedy to skrzynia przyjmuje najwieksze baty.
frugopl
Sun, 29 May 2011 - 21:34
Czy istnialo cos takiego jak chip Imrshera do BMW E34 540 ? Jezdzi taka w moim miescie i chlopaki twierdza, ze ma wlasnie tego chipa na 350 KM
Co by trzeba bylo zrobic, zeby osiagnac taka moc w tym aucie?
kamil.k
Sun, 29 May 2011 - 21:53
od kiedy ta firma brała sie za tuning BMW ??
frugopl
Sun, 29 May 2011 - 22:46
Tez mnie to zastanawia
k-meal
Tue, 31 May 2011 - 14:54
podobno w starych toyotach avensis 2,0 td jest jakies ustrosjtwo, dzieki ktoremu po odpaleniu zimnego silnika obroty skacza na ponad 1000 az do momentu zlapania temperatury przez silnik.
niektorzy to wylaczaja w jakis sposob.
prawda czy sciema?
mihau_dst
Tue, 31 May 2011 - 15:02
CYTAT(k-meal @ Tue, 31 May 2011 - 14:54)
podobno w starych toyotach avensis 2,0 td jest jakies ustrosjtwo, dzieki ktoremu po odpaleniu zimnego silnika obroty skacza na ponad 1000 az do momentu zlapania temperatury przez silnik.
niektorzy to wylaczaja w jakis sposob.
prawda czy sciema?
w rav-4 2002 albo 2003 rok (już nie pamiętam
) miałem przycisk IDLE-UP, który działał na podanej przez Ciebie zasadzie. Nie działo się to automatycznie. Silnik 2,0 D4D 116PS
Andrzej87
Tue, 31 May 2011 - 17:56
Witam
Założyłem nowe tarcze i klocki przód i tył. Mają przejechane 0 km i z takim przebiegiem(czyli bez jakiegokolwiek dotarcia) wizyta na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu im nie zaszkodzi?
Pozdrawiam
kamil.k
Tue, 31 May 2011 - 22:53
CYTAT(k-meal @ Tue, 31 May 2011 - 14:54)
podobno w starych toyotach avensis 2,0 td jest jakies ustrosjtwo, dzieki ktoremu po odpaleniu zimnego silnika obroty skacza na ponad 1000 az do momentu zlapania temperatury przez silnik.
niektorzy to wylaczaja w jakis sposob.
prawda czy sciema?
chodzi ci o ssanie ?? bo nie które stare diesle miały coś takiego
k-meal
Wed, 01 Jun 2011 - 11:19
no dokladnie, takie cos jak ssanie.
EDIT: znalazlem na jakims forum, ze dziala to tylko przy wlaczeniu dmuchawy. jesli nawiew wylaczymy, to obroty stoja na "normalnym" poziomie caly czas.
jagus
Wed, 01 Jun 2011 - 13:46
Czy jeśli mam przestawiony rozrząd o jeden ząbek w silniki Pb 16v na wałku wydechowym, to silnik będzie chodził równo, ale będzie się dusił przy przyspieszaniu (brak mocy o około 50%).
Mam taki problem w pugu 406. Wszystko działa dobrze, ale brak mu mocy. Wcześniej była robiona uszczelka pod głowicą, potem auto stało dość długo, bo brakowało iskry. Potem poszedł na poprawki do lakiernika. Teraz po 2 miesiącach nie wiem co jest powodem osłabnięcia silnika.
kamil.k
Wed, 01 Jun 2011 - 19:01
każdy silnik inaczej reaguje na przyspieszenie/opóźnienie faz rozrządu ale jak nie jest na znakach któryś wałek to na pewno max mocy miał nie będzie
Erhabe
Wed, 01 Jun 2011 - 21:26
Jakie są sprzętowe różnice między silnikami 1.9 TDI ATJ i AJM?
Coś obiło mi sie o uszy o sprzęgle, ale czy coś jeszcze?
caro86wlkp
Thu, 02 Jun 2011 - 22:42
podpora turbo przy gt22 jest wymagana czy można jeździć bez?
tak to będzie wyglądać
Grzesi(E30)k
Fri, 03 Jun 2011 - 16:29
Czy słabej jakości olej może przyczynić się do tego że w silniku po nagrzaniu się do temp roboczej zaczyna na jałowych obrotach świecić kontrolka oleju oraz grać popychacze??
Maxim555
Fri, 03 Jun 2011 - 16:49
Oczywiście, przy rozgrzanym silniku ciśnienie oleju spada.
pucek
Fri, 03 Jun 2011 - 20:19
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 03 Jun 2011 - 16:29)
Czy słabej jakości olej może przyczynić się do tego że w silniku po nagrzaniu się do temp roboczej zaczyna na jałowych obrotach świecić kontrolka oleju oraz grać popychacze??
Tak,ale tez moze byc smok zapchany.Tydzien temu przerabialem taki temat...
kamil.k
Fri, 03 Jun 2011 - 20:56
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 03 Jun 2011 - 16:29)
Czy słabej jakości olej może przyczynić się do tego że w silniku po nagrzaniu się do temp roboczej zaczyna na jałowych obrotach świecić kontrolka oleju oraz grać popychacze??
jesli chodzi o nowy olej to raczej nie ma takiej możliwości jaki by nie był.jedynie jak już ma troche przejechane to wtedy to może być wina oleju
HMP_inc
Fri, 03 Jun 2011 - 23:27
Czy kupując w NL samochód (7-10letni) na eksport muszę opłacic BPM? Mam zbieżne informacje, pytam osoby które mają w tej kwestii doświadczenie.
peerbe111
Fri, 03 Jun 2011 - 23:40
Czy to że jak odpalam samochód (zakręci parę razy wałem ale jeszcze nie odpalił) i mi gaśnie kontrolka oleju,jest normalne?
Jaqo
Sat, 04 Jun 2011 - 02:13
QUOTE (peerbe111 @ Sat, 04 Jun 2011 - 00:40)
Czy to że jak odpalam samochód (zakręci parę razy wałem ale jeszcze nie odpalił) i mi gaśnie kontrolka oleju,jest normalne?
Tak, to znaczy ze masz sprawna pompe i reszte dolu silnika.
frugopl
Sat, 04 Jun 2011 - 10:20
Jakie dane zapisuja sie w kluczyku Mercedesa E Klasse 2003 rok ?
Jarzyn
Sat, 04 Jun 2011 - 10:59
CYTAT(HMP_inc @ Fri, 03 Jun 2011 - 23:27)
Czy kupując w NL samochód (7-10letni) na eksport muszę opłacic BPM? Mam zbieżne informacje, pytam osoby które mają w tej kwestii doświadczenie.
Nic nie płacisz, tylko wyrejestrowujesz auto w RDW (możesz to zrobić sam, bez właściciela, jak masz już umowę/fakturę) z blachami exportowymi na dwa tygodnie z ubezpieczeniem, razem jakieś 140 euro.
HMP_inc
Sat, 04 Jun 2011 - 13:18
Podziękował maciekj, konkret rada.
kompot
Sat, 04 Jun 2011 - 15:39
CYTAT(Andrzej87 @ Tue, 31 May 2011 - 17:56)
Witam
Założyłem nowe tarcze i klocki przód i tył. Mają przejechane 0 km i z takim przebiegiem(czyli bez jakiegokolwiek dotarcia) wizyta na stacji diagnostycznej w celu zrobienia przeglądu im nie zaszkodzi?
Pozdrawiam
Nie zaszkodzi, ale prawdopodobnie nie przejdziesz przeglądu. Niedotarte heble nie hamują.
kamil.k
Sat, 04 Jun 2011 - 22:05
CYTAT(kompot @ Sat, 04 Jun 2011 - 15:39)
Nie zaszkodzi, ale prawdopodobnie nie przejdziesz przeglądu. Niedotarte heble nie hamują.
ja bym sie kłócił.dwa razy miałem nowe tarcze i nowe klocki i kilka razy przetaczałem tarcze i zakładałem nowe klocki i hamulce były odrazu tylko nie jest wskazane odrazu mocno hamowac żeby się wszystko spasowało
Suseł
Sat, 04 Jun 2011 - 22:12
Witam. Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: jak ocenić czy silnik M50B25 ma Vanos czy nie?
kamil.k
Sat, 04 Jun 2011 - 22:39
CYTAT(Suseł @ Sat, 04 Jun 2011 - 22:12)
Witam. Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: jak ocenić czy silnik M50B25 ma Vanos czy nie?
poszukaj w dziale bmw bo jest taki temat
a poznasz po tym że ten z vanosem ma wieksza obudowe/pokrywe z przodu
rottie
Sat, 04 Jun 2011 - 23:54
CYTAT(kompot @ Sat, 04 Jun 2011 - 14:39)
Nie zaszkodzi, ale prawdopodobnie nie przejdziesz przeglądu. Niedotarte heble nie hamują.
Bzdura. To jak sie jezdzi po drogach w ruchu po wyjechaniu od mechanika po wymianie?
hz10
Sun, 05 Jun 2011 - 09:33
nie bzdura , szczególnie jesli chodzi o ręczny , sam nieraz tłumaczyłem diagnoście że że jest słaby bo niedotarty
kamil.k
Sun, 05 Jun 2011 - 09:46
CYTAT(hz10 @ Sun, 05 Jun 2011 - 09:33)
nie bzdura , szczególnie jesli chodzi o ręczny , sam nieraz tłumaczyłem diagnoście że że jest słaby bo niedotarty
i co diagnosta uwierzył ??
ja jak już pisałem nie raz wymianiałem i tarcze , klocki i nie miałem problemów ale ja dobrze umiem odpowietrzyć
może jak ktoś ma porysowane tarcze i założy nowe klocki to musi kilka razy zahamować żeby klocki sie dopasowały ale jak obie rzeczy są nowe to po dobrym odpowietrzeniu musza dobrze hamowac tylko jest mit ze przy mocnym hamowaniu klocki się zeszkla a tarcza pokrzywi ale na przeglądzie raczej nei doprowadzimy do tak ekstremalnych warunków
czy ktos poza mna nie może wjechac na ścieżke diagnostyczna ??
Arkadius3
Sun, 05 Jun 2011 - 10:34
czy ktos poza mna nie może wjechac na ścieżke diagnostyczna ?? laugh.gif
ja nie mogę Fiestą na zimówkach na letnich daje radę ale 2 osoby za nadkola mi przód podnoszą żebym wjechał
diagnostów krew zalewa
tomek 1980
Sun, 05 Jun 2011 - 16:17
Witam, a po co odpowietrzać hamulce przy wymianie klocków i tarcz, skoro nikt nie ingeruje w zacisk hamulcowy?
Pozdrawiam.
bezduszny
Sun, 05 Jun 2011 - 20:18
CYTAT(tomek 1980 @ Sun, 05 Jun 2011 - 16:17)
Witam, a po co odpowietrzać hamulce przy wymianie klocków i tarcz, skoro nikt nie ingeruje w zacisk hamulcowy?
Pozdrawiam.
teoretycznie nie trzeba
praktycznie czasem układ się zapowietrza. dobrze jest co jakiś czas wymienić płyn na nowy i przy okazji bardzo dokładnie odpowietrzyć układ
caro86wlkp
Sun, 05 Jun 2011 - 20:20
podpora turbo przy gt22 jest wymagana czy można jeździć bez?
tak to będzie wyglądać
kamil.k
Sun, 05 Jun 2011 - 22:20
CYTAT(tomek 1980 @ Sun, 05 Jun 2011 - 16:17)
Witam, a po co odpowietrzać hamulce przy wymianie klocków i tarcz, skoro nikt nie ingeruje w zacisk hamulcowy?
Pozdrawiam.
ja jak wymieniam klocki zawsze wymieniam reperaturki i co się tylko da żeby heble były okej
Misior
Sun, 05 Jun 2011 - 22:27
CYTAT(kamil.k @ Sun, 05 Jun 2011 - 22:20)
ja jak wymieniam klocki zawsze wymieniam reperaturki
jesli to robisz dla siebie to spoko, a jesli w warsztacie zarobkowo to zwyczajnie naciągasz klientow.
kamil.k
Sun, 05 Jun 2011 - 22:38
sugerujesz że gumki sie nie zużywaja ?? wystarczy ze pęknie głupia osłona i juz tłoczek możemy sobie wyrzucic i to jest naciąganie klienta już nie mówie o tym jak lekko będą działac hamulce do momentu kolejnej wymiany klocków
dla mnie jak ktos tego nie wymienia i nie smaruje tłoczka to jest paprok i tyle.same gumki kosztują mniej niż 10zł na zacisk
kompot
Sun, 05 Jun 2011 - 23:28
CYTAT(kamil.k @ Sun, 05 Jun 2011 - 09:46)
jak obie rzeczy są nowe to po dobrym odpowietrzeniu musza dobrze hamowac tylko jest mit ze przy mocnym hamowaniu klocki się zeszkla
Nowiutki komplet nie ma prawa hamować lepiej niż po dotarciu, czyli po wielorotnym niezbyt ostrym hamowaniu nie-do-zera z chłodzeniem hebli w międzyczasie.
A powstawanie warstwy na klocku powodującej osłabienie działania systemu to nie jest mit, gadałem kiedyś z ex-test driverem z Juridu i to potwierdził.
Misior
Mon, 06 Jun 2011 - 09:47
CYTAT(kamil.k @ Sun, 05 Jun 2011 - 22:38)
sugerujesz że gumki sie nie zużywaja ?? wystarczy ze pęknie głupia osłona i juz tłoczek możemy sobie wyrzucic
oczywiscie ze sie zuzywają ale po co wymieniac jesli widac ze są dobre?
z ciekawosci zapytam ile u Ciebie kosztuje taka wymiana klockow?
kamil.k
Mon, 06 Jun 2011 - 10:13
ale jak widzisz że gumki są okej jak one są w zacisku ?? widzisz co najwyzej osłone tłoczka i tyle
ja wymieniam sam więc kosztuje mnie to tyle co części ale jest kilka sklepów u mnie co wymiane takich rzeczy mają gratis jak się u nich wszystko kupuje
Misior
Mon, 06 Jun 2011 - 11:12
Sam napisales ze wystarczy ze peknie oslona i lipa a ja napisalem ze jak sa dobre to nie wymieniam czyli logiczne ze jak jest oslona peknieta to tez wymieniam. A zdazylo Ci sie kiedys wogole ze jak zacisk byl suchy i nie cieknął zeby byla peknieta gumka w srodku? Bo to raczej nie mozliwe.
Andrzej87
Mon, 06 Jun 2011 - 11:27
Dzięki za odpowiedź co do tych hamulców.
W trakcie SWAP-a założyłem wszystkie nowe klocki i tarcze, zaciski po regeneracji, nowe przewody, a w między czasie skończył mi się przegląd więc nie mam jak dotrzeć ich, ale tak jak ktoś napisał mam nadzieję, że hamowanie przy przeglądzie nie zrobi niedotartym hamulcom krzywdy.
bezduszny
Mon, 06 Jun 2011 - 11:39
powiesz, ze masz nowy zestaw i diagnosta odpuści badanie skuteczności... bo i tak będzie mylne
Andrzej87
Mon, 06 Jun 2011 - 12:24
Luźny koleś musiałby być.
Pacjent: Iveco Daily 2004 silnik 2.8
Objawy: grzeje się podczas postoju.
Moja diagnoza: wentylator, który można nawet na rozgrzanym silniku zatrzymać palcem. Myślałem, że tam jest sprzęgło wiskotyczne, ale okazało się, że jest elektromagnetyczne. Co nim steruje? Koszt takiego sprzęgła w zamienniku to 760 zł, a może się okazać, że to coś innego. Od czego zacząć sprawdzać?
Może ma ktoś service manual do Iveco Daily? Po angielsku też może być.
bezduszny
Mon, 06 Jun 2011 - 12:43
zacznij od termostatu
Woocashek
Mon, 06 Jun 2011 - 16:27
Ile orientacyjnie może kosztować malowanie(całego auta) i konserwacja podwozia w aucie wielkości passata?
Jaka jest cena robocizny przy swapowaniu silnika?
Grzesi(E30)k
Mon, 06 Jun 2011 - 19:32
Powracam z tematem spadku ciśnienia oleju po rozgrzaniu silnika.
Smok OK, wirnik pompy OK, jej łączenie z blokiem OK.
Jedynie nie wiem czy rysy z jednej strony na zaworze bezpieczeństwa jak na zdjęciach poniżej są w granicach tolerancji??
Zaworek w korpusie pompy chodzi lekko nie zacina się. Natomiast te ubytki są do wyczucia palcem.
Ehh mam nadzieje że to mimo wszystko wina oleju :/
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.