siewcu
Wed, 13 Dec 2017 - 23:04
CYTAT(drag_op @ Mon, 11 Dec 2017 - 15:45)
Zamówie chyba coś z viakena, ten e-service wygląda spoko ale nie widzi mi się wyrzucanie takiej gotówki na jeden raz.
Potrzebuje u brata w 1.8T pobawić się w diagnostykę.
Drugie kryterium to sprzęt który maksymalnie będę miał w przyszłym tygodniu na stole, niestety ale zamówienia od majfriendów to pewnie dopiero w styczniu zostaną dostarczone.
do 1.8t wystarczy kkl za 25 zł z allegro(nie ma sensu brać z viakena, to to samo tylko drożej), o ile to w budzie nie nowszej niż b6...
Andrzej87
Sat, 16 Dec 2017 - 21:09
Rozbierał ktoś pompę wspomagania o symbolu LF-30 w celu wymiany uszczelniacza wałka? Montowana była m.in.w E46 i E39.
Rozebrałem ją, ale nie mogę wyjąć wałka. Próbowałem go lekko wyciskać, ale nie idzie. Nie chce przesadzić z naciskiem.
W E36 rozebrałem pompę, to wałek sam wychodził.
Pompa wygląda tak:
Tarantula
Tue, 19 Dec 2017 - 21:46
Witajcie. Jakie cisnienie wstepne przed pompa cr podczas krecenia rozrusznikiem powinno byc w 3.0tdi BUN? Pozdrawiam
oress
Sat, 23 Dec 2017 - 19:52
1) Czy przewód zapłonowy z silnika BMW M43,
o taki:
http://allegro.pl/bmw-e46-przewod-zaplonow...5045827558.htmlbędzie pasował złączem do cewki Bosch 0 221 504 004 pochodzącej np. z 520i ?
Pytam bo szukam sensownego zamiennika na moje homemade przewody zapłonowe
2) jaką ma rezystancję ten przewód z M43?
Mis
Sat, 23 Dec 2017 - 22:46
CYTAT(Tarantula @ Tue, 19 Dec 2017 - 21:46)
Witajcie. Jakie cisnienie wstepne przed pompa cr podczas krecenia rozrusznikiem powinno byc w 3.0tdi BUN? Pozdrawiam
W większości CRów pompa wstępna (w baku lub pod progiem) przed pompą CR daje 3,0-4,5b, przy kręceniu raczej nie powinno spadać poniżej 2,0b z mojego doświadczenia.
oress
Mon, 25 Dec 2017 - 12:46
Szukam tabeli dead time dla wtrysków 0280156023 z Saaba turbo.
Kiedyś w googlu znalazłem to:
6V -> 3,80 ms
7V -> 2,95 ms
8V -> 2,33 ms
9V -> 1,93 ms
10V -> 1,62 ms
11V -> 1,39 ms
12V -> 1,20 ms
13V -> 1,05 ms
14V -> 0,92 ms
15V -> 0,82 ms
Ale okazuję się to kompletną bzdurą.
Salieri
Thu, 28 Dec 2017 - 13:30
Sytuacja jest taka:
-stoję chwilę na skrzyżowaniu z zapiętą jedynką i wciśniętym sprzęgłem. Jak stoję tak dłuższą chwilę (na przykład 2 minuty) to sprzęgło "bierze" bardzo na górze, jak już po ruszeniu wbijam dwójkę i puszczam sprzęgło to sprzęgło spina przy samej podłodze i pedał jakby wolno wraca do góry. Kolejne przepinki już normalnie, sprzęgło bierze normalnie w połowie.
Gdy nie stoję z wbitym biegiem na sprzęgle, tylko wciskam sprzęgło, wbijam bieg i ruszam to zawsze bierze normalnie w połowie.
Sprzęgło hydrauliczne, pacjent audi a4 b8 3.0tdi quattro.
Co może zdychać? Wysprzęglik? Pompa sprzęgła? Może docisk?
Z góry dzięki za pomoc, bo nie wiem czy od razu skrzynie zwalać.
kirpek
Thu, 28 Dec 2017 - 13:59
CYTAT(Andrzej87 @ Sat, 16 Dec 2017 - 21:09)
Rozbierał ktoś pompę wspomagania o symbolu LF-30 w celu wymiany uszczelniacza wałka? Montowana była m.in.w E46 i E39.
Rozebrałem ją, ale nie mogę wyjąć wałka. Próbowałem go lekko wyciskać, ale nie idzie. Nie chce przesadzić z naciskiem.
W E36 rozebrałem pompę, to wałek sam wychodził.
Pompa wygląda tak:
Trzeba zdjąć z wałka ten trójkat, i rozszyfrować pierscien zaklepany wokół łożyska. Wyciska sie na prasie naciskając na wałek który wychodzi razem z łożyskiem.
Ale uwaga, nadal nie ma gwarancji ze wyjdzie bez pekniecia korpusu.
Pracowałem w szwedzkiej firmie zajmującej się regeneraja pomp. Przerabialismy takich ok 10 szt/tyg,
I bywało roznie przy wyciskanu, czasami pekl jeden korpus czasami wszystkie.
Z tym że tam robione wszystko bylo na pałe, i nikt się nad tym nie spuszczał.
Andrzej87
Sat, 30 Dec 2017 - 09:51
Dzięki kirpek za rzeczową odpowiedź.
Po wciśnięciu łożyska na miejsce zabezpieczaliście je ponownie?
rrrr
Sat, 30 Dec 2017 - 10:54
Grzałbym korpus to większa szansa że wyjdzie wałek...
marcin137
Sat, 30 Dec 2017 - 19:40
Jak sprawa wygląda z kierownicą tuningową bez poduszki w aucie w którym oryginalnie była poduszka jak z policją i przeglądem ? czy poduszka jest traktowana jako opcja dodatkowa czy jak występuje oryginalnie to ma być i działać ?
mat13por
Sat, 30 Dec 2017 - 20:05
CYTAT(marcin137 @ Sat, 30 Dec 2017 - 19:40)
Jak sprawa wygląda z kierownicą tuningową bez poduszki w aucie w którym oryginalnie była poduszka jak z policją i przeglądem ? czy poduszka jest traktowana jako opcja dodatkowa czy jak występuje oryginalnie to ma być i działać ?
Jak swieci kontrolka poduszki ymto nie pusci przegladu.. jak bedzie opornik to nie ma aie do czego przyczepic
Pietrek.L
Sun, 31 Dec 2017 - 15:05
Podbijam
CYTAT(Pietrek.L @ Mon, 11 Dec 2017 - 22:20)
Kilka pytań z mojej strony
2) Czy do przeróbki hamulców w VB z 256mm 4x100 na 288 5x110 na przodzie potrzebuję coś poza zwrotnicą z zaciskiem i półosiami z 5x110, tylna tarcza ma tę samą średnicę, czy prócz piasty trzeba będzie coś zamieniać, przewody hamulcowe będą te same jak w starych zaciskach? Płyn hamulcowy lać DOT 4?
3) Jaką kombinację (tarcza + klocek) dobrze się spisze na ulicy (w miarę spokojna jazda w miejscowości górskiej)? ATE power disc + Ferodo premier lub ATE + EBC green stuff na przód, na tył zestaw TRW.
4) Adaptował ktoś zacisk z VC na zwrotnicę VB w celu pozbycia się tarczo-bębna?
Porszak
Sun, 31 Dec 2017 - 17:47
zaciski z VB na 256 i na 288 pasują na te same zwrotnice. mam w corsie 288, zacisk z VB, tarcze 4x100 zrobione w Mikodzie, robią to bez problemu, chyba nawet pare mozna bez jakiegos długiego czekania dostać i cena jest ok. wbij sie na
https://www.bremboparts.com/europe/en szukaj po wymiarach jesli chcesz coś dobrać. z scenica ktoregoś sa np 4x100 czy 898 z alfy beda 4x98, offsety troche inne. u mnie mikoda na cieplo bije, ale u innych jest ok, moze miałem pecha. tak czy siak wytrzymały sporo latania po torze typu jastrząb. potem moze przypadkiem gdzies trafilem zima w wode-cholera wie.
mikoda i ferodo prmier (chyba) na zimno łapią bardzo dobrze już. na ciepło w corsie ktora ze mna wazy 1100kg nie ma opcji zeby przestały hamowac, a z tylu mam ciągle bebny. tarcze sa nacinane i nawiercane i nie mam nawiewów na heble.
A d a m
Sun, 31 Dec 2017 - 21:58
Witam, jak wygląda w Polsce sprawa jazdy z jedną tablicą rejestracyjną. Wiem, że jest coś takiego, że auto jest homologowane z jedną tablicą i sprawa powinna być jasna. Doskonałym przykładem, że tak nie jest są ferrari jeżdżące po Polsce, niektóre mają jedną tablicę, niektóre dwie. Ktoś może zgłębiał temat???
Pietrek.L
Sun, 31 Dec 2017 - 21:59
Przód już mam 5x110 na przeszczep (zwrotnice, zaciski, półosie), interesuje mnie kwestia tyłu i doboru tarcz, i zacisków.
kirpek
Mon, 01 Jan 2018 - 19:42
Andrzej87 po zeszlifowaniu korpusu nie ma czym zaklepac tego. Przy rozbieraniu zwróć uwagę na glebokosci montazu trojkata lozyska względem wałka potem względem korpusu. Różne pompy roznie mialy to skladane.
Ps, sam uszczelnialem dwie takie do 2.0d 136km, i w obu wyciek byl z oringow miedzy zbiorniczkiem a korpusem.
Andrzej87
Mon, 01 Jan 2018 - 22:07
W tej zbiorniczek jest połączony przewodem i jest na górze silnika.
Salieri
Tue, 02 Jan 2018 - 20:58
CYTAT(Salieri @ Thu, 28 Dec 2017 - 13:30)
Sytuacja jest taka:
-stoję chwilę na skrzyżowaniu z zapiętą jedynką i wciśniętym sprzęgłem. Jak stoję tak dłuższą chwilę (na przykład 2 minuty) to sprzęgło "bierze" bardzo na górze, jak już po ruszeniu wbijam dwójkę i puszczam sprzęgło to sprzęgło spina przy samej podłodze i pedał jakby wolno wraca do góry. Kolejne przepinki już normalnie, sprzęgło bierze normalnie w połowie.
Gdy nie stoję z wbitym biegiem na sprzęgle, tylko wciskam sprzęgło, wbijam bieg i ruszam to zawsze bierze normalnie w połowie.
Sprzęgło hydrauliczne, pacjent audi a4 b8 3.0tdi quattro.
Co może zdychać? Wysprzęglik? Pompa sprzęgła? Może docisk?
Z góry dzięki za pomoc, bo nie wiem czy od razu skrzynie zwalać.
Podbijam, podpowiecie o co może chodzić?
kogutos
Tue, 02 Jan 2018 - 21:08
CYTAT(mat13por @ Sat, 30 Dec 2017 - 20:05)
Jak swieci kontrolka poduszki ymto nie pusci przegladu.. jak bedzie opornik to nie ma aie do czego przyczepic
Od kilku lat jeżdżę z akcesoryjną kierą w miejscu fabrycznej z poduszką. Kontrolka świeci sobie i nigdy żaden diagnosta nie powiedział słowa na ten temat.
SONIC
Thu, 04 Jan 2018 - 19:28
Czy ktos spotkał sie z przyczepkami serwisowymi ?? no takie cos gdzie mam na przyczepce zestaw narzedzi spawarke itd ? moze z zabudowa z laminatu?? jakieś gotowce? albo samorobki ? (ale nie samochód) koniecznie przyczepka...
Rudiger
Thu, 04 Jan 2018 - 23:32
CYTAT(Salieri @ Tue, 02 Jan 2018 - 20:58)
Podbijam, podpowiecie o co może chodzić?
na 99% pompa sprzęgła. Jak podobne cuda się dzieją z hamulcami (branie na różnej wysokości, mięknięcie pedału gdy dłużej trzymamy) to oznaki końca pompy.
Wombat
Fri, 05 Jan 2018 - 01:46
CYTAT
Czy ktos spotkał sie z przyczepkami serwisowymi ?? no takie cos gdzie mam na przyczepce zestaw narzedzi spawarke itd ? moze z zabudowa z laminatu?? jakieś gotowce? albo samorobki ? (ale nie samochód) koniecznie przyczepka...
przyczepy specjalne i przyczepy specjalizowane/specjalistyczne. jest kilka typowych lub wykonywane na zamówienie. kilka firm u nas to robi ale raczej nie kupisz z drugiej ręki takiej a raczej na pewno nie dokładnie takiej jakbyś chciał.
łatwo powyższe hasła wygooglac, np:
http://www.pzmwimet.pl/produkty,pl,przyczepy-specjalne.html
Salieri
Fri, 05 Jan 2018 - 08:07
CYTAT(Rudiger @ Thu, 04 Jan 2018 - 23:32)
na 99% pompa sprzęgła. Jak podobne cuda się dzieją z hamulcami (branie na różnej wysokości, mięknięcie pedału gdy dłużej trzymamy) to oznaki końca pompy.
Dzięki
SONIC
Fri, 05 Jan 2018 - 08:18
wombat - dzięki,
wymysliłem ,ze swoja zaaadaptuje na cos takiego ....
119
Sat, 06 Jan 2018 - 18:44
Oceni ktoś wykres pracy sond? Silnik to v6, oba banki mają w zasadzie "oddzielne" sterowanie zapłonem i paliwem. Zielony i czerwony to sondy przed katami, żółty i niebieski to sondy za katami. Uprzedzę pytanie - silnik pracuje jak trzeba, ot tak szukam dziury w całym
Mis
Sat, 06 Jan 2018 - 19:11
Wygląda na to, że wszystkie sondy są sprawne, a katy prawidłowo oczyszczają spaliny.
the Hitcher
Sat, 06 Jan 2018 - 19:14
czy pompa paliwa może padać "stopniowo"?
Pacjent BMW M52 w e36. dzisiaj podczas jazdy nagle auto na sekunde straciło moc, tak jakby była koncówka paliwa, potem jechało ale nie miało pełnej mocy, wkręcało się wolniej na obroty...ale juz nie z takim szarpnieciem jak za 1 razem, tylko poprostu z oporem...również zaczynało jechać, jak dawałem mniej gazu czyli jak odpuszczałem z WOT na 50% np...
Nastepnie, przy odpalaniu kręcił z 3s zanim załapał, nigdy wczesniej takie cos sie nie zdarzało. przyznaje, czesto jezdziłem na rezerwie...
Drugie podejrzenie o czujnik położenia wałka/wału, czy może padać stopniowo? Lpg w aucie brak, paliwo na 100% było z 10l...
flapjck1
Sat, 06 Jan 2018 - 20:31
Pompa moze pasc tak ze dziala ale cisnienie daje liche
Andrzej87
Sun, 07 Jan 2018 - 19:03
Czy w BMW E39 520i M54 na listwie paliwowej powinno utrzymywać się ciśnienie od momentu zgaszenia silnika do jego uruchomienia bez względu na to jak długo ten okres trwa?
U mnie po 3 dniach nie ma w ogóle ciśnienia i mam wrażenie, że jest nieszczelność, spada ciśnienie i układ się zapowietrza, bo po odpaleniu po dłuższym postoju po około 30 sekundach silnik nie równo pracuje przez 2-3 minuty. Wszystkie cewki są nowe. Dolot szczelny.
Dodatkowo miałem taki problem, że pomimo około 5 l benzyny w baku nie chciał jej pobierać.
W związku z obiema usterkami stawiam na układ doprowadzania paliwa, chyba, że macie rady?
flapjck1
Sun, 07 Jan 2018 - 20:10
Pompka moze miec zaworek kierunkowy, ale 3 dni szczelnosci to ni chuja
Obstawiam ze ci ta pompa jednak pada, podepnij sie zegarem bedziesz wiedzial co i jak
Andrzej87
Sun, 07 Jan 2018 - 20:25
flapjck, pisałem o innym problemie niż the Hitcher.
Czyli ma prawo spaść ciśnienie w takim układzie?
flapjck1
Sun, 07 Jan 2018 - 21:40
Patrz, zobaczylem ze beema w benzynie i zalozylem ze ten sam autor i klopot
Sprawdz cisnienie ale zanim zdecydujeszmrwac pompe sprawdz czy jest szczelna na polaczeniach/przewodach w koszu pompy w baku
oress
Mon, 08 Jan 2018 - 10:38
Regulator ciśnienia na listwie też do sprawdzenia bo może zwyczajnie upuszczać w powrót lub co gorsze przewodem podciśnienia do kolektora.
Misior
Tue, 09 Jan 2018 - 23:06
Stary diesel dolnozaworowy 3-cyl ma podane luzy zaworowe 0,25 na ssącym i 0,30 na wydechowym ale przy ciepłym silniku. Da się to jakoś wyregulować na zimnym? Czy nie bardzo bo nie wiadomo jakie luzy zrobić na zimnym?
dany_47
Thu, 11 Jan 2018 - 08:54
Panowie szybki temat.
Kratka wylotowa na maskach BMW.
Większa będzie w E65 czy w E46? A może jeszcze z jakiejś innej fury?
Muszę przeszczep zrobić.
Driftman
Thu, 11 Jan 2018 - 09:36
1.6fsi z turana I
Czy ten silnik powinien chodzić tylko na benzynie 98 ?
Leo
Thu, 11 Jan 2018 - 09:49
a na wlewie paliwa nie ma etykietki ?
soltyk
Thu, 11 Jan 2018 - 10:04
CYTAT(Misior @ Tue, 09 Jan 2018 - 23:06)
Stary diesel dolnozaworowy 3-cyl ma podane luzy zaworowe 0,25 na ssącym i 0,30 na wydechowym ale przy ciepłym silniku. Da się to jakoś wyregulować na zimnym? Czy nie bardzo bo nie wiadomo jakie luzy zrobić na zimnym?
nie było i nie ma czegoś takiego, jak
CYTAT(Misior)
diesel dolnozaworowy
reguluj na ciepłym, skoro tak każe producent
Misior
Thu, 11 Jan 2018 - 10:22
CYTAT(soltyk @ Thu, 11 Jan 2018 - 10:04)
nie było i nie ma czegoś takiego
Moja błąd.... Użyłem złej nazwy. Chodziło mi o to że wałek w bloku i zawory sterowane laskami popychaczy.
Wyregulowałbym na ciepłym tylko silnik jest rozebrany i nie da się go zagrzać, a składam do kupy i muszę coś ustawić. A później kiedy będzie złożony i odpalony to będzie mega ciężkie dojście.
Erhabe
Sat, 13 Jan 2018 - 12:47
Panowie, co myślicie? Może to do siebie pasować?
marcin s.
Sat, 13 Jan 2018 - 13:44
Panowie zimmermann sport + klocki galfer do dupowozu to dobry pomysł? Czy lepiej dołożyć do DBA street t2 ewentualnie EBC ultimax/turbo groove?
the Hitcher
Sat, 13 Jan 2018 - 13:50
że niby ten z prawej obtarł niebieskiego? nie bardzo na moje, on jest zwyczajnie brudny...
a wycierałeś ten brud z prawego, żeby obejrzec lakier? IMO musiałby jakiś ślad na jego lakierze zostać, tak nie widać...
Erhabe
Sat, 13 Jan 2018 - 15:03
Tak, ten niebieski to mój. Sprawdziłem dokładniej, niby wysokość rys mniej wiecej podobna, to jednak ten prawy powinien mieć znacznie wieksze uszkodzenia.
Mój stał nieruszany przez ponad 48h, teraz to chyba moge sobie szukać wiatru w polu.
Misior
Sat, 13 Jan 2018 - 15:18
Ta czarna rysa (na tym z prawej) po środku, na tym przetłoczeniu, powinna raczej u Ciebie zostawić większy ślad bo jest aż do plastiku przetarta.
Wombat
Sat, 13 Jan 2018 - 15:42
na moje oko to nie te dwa się tarły
Mis
Sat, 13 Jan 2018 - 16:03
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 06 Jan 2018 - 19:14)
czy pompa paliwa może padać "stopniowo"?
Pacjent BMW M52 w e36. dzisiaj podczas jazdy nagle auto na sekunde straciło moc, tak jakby była koncówka paliwa, potem jechało ale nie miało pełnej mocy, wkręcało się wolniej na obroty...ale juz nie z takim szarpnieciem jak za 1 razem, tylko poprostu z oporem...również zaczynało jechać, jak dawałem mniej gazu czyli jak odpuszczałem z WOT na 50% np...
Nastepnie, przy odpalaniu kręcił z 3s zanim załapał, nigdy wczesniej takie cos sie nie zdarzało. przyznaje, czesto jezdziłem na rezerwie...
Drugie podejrzenie o czujnik położenia wałka/wału, czy może padać stopniowo? Lpg w aucie brak, paliwo na 100% było z 10l...
Wygląda na pompkę, jak nie masz manometru to zapnij diagnostykę i zobacz napięcia z sond przy WOT, powinny obie sondy pokazywać powyżej 4000rpm około 0,5V.
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 07 Jan 2018 - 19:03)
Czy w BMW E39 520i M54 na listwie paliwowej powinno utrzymywać się ciśnienie od momentu zgaszenia silnika do jego uruchomienia bez względu na to jak długo ten okres trwa?
U mnie po 3 dniach nie ma w ogóle ciśnienia i mam wrażenie, że jest nieszczelność, spada ciśnienie i układ się zapowietrza, bo po odpaleniu po dłuższym postoju po około 30 sekundach silnik nie równo pracuje przez 2-3 minuty. Wszystkie cewki są nowe. Dolot szczelny.
Dodatkowo miałem taki problem, że pomimo około 5 l benzyny w baku nie chciał jej pobierać.
W związku z obiema usterkami stawiam na układ doprowadzania paliwa, chyba, że macie rady?
Załóż zaworek zwrotny na próbę, powinno Ci trzymać ciśnienie.
CYTAT(oress @ Mon, 08 Jan 2018 - 10:38)
Regulator ciśnienia na listwie też do sprawdzenia bo może zwyczajnie upuszczać w powrót lub co gorsze przewodem podciśnienia do kolektora.
W M54 nie ma regulatora na listwie, jest w filtrze paliwa pod autem, przewód kompensacji regulatora nie jest wpięty w kolektor ssący tylko rurę pomiędzy MAFem, a przepustnicą.
CYTAT(Driftman @ Thu, 11 Jan 2018 - 09:36)
1.6fsi z turana I
Czy ten silnik powinien chodzić tylko na benzynie 98 ?
Lej 95, to nie prom kosmiczny.
_adams_
Sat, 13 Jan 2018 - 16:16
CYTAT(marcin s. @ Sat, 13 Jan 2018 - 13:44)
Panowie zimmermann sport + klocki galfer do dupowozu to dobry pomysł? Czy lepiej dołożyć do DBA street t2 ewentualnie EBC ultimax/turbo groove?
Tarcze jak ostro hamujesz poszukaj trochę lepsze, ja mam nawiercane (340mm) i puchną po 2-3 hamowaniach z dużej prędkości. Drugi raz ich nie kupię.
Jedyna ich zaleta to otwory dla lansu
siewcu
Sun, 14 Jan 2018 - 12:22
Jak poskręcać rotory tarcz hamulcowych z dzwonami? Różnie piszą - raz, że do oporu na kleju, innym, że Nm na kleju a jeszcze inni, że Nm bez kleju... Ato trochę ryzyko operacja, bo auto lata często 300+ na niemieckich autostradach.
MisioLBN
Sun, 14 Jan 2018 - 14:09
CYTAT(siewcu @ Sun, 14 Jan 2018 - 12:22)
Jak poskręcać rotory tarcz hamulcowych z dzwonami? Różnie piszą - raz, że do oporu na kleju, innym, że Nm na kleju a jeszcze inni, że Nm bez kleju... Ato trochę ryzyko operacja, bo auto lata często 300+ na niemieckich autostradach.
Klej miał by sens tylko z tego co się orientuje najmocniejsze kleje do śrub wytrzymuja 150*C(szukalem do magistrali olejowej i to było max odporne na temp co mi się udało dostać) a taka tarcza rozgrzewa się znacznie bardziej nawet 2 częściowa(chyba że się nie znam)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.