jagus
Tue, 08 Feb 2011 - 22:09
Ja wymieniałem u siebie w leonie 20v, następnie w e46 328, ostatnio pugu 406 i polonezie.
W większości stan był niższy niż wymagany. Za każdym razem jak wymieniłem odnotowywałem poprawę działania skrzyni.
Wycieków na szczęście nie uświadczyłem. A w 406-tce wyleciało mniej niż litr z zalecanych 1,8 (prawdopodobnie z powodu półosi, która potrafi wyskoczyć ze skrzyni podczas wymiany np dolnego sworznia przedniego zawieszenia, przez którą momentalnie wycieka olej)
Nie spotkałem się jeszcze ze skrzynią bez korka spustowego.
Jeśli chodzi o stan to przeważnie są korki przelewowe. Ja jednak z uwagi na trudności w dostępie do korków przelewowych, zawsze zalewam przez jakiś czujnik lub coś co jest w miarę dostępne od góry zalecaną ilość przez producenta.
Andrzej87
Wed, 09 Feb 2011 - 12:37
Kupiłem felgi alu. Jakiś flejtuch nakleił ciężarki na rant. Jak i czym je odkleić i wyczyścić klej, żeby nie uszkodzić lakieru, nie zmatowić itp.?
uczesany
Wed, 09 Feb 2011 - 13:01
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 09 Feb 2011 - 12:37)
Kupiłem felgi alu. Jakiś flejtuch nakleił ciężarki na rant. Jak i czym je odkleić i wyczyścić klej, żeby nie uszkodzić lakieru, nie zmatowić itp.?
Jeśli to "gumowata' masa to spróbuj nasączyć ją benzyną ekstrakcyjną lub odtłuszczaczem Boll-a poprzez wacik, szmatę. Zdrapuj plastikowym skrobakiem. Nie zaszkodzi lekko podgrzać ten klej ale z wyczuciem alby nie rozmazywał się po feldze.
Czacza
Wed, 09 Feb 2011 - 14:10
Krązkiem do usuwania resztek kleju itp. Do dostania w sklepach lakierniczych. Używam tego właśnie do usuwania kleju z ciężarków.
Reaper
Wed, 09 Feb 2011 - 15:56
Pacjent - VW Corrado - swap ABF, skrzynia G60.
Objawy - Wlozylem tego ABF, zauwazylem, ze sprzeglo, kolo zamachowe itp itd jest dokladnie takie samo jak w G60, wiec zostawilem wszystko. Wrzucilem tez lozysko oporowe ze skrzyni od ABF, bo bylo w lepszym stanie niz moje. Problem polega na tym, ze gej sprzegla wchodzi tylko do polowy i dalej nie raczy, a jak chce go wrocic do pozycji 0 to cos stuka. W czym moze byc problem? Wysprzeglik? Czy gdzies dalem ciala przy skladaniu tego do kupy?
K@rol
Wed, 09 Feb 2011 - 16:04
są dwa kompletne Golfy IV cabrio.
2.0 8v PB i 1.9 TDI
ten w tdi nie ma klimy, benzyniak jest na części, czy da się przełożyć P&P tą klimę kompletną? Jest jakaś różnica miedzy benzyną a dieslem?
canar
Wed, 09 Feb 2011 - 22:55
Panowie, czy to, że auto kopci na biało nawet po 10 km może być spowodowane uszkodzonym termostatem? Bo mam go do wymiany na 100 procent(cały czas duzy obieg), tylko nie mam czasu w sesji tego zrobic, a sie zaczalem martwic czy to nie uszczelka pod głowicą.. Masła nigdzie nie ma, plam w płynie też, ale troche mi go znika. Są tam jakieś drobne mokre nie tłuste plamy pod autem na szczeście.. Po sesji lece do mechanika ale tak tylko mi nie daje to spokoju i pytam:) auto to e36 325i a kreska ledwo w ta pogode wychodzi za niebieskie pole-czy to mozliwe ze to poprostu komp dobiera tak mieszanke? Po przyłożeniu ręki do wydechu po 10 sekundach mocno wilgotno jest i zaczynam myslec czy to nie cos wiecej niz wilgoc z wydechu/kata..
wb78
Wed, 09 Feb 2011 - 23:06
CYTAT(canar @ Wed, 09 Feb 2011 - 22:55)
e36 325i
Ten typ tak ma, piszę poważnie. E36 ma dużą objętość wydechu w którym gromadzi się woda i stąd para z wydechu nawet po 10km. Termostat nie ma nic do rzeczy. Ale z tą temperaturą coś nie teges, ogólnie sprawdź czujnik. Masz dwa, do zegarów i do ecu. Bo rozumiem takie rzeczy jak odpowietrzenie i poziom płynu to sprawdziłeś.
bezduszny
Thu, 10 Feb 2011 - 00:57
CYTAT(canar @ Wed, 09 Feb 2011 - 22:55)
Panowie, czy to, że auto kopci na biało nawet po 10 km może być spowodowane uszkodzonym termostatem?
na pewno nie
jak dymi na biało to lepiej "obwąchaj" spaliny (tylko bez przesady) bo może to być i para wodna.. ale też spalany płyn chłodniczy
pavel
Thu, 10 Feb 2011 - 01:06
CYTAT(Misior @ Tue, 08 Feb 2011 - 10:17)
Jakim momentem dokrecamy sruby miski olejowej (M6) w bmw m62b44 (alu blok)?
10 Nm
Maciass
Thu, 10 Feb 2011 - 09:25
Witam
Potrzebuje jakis płyn czy coś do usunięcia oleju z granitu.
Ma ktos jakiś pomysł ?
pozdrawiam
Misior
Thu, 10 Feb 2011 - 10:22
CYTAT(pavel @ Thu, 10 Feb 2011 - 01:06)
10 Nm
podziękował
qbejs
Thu, 10 Feb 2011 - 10:32
W Brico Depot mają chemie do usuwania oleju z różnych powierzchni.
Misior
Thu, 10 Feb 2011 - 11:48
Liqui Moly nr 3315
Usuwa plamy olejowe z róznego rodzaju podlozytakich jak asfalt, klinkier, beton itp.
Taki opis podaje producent.
canar
Thu, 10 Feb 2011 - 15:59
CYTAT(bezduszny @ Thu, 10 Feb 2011 - 00:57)
na pewno nie
jak dymi na biało to lepiej "obwąchaj" spaliny (tylko bez przesady) bo może to być i para wodna.. ale też spalany płyn chłodniczy
tylko, że nie mam pojęcia jak mają pachnieć spaliny prawidłowe, a z płynem.. Malutka jakąś plamkę dostrzegłem w zbiorniku wyrównawczym:/ Na zimnym silniku przez pierwsze 3-4 km nic a nic prawie nie kopci.. Doszlo cos jeszcze-spod korka oleju wydaje mi się, że czuć spaliny.. To normalne? Czy to może odma padnięta? Albo pierścienie:P
bezduszny
Thu, 10 Feb 2011 - 16:02
jak się spala płyn chłodniczy, to zapach spali jest taki... słodki
canar
Thu, 10 Feb 2011 - 16:21
To chyba coś w ten deseń mogłoby być..zagotuje sobie płynu w garnku w domu dla porównania;P No nic, po sesji trzeba bedzie do mechanika.. Jakie potrafią być średnie koszta jeśli skończyłoby się tylko na uszczelce a nie na pęknięciu w bloku? Bo zastanawia mnie fakt, ze gdy silnik jest zimny, to nic się nie dzieje. Motor to dokładnie M50TUB25 i 290 tys. przebiegu..w coupe, wiec lekko pewnie nie miał:/
Porszak
Thu, 10 Feb 2011 - 17:54
czy jest jaka kolwiek opcja zarejestrowania auta, ktore sprowadzone z zagranicy posiada tylko ksero dokumentów? opcja legalna jak i ciut mniej legalna?
wiotki
Thu, 10 Feb 2011 - 20:14
e34 , 2.5 tds autko normalnie jeździło do końca , po zgaszeniu i próbie odpalenia wkręcił się sam na 2 tys i momentalnie zgasł a potem nie chciał odpalać . Jak załapie to puści chmurę czarnego dymu , nie ma mocy , praktycznie powyżej 2 tys nie ciągnie , co mogło się stać?
MrUw@
Thu, 10 Feb 2011 - 20:21
szybkie pytanie: Wózek, belka pod silnik, sanki czy zwał jak zwa, z GOLFA MKIII do MKII podejdą ?? czy inne ?
Porszak
Thu, 10 Feb 2011 - 20:54
CYTAT(wiotki @ Thu, 10 Feb 2011 - 20:14)
e34 , 2.5 tds autko normalnie jeździło do końca , po zgaszeniu i próbie odpalenia wkręcił się sam na 2 tys i momentalnie zgasł a potem nie chciał odpalać . Jak załapie to puści chmurę czarnego dymu , nie ma mocy , praktycznie powyżej 2 tys nie ciągnie , co mogło się stać?
sprawdzalbym po kolei zasilanie w paliwo. albo cos w sterowaniu silnika, nie wiem jakie ono jest.
bezduszny
Fri, 11 Feb 2011 - 09:25
Czy każda skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa (np. DSG) ma koło dwumasowe ?
Chodzi mi dokładnie o skrzynię Forda MPS6.
PCM
Fri, 11 Feb 2011 - 09:57
MrUw@
ludzie przekładają sanki z MK3 do MK2 przy swapie na VR więc chyba podchodzi.
Sam za kilka tyg będę coś takiego działał.
Skiba
Fri, 11 Feb 2011 - 16:16
potrzebuje danych do symulacji nt silnika hondy B16A G1
znalazlem takie info o walkach
Intake Opening (BTDC) 10
Intake Closing (ABDC) 40
Intake Valve Lift 10,6
Exhaust Opening (BBDC) 40
Exhaust Closing (ATDC) 7
Exhaust Valve Lift 9.4
tylko nie wiem czy to jest przed właczeniem VTEC'a czy po ? jakie sa w takim przypadku wymiary drugiej krzywki ?
Tarantula
Fri, 11 Feb 2011 - 20:51
Witajcie:)
Panowie,potrzebuje jak najwiecej info o silniku bmw m12/13 1.5 najlepiej po polsku,ale dawajcie wszystko co ciekawe:)
Jakies rysunki,schematy (inventor) itp,itd.
Z gory dziekuje:)
Łukasik
Fri, 11 Feb 2011 - 21:11
CYTAT(PCM @ Fri, 11 Feb 2011 - 09:57)
MrUw@
ludzie przekładają sanki z MK3 do MK2 przy swapie na VR więc chyba podchodzi.
Sam za kilka tyg będę coś takiego działał.
nie jestem do konca pewien czy sanki z mk3 sa identyczne z tymi z corrado ale z tego co wiem to od corka sa lepsze bo silnik jest bardziej pochylony do przodu...
Lino
Sat, 12 Feb 2011 - 14:25
Mam pytanie odnośnie mojego ulepa w VW. Silnik to 2E z aparatem Hallotronowym również 2E ale za zapłon odpowiada moduł Dignition montowany w silniku GK w Polo GT 86c. Oryginalnie w Polo cewka przy tym układzie była bez wzmacniacza dlatego teraz śmiga na cewce od 2E bez tegoż wzmacniacza, ale mam problem bo przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach (powyżej 5500obr/min) czuć bardzo znaczny spadek mocy i silnik z wielkim trudem się dokręca. Sprawdzałem już wiele potencjalnych przyczyn (AFR, ciś. sprężania, fazowanie wałka rozrządu, przerwy na świecach itp.) i wygląda na to że zapłon nie wyrabia. Dodam jeszcze że przy mniejszym uchyleniu przepustnicy silnik dokręca się wyżej a podstawowe elementy typu kopułka, palce, przewody i świece są nowe.
I teraz konkretne pytanie, czy w takiej konfiguracji można zastosować cewkę z 2E (telefunken) razem z jej wzmacniaczem czy należy ten wzmacniacz pominąć?
kuras
Sun, 13 Feb 2011 - 13:51
Panowie ,ile mam dni po sprowadzeniu auta z niemiec na zgloszenie tego do UC 14 czy 5 ? Slyszalem dwie wersje a nie moge sie dodzwonic do urzedu.
arek-lin
Sun, 13 Feb 2011 - 15:47
Nie chcę Ci mącić w głowie, ale coś mi się kojarzy o 30 dniach.. Chociaż nie wiem czy to nie dotyczyło akcyzy
mate96
Sun, 13 Feb 2011 - 16:07
teraz masz 14 dni na zgloszenie
kuras
Sun, 13 Feb 2011 - 16:20
dziekuje
MrUw@
Sun, 13 Feb 2011 - 22:45
CYTAT(PCM @ Fri, 11 Feb 2011 - 09:57)
MrUw@
ludzie przekładają sanki z MK3 do MK2 przy swapie na VR więc chyba podchodzi.
Sam za kilka tyg będę coś takiego działał.
same sanki podchodzą i przy swapie sie sprawdzą... niestety jeżeli chodzi o seryjne motory mk2 sanki z mk3 maja inne mocowanie poduszek silnika i niepasują... tyle wczoraj ustaliłem wyciagajnac stare z mk2
PCM
Mon, 14 Feb 2011 - 07:49
Ostatnio wsadzałem do MK2 ABF i jedyne co musiałem zmienić to tylna łapa silnika(wstawiłem tą z silnika z MK2)
Dlaczego chcesz wymienić sanki??
k-meal
Mon, 14 Feb 2011 - 21:01
Takie pytanie mam odnosnie "przekaznika odciazajacego styk x". Tego przekaznika, ktory odlacza niektore obwody podczas rozruchu.
Konkretnie chodzi mi o przekaznik 213 w Audi A4 z 1997 roku.
Jak to jest? Podczas rozruchu pojawia sie napiecie na 85, prad przeplywa z 30 do 87. Nawiew, wycieraczki itd. zostaja odlaczone. Auto odpala, napiecia na 85 nie ma, przejscia z 30 na 87 rowniez.
Dobrze mysle czy nie?
Nie ogarniam tych spraw pradowych.
Problem jest taki, ze pod odpaleniu auta dalej nie dzialaja wycieraczki, nawiew, kierunki, swiatla mijania spryskiwacze itd.
Pewnie stacyjka/kostka albo przekaznik.
dark79
Mon, 14 Feb 2011 - 21:52
z tego co pamietam to jest przekaznik normalnie otwarty, podczas rozruchu nie ma napiecia na 85 i wszystkie odbiorniki zostaja odlaczone, a czy wszysko dziala przed odpaleniem auta?? w A4 lubi pekac kostka stacyjki.
hz10
Mon, 14 Feb 2011 - 21:59
CYTAT(k-meal @ Mon, 14 Feb 2011 - 21:01)
Takie pytanie mam odnosnie "przekaznika odciazajacego styk x". Tego przekaznika, ktory odlacza niektore obwody podczas rozruchu.
Konkretnie chodzi mi o przekaznik 213 w Audi A4 z 1997 roku.
Jak to jest? Podczas rozruchu pojawia sie napiecie na 85, prad przeplywa z 30 do 87. Nawiew, wycieraczki itd. zostaja odlaczone. Auto odpala, napiecia na 85 nie ma, przejscia z 30 na 87 rowniez.
Dobrze mysle czy nie?
Nie ogarniam tych spraw pradowych.
Problem jest taki, ze pod odpaleniu auta dalej nie dzialaja wycieraczki, nawiew, kierunki, swiatla mijania spryskiwacze itd.
Pewnie stacyjka/kostka albo przekaznik.
po odpaleniu cofnij kluczyk z wyczuciem, wszystko powinno działać
uszkodzona kostka w stacyjce
MrUw@
Mon, 14 Feb 2011 - 22:09
CYTAT(PCM @ Mon, 14 Feb 2011 - 07:49)
Ostatnio wsadzałem do MK2 ABF i jedyne co musiałem zmienić to tylna łapa silnika(wstawiłem tą z silnika z MK2)
Dlaczego chcesz wymienić sanki??
ja akurat potrzebuje sanki bo stare zgniły i sie złamały
silnik jest 1,8 monowtrysk z mk2 bez cudów pytalem pod tym kątem
fakt sanki różnią sie mocowaniem silnika z prawej (tylnej strony) nic więcej, kwestia podmianki łap poduch przy swapowaniu...
k-meal
Tue, 15 Feb 2011 - 12:49
Dzieki za pomoc. Faktycznie - pekl plastik w kostce. Nowa 21zl w motoryzacyjnym.
Wymienilem i po problemie.
Pozdr.
Skiba
Tue, 15 Feb 2011 - 13:41
czy pobor prądu z aku w stanie spoczynku na poziomie 0,11A to duzo ?
the Hitcher
Tue, 15 Feb 2011 - 15:54
Kiedyś w Berlinie wprowadzali (wprowadzili?) zakaz poruszania sie pojazdami o normie emisji spalin poniżej euro 3 czy 4
Czy to obowiązuje nadal, czy weszło w życie???
niepamietam dokladnie ale napewno byl taki pomysł, i chodzilo o Berlin, jak to jest teraz?
bracus
Tue, 15 Feb 2011 - 15:58
the Hitcher
Tue, 15 Feb 2011 - 16:16
dzięki, kara za brak 40ojro, aż smiesznie nisko jak na niemców
mate96
Tue, 15 Feb 2011 - 22:17
CYTAT(Neo3 @ Tue, 15 Feb 2011 - 13:41)
czy pobor prądu z aku w stanie spoczynku na poziomie 0,11A to duzo ?
Trochę za dużo. Tak do 0.05-0.07 jest akceptowalne. Zależy jeszcze ile sterowników w trybie uśpienia ma samochód ()czy wogóle takie ma) i np. jak jest podłączone radio
MateuS
Wed, 16 Feb 2011 - 12:07
Takiego pytania jeszcze nie było
W jaki sposób można ,nie wykrywalnie i szybko skończyć silnik starego diesla?
Joker
Wed, 16 Feb 2011 - 12:13
CYTAT(MateuS @ Wed, 16 Feb 2011 - 12:07)
nie wykrywalnie
?
Skończony żywot zawsze jest wykrywalny.
Chyba, że intencje mają nie być wykryte?
Czy w ogóle silnik ma być niewykrywalny? Można wrzucić do rzeki. Ale mandat dostaniesz za złe traktowanie ekologii.
Warpi
Wed, 16 Feb 2011 - 13:04
wczoraj w zamościu widziałem pewnie BMW (raczej na 100% było to BMW) na pierwszy rzut oka wyglądało jak 2002ti ale miało prostokątne lampy z przodu i z tyłu, z tyłu lampy wyglądały jak ze starej 733i touring
a z przodu podobnie do 2000cs ale takiego
albo to jakis garażowy ulep albo nie wiem. przeszkuje grafike google ale nie moge znaleść takiego samego chociaż krótko go widziałem i mogę nie pamiętać dokładnie.
co to moze być bo mnie zaciekawił ?
MrUw@
Wed, 16 Feb 2011 - 13:25
CYTAT(MateuS @ Wed, 16 Feb 2011 - 12:07)
Takiego pytania jeszcze nie było
W jaki sposób można ,nie wykrywalnie i szybko skończyć silnik starego diesla?
wrzuć kondora pod maske on zrobi swoje...
tylko gorzej jak ekolodzy wykryją ojoj...
Skiba
Wed, 16 Feb 2011 - 13:25
CYTAT(mate96 @ Tue, 15 Feb 2011 - 23:17)
Trochę za dużo. Tak do 0.05-0.07 jest akceptowalne. Zależy jeszcze ile sterowników w trybie uśpienia ma samochód ()czy wogóle takie ma) i np. jak jest podłączone radio
polonez co prawda z radiem ale przed zamontowaniem radia tez tak samo bylo, po kilku dniach (3-4) aku pada całkowicie... stad to pytanie
MateuS
Wed, 16 Feb 2011 - 13:26
CYTAT(joker @ Wed, 16 Feb 2011 - 12:13)
?
Skończony żywot zawsze jest wykrywalny.
Chyba, że intencje mają nie być wykryte?
Czy w ogóle silnik ma być niewykrywalny? Można wrzucić do rzeki. Ale mandat dostaniesz za złe traktowanie ekologii.
Oczywiście chodziło mi o to ,że nie do wykrycia ma być to ,że ktoś pomógł zakończyć jego marny żywot. Jakieś pomysły?
maxZ
Wed, 16 Feb 2011 - 13:35
To trochę wbrew mojemu sumieniu. Jak można celowo zakańczać żywot silnika ?! Nie żal ci tego ile już przejechał?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.