oplacała by sie wymiana zapłonu w maluchu na ten elektroniczny z eleganta? chodzi o to czy bedzie mniej awaryjny i czy silnik bedzie chodził równiej
Jaqo
Sun, 18 Mar 2012 - 22:40
Hehe;) Fajne forum na takie pytanie;) Zapłon bezobsługowy, nigdy nic nie regulujesz więc samo to powoduje, że silnik chodzi równiej - w normalnym masz wieczne regulacje przerwy i wyprzedzenia. Mocniejsza iskra. Warto.
Cab-J
Tue, 20 Mar 2012 - 02:21
Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora pojawił się problem z rozruchem. Po przekręceniu stacyjki najpierw baaaardzo powoli "mieli", po czym rozpędza się i odpala (trochę jakby odwrotnie niż przy siadającym aku). Czasami całość trwa 5 sekund, przed chwilą trwało z minutę i wymagało kilku podejść. Ponadto, zwariowały elektryczne szyby, mianowicie nie działa auto full zamykanie/full otwieranie (wciśnięcie guzika do końca). Szyby chodzą, ale trzeba przytrzymywać guzik. Co ciekawe jedna z szyb zaczęła pracować normalnie.
Pomocy!
Pacjent Corolla E12 2005
flapjck1
Tue, 20 Mar 2012 - 07:24
CYTAT(Cab-J @ Tue, 20 Mar 2012 - 02:21)
Po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora pojawił się problem z rozruchem. Po przekręceniu stacyjki najpierw baaaardzo powoli "mieli", po czym rozpędza się i odpala (trochę jakby odwrotnie niż przy siadającym aku). Czasami całość trwa 5 sekund, przed chwilą trwało z minutę i wymagało kilku podejść. Ponadto, zwariowały elektryczne szyby, mianowicie nie działa auto full zamykanie/full otwieranie (wciśnięcie guzika do końca). Szyby chodzą, ale trzeba przytrzymywać guzik. Co ciekawe jedna z szyb zaczęła pracować normalnie.
slabe przejscie na klemach - wyczysc klemy i czopy akumulatora to raz
a szyby sie programuje: zamknij calkowicie, nacisnij przycisk otwierania az sie otworzy do konca + przytrzymaj guzik jeszcze 1-2 sek dluzej, powinno juz byc dobrze ( ew, powtorz procedure dla zamykania )
Tarantula
Tue, 20 Mar 2012 - 12:49
Witam. Panowie,czym specjalnym rozni sie pompa vp30 od pompy vp37?
ju-by
Tue, 20 Mar 2012 - 12:56
Czy myjnia parowa z punktu widzenia klienta ma jakieś zalety nad zwykłą, ręczną myjnią "wodną" poza ekologią?
Maxim555
Tue, 20 Mar 2012 - 13:33
CYTAT(ju-by @ Tue, 20 Mar 2012 - 12:56)
Czy myjnia parowa z punktu widzenia klienta ma jakieś zalety nad zwykłą, ręczną myjnią "wodną" poza ekologią?
Jeśli to tak działa jak na filmiku, to dla mnie nie ma zalet a jedynie wady. Ale z tego co na szybko przeczytałem, ja taką myjnie nie potrzeba żadnych zezwoleń.
ju-by
Tue, 20 Mar 2012 - 13:41
Mnie bardziej chodzi o korzyści dla osoby, która zdecyduje się skorzystać z usług takiej myjni. Chyba tylko myjnie parowe oferują dojazd do klienta i mycie pod firmą/domem/gziekolwiek, właśnie ze względu na brak konieczności odprowadzania brudnej wody do kanalizacji. Wiem, jak wygląda proces mycia auta parą, nie wiem jednak które rozwiązanie jest zwyczajnie korzystniejsze dla auta. Ceny ręcznego mycia wodnego/parowego właściwie się zrównały - dlatego naszło mnie takie pytanie.
Maxim555
Tue, 20 Mar 2012 - 13:52
Jeżeli samochody mają czas na stanie pod firmą, to wygodne rozwiązanie. Moim zdaniem.
slabe przejscie na klemach - wyczysc klemy i czopy akumulatora to raz
a szyby sie programuje: zamknij calkowicie, nacisnij przycisk otwierania az sie otworzy do konca + przytrzymaj guzik jeszcze 1-2 sek dluzej, powinno juz byc dobrze ( ew, powtorz procedure dla zamykania )
Dzięki wielkie, programowanie szyb zadziałało.
Klemy i czopy były czyste od początku. Aczkolwiek akumulator jak zwariował po wczorajszym wyjęciu i włożeniu, tak dzisiaj poszedł z niego smród i dym i już nie chciał się naładować. Po wymianie wszystko gra.
Więc teraz pytanie brzmi: dlaczego akumulator (w miarę świeży i dotychczas bezproblemowy) zjarał się mimo poprawnego podłączenia?
Feluke
Tue, 20 Mar 2012 - 19:24
CYTAT(Cab-J @ Tue, 20 Mar 2012 - 17:46)
Dzięki wielkie, programowanie szyb zadziałało.
Klemy i czopy były czyste od początku. Aczkolwiek akumulator jak zwariował po wczorajszym wyjęciu i włożeniu, tak dzisiaj poszedł z niego smród i dym i już nie chciał się naładować. Po wymianie wszystko gra.
Więc teraz pytanie brzmi: dlaczego akumulator (w miarę świeży i dotychczas bezproblemowy) zjarał się mimo poprawnego podłączenia?
Jak dla mnie to opadla masa aktywna i jak sie go wyciagnelo to od przechylania zwarly sie cele lub ktoras porpstu byla luzno.
Cab-J
Wed, 21 Mar 2012 - 20:03
CYTAT(Feluke @ Tue, 20 Mar 2012 - 19:24)
Jak dla mnie to opadla masa aktywna i jak sie go wyciagnelo to od przechylania zwarly sie cele lub ktoras porpstu byla luzno.
Dzięki. W takim razie trochę mojej winy i niech to będzie przestroga dla innych. Pzdr
Marlon
Wed, 21 Mar 2012 - 21:06
CYTAT(ju-by @ Tue, 20 Mar 2012 - 13:41)
Mnie bardziej chodzi o korzyści dla osoby, która zdecyduje się skorzystać z usług takiej myjni. Chyba tylko myjnie parowe oferują dojazd do klienta i mycie pod firmą/domem/gziekolwiek, właśnie ze względu na brak konieczności odprowadzania brudnej wody do kanalizacji. Wiem, jak wygląda proces mycia auta parą, nie wiem jednak które rozwiązanie jest zwyczajnie korzystniejsze dla auta. Ceny ręcznego mycia wodnego/parowego właściwie się zrównały - dlatego naszło mnie takie pytanie.
Może ma sens zimą, kiedy boisz się o pozamarzane uszczelki, lusterka itp. Raz byłem na parowej, prawei nowym autem. Więcej się nie wybiorę, bo miałem wrażenie że drapią mi lakier na sucho (a nie jestem z pewnoscia pedantyczny jeśli idzie o wygląd samochodu)
KAMILcom
Thu, 22 Mar 2012 - 11:36
jakaś opinnia o paskach rozrządu QH (quantum h...coś tam) ? Przypadkiem już taki zanabyłem i nie wiem czy to zwracać i kupować co innego... ponoć te paski są robione prze gates'a, prawda to?
bezduszny
Thu, 22 Mar 2012 - 21:08
czy można tak zmodyfikować program do sinika diesla by podnieść tylko moc a nie zaczepiać momentu ?
k-meal
Thu, 22 Mar 2012 - 21:30
w ogole chcesz nie ruszac krzywej momentu czy chodzi Ci o max wartosci?
bezduszny
Thu, 22 Mar 2012 - 22:08
bez ruszania momentu
Szydło
Thu, 22 Mar 2012 - 22:12
p=(m*n)/9550
Jak widać moc p z powyższego wzoru to parametr wyliczony więc albo zwiększasz moment (m) albo zwiększasz obroty (n) i masz większą moc
bezduszny
Thu, 22 Mar 2012 - 22:17
no i tyle w temacie dzięki
(A)rturo
Thu, 22 Mar 2012 - 23:00
co ile wymienia sie rozrzad 1 .6hdi 2009r 90KM Citroen C4 - ksiazka serwisowa mowi bodajze o 180tys ?? Tak moze byc?
KaloUcho
Fri, 23 Mar 2012 - 00:26
Może tak byc. Jednak dużo osób wymienia wcześniej. Z autopsji wiem, że 160 tyś bez obaw może zrobic bez wymiany.
k-meal
Fri, 23 Mar 2012 - 10:49
CYTAT((A)rturo @ Thu, 22 Mar 2012 - 23:00)
co ile wymienia sie rozrzad 1 .6hdi 2009r 90KM Citroen C4 - ksiazka serwisowa mowi bodajze o 180tys ?? Tak moze byc?
mi w serwisie raz powiedzieli 200, a raz 240. teraz mam 155 i przy okazji innej naprawy mechanik obejrzal rozrzad i stwierdzil, ze pasuje wymienic, bo wyglada kiepsko.
focus 1,6 110KM.
RsFordFan
Fri, 23 Mar 2012 - 11:06
Czym się różni maska przed i poliftowa w E39? Na Allegro większość sprzedawców uparcie zaznacza jaka, a ja nie mogę się doszukać rożnic między nimi...
sebjag
Fri, 23 Mar 2012 - 13:10
CYTAT(k-meal @ Fri, 23 Mar 2012 - 10:49)
mi w serwisie raz powiedzieli 200, a raz 240. teraz mam 155 i przy okazji innej naprawy mechanik obejrzal rozrzad i stwierdzil, ze pasuje wymienic, bo wyglada kiepsko.
focus 1,6 110KM.
ford zaleca wymianę po 150tys. Nie wiem gdzie w serwisie powiedziano Ci o 200 a tym bardziej o 240. Ja na Twoim miejscu już bym wymieniał. Koszt przy tym silniku nie taki wysoki.
bezduszny
Fri, 23 Mar 2012 - 13:52
u mnie (tyle, że w innym silniku) nie wytrzymał rozrząd 150k wcześniej padła pompa wody która pędzona jest z paska rozrządu. sam pasek wyglądał jeszcze dobrze
k-meal
Fri, 23 Mar 2012 - 14:11
CYTAT(sebjag @ Fri, 23 Mar 2012 - 13:10)
ford zaleca wymianę po 150tys. Nie wiem gdzie w serwisie powiedziano Ci o 200 a tym bardziej o 240. Ja na Twoim miejscu już bym wymieniał. Koszt przy tym silniku nie taki wysoki.
nie pamietam, ktory serwis powiedzial mi 240, bo to bylo rok temu. a 200 tysiecy powiedzial wczoraj gosc z aso w tarnobrzegu.
ja rozrzad zmienilem przy niecalych 155. 154400 chyba.
jankes6
Fri, 23 Mar 2012 - 14:19
u mnie w nowym c4 z 2011r w serwisówce podają co 240 przy normalnym trybie eksploatacji
Misior
Fri, 23 Mar 2012 - 15:29
A jaki jest normalny/nienormalny tryb eksploatacji?
gajos
Fri, 23 Mar 2012 - 15:44
W kilku instrukcjach spotkałem się z podobnymi określeniami Normalny - same trasy - taki trik marketingowy Nienormalny - warunki ciężkie - miasto i przebiegi wymian skrócone o połowę.
Misior
Fri, 23 Mar 2012 - 15:54
Czyli to kolejny chwyt typu: niedostosowanie prędkości do warunków na drodze.
k-meal
Fri, 23 Mar 2012 - 16:33
CYTAT(sebjag @ Fri, 23 Mar 2012 - 13:10)
ford zaleca wymianę po 150tys. Nie wiem gdzie w serwisie powiedziano Ci o 200 a tym bardziej o 240. Ja na Twoim miejscu już bym wymieniał. Koszt przy tym silniku nie taki wysoki.
1) czy fiat grande punto ma mrugać awaryjnymi z dużą częstotliwością przy ostrym hamowaniu czy po prostu coś w aucie jest zepsute? (ostrym ale nie na tyle ostrym żeby się włączał ABS). 2) czy do e36 325 i 328 wejdą 15 calowe felgi?
exocet
Fri, 23 Mar 2012 - 18:45
CYTAT(gajos @ Fri, 23 Mar 2012 - 15:44)
W kilku instrukcjach spotkałem się z podobnymi określeniami Normalny - same trasy - taki trik marketingowy Nienormalny - warunki ciężkie - miasto i przebiegi wymian skrócone o połowę.
Dlaczego chwyt marketingowy ? Raczej ukłon w stronę tych, którzy robią głównie trasy. Różne źródła podają, że odpalenie zimnego silnika odpowiada zużyciu jak przy pokonaniu kilkudziesięciu - kilkuset kilometrów, więc całkiem sensowne jest rozdzielnie interwałów w zależności od sposobu użytkowania auta
CYTAT(usuniety @ Fri, 23 Mar 2012 - 17:48)
1) czy fiat grande punto ma mrugać awaryjnymi z dużą częstotliwością przy ostrym hamowaniu czy po prostu coś w aucie jest zepsute? (ostrym ale nie na tyle ostrym żeby się włączał ABS).
Tak, w 500 też tak jest
matteusz
Sun, 25 Mar 2012 - 16:32
W e36 słychać stuk przy wrzucaniu jedynki i przy wysprzęglaniu, do tego od czasu do czasu słychać jakieś niepokojące stuki na zapiętym biegu, najczęściej dwójka, trójka, z tym że zdarzyło się to do tej pory 3-4 razy i mam wrażenie, że lekko przestawiło się prawe tylne koło. Wyrwane mocowania dyfra?
mate96
Sun, 25 Mar 2012 - 16:51
Zobacz jak wygląda przednia śruba mocująca od dyfra
Andrzej87
Sun, 25 Mar 2012 - 19:28
Do E36 325i i 328i wejdą 15". Maska w E39 wg ETK zmieniła się w marcu 1998 r., ale co to była za zmiana nie wiem.
arek-lin
Sun, 25 Mar 2012 - 20:39
Panowie, auto mało racingowe, ale jak ma się sprawa użytkowania Vel Satisa? Silnik 3.5 V6 raczej z LPG. Sypie się to? Elektronika siada, szyby się nie otwierają, a zawieszenie co rusz stuka czy raczej trzyma się to auto jakoś? Części eksploatacyjne (i nie tylko) drogie?
Luckystrike1979
Mon, 26 Mar 2012 - 09:36
Mój dobry znajomek posiadał takiegoż Vel Satisa ...non stop coś się z nim działo : najwiecej zabawy z wtryskami, turbawką, maf`em . Więcej stało w serwisie niż jeździło; nie wiem czy trafil taki egzemplarz czy tak "maja" - wóz firmowy , regularnie serwisowany , użytkowany w de .
k-meal
Mon, 26 Mar 2012 - 12:05
Nissan Sunny B11 1,7 diesel. Rocznik 85, wiec stary motor bez turbin i innych pierdol.
Problem od kilku dni jest taki, ze jak auto dluzej postoi, to jest problem z odpaleniem. Jak juz odpali, to kazde kolejne odpalenie bez problemu.
Rozrusznik kreci, paliwo chyba dostaje, bo jak juz odpali, to wypluwa kupe dymu.
Co to moze byc? Swiece zarowe maja znaczenie jesli temperatura jest juz sporo na plusie?
bezduszny
Mon, 26 Mar 2012 - 12:08
paliwo się nie wraca ?
k-meal
Mon, 26 Mar 2012 - 12:24
wczoraj zostawilismy go przodem w dol i dzis sprawdzimy. ale wydaje mi sie, ze paliwo dostaje, bo puszcza sporego baka przy pierwszym odpaleniu.
mam jeszcze koncepcje, ze aku za maly, bo jest z poloneza - chyba 360A. moze rozrusznik ma za male obroty? na kablach kreci sporo szybciej, a odpalic nie chcial, ale byc moze byl juz zalany po wczesniejszych probach odpalenia go.
co myslisz o tych swiecach? moga miec znaczenie?
canar
Mon, 26 Mar 2012 - 14:23
czy lekko wydmuchana uszczelka miedzy kolektorem wydechowym a turbiną może się przyczynić do szybszego padnięcia turbiny?
exocet
Mon, 26 Mar 2012 - 14:29
k-meal, może kompresja jest za niska ?
sebjag
Mon, 26 Mar 2012 - 14:46
CYTAT(k-meal @ Mon, 26 Mar 2012 - 12:24)
mam jeszcze koncepcje, ze aku za maly, bo jest z poloneza - chyba 360A. moze rozrusznik ma za male obroty? na kablach kreci sporo szybciej, a odpalic nie chcial, ale byc moze byl juz zalany po wczesniejszych probach odpalenia go.
ja bym na początek spróbował z akumulatorem skoro tylko na zimnym ma problem. poza tym zdecydowanie aku nie dla tego silnika.
mihas66
Mon, 26 Mar 2012 - 15:24
Panowie takie pytanie widział ktoś z was felgi z kompozytów np włókna węglowego czy aramidowego? Jakoś nigdzie nie mogę znaleźć... Za drogie są na polski rynek? Za słabe? Jak wypada wytrzymałość takiej feli do na aluminiowej? Aluminiowe są robione z duralu?
mihas66
Mon, 26 Mar 2012 - 15:25
Panowie takie pytanie widział ktoś z was felgi z kompozytów np włókna węglowego czy aramidowego? Jakoś nigdzie nie mogę znaleźć... Za drogie są na polski rynek? Za słabe? Jak wypada wytrzymałość takiej feli do na aluminiowej? Aluminiowe są robione z duralu?
bimmer
Mon, 26 Mar 2012 - 16:20
CYTAT(mihas66 @ Mon, 26 Mar 2012 - 15:25)
Za słabe?
raczej nie widziałem foty felg carbonbowych w ścigaczach, na szybko w necie znalazłem że np HRE kombinuje z carbonem na polskim rynku raczej ciężko takie będzie znaleźć ciekawe jak carbon "reagowałby" na nasze drogi
mihas66
Mon, 26 Mar 2012 - 16:37
ciekawe czego są tak mało popularne chyba masa była by piórkowa..
usuniety
Mon, 26 Mar 2012 - 18:20
fota zrobina przez znajomego w Genewie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.