Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
SAS Parts
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 05 Nov 2016 - 22:10) *
od nowości..
chyba, że sie znowu cos zapowietrzyło ale to by znaczylo, ze cieknie bardziej. sprawdze jutro..ale jeśli nie to, to co?


To samo miałem w kilku innych samochodach różnej marki - odpowietrzenie, czyt. zrobił się korek powietrzny, silnik musi go przepchnąć czasem przy odpowietrzaniu wszystko było ok od ręki, a czasem po zrobieniu 10 -20km i po uzupełnieniu kilkukrotnym płynu wszystko wracało do normy. Na to reguły nie ma.
Maxim555
Moge tylko potwierdzić, w nagrzewnicy robi się korek powietrzny jak pisał SAS i na większych obrotach go przepycha dopiero.
siewcu
pytanie za więcej niż 10 punktów...

saab 9-5, 2009r więc chyba trionic 7(o ile to ma znaczenie), 2.0t 150km. brak mocy, brak pomysłów. świece nowe, kaseta zapłonowa nowa oryginalna, ale wali błędem najczęściej wypadania zapłonu 3/4 cylinder. przepływka podmieniana i nic nie dało, nie wiem gdzie dalej szukać. niby problematyczne bywają przepustnice(ale używka to kilka stówek), ponoć może to też być czujnik położenia wału(ale typowych objawów typu gaśnięcie na ciepłym brak). dostępu do tech2 niestety nie mam... jakiś pomysł o co może chodzić? szczerze mówiąc kupowanie części na pałę, bo może pomoże, nie ma sensu - z racji błędu wypadania zapłonów i przebiegu ciut ponad 200k wjechała nowa kaseta zapłonowa, ale niezbyt pomogło i robi się coraz gorzej...
kris4cars
kiedy nowe świece zakładane? sprawdzałeś ciśnienie na cyl?
flapjck1
Znajdz kogos z techem - wydaj te 50 a nie baw sie we wrozenie z fusow
siewcu
ciężko mi kogoś takiego znaleźć właśnie, albo jakieś magneti marelli mają, albo ktsy, ewentualnie autocomy/delphi... ale z techem lipa :/ a kupować go nie ma sensu... świece zakładane max kilka tysięcy temu, kompresji nie mierzyłem
kris4cars
To zmierz, często pękają tłoki przez drobne nieszczelności na podcisnieniach
Aval
Ciśnienie do pomiaru na początek.
Zwróć uwagę czy świece są w miarę podobnie zużyte
siewcu
jak będzie chwila to się rzuci okiem, auto nie moje tylko znajomego. jeździ jak jest, bo jeździć się da, tylko fajnie by to było do pionu postawić... a obaj skończyliśmy pomysły. mi jeszcze wpadł do głowy temat pochłaniacza oparów paliwa, bo wiem, że to też potrafi syfu narobić - ale jeszcze nie było kiedy sprawdzić.
bez pozdrowień
Panowie krótkie pytanie
lece rondem (w lewo wink.gif ) wbija przede mnie ciągnik siodłowy z naczepą i przez zagapienie uderzam w bok jego naczepy (dokładniej 1 oś naczepy)
Wina bezapelacyjnie kierowcy ciężarówki? W końcu powinien mi ustąpić pierwszeństwa.
grzesiek309
Szukam speca, który poradzi sobie ze zdjęciem immo z komputera Magneti-Marelli G6 - Citroen ZX 1.4 monowtrysk.
W Białymstoku jednego znalazłem, ale od dwóch miesięcy z tym walczy 8)7 Kompa mogę wysłać.
the Hitcher
CYTAT(bez pozdrowień @ Thu, 10 Nov 2016 - 12:24) *
Panowie krótkie pytanie
lece rondem (w lewo wink.gif ) wbija przede mnie ciągnik siodłowy z naczepą i przez zagapienie uderzam w bok jego naczepy (dokładniej 1 oś naczepy)
Wina bezapelacyjnie kierowcy ciężarówki? W końcu powinien mi ustąpić pierwszeństwa.


co??
znaczy, pod prąd wjechałeś? napisz to jaśniej. z której strony wyjechał tir?

dzięki panowie z tą nagrzewnicą.
siewcu
jak go trafiłeś w oś naczepy to raczej Twoja wina, bo już trochę go tam było na tym rondzie... gdybyś trafił w ciągnik to jeszcze by można polemizować
bez pozdrowień
Pytanie teoretyczne, nie miałem takiej przygody tylko ze znajomymi ostatnio taki temat naszedł.
the Hitcher
jadę rondem normalnie jak nakazują nasze przepisy i przede mnie wbija na rondo ciężarówka, a ja go walę w naczepę. wina jego czy moja?

Wydaje mi się, że jego. Powinien upewnić się czy wjeżdżając na rondo nie wymusi pierwszeństwa
Woj.Tek
twoja
siewcu
to pomyśl w ten sposób. jedziesz rondem, wbija przed Ciebie osobówka. walisz go w tylny błotnik. jego wina czy Twoja?
maka178
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 10 Nov 2016 - 20:49) *
dzięki panowie z tą nagrzewnicą.



Odnośnie braku ogrzewania: ostatnio sprzedałem e39 530d manual znajomemu, po jakimś czasie znikło ogrzewanie, okazało się że jest wyciek = pewnie zapowietrzyło nagrzewnicę, oddał auto do mechanika i finalnie jednak stwierdził, że pompa wody też padła, co ciekawe mimo tego że samochód nie miał żadnego problemu z utrzymaniem temp silnika we właściwym zakresie (nie przegrzewał się, osiągał temp pracy normalnie itp). Więc to też jest jakiś trop, możliwe że pompa wody dopiero umierała, ale nie na tyle żeby były problemy z temperaturą silnika
bodziokardasz
wg. mnie jesli uderzasz w tylne kola naczepy to de facto uderzasz w pojazd który znajduje sie juz calkiem sporym kawalkiem na rondzie wiec miales czas zareagowac, wg mnie, wina kierowcy osobówki
SONIC
rozkminka z serii zabezpieczanie samochodu przed niepowołanym uzyciem ....
kombinuje na wszystkie strony jak zabezpieczyc samochód przed uzyczeniem np. przez rodzeństwo:) przyszedł mi dzis w pracy do głowy pomysł otóz : kilka razy dziennie w pracy poruszajac nie w pewnych miejscach uzywam zamka Biometrycznego czyli czytnika lini papilarnych czy spotkał sie ktos z oferta jakiegos producentta albpo ma pomysł jak wykonac takowe zabezpieczenie ? takowe czytniki sa w zamkach lub sprawdzaja obecnosc pracownika w zakładzie a jako zabezpieczenie w samochodzie ktoś coś?
siewcu
myślę, że zaadaptować taki czujnik to by nie był problem, żeby rozłączał na przykład pompę paliwa czy coś - ale po co kombinować aż tak? nie lepiej zrobić jakieś normalne zabezpieczenie i po prostu nie mówić gdzie jest? weź też pod uwagę to, że im wyższy poziom skomplikowania tym wyższa awaryjność albo mega wysokie koszty, od tej strony też musisz na to patrzeć...
SAS Parts
+1 nawet w jakichś tam doświadczeniach na złodziejach samochodów "pstryczek elektryczek" za "złotówkę" potrafił skutecznie odstraszyć ich od kradzieży (nie mylić z odjazdem na lawecie).
SONIC
Po prostu bym był lepszy niz "transporter " on miał na kod cyfrowy.....





cool.gif
MisioLBN
Panowie rozwiert otworu centrującego czy jest sens i ile mniej więcej to kosztuje ? Felgi na 99% 57mm otwór bo na audi jeździły a chce je do peugeota założyć czyli 65. Dostałem cenę 150zł komplet to jakaś abstrakcja dla mnie...
elDyfer
To raczej nie rozwiercanie, a roztoczenie otworu wchodzi w rachubę.

Cena uczciwa, za taką usługę, jak ktoś to zrobi solidnie. Trzeba mieć odpowiednio dużą tokarkę, ustawić felgę, centrycznie roztoczyć x 4 i trochę czasu schodzi jednak nad tym. Czy się da to zależy od konstrukcji felgi, ale zazwyczaj jest to możliwe i dobrze wykonane będzie działać bezawaryjnie.

Oczywiście można poszukać kogoś kto zrobi to "na fuchę" taniej.
MisioLBN
CYTAT(elDyfer @ Sun, 20 Nov 2016 - 15:21) *
To raczej nie rozwiercanie, a roztoczenie otworu wchodzi w rachubę.

Cena uczciwa, za taką usługę, jak ktoś to zrobi solidnie. Trzeba mieć odpowiednio dużą tokarkę, ustawić felgę, centrycznie roztoczyć x 4 i trochę czasu schodzi jednak nad tym. Czy się da to zależy od konstrukcji felgi, ale zazwyczaj jest to możliwe i dobrze wykonane będzie działać bezawaryjnie.

Oczywiście można poszukać kogoś kto zrobi to "na fuchę" taniej.

Poprostu w necie się oczytałem o cenach typu 15-20zł od felgi a tu kolega mi mówi że 150zł komplet.... w tym momencie zakup felg za 250zł ( wygladaja jak śmiecie ale to zaleta bo sam sobie je doprowadze do porządku a cena przez to śmiesznie niska) przestaje być atrakcyjna.
SAS Parts
Otwór centralny to najważniejsza część felgi - dycha odchyłki, zaoszczędzone 7 dych a później wydany 1000 na szukaniu "dlaczego drży kierownica". Normalnie tokarze biorą od 50 - 100pln za godzinę pracy. Oczywiście 50 to po znajomości netto a 100 to brutto dla klienta "z ulicy". Tyle powiem ze swojego doświadczenia. Więc sam wykalkuluj czy się opłaca czy nie.
Porszak
Panowie, chce sprawdzic co mam w filtrze oleju, chodzi o metale. w jakim laboratorium moge to sprawdzic poza polibuda?
Andrzejsr
CYTAT(Porszak @ Mon, 21 Nov 2016 - 08:41) *
Panowie, chce sprawdzic co mam w filtrze oleju, chodzi o metale. w jakim laboratorium moge to sprawdzic poza polibuda?


Może tutaj:

http://sklep.archoil.pl/?product=analiza-oleju-smarowego

jeśli ta ilość oleju w puszce/filtrze wystarczy ?
flapjck1
CYTAT(Porszak @ Mon, 21 Nov 2016 - 08:41) *
Panowie, chce sprawdzic co mam w filtrze oleju, chodzi o metale. w jakim laboratorium moge to sprawdzic poza polibuda?


Szukasz opilkow? Jak tak to otworz konserwe nozycami! Umyj filtr w benzynie i szukaj - alu jest biale i nie ferromagnetyczne, stal/zeliwo jest biala lub szara i ferromegnetyczna, braz z panewek jest zloty
Porszak
opilki to widzialem wyjmujac wklad, takze interesuje mnie juz tylko z czego konkretnie sa. mialem nadzieje ze w lab powiedza czy to panewki czy pierscienie czy jeszcze cos innego czego np nie beda mogli okreslic.
ale ok Twoja odpowiedz jest chyba calkiem wystarczajaca na poczatek. czy braz z panewek zawsze bedzie zolty?
narazie zmienilem filtr i olej, sprawdze co jest w nowym filtrze. nie znam historii auta wiec narazie sprawdzenie filtra.

dzieki za odpowiedzi
Pietrek.L
Porszak, analizę olejową robi ta firma co podesłał Andrzejsr i jeszcze Fuchs
CYTAT
Metoda: ASTM D 5185
Minimalna ilość próbki: 20 ml
Termin realizacji: indywidualne ustalenia z naszym laboratorium.
Aby uzyskać więcej szczegółów proszę o kontakt bezpośrednio z naszym laboratorium: tel. 32 4o 12 247
kompot
Analiza w PIMOT? Albo ITS?
elDyfer
Z moich doświadczeń wynika, że PIMOT, ma bardzo nieatrakcyjny cennik na badania (nie wiem jak na to konkretne).
Misior
CYTAT(SAS Parts @ Sun, 20 Nov 2016 - 17:39) *
Otwór centralny to najważniejsza część felgi - dycha odchyłki, zaoszczędzone 7 dych a później wydany 1000 na szukaniu "dlaczego drży kierownica". Normalnie tokarze biorą od 50 - 100pln za godzinę pracy. Oczywiście 50 to po znajomości netto a 100 to brutto dla klienta "z ulicy". Tyle powiem ze swojego doświadczenia. Więc sam wykalkuluj czy się opłaca czy nie.


Dodaj jeszcze że przy takiej robocie większość czasu to ustawienie felgi na tokarce tak żeby otwór był idealnie osiowo a porządnie zrobione musi kosztować.
MisioLBN
CYTAT(Misior @ Tue, 22 Nov 2016 - 17:21) *
Dodaj jeszcze że przy takiej robocie większość czasu to ustawienie felgi na tokarce tak żeby otwór był idealnie osiowo a porządnie zrobione musi kosztować.

Sprawa nieaktualna. Kupilem ori OZ pasujace do puga:) dzieki za info
anwi
Hej, opel signum 3.0 Diesel skrzynia f40. Zna ktoś wymiary skrzyni? Podłużnic ciąć nie chce chętnie bym pomierzyl przed kupnem.

Pozdr
AW
K@rol
Panowie kupilem w hurcie troche kol. Na jednym komplecie na kazdej feldze jest nadruk z rozstawem.



No,ja wiem,ze sa felgi typu "multifit" ale tu wyglada ewidentnie, ze na rozstaw na 5 srub.
usuniety
@K@arol - jakie jest pytanie?
K@rol
No faktycznie namieszalem wink.gif

felgi do DOTZ CHRONOS 7j17''

Nie wiem jaki jest ich rozstaw (zmierze dzis wieczorem) stad moje pytanie, to moze byc jakis multifit? (watpie bo tylko 5 otworow, a multifity maja ich wiele wiecej)
Po co na felgach podanych bylo by 5 roznych rozstawow?

Dzwonilem do goscia od ktorego biore kola, to mowi, ze zdaje sie,ze zdjal je z Astry H, czyli bylo by to 5x110, a na felgach sa podane 3 rozstawy jak na zdjeciu.

O co tu chodzi?
usuniety
Producenci najpierw wykonują samą felgę a później nawiercają rozstaw.
Żeby sobie ułatwić proces produkcji na feldze od początku widnieje nośność dla różnych rozstawów.
Zachęcam Cię do sprawienia sobie linijki do mierzenia rozstawów otworów w felgach jeśli kupiłeś większą ilość - nie jest to drogie a ułatwisz sobie znacząco sprawę.
Reasumując, jak masz pięć otworów, to patrzysz na nośność dla pięciu otworów i twojego rozstawu.
kompot
Mam problem ze zbyt bogatą mieszanką w S2000. Końcówki wydechów czarne, zderzak też. Niby ten typ tak ma, ale po remoncie silnika i przejściu procedury dotarcia na półsyntetyku nadal pije mi olej w ilosci ~2 l / 1000 km i podejrzewam, że nie dotarły mi się pierścienie ponieważ cylindry omywa benzyna - potwierdza to fakt, że olej trochę nią śmierdzi.
Pierwsza lambda trochę leniwie, co ~2 sekundy, skacze 0-1 V (a wlasciwie w trochę mniejszym zakresie).
Druga z kolei głównie (może 80% czasu) pokazuje 0.5-0.8V, czyli bogato. I tutaj pytanie, czy druga lambda ma wpływ na mieszankę, czy służy tylko do monitorowania kata i do ewentualnego inicjowania DTC? Auto nie wypluwa absolutnie żadnych błędów.
MisioLBN
CYTAT(kompot @ Sat, 26 Nov 2016 - 22:52) *
Mam problem ze zbyt bogatą mieszanką w S2000. Końcówki wydechów czarne, zderzak też. Niby ten typ tak ma, ale po remoncie silnika i przejściu procedury dotarcia na półsyntetyku nadal pije mi olej w ilosci ~2 l / 1000 km i podejrzewam, że nie dotarły mi się pierścienie ponieważ cylindry omywa benzyna - potwierdza to fakt, że olej trochę nią śmierdzi.
Pierwsza lambda trochę leniwie, co ~2 sekundy, skacze 0-1 V (a wlasciwie w trochę mniejszym zakresie).
Druga z kolei głównie (może 80% czasu) pokazuje 0.5-0.8V, czyli bogato. I tutaj pytanie, czy druga lambda ma wpływ na mieszankę, czy służy tylko do monitorowania kata i do ewentualnego inicjowania DTC? Auto nie wypluwa absolutnie żadnych błędów.

Druga sonda powinna pokazywać wartość w miarę stałą ponieważ kontroluje jedynie stan kata. Na 2gą sondę można stroić też LPG tj patrzysz na wskazania np 0.7V na PB i dążysz na LPG żeby też pokazywało 0.7v ale sama w sobie nie ma wpływu na mieszankę.
kompot
CYTAT(MisioLBN @ Sat, 26 Nov 2016 - 23:16) *
Druga sonda powinna pokazywać wartość w miarę stałą ponieważ kontroluje jedynie stan kata. Na 2gą sondę można stroić też LPG tj patrzysz na wskazania np 0.7V na PB i dążysz na LPG żeby też pokazywało 0.7v ale sama w sobie nie ma wpływu na mieszankę.

Domyślam się, że nie w czasie reczywistym, ale może wpływa na korekty wtrysku w ECU?
szybciutki
Fabia III golas,
Czy da się domontować radio 1 din?
Nigdzie nie ma ramek pod to, ale w cenniku jest informacja o instalacji.
Da się tam coś wyrzeźbić czy VAG tak nakombinował, żeby wydać na radio z bt ponad 1500zł?
Baltosz
Panowie, szukam jak najlepiej rozkminionego i łatwo dostępnego ECU. Szukamy czegoś do użycia w celach naukowych. Mamy możliwość generować sygnały naśladujące czujniki i chcemy obserwować działanie całego ECU. Możecie polecić jakiś konkretny sterownik, który będzie chciał współpracować i będzie w miarę prosty do ujarzmienia?
MisioLBN
Me 7.5 ?
kris4cars
Delco z starego Opla
the Hitcher
kolejna sytuacja z cyklu: czyja wina dry.gif

miałbym stłuczke, a sprawa wygląda tak: jade sobie w miescie, tak uczciwie to z 70 mialem na 50 spokojnie, a jezdnia mokra, i z prawej wyjezdza mi typ, skręca w swoje prawo, powinien ustąpić oczywiscie. ja po heblach, ledwo wyhamowałem, ale że gość calkiem dynamicznie to zrobił, to puknąłbym go w tył, juz tak z 5?? metrów od jego uliczki.

no i czyja to jest wina??! najlepiej ktoś kto miał taką sytuację?
Joker
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 01 Dec 2016 - 16:17) *
kolejna sytuacja z cyklu: czyja wina dry.gif

miałbym stłuczke, a sprawa wygląda tak: jade sobie w miescie, tak uczciwie to z 70 mialem na 50 spokojnie, a jezdnia mokra, i z prawej wyjezdza mi typ, skręca w swoje prawo, powinien ustąpić oczywiscie. ja po heblach, ledwo wyhamowałem, ale że gość calkiem dynamicznie to zrobił, to puknąłbym go w tył, juz tak z 5?? metrów od jego uliczki.

no i czyja to jest wina??! najlepiej ktoś kto miał taką sytuację?

Jakbyś nie miał świadków to teoretycznie Twoja wina. Skoro on dał radę wjechać a Ty nie dałbyś rady wyhamować to znaczy tylko tyle (co jest mega super linią obrony Policji smile.gif ), że nie dostosowałeś prędkości do warunków panujących na drodze.
Leo
ciężko, zalezy komu policja/sąd uwierzy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.