Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
loony
toż to już niedaleko do prędkości dźwięku....
kompot
Dałem, myślę, dosyć niewielką średnicę przepustnicy, są to także wysokie wartości prędkości obrotowych.
A może i gdzieś popełniłem błąd, zachęcam do sprawdzenia.
k-meal
skad wziales 0,8l na jeden obrot ?

pozdr.
bezduszny
CYTAT(k-meal @ Sun, 24 Oct 2010 - 21:20) *
skad wziales 0,8l na jeden obrot ?

pewnie chodziło o to, że 2 cylindry w silniku 1.6 tyle pobiorą przy jednym obrocie


syncros
CYTAT(k-meal @ Sun, 24 Oct 2010 - 21:20) *
skad wziales 0,8l na jeden obrot ?

pozdr.

Przy jednym obrocie walu korbowego dwa cylindry robia suw ssania. O ile to silnik 4 suwowy, 4 cylindrowy.
k-meal
w sumie logiczne. smile.gif
dzieki, juz wiecej nie pije.
240Z
Kolejne pytanie natury czysto teoretycznej - co bardziej się opłaca z punktu widzenia zużycia silnika przy odpalaniu na zimno?

1. Kręcenie silnikiem przez kilka sekund z wyłączonym zapłonem, żeby "podpompować" ciśnienie oleju, czy...

2. ...odpalenie go od razu jak pan Bóg przykazał?
Maxim555
to podchwytliwe pytanie?
pavel
CYTAT(syncros @ Sun, 24 Oct 2010 - 21:32) *
Przy jednym obrocie walu korbowego dwa cylindry robia suw ssania. O ile to silnik 4 suwowy, 4 cylindrowy.


cylindry nie robią żadnego suwu:) rozumiem, że to skrót myślowy do tego, że dwa z czterech tłoków wykonują w tym samym czasie ten sam suw:)
MrUw@
CYTAT
1. Kręcenie silnikiem przez kilka sekund z wyłączonym zapłonem, żeby "podpompować" ciśnienie oleju, czy...

to bardziej w sytuacji jak silnik niebyl odpalany i stał niewiem rok czy dwa...

po mojemu lepiej odrazu odpalic i przejsc do jazdy...

ale moze są różne szkoły... imo pytanie podchwitliwe tongue.gif
pavel
CYTAT(240Z @ Sun, 24 Oct 2010 - 23:48) *
Kolejne pytanie natury czysto teoretycznej - co bardziej się opłaca z punktu widzenia zużycia silnika przy odpalaniu na zimno?

1. Kręcenie silnikiem przez kilka sekund z wyłączonym zapłonem, żeby "podpompować" ciśnienie oleju, czy...

2. ...odpalenie go od razu jak pan Bóg przykazał?


po naprawie silnika/wymianie/długim postoju lepiej zakręcić silnikiem przez 1-2 sek zanim się go odpali
80quattro
Po rozbiórce silnika należy zakręcić nim bez zapłonu ale wtedy robi się to z wykręconymi świecami (praktycznie brak obciążen na panewkach) i kręci się tak długo aż pojawi się ciśnienie oleju. Następnie wkręca się świece i odpala . Wtedy jest pewność, że jest od razu prawidłowe smarowanie w wszystkich punktach silnika.
Kręcenie z odłączonym zapłonem ale z wkręconymi świecami praktycznie nic nie daje bo silnik i tak ma pełne sprężanie i panewki są obciążone.
Feluke
CYTAT(80quattro @ Mon, 25 Oct 2010 - 05:44) *
Po rozbiórce silnika należy zakręcić nim bez zapłonu ale wtedy robi się to z wykręconymi świecami (praktycznie brak obciążen na panewkach) i kręci się tak długo aż pojawi się ciśnienie oleju. Następnie wkręca się świece i odpala . Wtedy jest pewność, że jest od razu prawidłowe smarowanie w wszystkich punktach silnika.
Kręcenie z odłączonym zapłonem ale z wkręconymi świecami praktycznie nic nie daje bo silnik i tak ma pełne sprężanie i panewki są obciążone.

Panewki sa obciazone ale to pikus w porownaniu do tego co na nie zaczyna dzialac jak silnik zlapie zaplon. Jak tak krecilem do zlapania cisnienia oleju w samochodzie ktory stal z 2 miesiace i odpalil bez zadnego tluczeni lancuchem po obudowie i zebatce pompy oleju (2.9 Cosworth).
kamil.k
CYTAT(240Z @ Sun, 24 Oct 2010 - 23:48) *
Kolejne pytanie natury czysto teoretycznej - co bardziej się opłaca z punktu widzenia zużycia silnika przy odpalaniu na zimno?

1. Kręcenie silnikiem przez kilka sekund z wyłączonym zapłonem, żeby "podpompować" ciśnienie oleju, czy...

2. ...odpalenie go od razu jak pan Bóg przykazał?



odpalac normalnie bez cudowania a zimą przy dużych mrozach odpalac bez naglego zwiekszania obrotów bo gęsty olej robi wyższe cisnienie niż w normalnych warunkach i cos może nie wytrzymac

przy kreceniu rozrusznikiem mamy zbyt słabe cisnienie a panewki i tak obciążone wiec zero korzysci a męczymy tylko rozrusznik i akumlator
Czacza
Normalnie odpalamy, kilka sekund (w moim wypadku odpalam wtedy zapinam pas i odpalam radio) i ruszamy. Bez żadnego grzania itp bzdur, ale niech te 10-20s popracuje na wolnych. Olej spokojnie wypełni zakamarki wszelakie i ciśnienie wyrówna do normalnego, ogólnie praca silnika nieco sie ustabilizuje. Więcej skolei nie pomaga.

Opowiedz mi jak chcesz kręcić dłużej bez odpalania? Wsiadasz, przekręcasz kluczyk wpozycję II, czekasz sekunde aż pompa paliwa napompuje sobie cisnienie w układzie, rozruch który z reguły trwa 1-2s i już. Nie bardzo widze opcję, żeby w cywilnym aucie inaczej to rozegrać. Pomijam sytuacje niecodzienne, jak pierwszy start po remoncie. Wtedy se można odpiąć CPS czy tam pompe paliwa. Ale w normalnym trybie codziennej eksploatacji...
MrUw@
znam takich co sobie guziczki do odciecia zaplonu z cewki robią biggrin.gif
Czacza
Dobra, ja wiem. i inne intymne macanki antyzłodziejskie. Jako mechanik mam z tym do czynienia regularnie, ale rzadko zdarza się poszukiwać takiego dzyndzla dłużej niż 10s. Mina gościa, który daje mi kluczyk i ja odpalam auto,w jego mniemianiu zabezpieczone (przecież nikt nie wie, że ten guziczek jest po dwykłądziną na progu) jest bezcenna.
240Z
Dzięki panowie. MrUw@ domyślił się o co chodziło, prędzej czy później zamontuję sobie takie zabezpieczenie. smile.gif
lagadula
Grzechoczacy łancuch V8 - uwielbiam ten dzwięk.... biggrin.gif
KAMILcom
a może ktoś wie ile czasu potrzebne jest na odpalenie samochodu w którym były zmienione przewody paliwowe i filtr paliwa? i czy faktycznie opłaca sie wykręcać świece jeżeli silnik stał od luteoo poza autem nie odpalany ?
Czacza
CYTAT(lagadula @ Tue, 26 Oct 2010 - 12:54) *
Grzechoczacy łancuch V8 - uwielbiam ten dzwięk.... biggrin.gif


V6 DOHC 24V z pustymi szklankami przy pierwzym stracie też brzmi niekiepsko wink.gif
MrUw@
CYTAT(KAMILcom @ Tue, 26 Oct 2010 - 15:29) *
a może ktoś wie ile czasu potrzebne jest na odpalenie samochodu w którym były zmienione przewody paliwowe i filtr paliwa? i czy faktycznie opłaca sie wykręcać świece jeżeli silnik stał od luteoo poza autem nie odpalany ?



Diesel czy benzyna ?? Btw ile czasu w sensie ile krecic ?? BENZYNA POWINNA ODPALIĆ ODRAZU (proponuje wczesniej kilka razy włączyc sam zapłon coby pompka napompowala w przewody. Klekot jak niezalejesz filtra gnojem to wogle moze nieodpalić i sie kurewsko zapowietrzy potem można śmiało zabić ze 2-3 akumulatory nim odpali biggrin.gif

co do drugiego to wykrecenie świec niejest jakims tam skomplikowanym zabiegiem i sie opłaca wink.gif napewno nie zaszkodzi
Grzesi(E30)k
Potrzebują jakiejś literatury, (link do tematu na forum) co wsadzić o parametrach bliskich HX35 do silnika M50B25 na +300PS

Rozbiega się o suszarki: H1C H1E H2C H2D H2E -ale ktorej szukać?
KAMILcom
CYTAT(MrUw@ @ Tue, 26 Oct 2010 - 18:41) *
Diesel czy benzyna ?? Btw ile czasu w sensie ile krecic ?? BENZYNA POWINNA ODPALIĆ ODRAZU (proponuje wczesniej kilka razy włączyc sam zapłon coby pompka napompowala w przewody. Klekot jak niezalejesz filtra gnojem to wogle moze nieodpalić i sie kurewsko zapowietrzy potem można śmiało zabić ze 2-3 akumulatory nim odpali biggrin.gif

co do drugiego to wykrecenie świec niejest jakims tam skomplikowanym zabiegiem i sie opłaca wink.gif napewno nie zaszkodzi


oczywiście benzyna. dzięki za info.
Andrzej87
Trzeba fabrycznie nowe sprzęgło jakoś dotrzeć, choćby przez spokojną jazdę czy można od razu pełnym ogniem? wink.gif
caro86wlkp
podepnę sie pod sprzęgło, auto to star 1142, po wymianie docisku i tarczy sprzęgło ciągnie, koło zamachowe stare, zrobiłem już z tysiąc km i nadal sie ślizga, czy możliwe że mechanik to źle zamontował? czy może sie dotrze?
MrUw@
na ciezarowkach to ja sie nieznam ale raczej cos jest nie tak skoro ciagnie na nowym... moze koło było przypalone lub krzywe ?? Czasem trzeba je zabielic... moze sprzeglo źle dobrane za niska okładzina albo to kwestia reguluacji o ile tam takowa występuje...

sprzeglo jak jest nowe od razu powinno dobrze "kleić" ale jak wiekszosc układów w któych cos trze wypadało by przez pierwsze kilometry obchodzić sie z nim delikatniej coby okładzina sie dobrze i spokojnie ułożyła do docisku i do koła...
mialem kiedys przypadek że klijent po pierwszym starcie(Z butem oczywiscie niewiem po co) micrą 1.0 zerwał nową okładzine z tarczy po demontażu w dziale reklamacji stwiedzili że wina użytkownika a nie materiału... choć tu bym sie zastanowił bo jak pamiętam to był Hart do którego niejestem wogle przekonany
Andrzej87
Dzięki za odpowiedź. Eh to po SWAPIE będę musiał uważać, bo to sprzęgło i hample nowe. dry.gif Będzie ciężko się powstrzymać. tongue.gif
wzi13
Tak off-forumowo:

Jakie zimowki dla przedstawicieli handlowych(skody fabie 1.4tdi) na 14" tanie i dobre wink.gif

Barum 165/70 R14 Polaris 2
Kleber 165/70 R14 Krisalp HP
GOODRIDE SW601
KORMORAN SNOWPRO
MATADOR MP58

Bede bardzo wdzieczny za podpowiedz bo mam zerowe doswiadczenie z tymi firmami opon...
k-meal
mialem matadory w innym rozmiarze i byly tragiczne, wiec odradzam.
Tarantula
Bmw E30: Orginalne fele 185/65 R14 o szerokośći 5.5 cala ET 35. Czy po zmianie na 195/50 R15 ET 35 o szerokosci 7 cali beda jakies problemy? Potrzebne dystanse,nie bedzie nic obcierało?
admeen
CYTAT(wzi13 @ Wed, 27 Oct 2010 - 15:12) *
Tak off-forumowo:

Jakie zimowki dla przedstawicieli handlowych(skody fabie 1.4tdi) na 14" tanie i dobre wink.gif

Barum 165/70 R14 Polaris 2
Kleber 165/70 R14 Krisalp HP
GOODRIDE SW601
KORMORAN SNOWPRO
MATADOR MP58

Bede bardzo wdzieczny za podpowiedz bo mam zerowe doswiadczenie z tymi firmami opon...

Obstawialbym Krisalpy, mialem (co prawda w innym rozmiarze) i byla to jedna z lepszych zimowek ever.

CYTAT(Tarantula @ Wed, 27 Oct 2010 - 16:38) *
Bmw E30: Orginalne fele 185/65 R14 o szerokośći 5.5 cala ET 35. Czy po zmianie na 195/50 R15 ET 35 o szerokosci 7 cali beda jakies problemy? Potrzebne dystanse,nie bedzie nic obcierało?

Czy bedzie obcieralo to nie wiem, ale na tej stronie mozesz nieco wnioskow wyciagnac.
http://www.willtheyfit.com/index.php?width...p;Submit=Submit
cowboy
CYTAT(admeen @ Wed, 27 Oct 2010 - 16:46) *
Obstawialbym Krisalpy, mialem (co prawda w innym rozmiarze) i byla to jedna z lepszych zimowek ever.


+1

miałem w golfi TDI krislapy 185/60/15 - bardzo dobra zimówka !
Salieri
ja z tych wszystkich tez polecam krisalpy. Jak na tansza opcje to swietnie sie spisuja.
matteusz
Bilstein B4 to odpowiednik serii czy taki stage1, bo wiem że są jeszcze B3? Czy przy zakładaniu amortyzatorów o skróconym skoku trzeba zmieniać sprężyny na krótsze? Jakie będą konsekwencje jazdy w setupie krótki amor+ seria sprężyna?
mile
http://allegro.pl/dystanse-5x100-20mm-z-ce...1284841290.html


Czy takie dystanse nadadzą się do 100% dupowozu ?
Misior
CYTAT(Tarantula @ Wed, 27 Oct 2010 - 16:38) *
Bmw E30: Orginalne fele 185/65 R14 o szerokośći 5.5 cala ET 35. Czy po zmianie na 195/50 R15 ET 35 o szerokosci 7 cali beda jakies problemy? Potrzebne dystanse,nie bedzie nic obcierało?


nic nie bedzie obcierało.
kompot
Co do sprzęgła, to w nowym MCSie, którym miałem okazję jeździć zdarzało się ślizganie się do ok. 1000km.
Skiba
jesli nie są z plasteliny to tak
Jeffrey
Co to znaczy że silnik wybuchnął? Czy to tylko rutynowe wywalenie korbowodów bokiem? Co powoduje wybuchnięcie?
MrUw@
strzał LPG biggrin.gif biggrin.gif

szczerze to zalezy kto co ma na myśli... rozni ludzie/mechanicy rozne interpretacje dla niektorych to korba dla niektorych moze wybuch z powodu przegrzania i cisnienia cieczy tez pekaja rozne czesci silnika... przekrecenia na obrotach czy cos... ale wiekszosc fakt konczy sie korbą z boku tongue.gif
Ictus
czym zmywac slady kleju po naklejkach z lakieru??
bezduszny
Lyreco ma taki środek "Label Remover"
rottie
CYTAT(Ictus @ Thu, 28 Oct 2010 - 19:14) *
czym zmywac slady kleju po naklejkach z lakieru??

WD40 tez dziala
ryczko100
Albo sok cytrynowy :-)
wizard
Mam następujące pytanie. Czy jest możliwość przytrzymania samochodu z DSG na odcince podczas jazdy? Jadąc np. na drugim biegu, można go przytrzymać przez chwilkę na odcince jadąc w poślizgu czy zmieni sam na wyższe przełożenie jak to ma miejsce w zwykłym automacie?
Czacza
W Octavii BKD z DSG zmienia smile.gif
hz10
w turanie też
the.wolf
a zna ktos "procedure startową" w skrzyni dwusprzeglowej 7 biegowej w Audi?
Nuttie
Ty lepiej zostaw w spokoju furę ojca tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.