Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
tomek 1980
CYTAT(m119 @ Tue, 23 Feb 2021 - 16:20) *


Ma ktoś jakiś patent, jak wyrwać takiego dziada?



Witam, można jeszcze takie coś zrobić wink.gif :
https://www.youtube.com/watch?v=du29ykHFu5k
Pozdrawiam.
Marlena41
Hej! Ja w sprawie myjni samochodowej, jakiej używacie do tego aby wasze autko wyglądało prosto jak z salonu? Znajomy polecił mi ostatnio mobilną myjnię parową greensteam . Korzystaliście kiedyś z tego typu rozwiązań?
maaaad
Ja również. I za drogie.
Aval
Greensteam to straszne badziewie, daruj sobie.
wymaxclinowany
Witam, szukam pomysłu na odświeżenie silnika/skrzyni (blok aluminowy)

Co polecacie ? Po myciu zrobi się ciemne, jakaś włóknina? Sodowanie ? Malowanie ?- tutaj już trzeba by wykręcać wszystkie śruby żeby dobrze to wyglądało
flapjck1
myj ale bez chemi, tylko goraca woda, ew para
kazda chemia sciemnia, a jak nie sciemni to za jakis czas dostanie korozji miedzykrystalicznej element z alu
soltyk
HAHA, mamy dowcip tygodnia! Wygrałeś nagrodę przerdzewiałego wahacza. Samą wodą to możesz umyć sobie talerz po śniadaniu. Bo po obiedzie, z tłustym sosem, kiepsko to widzę.

Wymaxclinowany, myjesz benzyną. Zmywa jak dobra chemia, a nie rusza metalu.
flapjck1
nie no, zaden dowcip, sprobuj kiedys umyc karcherem na goraco, zobaczysz o czym mowie
Rudiger
CYTAT(wymaxclinowany @ Fri, 05 Mar 2021 - 06:13) *
Witam, szukam pomysłu na odświeżenie silnika/skrzyni (blok aluminowy)

Co polecacie ? Po myciu zrobi się ciemne, jakaś włóknina? Sodowanie ? Malowanie ?- tutaj już trzeba by wykręcać wszystkie śruby żeby dobrze to wyglądało



Robi się ciemne bo taki jest akurat stop alu który masz. Czasami w motocyklach takie się zdarzają. Bardziej im do ZnAl-u niż aluminium smile.gif
Jak coś to najlepiej sodowanie - bo można ciepłą wodą wymyć z zakamarków sodę i nie ma ryzyka że coś zostanie w magistrali olejowej
Tu blok po sodowaniu ale wcześniej też myty dimmerem
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...ik-03/tat53.jpg

Można ewentualnie szkiełkować lub piaskować i następnie szkiełkować - ale trzeba dobrze znać dany blok aby nie zostawić gdzieś ziarna
przed - tu akurat skrzynia była polerowana i trzeba było wyrównać strukturę blok silnika-blok skrzyni-reszta
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...rt03/ura47a.jpg

i po
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/...art04/ura61.jpg


wymaxclinowany
Gdyby był rozkręcany silnik to bym piaskowal i lakierowal, ale nie chce go ruszać

Czyli teraz najprościej to sodowanie i nic więcej nie ruszać ani nie zabezpieczać
kremat0r
Panowie, potrzebuje dobrego urzadzenia do mierzenia czasu na torze. Chcialbym osobne urzadzenie, nie aplikacje na telefon.

Powiedzmy, ze cena nie gra roli, mogę zaplacic wiecej za dobry sprzet. Fajnie jakby było popularne i miało takie tory jak slovakiaring wbudowane smile.gif
Bio
CYTAT(kremat0r @ Wed, 17 Mar 2021 - 10:36) *
Panowie, potrzebuje dobrego urzadzenia do mierzenia czasu na torze. Chcialbym osobne urzadzenie, nie aplikacje na telefon.

Powiedzmy, ze cena nie gra roli, mogę zaplacic wiecej za dobry sprzet. Fajnie jakby było popularne i miało takie tory jak slovakiaring wbudowane smile.gif

Garmin Catalyst:
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/690726
Nowe i chyba najlepsze parametry na rynku
tomek 1980
Witam, panowie zerknie ktoś i powie co ewentualnie jest nie tak i trza poprawić ?
http://vaglogi.pl/log-001_011_4RLwg.html
Pozdrawiam.
flapjck1
CYTAT(kremat0r @ Wed, 17 Mar 2021 - 10:36) *
Panowie, potrzebuje dobrego urzadzenia do mierzenia czasu na torze. Chcialbym osobne urzadzenie, nie aplikacje na telefon.

Powiedzmy, ze cena nie gra roli, mogę zaplacic wiecej za dobry sprzet. Fajnie jakby było popularne i miało takie tory jak slovakiaring wbudowane smile.gif


cos od Race Navigator ?
Mis
CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 18 Mar 2021 - 20:08) *
Witam, panowie zerknie ktoś i powie co ewentualnie jest nie tak i trza poprawić ?
http://vaglogi.pl/log-001_011_4RLwg.html
Pozdrawiam.

Brakuje 008 kanału dynamicznego.

Jak dla mnie trzeba wydłużyć sztangę na turbo 1-2mm, bo masz przeładowanie górą, a zaworek max wysterowany (nie podaje podciśnienia na gruszkę).
tomek 1980
CYTAT(Mis @ Thu, 18 Mar 2021 - 22:52) *
Brakuje 008 kanału dynamicznego.

Jak dla mnie trzeba wydłużyć sztangę na turbo 1-2mm, bo masz przeładowanie górą, a zaworek max wysterowany (nie podaje podciśnienia na gruszkę).


Witam, serdecznie podziękował, jak następnym razem u mnie zagości ten samochód to poprawię to.
Pozdrawiam.
maaaad
CYTAT(wymaxclinowany @ Fri, 05 Mar 2021 - 06:13) *
Witam, szukam pomysłu na odświeżenie silnika/skrzyni (blok aluminowy)

Co polecacie ? Po myciu zrobi się ciemne, jakaś włóknina? Sodowanie ? Malowanie ?- tutaj już trzeba by wykręcać wszystkie śruby żeby dobrze to wyglądało

Czyszczenie suchym lodem - obczaj na YT, są filmy, jak to wygląda i jakie są rezultaty. Jak dla mnie-dość przyjemne.
Misior
Panowie podpowiedzcie bo mi nic nie przychodzi do głowy - w jakim samochodzie koło lewarka (po bokach) idą takie dwie srebrne jakby rurki, albo plastiki, od tunelu do deski po skosie? Takie ozdobne.
tom cio
Audi tt moze?
MuMineQ
CYTAT(maaaad @ Mon, 22 Mar 2021 - 13:29) *
Czyszczenie suchym lodem - obczaj na YT, są filmy, jak to wygląda i jakie są rezultaty. Jak dla mnie-dość przyjemne.


O to chodzi?

Mis
Volvo V50 ma też takie coś, ale to nie rurki tylko taki przestrzał.
Misior
Dokładnie coś takiego jak powyżej.
Nie śmiejcie się ale szukam inspiracji do projektu jak połączyć ścianę grodziową z tunelem, żeby było mocniejsze biggrin.gif i tak sobie przypomniałem, że seryjnie są takie ściemoplastiki i może bym zrobił tak żeby się policmajster nie rzucał na kontroli smile.gif
Grzesi(E30)k
Aluminium ciemnieje od srodkow zasadowych pokroju Dimer.
K2 Akra czysta i dobrze plukana umyje co trzeba ,a na juz ciemne alu tylko obrobka mechaniczna/lub szkielkowanie
jagus
silnik 2.0 16v RFJ (PSA), skąd bierze sygnał do "komputera" pokładowego odnośnie spalania chwilowego? MAP sensor?
Wyrzuciło błąd P0170, profilaktycznie wymienione świece (bo nie wiem, czy kiedykolwiek były wymieniane), ale co jakiś czas błąd wraca.
Ogólnie różnicy w spalaniu nie zauważyłem, ale zauważyłem, że chwilowe spalanie wzrosło o 3-4 litry/100 (wskazania na wyświetlaczu), które nie za bardzo idzie w parze z realnym spalaniem (które wg moich obserwacji jest w normie).
Rezor
Co może powodować szybsze degradowanie peszli w komorze silnika? Mam kilka samochodów i w jednym 12to latku peszle sypią się po dotknięciu. W innym samochodzie 3 lata starszym z większym przebiegiem, z tego samego koncernu wiązki są niemal jak nowe. Sama izolacja czy wtyczki są ok, zdegradowane są jeszcze zewnętrzne taśmy izolacyjne i węże od wtrysków lpg do kolektora (przy samym kolektorze łamią się jak patyczki)
MisioLBN
CYTAT(Rezor @ Tue, 30 Mar 2021 - 07:35) *
Co może powodować szybsze degradowanie peszli w komorze silnika? Mam kilka samochodów i w jednym 12to latku peszle sypią się po dotknięciu. W innym samochodzie 3 lata starszym z większym przebiegiem, z tego samego koncernu wiązki są niemal jak nowe. Sama izolacja czy wtyczki są ok, zdegradowane są jeszcze zewnętrzne taśmy izolacyjne i węże od wtrysków lpg do kolektora (przy samym kolektorze łamią się jak patyczki)

Glownie temperatura i material. Weze lpg zmien na parkera ten nie twardnieje
Rezor
Materiał raczej odrzucam bo chyba skoro samochody z tego samego koncernu i różnica 3 lat to nie wydaje mi się żeby była jakaś znaczna różnica w materiale. Mam jeszcze prawie 18m Parkera tongue.gif kiedyś przez pomyłkę zamówiłem 20 zamiast 2 smile.gif
Skiba
na linie produkcyjna moga wjezdzać materiały od różnych dostawców. Wcale bym nie wykluczał materiału.
Leo
oczywiście +1 j/w
Mis
CYTAT(jagus @ Tue, 30 Mar 2021 - 03:01) *
silnik 2.0 16v RFJ (PSA), skąd bierze sygnał do "komputera" pokładowego odnośnie spalania chwilowego? MAP sensor?
Wyrzuciło błąd P0170, profilaktycznie wymienione świece (bo nie wiem, czy kiedykolwiek były wymieniane), ale co jakiś czas błąd wraca.
Ogólnie różnicy w spalaniu nie zauważyłem, ale zauważyłem, że chwilowe spalanie wzrosło o 3-4 litry/100 (wskazania na wyświetlaczu), które nie za bardzo idzie w parze z realnym spalaniem (które wg moich obserwacji jest w normie).

Zobacz jak wygląda praca sondy lambda, sprawdź stan filtra powietrza, drożność katalizatora z wydechem oraz ciśnienie paliwa czy nie za wysokie, sprawdź szczelność kolektora ssącego i jego osprzętu.
MAP sensor powinien pokazywać Ci blisko atmosfery na bucie, a na jałowych bez włączonych dupereli elektrycznych 28-34kpa w tym silniku.
Misior
CYTAT(Skiba @ Tue, 30 Mar 2021 - 09:09) *
na linie produkcyjna moga wjezdzać materiały od różnych dostawców. Wcale bym nie wykluczał materiału.

No i można jeszcze dodać, że niektóre nowsze materiały to połączenie gównolitu i gumy arabskiej. W rękach się sypie.
Podobnie jak wiązki elektryczne - izolacja co raz to gorsza.
InnyLogin
CYTAT(Rezor @ Tue, 30 Mar 2021 - 09:07) *
Materiał raczej odrzucam bo chyba skoro samochody z tego samego koncernu i różnica 3 lat to nie wydaje mi się żeby była jakaś znaczna różnica w materiale. Mam jeszcze prawie 18m Parkera tongue.gif kiedyś przez pomyłkę zamówiłem 20 zamiast 2 smile.gif

Tylko i wyłącznie wina materiału. Przystosowanego do warunków pracy tylko przez ileś lat. A jest duży nacisk na ekologię i mogłeś dostać inny materiał tu inny tam.
tomek 1980
CYTAT(Rezor @ Tue, 30 Mar 2021 - 07:35) *
Co może powodować szybsze degradowanie peszli w komorze silnika? Mam kilka samochodów i w jednym 12to latku peszle sypią się po dotknięciu. W innym samochodzie 3 lata starszym z większym przebiegiem, z tego samego koncernu wiązki są niemal jak nowe. Sama izolacja czy wtyczki są ok, zdegradowane są jeszcze zewnętrzne taśmy izolacyjne i węże od wtrysków lpg do kolektora (przy samym kolektorze łamią się jak patyczki)


Witam, dokładnie jak koledzy wyżej piszą materiały wujowe. wink.gif
Pozdrawiam.
pornstar
Trzecia tablice rejestracyjna zalatwialiscie w urzedzie czy na allegro? Potrzebuje do bagaznika na rowery. Na allegro taniej i nie trzeba dymac do urzedu dwa razy, ale nie wiem jak wyglada praktyka podczas kontroli policyjnej.
Grzesi(E30)k
Ogarnia ktos kody kolorystyczne sprezyn z vaga?
Mam takie przednie sprezyny z wielowahacza z dosyc grubym zwojem.
Raczej cos starszego ale nic nie moge znalezc.

Maxim555
Chodzi Ci o odczytanie twardości na podstawie kolorów, czy odnalezienie modelu w którym były te sprężyny? W etce są podane kolory przy sprężynach, ale trzeba wchodzić w każdy model.
Grzesi(E30)k
CYTAT(Maxim555 @ Mon, 05 Apr 2021 - 00:01) *
Chodzi Ci o odczytanie twardości na podstawie kolorów, czy odnalezienie modelu w którym były te sprężyny? W etce są podane kolory przy sprężynach, ale trzeba wchodzić w każdy model.


Juz wygrzebalem w etce tylko bylo zgadywanie jakie auto.
A6 C5 zawias fabrycznie podniesiony o 7mm
Rezor
Samochód jak postoi dłużej (z 3dni minimum) to po odpaleniu słychać klepanie, coś jak panewka ale nie metaliczne. Bardziej jak stukanie drewnianymi drążkami, równo z obrotami silnika. Potrafi tak klepać ale jak zgaszę i odpalę znów to przestaje. Wystarczy że pochodzi 20s i po następnym odpaleniu jest ok. To samo jak odpalany jest codziennie. Silnik pracuje równo, korekty wyglądają ok. Kompresji jeszcze nie sprawdzałem. Narazie zdążyło mi się to 4 razy ale nie jest to przyjemny dźwięk smile.gif
kamil.k
CYTAT(Rezor @ Tue, 06 Apr 2021 - 19:12) *
Samochód jak postoi dłużej (z 3dni minimum) to po odpaleniu słychać klepanie, coś jak panewka ale nie metaliczne. Bardziej jak stukanie drewnianymi drążkami, równo z obrotami silnika. Potrafi tak klepać ale jak zgaszę i odpalę znów to przestaje. Wystarczy że pochodzi 20s i po następnym odpaleniu jest ok. To samo jak odpalany jest codziennie. Silnik pracuje równo, korekty wyglądają ok. Kompresji jeszcze nie sprawdzałem. Narazie zdążyło mi się to 4 razy ale nie jest to przyjemny dźwięk smile.gif



Pewnie ten zawór co jest w obudowie filtra oleju nie trzyma i olej spływa
Rezor
Bardzo źle? Ciśnienie oleju jest ok, prawie 400kPa po odpalwniu
kamil.k
CYTAT(Rezor @ Tue, 06 Apr 2021 - 19:50) *
Bardzo źle? Ciśnienie oleju jest ok, prawie 400kPa po odpalwniu



Tylko zobacz gdzie masz wpięty czujnik ciśnienia, a gdzie ci stuka - łatwo to sprawdzić, bo po nocnym postoju nie będzie oleju w obudowie filtra, a i przy wymianie oleju powinieneś podobne dźwięki słyszeć
ROTOR
Kamil.K dobrze mowi. Pewnie sugerujesz sie silnikami bmw ktore maja po 2x latach taki problem w podstawkach. W silnikach innych producentow takie zaworki moga byc w roznych miejscach w silniku. Ale chodzi o olej ktory po dluzszym postoju splynie z ukladu smarowania do miski. Rano odpalasz i zanim uklad sie nabije, silnik nie ma smarowania.
Rezor
Ok tylko zastanawia mnie dlaczego stuka dopóki nie zgaszę i uruchomię jeszcze raz?
ROTOR
CYTAT(Rezor @ Tue, 06 Apr 2021 - 22:11) *
Ok tylko zastanawia mnie dlaczego stuka dopóki nie zgaszę i uruchomię jeszcze raz?



Moze zdradzisz ta tajemnice i powiesz jaki to silnik?
Rezor
4.0 sohc chryslera. Naprawiałem wiązki (głównie wymiana peszli, parę przewodów polutowanych na nowo) i samochód stał parę dni. Po odpaleniu słychać było stuki i szybko go zgasiłem. Poprosiłem żonę żeby odpaliła i cisza. Potem przez weekend nikt nie jeździł, chciałem wyskoczyć do sklepu i znowu to samo. Tym razem zaryzykowałem i osłuchałem silnik. Ogólnie dźwięk bardziej od strony kabiny (poprzecznie, Bank 1) i bardziej z góry niż z dołu. Bardziej słychać w kabinie niż na zewnątrz. Potem jeszcze raz taka akcja, zgasiłem prawie od razu odpaliłem i przestało. Potem 5 dni z rzędu po ok 2x5km raptem i nic. Przez święta postał i znów dziś klepał. Teraz jak tak myślę to mam wrażenie, że to uszczelka kolektora wydechowego albo egr. Olej muszę wymienić i tak więc filtr też do wymiany. Zobaczy się czy jakieś skarby w oleju nie pływają...
The Driver
Może ci wałek rozrządu w głowicy klepie, mam identyczny przypadek w jednym z gruzów, i czasami zanim nabije ciśnienie w głowicy to sobie poklepie chwile.
Rezor
Wyjaśnione smile.gif Rozrusznik nie odbija biggrin.gif
ROTOR
CYTAT(Rezor @ Wed, 07 Apr 2021 - 09:41) *
Wyjaśnione smile.gif Rozrusznik nie odbija biggrin.gif



laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
The Driver
Mógł byś z ciekawości rozwinąć co to dokładnie za usterka Rezor ? ciekawi mnie co może stukać jak panewka w rozruszniku.
Rezor
Nie wiem jeszcze biggrin.gif ewidentnie to rozrusznik, to raczej nie jak panewka tylko bardziej głuche stuki, coś jak kijki albo dziurawy kolektor. Umawiałem akurat wizytę na wymianę oleju i tak gadałem sobie ze starym mechanikiem i mu mówię, że jest taki problem. Powiedział żeby walnąć w rozrusznik jak problem się pojawi. Akurat musiałem przeparkować samochód i mimo godzinnego postoju silnik zaczął klepać. Wziąłem pręta od lewarka i po stuknięciu w rozrusznik cisza
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.