Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Driftman
Czyszczenie kostki pod fotelem to standardowa akcja np. w Audi A4b6 mojego kumpla. Po jej oczyszczeniu i skasowaniu błędu problem znika na jakiś czas.
usuniety
tak przy okazji jakiej wartości opornik stosować zamiast poduszek foteli w Peugeocie?
mate96
4 ohmy powinien być ok. Z life hacków to wiem, że idealnie sprawdza się żarówka W5W wink.gif
Maxim555
CYTAT(matteusz @ Thu, 04 Jun 2015 - 10:12) *
Co rozumiesz przez uzbrojenie układu? Próbuję kasować błąd, ale natychmiast po skasowaniu powraca.

W hondach jest inaczej. Zobacz na tym filmiku:


Ale jak po skasowaniu błąd wraca, to może dalej jest coś nie halo z poduszkami.

Znalazłem na forum jeszcze, to co już napisali wcześniej:
"Stage 1 i 2 odnosi się do poduszek z dwoma nabojami,gdy założyłem poduszki z pojedynczymi nabojami komputer nadal widział błąd poduszki bo nie miał sygnału drugiego naboju,pozostało dać poduszkę z dwom nabojami,lub jeden nabój zastąpić rezystorem i błąd zniknął smile.gif poduszki z dwoma nabojami są w autach po liftingu,oraz w mojej przejściówce 06.2001 w rocznikach poniżej 2001 chyba są tylko z jednym nabojem."
Pan. B
Musze kupic centralke alarmowa do e36.
Z otwartego auta z pod domu znikly klucze. W aucie byl portfel i 3 stowy do tego radio clariona.
Znikly tylko klucze wiec podejrzewam ze to jakies leszcze byly. Moze ich ktos sploszyl, nie wiem. Wiem ze w przeciagu tygodnia okradli w tej samej miejscowosci 3 domy i 6 samochodow. Wiec dziwne ze wzieli tylko klucze :/
Kpl nowych zamkow w aso z immo to koszt 1800pln. Dosyc droga opcja.
Jaka centralke mozecie Panowie polecic?
Myslalem o seo comfort ma domykanie szyb, zamka centralnego i funkcje immo.
Montaz we wlasnym zakresie.
Druga sprawa to lokalizator gps. Te allegrowe za 6 stowek sa cos warte?
Salieri
Audi a6 c6 3.0tdi 2007 (silnik asb).

Wywala mi błąd w sterowniku zarządzania ładowaniem.
002254 - Interface to generator, 004 No Signal/Communication.
Dodatkowo jest drugi błąd (nie pamiętam już teraz kodu) - awaryjne wyłączenie odbiorników prądu - nie działą mi podgrzewanie szyby i lusterek.

Wymieniłem regulator napięcia, łożyska w alternatorze i naprawiłem połączenie przy słupku do awaryjnego odpalania pod maską (mocno się grzał i za słupkiem było niższe napięcie niż przed).

Ma ktoś pomysł o co może jeszcze chodzić? Myślałem (i nie tylko ja), że to kwestia regulatora napięcia... Może trzeba go jakoś zaadoptować?
Co jeszcze sprawdzić, na co zwrócić uwagę?
kepa416
Witam czy ktoś może mi wytłumaczyć jaka jest różnica między rozpórkami które cześć mocowania do kielichów z łączeniem mają skręconą śrubą a takimi które są spawane? Czy z tymi ze śrubami nie jest tak że pozwalają one na obrót w tym miejscu?
ptq
Na forum był wątek, w którym został dospawany kawałek downpipe do strony ciepłej turbiny (zdjęcie było) i tam był namiar na zakład, który to robił (w Warszawie bodajże). Szukam tego wątku i za nic nie mogę. Ktoś pamięta? smile.gif
kornat
CYTAT(ptq @ Mon, 08 Jun 2015 - 12:07) *
Na forum był wątek, w którym został dospawany kawałek downpipe do strony ciepłej turbiny (zdjęcie było) i tam był namiar na zakład, który to robił (w Warszawie bodajże). Szukam tego wątku i za nic nie mogę. Ktoś pamięta? smile.gif


to?
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=125385&hl=
ptq
oooo smile.gif no właśnie, to było to. Dzięki.
kompot
CYTAT(kompot @ Wed, 03 Jun 2015 - 19:39) *
I drugie pytanie do wszystkich, ponownie - czy może być LSD w NB/NBfl ze skrzynią 5-biegową czy tylko z 6?

Sam sobie odpowiem - być może komuś się przyda, LSD może być zarówno z 5- jak i z 6-biegową skrzynią.
A do ASO dzowniłem, musiałem tłumaczyć co to jest szpera.
matteusz
Czy obecnie, po zakupie samochodu, trzeba wypowiadać polisę OC poprzedniego właściciela, żeby się z automatu nie przedłużyła, czy sama się rozwiązuje?
kepa416
I tak i nie chociaż najbezpieczniej sie przejść i wypowiedzieć. Bo inaczej możesz dopłacić różnice dni między końcem jednej a nową czy coś takiego tłumaczyła mi babka
PioterW
Jak kupisz inne OC, to ta się rozwiąże z automatu - dla spokoju jednak lepiej napisać im pisemko - teraz wszystko załatwia się pocztą elektroniczną, więc nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami, czy stratą czasu na poczcie.
tomek 1980
Witam, jeśli mowa o ubezpieczeniu OC, to i ja, mam pytanie.
Czy to prawda, że zdarzały, zdarzają się nieuczciwe ubezpieczalnie?
Dziś rozmawiałem z kolegą i oznajmił mi, że jego znajomy wykupił polisę OC przez internet i po kolizji, okazało się, że on nie ma polisy i nie dostał odszkodowania?
Jest w ogóle, takie coś możliwe?
Pytam, bo jestem na etapie wykupienia polisy przez internet i powiem, szczerze, że narobił mi trochę strachu.
Pozdrawiam.
maaaad
OC sprawcy nie jest przeznaczone dla sprawcy, tylko dla poszkodowanego, więc się nie dziwię, że nie dostał odszkodowania.
Sykopson
Panowie,

Mam silnik po remoncie. Dziś coś tam podsłyszałem że robi się osiowanie bloków. Czy to że nie mam tego zrobionego grozi czymś?
Blok i wał korbowy nie są z jednego silnika tylko z dwóch różnych. Wał nominał po polerce, panewki nówki - na razie nic się nie dzieje ale dopiero docieram i zrobiłem może z 300km.
ptq
Osiowanie się robi, jak masz wyklepane podpory. Wtedy je się podcina i wierci nową dziurę. Czy potrzeba, czy nie wychodzi po pomiarach.
Adddam
Witam.
Ma ktoś taniego i szybkiego speca do wycięcia kryz wydechu z nierdzewki? Oczywiście żeby ogarnąć to wysyłkowo:)
Tarantula
1.9tdi bkc. Stanela turbina ( zimna strona zmielona), podczas dodawania gazu zasysalo weze. Turbo wyciagniete zalozone turbo regenerowane, dolot wyczyszczony, wszystkie weze sciagnete, intercoller przedmuchany konkretnie, nowy olej i filtr, filtr powietrza ok. Zlozylem wszystko do kupy i auto nie ma mocy. Pracuje normalnie, zero swistu turbo, brak bledow. Odrazu zjechalem do garazu i na postoju zczytalem cisnienie turbo. Idzie rowno w wartoscia rzadana... Jak myslicie? Problem z intercollerem? Duza jest roznica w cisnieniu miedzy wejsciem a wyjsciem z intercollera?
ptq
CYTAT(Adddam @ Thu, 11 Jun 2015 - 10:59) *
Witam.
Ma ktoś taniego i szybkiego speca do wycięcia kryz wydechu z nierdzewki? Oczywiście żeby ogarnąć to wysyłkowo:)


FMIC.pl ma gotowe, zerknij, może podpasujesz.
Porszak
CYTAT(ptq @ Thu, 11 Jun 2015 - 21:31) *
FMIC.pl ma gotowe, zerknij, może podpasujesz.

zastanawialem sie po co komu kryza w wydechu biggrin.gif i nie wiem czy wpadlbym na to, że chodzi o flansze poprostu.
jak fmic nie bedzie mial to rysunek i laser lub woda. i po problemie.
Salieri
Ponawiam prośbę o podpowiedzi:

Audi a6 c6 3.0tdi 2007 (silnik asb).

Wywala mi błąd w sterowniku zarządzania ładowaniem.
002254 - Interface to generator, 004 No Signal/Communication.
Dodatkowo jest drugi błąd (nie pamiętam już teraz kodu) - awaryjne wyłączenie odbiorników prądu - nie działą mi podgrzewanie szyby i lusterek.

Wymieniłem regulator napięcia, łożyska w alternatorze i naprawiłem połączenie przy słupku do awaryjnego odpalania pod maską (mocno się grzał i za słupkiem było niższe napięcie niż przed).

Ma ktoś pomysł o co może jeszcze chodzić? Myślałem (i nie tylko ja), że to kwestia regulatora napięcia... Może trzeba go jakoś zaadoptować?
Co jeszcze sprawdzić, na co zwrócić uwagę?

Ewentualnie poproszę o kontakt do jakiegoś ogarniętego elektryka/elektronika/elektromechnika, który ogarnia nowsze, skomputeryzowane auta. Najlepiej okolice Warszawy.
Dzilas
Znajomy miał problemy z ESP i ABS, bo po chwili się zapalały kontrolki i winny był regenerowany alternator. Dopiero po włożeniu innego, używanego nieregenerowanego problem zniknął. Dodatkowo przed chwilą znalazłem takie coś.
CYTAT
Sprawdz polaczenie pomiedzy sterem aku pin8 w bagazniku, a alternatorem niebieski przewod
Wlasnie pierwszym objawem braku kontaktu tego przewodu jest wylaczenie dzialania grzania tylnej szyby i lusterek <szok>
Adddam
CYTAT(Porszak @ Fri, 12 Jun 2015 - 16:10) *
zastanawialem sie po co komu kryza w wydechu biggrin.gif i nie wiem czy wpadlbym na to, że chodzi o flansze poprostu.
jak fmic nie bedzie mial to rysunek i laser lub woda. i po problemie.

Oj jak zwał tak zwał wink.gif Albo słabo szukam albo na fmic nie widzę takich. Chodzi o coś takiego https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q...Jbg4gxYut-Cwwgf rysunek z dokładnymi wymiarami mam ale albo chcą bardzo drogo albo cos tam dlatego pytałem czy ktoś ma kogoś sprawdzonego.
streetu
Czy wie ktoś czemu outlandery mają dwa różne zestawy świateł?
Np. jeden i drugi
Czyżby jakiś lifting w okolicach 2005? Nie znalazłem nic o takowym w internecie. A może to zależało od wersji?
drag_op
Lampy przednie z tego pierwszego wyglądają jakby były z wersji amerykańskiej
mate96
W pierwszym jest odbłyśnik a w drugim soczewka. Może soczewka to bogatsza wersja wyposażenia
mariano89
Panowie to znowu ja i kolejne pytanie odnośnie skrzyni biegów w vw golf 4 1.6 sr. Wymieniłem skrzynię, miała być taka sama, jednak nie wszystkie otwory się zgraly, ale to nie problem, wszystko w aucie. Problemem są przeguby wewnętrzne. Tarcze do.których się przykreca przeguby do skrzyni są większe, na szczęście przy kupowaniu skrzyni nie odkręcili polosi tylko je obcieli i wewnętrzne przeguby mam. Tylko teraz pytanie czy da się je założyć na polos w której pierwotnie były te mniejsze? Pytam bo mieszkam w Szkocji, i tu ciągle pada, nie m garażu i auto stoi ma zewnątrz i nie mam kiedy pojechać i się pod nim położyć.
the Hitcher
pytanie bo w rozmowie z kumplem wyniknęła róznica zdań..

czy alternator ładuje akumulator tak samo podczas jazdy ze stałą prędkością jak podczas postoju, i pracy silnika na luzie ale wyższych obrotach, powiedzmy ze równych do tych, co we wspomnianej sytuacji podczas jazdy? i ewentualnie czy będzie różnica marginalna i gdzie bardziej?
załóżmy że akumulator mocno rozładowany, auto odpalone po kablach...jak to jest z tym ładowaniem?
flapjck1
CYTAT(the Hitcher @ Wed, 17 Jun 2015 - 10:43) *
pytanie bo w rozmowie z kumplem wyniknęła róznica zdań..

czy alternator ładuje akumulator tak samo podczas jazdy ze stałą prędkością jak podczas postoju, i pracy silnika na luzie ale wyższych obrotach, powiedzmy ze równych do tych, co we wspomnianej sytuacji podczas jazdy? i ewentualnie czy będzie różnica marginalna i gdzie bardziej?
załóżmy że akumulator mocno rozładowany, auto odpalone po kablach...jak to jest z tym ładowaniem?


zalezy jakie auto
w nowszych ECU steruje wzbudzaniem alternatora i moze miec jakas wlasna pokretna logike do procesu ladowania smile.gif
jagus
W mercedesie actrosie zrobili taki myk (jeden z kroków zmniejszenia spalania), że alternator wzbudzany jest, gdy bateria jest prawie rozładowana. W nocy potrafi Cię obudzić brzęczek i komunikat na desce, aby uruchomić silnik, ze względu na niski stan naładowania akumulatora.
the Hitcher
no dobra a tak bardziej standardowo??
flapjck1
CYTAT(the Hitcher @ Wed, 17 Jun 2015 - 13:25) *
no dobra a tak bardziej standardowo??


standardowo to regulator bije w zadanym zakresie napiec, wzbudzanie jednak jest zalezne od obciazenia eleltrycznego ukladu

mozna przyjac ze ladowanie bedzie bardzo podobne czy sie jedzie czy sie kreci silnikiem na luzie
TheGame
Jaki będą objawy uszkodzonej przepływki? Silnik sr20det.
hubi91
CYTAT(TheGame @ Wed, 17 Jun 2015 - 15:01) *
Jaki będą objawy uszkodzonej przepływki? Silnik sr20det.

Najczęściej niepłynne wchodzenie na obroty (tj. postoje na obrotach przy pewnych wartościach)
lub też brak możliwości przekroczenie pewnych obrotów.
tjwasiak
CYTAT(TheGame @ Wed, 17 Jun 2015 - 15:01) *
Jaki będą objawy uszkodzonej przepływki? Silnik sr20det.

Uboga mieszanka.
mate96
CYTAT(mariano89 @ Wed, 17 Jun 2015 - 07:59) *
Panowie to znowu ja i kolejne pytanie odnośnie skrzyni biegów w vw golf 4 1.6 sr. Wymieniłem skrzynię, miała być taka sama, jednak nie wszystkie otwory się zgraly, ale to nie problem, wszystko w aucie. Problemem są przeguby wewnętrzne. Tarcze do.których się przykreca przeguby do skrzyni są większe, na szczęście przy kupowaniu skrzyni nie odkręcili polosi tylko je obcieli i wewnętrzne przeguby mam. Tylko teraz pytanie czy da się je założyć na polos w której pierwotnie były te mniejsze? Pytam bo mieszkam w Szkocji, i tu ciągle pada, nie m garażu i auto stoi ma zewnątrz i nie mam kiedy pojechać i się pod nim położyć.


A nie można ze starej skrzyni przełożyć kielichów do mniejszych przegubów?
mariano89
Mate96, nie wiem, dlatego pytam. Auto stoi kawałek od mojego domu i nie wiem jak to tam wygląda. Jest to pierwszy wolcwagen którego w życiu robię i nie wiem jak to tam jest wymyślone. Jeśli się da, to jakieś rady sugestie? Dzięki za naprowadzenie
MuMineQ
W sierpniu wybieram się na strojenie hondowskiego D16Z6, silnik jest tylko odetkany dolotem i wydechem, mam zamiar przed tym wrzucić jakiś lajtowy wałek i kółko. Wałek jakiś stage1 żeby zostawić seryjne talerzyki, sprężynki itp a głównie żeby nie inwestować zbyt wiele. Czy przejechanie 500 kilometrów na takie strojenie z już wrzuconym wałkiem to pomysł głupi czy raczej bardzo głupi? Nie wiem czy szukać na miejscu jakiegoś warsztatu który mi ten wałek zamontuje i płacić za coś co mogę zrobić sam czy się przekulać te 500km autostradą bez szaleństw.

Aha i nie chodzi konkretnie o zaoszczędzenie tych kilku pln tylko o to że będę mieć tydzień urlopu i chętnie zmarnuję ten jeden dzień w garażu brudząc sobie ręce. Jednakże wolę się kierować rozsądkiem w tym przypadku i najwyżej pokarmię gołębie jak ktoś się będzie się brudził za mnie wink.gif
Andrzej87
Witam

Gdzie w Warszawie(najlepiej Praga, Wawer) dorobią i wcisną tulejki z brązu w wybierak biegów w E36? W AUTO SZLIFIE na Dęblińskiej powiedzieli 120 zł od sztuki...


O tą tulejkę po lewej chodzi(zdjęcie zapożyczone z innego forum):

Pozdrawiam
tomek 1980
Witam, według mnie MuMineQ spokojnie możesz jechać te 500km, jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
cubus1
Panowie potrzebuję dobry olej do dyfra do e30 ze szperą. Dyfer po regeneracji. Czy castrol synthax 75W140 z oznaczeniem BMW LS będzie dobry?
tjwasiak
CYTAT(tomek 1980 @ Thu, 18 Jun 2015 - 20:14) *
Witam, według mnie MuMineQ spokojnie możesz jechać te 500km, jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
A wziąłeś pod uwagę, że tam nie ma przepływomierza, więc ECU poza sygnałem z sondy lambda nie ma żadnego pojęcia że silnik zassał inną ilość powietrza niż zalożona przez fabrykę? W autach z przepływomierzem przy spokojnej jeździe nic by raczej nie groziło (no chyba że fabryczny zapłon jest ustawiony bardzo ostro), ale w przypadku braku przepływomierza wolałbym 500km nie jechać.
tomek 1980
Witam, przez to napisałem, że niech wypowiedzą się, jeszcze inni.
Nie mam dużego doświadczenia przy strojeniu i warunkach strojenia silników benzynowych.
Przygotowałem kiedyś jedną hondę d16y7, pod soft turbo i z odłączoną turbiną jechaliśmy na strojenie 80km i nic się nie stało, nawet, dostaliśmy zezwolenie od tunera, na taką jazdę.
Wiem, że 80km, to nie 500, ale jeśli, w samochodach bez przepływomierza odbywa się, to inaczej, to rozumiem i przepraszam, za zamieszanie.
Pozdrawiam.
Mis
Spokojnie będzie jechał to nic się nie stanie.
Do dyfrów BMW ze szperą polecam oryginalny olej Toyoty z ASO (cena za litr BARDZO przystępna) dedykowany do LSD - sprzedają na litry, np. Supra na takim seryjnie śmiga.
Maxim555
CYTAT(tjwasiak @ Fri, 19 Jun 2015 - 11:38) *
A wziąłeś pod uwagę, że tam nie ma przepływomierza, więc ECU poza sygnałem z sondy lambda nie ma żadnego pojęcia że silnik zassał inną ilość powietrza niż zalożona przez fabrykę? W autach z przepływomierzem przy spokojnej jeździe nic by raczej nie groziło (no chyba że fabryczny zapłon jest ustawiony bardzo ostro), ale w przypadku braku przepływomierza wolałbym 500km nie jechać.

Mapsensor jest mniej yntelygentny niż przepływka, ale da sobie rade. Przy małych obciążeniach nic się nie stanie, gdyby nie był rozumny i chciał pałować to co innego.
tjwasiak
Powiem Wam tylko jedno, zakładając lajtowe wałki ilość powietrza zasysanego przez silnik na wolnych obrotach zmieniła się o bagatela 90%. Sonda lambda jest w stanie zmienić skład mieszanki zasadniczo w zakresie +/- 25%. Biorąc pod uwagę że przy ostrych wałkach podciśnienie również się zmieni, obstawiam że jazda spokojna odbywać się będzie przy AFR >= ~16:1. Wcale nie jestem pewien czy silnik przeżyje 500km takiego traktowania.
Maxim555
Hondy z silnikami VTEC-e przy delikatnym traktowaniu jeżdżą z AFR 22
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.