the.wolf
Mon, 17 May 2010 - 10:40
w moim bylym 1.8T nawet sie nie zorientowalem ze padla przeplywka. Padla do zera
zadnego odczytu etc... Jak padala, samochodem zatrzeslo i nie chcial jechac. Odpialem kleme i potem juz byla malina
oczywiscie brak odczytów. Spalanie bylo w normie, dynamika rowniez... ale to dzieki Adrew Poniedzialkowi bo ZTCW na taki wypadek komp mial przypisane wartosci na sztywno.
Skiba
Mon, 17 May 2010 - 14:32
k-meal
ja pisalem o benzynie, wiec wezcie też pod uwage to ze kazdy silnik jest inny..
Jeffrey
Mon, 17 May 2010 - 16:13
Fabryczna nawigacja VW RNS510 nie może złapać pozycji...tzn..pokazuje aktualną pozycję ale myśli że jest we Francji....co moze być nie tak? Jak to ogarnąć?
k-meal
Mon, 17 May 2010 - 16:48
CYTAT(Neo3 @ Mon, 17 May 2010 - 14:32)
k-meal
ja pisalem o benzynie, wiec wezcie też pod uwage to ze kazdy silnik jest inny..
a widzisz. temat jest caly czas o tdi.
Tarantula
Mon, 17 May 2010 - 18:37
problem polega na tym,ze raz na miesiąc podczas jazdy zapala sie servisie piszczałka i nakaz stop.Po zatrzymaniu i wygaszeniu maly postój na fajke i dalej auto jedzie normalnie około 1-2 miesięcy, następnie to samo.
auto było na kompie w servise bosch i nic nie stwierdzili.
Pomysły?
cytryna C5 2.0 HDI
Feluke
Mon, 17 May 2010 - 20:09
CYTAT(k-meal @ Mon, 17 May 2010 - 16:48)
a widzisz. temat jest caly czas o tdi.
Kazdy silnik z uwalona przeplywka bedzie brac informacje z tabeli zapisanej w komputerze. W benzynie jeszcze zrobi korekte po sondzie i powinno to wszystko dobrze chodzic. Spalanie moze troche wzrosnac z powodu braku dokladnego pomiaru ilosci powietrza ale nie sa to jakies duze roznice.
Diesel to inna sprawa bo tam mamy caly czas nadmiar powietrza a sterujemy dawka paliwa. Wywalenie przeplywki w 99% spowoduje przejscie w tryb awaryjny. To jakie dawki sa w trybie awaryjnym zalezy od tego jak ktos ustawil ten tryb a ze najczesciej jest to totalna padaka zrobiona tak zeby sie nie dalo jechac dalej to i dawki sa po calosci przyciete.
Tommo
Mon, 17 May 2010 - 20:44
Problem w tym,że często silnik nie wie,że jest zwalona przepływka i na siłę ustala dawkę na jej podstawie.
Widać to szczególnie jak się odepnie przepływkę i auto nagle odżywa.
sobih
Mon, 17 May 2010 - 20:53
po zmianie przeplywki w moim padalcu spalanie spadło prawie 1,5l i zmniejszylo sie dymienie, oplowskie x20dth po wizycie u rogala
Grzesi(E30)k
Mon, 17 May 2010 - 22:24
Mamy 3 twardości sprężyn do auta:
70N/mm
80N/mm
90N/mm
I teraz tak potrzebuję czegoś dość twardego na ulicę żeby mi nie dobijało ,a zarazem żeby zachować jakiś zakres pracy.
Która opcja będzie twarda ,a która betonowa? Do czego mogę to porównać? Potrzebuję zamówić ale nie wiem którą wersję :/
k-meal
Mon, 17 May 2010 - 22:57
to chyba zalezy od masy auta?
Kubik_CDTi
Mon, 17 May 2010 - 23:00
im więcej N,tym twardsze(mniejsze ugięcie)
Chodzi ile potrzeba N(m*g) aby ugiąła się sprężyna tak na moje.
Grzesi(E30)k
Mon, 17 May 2010 - 23:01
E30 1180kg wg dowodu (ale jest pełna seria). Coupe z przodu M50B25 jeżeli to jakoś pomoże
CYTAT(Kubik_CDTi @ Mon, 17 May 2010 - 23:00)
im więcej N,tym twardsze(mniejsze ugięcie)
Chodzi ile potrzeba N(m*g) aby ugiąła się sprężyna tak na moje.
To to ja wiem ale potrzebował bym jakiś punkt odniesienia :/
k-meal
Tue, 18 May 2010 - 00:15
czy fabryczne obrotomierze przeklamuja?
Skiba
Tue, 18 May 2010 - 07:47
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 18 May 2010 - 00:01)
To to ja wiem ale potrzebował bym jakiś punkt odniesienia :/
Punktem odniesienia na pewno będzie wartość odpowiadająca serii.
CYTAT
czy fabryczne obrotomierze przeklamuja?
raczej powiedział bym że maja mały procent odchylu wynikajacy chociażby ze zmiennego promienia dynamiecznego koła
dejv667
Tue, 18 May 2010 - 10:45
CYTAT(k-meal @ Tue, 18 May 2010 - 00:15)
czy fabryczne obrotomierze przeklamuja?
Ja bym powiedzuial, ze nie zawsze nadazaja z "aktulaizacja" wskazan
CYTAT(Neo3 @ Tue, 18 May 2010 - 07:47)
Punktem odniesienia na pewno będzie wartość odpowiadająca serii.
raczej powiedział bym że maja mały procent odchylu wynikajacy chociażby ze zmiennego promienia dynamiecznego koła
Co ma dynamiczny promien kola do wskazan obrotmierza?
Skiba
Tue, 18 May 2010 - 13:41
tyle że wskazanie bedzie niezgodne z rzeczywistościa jezeli promień ten sie zmieni.
k11
Tue, 18 May 2010 - 14:49
Obrotomierz (tacho, nie speedo)?
Tak, mogą kłamać, to nie są superhiperdokładne przyrządy.
r.
Marlon
Tue, 18 May 2010 - 17:36
CYTAT(Tarantula @ Mon, 17 May 2010 - 18:37)
problem polega na tym,ze raz na miesiąc podczas jazdy zapala sie servisie piszczałka i nakaz stop.Po zatrzymaniu i wygaszeniu maly postój na fajke i dalej auto jedzie normalnie około 1-2 miesięcy, następnie to samo.
auto było na kompie w servise bosch i nic nie stwierdzili.
Pomysły?
cytryna C5 2.0 HDI
u mnie w 407 2.0HDI taki objaw (tylko znacznie częstszy, ale może dlatego że dużo jeżdżę) był spowodowany uszkodzonym czujnikiem położenia wału.
Wyłączał się silnik, czasami tylko kaszlał, po odpięciu klemy wszystko wracało do normy. Diagnostyka nie wykazywała żadnych błędów. ASO rozkładało ręce i usiłowało wymienić wszystko, oprócz tego czujnika.
Trochę daleko mieszkasz
bo bym Ci polecił dobrego mechanika speca od PSA
Ghost_Rider
Tue, 18 May 2010 - 17:41
pytanie teoretyczne:
silnik DOHC, seria, reg. kolka rozrzadu, N/A
czy dobrze mysle ze zeby polepszyc osiagi przesowamy kolka w strone wiekszego wspolotrarcia (opuzniamy wydech przyspieszamy dolot) czy odwrotnie??
PS wiem ze niewiele sie tak ugra mocy/momentu
morfeusz86r
Tue, 18 May 2010 - 21:26
czy tdi vp po mocnym modzie będzie palił dużo więcej przy tej samej prędkości przelotowej np autostradą co przed modem?
czy tyle samo bo potrzeba identycznej ilości paliwa przy tej samej prędkości
k-meal
Tue, 18 May 2010 - 22:04
zalezy jaka to bedzie predkosc i jakie doladowanie.
jak wieksze turbo i bedzie sporo dmuchac to spali wiecej.
a jak jedziemy lajtowo i mamy wieksze wtryski to powinien spalic mniej.
tak wychodzi z moich doswiadczen.
LUT
Fri, 21 May 2010 - 14:53
CYTAT(Ghost_Rider @ Tue, 18 May 2010 - 17:41)
pytanie teoretyczne:
silnik DOHC, seria, reg. kolka rozrzadu, N/A
czy dobrze mysle ze zeby polepszyc osiagi przesowamy kolka w strone wiekszego wspolotrarcia (opuzniamy wydech przyspieszamy dolot) czy odwrotnie??
PS wiem ze niewiele sie tak ugra mocy/momentu
zależy gdzie chcesz maksymalny moment obrotowy. jeżeli chcesz mieć dobry dół i dobry średni zakres obrtoów to przyśpiesz wydech i nie ruszaj ssania to góry nie utnie zbyt bardzo. jak zwiększyć moc czyli przenieść moment w wysokie partie przyspiesz ssanie.
morfeusz86r
Fri, 21 May 2010 - 16:35
załóżmy że prędkość koło 140 km/h obroty koło 3000 /min doładowanie w okolicy tej prędkości mam 0.5
KaeS
Fri, 21 May 2010 - 23:32
Dlaczego w bolidach F1 nie ma pełnej owiewki nad "kokpitem" kierowcy(chodzi mi o ten element, gdzie kask wystaje z bolidu) ?
Skiba
Fri, 21 May 2010 - 23:42
mysle że z tego powodu że bezposrednio nad głową kierowcy jest wlot powietrza
Ghost_Rider
Sat, 22 May 2010 - 01:52
LUT dzieki, a ze tak spytam co by dala (o ile wogole da) taka operacja jak opisalem?? t.j. zwiekszenie wspolotwarcia (lepsze przewietrzenie komory spalania)
Szydło
Sat, 22 May 2010 - 16:08
Łożysko aksjalne w turbosprężarce. Jaka jest jego rola i jak działa?
W pewnej książce spotkałem się z pojęciem deflektor czy to jest to samo?
Skiba
Sat, 22 May 2010 - 17:12
aksjalne(osiowe)- oporowe - czyli przenoszace obciazenia osiowe, dalej juz sie chyba domyslisz
BartekSz
Sun, 23 May 2010 - 23:48
Odpowiedź na pytanie pilnie potrzebna - jaka jest pojemność układu chłodniczego ( tak się pisze ? ) w Audi A3 1.8 125 KM ( 1996 r).
Forest 200sx
Mon, 24 May 2010 - 00:05
w katalogu podają 5l.
pozdro
Maciass
Mon, 24 May 2010 - 23:09
kupienie samochodu z miękki dowodem, jest jakieś ryzyko ? warto ? czy lepiej nie zawracać sobie głowy ?
PioterW
Tue, 25 May 2010 - 06:08
Co odpowiada za rozkład siły hamowania pomiędzy prawą i lewą stronę i co może spowodować, że hamulec z jednej strony łapie nieco wcześniej, niż z drugiej?
dejv667
Tue, 25 May 2010 - 07:01
CYTAT(PioterW @ Tue, 25 May 2010 - 06:08)
Co odpowiada za rozkład siły hamowania pomiędzy prawą i lewą stronę i co może spowodować, że hamulec z jednej strony łapie nieco wcześniej, niż z drugiej?
Na obu kolach po jednej stronie czy tylko na jednym?
Przeważnie takie problemy to usterka mechaniczna, np klocki które nie cofają się do końca lub zapuchnięte przewody hamulcowe.
LUT
Tue, 25 May 2010 - 07:48
CYTAT(Ghost_Rider @ Sat, 22 May 2010 - 01:52)
LUT dzieki, a ze tak spytam co by dala (o ile wogole da) taka operacja jak opisalem?? t.j. zwiekszenie wspolotwarcia (lepsze przewietrzenie komory spalania)
kąt współotwarcia zależy również od komory spalania także nie zawsze większe współotwarcie przenosi moment obrotowy w wyższe partie. Im większe współotwarcie tym bardziej niestabilne obroty biegu jałowego, bardziej nierównomierny moment obrotowy (oczywiście są to zasady ogólne ale najczęściej właśnie tak to sie dzieje), większa moc maksymalne (max moment obrotowy przy wyższych obrotach)
PioterW
Tue, 25 May 2010 - 08:57
CYTAT(dejv667 @ Tue, 25 May 2010 - 06:01)
Na obu kolach po jednej stronie czy tylko na jednym?
Przeważnie takie problemy to usterka mechaniczna, np klocki które nie cofają się do końca lub zapuchnięte przewody hamulcowe.
Lewy przód, nie tylko łapie wcześniej, ale przy lekkim dohamowaniu oraz po rozgrzaniu tarcz także podczas jazdy odczuwalne jest bicie na kierownicy.
kamilp1908
Tue, 25 May 2010 - 09:20
Ja tak miałem w Nissanie s13, że po rozgrzaniu strach było jechać, bo strasznie trzęsło kierą przy 90 km/h.
Diagnoza: zapieczony jeden tłoczek w prawym przednim zacisku.
Wymiana kompletu gumek w zacisku oraz przeczyszczenie wszystkich tłoczków usunęło problem.
dejv667
Tue, 25 May 2010 - 13:04
CYTAT(PioterW @ Tue, 25 May 2010 - 08:57)
Lewy przód, nie tylko łapie wcześniej, ale przy lekkim dohamowaniu oraz po rozgrzaniu tarcz także podczas jazdy odczuwalne jest bicie na kierownicy.
Zapieczony tloczek, blokujace sie klocki, zapuchniete przewody. raczej nie moze to byc nic innego.
PioterW
Tue, 25 May 2010 - 13:25
Dzięki Panowie.
Tommo
Tue, 25 May 2010 - 14:10
Czy można autem AWD (dokładnie Subaru Outback) wjechać na rolki hamulcowe bez konsekwencji uszkodzenia międzyosiowego mechanizmu różnicowego (wiskoza o zwiększonym tarciu)?
Pomiar trwa kilka minut,w instrukcji do ścieżki hamulcowej piszą,że niektóre auta ze stałym napędem wszystkich kół nie powinny wjeżdżać na rolki.
mate96
Tue, 25 May 2010 - 17:58
mozna sprawdzac hamulce na kazdym kole osobno. widzialem taki manewr na jednej skp
Czacza
Tue, 25 May 2010 - 19:48
Jest tak. Wjeżdzasz na rolki, one kręcą się w przeciwne strony. Mierzysz siłę hamowania najpierw na jednym potem na drugim kole.
Super. Międzyosiowe visco nie obrywa. A co, jeśli mam Sierrę 4x4, lub (chyba) Imprezę? Wtedy w tylnym dyfrze też jest visco.
mate96
Tue, 25 May 2010 - 20:38
to juz nic nie zdzialaja albo jak w elektroszperze idealnie rownomierna sila hamowania
Tommo
Tue, 25 May 2010 - 20:41
tak,u mnie też jest opcja sprawdzania każdego koła z osobna tyle,że kręci się tylko jedna rolka,druga jest wyluzowana.
Czacza w twoim przypadku,można jeszcze w opcji ścieżki ustawić minimalny czas pracy rolek,chyba ok.5 sec ,to nie powinno wyrządzić jakiejś krzywdy napędowi.
lagadula
Tue, 25 May 2010 - 20:57
Czy stary olej w automatycznej skrzyni biegów ma wpływ na rozpedzanie ? Chodzi o ciśnienie i pracę konwertera. O shifting nie pytam bo to wiadomo że trwa to dłużej na starym oleju.
Czacza
Tue, 25 May 2010 - 21:04
U ojca w Scorpio miał. Po wymianie auto się odmuliło (zwłaszcza, jeśli chodzi o ruszanie), ale nie była to jakaś dramatyczna różnica.
MrUw@
Wed, 26 May 2010 - 22:39
silnik 1,6 z-tec na zimno falują obroty i ogolnie sie dusi i brzydkoi chodzi po nagrzaniu robi sie znośnie i chodzi równo...
Jakieś pomysły co może być winne ?
Dodam tak dolot szczelny, przepustnice z syfu wyczyscilem, krokowca wyczyscilem (bo syf był nieziemski) auto dostalo nowe świece (stare też kat straszny) i dalej jest identyko... a co najlepsze pochodziło troche i teraz już wogle zgasło i niechce zagadać ... ktoś pomoże?
Marlon
Wed, 26 May 2010 - 23:24
czujnik położenia przepustnicy?
MrUw@
Wed, 26 May 2010 - 23:46
jak sprawdzić czy bez kompa sie nieobejdzie bo chwilowo niemam dostępu?? jego też wypinałem i mialem na wierzchu czyscilem...
lagadula
Thu, 27 May 2010 - 08:25
To że krokowca wyczyściłeś, nie znaczy że jest jak nowy. Mogło go to dobić. Odłączałeś na chodzącym silniku ?
MrUw@
Thu, 27 May 2010 - 17:30
CYTAT
Odłączałeś na chodzącym silniku ?
tak krokowiec jest sprawny ... btw jakby był niesprawny to po nagrzaniu auta byłoby tak samo...
Dziś po walce doszedlem do cewki... auto gada ale nadal jest problem z obrotami...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.