Czacza
Sat, 08 Jun 2013 - 20:15
Zależy, który się szybciej zapiecze
. Ale zasadniczo nie ma różnicy. Niby na ten wewnętrzny jest większy nacisk przy hamowaniu, ale za to zewnętrzny nie zawsze się całkiem odsuwa od tarczy.
Terror
Sun, 09 Jun 2013 - 09:39
czy rozporka z sruba rzymska jest cos warta ?
osobiscie nie testowalem takowej zawsze mialem takie bez, a tu moge miec za darmo i nie wiem czy bedzie cos warta?
kiedys ktos pisal ze taka z sruba to jest za malo sztywna, ale nie moge znalezc wypowiedzi zadnej konkretniejszej
hz10
Sun, 09 Jun 2013 - 09:56
był film o tym, z testów wynikało że rozpórka ze śrubą służy jedynie do celów ozdobnych.
Maxim555
Sun, 09 Jun 2013 - 11:44
CYTAT(Terror @ Sun, 09 Jun 2013 - 09:39)
czy rozporka z sruba rzymska jest cos warta ?
osobiscie nie testowalem takowej zawsze mialem takie bez, a tu moge miec za darmo i nie wiem czy bedzie cos warta?
kiedys ktos pisal ze taka z sruba to jest za malo sztywna, ale nie moge znalezc wypowiedzi zadnej konkretniejszej
Tu jest troche o rozpórkach
http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t67665.html
Wombat
Sun, 09 Jun 2013 - 14:18
filmu nie widziałem ale liczyłem kratownice i różnego rodzaju łączenia i nie sądze żeby połączenie skręcane na odpowiednio długim odcinku + kontra dawało mniejszą odporność na ściskanie lub rozciąganie niż jednolity pręt - zwłaszcza w kontekście sił jakie mogą na nią działać
BartekSz
Sun, 09 Jun 2013 - 20:49
Kiedy na OSie jedzie kierowca z pilotem, to pilot mówi kierowcy komendy w stylu, "prawo 50, lewy tnij 30" czy coś w tym stylu ? Jest jakiś standard tych komend ?
loony
Sun, 09 Jun 2013 - 22:04
Szybkie pytanie do użytkowników gwintów: Używacie osłon (tych gumowych pod sprężynami)? Pytam bo podarła mi się osłona z jednej strony i mam duży problem ze znalezieniem nowej (jestem za granicą). Pytałem na forum marki osób które jeżdżą na gwincie – mają tylko odboje z gołą sztycą i podobno wszystko jest OK. Jakoś nie jestem do tego przekonany... szukać osłony czy składać bez?
siwy1117
Mon, 10 Jun 2013 - 09:05
Jaki olej wybrac do silnika 2.0 16V ABF 150KM? Auto sluzy bardziej do upalania, spokojna jazda tylko w trasie i miescie
Porszak
Mon, 10 Jun 2013 - 09:52
iceman_n
Mon, 10 Jun 2013 - 18:55
szybkie pytanie, ile wychodzi tak mniej więcej kucy w zdrowym d16z5 po zrobieniu TYLKO dolotu (nadmuch ze zderzaka+stożek) i wydechu(4-2-1, przelot 2.25")?
Tarantula
Mon, 10 Jun 2013 - 20:13
Witam:) Jestem w trakcie demontazu pompy wtryskowej w bmw e46 1.8d vin: WBAEU51070CJ03661 potrzebuje wskazowki co do zblokowania pompy przed demontazem
poratuje ktos jakims obrazkiem lub serwisowka?
Pozdrawiam i z gory dziekuje
Czacza
Tue, 11 Jun 2013 - 06:23
CYTAT(BartekSz @ Sun, 09 Jun 2013 - 20:49)
Kiedy na OSie jedzie kierowca z pilotem, to pilot mówi kierowcy komendy w stylu, "prawo 50, lewy tnij 30" czy coś w tym stylu ? Jest jakiś standard tych komend ?
Nie ma standardu Każdy kierowca ma swój indywidualny sposób opisywania, pilot ma to po prostu w odpowiednim tempie odczytać. Czasem "1" oznacza super ciasny zakręt, u innego to samo to tylko lekki łuk jechany bez odpuszczania.
Misior
Tue, 11 Jun 2013 - 19:55
Czy jest jakiś uniwersalny sposób na zakodowanie pilota uniwersalnego sterownika centralnego zamka? Odłączałem klientowi aku przy spawaniu w A4 B5 1,9TDi i teraz nie działa pilot. Na pewno jest jakiś dokładany bo jeszcze takiego pilota nie widziałem. Pilot jest zwykły dwuprzyciskowy z diodą.
Z góry dzięki za pomoc
hz10
Tue, 11 Jun 2013 - 20:18
CYTAT(Tarantula @ Mon, 10 Jun 2013 - 20:13)
Witam:) Jestem w trakcie demontazu pompy wtryskowej w bmw e46 1.8d vin: WBAEU51070CJ03661 potrzebuje wskazowki co do zblokowania pompy przed demontazem
poratuje ktos jakims obrazkiem lub serwisowka?
Pozdrawiam i z gory dziekuje
1. to nie pompa wtryskowa tylko pompa wysokiego ciśnienia.
2. nic nie blokujesz , odkrecasz pneumatem naketke kontrującą , uzywasz ściągacz i wyciągasz pompe.
ptq
Wed, 12 Jun 2013 - 16:42
Potrzebuje wypożyczyć dźwig warsztatowy, żeby wyrwać/włożyć silnik w Koszalinie. Ktoś się może orientuje, gdzie można takie coś wykombinować?
Może jakiś kolega/znajomy itp. Firmy komercyjne również wchodzą w rachubę. Nie chcę kupować, bo nie mam, co potem z tym żelastwem robić.
Dzięki za info jakiekolwiek.
Maxim555
Wed, 12 Jun 2013 - 18:52
CYTAT(ptq @ Wed, 12 Jun 2013 - 16:42)
Potrzebuje wypożyczyć dźwig warsztatowy, żeby wyrwać/włożyć silnik w Koszalinie. Ktoś się może orientuje, gdzie można takie coś wykombinować?
Może jakiś kolega/znajomy itp. Firmy komercyjne również wchodzą w rachubę. Nie chcę kupować, bo nie mam, co potem z tym żelastwem robić.
Dzięki za info jakiekolwiek.
improwizuj
kakao
Wed, 12 Jun 2013 - 20:30
Czy ktoś mył turbinę myjką wodną karchera? Mam taki pomysł ale nie wiem czy wirnik części gorącej będzie nadal sprawny po takim zabiegu. Ktoś może potwierdzić albo zaprzeczyć?
kredens
Thu, 13 Jun 2013 - 08:42
Witam
Czy zestaw w Audi 80 B4 silnik 2.8 V6 i quattro, to dobry zestaw, co do quattro, to nawet nie musicie odpowiadać, ale jakoś boje się tego silnika, sam nie wiem dlaczego tak naprawdę.
I jeszcze jedno na co zwracać uwagę przy kupnie takiego samochodu, oprócz budy, bo to rozumie się samo przez się.
Pozdrawiam
ptq
Thu, 13 Jun 2013 - 09:25
CYTAT(Maxim555 @ Wed, 12 Jun 2013 - 18:52)
improwizuj
No to niekoniecznie, bo na rodzicielki podwórku. Już jest wystarczająco przerażona, że chcę motor szarpać.
Reaper
Thu, 13 Jun 2013 - 13:43
kilka lewarkow i dasz rade
tomek 1980
Thu, 13 Jun 2013 - 14:50
Witam,
CYTAT("Misior")
Czy jest jakiś uniwersalny sposób na zakodowanie pilota uniwersalnego sterownika centralnego zamka? Odłączałem klientowi aku przy spawaniu w A4 B5 1,9TDi i teraz nie działa pilot. Na pewno jest jakiś dokładany bo jeszcze takiego pilota nie widziałem. Pilot jest zwykły dwuprzyciskowy z diodą.
Z góry dzięki za pomoc
Tu można poczytać
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.ph...29&t=120300Pozdrawiam.
wiotki
Thu, 13 Jun 2013 - 15:22
Saab 9000 ,automat , podczas próby wrzucenia na 3 bieg skrzynia wrzuca luz , co mogło się zepsuć i czy warto to próbować naprawiać ?
emtees
Thu, 13 Jun 2013 - 17:48
Czy przed włożeniem zaworów w prowadnicę powinno się je czymś przesmarować? Ewentualnie powinno się je jakoś docierać do prowadnicy? Rok temu w mojej starej głowicy wymieniałem 4 zawory. Później silnik padł i dwa dni temu dopiero zacząłem rozbierać tą czapkę, żeby zabrać z niej sprężynki i talerzyki. Jeden z zaworów, które wymieniałem ma ewidentnie przytarty trzonek - wygląda to dokładnie tak samo jakby zedrzeć sobie skórę na ręce
Zachodzę teraz w głowę co mogłem zrobić nie tak. Niedługo będę składał drugi silnik, zaworów w nim nie będę wymieniać na nowe, ale wolałbym uniknąć podobnej historii.
RsFordFan
Thu, 13 Jun 2013 - 22:59
Ford Focus mk1 1.6 benz, zużycie oleju ok 1,5 do 2 litrów na 350km, nie kopci, brak wycieków. "Moc" ma, ogółem nic się nie dzieje poza ubytkami oleju. Jakieś sugestie? Takie zużycie oleju jak na moje to tylko może być wina ukł tłokowego, ale zastanawiający jest brak kopcenia.
Porszak
Fri, 14 Jun 2013 - 20:29
brak wycieków
Panowie, co zrobi seryjny sterownik kiedy zamknie wtryski? w serii wtryski lały 110KM, teraz leja 176, afr i spalanie w normie, pracuje normalnie, a nie był strojony. doszlo itb i zastanawiam sie czy latanie pelnym butem przed strojeniem moze mu zaszkodzic o ile wtryski zrobia 100%?
KaloUcho
Fri, 14 Jun 2013 - 22:32
Jeżeli wydajność wtrysków się kończy, to samochód nie jedzie od pewnych obrotów i tyle, więc sam zobaczysz przy pełnym bucie co się dzieje. Obserwuj afr i bedzie dobrze.
Porszak
Sat, 15 Jun 2013 - 00:52
no wlasnie problem jest taki, ze u mnie nikt nie ma szerokopasmowej sondy, inaczej to byłaby 1 rzecz. na pomiar musiałbym sie kawałek wybrac, a wiem ze bedzie korciło zeby sprawdzić jak auto jedzie zanim wsadze afr w tyłek. oczywiscie w najblizszej przyszłosci planuje wymiane wtryskow i strojenie, zeby nie było ze jakiś dzik straszny jestem
dzieki za odp
kompot
Sat, 15 Jun 2013 - 11:10
A jakie tam są wtryski w serii?
Misior
Sun, 16 Jun 2013 - 12:06
Podnośnik dwukolumnowy NUSSBAUM z asymetrycznymi łapami i podnoszenie ducato maxi. Jak to zrobić żeby nie zaszkodzić podnośnikowi?
Jeśli przednie łapy, maksymalnie wysunięte, podstawię pod punkty podnoszenia, a tylne pod "ramę" idącą wzdłuż podłogi (podkładając klocki 10cm żeby łapa się nie oparła o próg) to auto unosi się najpierw przodem z 10cm i dopiero zaczyna podnosić się tył. Czy takim sposobem można zrobić kuku podnośnikowi? Czy takiego busa można w ogóle podnosić na takim podnośniku? Waga jest ok bo masa własna jest 800kg mniejsza niż udźwig podnośnika.
Porszak
Sun, 16 Jun 2013 - 22:58
CYTAT(kompot @ Sat, 15 Jun 2013 - 11:10)
A jakie tam są wtryski w serii?
niestety nie wiem, nigdzie nie mozna sie doszukać ich wydajnosci
wiem o nich tyle:
DELPHI FJ10458-11B1 689604184448
GM 817434, 17105514
dzieki koledze WOOCASH
rallyfan
Tue, 18 Jun 2013 - 19:57
Mam pytanie korzysta ktoś z autoonline.pl, warte to tej kasy?. Bo powiem szczerze że abonament miesięczny jeszcze bym zniósł ale żeby płacić tyle za dostęp. Idzie co kupić w dobrej kasie?
kowalfik
Wed, 19 Jun 2013 - 13:10
Koledzy potrzebuje szybkiego info czy jednostka 2.0l dohc(ponoć 140KM) montowana w audi 80 b4 q jest dobrym wyborem? Był jakieś problemy z tymi silnikami?
tomek 1980
Wed, 19 Jun 2013 - 18:04
Witam, panowie mam dwa pytania:
1. Czy ma ktoś jakiś namiar na pierścienie tłokowe to nissana S12 sylvia 1.8T samochód pochodzi z 1989 roku, tyle tylko wiem, szuka kolega. Może z jakiegoś innego silnika podejdą?
2. Czy ktoś się orientuje na ile KM wystarczą wtrsyki w carismie 1.8GDI i czy komputer w tym samochodzi da się stroić?
Narodził się pomysł uturbienia tej jednostki, ewentualnie z czego dać wydajniejsze wtryski?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Porszak
Wed, 19 Jun 2013 - 21:26
ktoś gdzies pisał, ze w lodzi jest firma producent pierscieni, była polecana
matteusz
Wed, 19 Jun 2013 - 22:15
Prima Łódź?
Porszak
Wed, 19 Jun 2013 - 22:19
Chyba tak, na 95%
karolas123
Wed, 19 Jun 2013 - 22:19
kowalfik, były same problemy, głównie wtrysk i panewki.
tomek 1980
Thu, 20 Jun 2013 - 08:58
Witam,
CYTAT(" karolas123")
kowalfik, były same problemy, głównie wtrysk i panewki.
Mowa o tej carismie???
Pozdrawiam.
karolas123
Thu, 20 Jun 2013 - 09:14
O audi mowie i 2.0 dohc.
Joker
Thu, 20 Jun 2013 - 15:49
Auto nie użytkowane przez 3 miesiące. Olej zmieniony na 2 miesiące przed tym postojem....należy wymienić? 3.0 turbodiesel
Misior
Thu, 20 Jun 2013 - 17:15
Pacjent fiat ducato 2007r 3.0 158KM. Klient przyjechał z diagnozą że uszkodzony jest EGR. Auto ogólnie nie jechało i spalanie utrzymywało się na poziomie około 20litrów. Wymieniliśmy EGR i zaworek sterujący EGRem (na podmiankę na wszelki wypadek), auto odzyskało moc prawie całkiem ale dziwnie zachowuje się na wolnych obrotach. Chodzi równo ale co kilka sekund ma takie wahnięcie obrotów w dół i znowu OK przez kilka sekund. Po odpięciu zaworka silnik chodzi równo. Spalanie dalej na wysokim poziomie. Przy kasowaniu błędów po wymianie EGRa były również błędy związane z przepustnicą ale teraz niema żadnego błędu.
Czy to auto musi mieć specjalny zaworek do sterowania EGRem? Bo klient miał założony w samochodzie i przywiózł taki jak ma VW czy RENO do sterowania turbiną w TDI. Skąd to spalanie i te dziwne obroty? Ktoś ma jakiś pomysł? Dzięki
robal001
Thu, 20 Jun 2013 - 21:09
Witam,
proszę o analizę logów passat b6 2,0 tdi bmp. Przy przyspieszaniu słychać dziwny dźwięk turbiny. Sprawdzony cały dolot wszystko szczelne ciśnienie nie ucieka. Co to może być??
http://speedy.sh/CXWnj/turbo.csvNiepokoi mnie dziwny dźwięk który pojawił się po długiej ostrej jeździe. Dźwięk przypomina gwizdanie i nie jest to normalny dźwięk pracującej turbiny. Wcześniej potrafił pojawić się po długiej deptanej jeździe, lecz po ostygnięciu było OK. Teraz jak tylko osiągnie 90 stopni zaczyna gwizdać przy przyspieszaniu. Dodam, że gdy przyspieszam mega delikatnie nie słychać tego. Co to może być??
kakao
Thu, 20 Jun 2013 - 23:27
Jak turbo gwizda to przeważnie znaczy, że jest pęknięte żeliwo wydechowe.
PioterW
Fri, 21 Jun 2013 - 14:16
CYTAT(joker @ Thu, 20 Jun 2013 - 14:49)
Auto nie użytkowane przez 3 miesiące. Olej zmieniony na 2 miesiące przed tym postojem....należy wymienić? 3.0 turbodiesel
bez przesady
K@rol
Fri, 21 Jun 2013 - 19:42
Panowie bo nie byłem pewny tak się wahałem....
Pacjent Passat CC 2010r, 2.0tdi 170tka DSG.
Przejechane 180.000km, kupiłem dzisiaj rozrzad i inne pierdoły, ale przy zakupie oleju zwątpiłem.
Od nowości lata na Castrolu 5w30 i nic się nie dzieje.
Auto lada moment jedzie na liźnięcie softu bo łuży głownie w trasy...
Kupiłem olej Millers, też 5w30, specyfikacja zgadza się z Volkswagenowską.
Teraz sie zastanawiam czy dobrze zrobiłem z tym olejem, czy oddac i nalać tego castrola znowu?
Gosc w sklepie mówił,ze millers bez porównania lepszy.
(A)rturo
Tue, 25 Jun 2013 - 08:42
Panowie jak jest z autami z Holandii, w aucie ktore mnie interesuje jest taki dopis od komisu:
"andere opties: De prijs voor export is xxxx.- euro binnen europa motor en versnelingsbak zijn oké" Auto z 2008r
Znalazłem taka informacje:
"chodzi o to ze cena dla ludzi zpoza NL, ale uni europejskiej jest xxxx
bo w autach tutaj zarejestrowanych po 2007 roku pazdzienriku 16 bodajze, jak exportujesz auto do uni i tam je ktos zarejestruje to obecny wlasciciel tutaj ma prawo wystapic o zwrot tutejszego specjalnego podatku (bo ten podatek nie wystepuje w zadnym innym kraju)."
Ile w tym prawdy? Czy to jest po po prostu netto i musze VAT zaplacic w PL?
PioterW
Tue, 25 Jun 2013 - 11:45
VAT musisz zapłacić, gdy transakcja jest opodatkowana VATem, a przy samochodach używanych, jeśli jest VAT, to z reguły na zasadzie opodatkowania marży i płaci się go na miejscu - oczywiście może być w ogóle bez VAT, albo na zasadzie WNT.
Z tego, co mówi google-tłumacz wynika, że jest to cena przy wywozie auta i że silnik i skrzynia są OK
, więc teoria o tym holenderskim podatku może być prawdziwa - u nas będziesz musiał zapłacić akcyzę i opłatę recyklingową i to również są tego typu "specyficzne" podatki dla naszego kraju.
(A)rturo
Tue, 25 Jun 2013 - 12:25
O vacie tutaj wiem, tutaj jest mowa o podatku jakimś Holenderskim...
PioterW
Tue, 25 Jun 2013 - 13:40
To gdzie jest to "tutaj" w PL, czy w NE?
Jim Beam
Tue, 25 Jun 2013 - 19:40
Szybkie pytanie. Jedna lampa przednia lhd druga rhd, co potrzeba wymienić aby obie były lhd przy czym klosze mają zostać. Pacjent Astra g ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.