Paweł#G
Wed, 19 Feb 2020 - 21:56
Turbosprężarka kupiona za grosze, jedyne co wiem to:2.9, kia, chlodzenie wodą, pewnie jakas stara wersja, bo tania.... Newet jej nie widziałem.
Umywam ręce od tematu, bo właściciel ma wizję załozyc turbospreżarke do starego ciagnika, ale bez rozeznania tematu.... Jak będę wiedział czy wybuchło, albo będę w tamtej okolicy to dam znać...
tom cio
Wed, 19 Feb 2020 - 22:51
Kia 2.9 czy to td czy crdi mialy nadcisnieniowe gruszki i zwykle turbo z wg. Doladowanie w serii cos kolo 0.8b jak dobrze pamietam
flapjck1
Wed, 19 Feb 2020 - 23:45
No nie, były tez vtg
dori.kin
Sun, 23 Feb 2020 - 19:41
https://viaken.pl/pl/skaner-vscan-multi-its...1-vag-obd2.htmlCzy coś takiego da radę do totalnie amatorskiego czytania błędów? Często zmieniam auta, parę razy w roku sprowadzam coś z Niemiec i chciałbym przed zakupem sprawdzić auto. Potrzebuję czegoś mniej więcej w tym budżecie, żeby czytało najpopularniejsze marki aut
A d a m
Wed, 26 Feb 2020 - 19:48
Hurtownie motoryzacyjne rabaty? Jak wygląda to w waszym przypadku ile rabatu dostaliście? Pytam ponieważ podliczyłem poprzedni rok gdzie na części do pojazdów wydałem lekko ponad 100 tyś zł, nie będąc stricte warsztatem? Przy podanej cenie zawsze kupowałem ze sklepów i zastanawiam się czy współpraca z hurtownią ma sen.
rotos
Wed, 26 Feb 2020 - 20:45
Ma. Różnie wyglądają rabaty, czasem np zależy co się kupuje, jaka grupa asortymentowa. Nie są to symboliczne 5% ale więcej.
wymiot
Thu, 27 Feb 2020 - 06:25
Jako osoba pracująca w hurtowni, powiem tak.
Jak masz czas szukać albo pracownika, dzwonić porównywać to ma to sens. Czasami nie ma to sensu bo udaje sie dogadać z jakimś sklepem/sprzedawcą i mu tylko wysyłasz co potrzeba a on Ci ogarnia.
Misior
Thu, 27 Feb 2020 - 07:08
I żeby sobie czasem ktoś nie pomyślał, że sklepy sprzedają w takich cenach jak detal w hurtownii
Nie te czasy
Tarantula
Thu, 27 Feb 2020 - 19:55
Passat cc 2009 2.0tdi CBAA. Wydaje mi sie ze przypadkowo ktos wykrecil lub wkrecil ‚gwint’ regulujacy sztange turbiny w tym silniku. Chodzi o gwint ktory jakby ogranicza ruch sztangi od gruszki. Jaka jest procedura ustawienia tego wg ksiazki? Podobno dwie nakretki na sztandze nie byly ruszane, tylko tym ogranicznikiem krecili. Dzieki za info pozdrawiam
tomek 1980
Thu, 27 Feb 2020 - 20:13
Witam, laptop z VCDS-em i robienie i sprawdzanie pokrycia zadanego ciśnienia z aktualnym jaki pokaże VCDS.
Pozdrawiam.
Tarantula
Thu, 27 Feb 2020 - 20:48
Ok ale takie sposob to ustawienie, na droge sprawdzic, jak zle to znowu krecic i tak dalej. A auto sie robi gorace
nie ma mozliwosci ustawienia tego pompka i sprawdzenie wartosci napiecia na kompie? Tak jak w 1.6tdi sie robi. Tylko potrzebuje info odnosnie 2.0tdi cbaa
Mis
Thu, 27 Feb 2020 - 22:22
Odpal, trzymaj pedał na 1500rpm czymś mechanicznym i niech jedna osoba kręci przestawia sztangę, a druga patrzy na boost, ustawcie jak najwięcej doładowania.
Tarantula
Fri, 28 Feb 2020 - 05:53
Ok dziekuje za info. Oczywiscie rozumiecie ze sztanga ta z dwoma nakretkami nie byla ruszana, chodzi mi tylko o te regulacje/gwint ktory jest zaraz pod sztanga gruszki. Tylko tym gwintem bylo krecone. Sztanga z dwoma nakretkami nie byla ruszana. Pozdrawiam
Tarantula
Fri, 28 Feb 2020 - 18:48
Nie chce zapeszac ale mysle ze sie udalo. W stanie spoczynku gruszki dokrecilem ten ogranicznik zeby dotykal sztangi. Narazie jest ok.
Teraz inne pytanie... merc cla z silnikiem renault, one maja problem z panewkami? Pozdrawiam
Raziel92
Sat, 29 Feb 2020 - 23:17
Seryjna suszarka BW k04-064 to twinscroll?
MisioLBN
Sun, 01 Mar 2020 - 07:41
CYTAT(Raziel92 @ Sat, 29 Feb 2020 - 23:17)
Seryjna suszarka BW k04-064 to twinscroll?
Nie
zuliK
Sun, 01 Mar 2020 - 20:21
Macie pomysł co to może być za model felg? Kupiłem auto na takich kołach i nie wiem czy je ratować, prostować i odświeżać. Czy to nie jest jakiś chinol po prostu. Felgi 19", szerokość ok 9", rozstaw 5x114,3. Poniżej rantu na tej ciemniejszej części mają wybite Made in Italy
dori.kin
Sun, 01 Mar 2020 - 20:27
Wygląda jak oz 35th anniversary
MuMineQ
Sun, 01 Mar 2020 - 22:07
Potrzebuję kupić arkusz materiału do wycięcia uszczelek kolektora wydechowego. Kupiłem coś co śmierdzi, dymi a po 3 dniach wierzchnia warstwa się kruszy i traci szczelność...
chodzi o to co dają do chińskich kolektorów, coś takiego:
Tom-Lee
Sun, 01 Mar 2020 - 22:21
CYTAT(MuMineQ @ Sun, 01 Mar 2020 - 22:07)
Potrzebuję kupić arkusz materiału do wycięcia uszczelek kolektora wydechowego. Kupiłem coś co śmierdzi, dymi a po 3 dniach wierzchnia warstwa się kruszy i traci szczelność...
chodzi o to co dają do chińskich kolektorów, coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/arkusz-klingieryt...echu-8091911470
MuMineQ
Sun, 01 Mar 2020 - 22:43
CYTAT(Tom-Lee @ Sun, 01 Mar 2020 - 22:21)
To jest właśnie to co kupiłem i nie polecam, śmierdzi, dymi, warstwa zewnętrzna wybarwia się, następnie kruszy i odpada. Do kolektora się nie nadaje.
SONIC
Mon, 02 Mar 2020 - 09:35
Nadaje ale do dolotowego
Tom-Lee
Mon, 02 Mar 2020 - 10:06
CYTAT(MuMineQ @ Sun, 01 Mar 2020 - 22:43)
To jest właśnie to co kupiłem i nie polecam, śmierdzi, dymi, warstwa zewnętrzna wybarwia się, następnie kruszy i odpada. Do kolektora się nie nadaje.
Dzieki, wlasnie kupilem sobie kiedys taki arkusz ale do innych zastosowan. Tylko nie wiem po jakiego wała pisza, ze to jest do wydechow skoro nie wytrzymuje panujacych tam temp.
Mis
Mon, 02 Mar 2020 - 11:16
CYTAT(Tarantula @ Fri, 28 Feb 2020 - 18:48)
Nie chce zapeszac ale mysle ze sie udalo. W stanie spoczynku gruszki dokrecilem ten ogranicznik zeby dotykal sztangi. Narazie jest ok.
Teraz inne pytanie... merc cla z silnikiem renault, one maja problem z panewkami? Pozdrawiam
Super, zloguj wóz, żeby fajnie wstawał, ale nie podszarpywał co wskazywałoby na zbyt zamknięte geo (zaduszanie spalinami).
Niestety tak, wiem to z doświadczenia, warto tam co 100-150kkm zrobić rewizję panewek na korbach i zmieniać oliwę co max 10kkm.
16vg60
Mon, 02 Mar 2020 - 12:51
Poratuje ktoś namiarami na warsztat w wawie lub okolicach,ja nie mam czasu ,a targać laweta żeby ciśnienie zmierzyć trochę słabo
U znajomego w tt R32 trzeba zmierzyć ciśnienie oleju i ew.zrzucic miskę i zajrzeć do dołu(opiłki w oleju)
Warunek
Warsztat z kanałem (auto zglebione z dokładkami maxtona czy coś takiego ) więc podnośniki raczej odpadają bo już raz mu kiedyś uszkodzili
Zachowanie czystości i nie uje... auta i wnętrza
Solidne i rzetelne podejście do tematu
Pozdr.
Driftman
Mon, 02 Mar 2020 - 15:10
Klingieryt panowie to materiał do uszczelnień głównie hydrauliki. Np. do chłodzenia maszyn.
Dobry materiał na uszczelki w dolocie.
Parametry to mniej więcej. Zależnie od jakości
Maksymalne ciśnienie: 4 do 8 MPa
Maksymalna temperatura chwilowa: 180-210°C
Temperatura pracy ciągłej: 120 ~ 140 °C
Temperatura pracy ciągłej z parą wodną: 110-140 °C
16vg60 uderz do Radzio_gsi
Wiecie może gdzie w siedlcach jest dobra kosmetyczka
Tarantula
Mon, 02 Mar 2020 - 21:33
CYTAT(Mis @ Mon, 02 Mar 2020 - 11:16)
Super, zloguj wóz, żeby fajnie wstawał, ale nie podszarpywał co wskazywałoby na zbyt zamknięte geo (zaduszanie spalinami).
Niestety tak, wiem to z doświadczenia, warto tam co 100-150kkm zrobić rewizję panewek na korbach i zmieniać oliwę co max 10kkm.
Dzieki za info, jak wyglada to po demontazu miski? Pompe oleju sciaga sie jakos w ludzki sposob? Jakies inne mega trudnosci oprocz czystosci,Nowych panewek, nowych srub i klucza dyna?
moritz86
Mon, 02 Mar 2020 - 22:02
Sa klingieryty zbrojone ktore wytrzymuja 800 stopni, a jak sie zrobic okucie to i wiecej. Na statku mamy na wydechach uszczelki ze zbrojonego i wytrzymuje od remontu do remontu czyli 20000 - 25000 godzin.
soltyk
Mon, 02 Mar 2020 - 22:47
Jak to jest z lakierowaniem czarnego samochodu na biało? Mam biały lakier i (dostałem w spadku) czarne wstawki, ale z okleiny. Muszę oddać samochód do lakiernika na poprawki. On nie ma czasu na zabawę z folią i proponuje prysnąć to na czarno. No i tak myślę ... Czy jak będę chciał, w przyszłości , mieć wszystko tylko białe, nie będzie widać różnicy? Pomiędzy fragmentami, które zawsze były białe, a tymi polakierowanymi teraz na czarno, a kiedyś z powrotem na biało?
Mis
Fri, 13 Mar 2020 - 00:32
CYTAT(Tarantula @ Mon, 02 Mar 2020 - 21:33)
Dzieki za info, jak wyglada to po demontazu miski? Pompe oleju sciaga sie jakos w ludzki sposob? Jakies inne mega trudnosci oprocz czystosci,Nowych panewek, nowych srub i klucza dyna?
Nie, robota panewek typowa, nic Cię nie zaskoczy, poza tym, że fabrycznie wyjmiesz wytarte i rudego koloru.
kamilgt
Fri, 13 Mar 2020 - 12:53
CYTAT(zuliK @ Sun, 01 Mar 2020 - 20:21)
Macie pomysł co to może być za model felg? Kupiłem auto na takich kołach i nie wiem czy je ratować, prostować i odświeżać. Czy to nie jest jakiś chinol po prostu. Felgi 19", szerokość ok 9", rozstaw 5x114,3. Poniżej rantu na tej ciemniejszej części mają wybite Made in Italy
MAK Volare Mirror
Grzesi(E30)k
Sat, 14 Mar 2020 - 11:34
Czysto teoretycznie jak duża różnica w wytrzymałości na pogięcie, skuteczności hamowania itp. będzie pomiędzy tarczą: 350x36mm litą ,a 360x30 pływająca przy zacisku wielotłokowym?
@agresja
Sun, 15 Mar 2020 - 15:34
Panowie nurtujące mnie pytanie od jakiegoś czasu mianowicie czy tunerzy jak stroją auta wyposażone w zmienne fazy na ssącym i wydechowym oraz zmienny skok zaworów VVT + VVL (BMW, Mercedes itp) też ingerują w te ustawienia i szukają najwydajniejszych ( nie najlepszych patrząc w perspektywie ekologii) konfiguracji na hamowni czy to się pomija ?
A d a m
Sun, 15 Mar 2020 - 17:10
@agresja co do strojenie to najczęściej uzyskuje się moc:
-przystosowując auto do lepszego paliwa, producenci w trosce o spalanie stukowe stroją auta bardzo bezpiecznie.
-pomijając/naginając ekologie, po za centrum badawczym nie da się dokładnie sprawdzić jak bardzo ekologiczny jest silnik a badania na SKP są nic nie warte one wyłapują tylko największych trucicieli.
Zmienne fazy rozrządu itp. są jak najbardziej ruszane żeby uzyskać większą moc, lepsze wstawanie motoru, liniowy przyrost mocy. Wszelkie modyfikacje są najczęściej wrogiem ekologi, przykład kopcący diesel bez katalizatora, dpf.
MisioLBN
Sun, 15 Mar 2020 - 17:59
CYTAT(A d a m @ Sun, 15 Mar 2020 - 17:10)
@agresja co do strojenie to najczęściej uzyskuje się moc:
-przystosowując auto do lepszego paliwa, producenci w trosce o spalanie stukowe stroją auta bardzo bezpiecznie.
-pomijając/naginając ekologie, po za centrum badawczym nie da się dokładnie sprawdzić jak bardzo ekologiczny jest silnik a badania na SKP są nic nie warte one wyłapują tylko największych trucicieli.
Zmienne fazy rozrządu itp. są jak najbardziej ruszane żeby uzyskać większą moc, lepsze wstawanie motoru, liniowy przyrost mocy. Wszelkie modyfikacje są najczęściej wrogiem ekologi, przykład kopcący diesel bez katalizatora, dpf.
Zapomniales o tym ze sporo tunerow to umie co najwyzej wgrac gotowca i tacy bardzo czesto wgl wylaczaja zmienna faze nawet w tak trudnym motorze i egzotycznym jak 1.8t
kompot
Mon, 16 Mar 2020 - 20:30
Szybkie pytanie nt. M5 E39 po lifcie - na co zwracać uwagę, jakie są najbardziej kosztowne awarie/rzeczy do wymiany po kupnie i po ile?
zuliK
Tue, 17 Mar 2020 - 11:56
CYTAT(kamilgt @ Fri, 13 Mar 2020 - 12:53)
MAK Volare Mirror
Dzięki, dokładnie te!
Salieri
Tue, 17 Mar 2020 - 13:49
Panowie, gdzie w Warszawie oddać auto na czyszczenie DPF? Chodzi o kompleksową usługę czyli zostawiam auto, oni wyciągają DPF, czyszczą, zakładają, kasują wartości dotyczące DPF z kompa i oddają auto.
Najlepiej zachodnie dzielnice.
burski
Wed, 18 Mar 2020 - 06:07
Mi robił użytkownik KIVI. Samo pranie to chyba outsourcing. W każdym razie, naprawa skuteczna i od A do Z - na czym mi zależało.
Warszawa Wola.
SONIC
Wed, 18 Mar 2020 - 19:01
"Moj" mechanik wyciagnol silnik z budy z podejrzeniem koro ... tzn wydmuchania uszczelki z pod glawica i wyslal glowice do ( chyba szlifierni ) na sprawdzenie szczelnosci to teraz moje pytanie jak jest uszczelka wydmuchana to tego nie widac golym okiem ,? Czy po prostu uszczelki sa cale i sprawdzic chce czy glowice nie popekane?
A d a m
Wed, 18 Mar 2020 - 20:12
SONIC twój mechanik po rozebraniu silnika prawdopodobnie ujrzał uszczelki w dobrym stanie przez co wysłał głowice do sprawdzenia czy nie ma pęknięć.
SONIC
Thu, 19 Mar 2020 - 00:40
To jak uszczelki sa cale to jak popekaly glowice ?(albo jak to sie moglo stac? Silnik seria ale fakt ,szlem ile fabryka dala..
Bio
Thu, 19 Mar 2020 - 07:16
najcześciej pękają od temperatury
A d a m
Thu, 19 Mar 2020 - 08:38
Głowice pękają od:
-przegrzania
-wad konstrukcyjnych
-wad odlewniczych
andrzejbadgirl
Thu, 19 Mar 2020 - 08:58
CYTAT(kompot @ Mon, 16 Mar 2020 - 20:30)
Szybkie pytanie nt. M5 E39 po lifcie - na co zwracać uwagę, jakie są najbardziej kosztowne awarie/rzeczy do wymiany po kupnie i po ile?
Na wszystko - to wóz specjalnej troski.
To co możesz sprawdzic przed zakupem to vanosy czy nie halasuja oraz czy nie ma problemow z ich testem. Sprzęgło - dwumas, skrzynia, czy nie cieknie z dyfra i w jakim stanie jest gumowe sprzęgło wał - skrzynia.
Vanosy regeneracja od 1500 do 10tys
Panewki to bym zmienial od razu po kupnie - przyjrzałbym sie tez rozrzadowi wraz z prowadnicami. Caly rozrzad po rabatach to ~12tys + robocizna. Panewki ZTCP 1500 + sruby za iles tam
wiadomo tarcze - klocki bo to też kosztuje pare tysiecy, opony to samo.
lampy przednie czy nie latają w srodku (pekaja mocowania lamp - akurat latwa naprawa)
Luz na kierownicy - przekladnia oryginalna kosztuje 8-9tys - uzywke srednio idzie dostac. tam nie ma maglownicy tylko slimakowa.
Blacharka jak to w bmw - progi sprawdz
RALF
Thu, 19 Mar 2020 - 14:06
CYTAT
Caly rozrzad po rabatach to ~12tys
serio tyle może rozrząd kosztować czy ktoś mnie wkręca
andrzejbadgirl
Thu, 19 Mar 2020 - 20:34
CYTAT(RALF @ Thu, 19 Mar 2020 - 14:06)
serio tyle może rozrząd kosztować czy ktoś mnie wkręca
Troche ponioslo mnie ale jak spojrzalem w fakture to blisko tego. Policzylem juz z uszczelkami glowic i srubami bo przedni dekiel siedzi czesciowo na uszczelce od glowicy. Mozna zrobic bez sciagania tez ale ja sciagalem czapki
Grzesi(E30)k
Fri, 20 Mar 2020 - 21:08
Zawias przod na drazkach ma kazde V8 e39 tylko nie wiem jak z przelozeniem samej kolumny
kompot
Fri, 20 Mar 2020 - 21:19
CYTAT(andrzejbadgirl @ Thu, 19 Mar 2020 - 07:58)
Na wszystko - to wóz specjalnej troski.
To co możesz sprawdzic przed zakupem to vanosy czy nie halasuja oraz czy nie ma problemow z ich testem. Sprzęgło - dwumas, skrzynia, czy nie cieknie z dyfra i w jakim stanie jest gumowe sprzęgło wał - skrzynia.
Vanosy regeneracja od 1500 do 10tys
Panewki to bym zmienial od razu po kupnie - przyjrzałbym sie tez rozrzadowi wraz z prowadnicami. Caly rozrzad po rabatach to ~12tys + robocizna. Panewki ZTCP 1500 + sruby za iles tam
wiadomo tarcze - klocki bo to też kosztuje pare tysiecy, opony to samo.
lampy przednie czy nie latają w srodku (pekaja mocowania lamp - akurat latwa naprawa)
Luz na kierownicy - przekladnia oryginalna kosztuje 8-9tys - uzywke srednio idzie dostac. tam nie ma maglownicy tylko slimakowa.
Blacharka jak to w bmw - progi sprawdz
Dzięki za rzeczową odpowiedź. Mam parę pytań:
1. Co masz na myśli mówiąc test vanosów - mówisz o podłączeniu testera i zrobieniu diagnostyki skrajnych położeń lub czegoś podobnego?
2. Wnioskuję, ze są rózne stopnie usterek vanosów - możesz przybliżyć temat między 1.5k a 10k?
3. Jak trudno dostać się do prowadnic zeby ocenić ich stan?
4. Czy w tym modelu regeneruje sie przekladnie z sukcesami?
Wygląda na to, że są 3 duże usterki po około 10 k max, o to mi chodziło, dzięki. Daj(cie) znać gdyby coś jeszcze przyszło do głowy.
Pozdrawiam
drag_op
Fri, 20 Mar 2020 - 23:08
1.6 THP z DS3 lub 208, okolice 2015 roku to już zjadliwe czy dalej padaka i omijać z daleka?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.