Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Andrzej87
Witam

Mój Focus Mk1 1.8 16V ZETEC z LPG na jałowych pracuje nie równo, trzęsie budą.
Świece i przewody nowe.

Zmierzyłem ciśnienie sprężania na zimnym silniku:
kolejność od rozrządu
1 cyl. - 13bar
2 cyl. - 13,5 bar
3 cyl. - 15 bar
4 cyl. - 10 bar

Wykonałem próbę olejową i na wszystkich cylindrach ciśnienie podniosło się o równe 2 bary.

Mam swoją teorię, ale nie chcę nic sugerować, także poproszę o Waszą opinię.


A d a m
Andrzej87 sprawdź czy wszystkie podciśnienia są na miejscu w tych fokusach miałem z 10 przypadków gdzie wypięty przewód powodował nierówną prace silnika. Na wolnych obrotach rzucało silnikiem potem do odcinki szedł normalnie gdzieś z tyłu przy kolektorze ssącym od dołu wypina się podciśnienie/odpowietrzenie sam teraz dobrze nie pamiętam.
prez_s
BMW F10 - po wymianie amortyzatorów przednich wraz z górnymi mocowaniami mechanik nie widzi potrzeby kontroli/ustawienia geometrii.
Ma rację czy szukać innego mechanika na przyszłość? biggrin.gif
SONIC
cokolwiek robisz w zawieszeniu to jedz na geometrie i zbieznosc
Skiba
A co sie tam miało niby przestawić? skoro nawet na poduszcze/górnym mocowaniu jest kołek ustalający?
Jeśli nie odkręcał żadnego z wahaczy do demontarzu to co ustawiać?
Andrzej87
W końcu sam rozwiązałem problem z samoczynnie podwyższającymi się obrotami, efektem tempomatu, brakiem hamowania silnikiem w Focusie MK1 1.8 16V dzięki angielskojęzycznemu forum.

Należy tak ustawić(przekręcić o kilka stopni) czujnik położenia przepustnicy (TPS), żeby na zamkniętej przepustnicy (puszczonym pedale gazu) podawał sygnał o wartości niższej niż 0,4V.
Można to sprawdzić na diagnostyce komputerowej lub poprzez podpięcie między wtyczkę, a czujnik miernik napięcia (ewentualnie w kabel się wbić igłą).
W większości przypadków, żeby tak go ustawić należy poszerzyć otwory w nim (zrobić tzw. fasolki) i obracać tak, żeby napięcie malało.

U mnie pomogło.
Problemem potrafi być też wiązka, wtyczka lub czujnik ciśnienia w układzie wspomagania, który odpowiada za podwyższanie obrotów.


Podajcie proszę Wasze typy dotyczące mojego problemu z nierównym ciśnieniem na cylindrach parę postów wyżej.
vegetagt
CYTAT(Skiba @ Mon, 03 Dec 2018 - 08:20) *
A co sie tam miało niby przestawić? skoro nawet na poduszcze/górnym mocowaniu jest kołek ustalający?
Jeśli nie odkręcał żadnego z wahaczy do demontarzu to co ustawiać?



O ile przy demontażu i późniejszym montazu tych samych częsci zawieszenia nigdy mi się nic nie przestawiało (w sposob widoczny, zawias na mcpersonie), to po wymianie samych amorów ciężko było utrzymać prosty tor jazdy. Może nowy amor w zamienniku miał ciutke inny wymiar, czy coś... Kontrola zbieżności/geometrii raczej obowiązkowo. Chyba, że opony szrot i ich nei szkoda wink.gif
tomek 1980
CYTAT(Misior @ Sun, 02 Dec 2018 - 10:04) *
Źle założone uszczelniacze. Albo może ktoś dobrał po wymiarach a nie patrzył na kierunek obrotu.


Witam, rozmawiałem z dwoma znajomymi mechanikami i mieli to samo. Jeden również w reno i dopiero po montażu ori z ASO olej przestał wyciekać. Drugi stwierdził, że te uszczelniacze takie czasami się trafiają i najlepiej założyć właśnie taki ze sprężynką.
Akurat kierunek ruchu był brany pod uwagę. Założony, też raczej był poprawnie, samochód odstał nawet kilkadziesiąt godzin po montażu, przed odpaleniem, bo były robione jeszcze inne rzeczy.
Dziś po ponownym demontaży winowajcy wycieku zauważyłem, że na wałku są wzdłużne rysy, jak np. na wale, kiedy dostanie się jakiś syf między panewkę, a wał korbowy.
Panowie ryzykować z simeringiem ze sprężynką, czy może próbować o wymiar mniejszy zakładać ?
Szczerze się przyznam, że pierwszy raz mam taki przypadek, że po wymianie simeringa jest wyciek.
Pozdrawiam.
Skiba
CYTAT(vegetagt @ Mon, 03 Dec 2018 - 21:36) *
O ile przy demontażu i późniejszym montazu tych samych częsci zawieszenia nigdy mi się nic nie przestawiało (w sposob widoczny, zawias na mcpersonie), to po wymianie samych amorów ciężko było utrzymać prosty tor jazdy. Może nowy amor w zamienniku miał ciutke inny wymiar, czy coś... Kontrola zbieżności/geometrii raczej obowiązkowo. Chyba, że opony szrot i ich nei szkoda wink.gif


Spójrz proszę jak wyglada zawias w F10 wink.gif
mile
Zakładając tą samą pojemność, czy rożny kształt tłumika środkowego (płaski, okrągły, trójkąt) może dawać różny dźwięk ? Tłumik końcowy seryjny, komorowy.
Wombat
tak
arek-lin
CYTAT(drag_op @ Thu, 29 Nov 2018 - 18:25) *
Może ktoś wie.
Poszukuje nagrzewnicy/chłodnicy najlepiej miedzianej o szerokości 130-150mm, długość powiedzmy 250-350mm
Kojarzy ktoś takie ustrojstwo?

Na stronie https://webshop.nrf.eu masz katalog online gdzie możesz szukać produktu po wymiarach, może się przydać
prez_s
CYTAT(Skiba @ Mon, 03 Dec 2018 - 21:25) *
Spójrz proszę jak wyglada zawias w F10 wink.gif


Dokładnie z jego konstrukcji wynika wątpliwość. Wygląda to tak:


Amortyzator jest przykręcany do dolnego wahacza i przechodzi przez górny, który odchyla się żeby wyjąć amortyzator po odkręceniu górnego mocowania.
W praktyce Skiba ma pewnie rację, ale ze względu na nowe opony i to że geometria ani zbieżność nie były sprawdzane profilaktycznie to zrobię.
dany_47
ktoś wie gdzie w necie można sprawdzić AR turbiny? jakaś baza danych czy coś
Wypadło mi z głowy jakie AR ma BW z A45 AMG i nie mogę znaleźć ani sobie przypomnieć.....
Tom-Lee
Wygrzebalem komplet kół. Lezaly jedne na drugich. Na dole znalazla sie plastikowa nakretka, ktora odcisnela takie cos:







Czy mam sie czym przejmowac? Opona prawie nowa (toyo R1R). Kilka tysi przebiegu.
Rezor
Nie dopóki nie będzie się odkształcać smile.gif
Ponawiam pytanie biggrin.gif
CYTAT(Rezor @ Fri, 30 Nov 2018 - 19:49) *
Orientuję się ktoś od czego da radę wziąć zaciski na tył z ręcznym na lince pod tarcze o grubości 26mm, ostatecznie 22. Największe znalazłem od rx8 ale nie widzi mi się piłować klocki po 2mm smile.gif

ptq
CYTAT(Tom-Lee @ Wed, 05 Dec 2018 - 21:25) *
Wygrzebalem komplet kół. Lezaly jedne na drugich. Na dole znalazla sie plastikowa nakretka, ktora odcisnela takie cos:


Czy mam sie czym przejmowac? Opona prawie nowa (toyo R1R). Kilka tysi przebiegu.


Jeździć. Nic się nie stało.
matteusz
Czy nieszczelną sprężarkę klimatyzacji da się zregenerować? Ewentualnie polecicie jakąś firmę, która się tym zajmuje?
Andrzej87
Ponawiam swoje pytanie:

Mój Focus Mk1 1.8 16V ZETEC z LPG na jałowych pracuje nie równo, trzęsie budą.
Świece i przewody nowe, dolot sprawdzony i szczelny. Na diagnostyce komputerowej nie pokazuje żadnego błędu.

Zmierzyłem ciśnienie sprężania na zimnym silniku:
kolejność od rozrządu
1 cyl. - 13bar
2 cyl. - 13,5 bar
3 cyl. - 15 bar
4 cyl. - 10 bar

Wykonałem próbę olejową i na wszystkich cylindrach ciśnienie podniosło się o równe 2 bary.

Przyczyną może być źle wyregulowany luz zaworowy czy raczej nieszczelne zawory?

Pozdrawiam
Tomaszz


Jak myślicie opona do kosza? Czy jest może jakaś magiczna metoda naprawy? Uszkodzenie przy parkowaniu, więc prędkość bardzo mała.

Mają już dwa sezony, więc jak coś będę wymieniał obie...
tomek 1980
CYTAT(matteusz @ Sat, 08 Dec 2018 - 09:51) *
Czy nieszczelną sprężarkę klimatyzacji da się zregenerować? Ewentualnie polecicie jakąś firmę, która się tym zajmuje?


Witam, można dostać wszystkie potrzebne części do uszczelnienia sprężarki, chyba nawet w intercarsie.
Pozdrawiam.
tom cio
Kupilem auto ktore mialo sprezarke regenerowana w accserwis.pl, ul. Ziemowita 53, warszawa. Sprzedawca przekazal mi gwarancje na nia z tej firmy, robiona byla 1.5roku temu i dziala bardzo dobrze a do tego sucha jak pieprz wiec chyba godni polecenia.
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Sat, 08 Dec 2018 - 11:02) *
Ponawiam swoje pytanie:

Mój Focus Mk1 1.8 16V ZETEC z LPG na jałowych pracuje nie równo, trzęsie budą.
Świece i przewody nowe, dolot sprawdzony i szczelny. Na diagnostyce komputerowej nie pokazuje żadnego błędu.

Zmierzyłem ciśnienie sprężania na zimnym silniku:
kolejność od rozrządu
1 cyl. - 13bar
2 cyl. - 13,5 bar
3 cyl. - 15 bar
4 cyl. - 10 bar

Wykonałem próbę olejową i na wszystkich cylindrach ciśnienie podniosło się o równe 2 bary.

Przyczyną może być źle wyregulowany luz zaworowy czy raczej nieszczelne zawory?

Pozdrawiam



Sprawdz jeszcze czy ten konkretny cylinder nie ma nizej tloka - widzialem silnikii z zagietymi korbowodami

Jak nie bedzie to zawory nieszczelne
_adams_
Tomaszz, jedyna metoda to zalać gumą na gorąco ten ubytek. Oczywiście sprawdzić wcześniej na wyważarce i po zdjęciu z felgi czy jest ok. Miałem kiedyś nieco większy ubytek po delikatnym zahaczeniu krawężnika i opona wytrzymała jeszcze 2 sezony.
iktorn92
CYTAT(Tomaszz @ Sat, 08 Dec 2018 - 15:12) *


Jak myślicie opona do kosza? Czy jest może jakaś magiczna metoda naprawy? Uszkodzenie przy parkowaniu, więc prędkość bardzo mała.

Mają już dwa sezony, więc jak coś będę wymieniał obie...

Miałem już kilka tak uszkodzonych opon, ostatnio nawet uciekałem w kraweznik 10cm felga krzywa opona uszkodzona podobnie a trzyma cisnienie. Jezdze na niej juz miesiąc i nie widze zadnych niepokojących objawów. smile.gif
RALF
Cześć
Panowie proszę o podpowiedź.
Poszukuje kogoś z lampa stroboskopową kto poprawnie ustawi pompę paliwa Lucas'a w mercedesie c220.
Tylko Warszawa lub okolice.
Z góry dzięki
BlackDaro
CYTAT(Tomaszz @ Sat, 08 Dec 2018 - 16:12) *


Jak myślicie opona do kosza? Czy jest może jakaś magiczna metoda naprawy? Uszkodzenie przy parkowaniu, więc prędkość bardzo mała.

Mają już dwa sezony, więc jak coś będę wymieniał obie...


Kiedyś z czymś takim przelatałem jakieś 25kkm, a opony nie były już pierwszej młodości, później sprzedałem je razem z felgami i widziałem, że nowy właściciel jeździł na nich jeszcze kolejne 2 lata.
MuMineQ
Zastanawiam się nad wymianą intercoolera, tzn. wiem, że muszę, ale nie wiem na jaki się zdecydować. Seryjny jest jednostronny, dzięki temu orurowanie jest dosyć krótkie.

We fmic.pl polecili mi standardowy jeżeli jest miejsce na orurowanie, bo ma lepszy przepływ, co potwierdza informacje jakie zebrałem.

Pomijamy tutaj wymiary samego IC, zdjecia przykładowe, czy lepiej dać taki biorąc pod uwagę, że dojdzie kolanko 180 stopni przy samym IC i dodatkowe 60cm rury:



Czy taki, który pozwoli zachować krótkie orurowanie i uczyni cały zabieg dużo prostszym (bez cięcia pasa przedniego):



Pacjent to jedyne 2.5 litra z malutkim turbo i 115 szalonych osiołków.
bielawa
Zobacz czy podejdzie Ci intercooler z ibizy cupra coś tam sport turbo. Mam taki w peugeot 207. Jednostronny, 250km daje rade. http://www.seat-ibiza-mk4.co.uk/ibiza_phot...i_sport_012.jpg
Coś takiego.

http://i137.photobucket.com/albums/q204/19...LD/S1031610.jpg To z innego wątku na forum - tak powinien wyglądać porządny jednostronny.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=114242
MuMineQ
CYTAT(bielawa @ Mon, 10 Dec 2018 - 21:36) *
Zobacz czy podejdzie Ci intercooler z ibizy cupra coś tam sport turbo. Mam taki w peugeot 207. Jednostronny, 250km daje rade. http://www.seat-ibiza-mk4.co.uk/ibiza_phot...i_sport_012.jpg
Coś takiego.

http://i137.photobucket.com/albums/q204/19...LD/S1031610.jpg To z innego wątku na forum - tak powinien wyglądać porządny jednostronny.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=114242


To co pokazujesz to straszny overkill do mojego gruza. Muszę go podnieść i wsadzić przed chłodnicę więc musi być niski. Seria wisi za zderzakiem i jest cała zapchana błotem, piachem itp. nie jest osłonięta niczym.

Wyglada to tak jak na zdjęciu, przednią część jeszcze da się na myjni pod ciśnieniem wymyć ale tylna jest zapchana syfem po brzegi.

Misior
Panowie i Panie. Pacjent A3 8p.
Czy miał ktoś taki przypadek że na bixenonie (jedna soczewka z klapką) ustawiając światła mijania dobrze, długie walą w górę?
Żeby długie świeciły poprawnie to znowu mijania muszą być ustawione w dół.
Elektroniczne aspekty typu regulacja wysokości itp wszystko sprawne.
Zrobiłem prosty test i postawiłem koło drugiego samochodu i świecąc na ścianę z odległości 2m różnica pomiędzy granicami światła/cienia (mijania i drogowe) u mnie jest 2cm większa niż w samochodzie który długimi świeci normalnie a nie w korony drzew.
Jak to ogarnąć?
SONIC
nad silnikiem a dokladnie pokrywami zaworów znajduje sie gąbka i pokrywa plastikowa osłaniajaca cewki , dalej pod maską jest jakies wygłuszenie ... mozna to wszystko wywalic ??? nie wiem czy to wazne ale maska wykonana jest seryjnie z aluminium...nie bedzie sie jakos odkształcać? teoretycznie przyjmuje ,ze temp. w komorze silnika jest ponizej 100 *c dobrze mysle ??
iktorn92
Czy na mijania spota masz poniżej granicy światła cienia? Mógłbyś zrobić zdjęcie ściany mijania/drogowe jak to wygląda, bo mam pewną teorie
Andrzej87
Mam E36 z włożonym M54B30 ze wszystkimi 4 sondami, ale zmieniam kolektor wydechowy na niefabryczny i nie mam miejsca na sondy, które znajdują się za katalizatorem (katalizator mam w układzie, ale daleko i nie ma miejsc na sondy za nim). Wiem, że jest możliwość usunięcia programowo tych sond. Czy są negatywne konsekwencje takiej ingerencji? Spadek mocy, zły skład spalin itp.?
Misior
CYTAT(iktorn92 @ Sun, 16 Dec 2018 - 21:31) *
Czy na mijania spota masz poniżej granicy światła cienia? Mógłbyś zrobić zdjęcie ściany mijania/drogowe jak to wygląda, bo mam pewną teorie

Jak ustawię mijania książkowo to drogowe biją w górę. Jak dam mijania niżej to drogowe świecą dobrze ale wtedy mijania za blisko.
Doczytałem na forum audi, że jest tam jakaś śruba która ustala soczewkę względem odbłyśnika i ona podobno za to odpowiada.
iktorn92
CYTAT(Misior @ Mon, 17 Dec 2018 - 10:44) *
Jak ustawię mijania książkowo to drogowe biją w górę. Jak dam mijania niżej to drogowe świecą dobrze ale wtedy mijania za blisko.
Doczytałem na forum audi, że jest tam jakaś śruba która ustala soczewkę względem odbłyśnika i ona podobno za to odpowiada.


Dziwi mnie to trochę, bo jednak jesli spot swiatła swieci prosto pod przeslonę na mijania to po prostu otwiera sie przeslona i tyle. Tutaj wyglada tak jakby przeslona ograniczala swiatlocien, a tak na prawde spot byl powyzej granicy o po otwarciu wali w gore. Obstawiałem troche krzywe zarniki/zle zalozone. Nie spotkalem sie z soczewka w ktorej jest regulacja geometrii pomiedzy odblysnikiem/szkłem. Ciekawe zrob zdjecie przy okazji jak znajdziesz ta srube.

Pozdrawiam!
Misior
CYTAT(iktorn92 @ Mon, 17 Dec 2018 - 12:41) *
Dziwi mnie to trochę, bo jednak jesli spot swiatła swieci prosto pod przeslonę na mijania to po prostu otwiera sie przeslona i tyle. Tutaj wyglada tak jakby przeslona ograniczala swiatlocien, a tak na prawde spot byl powyzej granicy o po otwarciu wali w gore. Obstawiałem troche krzywe zarniki/zle zalozone. Nie spotkalem sie z soczewka w ktorej jest regulacja geometrii pomiedzy odblysnikiem/szkłem. Ciekawe zrob zdjecie przy okazji jak znajdziesz ta srube.

Pozdrawiam!

O tej śrubie wyczytałem na forum Audi A4. Żarniki wykluczam bo jak kupiłem samochód to zauważyłem ten problem i zmieniłem żarniki na nowe. Niestety bez zmian.
_adams_
Jest na forum A4 user Gwerty który naprawia/regeneruje lampy. Pytaj u niego, może coś wie.
Misior
Ok dzięki.
Andrzej87
Witam

Znacie skuteczny sposób na rozklejenie lamp w E39 po 2002 r.? Mam w nich tzw. twardy klej nie reagujący na temperaturę.
bielawa
Hej,
niestety - nierozklejalne ;-) Jedyna metoda to...
Andrzej87
Świetnie....
Damzzii
Cięcie i spawanie. Chałupniczo opalarka i nóż do tapet (podgrzewasz i tniesz) i lutownica z szerokim grotem do "zespawania". Oczywiście obejrzeć dokładnie gdzie ciąć żeby się to później w oczy nie rzucało (chyba że później papiery ścierne i polerka, będzie bez śladu).
lemur
Z ciekawości-czemu chcesz rozbierać lampy od e39?
_adams_
Po spawaniu lutownicą to już nie będzie szczelne.
Andrzej87
To wolę przeciąć klosze, wyciąć je z obudowy, bo będzie lepszy dostęp i dać nowe/używane klosze na klej butylowy.

Powód:padnięte regulatory, prawdopodobnie wypalone odbłyśniki od xenonów i przeróbka na pomarańczowy kierunek.

Ktoś może polecić solidną firmę od napylania odbłyśników?

Pozdrawiam
Mis
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 17 Dec 2018 - 10:08) *
Mam E36 z włożonym M54B30 ze wszystkimi 4 sondami, ale zmieniam kolektor wydechowy na niefabryczny i nie mam miejsca na sondy, które znajdują się za katalizatorem (katalizator mam w układzie, ale daleko i nie ma miejsc na sondy za nim). Wiem, że jest możliwość usunięcia programowo tych sond. Czy są negatywne konsekwencje takiej ingerencji? Spadek mocy, zły skład spalin itp.?

Nie.
lemur
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 23 Dec 2018 - 16:19) *
To wolę przeciąć klosze, wyciąć je z obudowy, bo będzie lepszy dostęp i dać nowe/używane klosze na klej butylowy.

Powód:padnięte regulatory, prawdopodobnie wypalone odbłyśniki od xenonów i przeróbka na pomarańczowy kierunek.

Ktoś może polecić solidną firmę od napylania odbłyśników?

Pozdrawiam


Regulatory to temat który można bez rozbiórki zrobić.
A reszta to kłopot. W krakowie nie wiem czy koło kleparza by nie zrobili.
119
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 23 Dec 2018 - 16:19) *
To wolę przeciąć klosze, wyciąć je z obudowy, bo będzie lepszy dostęp i dać nowe/używane klosze na klej butylowy.

Powód:padnięte regulatory, prawdopodobnie wypalone odbłyśniki od xenonów i przeróbka na pomarańczowy kierunek.

Ktoś może polecić solidną firmę od napylania odbłyśników?

Pozdrawiam


Z czystym sumieniem polecam

http://regeneracja-hc.com/
Damzzii
CYTAT(_adams_ @ Sun, 23 Dec 2018 - 09:02) *
Po spawaniu lutownicą to już nie będzie szczelne.

Oczywiście że będzie szczelne, trzeba tylko to zrobić "z głową".
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.