Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Misior
Jak ja zdawałem 2 lata temu to testów nie było na E. Chodzisz na kurs, wyjeżdzasz godziny i idziesz na egzamin praktyczny.
tomek 1980
Witam, dzięki Misior , ja 10lat temu też tak miałem, gdy robiłem Edo C, ale wczoraj rozmawiałem z kolegą, który ma B i chciał zrobić E do B i niby ktoś mu tak powiedział, że testy, trzeba zdawać, ale po mojemu to jest nie prawda.
Jeszcze raz dziękuję.
Pozdrawiam.
Grzesi(E30)k
Strasznie tego pełno w sieci i nie mogę znaleź spoujnych danych.


Ile rur jakie średnice i grubośc ścianki będzie wymagane (ofc +/-) do wyspawania klatki do BMW e30 wg załącnzika J z kilkoma tam zastrzałami w kielichy etc.
Warpi
ostatnio autko bierze mi dużo za dużo oleju, turbinę wykluczyłem i odmę też. sprężanie wyszło 13 / 13 / 13 / 14,5 czyli na 4 cylindrze jest więcej, przez gniazdo świecy widać ze tłok jest mokry a reszta sucha wiec pewnie uszczelniony olejem, wychodzi na to ze pewnie albo uszczelniacz zaworowy albo pierścienie (popękane/zapieczone) dobrze myślę ? jak to dalej sprawdzić nie rozbierając zbytnio silnika ?
tomek 1980
Witam, wlej na każdy cylinder troszkę oleju, jeśli ciśnienie się zwiększy to pierścienie do wymiany, jeśli nie to zawory, w Twoim przypadku uszczelnienia zaworowe.
Pozdrawiam.
grze
Panowie gdzieś kiedyś ktoś pisał coś o pewniej magicznej ale bardzo drogiej farbie która po uprzednim pokryciu nią powierzchni pochłania promienie laserowe. Mit to czy prawda? Jak ona się nazywa?
usuniety
Wie ktoś ile mniej więcej dostane za kg felg aluminiowych na złomie?
Crono
google podpowiada, że 5-6zł
radom
na dwóch złomach w Częstochowie niedawno pytałem i było to 4zł/kg
wiotki
K-seria rovera 1.6 omyłkowo zakręcona do ponad 8 tys obr/min , po tym na 1 garze mam strasznie niskie sprężanie (7) i dziwne dźwięki (coś ala stukająca szklanka ale bardziej głuchy) , niby sprawa byłaby oczywista gdyby nie fakt ,że czasami autko odzyskuje kompresję i pracuje poprawnie , do tego stukanie zanika. Hydrauliczny popychacz mógłby powodować takie anomalie , czy raczej pogięty zawór ?
Grzesi(E30)k
CYTAT(usuniety @ Mon, 23 Jul 2012 - 17:17) *
Wie ktoś ile mniej więcej dostane za kg felg aluminiowych na złomie?



Na złomie jak takim typowym ~4-5zł ale na złomach które skupują felgi alu (sa takie które w tym np. się specjalizują) to nawet do 7zł/kg
Joker
To prawda, jak jest dobre miejsce zbytu to czasem opłaca się pogonić stare felgi jako złom niż bujać się z nimi na portalach.
Marlon
jakbyście mieli do sprzedania kilka ton felg alu, to chętnie przygarnę laugh.gif
usuniety
dzięki za pomoc... wala mi się po garażu jakiś stary komplet, stąd pytanie.
flapjck1
CYTAT(wiotki @ Mon, 23 Jul 2012 - 18:41) *
K-seria rovera 1.6 omyłkowo zakręcona do ponad 8 tys obr/min , po tym na 1 garze mam strasznie niskie sprężanie (7) i dziwne dźwięki (coś ala stukająca szklanka ale bardziej głuchy) , niby sprawa byłaby oczywista gdyby nie fakt ,że czasami autko odzyskuje kompresję i pracuje poprawnie , do tego stukanie zanika. Hydrauliczny popychacz mógłby powodować takie anomalie , czy raczej pogięty zawór ?



krzywe zawory i czasami sie domykaja czasami nie ( pewnie grzybek w miare ksztalt ma, tylko nozka poszla w eSke )
wiotki
dzięki , łudziłem się ,że to może tylko szklanka happy.gif
Adam83
Jaki wpływ na silnik ma jazda na najwyższym biegu z niskich prędkości, np na 5 biegu wrzuconym przy 30km/h?
ZiG
CYTAT(Adam83 @ Tue, 24 Jul 2012 - 12:23) *
Jaki wpływ na silnik ma jazda na najwyższym biegu z niskich prędkości, np na 5 biegu wrzuconym przy 30km/h?


Jeśli to chwilowo z górki i bez gazu to raczej niewielki wpływ. Jadąc z wciśniętym gazem mocno dostają po dupie panewki.
the Hitcher
dziwny problem z RADIEM, niezapamiętuje raz zaprogramowanych stacji, po wyłączeniu silnika i ponownym starcie dalej jest tak jak było, jakies dziwne czestotliwosci ,na niektorych kanałach jakies stacje a na niektorych szumy tzn czestotliwosc z dupy (ale zawsze te same)

radio saaba z podpisu seryjne, jezeli to ma znaczenie,

problem trzeba rozwiazac bo na kanale 2 bejsikowo pojawia sie radio MaryjA!!
RunMadafaka
szukam dyfra do e36, jest jeden w okolicy, ale już luzem - nie w samochodzie pytanie jest takie czy jak kręcę jedną półośką to czy wszystko ma obracać się gładko jak po maśle czy ma być wyczuwalne delikatne skakanie zębatek? wszysko ok, nie jest pospawany czy obrócony ale jak kręcę to czuć tak delikatnie jak zębatki chodzą po sobie..
artix
To nie zebatki tylko lozyska sie skonczyly smile.gif
Marlon
CYTAT(ZiG @ Tue, 24 Jul 2012 - 12:44) *
Jeśli to chwilowo z górki i bez gazu to raczej niewielki wpływ. Jadąc z wciśniętym gazem mocno dostają po dupie panewki.


Pamiętam, jak daaaawno temu jeden z forumowiczów (Kajman?) pisał, że odkupił VR6 z małym przebiegiem od typa, który miał zwyczaj jeździć wyłącznie na 5. biegu, korzystając z elastyczności.


Pamięć moja jest dobra, tylko że krótka, ale świta mi coś o niespotykanie mocno wytartych wałkach rozrządu w tym silniku.
Misior
CYTAT(the Hitcher @ Tue, 24 Jul 2012 - 19:59) *
dziwny problem z RADIEM, niezapamiętuje raz zaprogramowanych stacji, po wyłączeniu silnika i ponownym starcie dalej jest tak jak było, jakies dziwne czestotliwosci ,na niektorych kanałach jakies stacje a na niektorych szumy tzn czestotliwosc z dupy (ale zawsze te same)

radio saaba z podpisu seryjne, jezeli to ma znaczenie,

problem trzeba rozwiazac bo na kanale 2 bejsikowo pojawia sie radio MaryjA!!


A wcześniej się tak nie działo? Czy kupiłeś auto i nie wiesz?
Wygląda na to jakby nie było podpiętego stałego plusa do pamięci radia.
the Hitcher
kupiłem, dopiero poznaje fure.

ok, dzięki, posprawdzam wszystkie kable z tylu, mam nadzieje ze wyjęcie tego nie trwa pol godziny...

po glebszej analizie jest tak jak napisałem, czyli po starcie silnika zawsze na zapr. 6 kanałach sa te same czestotliwosci (czyli nie te moje), najwyzej jest w stanie zapamietac jedną, przy ktorej gasze silnik, a jak zapale i ona jest zapamietana to i tak tylko do momentu az przelacze na inna - potem jej juz nie ma

jesli tak jak piszesz to spoko bo balem sie ze problem z elektronika radia...
Misior
CYTAT(the Hitcher @ Tue, 24 Jul 2012 - 22:43) *
kupiłem, dopiero poznaje fure.

ok, dzięki, posprawdzam wszystkie kable z tylu, mam nadzieje ze wyjęcie tego nie trwa pol godziny...

po glebszej analizie jest tak jak napisałem, czyli po starcie silnika zawsze na zapr. 6 kanałach sa te same czestotliwosci (czyli nie te moje), najwyzej jest w stanie zapamietac jedną, przy ktorej gasze silnik, a jak zapale i ona jest zapamietana to i tak tylko do momentu az przelacze na inna - potem jej juz nie ma

jesli tak jak piszesz to spoko bo balem sie ze problem z elektronika radia...


A wpływ na to co się dzieje ma zapalanie auta czy może tylko wystarczy włączyć/wyłączyć zapłon i będzie to samo? Bo jeśli zapalanie auta kasuje radia to może rozrusznik zżera cały prąd? Aku masz ok?
RunMadafaka
CYTAT(artix @ Tue, 24 Jul 2012 - 21:44) *
To nie zebatki tylko lozyska sie skonczyly smile.gif

czyli powinno się kręcić ręką bez żadnego zająknięcia? całkiem gładko?
artix
CYTAT(RunMadafaka @ Wed, 25 Jul 2012 - 08:49) *
czyli powinno się kręcić ręką bez żadnego zająknięcia? całkiem gładko?

Tak

peterskyline
Witam, mam problem z odpaleniem czasem auta, glownie na zimny silnik. domyslalem sie ze moze miec na to wplyw czujnik cieczy chlodzacej. ale ostatnio zobaczylem ze gdzies chyba mam mikro wyciek cieczy chlodzacej. mimo ze w zbiorniku poziom trzyma sie normy ale widac ze opadl w ostatnim czasie. Czy mikro nieszczelnosc i wyciek moze miec wplyw na czujnik cieczy a zarazem na odpalanie auta?
PioterW
jak ubywa cieczy, to czujnik powinien to zasygnalizować, ale na odpalanie raczej nie powinno to mieć wpływu, a jako to samochód?
peterskyline
Czujnik niby dziala ale mam 2 takie samochody i wydaje mi sie ze pokazuje nizsza temperature i ogolnie dziala z opoznieniem. Stan cieczy w zbiorniku jest dalej pomiedzy max a minimum wiec nie powinno sie dziac nic specjalnego chyba? jezeli chodzi o ubywanie plynu i jego sygnalizowanie? Samochod to Deawoo Lanos 1.5 16V. Przez czujnik temperatury cieczy moze byc problem ze ssaniem?
tomek 1980
Witam, peterskyline mieliśmy podobny przypadek w lanosie, zimny palił ciężko. Sprawdzaliśmy wszystko po kolei i nic, przy okazji mieliśmy zmienić rozrząd. Po rozebraniu okazało się, że pasek był luźny i rozrząd opóźniony względem wału.
Po zmianie na nowy jak ręką odjął, przy -20 palił praktycznie na dotyk.

Co do niższej temperatury na wskaźniku w drugim samochodzie, to winił bym za to termostat.
Wyciek może być spowodowany przetarciem, któregoś przewodu gumowego lub metalowego, pooglądaj dokładnie.
Też tak miałem, po usunięciu wycieku płyn od roku jest w tej samej pozycji.
Pozdrawiam.
PioterW
Przepraszam, źle zrozumiałem, że chodzi o czujnik poziomu płynu w chłodnicy, a nie czujnik temperatury.
Aval
CYTAT(the Hitcher @ Tue, 24 Jul 2012 - 22:43) *
kupiłem, dopiero poznaje fure.

ok, dzięki, posprawdzam wszystkie kable z tylu, mam nadzieje ze wyjęcie tego nie trwa pol godziny...

po glebszej analizie jest tak jak napisałem, czyli po starcie silnika zawsze na zapr. 6 kanałach sa te same czestotliwosci (czyli nie te moje), najwyzej jest w stanie zapamietac jedną, przy ktorej gasze silnik, a jak zapale i ona jest zapamietana to i tak tylko do momentu az przelacze na inna - potem jej juz nie ma

jesli tak jak piszesz to spoko bo balem sie ze problem z elektronika radia...


Spróbuj na drugim banku radia(U2), prawdopodobnie zabangla.

Niestety jest to usterka, dość popularna.
Misior
Czy do wskaźnika ciśnienia oleju EQUUS można dokupić sam czujnik?
Chodzi o taki wskaźnik ze starego vw:
http://www.conrad.pl/?websale7=conrad&...bb0a8edd43aa1ce

Zamówiłem czujnik w IC po modelu samochodu ale ma zakres pracy 0-5bar a wskaźnik 0-7 i w związku z tym pokazuje głupoty.
Może ktoś wie coś na ten temat?
Dzięki
K@rol
Panowie taka sprawa.

bazowo Seat Leon 1.9 tdi 90 ALH, najwiekszy golas chyba jaki był...
w aucie troche grzebane będzie, ale pierwszy krok to wsadzenie do niego wszystkiego praktycznie z cupry-R(elementy nadwozia,wnetrze,hamulce,koła,itd) silnik zostaje ten co jest bo bedzie on grzebany.

Problem z zegarami, co nalezy zrobić aby zegary z tej Cupry prawdidłowo działały w tdi na pompie? Podobno wystarczy je tylko przelogować czy cos takiego wink.gif czy sa jakies wieksze problemy?

pozdrawiam.
OMEGA
K@rol na nie lepiej z passat`a z fisem (tylko trzeba wsad zmienić)?
Głównie trzeba zwrócić uwagę żeby nowe zegary były z tej samej gem. immo, bo był immo 2 i 3.
Kodowanie na pewno trzeba będzie zrobić.
Dla niektórych to robota na 1h, większych problemów nie powinno być.
Tu znajdziesz więcej informacji.
Siadly
Clio Sport ph1. Podczas upalania gaśnie na wolnych obrotach. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu to samo, kilka minut postoi i jest git. Podczas normalnej jazdy trzyma obroty dobrze (lekko faluje, jak to sport...).
flapjck1
pewnie krokowy
Andrzej87
Gdzie w Polsce można dostać w formie papierowej manuale HAYNES i BENTLEY do E36?
tomek 1980
Witam, panowie orientuje się ktoś, z czego podejdzie lub czy można kupić nowe koło zamachowe, jednomasowe do audi A4 B8 3.0TDI silnik CAPA 240-241KM?
Pozdrawiam.
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Fri, 03 Aug 2012 - 14:33) *
Gdzie w Polsce można dostać w formie papierowej manuale HAYNES i BENTLEY do E36?



sprobuj w pelcie na swietokrzyskiej w wawce
tomek 1980
Witam, nikt nic nie wiem w tej sprawie
CYTAT("tomek 1980")
Witam, panowie orientuje się ktoś, z czego podejdzie lub czy można kupić nowe koło zamachowe, jednomasowe do audi A4 B8 3.0TDI silnik CAPA 240-241KM?
Pozdrawiam.
???
Pozdrawiam.
matteusz
Panowie, pytanie do osób siedzących w Astrach. Potrzebuję tylną belkę z Astry F kombi. Czy belki w poszczególnych wersjach silnikowych jakoś się różniły? Jeśli tak, to z której wersji szukać, żeby dostać jak najlepsze hamulce?
usuniety
CYTAT(matteusz @ Sat, 04 Aug 2012 - 21:19) *
Panowie, pytanie do osób siedzących w Astrach. Potrzebuję tylną belkę z Astry F kombi. Czy belki w poszczególnych wersjach silnikowych jakoś się różniły? Jeśli tak, to z której wersji szukać, żeby dostać jak najlepsze hamulce?

przypuszczam, że z kombi z c20xe pod maską (260mm jeśli mnie pamięć nie myli).
matteusz
CYTAT(usuniety @ Sun, 05 Aug 2012 - 15:15) *
przypuszczam, że z kombi z c20xe pod maską (260mm jeśli mnie pamięć nie myli).

Dzięki, ciekawe czy idzie taką belkę gdzieś wyhaczyć, bo na allegro same bębny huh.gif
Jeszcze jedna kwestia: czy zna ktoś rozstaw mocowań takiej belki? Z tego co szukałem w katalogach to tuleje belki do Astry i Kadett'a mają tą samą długość i średnicę wew., ale różnią się średnicą zew. (59mm Astra vs 48 Kadett)- czy jeśli założę belkę z Astry i dam astrowe tuleje to wszystko powinno zagrać?
arek-lin
Panowie, jakie są opinie o Mercedesie W202? Który silnik lepszy (pod względem osiągów, kosztów utrzymania, usterek) c 280 czy 230 kompressor? o taki mniej więcej pojazd chodzi: www.ujeb.se/merc
Erhabe
Do jakiej mniej więcej prędkości utrzyma się na dachu antena do CB mocowana ma magnes, średnica na oko 12-13 cm?
flapjck1
u braciaka na v40 siedziala przy 180 wink.gif, ale krociotka
jankes6
Ja sie bujnalem238 licznikowo bo zapombialem ze mam na dachu...i nie odfrunela
arek-lin
Zależy jeszcze czy masz podkładkę gumową czy nie. Mi z podkładką odlatywała przy 160, bez podkładki przy 200 jeszcze siedziała. Oba przypadki to anteny dość krótkie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.