Panowie jaka może być przyczyna długiego odpalania a4b6 1.9 TDI 130. Świece są wymienione. Auto dzielnie służy od 426000 km
Niema błędów. Czy możliwa jest usterka N75 w tym przypadku ? Nieznam się na dieslach
filtr paliwa wymieniony przed zimą ??
MisioLBN
Wed, 20 Jan 2016 - 08:17
CYTAT(tomek 1980 @ Tue, 19 Jan 2016 - 22:08)
Witam,
Jeżeli dasz airboxa w miejsce ori filtra , to może lekko się poprawi, na plus, ale według mnie lepszy efekt uzyskasz, jak dasz airboxa w nadkole. Jednak, niech jeszcze inni się wypowiedzą, bo od dawna nie miałem styczności z takimi modami. Pozdrawiam.
Najlepiej było by na hamownii to sprawdzic ale niestety nie mam takiej mozliwosci:/ ktos tu na forum na bank robil testy. Dlugosc dolotu ta sama tylko zmiana polozenia airboxa... Walki swiatka gt/r
prekursor
Wed, 20 Jan 2016 - 11:45
Golf 4 z ESP.
Padła pompa vacum (zmieliło stronę odpowiedzialną za podciśnienie - prawdopodobnie zmęczenie materiału). Brak wspomagania hamulców no i sterowania gruszką. Wymieniłem vacum, wróciło turbo ale wspomagania hamulców brak. Przy pedałach serwo syczy. Wystarczy nacisnąć delikatnie pedał i słychać, ze ucieka podciśnienie.
I teraz tak. Pomiędzy vacum a serwem jest zaworek zwrotny podciśnienia. Po zdjęciu przewodu na króćcu jest podciśnienie. Czy możliwym jest brak podciśnienia w serwie ze względu na uszkodzenie zaworka (mozna w niego dmuchać i zaciągac w dowolną stronę)? Ewentualnie jak zdiagnozować uszkodzone serwo (pedał ani drgnie przy odpalaniu silnika).
Chciałbym się upewnić co robić dalej bo nowe serwo do takiego grata to około 1000-1700 zł.
Youtro
Wed, 20 Jan 2016 - 22:26
pytanie do posiadaczy GTR R35. Kupuję dom z dosyć wąskim garażem (szerokość 240cm). Czy wysiądę z GTR? Mam obawy bo niby szerokośc auta to 189,5cm ale czy 40cm wystarczy by otworzyć dość długie drzwi (z obszernym boczkiem drzwiowym) i wysiąść.
albo inaczej: ile cm poza obwód auta należy otworzyć drzwi w tym aucie by się w miarę swobodnie wysiąść z auta?
ps. jestem raczej chudzielcem;)
plastek
Thu, 21 Jan 2016 - 09:20
Gdzie mi obiją tarcze kewlarem i od odchudzą + wyważą koło zamachowe? Fajnie gdyby to było w jednym miejscu , wtedy nie traciłbym kasy na wysyłki
Na skoczylasa w Warszawie obicie tarczy stosunkowo malej kosztuje ok 100zl , odchudzają też koła ale już w cenie ok 300pln a wiem że da sie to zrobić trochę taniej. Macie jeszcze namiary na ludzi którzy wykonaja mi te dwie usługi ?
Joker
Thu, 21 Jan 2016 - 12:18
CYTAT(Youtro @ Wed, 20 Jan 2016 - 22:26)
pytanie do posiadaczy GTR R35. Kupuję dom z dosyć wąskim garażem (szerokość 240cm). Czy wysiądę z GTR? Mam obawy bo niby szerokośc auta to 189,5cm ale czy 40cm wystarczy by otworzyć dość długie drzwi (z obszernym boczkiem drzwiowym) i wysiąść.
albo inaczej: ile cm poza obwód auta należy otworzyć drzwi w tym aucie by się w miarę swobodnie wysiąść z auta?
ps. jestem raczej chudzielcem;)
Będzie Ci bardzo ciężko. Dowolne auto dwudrzwiowe otwiera się ciężko w wąskich warunkach, do tego u siebie nie licz tych 40 cm bo przecież nie podjedziesz prawą stroną auta "na żyletki" do ściany. Do tego dochodzi boczek drzwi o którym wspomniałeś, jakiś styropian (przynajmniej 10 mm na ścianę, żebyś nie obił drzwi) i zostaje dosłownie na prześlizgnięcie się.
Wysiąść może i wysiądziesz, za to z wsiadaniem jest zawsze gorzej
Youtro
Thu, 21 Jan 2016 - 21:04
jeśli będzie ciężko, ale dam radę będąc szupły będę bardzo szczęśliwy bo dom będę mógł potraktować jako ostateczne lokum
Patrząc na Audi A5 Coupe i test robiony na miejscu parkingowym o 10cm węższym (230cm) dałbym radę wysiąść, choć a5 jest nieco węższa (185,4 vs 189,5) natomiast wygląda na to, że ma nieco dłuższe drzwi. To w sumie dobrze
Na miejscu parkingowym 230cm drzwi a5 otwierają się jeszcze na 55cm poza obrys auta i powstaje wtedy szpara na wejście szerokości (w najwęższym miejscu) 34cm. Trochę nietypowy problem ale mam nadzieję, że jakaś dobra dusza zmierzy i odpowie konkretnie na pytanie. Ile cm trzeba minimalnie uchylić drzwi poza obrys auta, żeby się prześlizgnąć jeśli jest się chudzielcem
Ethical
Thu, 21 Jan 2016 - 21:13
CYTAT(kozel @ Thu, 21 Jan 2016 - 20:06)
charakterystyka momentu świetna okolice 330 Nm w takim szerokim zakresie to kosmos, co prawda myślę że główna zasługa wyniku w tym przypadku to redukcja BP, to jest jedyny czynnik który pozwoli na uzyskanie takich mocy
Może ktoś mi napisać czym jest "BP"?
farmer91
Thu, 21 Jan 2016 - 22:12
CYTAT(plastek @ Thu, 21 Jan 2016 - 09:20)
Gdzie mi obiją tarcze kewlarem i od odchudzą + wyważą koło zamachowe? Fajnie gdyby to było w jednym miejscu , wtedy nie traciłbym kasy na wysyłki
Na skoczylasa w Warszawie obicie tarczy stosunkowo malej kosztuje ok 100zl , odchudzają też koła ale już w cenie ok 300pln a wiem że da sie to zrobić trochę taniej. Macie jeszcze namiary na ludzi którzy wykonaja mi te dwie usługi ?
Poszukaj na Fb FTWL motorsport. Karol z Pabianic kompleksowo ogarnie ci sprzęgło, obije tarcz kevlarem odchudzi i wyważy zamach. Jak nie znajdziesz pisz PW to dam ci namiary.
kinko
Thu, 21 Jan 2016 - 23:18
CYTAT(Youtro @ Wed, 20 Jan 2016 - 21:26)
pytanie do posiadaczy GTR R35. Kupuję dom z dosyć wąskim garażem (szerokość 240cm). Czy wysiądę z GTR? Mam obawy bo niby szerokośc auta to 189,5cm ale czy 40cm wystarczy by otworzyć dość długie drzwi (z obszernym boczkiem drzwiowym) i wysiąść.
albo inaczej: ile cm poza obwód auta należy otworzyć drzwi w tym aucie by się w miarę swobodnie wysiąść z auta?
ps. jestem raczej chudzielcem;)
Jak parkowałem coupe w tak wąskim garażu to miałem na to patent Opuszczałem szybę kierowcy na sam dól, wysiadałem spokojnie wychylając się przez drzwi (ofc szyby bez ramek), a szyby domykałem z pilota. Dla chcącego nic trudnego
Mis
Fri, 22 Jan 2016 - 00:00
BP - backpressure, ciśnienie zwrotne w kolektorze wydechowym, mając na przykład małe żeliwo w turbo, które trzyma przepływ wzrasta ten parametr, tak łopatologicznie.
Ethical
Fri, 22 Jan 2016 - 14:55
CYTAT(Mis @ Fri, 22 Jan 2016 - 00:00)
BP - backpressure, ciśnienie zwrotne w kolektorze wydechowym, mając na przykład małe żeliwo w turbo, które trzyma przepływ wzrasta ten parametr, tak łopatologicznie.
Dziękuję
tomek 1980
Fri, 22 Jan 2016 - 21:19
Witam,
CYTAT("prekursor")
Padła pompa vacum (zmieliło stronę odpowiedzialną za podciśnienie - prawdopodobnie zmęczenie materiału). Brak wspomagania hamulców no i sterowania gruszką. Wymieniłem vacum, wróciło turbo ale wspomagania hamulców brak. Przy pedałach serwo syczy. Wystarczy nacisnąć delikatnie pedał i słychać, ze ucieka podciśnienie.
na 99% padło serwo, przez olej dostający się z vacu. Znajomemu w ibizie 6k FL, zużyta pompa vacu zabiła dwa serwa w ciągu 1,5 roku. Jeśli masz już zmienione vacu, to śmiało zmieniaj serwo, używka będzie również dobrze się spisywać i dostaniesz z pompą hamulcową w okolicach 150zł. Co do zaworka, to u znajomka też był walnięty, właśnie przez vacu. Serwo można sprawdzić, np. odkurzaczem. Pozdrawiam.
Pietrek.L
Sat, 23 Jan 2016 - 13:37
Czy są w Polsce firmy/laboratoria zajmujące się analizą przepracowanego oleju?
Czy każde pasy 4 punktowe można zamontować do klatki / rollbara? Patrze na foto OMP 4P Racing i tam karabińczyk jest chyba owinięty pasem i zaszyty. Które pasy z tych budżetowych można ożenić z klatką?
Misior
Sat, 23 Jan 2016 - 21:11
Czy w każdym dieslu musi być gdzieś zawór zwrotny w układzie? Trochę inna motoryzacja. Mam ciągnik rolniczy International 454 z 1973roku. Silnik 3 gary z rotacyjną pompą boscha. Dwa filtry paliwa z odstojnikami (słoiki) Filtry paliwa nowe, świeca płomieniowa działa i generalnie wszystko działa tylko jak ciągnik postoi to trzeba bardzo długo kręcić żeby odpalił. Silnik wtedy nie kopci więc prawdopodobnie nie ma paliwa. Jak puści dyma to za chwilę odpala. Wężyk doprowadzający paliwo do pompy jest pusty, tylko jak to możliwe jak układ jest grawitacyjny i zbiornik jest powyżej pompy? Pompa jest poniżej zbiornika paliwa a filtry są jeszcze poniżej pompy. Gdzie szukać problemu?
flapjck1
Sat, 23 Jan 2016 - 21:17
CYTAT(Misior @ Sat, 23 Jan 2016 - 21:11)
Czy w każdym dieslu musi być gdzieś zawór zwrotny w układzie? Trochę inna motoryzacja. Mam ciągnik rolniczy International 454 z 1973roku. Silnik 3 gary z rotacyjną pompą boscha. Dwa filtry paliwa z odstojnikami (słoiki) Filtry paliwa nowe, świeca płomieniowa działa i generalnie wszystko działa tylko jak ciągnik postoi to trzeba bardzo długo kręcić żeby odpalił. Silnik wtedy nie kopci więc prawdopodobnie nie ma paliwa. Jak puści dyma to za chwilę odpala. Wężyk doprowadzający paliwo do pompy jest pusty, tylko jak to możliwe jak układ jest grawitacyjny i zbiornik jest powyżej pompy? Pompa jest poniżej zbiornika paliwa a filtry są jeszcze poniżej pompy. Gdzie szukać problemu?
Masz tam reczna pompke? Ona moze sie zapowietrzac
Misior
Sat, 23 Jan 2016 - 22:28
Nie ma ręcznej pompki, ani żadnej "wstępnej" Wszystkie uszczelki przy filtrach i słoikach nowe. Ciągnik jak już odpali to potem odpala normalnie, dopóki nie postoi z pól godziny.
tom cio
Sat, 23 Jan 2016 - 23:26
A oleju nie przybywa? Nie wiem jak w starszych, ale w internationalu 1455xl jakimś cudem tak trafiło pompę, że puszczała do oleju. Wtedy też się zapowietrzał podobnie jak u Ciebie.
Misior
Sun, 24 Jan 2016 - 08:56
Dopiero co go kupiłem więc nie Wiem. Walczę z tym odpalaniem i nie jeżdżę nim więc nie ma kiedy przybyć. Jedno wiem że olej świeżo wlany a zrobił się popielaty. Czy to może jakas wskazówka?
the Hitcher
Sun, 24 Jan 2016 - 09:30
wydaje mi się, że było ale nie mogę znaleźć: jak to jest z CEPIKiem i przebiegiem auta, czy to juz w pelni dziala, czy diagnosta na przeglądzie juz zawsze wprowadza przebieg do systemu i handlarze nie mogą nas kantować???
exocet
Sun, 24 Jan 2016 - 10:46
Diagnosta zawsze wprowadza, ale z tego co słyszałem, to te wpisy można edytować/usuwać, więc jak handlarz ma dostęp do cepiku, to może namieszać. Tak przynajmniej twierdził diagnosta u którego ostatnio byłem - klientowi wydruk z poprzedniego badania (który znalazł w samochodzie) nie zgadzał się z danymi w cepiku
Salieri
Sun, 24 Jan 2016 - 11:38
z tą edycją/usuwaniem danych to raczej nieprawdziwe info. Diagności i tacy urzędnicy z okienka w WK nie mają na pewno do tego dostępu. Poza tym zmiana przebiegu to oszustwo, a dostepy do cepiku są z imienia i nazwiska a każda zmiana jest rejestrowana, wątpie żeby ktoś się wykładał na tacy w razie wtopy.
tomek 1980
Sun, 24 Jan 2016 - 15:36
Witam, Misior trzeba by wyjąć pompę i sprawdzić simering-uszczelnienie, pompy rotacyjne posiadają takie oś i tu moze być przyczyna. Pozdrawiam.
Misior
Sun, 24 Jan 2016 - 18:10
A z której strony to uszczelnienie? Od strony koła zębatego? Myślisz że założenie zaworka zwrotnego na zasilaniu przed pompą pomoże?
prekursor
Sun, 24 Jan 2016 - 21:08
CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 22 Jan 2016 - 21:19)
Witam,
na 99% padło serwo, przez olej dostający się z vacu. Znajomemu w ibizie 6k FL, zużyta pompa vacu zabiła dwa serwa w ciągu 1,5 roku. Jeśli masz już zmienione vacu, to śmiało zmieniaj serwo, używka będzie również dobrze się spisywać i dostaniesz z pompą hamulcową w okolicach 150zł. Co do zaworka, to u znajomka też był walnięty, właśnie przez vacu. Serwo można sprawdzić, np. odkurzaczem. Pozdrawiam.
Dzięki za uwagę
Właśnie się zabrałem za wyciąganie serwa. Gdybym wiedział, że będzie z tym tyle roboty to bym to komuś oddał. Jest dokładnie tak jak piszesz. Serwo do połowy zalane olejem.
Myślałem, że uda się to wyciągnąć bez odłączania pompy ABS. Podpowiesz jak to skutecznie odpowietrzyć (wiem, że są problemy)?
Pozdro
tomek 1980
Sun, 24 Jan 2016 - 22:40
Witam,
CYTAT("prekursor")
Podpowiesz jak to skutecznie odpowietrzyć (wiem, że są problemy)?
normalnie, od najdłuższego przewodu, czyli prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. żeby wszytko poszło sprawniej, to można na odpalonym silniku odpowietrzać. Pozdrawiam.
kordos555
Sun, 24 Jan 2016 - 23:04
CYTAT(AT89S52 @ Sat, 23 Jan 2016 - 17:56)
Czy każde pasy 4 punktowe można zamontować do klatki / rollbara? Patrze na foto OMP 4P Racing i tam karabińczyk jest chyba owinięty pasem i zaszyty. Które pasy z tych budżetowych można ożenić z klatką?
Jeżeli chodzi o OMP 4M, to montowałem takie u siebie do klatki, bez żadnego problemu - rozplątujesz klamrę od karabińczyków i zaplątujesz pas dookoła klatki. Zaszyty jest pas biodrowy, którego do klatki się nie montuje.
AT89S52
Mon, 25 Jan 2016 - 18:36
CYTAT(kordos555 @ Sun, 24 Jan 2016 - 23:04)
Jeżeli chodzi o OMP 4M, to montowałem takie u siebie do klatki, bez żadnego problemu - rozplątujesz klamrę od karabińczyków i zaplątujesz pas dookoła klatki. Zaszyty jest pas biodrowy, którego do klatki się nie montuje.
W jakim aucie jeśli można wiedzieć? Lepiej wiązać do klatki (dokładnie to do roll bara z poprzeczką na wysokości przelotek w fotelu), czy przez tą poprzeczkę gdzieś do podłogi?
siewcu
Mon, 25 Jan 2016 - 19:16
to bezpieczniej będzie do górnych mocowań tylnych pasów w takim razie, rollbar jest przecież skręcany a seryjne gwinty tam są przystosowane do pasów. a wymaga to minimalnych nakładów finansowych, jeśli nie masz śrub w zestawie...
Tarantula
Tue, 26 Jan 2016 - 12:11
Jaki jest skuteczny sposob na sprawdzenie dzialania wiskozy w Audi?
kordos555
Tue, 26 Jan 2016 - 15:40
CYTAT(AT89S52 @ Mon, 25 Jan 2016 - 18:36)
W jakim aucie jeśli można wiedzieć? Lepiej wiązać do klatki (dokładnie to do roll bara z poprzeczką na wysokości przelotek w fotelu), czy przez tą poprzeczkę gdzieś do podłogi?
W Toyocie Celice - dokładnie do ostatniej poprzecznej rury, tej ponad kielichami. Nie wiem jak jest z rollbarami, ale raczej unikałbym przepuszczania pasów przez rurę, żeby zamontować je gdzieś niżej. Poczytaj załącznik J - tam na pewno znajdziesz wszelkie odpowiedzi.
Adddam
Tue, 26 Jan 2016 - 15:40
Takie coś nada się na trąbkę do budowy kolektora ssącego? Nie chodzi mi o walkę o każdego konia w silniku wolnossącym tylko w miarę dobry przepływ w doładowanym aucie bo seryjny kolektor to kupa straszna a alternatywy sensowej nie ma
AT89S52
Tue, 26 Jan 2016 - 23:31
CYTAT(siewcu @ Mon, 25 Jan 2016 - 19:16)
to bezpieczniej będzie do górnych mocowań tylnych pasów w takim razie, rollbar jest przecież skręcany a seryjne gwinty tam są przystosowane do pasów. a wymaga to minimalnych nakładów finansowych, jeśli nie masz śrub w zestawie...
Czytałem (i jest to w miarę logiczne) że jest to jedno z gorszych miejsc, ponieważ przy ewentualnej rolce te mocowania mogą się mocno przemieścić.
mate96
Wed, 27 Jan 2016 - 10:01
Zakupiłem kpl. nowych oryginalnych tapicerek do Skody. Mógłbym wymienić je sam ale wolałbym aby zrobił to fachowiec mający na co dzień z tym do czynienia. Macie kogoś w Warszawie i okolicach, komu mógłbym podwieźć zdemontowane fotele i kanapę na wymianę?
siewcu
Wed, 27 Jan 2016 - 13:16
CYTAT(AT89S52 @ Tue, 26 Jan 2016 - 23:31)
Czytałem (i jest to w miarę logiczne) że jest to jedno z gorszych miejsc, ponieważ przy ewentualnej rolce te mocowania mogą się mocno przemieścić.
tego jeszcze nie słyszałem, no ale ok, masz jeszcze dolne mocowania.
elDyfer
Wed, 27 Jan 2016 - 13:44
CYTAT(Youtro @ Thu, 21 Jan 2016 - 21:04)
Na miejscu parkingowym 230cm drzwi a5 otwierają się jeszcze na 55cm poza obrys auta i powstaje wtedy szpara na wejście szerokości (w najwęższym miejscu) 34cm. Trochę nietypowy problem ale mam nadzieję, że jakaś dobra dusza zmierzy i odpowie konkretnie na pytanie. Ile cm trzeba minimalnie uchylić drzwi poza obrys auta, żeby się prześlizgnąć jeśli jest się chudzielcem
Śmigam Coupe o grubych, długich drzwiach i na coodzień mam ten problem. Pamiętaj, że wślizgnąć się to jedno, ale przy takiej pogodzie jak dzisiaj ciuchy do prania jak otrzesz się o nadwozie Czasami też sytuacja wymaga założyć płaszcz, czy garnitur, a wtedy problem tylko narasta. Jest jeszcze kwestia gdzie ta szerokość jest mierzona? W lusterkach samochód jest najszerszy, nawet często po ich złożeniu.
Porszak
Wed, 27 Jan 2016 - 18:00
CYTAT(siewcu @ Wed, 27 Jan 2016 - 13:16)
tego jeszcze nie słyszałem, no ale ok, masz jeszcze dolne mocowania.
za duzy kat pasów za/do oparcia fotela . oba nie sa idealne
tomek 1980 serdecznie dziękuję za podpowiedź, a taką informację dostałem od FUCHS`a, może komuś się przyda
CYTAT
Witam serdecznie, Nasze laboratorium wykonuje oznaczenie zawartości pierwiastków opisywanych w materiale oprócz K (planujemy wprowadzenie oznaczenie tego pierwiastka). Metoda: ASTM D 5185 Minimalna ilość próbki: 20 ml Termin realizacji: indywidualne ustalenia z naszym laboratorium.
Aby uzyskać więcej szczegółów proszę o kontakt bezpośrednio z naszym laboratorium: tel. 32 40 12 247
siewcu
Thu, 28 Jan 2016 - 14:25
CYTAT(Porszak @ Wed, 27 Jan 2016 - 18:00)
za duzy kat pasów za/do oparcia fotela . oba nie sa idealne
w niektórych autach da się zrobić, trzeba sprawdzić samemu...
tomek 1980
Thu, 28 Jan 2016 - 19:51
Witam, nie ma sprawy Pietrek.L. Cieszę się, że mogłem pomóc. Pozdrawiam.
MisioLBN
Thu, 28 Jan 2016 - 20:17
Mam pytanie odnośnie planowania głowicy. Chciał bym troszkę doprężyć silniki poprzez planowanie z racji że czapkę i tak muszę zrzucić to czemu by nie doprężyć i nie poprawić trochę kanałów. No ale nie wiem ile można zebrać żeby tłoki się nie spotkały z zaworami. Jest jakiś wzór czy inna metoda żeby to ocenić? Silnik Ew10j4.
GrzesiekK.
Thu, 28 Jan 2016 - 20:46
CYTAT(MisioLBN @ Thu, 28 Jan 2016 - 20:17)
Mam pytanie odnośnie planowania głowicy. Chciał bym troszkę doprężyć silniki poprzez planowanie z racji że czapkę i tak muszę zrzucić to czemu by nie doprężyć i nie poprawić trochę kanałów. No ale nie wiem ile można zebrać żeby tłoki się nie spotkały z zaworami. Jest jakiś wzór czy inna metoda żeby to ocenić? Silnik Ew10j4.
Metoda jest, nazywa się plastelina
Porszak
Thu, 28 Jan 2016 - 21:04
Przy hydraulice tez? lepsza metoda to chyba zmierzyć wznios w gmp i wtedy wyjdzie ile jest luzu. dwa zegary i wyjdzie
GrzesiekK.
Thu, 28 Jan 2016 - 21:15
CYTAT(Porszak @ Thu, 28 Jan 2016 - 21:04)
Przy hydraulice tez? lepsza metoda to chyba zmierzyć wznios w gmp i wtedy wyjdzie ile jest luzu. dwa zegary i wyjdzie
A jaki problem sobie zblokować odpowiednio hydraulikę. Druga sprawa że to nie w TDC jest największa możliwość cmoknięcia zaworu w tłok.
MisioLBN
Thu, 28 Jan 2016 - 21:53
Grzesiekk niemiał byś czsau pomóc z tym ?
Porszak
Thu, 28 Jan 2016 - 21:56
zgadza sie, ale pomiar mozna sobie zrobic i w ta strone. jak zablokwac hydraulike? ja robilem na 2 zegary, uznalem to za pewniejsze niz hydraulika bez cisnienia.
MisioLBN
Thu, 28 Jan 2016 - 22:02
Zadam inne pytanie czy np jak oddam głowicę do Dziaka i powiem tak splanujcie żeby doprężyć silnik to nie bd wiedzieli na ile sobie pozwolić ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.