Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Jaqo
Jaki rocznik/silnik?
.wide
Czy montaż sprężyn progresywnych - gęste zwoje u góry/na dole ma znaczenie? Tak/nie, dlaczego?
Arkadius3
CYTAT(Jaqo @ Wed, 25 Jan 2012 - 11:21) *
Jaki rocznik/silnik?



z pamięci 94-2006 2.5Tdi i 2.8iDTd oraz JTD, a na pewno 2.8D ma normalne sprzęgło

Boxer też ma identycznie z tego co pamiętam. Tylko uważaj bo Citroen 2.5TDI ma inny silnik 12V! i tam też jest normalne sprzęgło.
Tarantula
Orientuje sie ktos,czy w audi a6 2005 2.0tdi da sie skasowac inspekcje manualnie,czy tylko przez kompa?
Pozdro
Jeffrey
Panowie czy Nissan Pathfinder 2007r posiada fabryczną homologację ciężarową w Polsce?
Andrzej87
Kojarzy ktoś producenta RAPRO? Produkuje węże m.in. wodne, wspomagania m.in. do BMW. Głownie chodzi mi o jakość.
bezduszny
CYTAT(Jeffrey @ Thu, 26 Jan 2012 - 16:30) *
Panowie czy Nissan Pathfinder 2007r posiada fabryczną homologację ciężarową w Polsce?

wymysł takiej "ciężarówki" to typowo Polski wynalazek i fabryka jej nie robiła
samochody były przerabiane i homologowane już w kraju
Jeffrey
No dobrze, ale jesli auto zostało sprowadzone spoza Polski to czy Polski salon Nissana wyda mi odpis takiej homologacji czy jak to wygląda? Dopytuje bo wolałbym akcyzy nie płacić...
bezduszny
czy gorąca strona w turbinie (dokładnie jej łopatki) może być zaklejona jakimiś resztkami ze spalin, że przez to gorzej jest napędzana ?
bezduszny
CYTAT(Jeffrey @ Thu, 26 Jan 2012 - 17:33) *
No dobrze, ale jesli auto zostało sprowadzone spoza Polski to czy Polski salon Nissana wyda mi odpis takiej homologacji czy jak to wygląda? Dopytuje bo wolałbym akcyzy nie płacić...

jak jest sprowadzany to nie ma homologacji ciężarowej
trzeba taką zrobić w Polsce... tylko nie ma to sensu, bo już "kratki" nie obowiązują

teraz trzeba robić bankowóz laugh.gif
RunMadafaka
jak to jest w sytuacji gdy posiadam prawo jazdy kategorii dajmy na to : B,C,E a jadę motocyklem ? dostaję brak kategorii + punkty czy dajmy na to za brak kategorii nie ma punktów? załóżmy, że zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli, nie po wykroczeniu bo wtedy to chyba jeszcze inna sprawa?
burski
Jak rutynowa kontrola i brak kategorii, to 300 i 0 punktów.
Ale jazda na moto bez kwitu to głupota...
Misior
CYTAT(burski @ Fri, 27 Jan 2012 - 08:24) *
Ale jazda na moto bez kwitu to głupota...

Dlaczego wink.gif ? Z ciekawości pytam.
burski
Kwestie ubezpieczeniowo kolizyjne.
Andrzej87
Kojarzy ktoś producenta RAPRO? Produkuje węże m.in. wodne, wspomagania m.in. do BMW. Głownie chodzi mi o jakość.
arek-lin
Panowie, czy w przedliftowej E46 wychodził taki silnik jak w tym ogłoszeniu? http://allegro.pl/bmw-e46-325i-m-pakiet-id...2081625114.html Bo dotychczas byłem przekonany, że M54B25 wychodziło dopiero po lifcie
szybciutki
ponoć od stycznia 2000 leciały 325i
burski
DO znawców VAGów:

Czy separator na odmie w 1.9 TDI był taki sam we wszystkich wersjach tego silnika - chodzi o lata '90 i numer części 028129101D.

Dzieki!
tomek 1980
Witam, mam do was pytanie odnośnie fiata ducato 2,8iDTD 122KM z roku 2000, na zwykłej pompie VP, bez elektroniki, gaz dodawany mechanicznie, linką.
Sąsiad trzy tygodnie temu wrócił takim oto samochodem do domu zgasił silnik i zostawił.
Wczoraj wieczorem chciał go zapalić, bo dziś miał jechać nim w drogę, silnik nie zapalił.
Pierwsze podejrzenie, zamarzło paliwo, bo mróz u nas był -10stopni, jednak z drugiej strony, paliwo było tankowane na niby markowej stacji LOTOS, również trzy tygodnie temu.
Dziś walczyliśmy z samochodem cztery godziny i nic.
Pompa paliwa podaje paliwo na wtryski, ponieważ po poluzowaniu rurek paliwo tryska bardzo mocno, prąd do elektrozaworu dochodzi, ponieważ słychać jak elektromagnes cyka, również na wszelki wypadek sprawdzane miernikiem i próbówką, wszystko w porządku, jednak silnik nie zapala. Pompa dokładnie taka jak ta na w aukcji http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ducato-2...2063345741.html, na fotce jest widoczne takie cięgno i elektrozawór.
Teraz pytanie jakie zadanie ma to cięgno, ten elektromagnes???
Sąsiad dzwonił do znajomego, który miał kiedyś taki sam przypadek i u znajomego sąsiada klęknął właśnie ten elektrozawór zawór widoczny na fotce. Jednak u tego znajomego objaw był taki, że pompa wtryskowa, w ogóle nie podawała paliwa na wtryski, u sąsiada podaje pompa paliwo.
Jednak jest problem z tym elektrozaworem, ponieważ w przewodzie elektrycznym, który dochodzi do tego elektrozaworu niema napięcia (prądu), po podaniu prądu nic się z nim nie dzieje.
Jednak po zdemontowaniu owego zaworu i ręczne regulowanie tego cięgna, również nic nie zmienia, silnik dalej nie zapala.
Próbowaliśmy , jednak bez skutku zapalać na paliwie poddanym bezpośrednio do pompy wtryskowej z kanisterka umocowanego tuż koło pompy i nic.
Dodam, że silnik na samostarcie zapala normalnie, ale po zakończeniu psikania w kolektor ssący samostartem znów gaśnie, widać ewidentnie, że silnik nie dostaje paliwa, albo dostaje go nie w tej chwili co potrzeba.
Panowie jeszcze się teraz zastanawiam, czy jest możliwe, że przeskoczył pasek rozrządu na pompie???
Wiem, że tak się zdarza, ale wszystko było ok. nikt nie próbował odpalać tego samochodu na zaciąg, nic nie puknęło, chrupnęło, paliwo jest płynne, nie wydzieliła się parafina z niego.
Panowie doradźcie coś bo w poniedziałek samochód musi wyjechać.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
usuniety
Czy podczas sprowadzania auta z Grecji, mogą mnie zaskoczyć jakieś niestandardowe procedury?
zerknąłem tutaj ale niestety nie ma Grecji, może ktoś dysponuje jakimś linkiem, jak to wygląda w przypadku tego kraju?
http://www.sprowadz-auto.pl/sprowadzanie-aut.html
specnaz14
Auto Gulf 3 silnik 1,4. W czasie jazdy zamrugala kontrolka olejowa (olej + filtr wymieniany 3tys km temu) Po dojechaniu pod dom postanowilem zajrzec co sie dzieje. Patrze a polowa silnika od strony pasazera zachlapana jakby olejem, alternator paski no poprostu wszystko co znajduje sie po tej stronie slnika. Spojrzalem na bagnet i okazalo sie ze oleju jest minimum chociaz niedawno sprawdzalem to bylo wporzadku. Skad mogł sie wziac ten "wyciek" i jak sie tego pozbyc. Help:)
mate96
CYTAT(specnaz14 @ Sat, 28 Jan 2012 - 10:57) *
Auto Gulf 3 silnik 1,4. W czasie jazdy zamrugala kontrolka olejowa (olej + filtr wymieniany 3tys km temu) Po dojechaniu pod dom postanowilem zajrzec co sie dzieje. Patrze a polowa silnika od strony pasazera zachlapana jakby olejem, alternator paski no poprostu wszystko co znajduje sie po tej stronie slnika. Spojrzalem na bagnet i okazalo sie ze oleju jest minimum chociaz niedawno sprawdzalem to bylo wporzadku. Skad mogł sie wziac ten "wyciek" i jak sie tego pozbyc. Help:)



Zamarzła odma?
caro86wlkp
wspomaganie kierownicy a raczej jego awaria może mieć wpływ na ściągnie w którąś stronę? przy szybszym ruchu blokuje tylko w prawo a podczas przyspieszania ściąga w lewo, auto to golf 3
Misior
CYTAT(specnaz14 @ Sat, 28 Jan 2012 - 10:57) *
Auto Gulf 3 silnik 1,4. W czasie jazdy zamrugala kontrolka olejowa (olej + filtr wymieniany 3tys km temu) Po dojechaniu pod dom postanowilem zajrzec co sie dzieje. Patrze a polowa silnika od strony pasazera zachlapana jakby olejem, alternator paski no poprostu wszystko co znajduje sie po tej stronie slnika. Spojrzalem na bagnet i okazalo sie ze oleju jest minimum chociaz niedawno sprawdzalem to bylo wporzadku. Skad mogł sie wziac ten "wyciek" i jak sie tego pozbyc. Help:)

Jak kontrolka mrugała to prawdopodobnie poszedł czujnik wysokiego ciśnienia. Nie pamiętam jak jest w 1,4 ale zobacz i jeśli filtr oleju jest przykręcany do aluminiowej obudowy to powinny być na niej na górze dwa czujniki ciśnienia i pewnie z któregoś z nich poszedł olej.
Porszak
Czy ktos ma/jest ogolnie dostepny jakis mail konkaktowy do Schricka tego do walków? moze źle patrze, ale za chiny ludowe nie moge takiego kontaktu znaleźć
dobrus
CYTAT(caro86wlkp @ Sat, 28 Jan 2012 - 12:39) *
wspomaganie kierownicy a raczej jego awaria może mieć wpływ na ściągnie w którąś stronę? przy szybszym ruchu blokuje tylko w prawo a podczas przyspieszania ściąga w lewo, auto to golf 3


nie
dobrus
Jak odróżnić kończące się prowadnice zaworów od padniętych uszczelniaczy zaworowych? czy to wogole mozliwe bez ściągania czapek, objawy: spore zuzycie oleju ok 1l/500km, kopci z rury na siwo do ok 3500 obr jeszcze znośnie, powyżej zasłona dymna. Przy odpalaniu z rana NIE kopci, co ciekawe. Nic też nie stuka, nie slychac zadych niepokojących dźwiękow z silnika. kompresja 13,5 - 14 atm na wszystkich garach, więc to nie dół.
Porszak
no bez zdejmowania walkow to ciezko ocenic. czemu sadzisz ze to moga byc luzne zawory? nie slyszalem innej opcjiniz uszczelniacze, sa magicy, ktorzy wymieniaja je bez dmeontazu glowicy
dobrus
CYTAT(Porszak @ Sat, 28 Jan 2012 - 13:37) *
no bez zdejmowania walkow to ciezko ocenic. czemu sadzisz ze to moga byc luzne zawory? nie slyszalem innej opcjiniz uszczelniacze, sa magicy, ktorzy wymieniaja je bez dmeontazu glowicy


też sądzę że to uszczelniacze, tylko zastanawia mnie dlaczego po dłuższym postoju nie kopci - po tym zawsze poznawałem. czy mogą to być jeszcze prowadnice lub skrzywione trzonki zaworów ?
tomek 1980
Witam, pany pomoże ktoś odnośnie tego?
CYTAT("tomek1980")
Witam, mam do was pytanie odnośnie fiata ducato 2,8iDTD 122KM z roku 2000, na zwykłej pompie VP, bez elektroniki, gaz dodawany mechanicznie, linką.
Sąsiad trzy tygodnie temu wrócił takim oto samochodem do domu zgasił silnik i zostawił.
Wczoraj wieczorem chciał go zapalić, bo dziś miał jechać nim w drogę, silnik nie zapalił.
Pierwsze podejrzenie, zamarzło paliwo, bo mróz u nas był -10stopni, jednak z drugiej strony, paliwo było tankowane na niby markowej stacji LOTOS, również trzy tygodnie temu.
Dziś walczyliśmy z samochodem cztery godziny i nic.
Pompa paliwa podaje paliwo na wtryski, ponieważ po poluzowaniu rurek paliwo tryska bardzo mocno, prąd do elektrozaworu dochodzi, ponieważ słychać jak elektromagnes cyka, również na wszelki wypadek sprawdzane miernikiem i próbówką, wszystko w porządku, jednak silnik nie zapala. Pompa dokładnie taka jak ta na w aukcji http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-ducato-2...2063345741.html, na fotce jest widoczne takie cięgno i elektrozawór.
Teraz pytanie jakie zadanie ma to cięgno, ten elektromagnes???
Sąsiad dzwonił do znajomego, który miał kiedyś taki sam przypadek i u znajomego sąsiada klęknął właśnie ten elektrozawór zawór widoczny na fotce. Jednak u tego znajomego objaw był taki, że pompa wtryskowa, w ogóle nie podawała paliwa na wtryski, u sąsiada podaje pompa paliwo.
Jednak jest problem z tym elektrozaworem, ponieważ w przewodzie elektrycznym, który dochodzi do tego elektrozaworu niema napięcia (prądu), po podaniu prądu nic się z nim nie dzieje.
Jednak po zdemontowaniu owego zaworu i ręczne regulowanie tego cięgna, również nic nie zmienia, silnik dalej nie zapala.
Próbowaliśmy , jednak bez skutku zapalać na paliwie poddanym bezpośrednio do pompy wtryskowej z kanisterka umocowanego tuż koło pompy i nic.
Dodam, że silnik na samostarcie zapala normalnie, ale po zakończeniu psikania w kolektor ssący samostartem znów gaśnie, widać ewidentnie, że silnik nie dostaje paliwa, albo dostaje go nie w tej chwili co potrzeba.
Panowie jeszcze się teraz zastanawiam, czy jest możliwe, że przeskoczył pasek rozrządu na pompie???
Wiem, że tak się zdarza, ale wszystko było ok. nikt nie próbował odpalać tego samochodu na zaciąg, nic nie puknęło, chrupnęło, paliwo jest płynne, nie wydzieliła się parafina z niego.
Panowie doradźcie coś bo w poniedziałek samochód musi wyjechać.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Salieri
witam,

czy ma ktos z Was dostep do carfaxa? czy innego systemu, ktory pozwoli sprawdzic czy auto z USA bylo chociaz w jednym kawalku? Zakladam, ze napewno bylo uderzone i chcialbym zobaczyc jak mocno wiec pewnie jakas jego historia bedzie... Mam vin tego auta...

Z gory bardzo dziekuje!!!
usuniety
CYTAT(Porszak @ Sat, 28 Jan 2012 - 13:02) *
Czy ktos ma/jest ogolnie dostepny jakis mail konkaktowy do Schricka tego do walków? moze źle patrze, ale za chiny ludowe nie moge takiego kontaktu znaleźć

napisz na maila z imprint'a na stronce schricka, na pewno Ci podadzą odpowiedni kontakt.
Czacza
Co do Ducato - rozrząd na pasku?? Nie przeskoczył sobie o ząbek na pompce??

Co do Golfa 1,4 - kiedyś przyjechała do mnie pani identycznym autem. Też lał olejem i stukał. Poszukiwania skłoniły mnie do odkręcenia wspornika alternatora. Ukazała mi się śliczna dziurka w bloku wybita korbowodem. Auto przyjechało oczywiście o własnych siłach smile.gif
bezduszny
CYTAT(Czacza @ Sat, 28 Jan 2012 - 20:27) *
Co do Ducato - rozrząd na pasku?? Nie przeskoczył sobie o ząbek na pompce??

jak był ciągany do odpalenia to jest to możliwe
Misior
CYTAT(bezduszny @ Sat, 28 Jan 2012 - 20:29) *
jak był ciągany do odpalenia to jest to możliwe

widziałeś kiedyś taki przypadek? IMHO urban legend.
tomek 1980
Witam, panowie okazało się, ze jednak pasek przeskoczył o dwa ząbki na pompie wtryskowej, jednak po ustawieniu silnik nie zapala nadal.
Kręcąc silnikiem pompa podaje paliwo na wtryski, jednak kiedy kręciliśmy ręcznie silnik, to pompa nie podaje paliwa w ogóle.
W innych samochodach kiedy tak sprawdzałem (kręcąc ręcznie) zawsze na przewodzie paliwowym pojawia się paliwo, jednak w tym oto ducato nie.
Co jeszcze może być nie tak???
bezduszny
CYTAT(Misior @ Sat, 28 Jan 2012 - 22:47) *
widziałeś kiedyś taki przypadek? IMHO urban legend.

w zasadzie tak
choć nie ma 100% pewności, czy przeskok był właśnie wynikiem uporczywego "odpalania na holowanie" czy innej nieznanej nam awarii
objaw był podobny jak opisywany wyżej. samochód wrócił z trasy, silnik zgaszony... a na drugi dzień już nie do odpalenia
no to gamonie na hol i odpalanie.....
pucek
CYTAT(Misior @ Sat, 28 Jan 2012 - 22:47) *
widziałeś kiedyś taki przypadek? IMHO urban legend.


Slyszalem takie legendy ,nigdy sie bezposrednio z tym nie spotkalem,a odpalalem diesle na zaciag nie raz,ale jak sobie pomysle ,ze na pasku jest walek,pompa wtryskowa,wodna (moze cos jeszcze), i ciagniesz takie auto ,a kierowca wrzuci 2gi lub 3ci bieg i strzeli ze sprzegla.....to niewiadomo co moze sie stac.
spector
Aj tam, wcale nie trzeba z tego sprzęgła strzelać. Jak przemieszczałem sie w zeszłą zime moją ukochaną primerą w10 w wolnossącym klekocie, to codziennie była odpalana ze spychu, bo akumulator ze swifta ni cholery nie chciał tym zakręcić mimo planetarnej przekładni. (Ale mam łatwiej, bo na górce mieszkam hah wink.gif)
Próchno transita też ustawicznie daje rade odpalać tym sposobem i nie narzeka. Imo też uważam to za famę, jak sie z głową ciągnie/pcha (!?) i pali to pojeździ.
Wydaje mi sie, że ewidetnie musi sie do tego przyczynić w dużym stopniu pech.
Misior
Nie wiem czy jest różnica w "niehardkorowym" paleniu na pych a paleniu na kluczyk? Przecież itak silnik jest odpalany od od koła zamachowego - przez bendiks albo przez sprzęgło.
bezduszny
w zasadzie jak masz już leciwy pasek, marny napinacz i gwałtownie puścisz sprzęgło to jest możliwość przeskoczenia
pucek
CYTAT(Misior @ Sun, 29 Jan 2012 - 11:29) *
Nie wiem czy jest różnica w "niehardkorowym" paleniu na pych a paleniu na kluczyk? Przecież itak silnik jest odpalany od od koła zamachowego - przez bendiks albo przez sprzęgło.


No wlasnie - nie ma,ale nie kazdemu da sie wytlumaczyc.Sa tacy co wiedza swoje,ze jak pierdzielnie sprzeglem to ''lepiej zaskoczy'' biggrin.gif I pewnie stad sie te legendy biora.To tylko takie moje domysly...
tomek 1980
Witam, panowie to ducato nigdy nie było ciągnięte, kierownik ma głowę na karku!!!
Jeszcze jak by ktoś podpowiedział, czy taka pompa wtryskowa jak na foto http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal...4/57/2063345741 , ma jakąś pompkę zasilającą, która ciągnie paliwo z baku i czy ta pompa mogła klęknąć lub czy jest możliwe, że coś się stało z tą pompą, że np. nie daje odpowiedniego ciśnienia na wtryski i przez to ducato nie zapala?
Pozdrawiam.
bezduszny
ciekawe co było przyczyną przeskoczenia paska ?
wiecie może ?
duchu22
Znam przypadek gdzie w TDSie (250k+) spadl pasek od osprzetu przy probie wjechania na kraweznik na 3cim biegu - bo panu sie pomylilo.

Co do odpalania klekota na linke nie znam przypadku przeskoczenia paska rozrzadu - mozliwe ze ludzie napedzaja auto do np 40km/h i strzelaja na 1 biegu zamiast lagodnie spiac naped - rozrusznik tez nie kreci od razu na maxa tylko szybko rozpedza wal do pewnych obrotow.



Pytanie: czy jest sens wywazac przednie kola w drifcie? Jak sprawa wyglada w jezdzie po torze typu TA ?
spector
Jak najbardziej jest sens, chyba że nie przeszkadza Ci bicie i wyrywanie kierownicy z rąk przy większym wychyleniu.
Zresztą hamowanie z grubszej prędkości na torze z kołami, które mają nawet -15/20g może skonczyć sie bardzo niefajnie (chyba, że rozpatrujemy klase do 1000ccm).

Dziwne pytanie.
duchu22
CYTAT(spector @ Sun, 29 Jan 2012 - 15:49) *
Jak najbardziej jest sens, chyba że nie przeszkadza Ci bicie i wyrywanie kierownicy z rąk przy większym wychyleniu.
Zresztą hamowanie z grubszej prędkości na torze z kołami, które mają nawet -15/20g może skonczyć sie bardzo niefajnie (chyba, że rozpatrujemy klase do 1000ccm).

Dziwne pytanie.


Piszesz serio, tzn z doswiadczenia o tych 20g czy to teoria ?
Jade 200km/h mam bicie, po 30g niedowagi na kazdym kole, na kierownicy czuc wibracje hamuje ostro i co dalej?

Pytam bo pracuje na wulkanizacji i z mojego niewielkiego doswiadczenia wynika ze tak male wartosci sa co prawda odczuwalne ale nie powoduja wyrywania kierownicy czy podobnych tragedii. Druga sprawa to zuzycie opony w czasie ostrej jazdy rownoznacze z utrata wywazenia kola.
Misior
CYTAT(spector @ Sun, 29 Jan 2012 - 15:49) *
(chyba, że rozpatrujemy klase do 1000ccm).


Chyba nawet nie wiesz co to jest drift wink.gif bo o taką dyscyplinę jest pytanie.
Opon z przodu nie zmieniasz tak często że chyba niema co dodawać sobie dyskomfortu w postaci bijącej kierownicy?
kamil.k
CYTAT(bezduszny @ Thu, 26 Jan 2012 - 20:39) *
czy gorąca strona w turbinie (dokładnie jej łopatki) może być zaklejona jakimiś resztkami ze spalin, że przez to gorzej jest napędzana ?



modne u nas stały się elektrownie wiatrowe i koles co ma kilka wiatraków powiedział mi że jak każda w trzech łopat się zabrudzi ,ptasimi odchodami,muchami,komarami to sprawność spada prawie o połowe wiec każda ilośc osadu zmieniająca kształt łopatki będzie miała znaczenie
Porszak
tylko przeplyw "powietrza" opływajacego lopatki wirnika turbiny i wiatraka jest nieco inny i roznica w wydajnosci na skutek zabrudzenia tez.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.