tomek 1980
Tue, 28 Dec 2010 - 16:34
Witam, ja również obstawiam, że właśnie paliwo się wraca. U kolegi w astrze było to samo. Zmieniał pierścienie, robił remont głowicy, po prostu cuda nie widy, utopił kupę kasy i nic. Latem oczywiście było ok. Nawet webasto zamontował, to było trochę lepiej. Podpowiedziałem mu, że zawory są nie szczelne, bo u kolegi w kadecie 1,6D było to samo. Zrobił głowicę i kadett jak ręka odjął zaczął zapalać. Jednak astra 1,7TD ni chu, chu. W tym roku w styczniu postanowiliśmy zmierzyć ciśnienie sprężania, bo może jest za niskie. Warunki na dworze to jakieś -6 stopni było. Mierzymy 1cylinder 15barów, 2cylinder 14barów, 3 cylinder znów 15barów, czwartego (tzn. pierwszego, ponieważ od tyłu żeśmy mierzyli) już nie mierzyliśmy, bo kumplowi nie chciało się wykręcać świecy żarowej bo tam był kiepski dostęp. Ja mówię , ze na takim ciśnieniu to nie ma chu... w wsi żeby to auto zapaliło. Trza robić remont kapitalny, albo inny sprawny silnik zapodać. Poskładaliśmy wszystko do kupy: świece po podłączaliśmy kabelki i mówię do niego odpalaj te zwłoki. Ku mojemu zdziwieniu astra po dosłownie obrocie odpaliła. Mówię do niego to jest nie możliwe, on sam był zdziwiony. Jednak na drugi dzień to samo, auto znowu nie zapali. stwierdził, ze na wiosnę jak będzie ciepło robi tą głowicę po raz któryś.
Wiosną kiedy już były temp. plusowe zawiózł auto do mechanika na remont. Jednak jeszcze raz zmierzyli mierzyć ciśnienie (tym samym próbnikiem co myśmy mierzyli zimą, ponieważ był pożyczony od tego mechanika) i o dziwo ciśnienia już były po 24-25barów, dokładnie teraz nie pamiętam, po mimo, ze widziałem tę karteczkę z pomiarów, bo koleś przywiózł mi to pokazać. Ja stwierdziłem, ze to jest nie możliwe, taki skok ciśnienia przy zmianie temp. otoczenia. Kolega do mnie mówi na ale sam widzisz. Po zrobieniu głowicy ciśnienia podskoczyły o 2bary, na 26-27barów, jednak to jeszcze nie było to co miało by być, ponieważ raz zapalał silnik lepiej, raz gorzej. Po kilku godzinnym postoju zapalał dobrze, po przestaniu całej nocy gorzej. Wszystkie objawy wskazywały na za słabe ciśnienie sprężania (na początku) jednak po remoncie głowicy nie było już tak źle, ponieważ 26-27barów jest ok.
Kolega jednak dalej kombinował z wężykami przeźroczystymi żeby sprawdzić, czy nie schodzi paliwo i okazało się że schodzi. Następnie kombinował z zaworkami zwrotnymi, montując dodatkowe na wężach, było trochę lepiej, ale nadal to nie to. W końcu wpadł na pomysł, żeby zamontować elektryczną pompkę paliwa i dopiero to pomogło.
Przed odpaleniem silnika włączał pompkę na jakieś 10-15 sekund i jak było jeszcze ciepło to silnik zapalał od kopa, jednak teraz ostatnio z nim nie gadałem, ale wtedy stwierdził, że to właśnie była wina tego uchodzącego paliwa.
Jeszcze jednak bym sprawdził ciśnienie na cylindrach.
Pozdrawiam.
pavel
Wed, 29 Dec 2010 - 15:05
Szybkie pytanie: czy w silniku RP (1.8 8V/ 90KM/ VW Passat B3 mojego brata) da się wymienić uszczelniacz wału korbowego po stronie rozrządu bez wyjmowania wału/ silnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
hz10
Wed, 29 Dec 2010 - 16:50
bez problemu
rottie
Wed, 29 Dec 2010 - 20:20
Panowie, potrzebuje wymienic cala tylna belke w 2000 1.4 benzyna Renault Kangoo RXE (osobowka, nie van).
Sprawa zajebiscie pilna i szukam uzywanych, od czego bedzie pasowalo?
Inne Kangoo to rozumiem, czy diesel/van tez sa identyczne? Kangoo to chyba zawieszenie z Clio MK2 tak?, bedzie tylna belka taka sama? Wszystkie wersje maja taka sama? Nie wiem gdzie to sprawdzic...
pavel
Wed, 29 Dec 2010 - 22:13
CYTAT(hz10 @ Wed, 29 Dec 2010 - 16:50)
bez problemu
dziękuję- to pocieszy mojego brachola, bo chyba tamtędy ciurka mu olej a ja nigdy nie miałem z tym silnikiem do czynienia
K@rol
Fri, 31 Dec 2010 - 20:37
Jechałem sobie dzisiaj swoim wołem roboczym i na autostradzie przy ok 120kmh zauważyłem,że świeci mi się ''check engine'' chciałem przyspieszyć, zero mocy, ale za moment zgasło i wszystko ok, auto rozpędza się normalnie jak zawsze.
Kilka razy taka sytuacja mi się powtórzyła w drodze powrotnej, jeżdżąc po mieście szczególnie jak stoje na światłach,''na luzie'' zapala się ''check'' i auto ma zero mocy przez 2-3sek później check gaśnie i auto idzie normalnie.
Jadąc spokojnie na drugim, trzecim, czwartym biegu to samo czasami się zaświeci błąd, jak przyspieszam 2-3s brak mocy i jedzie normalnie.
Przebieg auta 156.000km, przebieg oryginalny na 100%.
Pacjent to Vectra B, rok: 2000. 2.0 16v DTI
Jest ciemno, jest zimno, auto brudne jak świnia, poza tym jest sylwester i nie chce mi sie zagladać pod maske - możliwe,że jakiś przewód spadł? Ale nic nie sapie ani nic.
Z góry dzięki. Pozdr Karol.
Salieri
Fri, 31 Dec 2010 - 22:07
sprawdz przewody gumowe od podcisnien, u mnie w vectrze podobne objawy byly, jak rozerwal sie przewod od czujnika cisnienia doladowania przy grodzi u gory po prawej stronie (patrzac od przodu auta to po lewej,ten przewod idzie z tego co pamietam do gruszki przy turbinie). Ewentualnie jakies podcisnienie EGRa albo ktoregos czujnika cisnienia obok akumulatora.
Performante
Sun, 02 Jan 2011 - 16:37
CYTAT(tryall @ Sun, 26 Dec 2010 - 16:04)
Ale jak przytrzymasz to świeci się stale i dopiero ponowne uruchomienie ją gasi.
W e46 przed liftem z DSC wszystko wyl sie jednokrotnym przycisnieciem - i DSC i ASC. Nic nie trzeba przytrzymywac, a kontrolka jest tylko jedna.
kompot
Sun, 02 Jan 2011 - 18:17
A po lifcie ponoć trzeba wyłączyć zapłon, żeby powrócić do opcji DSC on, ale ja tego nie odnotowałem.
basog
Sun, 02 Jan 2011 - 20:17
Pewnie pytanie lamerskie, ale spytam - oglądając insignię 2.0T w salonie sprzedawca powiedział, że przy tym silniku nie trzeba po dynamicznej jeździe przed zgaszeniem odczekać ani chwili żeby wychłodzić dla zdrowia turbiny, a gdybyśmy kupowali diesla to tam tak. Gość był pewien swego. Trochę się zdziwiłem, zapytałem czy jest jakiś turbotimer, ale nie. Wcześniej w rodzinie same tdi, także człowiek nauczony dobrego traktowania turbo, błyskotliwy sprzedawca nawet opowiedział anegdotę, że turbodiesle są dla palaczy - bo jest czas na fajkę. Jak to jest z tą turbobenzyną?
Feluke
Sun, 02 Jan 2011 - 20:49
Gada glupoty i pewnie nie wie dlaczego sie chlodzi turbine. W benzynie to tym bardziej wazne bo na jalowych nie pompyje duzych ilosci powietrza przez silnik jak diesel i turbina duzo wolniej wytraca temperature. Nie mozna tez przesadzac z tym chlodzeniem bo po emeryckiej jezdzie nie ma potrzeby a dotyczy to glownie jak sie mocniej pocisnelo samochodem i odrazu zajechalo pod docelowe miejsce to wtedy chlodzenie jak najbardziej wskazane.
yarbin
Sun, 02 Jan 2011 - 21:34
w nowych samochodach nieraz jest pompa, która wymusza obieg oleju po zgaszeniu silnika, np. 1,2 TSi w Ibizie
mate96
Sun, 02 Jan 2011 - 21:35
Chyba, że w insigni jest elektryczna pompka wody, która wymusza obieg cieczy przez turbine po zgaszeniu silnika
ryczko100
Sun, 02 Jan 2011 - 21:44
CYTAT(yarbin @ Sun, 02 Jan 2011 - 21:34)
w nowych samochodach nieraz jest pompa, która wymusza obieg oleju po zgaszeniu silnika, np. 1,2 TSi w Ibizie
Nic takiego w motorach CBZA/CBZB nie ma. Jest elektryczna pompka wody która wymusza obieg ale wody w płaszczu turbiny, żeby uniknąć wrzenia płynu/bąbli.
Ale nic od oleju nie ma. Pomyłeczka.
pavel
Sun, 02 Jan 2011 - 22:57
CYTAT(ryczko100 @ Sun, 02 Jan 2011 - 21:44)
Jest elektryczna pompka wody która wymusza obieg ale wody w płaszczu turbiny, żeby uniknąć wrzenia płynu/bąbli.
no właśnie- i to też jest rodzaj turbotimera (w VAG 1.8T210/225KM seryjnie też jest taka pompka)
peerbe111
Mon, 03 Jan 2011 - 02:52
Moze glupie pytanie ale nie wiem : Mozna z jednej skrzyni do drugiej przelozyc pojedyncze biegi? Np 2 ? Czy nie jest to wykonalne?
mate96
Mon, 03 Jan 2011 - 07:44
teoretycznie nie powinno się bo koła zembate docierają się z sobą, a wymieniając koło tylko jednego biegu bez choinki (czyli drugiego wałka) rozdzielasz ta parę. Efektem może być wycie na konkretnym biegu
hz10
Mon, 03 Jan 2011 - 10:14
CYTAT(mate96 @ Mon, 03 Jan 2011 - 07:44)
teoretycznie nie powinno się bo koła zembate docierają się z sobą, a wymieniając koło tylko jednego biegu bez choinki (czyli drugiego wałka) rozdzielasz ta parę. Efektem może być wycie na konkretnym biegu
pisał o pojedynczych biegach a nie kołach zębatych
co do pytania to zależy wszystko od konstrukcji skrzyni biegów, w jednych da sie przełożyć pare kół w innych trzeba np musi byc wymieniona "choinka" co niestety powoduje że mamy zmienione np 3 biegi ale tak jak pisalem zależy od konstrukcji
caro86wlkp
Tue, 04 Jan 2011 - 18:23
spływ oleju z turbo można zrobić z węża hydraulicznego?
Maxim555
Tue, 04 Jan 2011 - 20:01
CYTAT(caro86wlkp @ Tue, 04 Jan 2011 - 18:23)
spływ oleju z turbo można zrobić z węża hydraulicznego?
byleby temperature wytrzymał i był odporny na olej.
bezduszny
Tue, 04 Jan 2011 - 20:25
może być słabo...
pod wpływem temperatury, wysokiej temperatury guma robi się sztywna i może się "złamać"
caro86wlkp
Tue, 04 Jan 2011 - 20:38
no własnie tak patrze i większość ma temp do 80-100*C czasem do 120*C. ile może mieć *C olej spływający z turbiny w tdi przy ostrym bucie? 150*C?
k-meal
Tue, 04 Jan 2011 - 20:42
Ze 130 pewnie.
Podczas rozruchu auta na kablach gosc podlaczyl kable odwrotnie do akumulatora "dawcy". Po jakiejs minucie sie kapnal co zrobil.
Tragedia czy nie?
Maxim555
Tue, 04 Jan 2011 - 21:07
CYTAT(k-meal @ Tue, 04 Jan 2011 - 20:42)
Ze 130 pewnie.
Podczas rozruchu auta na kablach gosc podlaczyl kable odwrotnie do akumulatora "dawcy". Po jakiejs minucie sie kapnal co zrobil.
Tragedia czy nie?
To zależy co na to elektronika, w jakim stopniu był padnięty aku i jakie to były przewody.
Tanie przewody z marketu, podłączone byle jak, tzn. mała powierzchnia styku zacisku z klemą (te z marketu mają dodatkowo zaciski z bardzo cienkiej blaszki) nie powinny przenieść jakichś katastrofalnych mocy. Stawiam że nic złego się nie stało.
k-meal
Tue, 04 Jan 2011 - 21:32
A gdyby byly zle zalozone przewody na aku "biorcy"? Rozumiem, ze problemy moglyby byc wieksze?
RSMANIEK
Tue, 04 Jan 2011 - 21:57
CYTAT(k-meal @ Tue, 04 Jan 2011 - 21:32)
A gdyby byly zle zalozone przewody na aku "biorcy"? Rozumiem, ze problemy moglyby byc wieksze?
To by chyba byla taka sama sytuacja
Skiba
Tue, 04 Jan 2011 - 22:02
CYTAT(k-meal @ Tue, 04 Jan 2011 - 22:32)
A gdyby byly zle zalozone przewody na aku "biorcy"? Rozumiem, ze problemy moglyby byc wieksze?
haha proponuje raz jeszcze sie zastanowic co sie napisało
Kenet
Tue, 04 Jan 2011 - 22:02
CYTAT(caro86wlkp @ Tue, 04 Jan 2011 - 18:23)
spływ oleju z turbo można zrobić z węża hydraulicznego?
Poczciwy fagumit przeszło rok już jeździ w ABFie turbo i nic mu nie jest.
ryczko100
Tue, 04 Jan 2011 - 22:19
Jak była zrealizowana "odcinka" w starych motorach z rozdzielaczem/kopułką/palcem/etc. ?
k-meal
Tue, 04 Jan 2011 - 22:34
CYTAT(Neo3 @ Tue, 04 Jan 2011 - 22:02)
haha proponuje raz jeszcze sie zastanowic co sie napisało
chyba z 5 minut myslalem, zanim sczailem o co chodzi.
bystrzacha, nie ma co.
bezduszny
Tue, 04 Jan 2011 - 23:02
CYTAT(caro86wlkp @ Tue, 04 Jan 2011 - 20:38)
no własnie tak patrze i większość ma temp do 80-100*C czasem do 120*C. ile może mieć *C olej spływający z turbiny w tdi przy ostrym bucie? 150*C?
130-150 może mieć zaraz po wyjściu z turbiny
Tarantula
Tue, 04 Jan 2011 - 23:11
Panowie znacie jakies stronki na ktorych moge znalezc daty rajdow na terenie Belgii w sezonie 2011?
P.
kamyk
Tue, 04 Jan 2011 - 23:27
wb78
Tue, 04 Jan 2011 - 23:49
CYTAT(ryczko100 @ Tue, 04 Jan 2011 - 22:19)
Jak była zrealizowana "odcinka" w starych motorach z rozdzielaczem/kopułką/palcem/etc. ?
Bardzo prosto. Na skutek siły odśrodkowej następowało odcięcie zapłonu, po prostu palec rozdzielacza był tak zbudowany, że po osiągnięciu odpowiedniej prędkości obrotowej przestawał "stykać" z kopułką.
ryczko100
Wed, 05 Jan 2011 - 00:33
No faktycznie prosto
Dziękuje.
Tarantula
Wed, 05 Jan 2011 - 19:07
Sa na rynku jakies cale ukladu dolotowe do audi 2.3 b4 ? Mozna cos wystrugac z tego?
karolas123
Thu, 06 Jan 2011 - 14:18
Nic niestety nie ma, mozesz probować szukac czegos od starszej 2.2 turbo na mechanicznym wtrysku. Jednak ten wtrysk to droga przez męke, i proponuje nie ruszac bo reaguje ogromnie na kazda zmiane zwłaszcza na lewe powietrze.
Tarantula
Thu, 06 Jan 2011 - 15:14
to audi jest na mech wtrysku:)
mile
Thu, 06 Jan 2011 - 17:04
Czy jeśli weźmiemy dwa 1.9 TDI o tej samej mocy, jeden VP , drugi PD to czym w praktyce będzie różnic się jazda ? Innymi słowy, można wskazać na jakieś róznice w sposobie oddawania mocy itp ?
mate96
Thu, 06 Jan 2011 - 17:08
tak. PD daje dużego kopniaka z momentu na niskich obrotach
toivias
Thu, 06 Jan 2011 - 17:17
jakie są konsekwencje poruszania się pojazdem do 3.5 tony + przyczepa(laweta na 2 auta), nie mając prawka B + E w przypadku spotkania niebieskich?
Marlon
Thu, 06 Jan 2011 - 17:19
300pln, bez punktów, zakaz dalszej jazdy. Czyli kombinujesz lawetę, albo - jak Policjant ma humor - kierowcę z kategorią.
Jeśli auto jest przystosowane do holowania przyczepy o tak dużym DMC, bo jeśli nie jest, to można mieć jeszcze inne dodatkowe nieprzyjemności.
pavel
Thu, 06 Jan 2011 - 17:33
CYTAT(Marlon @ Thu, 06 Jan 2011 - 17:19)
Czyli kombinujesz lawetę, albo - jak Policjant ma humor - kierowcę z kategorią.
to nie zależy od jego humoru- musi się na to zgodzić
toivias
Thu, 06 Jan 2011 - 17:44
to nie ma tragedii
dzięki za info.
bezduszny
Thu, 06 Jan 2011 - 17:50
ok.. skoro przyjmę wersję "kierowca z kategorią"
to pan policjant będzie czekał razem ze mną aż się ten kierowca pokaże przy zestawie... czy wypisze co ma wypisać i se pojedzie ?
m!xeR
Thu, 06 Jan 2011 - 17:59
Jak łapią delikwenta za kierownicą osobówki bez prawka kat. B to najczęściej odjeżdżają ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby poczekali w razie podejrzenia, że taka osoba będzie kontynuowała podróż za kółkiem;-)
Marlon
Thu, 06 Jan 2011 - 19:22
Mi się zdarzyło kiedyś, że powiedzieli "a teraz my się odwracamy, a Pański kolega z odpowiednią kategorią odjeżdża" (byłem sam), ale to nie jest żadna reguła. Z tym czekaniem na zastępczego kierowcę obawiam się że też nie jest reguła, tylko dobra wola - bo niby ile czasu mają czekać? 15 minut? 3 godziny? do jutra?
kompot
Thu, 06 Jan 2011 - 22:07
CYTAT(mile @ Thu, 06 Jan 2011 - 17:04)
Czy jeśli weźmiemy dwa 1.9 TDI o tej samej mocy, jeden VP , drugi PD to czym w praktyce będzie różnic się jazda ? Innymi słowy, można wskazać na jakieś róznice w sposobie oddawania mocy itp ?
Nie mam w tej kwestii wielkiego doświadczenia (PD), ale z moich obserwacji wynik, że w PD moment narasta gwałtowniej, a góra wydaje się bardziej dychawiczna. Możliwe, że to wina tego dołu właśnie. VP przy PD bardziej podchodzi pod charakterystykę starych TD z rzędową pompą, IMO chętniej wchodzi na obroty.
toivias
Fri, 07 Jan 2011 - 13:45
kiedy stosuje się coś takiego? i co to zmienia? jest na forum jakiś temat opisujący to rozwiązanie?
nacięcia zawsze kieruje się w stronę świecy?
Skiba
Fri, 07 Jan 2011 - 14:03
nie jestem pewny co dokladnie ma to na celu i w czym jest lepsze od tradycyjnego "wyciskacza" ale domyslam sie że ma to wlasnie na celu skierowanie powietrza/mieszanki z tzw squish area w kier świecy.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.