mally
Wed, 01 Dec 2010 - 12:17
Reklamuj!!, pamiętaj tylko że zastępczego akumulatora nie dostaniesz.
the.wolf
Wed, 01 Dec 2010 - 12:29
z zastepczym nie ma problemu. wezme z innego samochodu. Z tego co sie doczytalem w warunkach gwarancji, musze znalezc karte gwarancyjna...
crazy_ivan
Wed, 01 Dec 2010 - 12:46
Futura?
Porszak
Wed, 01 Dec 2010 - 12:50
sprawdz czy odpali na kablach. mialem tak zasyfiony/zajechany rozrusznik ze zeszlej zimy przy -30 nie mogl zakrecic nawet po kablach na pozyczonym pradzie. problem dopiero ustepowal po rozgrzaniu silnika. teraz przy -15 kreci jak oszalaly
specnaz14
Wed, 01 Dec 2010 - 13:33
Chłopaki takie moze głupie pytanie ale coz jak sie niewie to trzeba pytac:)
Co sie dzieje z silnikiem jesli jezdzi sie z "rozregulowanymi" zaworami? Moze spalac wiecej oleju? Czy jesli pojade na regulacje luzow zaworowych spalanie oleju troche sie zmieniejszy? Myslicie ze nie warto czekac z tym do wiosny? Jaki moze byc mniej wiecej koszt takiej usługi? Pozdroo
PioterW
Wed, 01 Dec 2010 - 14:14
Spalanie oleju zależy przede wszystkim od pierścieni, a regulacja zaworów wpływa na same zawory i ich dniazda.
Ubytek oleju może być spowodowany również nieszczelnością w innych miejscach.
Koszt regulacji jest oczywiście zależny od samochodu - nie wiem jak to wygląda w Hondzie, bo w E30 takie rzeczy robi się dosyć łatwo samemu.
Maxim555
Wed, 01 Dec 2010 - 14:27
CYTAT(specnaz14 @ Wed, 01 Dec 2010 - 13:33)
Chłopaki takie moze głupie pytanie ale coz jak sie niewie to trzeba pytac:)
Co sie dzieje z silnikiem jesli jezdzi sie z "rozregulowanymi" zaworami? Moze spalac wiecej oleju? Czy jesli pojade na regulacje luzow zaworowych spalanie oleju troche sie zmieniejszy? Myslicie ze nie warto czekac z tym do wiosny? Jaki moze byc mniej wiecej koszt takiej usługi? Pozdroo
W serwisie hondy w Lublinie za civicka chcieli 100zł. U mechanika 80zł. U menela 50.
the.wolf
Wed, 01 Dec 2010 - 15:22
CYTAT(Porszak @ Wed, 01 Dec 2010 - 12:50)
sprawdz czy odpali na kablach. mialem tak zasyfiony/zajechany rozrusznik ze zeszlej zimy przy -30 nie mogl zakrecic nawet po kablach na pozyczonym pradzie. problem dopiero ustepowal po rozgrzaniu silnika. teraz przy -15 kreci jak oszalaly
odpalilem silnik normlanie z aku, jednak nie budził sie zbyt radosnie i obawiam sie jak bedzie -30 to mogiła...
Groch
Wed, 01 Dec 2010 - 17:47
Panowie, Mercedes A klasa, 1997 w benzynie. Bodajże siedzi u kumpla 1.4. Jechał i mu się sprzęgło zablokowało, zostało w podłodze. Powiedział mi, że jeszcze ma wrażenie, że się ślizga to sprzęgło. Kończy się czy jak?
burski
Wed, 01 Dec 2010 - 18:02
CYTAT(Groch @ Wed, 01 Dec 2010 - 17:47)
Panowie, Mercedes A klasa, 1997 w benzynie. Bodajże siedzi u kumpla 1.4. Jechał i mu się sprzęgło zablokowało, zostało w podłodze. Powiedział mi, że jeszcze ma wrażenie, że się ślizga to sprzęgło. Kończy się czy jak?
A jak jest wbity bieg, to ma napęd, czy brak?
Groch
Wed, 01 Dec 2010 - 18:04
Jedzie normalnie. Zablokowało mu się na chwilę, po przejechaniu 10 km w mieście a potem jeszcze zrobił kolejne 10. I kilka razy miał wrażenie, że sprzęgło mu się ślizga. Jakkolwiek to można zrozumieć.
burski
Wed, 01 Dec 2010 - 18:07
Jedno z drugim ma mało wspólnego.
Zostawanie w podłodze: wysprzęglik lub docisk
Ślizganie: zużyta tarcza sprzęgła
Groch
Wed, 01 Dec 2010 - 18:10
Zostało raz w podłodze. Problem tylko przy wbijaniu pierwszego biegu, a dokładniej przy samym ruszaniu, bo samo wbijanie i zmiana jest taka jak zawsze. Przy pozostałych biegach nie ma żadnej różnicy.
Tarantula
Wed, 01 Dec 2010 - 19:15
Gdzie znajduje sie filtr przeciwpylkowy w Peugeot Boxer 3? 2.2hdi
bandit_rzeszow
Wed, 01 Dec 2010 - 21:30
CYTAT(Tarantula @ Wed, 01 Dec 2010 - 19:15)
Gdzie znajduje sie filtr przeciwpylkowy w Peugeot Boxer 3? 2.2hdi
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all...au/HBqee6Y9.pdf
Qulek
Wed, 01 Dec 2010 - 22:02
CYTAT(the.wolf @ Wed, 01 Dec 2010 - 12:29)
z zastepczym nie ma problemu. wezme z innego samochodu. Z tego co sie doczytalem w warunkach gwarancji, musze znalezc karte gwarancyjna...
jak będziesz reklamował akumulator musi być naładowany (warunek gwarancji). Wielokrotnie u ojca w sklepie tak wracały aku z reklamacji , której nie uznano bo wysłany aku był rozładowany.
m!xeR
Thu, 02 Dec 2010 - 00:54
Gdzie najlepiej podjechać na hamownie 4x4 w Elblągu ?
Erhabe
Thu, 02 Dec 2010 - 09:35
Tak szczerze to nawiet nie wiem czy jakakolwiek jest w Elblągu...
k-meal
Thu, 02 Dec 2010 - 12:44
na poczatekj zabawy z terenem lepszy bedzie uaz w dieslu czy niva z gazem?
mihau_dst
Thu, 02 Dec 2010 - 12:48
CYTAT(k-meal @ Thu, 02 Dec 2010 - 12:44)
na poczatekj zabawy z terenem lepszy bedzie uaz w dieslu czy niva z gazem?
samuraj
ruskie to tylko w wypadku, że jesteś rusofilem
sami, vitara coś takiego na początek a później k-160 albo dyskoteka
polecam Ci rajdy4x4.pl dużo czytania kasztanów ale idzie sensowne porady wyłowić
bezduszny
Thu, 02 Dec 2010 - 12:53
CYTAT(k-meal @ Thu, 02 Dec 2010 - 12:44)
na poczatekj zabawy z terenem lepszy bedzie uaz w dieslu czy niva z gazem?
jeep xj, 4.0 R6
www.xj-jeep.org.pl
MrUw@
Thu, 02 Dec 2010 - 20:10
lamerskie pytanie ale chce wiedziec
a gogle nieokreśla mi nic mądrego...
Gdzie w AR 166 2,4JTD szukać termostatu ??
TeddyBear
Thu, 02 Dec 2010 - 20:22
http://otomoto.pl/lada-niva-4-x4-w-teren-z...-C15680276.htmlPodtlenek propanu na zdjęciu. O co kaman ? Ktoś przerobił zasilanie na propan-butan z butli ?
kompot
Thu, 02 Dec 2010 - 20:27
Wózki widłowe tak śmigają, kwestia samodzielnej przeróbki. Kozak ta Niva
k-meal
Thu, 02 Dec 2010 - 20:47
CYTAT(mihau_dst @ Thu, 02 Dec 2010 - 12:48)
samuraj
ruskie to tylko w wypadku, że jesteś rusofilem
sami, vitara coś takiego na początek a później k-160 albo dyskoteka
polecam Ci rajdy4x4.pl dużo czytania kasztanów ale idzie sensowne porady wyłowić
nie stac mnie na japonca ani na jeepa.
najtansze terenowki to z tego co widze niva i uaz i jedynie o nich moge myslec.
a rajdy4x4.pl juz rozkminiam.
bezduszny
Thu, 02 Dec 2010 - 20:50
a ile masz do wydania ?
k-meal
Thu, 02 Dec 2010 - 21:10
jak najmniej.
4 to absolutny max nie do przekroczenia.
bezduszny
Thu, 02 Dec 2010 - 21:11
Jak nie przeszkadza ci RHD, to można za niedużą kasę sprowadzić angola XJ 4.0 limited z reduktorem 242.
Sprowadzają takie na części, bo przerabiać się nie opłaca... a są w niezłym stanie
... potem to już motanie go
k-meal
Thu, 02 Dec 2010 - 21:13
moze byc rhd jak najbardziej. auto bedzie tylko do wyjazdow w teren, moze byc bez przegladu, zardzewiale, brzydkie, bez szyb itd.
ale to chyba dalej zbyt niski budzet na jeepa.
bezduszny
Thu, 02 Dec 2010 - 21:18
za 4k spokojnie nabędziesz przedliftowego XJ z reduktorem 242 a na pewno z 231 (mocniejszy niż 242 ale nie ma 4FT).
Aby jeździć w terenie wystarczy zrobić lift 2" na samych podkładkach i opony nalewki MT.
Misior
Thu, 02 Dec 2010 - 21:42
Z butli propan wychodzi taniej, za 45-50zł masz okolo 27 litrów.
TeddyBear
Thu, 02 Dec 2010 - 22:15
No to coraz bliżej jestem decyzji zakupowej
Tym bardziej jak słyszę ceny części zamiennych albo czytam ogłoszenia typu (druga gratis).
K@rol
Thu, 02 Dec 2010 - 22:19
Pomocy
Panowie nietypowa sprawa.
Czy zwykły kluczyk scyzoryk może zatrzasnąć auto tak sam z siebie? Miał ktoś taką sytuację?
Chodzi o kluczyk do Audi.
Sprawa wyglada tak,że umowiłem się z gościem,że ma mi zostawić audi A4 1.9TDI pod firmą, kluczyki w schowku, on tak zrobil.
Przychodze do auta - zamknięte
Dzwonie do gościa - twierdzi,że wyjechał autem, zaparkował, wsadził kluczyk do schowka i poszedł.
A samochód jest ku...a zamknięty.
Wychodzi na to,że zamknął się sam, jest jakieś wytłumaczenie na to?, czy jakiś przypadek jeden na miliard,że coś ze schowka przycisnęlo kluczyk i zamknęło mi auto?
Nie wiem tylko którą szybę teraz tłuc
Będą jaja jak ktoś przyczaił mojego kolege, wyjął kluczyki, zamknął auto i czeka żeby nim odjechac
Lubczan
Thu, 02 Dec 2010 - 22:22
W swoim dupowozie mam alarm który zamyka wóz po 30 sekundach, nawet z kluczykami w środku.
W audi A3 8P (taki właśnie scyzoryk bez alarmu) zamyka auto też po jakimś czasie (ale nie mam pojęcia ile)
bezduszny
Thu, 02 Dec 2010 - 22:23
niektóre alarmy samochodowe mogą same zamykać po określonym czasie samochody, mimo iż po otwarciu z pilota były otwierane też i drzwi
K@rol
Thu, 02 Dec 2010 - 22:28
Ok. Dziękuję mam nadzieje,że kluczyk tam będzie
Dzięki za pomoc, pewnie się zatrzasneła.
Porszak
Fri, 03 Dec 2010 - 00:29
pewnie zalezy od tego jak zaprogramowany jest alarm, w octavii II drzwi rygluja sie same jak sie je odrygluje z pilota i po jakims czasie nie otworzy drzwi. jak zostawilem otwarte okna i nie zamknalem to sie nie zaryglowal sam.
w drugim aucie ryglowaly sie same po kilkinastu sekundach od wejscia do auta.
mihau_dst
Fri, 03 Dec 2010 - 07:33
CYTAT(k-meal @ Thu, 02 Dec 2010 - 21:13)
moze byc rhd jak najbardziej. auto bedzie tylko do wyjazdow w teren, moze byc bez przegladu, zardzewiale, brzydkie, bez szyb itd.
ale to chyba dalej zbyt niski budzet na jeepa.
IMHO dżip na sam początek jest trochu ciężki a poza tym jeżeli chcesz ciorać się w trudnym terenie to brak ramy będzie problemem bo np. po jeździe drzwi nie otworzysz
jak bez przeglądu itp. to są samce z niemiec po ca. 4 kpln, w tych pieniądzach każde 4x4 będzie śmietnikiem z rdzą liczoną w m
2
bądź tego świadomy, że dobra UZA
z Andorą to koszt znacznie ponad 4 tysie.....
bezduszny
Fri, 03 Dec 2010 - 08:10
CYTAT
chcesz ciorać się w trudnym terenie to brak ramy będzie problemem bo np. po jeździe drzwi nie otworzysz
chyba nigdy nie jechałeś XJ w terenie....
mihau_dst
Fri, 03 Dec 2010 - 08:26
CYTAT(bezduszny @ Fri, 03 Dec 2010 - 08:10)
chyba nigdy nie jechałeś XJ w terenie....
no wiesz zdarzyło mi się
podobnie jak innymi autami tyż
to po prostu moje zdanie a braku ramy chyba nie negujesz? wiem, że to auto baaaardzo sztywne i przyjemne ale to cały czas samonośne, em aj rajt? zresztą tak jak pisałem wcześniej zależy gdzie tym autem będzie jeździł i w jaki sposób. Każdy kto ma trochę pojęcia o jeździe w terenie wie, że często vitara na seryjnej oponie zrobi porobione na maxa duże auta typu XJ, dysko itp....
bezduszny
Fri, 03 Dec 2010 - 09:18
w tym samochodzie nie jest ona potrzeba.
bez ramy daje sobie świetnie radę
CYTAT
Każdy kto ma trochę pojęcia o jeździe w terenie wie, że często vitara na seryjnej oponie zrobi porobione na maxa duże auta typu XJ, dysko itp....
i tym zakończyłeś moją dyskusję z Tobą
mihau_dst
Fri, 03 Dec 2010 - 09:22
ok, no problemo
tylko wiesz różne rzeczy widziałem (w tym takie, o których piszę), pamiętaj, że w terenie dużo większą różnicę niż w plaskaczu robi łącznik pedały-kierat, również bez odbioru
Qulek
Fri, 03 Dec 2010 - 10:32
CYTAT(K@rol @ Thu, 02 Dec 2010 - 22:19)
Pomocy
Panowie nietypowa sprawa.
Czy zwykły kluczyk scyzoryk może zatrzasnąć auto tak sam z siebie? Miał ktoś taką sytuację?
Chodzi o kluczyk do Audi.
Sprawa wyglada tak,że umowiłem się z gościem,że ma mi zostawić audi A4 1.9TDI pod firmą, kluczyki w schowku, on tak zrobil.
Przychodze do auta - zamknięte
Dzwonie do gościa - twierdzi,że wyjechał autem, zaparkował, wsadził kluczyk do schowka i poszedł.
A samochód jest ku...a zamknięty.
Wychodzi na to,że zamknął się sam, jest jakieś wytłumaczenie na to?, czy jakiś przypadek jeden na miliard,że coś ze schowka przycisnęlo kluczyk i zamknęło mi auto?
Nie wiem tylko którą szybę teraz tłuc
Będą jaja jak ktoś przyczaił mojego kolege, wyjął kluczyki, zamknął auto i czeka żeby nim odjechac
skoda ojca zamknęła się sama jak padła bateria w "scyzoryku".
the.wolf
Fri, 03 Dec 2010 - 11:19
CYTAT(Qulek @ Fri, 03 Dec 2010 - 10:32)
skoda ojca zamknęła się sama jak padła bateria w "scyzoryku".
rownie dobrze mozesz miec problem z mikrostykami z drzwiach. Drzwi zostały otwarte a nie poszedl sygnal do modulu komfortu o tym fakcie i sie ponownie zaryglowaly.
bezduszny
Fri, 03 Dec 2010 - 12:36
CYTAT(k-meal @ Thu, 02 Dec 2010 - 21:13)
moze byc rhd jak najbardziej. auto bedzie tylko do wyjazdow w teren, moze byc bez przegladu, zardzewiale, brzydkie, bez szyb itd.
ale to chyba dalej zbyt niski budzet na jeepa.
zobacz jak zawieszenie pracuje (tył po modyfikacji, nie ma resorów piórowych a sprężyny)
Mosty nie mają żadnych blokad, tył bez LSD, opony KL71
http://www.youtube.com/watch?v=wSdsT5Li3qA
Luckystrike1979
Fri, 03 Dec 2010 - 13:32
http://moto.allegro.pl/wot-podtrzymanie-tu...35.html#galleryMoże ktoś napisać jak to działa, sprawuje się w praktyce ?
Ten opis jakoś mnie nie satysfakcjonuje :
"WOT to urządzenie które działa podobnie jak podtrzymanie turbo choć nim nie jest. Umożliwia zmianę biegów bez zdejmowania nogi z gazu zapobiegając jednoczenie by obroty weszły na czerwone pole, chroniac napędy, skrzynie i sprzęgło przed niebezpiecznymi szarpnięciami i uślizgiem. Ponadto WOT służy tez inicjowaniu dwu stopniowej procedury startu. Obie funkcje mogą zostać dowolnie skonfigurowane przy użyciu Interfejsu graficznego Funkcja zmiany biegów bez zdejmowania nogi z gazu: Moduł "obcina" zapłony na bardzo krótki czas podczas wciśnięcia pedału sprzęgła, gdy prawa noga pozostaje " w podłodze". Brak niektórych cykli zapłonowych daje czas synchronizatorom w skrzyni na swobodne ułożenie sie co zmniejsza ryzyko nietrafienia w bieg lub uszkodzenia skrzyni. Poprawia to znacznie E.T. przejazdów. 2 stopniowa procedura startowa: moduluje zapłony na poszczególnych cewkach tak by utrzymać zadany poziom obrotów na minute. To z kolei poprawia reakcje turbiny której wirnik pozostaje rozpędzony i zmniejsza turbo laga (turbodziurę). Urządzenie może kontrolować zapon w zakresie od 25 milisekund do 700 milisekund co 25 milisekund. Box pasuje do silników Audi VW czterocylindrowych."
Joker
Fri, 03 Dec 2010 - 15:10
mam od takich rzeczy jakiś specyfik Castrola, coś podobnego do WD-40. Tylko ja teraz nie wiem, masz czym a pytasz jak to zrobić? Czy pytasz co kupić?
Spróbuj na razie czymkolwiek to ruszyć, może masz jakiś rzadki olej, na koniec wszystko i tak wyczyścisz.
siewcu
Fri, 03 Dec 2010 - 19:02
http://www.npcompleteperformance.com/wotbox Tu jest coś więcej napisane na temat tego całego WOT BOX.
Skiba
Fri, 03 Dec 2010 - 19:33
CYTAT(Luckystrike1979 @ Fri, 03 Dec 2010 - 14:32)
http://moto.allegro.pl/wot-podtrzymanie-tu...35.html#galleryMoże ktoś napisać jak to działa, sprawuje się w praktyce ?
Ten opis jakoś mnie nie satysfakcjonuje :
"WOT to urządzenie które działa podobnie jak podtrzymanie turbo choć nim nie jest. Umożliwia zmianę biegów bez zdejmowania nogi z gazu zapobiegając jednoczenie by obroty weszły na czerwone pole, chroniac napędy, skrzynie i sprzęgło przed niebezpiecznymi szarpnięciami i uślizgiem. Ponadto WOT służy tez inicjowaniu dwu stopniowej procedury startu. Obie funkcje mogą zostać dowolnie skonfigurowane przy użyciu Interfejsu graficznego Funkcja zmiany biegów bez zdejmowania nogi z gazu: Moduł "obcina" zapłony na bardzo krótki czas podczas wciśnięcia pedału sprzęgła, gdy prawa noga pozostaje " w podłodze". Brak niektórych cykli zapłonowych daje czas synchronizatorom w skrzyni na swobodne ułożenie sie co zmniejsza ryzyko nietrafienia w bieg lub uszkodzenia skrzyni. Poprawia to znacznie E.T. przejazdów. 2 stopniowa procedura startowa: moduluje zapłony na poszczególnych cewkach tak by utrzymać zadany poziom obrotów na minute. To z kolei poprawia reakcje turbiny której wirnik pozostaje rozpędzony i zmniejsza turbo laga (turbodziurę). Urządzenie może kontrolować zapon w zakresie od 25 milisekund do 700 milisekund co 25 milisekund. Box pasuje do silników Audi VW czterocylindrowych."
Jak mniemam to taki "cut off", w motocyklach takie cos sie stosuje aby sprzegiełka kłowe w skrzyni wskoczyly na miejsce.
Tommo
Sat, 04 Dec 2010 - 08:28
Nie dawno w jednej z gazet w artykule dotyczącym olejów silnikowych i eksploatacji auta zimą przeczytałem cyt.:spalenie jednego litra paliwa w silniku wiąże się z powstaniem około litra wody.
Wiem że w spalinach jest sporo pary wodnej,ale żeby aż tyle,to ciężko mi w to uwierzyć.
Czy rzeczywiście autor tekstu ma rację ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.