Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
TDesign
Dunlop Maxx mialem zalozone przy masie 1800 kg i mocy 700Km RWD + wiec zjadlo je z sekundei wogle nie ciagnely - byly do D... Teraz testuje R888 ale wypowiem sie przy okazji
zlos
Dunlop Maxx jest straszna. Najpierw nie klei w ogóle, bo twarda, a jak złapie troszkę temperatury - płynie od razu. Pomyłka, a już w aucie jak Twoje to faktycznie musiała być dupa maXX.
tymon86
Tak sie zastanawiam, ma sens wrzucac hankook`a z212 na tyl do samochodu przednionapedowego? Chodzi o to ze na przod wrzucilbym cos standardowego w stylu t1r czy rainsport 2, ktore przy ewentualnym lataniu w zakretach i tak ustapilyby miejsca r888 (ktore wg. mnie na codzien sie nie nadaja ze wzgl. na halas jaki generuja), a z tylu bylyby nie zmieniane hankook`i. Pytanie czy te gumy nie znikaja zbyt szybko w trakcie zwyklej jazdy oraz czy nie sa tak glosne jak r888.
1kowal1
Bridgestone Potenza S001 v Federal 595Rs-R
która będzie lepsza do samochodu ok 1600kg 4x4 i ok 400KM, samochód głównie do zabawy
główne zastosowanie to upalanie po mieście i w trasie-przy dobrej pogodzie,chodzi o dobre trzymanie w zakrętach
raczej zabawa podczas dobrej pogody
w deszczu tylko jak zaskoczy pogoda-spokojny powrót do domu
zlos
CYTAT(1kowal1 @ Tue, 28 Jun 2011 - 12:39) *
Bridgestone Potenza S001 v Federal 595Rs-R
która będzie lepsza do samochodu ok 1600kg 4x4 i ok 400KM, samochód głównie do zabawy
główne zastosowanie to upalanie po mieście i w trasie-przy dobrej pogodzie,chodzi o dobre trzymanie w zakrętach
raczej zabawa podczas dobrej pogody
w deszczu tylko jak zaskoczy pogoda-spokojny powrót do domu


Nie znam Potenza S001, ale jeżdżę na co dzień Federalami 595RS-R. Auto 1550kg, 4x4, 340hp, głównie miasto, okazjonalnie tor.

W czasie suszy szosa: rozgrzej gumę, zanim pojedziesz ostrzej. Zimna jest nie do życia, ciepła trzyma jak przyklejona.
Tor: dopiero czwarta pojeżdżawka prawie zjadła 2 gumy przodu (a raczej haldex je zjadł przy ostrym pałowaniu w zakrętach) - zostało jednak sporo mięsa na rozetę u Wróbla (zużycie: 70%).
Woda: nowa guma trzyma w koleinach do ok. 100-120 km/h.

Zalety:
- trzymanie po rozgrzaniu
- twardy bark opony = ostra reakcja na kierownicę + ochrona felgi
- odporność na aquaplanning na duży plus (semislick zawsze kojarzył mi się z poduchą na wodę, a tutaj...)
- wygląd

Minusy Fedków:
- hałas nieco większy od cywili; ja się przyzwyczaiłem
- prędkości +240kmh mimo indeksu do 270kmh odbierają nieco pewności prowadzenia (może przesadzam...)


Nie zamieniłbym tej gumy na cywilną. Michelin, Dunlop, Conti - wszystkie wydają się mało ostre, pływają w porównaniu z Fedkami...

Jeśli ktoś zna Potenzy to niech rzuci nieco światła smile.gif
1kowal1
CYTAT(zlos @ Tue, 28 Jun 2011 - 20:56) *
W czasie suszy szosa: rozgrzej gumę, zanim pojedziesz ostrzej. Zimna jest nie do życia, ciepła trzyma jak przyklejona.

a jak wygląda rozgrzanie takiej opony w temp np od 10 do 15 stopni??trzyma dobrze wtedy opona?
franki
żeby opony rozgrzać do 15 stopni, to trzeba wyjechać samochodem z lodówki.
zlos
CYTAT(1kowal1 @ Wed, 29 Jun 2011 - 09:01) *
a jak wygląda rozgrzanie takiej opony w temp np od 10 do 15 stopni??trzyma dobrze wtedy opona?

Po prostu kilka pierwszych kilometrów z szacunkiem, zanim dasz w kitę sprawdź jak trzymają.
Rozgrzewasz inaczej na torze, a inaczej na drodze. Na drodze jazda wężykiem nie należy do zachowań normalnych i bezpiecznych wink.gif
1kowal1
CYTAT(franki @ Wed, 29 Jun 2011 - 10:10) *
żeby opony rozgrzać do 15 stopni, to trzeba wyjechać samochodem z lodówki.
rolleyes.gif huh.gif
nie chodzilo o temp opon...
lightman
Też mam od niedawna 595 RS-R 225/45r17. Auto to 4x4 400+ 600nm i mogę pwiedzieć że kleją świetnie. Wcześniej miałem cywilne Micheliny i to była straszna lipa 2 razy ściągnęło mi opone z felgi... te mają twarde ścianki ale komfort jazdy na codzień nie spadł zauważalnie. Zero uślizgów przy starcie czterołapem szybciej sprzęgło się ślizgnie ;-) nie testowałem jeszcze na mokrym
franki
CYTAT(1kowal1 @ Wed, 29 Jun 2011 - 13:34) *
rolleyes.gif huh.gif
nie chodzilo o temp opon...


A sorry, klepłem coś się i źle przeczytałem.
piwo
a ma ktos linka do porownania federali z innymi oponami?z jakims r888 czy sport contact5 czy czym kolwiek.bo moze kleja moze nie.kwestia wzgledna.kazda nowa opona klei.tylko niektore troche lepiej.
zlos
CYTAT(piwo @ Thu, 30 Jun 2011 - 18:55) *
a ma ktos linka do porownania federali z innymi oponami?z jakims r888 czy sport contact5 czy czym kolwiek.bo moze kleja moze nie.kwestia wzgledna.kazda nowa opona klei.tylko niektore troche lepiej.

30 sekund z wujkiem google i jest co czytać.

przykład zajefajnego testu usera (nie jakiegoś serwisu od PR-u): http://www.s2ki.com/s2000/topic/839178-han...dgestone-re-11/ (English only)
Toldi
wypadało by wymienic przednie opony w koncu na cos swiezego - rozmiar 225/45/17, zadanie - przeniesc jakos w osce 300+ i 400NM.
Na zloty i inne imprezy mam komplet r888, wiec szukam czegos w miare cywilnego wink.gif

http://www.tinyurl.pl?uNQ8NWcO
http://www.tinyurl.pl?Jw1OJSzy
http://www.tinyurl.pl?ugkNfQUW
http://www.tinyurl.pl?1ZmCJKhh

czy cos z tego by sie nadało....?
bezduszny
FK-452 odpuść
przeciętne

może RE70 ?
Yarko
Hankook RS2 daje rade, z tych opon które wkleiłeś to najlepsza opcja
Toldi
ok, RS2 daje rade, a czy cos jeszcze np w ksztalcie delikatnej jodełki dobrze klejacego by bylo....zostawiam na tył bieznik jodełkowy i mam taką fanaberię zeby moze z przodu tez cos zblizonego bylo, tyle ze klejacego bardziej wink.gif

a cos takiego znalazłem wlasnie?
http://www.tinyurl.pl?aBVVWek6
http://www.tinyurl.pl?twhwG8ZI
Toldi
tylko ze spora czesc tych opon jest nie dostępna u nas....sad.gif
castrol
a nie zastanawiales sie nad federalem 595 rs-r fajna opona na codzien i na jakies pojezdzawki i nie znika tak szybko jak r888
zlos
CYTAT(Toldi @ Fri, 08 Jul 2011 - 18:43) *
tylko ze spora czesc tych opon jest nie dostępna u nas....sad.gif
Sporo też można zamówić w prywatnym imporcie smile.gif

BTW: Fedki 595RS-R są znośnie do jazdy na co dzień... Sam na nich jeżdżę codziennie.
MisiekWAW
CYTAT(zlos @ Tue, 12 Jul 2011 - 13:02) *
BTW: Fedki 595RS-R są znośnie do jazdy na co dzień... Sam na nich jeżdżę codziennie.


wczoraj przyszły, obym nie musiał Cię przeklinać pod nosem laugh.gif bo wybrałem je przez to jak je zachwalasz rolleyes.gif
Toldi
a jeszcze Yokohama AD08...?? cos, ktos na tym jezdzi....? Bo jak nie bedzie zadnych konkretnych info na ich temat to chyba beda Fedki rs-r....
ZLOŚ ile kilometrow na nich juz zrobiles i jak wyglada bieznik....? Chcial bym zeby te gumy starczyly mi na miasto do konca tego sezonu i na cały przyszły....max 5 tys KM robię w sezonie
zlos
CYTAT(Toldi @ Tue, 12 Jul 2011 - 13:58) *
a jeszcze Yokohama AD08...?? cos, ktos na tym jezdzi....? Bo jak nie bedzie zadnych konkretnych info na ich temat to chyba beda Fedki rs-r....
ZLOŚ ile kilometrow na nich juz zrobiles i jak wyglada bieznik....? Chcial bym zeby te gumy starczyly mi na miasto do konca tego sezonu i na cały przyszły....max 5 tys KM robię w sezonie

Jak tylko odbiorę od Przemka z Instalatorów, to cyknę fotkę opon nowych (mam tak przypadkiem) oraz po 5 upalankach i ok. 10.000 km przebiegu. Porównasz i sam podejmiesz decyzję.
Toldi
ok, czekam smile.gif
dejv667
Co wybrac w rozmiarze 205/50R15? Indeks predkosci do 240kmh.
Oska, 1330kg, circa 200KM/300Nm.

Opony glownie do upalania na ulicy, rowniez do jazdy po mokrym.

Polecicie cos? Najchetniej cos z tanszych opon, tak do 70-80 euro za sztuke.

Toyo T1R dadza rade? Moze Rainsport2 albo Federal?
MisiekWAW
Co Wy z tymi T1R rolleyes.gif Miałem okazję jeździć, przyznaję chwilę, Swiftem Sportem którego właściciel unieszczęśliwił się tymi oponami i mimo że było sucho to te opony były zdecydowanie najsłabszym elementem układu jezdnego. Nie pamiętam co tam było fabrycznie ale było bez porównania lepsze, w każdym razie właściciel bardzo żałował że posłuchał opinii w necie i kupił T1R.
dejv667
I wlasnie dlatego pytam co kupic wink.gif

Porwnbania nie mam zadnego bo na aucie sa jakies 6 letnie zimowe smietniki.
piwo
ja moge pwoeidziec ze mialem premium contact 2 i potem kupilem r888.i zupelnie inna liga na suchym.auto z duzo wiekszymi predkosciami wchodzilo w zakrety.powiedzmy o te 5 km/h. za to na deszczu duzo gorzej.hamowania na r888 na mokrym wogole nie ma.kolejna kwestia to halas.moze halas to zle slowo. chodzi o tutututu.normalnie jak w pociagu.ogolnie r888 bardzo dobre opony ale moim zdaniem za slabe na mokry asfalt.premium conbtact za to bardzo fajne na mokry asfalt.ale daleko bym byl do doradzania co wybrac.dopoki sie nie ma zasobu gotowki by kupic 20 kompletow opon i samemu sie rpzekonac to nie ma co liczyc na rady innych.kazdy sobie i rzetelnych informacji jak na lekarstwo.same subiektywne opinie ktore mozna wsadzic sobie.fajnie by bylo jakby komus sie udalo wybrac na tor np pozna czy kielce z kilkunastoma rodzajami opon i po kolei kazde okrazenie zeby wiadomo bylo jakie bylo.10 okrazen starczy do wgladu smile.gif do tego raz przejechac sie w warunkach suchych i cieplych a raz chlodniejszych i mokrych.wtedy wszystko byloby jasne
zlos
CYTAT(dejv667 @ Sun, 17 Jul 2011 - 09:53) *
Co wybrac w rozmiarze 205/50R15? Indeks predkosci do 240kmh.
Oska, 1330kg, circa 200KM/300Nm.

Opony glownie do upalania na ulicy, rowniez do jazdy po mokrym.

Polecicie cos? Najchetniej cos z tanszych opon, tak do 70-80 euro za sztuke.

Toyo T1R dadza rade? Moze Rainsport2 albo Federal?

T1R umrą w deszczu - nie lubią mokrej nawierzchni.
Federal lepiej, ale nie lubią kolein i kałuż przy prędkościach +120kmh (głeboki bieżnik).
Rainsport OK jak mokro, ale na gorącym i suchym maccabresca.

Jakie temperatury?
Start z kreski?
Trzymanie w zakręcie?
Jazda 1/4 mili dzidą po prostej?
Styl jazdy?
Ośka tył czy przód?
Drift, time attack czy po prostu street hero?


Napisz coś więcej, bo z opisu to można polecić miękko gumowaną skarpetkę...

p.s. 300-400 zeta za sztukę to śmietnik kupisz... chyba, że masz felgę 13".
dejv667
CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
T1R umrą w deszczu - nie lubią mokrej nawierzchni.

Tego wlasnie sie boje. Nie chce jezdzic spacerem gdy tylko zacznie troche padac.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Federal lepiej, ale nie lubią kolein i kałuż przy prędkościach +120kmh (głeboki bieżnik).

Kolein u mnie nie ma. Co do kaluzy to roznie z tym bywa. Ogolnie na autostradach jezdzi sie szybciej, rowniez gdy pada.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Rainsport OK jak mokro, ale na gorącym i suchym maccabresca.

Szkoda, duzo osob je poleca i mialem nadzieje, ze i w tym wypadku sie sprawdza.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Jakie temperatury?

Takie normalne jak to w srodkowych Niemczech o tej porze roku. W nocy czasem spada do +12 w dzien bywa i +40 w sloncu wink.gif

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Start z kreski?

Zasadniczo rzadko chociaz zdarza sie. Samochod ma jakis tam swoj pseudoszperunek (ViscoDrive) i to troche pomaga.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Trzymanie w zakręcie?

Tak, to akurat dla mnie wazne. I twarda scianka boczna zeby gumy sie nie kladly, tym bardziej, ze w tym rozmiarze to troche balony sa.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Jazda 1/4 mili dzidą po prostej?

Nie.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Styl jazdy?

Agresywny, mocno obciazajacy przednia os (pozne i mocne hamowanie), jazda z zalozenia bez poslizgow jakichkolwiek.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Ośka tył czy przód?

Niestety przod.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Drift, time attack czy po prostu street hero?

To ostatnie...chyba. Ogolnie mam w okolicy duzo kretych, gorskich drog i sporo ladnych autostrad bez ograniczen predkosci. Typowych startow spod swiatel brak. Wyscigow na prostej brak.

CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
Napisz coś więcej, bo z opisu to można polecić miękko gumowaną skarpetkę...

Nie sadzilem, ze do wozu o tak przecietnych osiagach bedzie to taki dylemat wink.gif


CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 21:41) *
p.s. 300-400 zeta za sztukę to śmietnik kupisz... chyba, że masz felgę 13".

To ile musze wydac? Bo w tym rozmiarze widze opony w przedziale od 50 do 130 euro. Opony z homologacja drogowa naturalnie bo jakies gumy tylko na tor mnie nie interesuja. Skoro wedlkug Ciebie 80-100 euro to zbyt malo to ile trzeba wydac?
Powaznie pytam bo wsrod opon drozszych niz 100 tez jakiegos wielkiego wyboru nie widze.
-=wasq=-
CYTAT(zlos @ Sun, 17 Jul 2011 - 22:41) *
T1R umrą w deszczu - nie lubią mokrej nawierzchni.

nie wiem w jakim rozmiarze jezdziles ale subaryna gt 205/40/17 t1r na mokrym robily robote i to bardzo dobrze postronni widzowie z zewnatrz mowili ze "nasze" auto ruszalo najlepiej w deszczu poprostu wystrzeliwalo z miejsca a inne czterolapy mialy problemy

na zwyklym wyrazowie czasy na suchym na t1r oraz na r1r byly z niewielka korzyscia dla r1r
bezduszny
miałem T1R w DD i nie mogę powiedzieć złego słowa (225/45/18 Y)
na suchym nie aż tak jak RE050 ale ma mokrym lepiej od nich

opona bardzo uniwersalna
zlos
CYTAT(dejv667 @ Sun, 17 Jul 2011 - 23:12) *
Tego wlasnie sie boje. Nie chce jezdzic spacerem gdy tylko zacznie troche padac.
Kolein u mnie nie ma. Co do kaluzy to roznie z tym bywa. Ogolnie na autostradach jezdzi sie szybciej, rowniez gdy pada.
Szkoda, duzo osob je poleca i mialem nadzieje, ze i w tym wypadku sie sprawdza.
Takie normalne jak to w srodkowych Niemczech o tej porze roku. W nocy czasem spada do +12 w dzien bywa i +40 w sloncu ;)
Zasadniczo rzadko chociaz zdarza sie. Samochod ma jakis tam swoj pseudoszperunek (ViscoDrive) i to troche pomaga.
Tak, to akurat dla mnie wazne. I twarda scianka boczna zeby gumy sie nie kladly, tym bardziej, ze w tym rozmiarze to troche balony sa.
Agresywny, mocno obciazajacy przednia os (pozne i mocne hamowanie), jazda z zalozenia bez poslizgow jakichkolwiek.
Niestety przod.
To ostatnie...chyba. Ogolnie mam w okolicy duzo kretych, gorskich drog i sporo ladnych autostrad bez ograniczen predkosci. Typowych startow spod swiatel brak. Wyscigow na prostej brak.
Nie sadzilem, ze do wozu o tak przecietnych osiagach bedzie to taki dylemat ;)
To ile musze wydac? Bo w tym rozmiarze widze opony w przedziale od 50 do 130 euro. Opony z homologacja drogowa naturalnie bo jakies gumy tylko na tor mnie nie interesuja. Skoro wedlkug Ciebie 80-100 euro to zbyt malo to ile trzeba wydac?
Powaznie pytam bo wsrod opon drozszych niz 100 tez jakiegos wielkiego wyboru nie widze.


Z opisu wynika, że semi slicki, odporne na upalanie. Cywilne gumy w profilu 205/50 będą mocno pływać na boki.
Federale w tym rozmiarze kosztują ok. 90-100 EUR.

Na +
- trwałość, odporność w wyższych temp.
- trzymanie w wyższych temperaturach porównywalne do r888 i yoko advan
- wzmacniany bark, małe pływanie
- index prędkości W

Na -
- zimna guma nie trzyma tak dobrze
- głębsze kałuże = aquaplanning
- hałas większy niż cywilnej
- obniżony komfort jazdy (twardy bark)

Musisz mieć świadomość, że semi slicki nie są cywilnymi gumami z bajerami typu komfort, cicha jazda, niskie spalanie i inne eko-bajery.
Coś za coś smile.gif


CYTAT(-=wasq=- @ Mon, 18 Jul 2011 - 00:02) *
nie wiem w jakim rozmiarze jezdziles ale subaryna gt 205/40/17 t1r na mokrym robily robote i to bardzo dobrze postronni widzowie z zewnatrz mowili ze "nasze" auto ruszalo najlepiej w deszczu poprostu wystrzeliwalo z miejsca a inne czterolapy mialy problemy

na zwyklym wyrazowie czasy na suchym na t1r oraz na r1r byly z niewielka korzyscia dla r1r

T1R bodajże na 17 feldze auto kolegi, ośka przód (Focus RS), 350koni / 1350kg. Zużycie ok. 30% - narzeka on, narzekałem i ja jak jechałem po mokrym. Trzymanie subiektywnie OK, ale relatywnie do innej gumy trudno ocenić bez odcinka testowego przejechanego identyko rozmiarem i identyko prędkością na różnych gumach. Mnie i jemu nie podobało się, że opona nie informuje o uślizgu, bardzo mało informacji na kierownicy. Po prostu auto nagle jechało prosto - nie było kałuż, zdrowo zlany gładki asfalt. Dość niemiłe doświadczenie. Na suchym inna bajka.
dejv667
CYTAT(zlos @ Mon, 18 Jul 2011 - 08:22) *
Z opisu wynika, że semi slicki, odporne na upalanie. Cywilne gumy w profilu 205/50 będą mocno pływać na boki.
Federale w tym rozmiarze kosztują ok. 90-100 EUR.

Najchetniej to UHP odporne na upalanie. Majac semi bede sie przy kazdej kontroli policji klocil z policja :/


CYTAT(zlos @ Mon, 18 Jul 2011 - 08:22) *
Na +
- trwałość, odporność w wyższych temp.
- trzymanie w wyższych temperaturach porównywalne do r888 i yoko advan
- wzmacniany bark, małe pływanie
- index prędkości W

Innymi slow duze zalety.


CYTAT(zlos @ Mon, 18 Jul 2011 - 08:22) *
Na -
- zimna guma nie trzyma tak dobrze
- głębsze kałuże = aquaplanning

I tu moze byc problem bo na autostradzie nie mam jak kaluzy omijac...

CYTAT(zlos @ Mon, 18 Jul 2011 - 08:22) *
Musisz mieć świadomość, że semi slicki nie są cywilnymi gumami z bajerami typu komfort, cicha jazda, niskie spalanie i inne eko-bajery.
Coś za coś smile.gif

Mam taka swiadomosc, ale rownoczesnie dalej ciezko jest mi uwierzyc, ze do takiego dupowozu semi slick jest potrzebny. Zawsze myslalem, ze takie gumy to jakies 300 konne subaru czy inny lancer wink.gif


Kras
CYTAT(dejv667 @ Mon, 18 Jul 2011 - 09:00) *
Najchetniej to UHP odporne na upalanie. Majac semi bede sie przy kazdej kontroli policji klocil z policja :/


Bridgestone RE010 jesli gdzies znajdziesz. Malo tego juz...
Ale tak naprawde to szedlbym w Federala - nie powinno byc zadnych klopotow z policja, po pierwsze dlatego, ze opona ma homologacje drogowa, a po drugie dlatego, ze 595RSR wcale nie wyglada jak typowy semislick.
dejv667
CYTAT(Kras @ Mon, 18 Jul 2011 - 09:13) *
Bridgestone RE010 jesli gdzies znajdziesz. Malo tego juz...
Ale tak naprawde to szedlbym w Federala - nie powinno byc zadnych klopotow z policja, po pierwsze dlatego, ze opona ma homologacje drogowa, a po drugie dlatego, ze 595RSR wcale nie wyglada jak typowy semislick.

595RS to ta sama opona opona co 595RSR?
Czy mowimy o tej oponie?

A z Policja to jest ciekawie... Auto, ze sie tak wyraze wzbudza zainteresowanie bo chyba 90% ludzi ma zagwozdke co to jest i czemu brzmi tak a nie inaczej wink.gif

RE010 nie widze w 15 calach. Wystepowalo to wogoloe jako 205/50R15?
Kras
Tak, chodzi o dokladnie tego Federala. Nie wiem czemu u Ciebie nazywa sie tylko RS skoro to ewidentnie to samo co tutaj: http://www.racingtires.pl/index.php?grupa=...mp;kategoria=59

RE010 nie wiem niestety czy byla w 205/50 ale na pewno wychodzila w 15".
JJacek
Z ciekawości spytam, czemu nie 195/50/R15 ? Wybór o wiele większy i dzięki temu ceny trochę mniejsze.
Co do 205/50/R15 to w cenie 300 zł trudno kupić śmietnikową oponę (przynajmniej w Polsce). Kolega zlos chyba trochę przesadził. Taki Federal będzie chyba jedną z droższych 'zwykłych' (łatwo dostępnych) opon w tym rozmiarze, a kosztuje 400 zł.
Tak poza tym, co to za auto, Fiat Coupe?
Kras
CYTAT(JJacek @ Mon, 18 Jul 2011 - 10:34) *
Z ciekawości spytam, czemu nie 195/50/R15 ? Wybór o wiele większy i dzięki temu ceny trochę mniejsze.


Rozmiar 195 do auta, ktore ma 200KM/300Nm i wazy 1300kg?? Troszke malutki. Szczerze uwazam, ze i 205 to malo ale jak juz musi pozostac w 15"...
JJacek
Pytanie czy lepiej kupić np. Federala 195/50 za 350 czy może np. Yokohama SDrive 205/50 (wybór na podstawie Oponeo -205/50, cena 350) lub inną 205/50 w tej samej cenie. To bardziej takie pytanie ?
dejv667
CYTAT(Kras @ Mon, 18 Jul 2011 - 09:46) *
Tak, chodzi o dokladnie tego Federala. Nie wiem czemu u Ciebie nazywa sie tylko RS skoro to ewidentnie to samo co tutaj: http://www.racingtires.pl/index.php?grupa=...mp;kategoria=59

RE010 nie wiem niestety czy byla w 205/50 ale na pewno wychodzila w 15".

Lancia. W grę wchodzą już podane 15 cali lub dużo droższe 215/45R16. Tyle że wtedy muszę też kupić felgi no i opony dużo droższe.
dejv667
CYTAT(Kras @ Mon, 18 Jul 2011 - 10:44) *
Rozmiar 195 do auta, ktore ma 200KM/300Nm i wazy 1300kg?? Troszke malutki. Szczerze uwazam, ze i 205 to malo ale jak juz musi pozostac w 15"...

Może i nie musi, ale większy rozmiar to dużo wyższe koszta. Dlatego raczej nie wink.gif
dejv667
CYTAT(JJacek @ Mon, 18 Jul 2011 - 11:47) *
Pytanie czy lepiej kupić np. Federala 195/50 za 350 czy może np. Yokohama SDrive 205/50 (wybór na podstawie Oponeo -205/50, cena 350) lub inną 205/50 w tej samej cenie. To bardziej takie pytanie ?

W tym wypadku bardziej idzie o lokalne przepisy. Po prostu w dowodzie rejestracyjnym jest wbity rozmiar opon jaki narzuca producent. Mozna to naturalnie obejsc, ale wiaze sie to z kosztami i wizytami na stacjach diagnostycznych. Z drugiej strony olanie sprawy skutkuje problemami w kontaktach z Policja a tego chcialbym uniknac wink.gif
piwo
CYTAT
Z opisu wynika, że semi slicki, odporne na upalanie. Cywilne gumy w profilu 205/50 będą mocno pływać na boki.
Federale w tym rozmiarze kosztują ok. 90-100 EUR.


Na -
- zimna guma nie trzyma tak dobrze
- głębsze kałuże = aquaplanning
- hałas większy niż cywilnej
- obniżony komfort jazdy (twardy bark)


z tego co ja moge dodac odnosnie komfortu r888.byly bardziej komfortowe niz continental premium contact2
wiec raczej im twardszy bark opon tym wiekszy komfort resorowania.takie moje odczucia.
ktos powie ze jak to ale moim zdaniem miekki bok wogole nie tlumi drgan ze wzgledu na zupelnie inna wielkosc sil podczas np wjezdzania w dziure.twardy bark po prostu przjemie czesc sily i pomoze amortyzatorom a miekkie ugna sie od razu i nie przejma pratycznie wogole energii.nie wiem mzoe mowie zle ale ja mialem odczucia po rpzesiadce z conti premium contact 2 na r888 ze komfort amortyzacji dziur wzrosl znacznie.
zlos
CYTAT(Toldi @ Fri, 15 Jul 2011 - 07:53) *
ok, czekam smile.gif

I doczekałeś smile.gif

Opony po 5 upalankach, 4 w Ułężu i 1 w Nowym Mieście nad Pilicą, przebieg ok. 10.000 km.




piwo
no wygladaja jakby troche plynely smile.gif i jak wrazenia z jazd?
zlos
CYTAT(piwo @ Mon, 18 Jul 2011 - 21:38) *
no wygladaja jakby troche plynely smile.gif i jak wrazenia z jazd?

Płynęły, bo dostawały ostro ognia i to miękka mieszanka.

Wrażenia z jazd
+ dobra trakcja, szybka reakcja na kierownice.
+ długo meldują, że puszczą, odpowiednio długa granica przyczepności
+ miękka mieszanka po rozgrzaniu
+ trzymanie na mokrym lepsze od dobrych cywili, trzymanie na suchym bardzo dobre
+ mimo przegrzania guma wraca do normalnej kondycji po schłodzeniu, brak frakcji, oddzielania gumy

Na minus
- po przegrzaniu długo stygną (nawet do 15-20 minut, prosta przejażdżka ich za bardzo nie chłodzi)
- czułe na zmiany ciśnienia, koniecznie azotem dmuchać
- wysokie prędkości wyczuwalna zmiana zachowania gumy
- niektóre egzemplarze mają "szramy" między sekcjami gumy, które tupią na drodze; wg Federala ten typ tak ma i można z tym jeździć.
Kras
Szczerze powiem, ze jak na 4 uleze to genialnie wygladaja. Moich R888 po 4 ulezach juz nie ma smile.gif A auto zauwazalnie lzejsze i lepiej zbalansowane.
zlos
CYTAT(Kras @ Tue, 19 Jul 2011 - 09:45) *
Szczerze powiem, ze jak na 4 uleze to genialnie wygladaja. Moich R888 po 4 ulezach juz nie ma smile.gif A auto zauwazalnie lzejsze i lepiej zbalansowane.

i zauważalnie szybsze wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.