Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
marcinwrxsti
--"PS2 : wracając jeszcze do tematu tego, że auto mi się niepewnie prowadzi po prostych, wczoraj wyczaiłem już co się dzieje w jakim momencie. Otóż jadąc np 120kmh prosta droga jak stół (S7 Kielce - Kraków) trzymam kierownicę prosto, wciskam gaz i... auto zaczyna skręcać w lewo, a kiedy odpuszczam gaz - skręca w prawo. Bump steer?--"

opony extreme potrafią się różnić od siebie. Kupując komplet , jedna z opon może być np cięższa od pozostałych. Powoduje to "bałagan" podczas jazdy, o jakim piszesz.Zdarzyło mi się zamieniać przód z tyłem, bo auto właśnie tak się zachowywało. Nie twierdzę, że jest tak u Ciebie ale może to być jednym z powodów.
mystek
#Marcin - problem pojawił się nagle po montażu adapterów na sworznie wahaczy. Dodam że to robota gościa co pracuje na CNC, więc nic nie mierzone (ten cały roll center) tylko tak trochę na yolo smile.gif. Raczej obstawiam to, ale nie jestem mechanikiem, sam sobie nie robię przy aucie, jak zbierze mi się więcej rzeczy dla kumpli co mi to auto ogarniają to dopisze to do listy "do usunięcia" w sensie te adaptery.

PS: swoją drogą przyglądałem się chyba na 4 czy 5 ostatnim przejeździe na ostatnich Kielcach i zapadł mi w pamięci taki rysunek - Ty stoisz i czekasz na start (chyba z 10min stałeś, na relaksie) a Twoja konkurencja grzała opony na kostce. Po czym patrzę na wyniki - znowu byłeś najszybszy smile.gif)). I wydawało mi się że oni jechali na pełnym slicku a Ty na dessczowkach nadal ale tutaj nie mam pewności.
Jaco91
Hej! Zakładam te Federale (RS-R) w piątek, natomiast zapowiada się, że będzie dosyć chłodno
Samochód - Corolla E11, 1.6 110KM, napęd przód, waga około 1000 kg.
Tor - Silesia Ring
Pogoda - sucho, temp rano 5 stopni, po południu 12 stopni.

Jakie macie sprawdzone sposoby na lepsze dogrzanie opon? Lepiej w takim przypadku zmniejszać masę, czy może lepiej zwiększać (np. zostawiając koło zapasowe)? Jakie ciśnienie najlepiej ustawić?
pawel934
A w jakim trybie będzie ta jazda? Jeśli to Silesia, to pewnie będą robione okrążenia jedno za drugim? W takim wypadku nie ma co dogrzewać opon - dogrzejesz na pierwszym/pierwszych dwóch okrążeniach smile.gif
mystek
#JAco - co tam się odbywa w piątek? Jestem na stronie Silesii i nic nie jest napisane w kalendarzu imprez. Swoją drogą mega chętnie wybrałbym się na Silesię, ale koszty w Open Track to 200zł za 20min jazdy, 500zł za 60min jazdy (jak już, to pewnie optowałbym za tą drugą opcją, by sobie coś pojeździć), ale czy są jakieś tańsze alternatywy udziału w wolnych jazdach na tym obiekcie?
piwo
Dokładnie. Jedziesz pierwsze kółka na spokojnie. Możesz też jechać na geometrię i ustawić przód i tył mocno zbieżnie np po 40 minut. To też będzie dogrzewać opony.
Jaco91
CYTAT(pawel934 @ Wed, 04 Nov 2020 - 13:58) *
A w jakim trybie będzie ta jazda? Jeśli to Silesia, to pewnie będą robione okrążenia jedno za drugim? W takim wypadku nie ma co dogrzewać opon - dogrzejesz na pierwszym/pierwszych dwóch okrążeniach smile.gif

Pierwsza sesja (kwale) - 20 minut, 4 kolejne (mierzone) - 15 minut. To w takim razie raczej spoko, bo po prostu zacznę cisnąć mocniej od trzeciego kółka. Pytanie tylko, jakie ciśnienia ustawić...
Jaco91
CYTAT(mystek @ Wed, 04 Nov 2020 - 14:05) *
#JAco - co tam się odbywa w piątek? Jestem na stronie Silesii i nic nie jest napisane w kalendarzu imprez. Swoją drogą mega chętnie wybrałbym się na Silesię, ale koszty w Open Track to 200zł za 20min jazdy, 500zł za 60min jazdy (jak już, to pewnie optowałbym za tą drugą opcją, by sobie coś pojeździć), ale czy są jakieś tańsze alternatywy udziału w wolnych jazdach na tym obiekcie?

Zawody są w sobotę - Interia Drive Cup
marcinwrxsti
CYTAT(mystek @ Wed, 04 Nov 2020 - 12:04) *
#Marcin - problem pojawił się nagle po montażu adapterów na sworznie wahaczy. Dodam że to robota gościa co pracuje na CNC, więc nic nie mierzone (ten cały roll center) tylko tak trochę na yolo smile.gif. Raczej obstawiam to, ale nie jestem mechanikiem, sam sobie nie robię przy aucie, jak zbierze mi się więcej rzeczy dla kumpli co mi to auto ogarniają to dopisze to do listy "do usunięcia" w sensie te adaptery.

PS: swoją drogą przyglądałem się chyba na 4 czy 5 ostatnim przejeździe na ostatnich Kielcach i zapadł mi w pamięci taki rysunek - Ty stoisz i czekasz na start (chyba z 10min stałeś, na relaksie) a Twoja konkurencja grzała opony na kostce. Po czym patrzę na wyniki - znowu byłeś najszybszy smile.gif)). I wydawało mi się że oni jechali na pełnym slicku a Ty na dessczowkach nadal ale tutaj nie mam pewności.


Do 3 przejazdu jechałem na deszczu - michelin mw1
4 przejazd, przód michelin r11 ( 245 porsche cup na przednią oś) a tył deszcz
5 przejazd, przód Avon (slick) tył w/w r11

Na takich zawodach walczysz/dbasz o to, żeby opona chwyciła od razu, na pierwszym zakręcie. Jeśli raz wypluzysz lub pójdziesz bokiem to często jest po dobrym wyniku wink.gif
mystek
#Marcin - to widziałem, że chyba wszyscy z klasy AWD turbo "mieszali" opony, tj slick przód oraz slick wet tył (ni znam się jakoś na pełnym slicku, ale ogólnie z przodu była łysa opona a z tyłu z bieżnikiem deszczowym). Tak czy siak - nie grzales opon na kostce w stosunku do konkurencji, to był naprawdę ciekawy widok smile.gif. Grzales je kocami czy to jakaś super miękka mieszanka która przy takiej temperaturze (4, 5 przejazd było 20 stopni) nie wymagała grzania?

Co do latania bokami to jest paru kierowców na Kielcach którzy wiecznie jeżdżą bokiem i jak patrzę to są owszem w top 10 ale do top5 z trudem się dostają, a do top3 sporo im brakuje. Twój styl jest taki Miko Marczykowy, mało uślizgów. On jak jeździł RWD na Kielcach to strasznie mało się ślizgał za to był niesamowicie szybki.
marcinwrxsti
CYTAT(mystek @ Wed, 04 Nov 2020 - 18:38) *
#Marcin - to widziałem, że chyba wszyscy z klasy AWD turbo "mieszali" opony, tj slick przód oraz slick wet tył (ni znam się jakoś na pełnym slicku, ale ogólnie z przodu była łysa opona a z tyłu z bieżnikiem deszczowym). Tak czy siak - nie grzales opon na kostce w stosunku do konkurencji, to był naprawdę ciekawy widok smile.gif. Grzales je kocami czy to jakaś super miękka mieszanka która przy takiej temperaturze (4, 5 przejazd było 20 stopni) nie wymagała grzania?

Co do latania bokami to jest paru kierowców na Kielcach którzy wiecznie jeżdżą bokiem i jak patrzę to są owszem w top 10 ale do top5 z trudem się dostają, a do top3 sporo im brakuje. Twój styl jest taki Miko Marczykowy, mało uślizgów. On jak jeździł RWD na Kielcach to strasznie mało się ślizgał za to był niesamowicie szybki.


Stety, niestety dzisiaj jeździ się inaczej. Żeby wygrać trzeba jechać jak po sznurku... Oczywiście dla zabawy można się poślizgać ale wyniku z tego nie będzie.

Michelin mw1 utrzymuje temperaturę lepiej niż p2g. To wspaniała deszczowa (na przysychajace też) opona. Jest mięciutka i bardzo plastyczna. Mało kto jej używa. Ludzie wolą p2g.

Grzanie opony to ciekawy temat. Wariowanie po parkingu to nie jest najlepszy pomysł. Oczywiście coś tam zadziała ale... To nie to.
Uważam, że grzanie opony to jazda na wprost np. 60 km/h i gwałtowne skręty w lewo i prawo. Min kilka minut. Takie myszkowanie.
Albo koce ale to wydatek potężny.
Gorzej jak jest zakaz grzania opon:)
Na time attack ten problem nie istnieje. Wystarczy przecież jedno szybkie kółko przez cały dzień.

Oponą która działa dosłownie od razu ale przez maks 2/3 min w niskich temp jest extreme vr2 w3.
piwo
o jakim michelin mw1 piszesz? google nic nie pokazuje
a juz znalazlem
https://www.michelinmotorsport.com/Tyres-Solutions/Rally

PILOT SPORT A MW1 to nasza nowa opona przeciwdeszczowa do rajdu asfaltowego. Bieżnik i architektura są przystosowane do mokrych, błotnistych i wysychających odcinków rajdowych.
kontrolm
pamiętajcie jeszcze o Avon CR28 - zajebista opona coś jak ten pilot sport a mw1.
mystek
#Marcin - ja jeździłem na wspomnianych VR2 R9a z przodu i powiem Ci, że tak przed 2-3 sesją jak dogrzewałem opony robiąc ósemki co skręt to czułem, jak fajnie stopniowo wzrasta ich przyczepność. Wjeżdżam na parking - auto podsterowne na ósemkach. Zakręt za zakrętem i jednak ta opona się dogrzała fajnie. Problemem na Kielcach jest to, że trzeba pilnować swojego numeru, więc zanim się wystartuje, to mija chwila. Pech jeśli jeszcze akurat ktoś wydzwoni w lesie, to auto stoi z 10-15 minut i dogrzewanie szlag trafia smile.gif. Z dogrzewaniem opon generalnie doświadczenia nie mam, ale w wirtualnym świecie (Assetto Corsa Competizione, samochody klasy GT3) lepiej sprawdza się rozpędzenie się do jakiejś prędkości ~60-100kmh i hamowanie do zera. Tak najszybciej dogrzewa się tam opony i przy okazji hamulce, no ale jeżeli uznamy, że jest to dobrze zasymulowane, to trzeba jeszcze mieć takie opony jak oni mają a przede wszystkim hamulce smile.gif))

WojtekMR
po udanym eksperymencie z a052 na tyle wpadły również na przód
dzisiejsze jazdy na zimnym torze Krzywa i poprawa czasu z 0,597 na 0,589
Jaco91
Hej! Jestem po zawodach na Silesia Ring przejechanych na nowiutkich Federalach 595 RS-R.
Było dosyć zimno, rano około 7 stopni i muszę przyznać, że pierwsze okrążenia były dosyć nerwowe. Kilka kontr poszło i raz zaliczyłem spina (na 2. okrążeniu). Natomiast po dobrym dogrzaniu opon nie było najmniejszych problemów z przyczepnością. Niestety nie mogę porównać ich do innych semi-slicków, ale są o niebo lepsze od drogowej opony (a miałem Dunlopy Bluresponse, więc nie byle co).
O różnicy niech świadczy fakt, że objechałem kolegę, który w Kielcach robił mnie na 15 sekund. Jego 2,5 170 KM przegrało z moim 1,6 110 KM, a 1/3 toru to były proste, do tego on jest dużo bardziej doświadczonym kierowcą wyścigowym.

Generalnie jestem bardzo zadowolony, bo różnica jest kolosalna. Zdaję sobie sprawę, że są lepsze semi-slicki, natomiast mam nadzieję, że Federale wystarczą mi na cały przyszły sezon. Przegrałem co prawda z gościem na Extremach, ale dla mnie to tylko motywacja, żeby nieco gorsze opony nadrobić skillem. wink.gif
mystek
#Jaco - no i bardzo fajnie. Zadowolenie było gwarantowane przy przesiadce na semi smile.gif. Jaki najlepszy czas wykreciles?
Jaco91
CYTAT(mystek @ Tue, 10 Nov 2020 - 18:03) *
#Jaco - no i bardzo fajnie. Zadowolenie było gwarantowane przy przesiadce na semi smile.gif. Jaki najlepszy czas wykreciles?

Najlepszy czas miałem 02:03,47, ale nie jest on reprezentatywny, ponieważ jeździliśmy na skróconej nitce toru:

Na wysokości 7. flagowego mieliśmy nawrót.
Generalnie mierzyłem też sobie czasy aplikacją RaceChrono i bardzo polecam. Jest wystarczająco dokładna, w dodatku dzieli tor na 4 sektory i można w każdym przejeździe zobaczyć czas poszczególnego sektora. Wg aplikacji składając najlepsze sektory uzyskałbym 2:02:13, czyli ponad sekundę lepszy czas.
Poskładałem nagrania z najlepszych sektorów i wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ANwmLahQM98

Sam tor jest rewelacyjny, naprawdę się cieszę, że mogłem tam pojeździć, polecam. smile.gif
mystek
#Jaco - nie jeździłem tam nigdy, planuje się tam wybrać w przyszłym roku. Czas wg mnie całkiem spoko na seryjny wóz. Ty masz skrzynię 6 biegową? Ile waży taka Corolla?

Edit: znalazłem filmik z przyspieszenia takiej G6 to to ma zajebistą skrzynię na takie pojezdzawki. 3 bieg do 130kmh z grubsza. Ja jeżdżę toyotą MR2 SW20 i tam skrzynia to dramat, 3 bieg do 160kmh, 4 bieg jakoś 210-220 :/. U ciebie jest to fajnie zestopniowane, tj przy zmianie np z 2 na 3 masz 5000rpm. U mnie jest z 4500-4700rpm a system ACIS (zmiana na krótsze kanały dolotowe) załącza się gdzieś przy 5400-5500rpm. Trzeba czekać blisko 1000rpm żeby coś zaczęło się dziać.
Jaco91
CYTAT(mystek @ Wed, 11 Nov 2020 - 12:44) *
#Jaco - nie jeździłem tam nigdy, planuje się tam wybrać w przyszłym roku. Czas wg mnie całkiem spoko na seryjny wóz. Ty masz skrzynię 6 biegową? Ile waży taka Corolla?

Tak, mam G6R, czyli skrzynia 6-biegowa. Corollka wg danych waży 1165 kg według dowodu, ale G6R jest trochę lżejsza, więc może coś około 1 tony ważyć.

CYTAT(mystek @ Wed, 11 Nov 2020 - 12:44) *
Edit: znalazłem filmik z przyspieszenia takiej G6 to to ma zajebistą skrzynię na takie pojezdzawki. 3 bieg do 130kmh z grubsza. Ja jeżdżę toyotą MR2 SW20 i tam skrzynia to dramat, 3 bieg do 160kmh, 4 bieg jakoś 210-220 :/. U ciebie jest to fajnie zestopniowane, tj przy zmianie np z 2 na 3 masz 5000rpm. U mnie jest z 4500-4700rpm a system ACIS (zmiana na krótsze kanały dolotowe) załącza się gdzieś przy 5400-5500rpm. Trzeba czekać blisko 1000rpm żeby coś zaczęło się dziać.

No właśnie to jest fajna sprawa, chociaż czasami jest tak, że tuż przed zakrętem mam odcinkę powiedzmy na 2. biegu i albo na niej jadę kawałek (strata czasu), albo zmieniam trochę wcześniej na 3. (również strata czasu), gdzie inny samochód przejedzie sobie spokojnie na 2. No ale coś za coś, przyspieszenie jest dzięki temu nieco lepsze. smile.gif
mystek
No przyśpieszenie zdecydowanie. To co stracisz jadąc na odcince przez chwilę odrobisz na wyjściu z zakrętu.
piwo
Nowe zestino 07s

https://zestinoeurope.eu/product/265-35zr18...it-07s-zestino/
mystek
#Piwo - kurde, widziałem niedawno "śmieszny" bieżnik na jakimś prototypie Hankooka bodajże, ale nie wiedziałem, że Zestino coś takiego wprowadzi do życia smile.gif) Tam gdzie jest płaski bieżnik to rozumiem jest strona zewnętrzna opony?

PS: "The Zestino Circuit 07S tyres. Are a ultimate mix between the Full Slick tyres and Semi Slick tyres. These tyres have E mark and DOT number. With this they are in the most countries allowed for street use."

i niżej: "For racing only! (Not road legal)."
piwo
No ale ma homo więc reszta to tylko zagrywka producenta by jak ktoś rozbije furę na mokrym miał wymowke. A już od stycznia wchodzi nankang cr-1
https://grassrootsmotorsports.com/forum/grm...1/177946/page1/
Większość gratów jest z dopiskiem for race only. Np racetcs, klocki ferrodo ds czy emu. Życie.
mystek
Ok, tzn tak myślałem, że chodzi o wymówkę w razie "W", ale wolałem się upewnić.. Odnoszę wrażenie, że zdobyć homologację drogową E jest stosunkowo łatwo. Tak z grubsza to patrząc np na VR2 pewnie w przepisach musi być 1 wzdłużny kanał odprowadzający wodę i parę nacięć poziomych, no i pewnie mieszanka jakaś tam.

Nankang CR-1 wygląda interesująco, tj jak A052 bieżnikowo smile.gif. Umie ktoś wytłumaczyć (pytam z czystej ciekawości) co dają np takie nacięcia poprzeczne krótkie jak w tym CR-1 itp? Ciekawi mnie ostatnio ten temat "co daje dane nacięcie na oponie".

PS: ciekawe rozmiary oferują! 225 na R15 ohmy.gif mega ukłon do starych JDMów.
[Yossarian]
Pewno chodzi o lepsze rozgrzewanie opony
mystek
W poniedziałek byłem na Torze Kielce. Warunki to 4 stopnie Celsjusza, jak widać - deszcz, stojąca woda przez większość dnia. Opony przód to Extreme VR2 R9a (twarda mieszanka) 195/50R15 oraz VR2 R5a (miękka) 205/50R16 tył. Przód zupełnie nie dawał rady. Na suchym po przejeździe Kraków - Kielce temperatura opon to coś 16-19 stopni. Po 20 minutach na mokrym torze temperatura opon to... 9 stopni. Deszcz mega chłodzi oponę i taki twardy semi nie daje rady smile.gif Zresztą ogólnie VR2 spoko na przesychające, ale nie na takie mokre. Muszę w końcu kupić jakieś deszczówki by mieć porównanie, bo w obecnej sytuacji to mogę napisać że ogólnie było ślisko, owszem ale da się jechać całkiem szybko a już na pewno mając uśmiech na twarzy ślizgając się smile.gif).

Pierwszy raz używałem też Race Chrono. Żałuję że dotychczas tego nie robiłem. Mega fajna sprawa, gdzie na żywo widzimy poprawy czy też straty. No i fajnie widać też że im mniej uślizgów tym lepszy czas się kręciło.

Tu kompilacja uślizgów pod i nadsterownych:
https://youtu.be/WyIWMw5asEs

Najlepszy przejazd z pierwszej nitki:
https://youtu.be/PYv4lIcgawY

Najlepszy przejazd z drugiej nitki:
https://youtu.be/wSAdoPzarBw
piwo
CYTAT(mystek @ Wed, 25 Nov 2020 - 11:43) *
Po 20 minutach na mokrym torze temperatura opon to... 9 stopni. Deszcz mega chłodzi oponę i taki twardy semi nie daje rady smile.gif

to wlasnie tylko pokazuje o co chodzi z doborem mieszanki i jaka przewage maja ci co jada z opona na tempreturach roboczych 60-70 stopni a ci co jada na semi ktore nagrzalo sie do calych 9 stopni. to nawet nie weszlo w okno robocze ktore gdzies sie zaczyna dopiero od 40 stopni. podejrzewam ze to roznica przyczepnosci rzedu 0,5G na zakretach do 1G na zakretach. i wlasnie na tym to polega by sprawdzac temperature by miec ciagle te 70 stopni na calej szeroksoci opony i ich tez nie przekraczac. cala tajemnica szybkiej jazdy i dobrych czasow.
mystek
#Piwo - no dokładnie. Tor miał też niby 4 stopnie. 20 minut ślizgania się i temperatura urosła tylko o 5 stopni względem temp atmosferycznej i nawierzchni. Deszcz mega wychładza opony. Oczywiście wiedziałem to (w ACC jest to mega odwzoworwane, kiedy jedzie się na wetach a tor przesycha, to taka opona deszczowa się mega przegrzewa. Wystarczy przejechać po mokrej części toru i chłodzi się w moment. Tak też oczywiście robią kierowcy wyścigowi), ale nigdy nie miałem odniesienia w rzeczywistości. Trasa po suchym KRaków - Kielce i temperatura opony (ot zwykła jazda po prostym) teoretycznie więc wzrosła z 4 stopni do 16-19 (OUT-IN). Później już nawet nie mierzyłem bo nie było sensu.
kontrolm
to wejdę w temat jaką oponę warto wybrać na taki mokry dzień z temperaturą 0-5 stopni jeżeli chodzi o jazdę torową ?
I jaka opona spisze się w ten sam dzień ale nie pada tylko nawierzchnia jest wilgotna ? Pytam konkretnie o Modlin Słomczyn Łódź czyli gładkie i w tych warunkach śliskie tory.
Czy opona deszczowa również jak slick powinna być szeroka czy nie jest to rozsądne podejście ?
piwo
Moim zdaniem zawsze lepiej mieć szeroką oponę z super miękkiej mieszanki niż węższa troszkę twardsza. Jak zakładasz 300mm to ważne by się dogrzala do 70° i sprawa załatwiona. No i jak ostro leje to opona musi mieć tylko strukturę p2g czy vr3. Ostatnio wyszło vr2 w3 więc na wilgotny i zimny tor ideal. Oczywiście na płynący asfalt to lepsze deszczówki. Ale na wilgotny tor czyli tam gdzie film wodny nie przekracza 1mm bralbym semi slicka pracującego w zimnych 5 stopniowych warunkach.
kontrolm
CYTAT(piwo @ Wed, 25 Nov 2020 - 15:36) *
Moim zdaniem zawsze lepiej mieć szeroką oponę z super miękkiej mieszanki niż węższa troszkę twardsza. Jak zakładasz 300mm to ważne by się dogrzala do 70° i sprawa załatwiona. No i jak ostro leje to opona musi mieć tylko strukturę p2g czy vr3. Ostatnio wyszło vr2 w3 więc na wilgotny i zimny tor ideal. Oczywiście na płynący asfalt to lepsze deszczówki. Ale na wilgotny tor czyli tam gdzie film wodny nie przekracza 1mm bralbym semi slicka pracującego w zimnych 5 stopniowych warunkach.

czy struktura p2g lub vr3 oznacza że nie wymaga dogrzewania i działa zawsze nawet w niskich temperaturach i mokrej nawierzchni ?
Pytam bo mam deszczowe Pirelli dopóki było w miarę ciepło to działały świetnie ale ostatnio na Modlinie temperatury rzędu 5 stopni i opona po prostu się ślizgała gorzej niż Avon CR28
piwo
Każda opona musi się dogrzać. Te p2g zrobią to dość szybko. Ale fakt że poniżej pewnej temperatury kazda opona traci właściwości dramatycznie.
Tzn dla przykładu vr2 r7 będzie mieć
100% przyczepności przy 80°C,
95% przy 60°C,
90% przy 40°C i
60% przy 10°C
a już vr2 w3 będzie mieć
100% przyczepności przy 70°C,
95% przy 50°C,
90% przy 10°C i
60% przy -10°C.
Więc opona zawsze szczyt przyczepności ma po nagrzaniu ale ponizej pewnego progu własności opony lecą dramatycznie.
Więc jak producent Avon zzr a24 podaje że na temp 0-10°C to nie znaczy że przy takiej temperaturze gumy ta trzyma optymalnie a tylko pokazuje że przy tych temperaturach guma jeszcze działa tzn nie ma jeszcze dramatycznego spadku osiągów wiec jak na dworzu jest zero stopni a opona ma dokladnie tyle samo czyli jest nienagrzana to nie bedzie miala dramatycznie slabej przyczepnosci a juz bedzie w miare miekka i gotowa do pracy (powyzej tego przelamiania spadku przyczepnosci). ale z kazdym kilometrem i wzrostem temperatury opony z tych 0°C do tych 60-70°C przyczepnosc bedzie odrobine rosla.
https://www.youtube.com/watch?v=wWR37sJGvvM
Lincoln e30ix
Ciężko z tego tematu wyłapać jakie opony są dobre w codziennym użytku, a nie tylko na torze i na dojazdach na tor.
piwo
Jakto ciężko. . Najbardziej zbalansowana opona jest PS4.idac w stronę suchego potem ps4s a potem a052 moim zdaniem to są obecnie najlepsze opony w codziennym użytkowaniu. Reszta opon jest w czymś tylko namiastka tych opon.
Lincoln e30ix
Przez pięć lat nic lepszego nie wymyślili???
piwo
Póki co nie. Może w przyszłym roku coś wyskoczy.
mystek
VR3 ma homologację drogową? I jak się ma VR1 do VR3? Tzn jakie zadanie specjalne ma VR1? Czy dobrze rozumuję, że VR1 to trochę opona uniwersalna? W sensie i do cywila i na tor na sucho i na mokro?
piwo
Tak ma
http://extreme-tyres.com/pl/opony/
wymaxclinowany
VR1 bardziej z przeznaczeniem rajdowym
xtremesystems
ktos słyszał w ogole o Yoko Advan 008?
piwo
Ciekawa opinia
https://www.lotustalk.com/threads/new-a052-...h.466020/page-6


Wreszcie wróciłem na tor Willow, aby przetestować A052. Taka sama konfiguracja kół, zawieszenia i układu napędowego, jak w Trofeo R. Auto to Elise kompresor ze standardowym silnikiem, 1,8, nieregulowanymi amorami Penskes i felgami 15x8 na przodzie i 15x8,5 na tyle. Rozmiar opon dla obu modeli to 205/50-15 na przodzie i 225/50-15 na tyle.
Czasy przedstawiają się następująco:

Trofeo R : 1:24,90
A052 : 1: 23,36 *
Trofeo R był świeży, podczas gdy A052 miał już 3 dni na torze i 12 cykli grzania.

Wiele osób w Internecie już to powiedziało, ale A052 są mega szybkie. Są z łatwością o sekundę szybsze niż Trofeo R w porównywalnych warunkach i prawdopodobnie nawet więcej.

* Byłem w odpowiednim tempie przez okrążenie, które mogło być w 1:22, zgodnie z czasami sektorów, ale samochód wjechał na tor przede mną i musiałem się z niego wycofać.
flapjck1
CYTAT(xtremesystems @ Thu, 10 Dec 2020 - 22:41) *
ktos słyszał w ogole o Yoko Advan 008?


stary model, trzyma niezle ale ja uzywam w rozmiarze 165/70/10 gdzie jest mala probka porownawcza smile.gif
xtremesystems
CYTAT(flapjck1 @ Sun, 20 Dec 2020 - 11:34) *
stary model, trzyma niezle ale ja uzywam w rozmiarze 165/70/10 gdzie jest mala probka porownawcza smile.gif

co ciekawe jest w rozmiarze 205/50r15


EDIT
ciekawe jak trzyma w porownaniu z R1R. Z erek bylem mega zadowolony tylko glosne na daily
zrodlany
Witam,

BMW M2 modzone na 500/700, przód obecnie 245/35R19 oem wymiar, tył 265/35R19 oem wymiar, obecnie Pirelli Trofeo R, na tor mam 450 km w jedna strone... w tym 350 autostrada reszta lokalnymi, dojazd raczej na kołach... jak dotychczas... czasem lokalnie pojezdze aby rozgrzac silnik auto.

Pirelli Trofeo R jako nowe maja 4 mm bieznika, po dojezdzie na tor, 11 okrazeniach, i powrocie, lewy przód 1.3 mm, prawy przód 1.5 mm, lewy tył 1.8 mm, prawy tył 2.0 mm.. czyli dojechac lokalnie i smietnik...

myslalem nad Michelin Cup 2, ale podobno to tez jako nowa 4 mm i znow to samo ... ?

a Nankang AR-2, 5.5 mm bieznika jako nowe i podobno wysaaatrczaja na długo ? tylko czy da sie tym na kołach dojechac ? biggrin.gif bo podobno jak sie rozgrzeja "pływa sie" po autostradzie... ?

ew : YOKOHAMA AD08RS ?

2 track daye na Poznaniu na rok, wiec nie chce mi sie bawic w autolawety, lawety, chyba ze to bedzie ostatecznosc...

Jakies propozycje ?
scoobany111
Mi w M2C Cupy 2 wytrzymaly 4 track daye,trzeba pilnowac cisnienia wink.gif Nic innego zasadniczo niz Cup2 nie wymyslisz w tym rozmiarze..ja teraz przechodze na cos szerszego na nowy sezon.
piwo
no ad08r pod wzgledem zuzycia sa mega dobre (startuja od 8mm). ale r nie rs bo rs to do niczego sie nie nadaje. ewentualnie 03g wersja h1. tez wytrzymuja dosc dlugo.ar1 dluzej pozyja od trofeo r na pewno. o ile? startuja tez od 5,5 mm. avon zzr startuje od7mm ale nie ma w 19'
zrodlany
Dzieki Panowie, AD 08 R juz ciezko dostać, teraz RS dostepna jest w wiekszosci... a Federal 595 RS-RR??
piwo
ferdek powinien rs-r wytrzyma dlzuej niz rs-rr.wiec rs-r starcza na dosc dlugo. na pewno dluzej niz trofeo r. wiec jak co mozesz z niego skorzystac jak jest w 19'
WojtekMR
z tym że rs.... nie zapewni jakości trofeo
niestety na dłuższą trasę laweta lub drugi komplet upchany jest ekonomiczną opcją, a i człowiek nie boi się że nie będzie czym wrócić do domu
ja już stary - leniwy ale chyba zacznę też lawetę wynajmować (choć wtedy zacznie się dylemat slicka)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.