Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
k11
To, że zarówno zawieszeniowo, jak i wagowo Polo ma przewagę. Jeśli chcesz porównywać opony, porównuj je na tym samym lub takich samych samochodach.

r.

PS. A przy okazji, to będę miał do pchnięcia komplet kółek w tym rozmiarze (185/55R14): DezentV+Yokohama S-drive, opony jeżdżone jeden sezon, felgi dwa wink.gif)
Iron666
Podaj cenę itd na PW, na wiosnę będzie trza się zaopatrzyc jak fundusze pozwolą rolleyes.gif

A co do moich spostrzeżeń Conti vs. Fire, dodam jeszcze że na deszczu Fire`ki biją na głowę Conti, zresztą Conti ma taki bieżnik jakby była semi-slickiem, no i przy ruszaniu też Fire`ki jakoś mniej mielą ale to prawdopodobnie związane z większą średnicą całego koła, ale jak latam na Conti to po prostu wydaje mi się że świetnie czuje opony, czy jeszcze można szybciej czy nie, a te Fire`ki jakby se stali były, ale to tylko moje odczucia, może po prostu nie umiem jeździć wink.gif
kanon45
a co z tymi nexenami? Edit: Okazało się że to kompletny dramat...
dyzma
CYTAT(shafter @ Mon, 15 Feb 2010 - 11:19) *
To najprawdopodbniej zalezy od nadwioza w ktorym porownujesz te opony. Ja w BMW czuje wyrazna przewage PS2 nad RE050A(made in .pl) szczegolnie na przedniej osi !!!!!!!

Ale istnieje duza szansa ze wymagajaca dogrzania PS2 lepiej sprawdza sie tutaj a RE050A w ulicznych figtherach 4x4 ...


W zeszłym sezonie zmieniłem SP2 na RE050A, to samo auto, ten sam rozmiar opony. RE050A jest w moim przekonaniu opona dużo pewniejszą na mokrym, jako opona na "co dzień" jest głośniejsza w trasie, to na minus, również mniej komfortowa, jeżeli kogoś to interesuje. SP2 bardzo dobra na suchym, ale moim zdaniem RE050A byłoby oponą lepszą pod każdym względem gdyby nie było RunFlatem, co ma jakieś tam plusy, ale za to jeden poważny minus jest po prostu wolniejsza.
WojtekMR
ale re050a nie musi być runflatem
cowboy
panowie proszę o opinię o oponkach Yokohama A520

głównie interesuje mnie przyczepność na suchym

auto AWD 1100kg

edit: czy warto sobie zawracać głowe oponami z rocznika 2000 - wprawdzie nie jeżdżone.... ?
Kras
Ta opona nigdy nie byla szczegolnie dobra...a majac 10 lat tym bardziej. Obstawiam, ze bedzie cholernie twarda (bo takie byly, a po dlugim lezakowaniu tym bardziej) i fatalna na mokrym. Ale poniewaz szukasz na suche i cena pewnie za cos takiego rewelacyjna to moze do trenowania i zajezdzania warto.
Sev
Od siebie dodam że moje 5 letnie Dunlopy Sp Sport 2000E po jednej przejażdżce po Niskich Łakach nadawały się na śmietnik, ze starości sparciały i wyłuszczyły się zamiast zetrzeć jak na oponę przystało huh.gif
Raceboy
Ja jeżdżę na PS2 235/40R18 i jest to na razie najlepsza opona na jakiej jeździłem, a miałem już x aut i na każdym z dwa komplety różnych opon. Fenomenalna opona na suchym, na mokrym RÓWNYM asfalcie również. Jak piszecie, że PS2 nie trzyma na mokrym, to weźcie poprawkę na to, że tylko w PL są z koleiny wielkości Wielkich Kanionów i przy takiej ilości wody jaka się w nich zbiera trzymać może chyba tylko opona z TIR'a przygniatana 20 tonami na kołach. Żaden producent nie przewiduje, że opona sportowa będzie eksploatowana w warunkach kompletnie nieprzewidywalnych jak nasze drogi. Nie oczekujcie po oponach cudów. Mamy takie drogi a nie inne i żadna opona ostro potraktowana w deszczu u nas nie zachowa się tak, jak przewiduje ulotka reklamowa lub jak założył inżynier w Europy Zachodniej. Tu nie opona ma winę, ale stan dróg, asfalt o dupnej jakości i syf zalegający na drogach w czasie deszczu.
PS2 to IMO najlepsza drogowa opona obecnie na rynku. I dlatego ją kupiłem.

PS.
Polecam również opisywać swoje doświadczenia z oponami na przykładzie nowych opon, bo potem są historie, że opona jest do bani, ale że miała już 8 czy 10 lat lub leżakowała przez 5 lat nikt nie napisze...
Czacza
No dobra, coby nowego topica nie odpalać.

Pacjent - Escort z podpisu, czyli dupowóz na maxa. 90 wściekłych rumaków, total seria poza hamulcem z Mondeo z przodu.

Kupiłem felgi z Pumy, 6,5x15 i kombinuje nad oponami. W sumie wychodzi, że albo Uniroyal RainSport 2, albo Conti PremiumContact2. Conti o ile wiem ciszej, Uniroyal niszczy wszystko na wodzie. Mowa o 195/50R15. A może jakaś inna propozycja z klasy Medium. HP mi niepotrzebne, opony klasy econo to zwykle kible straszne, jakieś Sava czy inne. Powiedzmy, że z 1kPLN na komplet moge wydać, ale nie jest to jakieś sztywne.
grzywaczewski
Uniroyal RainSport 2 - swietna opona zwlaszcza na deszcz. Jak cieplo, to plywa w zakrecie. Acz podobno bardziej uniwersalna od wersji pierwszej.
Conti PremiumContact2 - upalilem w Imprezie dwa komplety i mam taki wniosek, ze do upalania sie nie nadaja, hahaha. W kazdym razie auto mialo gorsza przyczepnosc niz na amerykanskiej calorocznej (jakis Bridgestone). Moze trzeba kupowac SportContact.

Korci mnie zeby sprawdzic Firestone SZ90, ktore polecaja moi koledzy, ale mam tez znizki w Kumho... wiec pewnie pojde w te strone.

Niestety wszystko musi poczekac, bo mam jeszcze ze 4 komplety zdobycznych uzywek. W weekend robilem porzadek w garazu, przyszedl sasiad, skomplementowal regal na kola i... podarowal mi Turanze amerykanska, z ktora kupil Civika. Jak dla mnie to grubo tam miesa, ze 3 treningi obsluza.
Performante
CYTAT(Czacza @ Tue, 02 Mar 2010 - 16:26) *
No dobra, coby nowego topica nie odpalać.

Pacjent - Escort z podpisu, czyli dupowóz na maxa. 90 wściekłych rumaków, total seria poza hamulcem z Mondeo z przodu.

Kupiłem felgi z Pumy, 6,5x15 i kombinuje nad oponami. W sumie wychodzi, że albo Uniroyal RainSport 2, albo Conti PremiumContact2. Conti o ile wiem ciszej, Uniroyal niszczy wszystko na wodzie. Mowa o 195/50R15. A może jakaś inna propozycja z klasy Medium. HP mi niepotrzebne, opony klasy econo to zwykle kible straszne, jakieś Sava czy inne. Powiedzmy, że z 1kPLN na komplet moge wydać, ale nie jest to jakieś sztywne.


Za te pieniadze mozesz kupic generalnie wszystko...
Od T1R ktore fajnie trzymaja ale dosc szybko znikaja, przez SP9000 ktore w mojej opini super kleiły (205/40/17), GY F1, po tuningowe Yokohama PARADA.
Jesli nie masz zamiaru latac po zakretach to przy tej mocy wszystkie te opony powinny spelniac swoje zadanie.
Sev
Pytanko odnośnie RE050A, widziałem w Norauto w rozmiarze 225/45R17 i były wyprodukowane w Polsce, obok stały ER 300 195/60R15 i również były polskie, może to i głupie ale różnie ludzie mówią, czy wg Was ma to że są produkowane u nas jakiekolwiek znaczenie odnośnie osiągów opony? Do swojego wozidła chcę kupić w rozmiarze 205/55R16.

Czy Wasze wrażenia i opinie odnośnie RE050A dotyczą opon wyprodukowanych w Polsce?

Już byłem na 100% zdecydowany jak zwykle "za pięć dwunasta" pojawiły się wątpliwości... huh.gif
Elberoth
Jako że czarne wyszło potrzebna mi opona na lato do WRXa. Zamierzam na miej pojeździć trochę (no może więcej niż trochę wink.gif ) na Bemowie u Wróbla po tych jego płytach betonowych, zakładam więc że zaraz się skończy.

Opona musi zatem dobrze kleić, ale RÓWNIEŻ wolno schodzić i kosztować rozsądne pieniądze (abym nie poszedł z torbami jak za 3 tyg. będę kupował nowy komplet).

Ponieważ nie chce mi się ciągle zmieniać kół, a na co dzień WRXem lubi jeździć moja żona, wyścigowy slick odpada - opona musi dawać się również prowadzić na mokrym.

Rozmiar 225/45/17
TJung
Wie ktoś coś o tym ? Ma toto dopuszczenie na ulice ? Jakieś opinie również mile widziane biggrin.gif Przeznaczenie: 4x4 - około 1050 kg/300 HP

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

grzywaczewski
CYTAT(Sev @ Wed, 03 Mar 2010 - 10:46) *
Czy Wasze wrażenia i opinie odnośnie RE050A dotyczą opon wyprodukowanych w Polsce?

Tak, mam w Imprezie 050A wyprodukowane w Polsce i jesteb bardzo zadowolony. Dokladnie ten rozmiar - 205/55/16.
Sev
Ufff smile.gif dzięki za radosną nowinę smile.gif
agentczor
Szybkie pytanie - mam 2x T1R i 2x Proxes 4

Które na tył a które na przód i dlaczego?
Michorspowr
witam,
jeśli by porównać Toyo R888 do amerykańskich wytworów, jeśli chodzi o jazdę na codzień i czasem 1/4 co wypada najlepiej?

Mickey Thompson ET street radialII



Nitto NT555



oba koła tak samo jak toyo, mają bieżnik, oraz DOT czy można się poruszać na nich po naszych drogach,oraz czy łapią sie pod klasę street na zawodach 1/4? jeśli nie to WHY????


mogę kupić takie opony w interesujących mnie rozmiarach 16",17" 255/50....(295/45)... w cenie+-900zł za sztukę (w usa 190USD) czy to dobra cena?

Doradzcie
Performante
CYTAT(agentczor @ Thu, 04 Mar 2010 - 11:44) *
Szybkie pytanie - mam 2x T1R i 2x Proxes 4

Które na tył a które na przód i dlaczego?


To troche malo danych!
rok? stan? zuzycie? auto? przeznaczenie?
Do normalnej jazdy uliczej dalbym T1R na przod i P4 na tyl. Dlaczego? Bo w moim odczuci T1R ma mieksza mieszanke i lepiej klei, a to jest Ci potrzebne w FWD (patrzac po podpisie i avatarze Clio/R19).
-=wasq=-
CYTAT(Sev @ Wed, 03 Mar 2010 - 19:40) *
Ufff smile.gif dzięki za radosną nowinę smile.gif



czyli jednak zostajesz przy nich

to px4 na tyl potestowac i jak cos srpzedac i dokupic t1r na tyl tongue.gif
Jedenasty
CYTAT(Michorspowr @ Fri, 05 Mar 2010 - 07:31) *
witam,
jeśli by porównać Toyo R888 do amerykańskich wytworów, jeśli chodzi o jazdę na codzień i czasem 1/4 co wypada najlepiej?

Mickey Thompson ET street radialII



Nitto NT555



oba koła tak samo jak toyo, mają bieżnik, oraz DOT czy można się poruszać na nich po naszych drogach,oraz czy łapią sie pod klasę street na zawodach 1/4? jeśli nie to WHY????


mogę kupić takie opony w interesujących mnie rozmiarach 16",17" 255/50....(295/45)... w cenie+-900zł za sztukę (w usa 190USD) czy to dobra cena?

Doradzcie


Miałem ci na PW odpisać ale jakoś zapomniałem blush.gif

Nitto NT555 to opony typu Toyo T1R lub S, odpowiednikiem R888 są Nitto NT555R do dragu (a R2 to opony na tor). Z koleji jeśli opona ma być użytkowana na codziń i 1/4 mili to ja bym jednak poszedł w
MT Sportsman S/R




lub BFGoodrich g-Force T/A Drag Radial



ew. zwykłe BFGoodrich Dragradial







wszystkie są lepsze na wodę niż R888 (choć dalej na mokrym bym się nie napędzał jak dziki) i dobrze kleją. Wszystkie mają DOT.

Pzdr
maciekr
CYTAT(Czacza @ Tue, 02 Mar 2010 - 16:26) *
No dobra, coby nowego topica nie odpalać.

Pacjent - Escort z podpisu, czyli dupowóz na maxa. 90 wściekłych rumaków, total seria poza hamulcem z Mondeo z przodu.

Kupiłem felgi z Pumy, 6,5x15 i kombinuje nad oponami. W sumie wychodzi, że albo Uniroyal RainSport 2, albo Conti PremiumContact2. Conti o ile wiem ciszej, Uniroyal niszczy wszystko na wodzie. Mowa o 195/50R15. A może jakaś inna propozycja z klasy Medium. HP mi niepotrzebne, opony klasy econo to zwykle kible straszne, jakieś Sava czy inne. Powiedzmy, że z 1kPLN na komplet moge wydać, ale nie jest to jakieś sztywne.


Czacza rozważ Yokohamę C-drive'a oraz Nokiana H.
(A)rturo
Co sadzicie o re70 na codzien ?
Nie jestem super hiper kierowca (evo mam dopiero od 3 miesiecy), do tego mam US wiec zamiata bokami jak chce i boje sie ze na mokrym moze byc ciezko?
Czy lepiej zdecydowac sie na re50, a na upalanie kupic cos innego?
Evo to moje auto na codzien, wiec trasy, miasto itd.
tdik
jak pisalem moze i potenze sa dobre na suchy asfalt ale po deszczu to jest totalna kupa mowe o re050a. opony mialem nowki kupione w sklepie
Elberoth
A ja miałem RE50A w poprzednim aucie, teraz mam w obecnym i nie narzekam. Moim zdaniem to świetna cywilna opona. Poprzednio z opon UHP miałem m.in. GY F1, Dunlopy 9000, Dunlopy Sport MAXX.

Teraz do subaraka zarzucam RE70. Felgi już mam, opony mają być we wtorek.
kulig
Wg mnie Dunlopy Sport Maxx to straszny szajs przekonaliśmy sie w Ułężu ta torze teraz szukam czegos innego Pablo doradzisz smile.gif
(A)rturo
CYTAT(Elberoth @ Sat, 06 Mar 2010 - 01:27) *
A ja miałem RE50A w poprzednim aucie, teraz mam w obecnym i nie narzekam. Moim zdaniem to świetna cywilna opona. Poprzednio z opon UHP miałem m.in. GY F1, Dunlopy 9000, Dunlopy Sport MAXX.

Teraz do subaraka zarzucam RE70. Felgi już mam, opony mają być we wtorek.


Ale ty WRX nie masz na codzien smile.gif
A nie zastanawiałeś sie nad r1r tez?
Toldi
CYTAT(AWSA @ Fri, 05 Mar 2010 - 16:36) *
lub BFGoodrich g-Force T/A Drag Radial



ew. zwykłe BFGoodrich Dragradial


Z tego co wiem, chyba wiem tongue.gif to obie z tych opon nazywaja sie g-force T/A Dragradial, tyle ze ta pierwsza opona ma wszedzie dodany indeks "2" nie wiem czy chodzi ze jest to jakis nowszy model czy co....?
Elberoth
CYTAT(kulig @ Sat, 06 Mar 2010 - 07:00) *
Wg mnie Dunlopy Sport Maxx to straszny szajs przekonaliśmy sie w Ułężu ta torze teraz szukam czegos innego Pablo doradzisz smile.gif


Nikt nie twierdzi, że jest inaczej.

CYTAT((A)rturo @ Sat, 06 Mar 2010 - 08:39) *
Ale ty WRX nie masz na codzien smile.gif
A nie zastanawiałeś sie nad r1r tez?


Jeżeli ty Lancera masz na co dzień, to tym bardziej brałbym RE70, zamiast R1R.
dejv667
A ja tak wyskoczę z dziwnym pytaniem.

Czy jest jakiś magazyn motoryzacyjny który pokusił się o porównanie semi-slickow z czołówką cywilnych opon UHP?
Ciekawi mnie jak wypadają takie opony w konfrontacji z normalna guma w normalnym aucie.
Sev
Dobre pytanie, kiedyś sam się zastanawiałem ale nie znalazłem żadnego takiego porównania. Ale widziałem na własne oczy, przejazd odcinka na drogowych oponach i na R888, różnica na czasie ok. 2:40 (4 okrążeń) - 5 sekund szybciej na R888. Ale ile w tym zasługi opon a ile drivera... nie dowiem się.
Whisper
Panowie co polecicie
Pacjent:
Suzuki Swift Sport
opona letnia do jazdy na co dzień
nie przepadam za miękkimi gumami w stylu TPT1r czy GY F1
Bridgestone wycofał RE050a a s 001 będą od 18 cali sad.gif
rozmiar to 205/45/16

Luke555
Witam,

CYTAT(Whisper @ Mon, 15 Mar 2010 - 19:26) *
Bridgestone wycofał RE050a a s 001 będą od 18 cali sad.gif
rozmiar to 205/45/16


W tym rozmiarze nie było nigdy RE050a jedynie RE050 i wg. mnie opona ta wypadała całkiem ok ale bez rewelacji.

Obecnie jeżdżę na Firestone SZ 90. Ogólnie opona fajna z twardą ścianką ... choć jak widać na wcześniej załączonym zdjęciu lubi się w ekstremalnych sytuacjach podwinąć.
Odnoszę także wrażenie, że po 2-3 porządnych nagrzaniach opona traci troszkę swoich właściwość.

Wiele osób chwali także Pirelli P0 Nero, ale nie jeździłem więc się nie wypowiadam.

Dla mnie najlepszą opona w tym rozmiarze była Potenza RE 720 ... niestety już nie do dostania.

Pozdrawiam,
Sev
Kilka dobrych lat temu miałem okazję polatać C55 AMG na torze w Brnie właśnie na PZero Nero i rzeczywiście opony bardzo fajnie się kleiły po rozgrzaniu. Co prawda w niby tych samych autach ale innych egzemplarzach inaczej się jeździło, jeden bardziej podsterowny niż drugi ale nie sądzę żeby to była wina opon. Gdyby nie cena to również bym je rozważał.
Hiro
Co lepiej wybrac PZero nero czy PZero rosso ?
waszka
CYTAT(dejv667 @ Sun, 07 Mar 2010 - 08:35) *
Czy jest jakiś magazyn motoryzacyjny który pokusił się o porównanie semi-slickow z czołówką cywilnych opon UHP?
Ciekawi mnie jak wypadają takie opony w konfrontacji z normalna guma w normalnym aucie.


Wszystko zależy jaki semi-slick i jaka cywilna.R888 wyraźnie lepsze od każdej seryjnej.
Pamiętaj,że z magazynami motoryzacyjnymi to różnie bywa wink.gif
Pablo vel 2hot
CYTAT(Hiro @ Tue, 16 Mar 2010 - 14:31) *
Co lepiej wybrac PZero nero czy PZero rosso ?


Zdecydowanie Rosso cool.gif
bezduszny
CYTAT(240Z @ Tue, 09 Feb 2010 - 16:33) *
Bridgestone RE050A? Badałem ten temat, opinie o jeździe na suchym i na mokrym są bardzo pozytywne, jedyny problem to szybkie ścieranie.


na suchym...... rewelacja. Bardzo pewnie się prowadzi i jest przewidywalna. Nie "siada" przy ostrych zakrętach. Ma osłonę felgi.
na mokrym...... już nie taka rewelacja
pokonywanie obiektów wodnych o małym znaczeniu strategicznym (kałuże) .... słabo, strasznie na nich nosi
shine
A próbował ktoś takie oponki jak Matador m46?
piter_1600
Honda Civic 1,6 VTEC, która opona będzie najlepsza ? Przeznaczenie takie jak w temacie + od czasu do czasu jakiś oes po wioskach. Inne propozycje oczywiście też wchodzą w grę.

195/50 R15
1) BFGoodrich G-Force Profiler
2) Yokohama PARADA Spec-2
3) Goodyear EAGLE F1
4) Toyo PX4
Kras
Z tych czterech tylko Yoko.
Czacza
CYTAT(piter_1600 @ Thu, 25 Mar 2010 - 10:25) *
Honda Civic 1,6 VTEC, która opona będzie najlepsza ? Przeznaczenie takie jak w temacie + od czasu do czasu jakiś oes po wioskach. Inne propozycje oczywiście też wchodzą w grę.

195/50 R15
1) BFGoodrich G-Force Profiler
2) Yokohama PARADA Spec-2
3) Goodyear EAGLE F1
4) Toyo PX4


Toyo T1R

Sam w tym rozmiarze kupiłem własnie RainSport2, ale przeznaczenie auta zgoła inne.
piter_1600
CYTAT(Kras @ Thu, 25 Mar 2010 - 11:08) *
Z tych czterech tylko Yoko.

Jestem właśnie bardzo blisko kupna tych opon, ale cały czas mam dylemat jak będą się sprawowały na deszczu, w tych warunkach auto też musi się pewnie prowadzić. Na drugim miejscu jest BFGoodrich.

CYTAT(Czacza @ Thu, 25 Mar 2010 - 19:47) *
Toyo T1R

Sam w tym rozmiarze kupiłem własnie RainSport2, ale przeznaczenie auta zgoła inne.

O Toyo słyszałem różne opinie, ale oprócz R888 i R1R, raczej większość negatywnych.
Boroweq
CYTAT(dejv667 @ Sun, 07 Mar 2010 - 08:35) *
A ja tak wyskoczę z dziwnym pytaniem.

Czy jest jakiś magazyn motoryzacyjny który pokusił się o porównanie semi-slickow z czołówką cywilnych opon UHP?
Ciekawi mnie jak wypadają takie opony w konfrontacji z normalna guma w normalnym aucie.


Ja miałem okazję porównać Toyo R888 195/55r15 do Yokohamy Parady Spec-2 205/45r16. Porównanie może niezbyt trafione ze względu na dwa różne rozmiary, ale może da jakiś pogląd na sprawę. Na Toyo R888 zrobiłem około 10tyś km w naprawdę różnych warunkach (suchy asfalt, wilgotny, coś na wzór szutru, ulewa, a nawet intensywne opady śniegu, ulica, tor kartingowy), na Yokohamie zrobiłem około 15tyś km. Podczas codziennej jazdy po mieście obie opony wydają się bardzo podobne, z tym że Parada nie szumi tak jak bardzo jak R888 no i jest przy tym troszkę lżejsza. Obie opony mają twarde ścianki boczne i czuć to na wybojach (2.5 bara w oponach) szczególnie w porównaniu do np. BF Goodrich Profiler G 205/45r16. Na suchym asfalcie opony sprawują się super, w zakrętach dosyć łagodnie dają do zrozumienia, że zbliżamy się do kresu ich możliwości. Celowo wjeżdżałem w zakręty tak aby prowokować wystąpienie podsterowności gdy już wyjeżdżał przód wystarczyło puścić gaz, minimalnie odkręcić kierownicę i auto znów zaczęło skręcać - jednym słowem zachowanie obu opon było bardzo przewidywalne. W deszczu jeździ się nawet ok, ale trzeba bardzo uważać na stojącą wodę i trzymać obiema rękami kierownicą. Wjeżdżając w głębszą kałużę z prędkością około 100km/h w ułamku sekundy można znaleźć się na przeciwległym pasie ruchu (już mnie coś takiego kiedyś spotkało). To by było na tyle, jeżeli chodzi o testy drogowe. Po torze kartingowym jeździłem jedynie na R888 także nie mam bezpośredniego porównania do Parady.

Odnośnie przyczepności przy starcie z miejsca (ważna dla fanów 1/4mili) to Gtech pokazał następujące dane:

Parada - 14.63s
R888 - 14.58s

Samochód to Seat Ibiza 1.9TDI 110KM po modyfikacjach na 165KM i 350nm, zawieszenie Koni 1130, masa auta bez kierowcy 1120kg. Samochód przy zduszonym starcie i oponach Toyo R888 na fotokomórkach pojechał ET14.7s także sądzę, że dane z Gtecha które podałem wyżej są dosyć miarodajne.

Pozdrawiam

Edit.
piter 1600 jeżeli chcesz jeździć po zakrętach to ja na Twoim miejscu odpuściłbym sobie Toyo T1R, te opony mają po prostu za miękkie ścianki boczne do takiej jazdy. Nie wiem czy tylko ja miałem taki problem, ale gdy kupiłem te opony do poprzedniego auta pojechałem pojeździć po rondzie. Opony trzymają dosyć dobrze, jednak ścianki boczne są na tyle miękkie, że potrafią nawet powodować minimalne opóźnienie w przekazywaniu decyzji kierowcy (skręt kierownicy) na asfalt. Przy szybkim ruchu kierownicy jest taki moment, że zupełnie nic się nic dzieje i dopiero po chwili auto zaczyna skręcać. Nie jest to jakieś duże utrudnienie bo trwa to dosłownie ułamki sekund ale przyznam szczerze, że jest wyczuwalne. Mnie osobiście strasznie to denerwowało dla tego też do ibizy nie kupiłem już T1R. Jednak poza tym felerem opona w użytku codziennym jest bardzo fajna no i w deszczu trzyma na pewno dużo lepiej niż Parada czy R888.
Kras
Dokladnie. W zyciu zadne T1R!!! Ta opona jest miekka prawie jak zimowka, precyzja kierowania zero. I wcale nie daje takiej przyczepnosci jakiej moznaby oczekiwac od tak miekkiej gumy. Ci co te opone chwala chyba nigdy nie jezdzili na niczym porzadnym.
Hansik
t1r trzyma tylko na samym poczatku pozniej coraz gorzej, ale wiadomo zalazy kto ma ile mocy wink.gif
u mnie t1r przy 3.0 v6 wygladaly tak
nowki t1r po 4 okrazeniach na srt challenge wink.gif na lotnisku w borsku wink.gif i dodam ze baite 3 atm w opony a boki zjedzone az milo, tumasz fotke jak sie opona na zakrecie kladzie














guma byla tak miekka, ze wchodzila jak w maslo jak naciskales palcem tongue.gif ijakies dziwne bable sie porobily wink.gif za duzo z nich nie zostalo
piter_1600
Dzięki za wasze opinie, a co powiecie jeszcze o Dunlop SP Sport Fastresponse ? Dobre noty zbiera w testach, pytanie jak w jeździe sportowej...

T1R kupiłem już wcześniej po dobrej cenie i w dobrym stanie na treningi, zobacze na własnej skórze co to warte, ale z tego co widze to chyba nie wiele.
crazychild
Podpinam się pod temat. Auto RWD o mocy około 120km (E30 320i). Na chwilę obecną 185/55/15 Dunlop SP Sport Fastresponse. Ogólnie nie jestem z nich zadowolony. Co do Fastresponse do bardzo fajna opona do jazdy na codzień ale szybko się ściera i nie daje odpowiedniej przyczepności przy wygłupach. Wcześniej w innym aucie jeździłem na Sp Sport Maxx, P Zero Nero ( Notabene mam w rozmiarze 205/55/16 na sprzedaż ) i PS 2. Obiektywnie całą trójka miała lepsze właściwości niż Fastresponse z PS2 i Maxx na czele. P Zero są fajne ale jak się nagrzeją potrafią powodować drgania kierownicy.
To tyle co mogę od siebie wnieść do tematu.

A teraz proszę o poradę.

Chcę kupić komplet 195/50/15 i zastanawiam się między
1. opcja tania toyo t1r co o nich sądzicie?
2. opcja droższa dunlop sp sport 01
3. opcja nie mam pojęcia doradźcie

Dodam że mam ograniczony budżet do ok 220 zł na oponę. Wiem że to mało ale nic nie poradzę. Proszę o radę. smile.gif
m!xeR
CYTAT(Hiro @ Tue, 16 Mar 2010 - 14:31) *
Co lepiej wybrac PZero nero czy PZero rosso ?


Mam u siebie 4 x 245/45/17 PZero Rosso i zdecydowanie mogę polecić. Wprawdzie nie jeździłem nigdy na Nero. Warunki tylko drogowe ale jak dla mnie dobrze trzymają zarówno "chłodne" jak i rozgrzane. Przy wyższych prędkościach poziom hałasu w środku nie powoduje nadmiernego dyskomfortu. Opona sama w sobie dość wytrzymała na działania mechaniczne :-)
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.