Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Toldi
niestety dopadło i mnie przypadek pękającego FederaLA RS-R - W poprzek pękł na całej długosci opony.
wyslalem juz pytanie reklamacyjne, ale powiedzice mi czy na tym mozna jezdzic wogole jak tak pękł? nie odłazi nic ale...jest pękniety....
co za gówno jakies.....
scoobany111
Jeżdzą ludzie i niby nic się nie dzieje..Federal zebrał dobre opinie 2-3 lata temu a teraz puszcza takie ścierwo byle pozostać tańszym od konkurencji a zarobić tyle samo..
piwo
jak na drodze zobaczy to policja masz cofniety dowod i wzywanie lawety gwarantowane. podobna sytuacja na kontroli diagnostycznej. jesli diagnosta zobaczy rpzegladu nie podbije. no i szczerze nie radzilbym rozwijac predkosci teraz wiekszych niz 180 na autobanie.
Kafarek555
Muszę zakupić komplet opon w rozmiarze 215/45 R17. Nie ukrywam, że budżet jest dosyć ograniczony a kupować używek nie zamierzam. Cena za komplet jaką mogę wyłożyć to jakieś 1100 zł. Jakieś porady co się uda zakupić? Pchać się w Nankangi? Auto to Passat B5 Variant z ok 150 konnym TDI.
pawel934
Po przeczytaniu postów na temat pękającego bieżnika zerknąłem na swoje (595RS-R)... No i są popękane, każda sztuka, niektóre w kilku miejscach. Czasem na całej szerokości, czasem węziej. Bieżnika trochę jeszcze było, ale wylądowały na śmietniku. Nie chce mi się użerać z producentem/dystrybutorem, który podobno twierdzi, że "ten typ tak ma" i nie jest to nic anormalnego.
Toldi
napisalem wlasnie do serwisu przez ktory kupowalem opony.....
maja mi ją zabrac, dac opone zastepczą....rozpatrywanie gwarancyjne moze potrwac nawet do 6 miesiecy.
jesli okaze sie ze reklamacja jest odrzucona wystawia mi rachunek za opone zastepcza............??????
gra warta swieczki.....?
piwo
http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=11209
Kras
Nie rozumiem jak po tych wszystkich jajach jeszcze ktos w ogole moze chciec RSR. Zwlaszcza, ze ta opona wcale nie jest dobra...
Savak
Też mam pęknięte wszystkie 4. Przeżyły 3x Poznań. W zeszłym roku było tamże 2x +30 C i nic się nie dzieje, w sensie nie pękają dalej. Jedynie co jest upierdliwe to niestety lekkie bicie na kierownicy między ok. 80-100km/h.
goago
jako że zmieniłem felgi na lekkie 15 7'' 4,9kg, idę za ciosem szukam lekkich opon pół slików. Auto to rwd bardzo lekkie jeżdżące tylko jak jest sucho.
Aktualnie mam Yoko Parada spec2 ale po zważeniu ich okazuje się że są cięższe od "zwykłych" semperitów o 1,5kg ohmy.gif dodam że oponki do jazdy na "wprost"
myślałem o r1r jaka waga 15?
goago
http://www.oponydosportu.pl/opony-slick/20-profil-xr01.html
znalazłem happy.gif podobno o 1kg lżejsze od konkurencji! i jakie tanie tongue.gif
Kras
Nalewka lzejsza od normalnej opony? Malo prawdopodobne...
Styku
Poproszę wagę przeciętnej opony 195/50 R15. To nie jest nalewka.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nalewka
Kras
O rany, teraz juz sie czepiamy terminologii...
goago
dostałem info od sprzedawcy, że w tym segmencie najlżejszą oponą 15" jest...ohmy.gif YOKOHAMA A048
pilachgt
CYTAT(Styku @ Wed, 19 Jun 2013 - 14:40) *
Poproszę wagę przeciętnej opony 195/50 R15. To nie jest nalewka.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nalewka



A jaka jest waga profila? Jak nie zapomnę to zważę 2 różne 195/50 jak będę w garażu.
Kras
CYTAT(goago @ Wed, 19 Jun 2013 - 18:38) *
dostałem info od sprzedawcy, że w tym segmencie najlżejszą oponą 15" jest...ohmy.gif YOKOHAMA A048

Moze tak byc. Mialem w lapach 195/50/16 i byla faktycznie leciutka.
pilachgt
CYTAT(Styku @ Wed, 19 Jun 2013 - 14:40) *
Poproszę wagę przeciętnej opony 195/50 R15. To nie jest nalewka.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nalewka



michelin 7,8kg
hz10
barum 7.5
Styku
XR01 Superlight waży 7,0-7,3. XR01 normalnie waży 8,0-8,3 kg
goago
Dzięki Styku za konkretne dane. Na to właśnie czekałem.
Sam dowiedziałem sie że YOKOHAMA A048 waży "prawie"8kg a Toyo r1r "prawie" 9kg

teraz, co wybrać na ćwiartkę ??? wacko.gif
goago
7,5 kg Marangoni Zeta Linea Sport Semi Slick jak na razie mój faworyt. Jest coś lżejszego?
piwo
http://www.caranddriver.com/comparisons/mo...comparison-test
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
porownanie Pirelli P Zero,Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec,Toyo Proxes R1R,Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2,Continental ExtremeContact DW,Hankook Ventus R-S3,Yokohama Advan Neova AD08,Bridgestone Potenza S-04 Pole Position,Michelin Pilot Super Sport

i
http://www.prosport-performance.de/images/...R_sportauto.pdf
Toldi
http://allegro.pl/nankang-ns-2r-225-45-17-...3390404260.html
warte to cos....?? zna ktos, jezdził...?

i to jeszcze http://allegro.pl/syron-street-race-semi-s...3400364047.html ????
piwo
jak ogladam testy opon drogowych z udzialem firmy syron to te okupuja ostatnie miejsca, czyli mieszanki totalnie nieprzyczepne, mysle ze nawet gladki slik z taka mieszanka nie moze trzymac. ale mowie tylko na bazie:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-...s-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-...-205-55-R16.htm
nakang to ta sama niska liga.
didos239
Witam, chce kupic sliki wyscigowe, i nie wiem jakie kupic bo jeszcze na taich nie jezdzilem.

Smigalem tylko na R888 ale slyszalem ze do wyscigowych im daleko. opony maja byc na 3-5km jazdy doradzi mi ktos jaka mieszanke kupic bo nie wiem.

Znalazlem sliki dunlop w miekkiej mieszance i avon w sredniej do sprzedania i nie wiem co kupic. Miekkiego silka tez trzeba dogrzewac ?
MiC_street
gdzie opony będą jeździć i na czym?
GREGOR10
nankang to szkoda kupowac gumy beda grac jak szalone i nic wiecej jesli chodzi o trakcje
didos239
CYTAT(MiC_street @ Mon, 12 Aug 2013 - 17:07) *
gdzie opony będą jeździć i na czym?


Opony na tor- suchy asfalt, na roagrzewanie opon tam nie ma czasu.
woojashek
Witam Panów !
Przeczytałem niemalże cały wątek i teraz już mam totalny miszmasz w głowie bo chciałem kupic federale 595 rsr ale już wiem że to byłby mój największy błąd.
Auto Civic 1.6 sohc vtec turbo 220km. Stroiłem na federalach ss i byłem bardzo zadowolony ale!
Potrzebuje opon na street/zawody 1/4 , autem wyjezdzam tylko jak jest ładna pogoda , sucho.
Co polecicie z przedziału 195/15 / 205/15 w budżecie 1600 zł ?
scoobany111
Yoko AD08
Kenet
Upalałem ostatnio na Torze Kielce na Hankookach Ventus RS-2 w 205/50/15 - mistrz opona, mimo śliskiej nawierzchni bardzo dobrze kleiła, nie przegrzewała się na tylnej osi w rwd, mimo że trochę szedłem bokiem. Klei znacznie lepiej niż federal 595 rs-r , polecam.
skarthur
A jak te opony sprawdzaja sie w nizszych temperaturach?? Bo zastanawiam sie nad oponami, ktore chce uzywac tylko na SuperOesach w Poznaniu (okres od pazdiernika do marca) a czytalem ze opony sa malo uniwersalne jesli chodzi o temperature. A zastanawialem sie jeszcze nad Profilami XR-01 albo wlasnie 595 rs-r, bo sa w moim przedziale finansowym i nie wiem, ktora wybrac.

W dodatku dolacze jeszcze jedno pytanie do forumowiczow, czy do 150 konnego E36 320i w sedanie lepiej wybrac opony 205/50/15 czy starcza 195/15/15?? Czy jest duza roznica w przyczepnosci?
kordos555
Jak ma być chłodno to na pewno nie Federal RsR...

On jest słaby nawet jak się rozgrzeje, więc na zimno każda lepsza drogowa opona będzie lepsza
MRenault
CYTAT(kordos555 @ Wed, 21 Aug 2013 - 10:48) *
Jak ma być chłodno to na pewno nie Federal RsR...

On jest słaby nawet jak się rozgrzeje, więc na zimno każda lepsza drogowa opona będzie lepsza

Bzdury, RSR wcale nie jest słabą oponą, a wogóle co to za pojęcie "lepsza drogowa"? Fakt dobrze trzyma powyżej 25st ale na kręte próby nawet poniżej tej temperatury,napewno lepiej się zachowa niż jakaś "lepsza drogowa" z milionowymi nacięciami bieżnika które się podwiną na pierwszym "lepszym" zakręcie biggrin.gif w niskim budżecie Federal rsr dobry na lato ,a na reszte miesięcy PROFIL SPORT w odpowiednich mieszankach
Lennypl
Federal jest mega uniwersalny. Kupujesz na na lato i w sam raz na jesień pojawiają się na nim dodatkowe pęknięcia odprowadzające wodę, co sprawia że pojawiające się opady deszczu są nam niegroźne smile.gif.
skarthur
A ktoś może się dokładniej wypowiedzieć co do Hankooków Ventus RS-2?? Jak one się sprawują w niższych temperaturach? No i jaki rozmiar lepszy do mojego samochodu?

CYTAT(Lennypl @ Wed, 21 Aug 2013 - 17:52) *
Kupujesz na na lato i w sam raz na jesień pojawiają się na nim dodatkowe pęknięcia odprowadzające wodę


A jak kupię w dopiero w jesień to też się zrobią pęknięcia?
kordos555
CYTAT(MRenault @ Wed, 21 Aug 2013 - 16:39) *
Bzdury, RSR wcale nie jest słabą oponą, a wogóle co to za pojęcie "lepsza drogowa"? Fakt dobrze trzyma powyżej 25st ale na kręte próby nawet poniżej tej temperatury,napewno lepiej się zachowa niż jakaś "lepsza drogowa" z milionowymi nacięciami bieżnika które się podwiną na pierwszym "lepszym" zakręcie biggrin.gif w niskim budżecie Federal rsr dobry na lato ,a na reszte miesięcy PROFIL SPORT w odpowiednich mieszankach


Jeśli serio nie wiesz co oznacza lepsza drogowa to już spieszę z tłumaczeniem.
Lepsza drogowa opona to wyższa półka opon stosowanych w seryjnych autach, produkowana przez uznanych producentów, np. Continentala ze swoim ContiSport i Michelina ze swoim Pilotem (od Exalto po Sport Cup'a)

Na wiosnę założyłem rsr na tylnej osi, a na przodzie r1r - ok.20st C - myślałem, że nie nadąże z kontrami.
Potem przejechałem cały rajd Nadwiślański z nowym Federalem na przodzie i używanymi pięcioletnimi Michelin Pilot Exalto 2 na tyle - temperatury ponad 30st i długie odcinki więc miały gdzie się dogrzać. Założyłem taki zestaw w nadzieji, że auto będzie mocno nadsterowne, dla uciechy publiczności. Niestety efekt nie był taki na jaki liczyłem i parę razy na dohamowaniach się przejechałem, a tył wcale nie trzymał gorzej.

Jest tani i to jest jego zaleta, jednak nie uznawajmy rsr'a za oponę 'dobrą' na zakręty - do driftu pewnie jest zajebista, może na cały dzień na gorącym Ułężu też jest spoko, ale do dobrej opony ubiegającej o miano sportowej jest jej daleko.

Takie pytanie mi się nasuwa na koniec, jeździłeś na tym Federalu w ogóle? A na jakiejś innej nowej sportowej oponie?
Styku
Exalto to normalna opona drogowa. Tylko marka jest lepsza. I ma prawo zachowywać się lepiej niż nie jedna groźniej wyglądająca opona tańszej marki. Może się szybciej nagrzewać bo jest dużo bardziej ponacinana niż Federal. Ale to na suchym mimo wszystko nie powinno być lepsze. Sport Cup nie można wrzucać do jednego worka z Exalto.
O ile Exalto idzie może napierwszy montaż, to Sport Cup w czym niby? W Lamborgini?
A jeśli rozpatrywać sprawę w ten sposób, to na pewno znajdzie się producent, który oferuje i Federala i Yokohamę A048 i pewnie też R888 na pierwszy montaż. Trzeba poszukać między takimi producentami jak Ariel, Radical czy Ultima.
Ponieważ to są normalne, ulicznie legalne samochody to też te opony można zaliczyć do normalnych ulicznych jeśli tą filozofią będziemy dzielili opony na uliczne i nie.
Prawidłowy podział opon jest taki, że wyczynowe mają inną konstrukcję niż drogowe. Są projektowane tak, aby wytrzymały tylko tyle ile wymaga się od nich na odcinku, a nie dajmy na to 50000 km po pięknych równych drogach jak u nas w kraju.
Więc w zasadzie wszystko co jest na ulicy legalne to opony z jednej kategorii pomijając rodzaj mieszanki i kształt bieżnika.
kordos555
Pisząc 'Exalto po Sport Cup'a' bardziej chodziło mi o początek przedziału czyli Pilot Exalto i zwykłe Pilot Sport co zresztą kilka linijek niżej rozwinąłem. Opony wrzucane na pierwszy montaż w normalnych seryjnie produkowanych samochodach, takie opony które muszą być uniwersalne (na sucho i mokro) i wytrzymać taki dystans o jakim piszesz. Sport Cup idzie na pierwszy montaż w szybszych 911 i M trójkach, więc do Lambo jeszcze kawałek - jednak fakt faktem to już opona skierowana bardziej na sport.

Pisząc o nagrzewaniu miałem na myśli Federala, który miał się gdzie dogrzać bo był na przodzie w Celice FWD, która ma bardzo ciężki przód i leciutki tył.

Faktycznie trochę się zapędziłem próbując postrzegać Federala jako coś więcej niż zwykła opona drogowa, ale tworzy się wokół nich taką otoczkę. Tworzy się wokół nich otoczkę wybitnych osiągów, których nie ma. Sam się dałem na to złapać, kupiłem, sprawdziłem i teraz staram się pomóc innym w wyborze. Jak jest chłodno to są po prostu śliskie, może -tak jak pisałem wcześniej- na gorącym Ułężu zaczną działać, ale ja już tego nie sprawdzę. Styku sam chyba przyznasz, że na suchym pięcioletni zużyty Pilot Exalto nie powinien mieć podejścia do nowego Federala RSR, co nie? W ogóle brzmi jak porównanie kompletnie od czapy, a jednak jego wynik nie jest tak różowy, co chyba nie świadczy zbyt dobrze o Federalu.

Federal jest tani i trwały, jednak daje za to odpowiednio mniej przyczepności - niestety.
MRenault
Jeżdżę na nowym federalu rsr i mogę go porównać do r888 i GY F1 bo na takich też jeździłem i nie ma co narzekać, federal jest z twardszej mieszanki lepiej pracuje w wyższych temperaturach do tego ma twardą ściankę ,da się kręcić dobre czasy latem na tej oponie. R888 moim zdaniem działa lepiej od federala poniżej 20st widać lepsze zachowanie auta podczas skręcania i hamowania, ale w gorące dni podczas upalania r888 również niegwarantowało lepszej przyczepności i opona już nie trzymała jak powinna bo się przegrzewała do tego znikała w oczach, tu federal nadrabia trochę lepszą trwałością jaki również dobrą przyczepnością.Od np. "byłej"lepszej drogowej opony GY F1 ,federal jest o stokroć lepszy
xtremesystems
kumho ku36 ecsta xs

zna ktos moze te oponki . testowal ktos?

MisiekWAW
CYTAT(xtremesystems @ Sun, 25 Aug 2013 - 18:31) *
kumho ku36 ecsta xs

zna ktos moze te oponki . testowal ktos?



Jeżdżę na nich od początku maja, przejechałem 4000km.

jak sa zimne sa przecietne, pozniej przyzwoite, a im szybciej jedziesz i mocniej dajesz im w dupe tym lepiej kleja

Przeleciałem się nimi raz w trasę 150km w deszczu na przemian z ulewą i stałe 140 w porywach 180 nie powodowało problemów, choć fakt nie było kolein.
Na suchym, zwłaszcza jak jesto ciepło, są lepsze niż moim zdaniem bardzo dobre potenzy S001. Nawet sobie podniosłem ciśnienie doładowania na 2ce wink.gif No i im mocniej je ciśniesz tym lepiej trzymają

Ale fakt, jak było do 15 stopni to trakcja potrafiła zamrugać na suchym na 3ce.
xtremesystems
O kolega z ocp. czyli jezdzisz nimi na codzien i daje rade. a jak ze zurzyciem po tych 4000km?

co do mielenia u mnie jest sporo mniejsza moc bo 135hp przy 1150kg. ale rozmiar bedzie mniejszy bo 205/50 r15
MisiekWAW
Nie mierzyłem prawdę mówiąc, ale przy takich przebiegach wystarczą mi na 2 sezony conajmniej biggrin.gif do 135KM nie pchałbym się w semi slicka rolleyes.gif ale jak uważasz, że potrzebujesz to poprostu staraj się o tym pamiętać na deszczu i będzie dobrze cool.gif
xtremesystems
teraz mam 195/55 i eibach b12 prokit i buja sie na oponach. nie chce mocno z profilu zchodzic bo wiadomo jakie mamy drogi. mysle ze te kumho na pewno boki maja twardsze niz CPC2
Styku
Federal nie powinien być gorszy niż mocno ponacinana opona i to jeszcze stara. Możliwe, że się przegrzewał a stara opona nie. Przyznaję natomiast że te opony są benchmarkiem ale to wynika z tego, że mało kogo stać na prawdziwą oponę sportową. I dlatego panują błędne poglądy wśród nawet całkiem na pierwszy rzut oka rozsądnych ludzi, że opona mieć to czy tamto bo opona X ma to i jest super.
andrzejbadgirl
panowie czy opona 255/35/18 będzie dobrze pracować na przednich felgach 9.5 cala? auto to mocne RWD.

teraz mam 275 ale powoli mam dosc bo jest masakra w koleinach i chciałbym coś węższego...
Kajman
Będzie ok
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.