Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
piwo
rozumiem. to od tego bym zaczal. wlozyl home made tcs i cieszyl sie jazda i wykorzystaniem mocy na drodze. w 800konnym nissanie 350z pomoglo to i Tobie w japonczyku pomoze.
https://www.facebook.com/HomeMadeTCS/
jackkpl
CYTAT(chudini3 @ Mon, 27 Nov 2017 - 09:47) *
To stary japoniec z lat 90', wiec nie ma żadnej kontroli trakcji.

Bylem w Finsterwalde z kolega od zetki 740 konnej. Ma dolozona kontrole trakcji. Na kleju jest ona niepotrzebna (ale na semi slicku do dragu). Na extremie nawet na kleju mieli. Na zwyklym asfalcie mieli do 100-120 i zadna opona na ulice nie da ci trakcji w RWD przy tej mocy. Przepychanie sie na forum do niczego nie prowadzi. Mega dobra opona w osce jest w stanie dac ci 1g przyspieszenia (na kleju), na asfalcie to sa granice 0.7-0.8g i tego nie przeskoczysz. W 4 bucie ugrasz tyle, co ja u siebie przy hamowaniu , czyli 1.2g (extreme i zwykly asfalt).

Szerokoscia opony jestres w stanie cos ugrac, jesli mieszanka fizycznie klei (rozgrzany semi slick). Ale zysk z takiej 305 wzgledem 265 bedzie naprawde niewielki.
Kolega 600 konnym FWD do dragu wyciagal pucharki na 195 z przodu i 60ft jak na polskie warunki mial bardzo dobre.
Tommo
To on ma jeździć w dragu czy na ulicy?
piwo
napisal wyzej
Tommo
CYTAT(piwo @ Mon, 27 Nov 2017 - 10:31) *
napisal wyzej

Wiem, pytanie retoryczne. Po co więc argumentować tezę z przykładów z dragu?
chudini3
Mam 4x4 i mogę to rozpinać na rwd :-)
Napisałem że chce 275 i pewnie z 40 profil
piwo
masz japonskie 4x4 z lat 90tych o mocy 1000KM bez TCS i chcesz opon na ulice ktore skleja. no. to szukamy smile.gif
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Mon, 27 Nov 2017 - 10:35) *
Wiem, pytanie retoryczne. Po co więc argumentować tezę z przykładów z dragu?


Wydawało mi się, że potrafisz wysuwać celne wnioski smile.gif.
Co chciałem tymi przykładami pokazać? Ano to, że nawet na drag stripie z klejem przy pewnych mocach będzie problem z trakcją. Nie będzie takiej opony, która przeniesie na ulicy (często asfalt jest brudny, wyślizgany itp) 1000 koni.
Druga sprawa jest taka, że mając identyczną oponę w rozmiarze 275 i 255 przyspieszenie do 100 będzie bardzo zbliżone i tak naprawdę trzeba wybrać oponę, która ma lepszą mieszankę (większy współczynnik tarcia), niż szerokie gówno, które przyczepności nie da. Wynika to z prostej zależności - siła tarcia (czyli nasza przyczepność) jest opisana tu : https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcie_(fizyka) . Opona ma co prawda zmienny współczynnik tarcia (mniejsze obciążenie = większy współczynnik tarcia) i szersza da minimalnie lepszą przyczepność, ale wg moich obserwacji różnica 10 czy 20 mm na szerokości nie daje nic, co da się zaobserwować. Dlatego walka o to,że ma być 275 bo tak ma być jest moim zdaniem bez sensu. A jak trakcja przy starcie jest priorytetem, to w ogóle semi się nie nadaje, bo mają twardą ściankę, która nie pomaga przy sprincie na wprost.

h8r skwitował to trafnie w poście http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t&p=1281460
Tommo
Pytanie czy od ulicznej opony bezwzględnie wymagamy najlepszej przyczepności? Dodatkowo w jakich warunkach i sytuacjach drogowych ta najlepsza przyczepność ma występować. Chłopak chce szerokich kół i w sumie go rozumiem. Nawet producenci teraz jak sam wiesz chętnie przegabarytowują rozmiar kół w samochodach, żeby lepiej i bardziej rasowo wyglądały. Taki life i trzeba się dopasować. A jak będzie walczył gdzieś o sekundy, to sobie zmieni na inne i tyle.
piwo
Producenci zazwyczaj dobierają szerokość opon do wagi auta czyli 2 tonowe mają 275 w górę, 1.5 tonowe koło 225 a tonowe koło 175. Moim zdaniem pytanie było taka podpucha by nabijać puste posty. Jak autor chce wykorzystywać moc niech założy kontrolę trakcji. A jak zależy na suchym upalanie na ulicy to są sport cup 2, trofeo r czy tanie vr2. Do koloru do wyboru. Znając życie pewnie skończy się na jakimś chinskim gó.nie za 2000 zł za komplet.
BartekSz
CYTAT(Tommo @ Sat, 11 Nov 2017 - 16:28) *
Szukam opon zimowych ale z najlepszą przyczepnością na asfalcie. Nie chcę traperów, kostki, najeżonych lamelów. Ma być miękka, elastyczna ale żeby nie pływała przy większych prędkościach. Jakieś pomysły?


Goodyear UG9 lub Dunlop Winter Sport 5
chudini3
Nie mierz swoja miara piwo
piwo
przepraszam wink.gif
Tommo
CYTAT(BartekSz @ Mon, 27 Nov 2017 - 21:18) *
Goodyear UG9 lub Dunlop Winter Sport 5

Kupiłem Sottozero 2. Na razie na asfalcie bardzo fajnie kleją i są dość ciche.
Bio
CYTAT(piwo @ Mon, 27 Nov 2017 - 19:43) *
Producenci zazwyczaj dobierają szerokość opon do wagi auta czyli 2 tonowe mają 275 w górę, 1.5 tonowe koło 225 a tonowe koło 175.

Wagi i mocy.
tumba
Czy ma ktoś porównanie Race GC WET do Extremów vr1 type-w? RACE GC to faktycznie dobra deszczówka w swojej cenie, czy lepiej szukać czegoś innego?
Berkoss
Witam,

Jestem przed zakupem zimówek Pirelli i teraz pytanie: SottoZerro 2 czy jednak SottoZerro 3? Rozmiar 205 55 r16. Różnica w cenie to jakieś 20-30 zł na sztuce. Pytanie czy warto?
jackkpl
CYTAT(Berkoss @ Tue, 12 Dec 2017 - 11:14) *
Witam,

Jestem przed zakupem zimówek Pirelli i teraz pytanie: SottoZerro 2 czy jednak SottoZerro 3? Rozmiar 205 55 r16. Różnica w cenie to jakieś 20-30 zł na sztuce. Pytanie czy warto?

Przenieś to pytanie do innego tematu.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1279475
yotomeczek
Ktoś mia styczność z oponkami Maxxis Premitra HP5??
Jak z trakcją na mokrym? Testy tych opon dają wyniki w cały świat - jedni piszą że na mokrym świetne, inni że tak sobie...
Potrzebuję do dupowozu (ośka) rozmiar 215/55/16 coś co dobrze trzyma na mokrym i na suchym, najlepiej z dobrym tłumieniem nierówności (ma być komforcik - na winklach mi nie zależy).
Chyba Continental PremiumContact 5 mi się wpisują ale może jakies alternatywy?
voytekk1
Uniroyal rainsport 3
[Yossarian]
Ktokolwiek wie co to za cudo? Zestino jakieś: https://www.facebook.com/pg/Zestino-Polska-...f=page_internal

Warte to cokolwiek?
dany_47
CYTAT([Yossarian] @ Fri, 15 Dec 2017 - 13:00) *

Ktokolwiek wie co to za cudo? Zestino jakieś: https://www.facebook.com/pg/Zestino-Polska-...f=page_internal

Warte to cokolwiek?



Pewnie tyle samo co NANKANG smile.gif
piwo
obwtawiam bardziej takie same jak syrony. nankang ar-1 nie jest zly.
Rage Fury
Kupiłem ze sklepu deamon tweaks opony Yokohama advan ad08r 235/45 r17 w. We wszystkich dostępnych źródłach opony te są klasyfikowane jako opony o głośności 75db(a). Opony jakie dostałem według tej naklejki mają rating głośności 70db(a). Zastanawiam się czy ich nie odesłać bo wszystkie testy i opinie dotyczą wersji z ratingiem 75db(a). Czy te opony są równie dobre jak normalne ad08r czy to jakaś pudła ekologiczna mieszanka? Ktoś w ogóle spotkał się z takimi gumami i wie czym się różnią?
Mati1989
Jezdził ktoś na Nankang Ar-1?? Myśle nad zmianą z Avon ZZR na coś innego. Rozmiar 215/40r17 lub 235/40r17 więc za dużego wyboru nie ma :/
piwo
Rage Fury
producent podaje od 70 do 75db na 9 stronie

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&am...OYAmgfClFatf0ln
Rage Fury
Dzięki, w takim razie wygląda na to, że wszystko jest ok. W dzisiejszych czasach niestety przy każdym zakupie trzeba się upewniać czy produkt nie jest ekologiczny. To tylko kwestia czasu aż Bruksela zabroni sprzedaży opon, które przyczyniają się do wzrostu emisji dwutlenku węgla lub czegoś tam innego. Kupiłem do dupowozu niedawno klocki hamulcowe i spłonęły, bo zostały wyprodukowane z nowych materiałów z poszanowaniem środowiska naturalnego. Właśnie wróciłem z warsztatu gdzie założyłem te opony i nie widzę nic niepokojącego, co prawda nie było możliwości ich dobrze wypróbować ale są głośne i kleją stosunkowo dobrze na zimno co zadziwiające. W nocy pojadę za miasto na dłuższą pętle pojeździć bo zakrętach, bo mam niedaleko całkiem fajne górskie drogi to będę mógł coś więcej napisać. Wcześniej miałem conti sport contact 5 i skończyły się w ciągu niecałych 5 miesięcy eksploatacji przy eksploatacji wyłącznie na normalnych drogach przy czym już ostatni miesiąc przednie były łyse, z tyłu jeszcze zostało około 2 mm. Każde inne opony używam co najmniej rok, csc5 powinienem zmieniać co 3-4 miesiące, absurd. Dla mnie conti sport contact 5 to totalna porażka, przegrzewały się nawet w zimie przy 3-5C na przyczepnym betono asfalcie, praktycznie zawsze kiedy nie padało ale co gorsze nigdy nie umiałem wyczuć kiedy kończy się przyczepność przez ich dziwną charakterystykę, pierwszy chyba raz w życiu zdarzyło mi się zapodać kontrę mimo, że opony jeszcze trzymały choć w ich przypadku granica pomiędzy przyczepnością a uślizgiem jest umowna. Po zjechaniu do około 2.5 - 3 mm totalnie przestały kleić nawet na suchym z czym jeszcze nigdy się nie spotkałem w żadnych oponach. Nie wiem jakim cudem te opony wygrywają testy ale do szybkiej jazdy w ogóle się nie nadają.

Warto sprawdzać jak sprawuje się ad08r na torze czy są za delikatne i skończą się po dwóch wypadach? Mam jeszcze do dojechania na jeden wypad federale 595 rs-r, czy ad08r będzie ewentualnie lepsza od nich? Na czasach mi nie zależy, ważne żeby opony były łatwe do wyczucia i przede wszystkim trwałe, bo wolę jeździć gorzej a częściej niż raz na pół roku.
piwo
ad08r maja 8mm bieznika. maja twarde boki i latwo jechac na nich w lekkim poslizgu. czy sie szybko skoncza zalezy jaka waga na jaka szerokosc opony i czy jezdzisz w poslizgach czy raczej na granicy przyczepnosci. w tym drugim przypadku nie martwilbym sie o zuzycie. mi opony starczyly na dwa lata jazdy z okazjonalnymi trackdayami.
co do conti miekkie opony sa na wage zlota. skoro szybko sie skonczyly zanczy masz za ciezkie auto do szerokosci opon jakie zakladasz, albo je dobiles przegrzewajac i jezdzac w poslizgach . duzo wtedy nie trzeba. przegrzana opona zuzywa sie bardzo szybko. a to ze ciezko wyczuc jazde na granicy to juz taka cecha opon uhp z miekkimi sciankami bocznymi. tez tak samo sie czulem na goodyearach assymetric 2. nie wiedzialem czy delikatny uslizg przy przejsciu lewo prawo to juz trzeba zakladac kontre czy nie bo najpierw uginal sie bok opony co dawalo na plecach uczucie jazdy w poslizgu potem opona mimo ze polozyla sie na boku trzymala a czlowiek myslal ze musi kontre zakladac a potem jak sie przekroczylo limit gwaltowny obrot wokol osi. no coz. przy uhp trzeba jezdzic bardzo spokojnie, zadnych gwaltownych ruchow kierownica i pedalami.
Rage Fury
Auto ma na pusto 1600 kg. Żeby dać szersze kapcie musiałbym zmienić felgi, bo mam tylko 7.5 cala. To i tak chyba opona 235/45 jest za szeroka jak na taką felgę ale mam nadzieję, że to nie wpływa negatywnie na charakterystykę prowadzenia. Pewnie prędzej czy później trzeba będzie zmienić felgi, bo coraz trudniej kupić małe a dobre opony 17 cali. Raczej nie ślizgam się a staram się jeździć blisko granicy przyczepności ale to zależy od opon, przy csc5 gdyby nie lekkie szarpanie to w ogóle nie widziałbym, że to już a też czasem zdarzy się zawinąć tyłem bez ostrzeżenia przy lekko dociążonym przodzie. Nieraz też na betonoasfalcie się zdarzyło, tak że mimo spadającej prędkości to opony przednie puściły pod koniec łuku o stałym promieniu. Zadowolony w miarę byłem z zachowania tych opon na śniegu ale u nas na wyspach śnieg pada dwa razy w roku a leży dłużej niż 24 godziny raz na dwa lata co powoduje paraliż komunikacyjny praktycznie uniemożliwiający jazdę samochodem więc trakcja na śniegu to trochę naciągany argument. Na większości dróg mamy jednak bardzo przyczepny mimo, że często dziurawy asfalt. W górach kręte odcinki na głównych drogach bardzo często są betonowe co ma wpływ na zużycie opon tym bardziej że samochód 90% przebiegu robi na trasach.
piwo
Jak na pusto masz 1600kg ładuj opony 255 i felgi 9 cała. Felgi z olx pewnie całe 800zl zapłacisz więc chyba nie problem. Szkoda zajeżdżać 235 taka waga.
Rage Fury
Dawno bym zmienił ale ciągle są jeszcze jakieś opony do dobicia. Jechałem na ad08r ostatniej nocy w ulewie w bardzo nieodpowiedzialny sposób było około 10-11C (w górach spadki do 8-9C) i muszę powiedzieć, że trzymają doskonale. Co ciekawe w miejscu gdzie opona dotyka felgi miały wg. mojej ręki około 40-50C po zatrzymaniu się. Odporność na aquaplaning jest słaba jednak póki opona nie popłynie na stojącej wodzie to trzyma fenomenalnie i jest łatwa w wyczuciu. Co ciekawe na uhp niedoskonałości asfaltu są w stanie bardzo łatwo wywołać trudny do opanowania uślizg, a na ad08r opona natychmiast zaczyna kleić. Te wszystkie bajki o tym, że auto czyta w myślach kierowcy a kierowca ze swoim autem są jednością to wszystko teraz nabiera sensu. Jechałem po betonowym odcinku i zgodnie z przewidywaniami nie było ich szans przegrzać w zimowej ulewie, zobaczymy co będzie latem. Ogólnie polecam jako letnią oponę uniwersalną, w cieplejszym klimacie nawet sprawdzi się jako całoroczna.

Auto to fwd VW CC, pompuje 2.4 przód i 2.3 tył. Nie za dużo? W miejscu łączenia z felgą mocno się grzeją mimo chłodnej pogody i deszczu, ściana boczna mocno ciepła. Na sucho jeszcze nie jeździłem bo drugi dzień pada ale boje się żeby ich nie przegrzać dlatego nie schodzę z ciśnieniem.
piwo
Ciśnienia na tą wagę ok. Jak lapia Tobie temperaturę to dobrze. Zazwyczaj trochę trzeba czasu by je nagrzać. Będzie Pan zadowolony. Widać waga auta robi swoje i będzie to dużo lepszy wybór w tym rozmiarze do tego auta niż csc5.
Tommo
Uwaga na Nankangi!




Andrzejsr
CYTAT(Tommo @ Thu, 04 Jan 2018 - 18:25) *
Uwaga na Nankangi...
.


Cos wiadomo w jakiej to się sytuacji stało?
Ja podobnie michelina slick rozerwałem, na czystym gładkim torze, no ale byl niemal pełnoletni i przechowywany na słońcu,mrozie latami.
piwo
O żesz. No nankangi ar1 są produkowane od wiosny 2017 roku. Masakra.ale że na całym obwodzie jednocześnie? To raczej niemożliwe. Czy przypadkiem opona nie spadła z felgi i felga nie przecięła opony?
Jaki rozmiar opony był i jaka szerokość felgi?
Andrzejsr
Albo ciśnienie spadło z jakiegoś innego powodu i jechał chwilę na znikomym a rant felgi rozciął i poszło dalej. Swoją droga widać sporą różnicę zużycia między krawędziami opony - ta uszkodzona zjechana mocno, przeciwna prawie nie ruszona. Przy niskim ciśnieniu chyba by obie krawędzie były zjechane raczej.
Tommo
Opony padły na Nurbie. Zawodnik raczej doświadczony. 18 cali 265 rozmiar.

https://www.youtube.com/channel/UCrx6cZBGtC_1IHXMJNTevHw
piwo
chodzilo mi o szerokosc felgi nie wysokosc. 265 to na 9 calach powinna jezdzic. no ciekawe. z drugiej strony nurb to dlugi tor a ar-1 ma bardzo miekka mieszanke 80. to jest mniej wiecej tyle co miekki profil. nie sadze by ktos na miekkim profilu probowal przejechac nurb. nie bronie tych opon bo to nie powinno sie wydarzyc. ale przyczyn moze byc wiele (szybki najazd na wysoka tarke przy za niskim cisnieniu itd.
ale uwaga sluszna.
Bio
CYTAT(Tommo @ Thu, 04 Jan 2018 - 21:33) *
Opony padły na Nurbie. Zawodnik raczej doświadczony. 18 cali 265 rozmiar.

https://www.youtube.com/channel/UCrx6cZBGtC_1IHXMJNTevHw

A nie opona (liczba pojedyńcza)? Bo obydwie fotki dotyczą jednej. Do takiego rozwalenia wystarczy czaami niefortunny wylot, ślizg po tarce (tym bardziej na takiej Nurbowej).

Jest jakieś info od właściciela? Bo tównie dobrze, mogę dać fotkę pękniętej jednej felgi Rays/Compomotive/cokolwiek-kuteg i napisać "uważajcie na te felgi!"
Tommo
To jest przednia prawa opona ale strona wewnętrzna! Gość nic nie pisał, że w coś przyładował.

jackkpl
CYTAT(Tommo @ Fri, 05 Jan 2018 - 09:46) *
To jest przednia prawa opona ale strona wewnętrzna! Gość nic nie pisał, że w coś przyładował.


Strona wewnętrzna i tak rozerwało? Jeśli to na 100% wewnętrzna, to ma dobre kąty - wnętrze opony zużywa się szybciej smile.gif.
Bio
CYTAT(Tommo @ Fri, 05 Jan 2018 - 09:46) *
To jest przednia prawa opona ale strona wewnętrzna! Gość nic nie pisał, że w coś przyładował.


Wewnątrzną stroną koła nie da się o nic zahaczyć? Da się. Możliwe, że szybki powrót z trawy > tarka > bubu
kuba9449
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj.
Jaką bezkompromisową oponę typowo na tor polecacie na obecne warunki czyli 0-5st i mokro? Auto rwd 320KM. Do tej pory śmigałem na profil xr01 225/40r18 w średniej mieszance i przyczepności nie było w ogóle. zmieniłem na DUNLOP Winter Sport 225/45r18 i jest dużo lepiej, ale może może być jeszcze lepiej? Nie interesuje mnie jazda na co dzień.

Przy okazji, co w takim samochodzie sprawdziło by się w kjs gdzie nawierzchnie są różne, typu beton, brudny asfalt, szuter itp?
jackkpl
CYTAT(kuba9449 @ Sun, 07 Jan 2018 - 19:01) *
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj.
Jaką bezkompromisową oponę typowo na tor polecacie na obecne warunki czyli 0-5st i mokro? Auto rwd 320KM. Do tej pory śmigałem na profil xr01 225/40r18 w średniej mieszance i przyczepności nie było w ogóle. zmieniłem na DUNLOP Winter Sport 225/45r18 i jest dużo lepiej, ale może może być jeszcze lepiej? Nie interesuje mnie jazda na co dzień.

Przy okazji, co w takim samochodzie sprawdziło by się w kjs gdzie nawierzchnie są różne, typu beton, brudny asfalt, szuter itp?


Ja bym Ci polecił Extreme VR1 W5. Jest rozmiar 245/40/18 niestety, ale wchodzi na felge 18x8 i jest w miare ok.
piwo
a ja michelin p2g
https://www.olx.pl/oferta/opony-deszczowe-w...D5-IDnBetg.html
jackkpl
CYTAT(piwo @ Sun, 07 Jan 2018 - 19:19) *

p2g uzywane to 2-3x cena nowego extrema. Do tego na extremie mozna na suchym chwile pojechac, p2g schodzi baaardzo szybko.
[Yossarian]
W zabytkowe slicki bym nie wierzył za mocno - nie wiadomo ile to ma lat i jak przetrzymywane

Race GC WET też są spoko na mokro i zimno. Tylko nie wiem, czy są w tym rozmiarze
Type-R
Jaką mieszankę polecacie w nalewkach do jazdy torowej (Słomczyn, Jastrzącool.gif w obecnych warunkach (mocno odelżone E36)? W tej chwili mam tylko 2 kpl. Medium Race GC, i zastanawiam się czy koniecznie kupować miękką mieszankę. Jeździłem na tej średniej w temp zewn. ca. 4-5 st.C, i było dobrze, ale teraz jest wyraźnie chłodniej. W sobotę podczas imprezy w Słomczynie przewidywana temp. to 0 st. i słońce.
Human
ja bym został przy średniej, przecież jesli jeziesz time attack w niedziele to mozna zawsze przed startem wyskoczyć na dojazdówkę i dogrzać opony. koledzy jeżdzili na miekkiej w lutym (słoneczny suchy dzień, ale temperature stricte zimowa) w lekkim fwd i na końcu próby opony płynęły
Type-R
Z tym rozgrzewaniem na dojazdówce to chyba średnio, raczej wszyscy będą stać grzecznie w ogonku czekając na swoją kolei. Do normalnej jazdy torowej nawet bym się nie zastanawiał nad miękką, ale tu zdaje się jazda bedzie wyglądać tak: 6 prób, na każdej startujesz i przejeżdżasz jednorazowo tylko jedno okrążenie (1.2 km), a pomiedzy czekasz.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.