Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
piwo
https://grassrootsmotorsports.com/articles/top-tires/
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/
oczywiscie na mokre dni paskudna opona.
w zaleznosci co kto ma za prioryter. nie ma idealnych opon. sa tylko albo dobre w danej dziedzinie albo wyposrodkowane we wszystkim ktrore nie sa dobre nigdzie.
voytekk1
ta Kumho mnie bardzo zaciekawiła, rozmiar mi pasuje, trzymanie na suchym jest bdb, na mokrym do przeżycia. Z wad to z tego co znalazłem to ludzie skarżyli się na dużą głośność i małą precyzję w środkowym położeniu kierownicy.
Teraz muszę tylko zobaczyć czy rzeczywiście chcę semi-slick czy coś bardziej cywilnego.
Jeździ ktoś może na tych ku36 i mógły się wypowiedzieć czy nadają się na codzień?

Z tego co piszecie to z bardziej cywilnych opon zostają:
- bridgestone re002
- dunlop sport maxx rt
- firestone FHSZ90 - ciężko już kupić nową
- toyo T1-R - niepolecana
- bridgestone RE050A - ciężko dostać nową
- PIRELLI P ZERO NERO GT
- HANKOOK VENTUS V12 EVO2
lwampir
a jak się ma do tej stawki Conti sport 5?
piwo
wlasnie wyszedl sport contact 6 ktory niweluje wady 5tki czyli kiepskie prowadzenie nba suchym.
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Conti...First-Drive.htm
wiec rozwazanie zakupu 5tki jest na dzien dzisiejszy niemadre.
lwampir
a jak obecnie wypadają Conti sport3? Opona ma 6 lat smile.gif
grzesiek309
Panowie, mam dylemat z wyborem opon. Auto FWD około 900kg i 170KM. Ma tendencję do zarzucania tyłem w niekontrlowany sposób mellow.gif
Budrzet na opony to max 1000zł. Rozmiar 195/50R15
Pomyślałem nad zakupem RE002. To będzie najlepszy wybór w tym budżecie?
Po głowie chodzą cały czas R1-R, ale kasy nie starczy na komplet. Wpadł mi do głowy pomysł wrzucenia XR01 na tył do pary dla R1-R. Ma to w ogóle jaki kolwiek sens w aucie na codzień, czy lepiej nie kombinować i kupić komplet RE002?
Porszak
wejda 205/50/15?
grzesiek309
Wejdą, choć już obecne 195 obcierają gdzieniegdzie angry.gif
Co ciekawego masz do zaproponowania?
Porszak
michelin pilot sport cup od jednego z uzytkownikow forum, mniejsza nadsterownosc da Ci szerokosc opony, poza tym jej przyczepnosc-choc ja je mam z przodu. cisnienie, stabilizator-to juz masz "przerobione"?
piwo
r1r daj na tyl a na przod moga byc profile albo jakies bardziej lubiace temp opony np kumho exsta xs (450zl)lub ad08r (400zl)
http://allegro.pl/opony-toyo-r1r-195-50-r1...5635848663.html
http://allegro.pl/yokohama-advan-neova-ad0...5359687326.html
grzesiek309
Porszak, co się dało zrobić, jest w zasadzie ogarnięte. Problemem jest nadal rozkład mas, około 60/40, a może i więcej na przodzie.
Ogólnie na suchym źle nie jest i da się z tym szybko jeździć, choć na torze tego nie testowałem. Niestety na mokrym na obecnych RainSportach 2 jest tragedia. Strach szybciej wchodzić w zakety, bo przód jakoś jeszcze sklei, ale tył leci jak szalony. Dlatego przy okazji chcę od razu najlepsze możliwe opony wrzucić (oczywiście najlepsze w ramach budżetu wink.gif )

Piwo, myślisz, że R1R czy RE002 mogą płynąć na przodzie?


Kras
Praktycznie kazde FWD ma 60:40 lub nawet gorzej wiec to nie tu lezy problem niekontrolowanej nadsterownosci. Ustawienia amorow, twardosc sprezyn, stabilizatory, geometria - w kazdym z tych moze lezec przyczyna. Albo w ich kombinacji.
[Yossarian]
Rainsport 2 ma potwornie miękką ściankę boczną, to też Ci nie pomaga przy utrzymaniu tyłu pod kontrolą smile.gif. R1R jest świetne na deszczu (na suchym z resztą też bardzo fajne smile.gif ) i ma bardzo twardą ściankę, ale właśnie jest raczej pod niskie temperatury. O ile pamiętam to Toyo podaje dla nich, że najlepiej spisują się przy około 10 -15 stopni. Na krótkie próby KJS jest to ok, ale jak śmigasz dłużej ostro to już może być różnie. Ale z tyłu w FWD powinny sobie poradzić nawet jak będzie cieplej.
piwo
na przod r1r nie dawaj. za dobra beda mialy przyczepnosc na mokrym (bedzie ci dupa uciekac) a na suchym szybko sie przegrzeja. r1r jest fajna opona na tyl do lekkiego fwd. na przod kup cos bardziej sliskiego na mokrym i wymagajacego dogrzania. np ad08r, r888(sa miekkie ale nie az tak jak r1r), ku36,sport cup.
re002 odpusc. kolega testowal ostatnio to trzymaja gorzej od cywilnych ps3. sa lepsze opony chodz pewnie i drozsze. ale opcji jest sporo na allegro wiec nie ma co pochopnie podejmowac decyzji.
dmoch
Juz raz pytałem, nie otrzymałem podpowiedzi i do MR2 250km/260Nm kupiłem na tył RE002 225/45r17. Opona nie ogarnia nawet po przejechaniu 10km w słoneczny dzień 30C+.
Wiec proszę o pomoc ponownie bo chce zmienić opony na 235/45r17. Moje wymagania to klejenie od razu. Deszcz rzadko, raczej w ciepłe słoneczne dni jezdze
Myśle nad:
R888
R1R
AD08r
KU36
Yoko V105
Moze jakiś Michelin ale myła mi sie te wszystkie piloty
piwo
w 17calach ciezko kupic nowa opone na prawde sportowa uhp (czytaj dobra na suchym a nie na mokrym). michelin sport cup 2 dostepne od 18 cali. tak samo jak pirreli pzero trofeo r. zostaje r888r. pojawiaja sie na allegro. kup jakies szersze a jest szansa ze beda kleic od razu i nie skoncza sie za szybko.
https://www.google.pl/search?q=r888r&bi...poRLfXk4Zc5w%3D
http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-uni-1-3-0907
co do pilotow to sa:
1) ps3 czyli pilot sport 3
2) pss czyli pilot super sport
3) psc2 czyli pilot sport cup2


ku36 na zimno kleja kiepsko. tak samo ad08r. v105 to dobra opona na mokro sucho ale na sucho bez jakichs rewelacji.ad08r to ta sama mieszanka praktycznie co v105 ale grubsze barki i mniej naciec niz v105. ogolnie na tor duzo lepsza od v105 ale jeszcze daleko im do dobrego klejenia od zaraz. tez potrzebuja ciepla. najlepsze pod tym wzgledem bylo zawsze r888 i r1r. ale schodza w oczach. dlatego dobrze miec duzy rozmiar gumy, w miare spokojna geometrie (zbeiznosc tylu do +30 minut, katy do -2 stopni) i miekka mieszanke. wtedy starcza na ten sezon dwa.
dmoch
Dzieki za konkrety, wlasnie celowałem w R1R chyba ze trafie na R888R. Niby jakieś Michały 225 da sie znaleźć pilot super sport czy sport cup2. Ale chce wsadzić 235 na felgę 7,5 cała.
piwo
r888r jeszcze nie maja opini ale nie mogli zrobic gorszej opony wiec powinien byc to dobry wybor. 235 powinno na styk wejsc na 7,5.
https://www.youtube.com/watch?v=ypWDwvahE4Y
wybierz sizes:
http://www.michelin.co.uk/tyres/michelin-pilot-super-sport
i tu tez:
http://www.michelin.co.uk/tyres/michelin-pilot-sport-cup-2
dmoch
To jak sie ma sport cup 2 do R1R i AD08r ?
Marcin_Celica
Panowie, prośba o poradę:
- FWD z ciężkim przodem (65/35), 250 KM
- opona ma trzymać na mokrym, zastosowanie cywilne
- rozm. 215/45/r17
Najlepsze co znalazłem to Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2.
Uniroyal Rainsport 3 odpada, bo za szybko schodzi.
Jakieś sugestie?
piwo
sport cup 2 jest na pewno duzo lzejsze. jest na bazie wlokien kewlarowych a nie stalowych.ma dwa rodzaje mieszanek, na zawnetrznej stronie miekka na wewnetrznej trwalsza i twardsza. jest tez szybsza na suchym od ad08r i r1r. ad08r mysle ze jest ciut szybsza od super sportow na suchym, ale sporo wolniejsza od sport cupow 2.
ogolnei obie potrzebuja nagrzania i na zimno nie dzialaja najlepiej. oczywiscie nie ma tragedi ale do pelni mozliwosci daleko. r1r wstaje praktycznie od zaraz i od zaraz ma pelna przyczepnsoc i dosc szybko sie przegrzewa. na tyl do rwd mysle ze zla opona, szybko sie skoncza ale beda kleic od zaraz.
ja u siebie mam ad08r tyl i r888 przod w aucie z silnikiem centralnie umieszczonym i troche brakuje tam brakuje do slikow
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...25&t=184897
ale jakiejs wielkiej tragedii nie ma. chodz jestem, pewny ze po zalozeniu cupow 2 bedzie na torze duzo szybciej.
kolega jezdzi na cupach 2 w mazdzie rx-8 (jackkpl) i trakcja mu sie bardzo poprawila po zmianie z super sportow.

grzesiek309
Kras, nad samym zawiasem można jeszcze pracować, ale widzę, że opony są najsłabyszym ogniwem i od tego chcę zacząć.
[Yossarian], piwo, dzięki za podpowiedzi. W takim razie na jesień i wiosnę zainwestuję chyba w komplet R1R, a bliżej lata zakupię coś twardszego na przód.
Może ma ktoś komplecik lekko używanych R1R 195/50R15 w dobrej cenie?
simsonek69
Federal 595rs-r opony naprawde godne uwagi znakomita przyczepnosc na sucho i super prowadzenie na mokrym i w deszczu naprawde bylem baaardzo pozytywnie zaskoczony
goldi860628
CYTAT(dmoch @ Wed, 09 Sep 2015 - 16:46) *
Juz raz pytałem, nie otrzymałem podpowiedzi i do MR2 250km/260Nm kupiłem na tył RE002 225/45r17. Opona nie ogarnia nawet po przejechaniu 10km w słoneczny dzień 30C+.
Wiec proszę o pomoc ponownie bo chce zmienić opony na 235/45r17. Moje wymagania to klejenie od razu. Deszcz rzadko, raczej w ciepłe słoneczne dni jezdze
Myśle nad:
R888
R1R
AD08r
KU36
Yoko V105
Moze jakiś Michelin ale myła mi sie te wszystkie piloty


w mr2 przerobiłem już parę opon...
ad08
r1r
a048
z211

w innych samochodach uzywalem rowniez rozne spectrum opon od xr01 do r888 czy tam rsr...

i żadna nie urzekła mnie tak bardzo jak v70a wink.gif polecam Ci szzegolnie do mr2 wink.gif


ps. r1r najlepsza wg mnie na codzien, za to na Poznaniu płynie w oczach wink.gif najgrosza ad08 (pomijajac rsr czy xr01...)
jackkpl
CYTAT(goldi860628 @ Thu, 10 Sep 2015 - 02:01) *
w mr2 przerobiłem już parę opon...
ad08
r1r
a048
z211

w innych samochodach uzywalem rowniez rozne spectrum opon od xr01 do r888 czy tam rsr...

i żadna nie urzekła mnie tak bardzo jak v70a wink.gif polecam Ci szzegolnie do mr2 wink.gif


ps. r1r najlepsza wg mnie na codzien, za to na Poznaniu płynie w oczach wink.gif najgrosza ad08 (pomijajac rsr czy xr01...)



Ja mialem okazje jezdzic na rakietowej na zestawie przod/tyl michelin PSS/PSC2 ,a pozniej zmienilem to na kumho V700 (twarda)/psc2 . Udalo mi sie urwac raptem 0.4s na probie 1:03s sama zmiana opony z przodu. Dopiero po czasie, jak sie wjezdzilem, to urwalem kolejne 0.8s. Ale ogolnie opona na zimno nie klei w ogole (V700), a ten PSS mozna od startu katowac i bardzo szybko lapie dobra temperature.
mile
To teraz ja mam pytanie a propos Toru Poznań, auto to Clio Sport ph.2. Za mna pierwsza wizyta, czas 2.06 i sporo do poprawy w technice. Opony to Michelin Pilot Sport 3 195/50R15. Ogólnie auto mi dość mocno płużyło w takich 3-kowych zakrętach, ale to pewnie z dużej części wynikało z braków w technice i być może z geometrii. Ciśnienie na ciepło 2,4 z przodu, 2,2 z tyłu.

W przyszłym roku będzie kolejna wizyta i się zastanawiam czy szlifować technike na tym co mam teraz, czy iść w jakiegoś semi-slicka w okolicach 350 PLN. Jeżeli semi slick, to raczej taki na który będe mógł pojeździć cały rok. Przebieg w sezonie wiosenno-jesiennym to jakieś 6kkm, więc trwałość nie jest zbyt istotna.

jackkpl
CYTAT(mile @ Thu, 10 Sep 2015 - 10:38) *
To teraz ja mam pytanie a propos Toru Poznań, auto to Clio Sport ph.2. Za mna pierwsza wizyta, czas 2.06 i sporo do poprawy w technice. Opony to Michelin Pilot Sport 3 195/50R15. Ogólnie auto mi dość mocno płużyło w takich 3-kowych zakrętach, ale to pewnie z dużej części wynikało z braków w technice i być może z geometrii. Ciśnienie na ciepło 2,4 z przodu, 2,2 z tyłu.

W przyszłym roku będzie kolejna wizyta i się zastanawiam czy szlifować technike na tym co mam teraz, czy iść w jakiegoś semi-slicka w okolicach 350 PLN. Jeżeli semi slick, to raczej taki na który będe mógł pojeździć cały rok. Przebieg w sezonie wiosenno-jesiennym to jakieś 6kkm, więc trwałość nie jest zbyt istotna.


Wez sobie skoluj pirometr, sprawdz rozklad temperatury na oponie po takiej probie. W necie znajdziesz, jak to powinno wygladac.
Jezdzilem chwile na PS3 przod PSS tyl i auto troche przodem wyjezdzalo, po zmianie na PSS/PSS bylo juz lepiej, ale PSS nie znajdziesz w rozmiarze 15". Pozostaje Ci jakis popularny semi slick - napewno urwiesz pare sekund po zmianie opon.
Jak wyjezdza przodem, to probuj lekko hamowac w zakrecie (ale delikatnie). Powinno pomoc troche przy skrecaniu,a przy okazji mozesz troche pozniej zaczynac hamowanie i wjezdzac z wieksza predkoscia w zakret.
Geometria napewno potrafi wiele zmienic, ale podstawa to technika smile.gif.
Tommo
Jak jest podsterowny to zwiększając prędkość w zakręcie tylko się pogorszy.
Wjeżdżaj wolniej w zakręty i czasy się poprawią.
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Thu, 10 Sep 2015 - 11:32) *
Jak jest podsterowny to zwiększając prędkość w zakręcie tylko się pogorszy.
Wjeżdżaj wolniej w zakręty i czasy się poprawią.


Jesli bedziesz lekko hamowal w zakrecie, to podsterownosc przejdzie w nadsterownosc. A jak chcesz hamowac w zakrecie, to musisz miec z czego wink.gif
Tommo
CYTAT(jackkpl @ Thu, 10 Sep 2015 - 11:41) *
Jesli bedziesz lekko hamowal w zakrecie, to podsterownosc przejdzie w nadsterownosc.

Zależy w jakim samochodzie. W RWD o stosunkowo lekkim przodzie tak ale w hatchu gdzie przednia oś jest przeciążona (dźwiga większą masę, musi skręcać, hamować i oddawać sporo momentu na asfalt) może jeszcze pogorszyć sprawę.
Łatwiej będzie wejść wolniej w zakręt bez hamulca, trzymać dobrą linię wyścigową i jak najwcześniej rozpocząć przyspieszanie.
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Thu, 10 Sep 2015 - 13:06) *
Zależy w jakim samochodzie. W RWD o stosunkowo lekkim przodzie tak ale w hatchu gdzie przednia oś jest przeciążona (dźwiga większą masę, musi skręcać, hamować i oddawać sporo momentu na asfalt) może jeszcze pogorszyć sprawę.
Łatwiej będzie wejść wolniej w zakręt bez hamulca, trzymać dobrą linię wyścigową i jak najwcześniej rozpocząć przyspieszanie.

Pare dni temu pisales ,ze fwd w deszczu nigdy nie hamujesz w zakrecie, bo robi sie nadsterowne i nie wyprowadzisz tak z poslizgu. Skoro na mokrym to sie dzieje, to tak samo fizyka dziala na suchym - hamowanie to dociazenie przodu i odciazenie tylu, a tym samym auto mocniej obraca w zakrecie.
Tommo
Jeżeli mówisz o tym Focusie co na mokrym złapał poślizg nadsterowny to oczywiście hamowanie tylko pogorszy sytuacje ale przyznasz że to są zupełnie inne sytuacje.
1. Hamowanie w zakręcie, żeby ograniczyć podsterowność, to jest ratowanie sytuacji gdy np. zbyt optymistycznie wszedłeś w zakręt i absolutnie nie jest to prawidłowa technika pokonywania zakrętu.
Gwarantuje ci, że gdybyś wszystkie zakręty na torze jechał z nogą na hamulcu, spalisz i zamęczysz heble po kilku kółkach.
Szybka jazda po torze, to także oszczędzanie sprzętu i dbanie o to, żeby nie zabrakło hamulca kiedy naprawdę będzie potrzebny.
2. Hot-hatche mają przeciążoną przednią oś. Dlatego należy do tego dostosować odpowiednią technikę jazdy. Czyli, kiedy hamujemy, nie skręcamy kołami, przyspieszmy także przy w miarę jak najbardziej wyprostowanym sterze. Trzeba oszczędzać przednie opony i hamulce.
3. Mówimy cały czas o amatorskim ściganiu. Nikt z nas nie urodził się Senną i nim nie zostanie. Dlatego najlepiej stosować proste metody. Dojeżdżamy do zakrętu od zewnętrznej, hamujemy tak żeby zdążyć wytracić prędkość przed wejściem w zakręt, puszczamy hamulec i dochodzimy do szczytu zakrętu. A potem ogień ile fabryka dała. Raz mniej błędów zrobimy, dwa łatwiej się skupić na drodze i odpowiedniej linii wyścigowej. Oczywiście mocno uogólniam żeby przekaz był jasny, bo w przypadku sekwencji zakrętów będzie to nieco inaczej wyglądać.
jackkpl
CYTAT(Tommo @ Thu, 10 Sep 2015 - 20:54) *
Jeżeli mówisz o tym Focusie co na mokrym złapał poślizg nadsterowny to oczywiście hamowanie tylko pogorszy sytuacje ale przyznasz że to są zupełnie inne sytuacje.
1. Hamowanie w zakręcie, żeby ograniczyć podsterowność, to jest ratowanie sytuacji gdy np. zbyt optymistycznie wszedłeś w zakręt i absolutnie nie jest to prawidłowa technika pokonywania zakrętu.
Gwarantuje ci, że gdybyś wszystkie zakręty na torze jechał z nogą na hamulcu, spalisz i zamęczysz heble po kilku kółkach.
Szybka jazda po torze, to także oszczędzanie sprzętu i dbanie o to, żeby nie zabrakło hamulca kiedy naprawdę będzie potrzebny.
2. Hot-hatche mają przeciążoną przednią oś. Dlatego należy do tego dostosować odpowiednią technikę jazdy. Czyli, kiedy hamujemy, nie skręcamy kołami, przyspieszmy także przy w miarę jak najbardziej wyprostowanym sterze. Trzeba oszczędzać przednie opony i hamulce.
3. Mówimy cały czas o amatorskim ściganiu. Nikt z nas nie urodził się Senną i nim nie zostanie. Dlatego najlepiej stosować proste metody. Dojeżdżamy do zakrętu od zewnętrznej, hamujemy tak żeby zdążyć wytracić prędkość przed wejściem w zakręt, puszczamy hamulec i dochodzimy do szczytu zakrętu. A potem ogień ile fabryka dała. Raz mniej błędów zrobimy, dwa łatwiej się skupić na drodze i odpowiedniej linii wyścigowej. Oczywiście mocno uogólniam żeby przekaz był jasny, bo w przypadku sekwencji zakrętów będzie to nieco inaczej wyglądać.


Tak zaczynalem jezdzic , hamowanie na prostej (za slabe), zakret, na koncu zakretu gaz. Po paru imprezach okazalo sie,ze potrafie jechac o 1-2s szybciej na 60s probie, gdy na ciasnych zakretach przy predkosciach <100km/h lekko hamuje na wejsciu w zakret. Lekko, tzn hamuje drugie tyle, co silnik. Auto z tylnym napedem, ale ma na przodzie jakies 52-53% masy i przy jezdzie "bez gazu" w zakrecie tez potrafi wyjechac przodem.

Ja proponuje,zeby po prostu kolega to przetestowal i jak ma jakis sprzet pomiarowy, to zobaczy, jaki to daje efekt. Niektore samochody FWD sa tak ustawione, ze same zawijaja tylem w zakrecie bez zbednych pomocy i dzieki temu sa bardzo szybkie.
robertMK
CYTAT(piwo @ Wed, 09 Sep 2015 - 09:19) *
na przod r1r nie dawaj. za dobra beda mialy przyczepnosc na mokrym (bedzie ci dupa uciekac) a na suchym szybko sie przegrzeja. r1r jest fajna opona na tyl do lekkiego fwd. na przod kup cos bardziej sliskiego na mokrym i wymagajacego dogrzania. np ad08r, r888(sa miekkie ale nie az tak jak r1r), ku36,sport cup.
re002 odpusc. kolega testowal ostatnio to trzymaja gorzej od cywilnych ps3. sa lepsze opony chodz pewnie i drozsze. ale opcji jest sporo na allegro wiec nie ma co pochopnie podejmowac decyzji.


Niektórych tektstów naprawde nie da sie czytac ......

Auto FWD ma naped na przód , skreca przednimi kołami i wszystko w tym aucie zaczyna sie o trakcji przednich koł
wiec im lepsze opony na przedniej osi tym wiecej zyskasz hamujac , skrecajac i przyspieszajac
uciekajacy tył nie jest przeszkoda w FWD , trzeba tylko umiec go oponowac i wykozystac ustawiajac sobie auto
gorsze opony na przedniej osi = gorszy czas


4 x R1R jest idealnym setem na jesien i wiosne , ad08 tak chwalona przez Piwa czy kumho Ku36 to typowe UHPy ktora maja zadanie ładnie wygladac na aucie blink blikn dodatkowo porzejechac duuuzy dystans po normalnych drogach a i jeszcze nie narobic producentowi problemów bo zazwyczaj uzywaja tych opon mniej"ogarnieci" kierowcy ktorzy mysla ze na deszczu moga jechac jak po suchym .... gdzie na R888 czy A048 by to nie przeszło i pierwsza woda stojaca konczy sie aquaplaningiem itp . W krajach EU czy USA mozna producenta zaskarzyc ze sprzedaja opone z E ktora nie działa w deszcz itp




Tommo
CYTAT(jackkpl @ Thu, 10 Sep 2015 - 21:42) *
Tak zaczynalem jezdzic , hamowanie na prostej (za slabe), zakret, na koncu zakretu gaz.

Nie na końcu zakrętu tylko w szczycie albo jeszcze wcześniej jak jest na to miejsce.
Generalnie są dwa istotne manewry w jeździe na czas.
1.Odpowiedni punkt hamowania przed zakrętem.
2. Jak najwcześniej rozpoczynać przyspieszanie w zakręcie.
Jak się to opanuje, można już fajne czasy robić.
piwo
CYTAT
Niektórych tektstów naprawde nie da sie czytac ......

nie wiem Robert czego konkretnie nie da sie czytac.
ad08r sa szybsze od pilot super sportow ktore nie sa takie tragiczne.
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
http://www.caranddriver.com/comparisons/yo...ova-ad08-page-8
dwa. r1r na przodzie w fwd to nie jest dobre rozwiazanie bo przednie opony zejda w oczach.
a jak kolega ma problemy z opanowaniem tylu i mowie ze
CYTAT
Ma tendencję do zarzucania tyłem w niekontrlowany sposób mellow.gif

to oczywiste ze polecam mu bardziej miekka mieszanke na tyl r1r i duzo twardsza na przod (np ecsta xs czyli ku36)

https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/
robertMK
CYTAT(piwo @ Fri, 11 Sep 2015 - 08:17) *
nie wiem Robert czego konkretnie nie da sie czytac.
ad08r sa szybsze od pilot super sportow ktore nie sa takie tragiczne.
http://media.caranddriver.com/files/monste...ires-tested.pdf
http://www.caranddriver.com/comparisons/yo...ova-ad08-page-8
dwa. r1r na przodzie w fwd to nie jest dobre rozwiazanie bo przednie opony zejda w oczach.
a jak kolega ma problemy z opanowaniem tylu i mowie ze

to oczywiste ze polecam mu bardziej miekka mieszanke na tyl r1r i duzo twardsza na przod (np ecsta xs czyli ku36)

https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-2/
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...d-tires-part-1/


Piwo to sa suche dane , i ciagle wklejasz jakies porownania kogos z USA , DE itp Nie czepiam sie Twojej osoby tylko tego co chwila komus doradzasz....

to jest Polska , tu KJSy i Rally sprinty sa krótkie , po syfie , po błocie , przez wieksza czesc roku jest ponizej 20 st celcjusza
R1R w aucie FWD ktore nie ma wiecej niz 200ps da rade

do tego , kupujac 4 takie same gumy bedzie mozliwosc przekładania ich przód tył . lewa prawa itp
same zalety

do setu 4 szt R1R mozna dokupic jakies 2szt R888R czy cos lepszego niz UHP wtedy to ma sens bo jak zrobi sie ciepło czy sucho to bedzie fajny balans


Co do latania tyłem w Clio to 3 sprawy

_ korektor hamowania
_cambery na jakies 2,5 st
_drastycznie zmiejszyc cisnienie


to powinno starczyc lub załagodzic troche jazde,


Koniec OT , tyle chciałem doradzic koledze z CLio II

pozdr PEACE
WojtekMR
a ma ktoś porównanie ad08r do ad08?
jackkpl
Sytuacja z dzis saab 9-3 kombi, suchy asfalt. Wbijam w zakret za szybko, opony piszcza. Lekko dalem hamulec , zaczelo zarxucac tyl i esp przyhamowal mi przodem. Wniosek taki,ze nawet seryjnym fwd mozna zakret pokonywac lekkim bokiem , jak sie dobrze w zakrecie shamuje.
comedyfan
Mam pytanko. Które z UHP (w tych lepszych pieniądzach jak KU36, RE002) będa najlepsze na deszczu?
jackkpl
CYTAT(comedyfan @ Sun, 13 Sep 2015 - 08:47) *
Mam pytanko. Które z UHP (w tych lepszych pieniądzach jak KU36, RE002) będa najlepsze na deszczu?

Ps3 moim zdaniem lepiej trzyma na suchym i na mokrym niz re002. Mam w aucue na kazdej osi inne i mam bezposrednie porownanie.
Bio
CYTAT(jackkpl @ Sun, 13 Sep 2015 - 00:25) *
Sytuacja z dzis saab 9-3 kombi, suchy asfalt. Wbijam w zakret za szybko, opony piszcza. Lekko dalem hamulec , zaczelo zarxucac tyl i esp przyhamowal mi przodem. Wniosek taki,ze nawet seryjnym fwd mozna zakret pokonywac lekkim bokiem , jak sie dobrze w zakrecie shamuje.

a na mokrej nawierzchni wystarczyłby kop w sprzęgło i lekkie nadrzucenie kierownicą. Rzekłbym, żeś ameryki nie odkrył wink.gif
Kras
Kop w sprzeglo w FWD?? Chyba niekoniecznie...
Bio
CYTAT(Kras @ Sun, 13 Sep 2015 - 15:12) *
Kop w sprzeglo w FWD?? Chyba niekoniecznie...

To chyba inna fizyka działała na mój wóz. Najwyraźniej odcięcie gazu, poprzez np.: kopnięcie w sprzęgło, które powoduje transfer wagi do przodu i odelżenie tyłu, działa tylko w rwd.

Ale pewnie nie dlatego często dupa ucieka w małych francuzach, gdzie w zakręcie, jadąc szybko, ktoś nagle wciska sprzęgło.
Tommo
Ale bez senu ruszać sprzęgło skoro samo puszczenie gazu, kiedy mamy hamowanie silnikiem , da jeszcze lepszy efekt.
Kras
Dokladnie o to mi chodzi. Kopanie w sprzeglo, ktore momentalnie kompletnie rozlacza naped a potem go zalacza na pewno nie poprawi czasu przejazdu przez zakret. Albo ujecie gazu, a jesli za malo to owszem mozna kopnac...ale lewa w hamulec.
Bio
tyle, że nie chodziło o poprawę czasu w tym przypadku, tylko o "odkrycie", że fwd można bokiem polecieć tongue.gif
Tommo
Bio sprzęgło lepiej zostawić w spokoju, bo taka zabawa może się skończyć destabilizacją i w konsekwencji utratą panowania nad samochodem.
Szczególnie wtedy kiedy już puszczasz sprzęgło, a obroty silnika nie są dostosowane do prędkości pojazdu.
Po prostu puszczasz gaz a jak nie pomaga lekko przyhamowujesz najlepiej lewą nogą, jak pisał Kras, a prawą masz w pogotowiu na gazie.
jackkpl
CYTAT(Bio @ Mon, 14 Sep 2015 - 14:07) *
tyle, że nie chodziło o poprawę czasu w tym przypadku, tylko o "odkrycie", że fwd można bokiem polecieć tongue.gif

Ja pisalem o dociazaniu przedniej osi (fwd, rwd) w kontekscie wiekszej predkosci w zakrecie, a tym samym poprawy czasu. Jazda bokiem z zalozenia to nie w tym dziale.
SNiP3R
Witam Panów smile.gif.
Potrzebuje porady.
Pacjent to BMW E60 530d dość mocno "grzebnięte" które aktualnie legitymuje się liczbami 380km/800nm.
Do nie dawna jeździłem na 19" i oponami Continental ContiSportContact3, teraz zmieniłem felgi na 20" (notabene bardzo lekkie BBS Rs-gt biggrin.gif).
Chciałbym założyć sobie na nowe kapcie opony, które będą się lepiej spisywać niż dotychczasowe Continentale, które przy aktualnej mocy po prostu już nie dawały rady. Jazda głównie na codzień, bardzo dynamiczna i sporadycznie na tor czy 1/4 mili. Chciałbym również, by opony te jako tako również dobrze spisywały się na mokrej nawierzchni. Proszę o pomoc i porady w doborze opon.
Pozdrawiam smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.