jackkpl
Mon, 20 Feb 2017 - 15:59
CYTAT(maciekr @ Mon, 20 Feb 2017 - 15:44)
Dzięki Jacek za wszystkie cenne informacje. Jeszcze jedno pytanie pomocnicze - jak będą się miały CSC5 do Yokohamy Advan Sport V105, warunki użytkowania takie same?
W tej chwili mam do wyboru używane CSC5 przód, nówki tył oraz 4 nówki Advan Sporta V105.
Nie znam yoko
. Ale csc5 będę teraz do każdego dupowozu pakował. Nawet zmieniłem felgi na 18", żeby te csc5 w saabie wozić
.
Joker
Mon, 20 Feb 2017 - 17:53
CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 15:59)
Nie znam yoko
. Ale csc5 będę teraz do każdego dupowozu pakował. Nawet zmieniłem felgi na 18", żeby te csc5 w saabie wozić
.
Ehh, czekam niecierpliwie na wiosnę
Takie pochwały ciekawe jak się sprawdzą na mojej Fce.
jackkpl
Mon, 20 Feb 2017 - 18:14
CYTAT(Joker @ Mon, 20 Feb 2017 - 17:53)
Ehh, czekam niecierpliwie na wiosnę
Takie pochwały ciekawe jak się sprawdzą na mojej Fce.
Ja tam jezdze na csc5 juz. Lepsze niz zimowka , dopoki snieg nie spadnie
.
Joker
Mon, 20 Feb 2017 - 18:29
Moje felgi letnie są w trakcie odświeżania.
Na zimowych mam Pirelli Sottozero 3 - też koza na deszczu także nie narzekam
CSC5 czekają w garażu na felgi
volski1
Mon, 20 Feb 2017 - 18:40
Jak dla mnie to csc5 to się nadaje co najwyżej do dziadkowozu. Miałem, a właściwie jeszcze mam je w jednym z aut i one porostu zniknęły w oczach.
Na trakcje csc5 nie mogę narzekać ale na super sporcie jeździ mi się lepiej i jakoś nie zauważyłem żeby były "plastikowe". Jeżeli auto ma czym się napędzać to radzę się zastanowić.
jackkpl
Mon, 20 Feb 2017 - 18:49
Wiesz, na tor mam opony na betonowej sciance i wiem jak duza roznica jest w czuciu. Co do zuzycia to tez to pisalem - treadwear 280 to moze maja przy -20 na dworze
. Ale co do zastosowania w dziadkowozie to sie nie zgadzam. Rwd 350hp i na mokrym asfalcie robi 5.5s do 100. Moim zdaniem to zadowalajacy wynik
. Na suchym tylko 0.6s szybciej. A w projektach sa filmy w moim temacie, zrobilem w ostatnia niedziele 60km po lotnisku z csc5 na przodzie.
A co do zuzycia, to w jakims tam semi slicku mas mieszanke twarda treadwear 150-180, srednia ma 100 a miekka 60. A avony zzs ktore ostatnio widzialem na zlocie maja treadwear 20
. Miekka mieszanka lepiej klei na zimno , ale szybciej schodzi. Trzeba miec tego swiadomosc.
EssiRS
Tue, 21 Feb 2017 - 07:01
Ten treadwear to taki parametr który niewiele wnosi. Avon ma 20 a zużywa się dwa razy wolniej niż r888 z treadwear coś koło 100.
AT89S52
Tue, 21 Feb 2017 - 09:50
CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 11:32)
Podczas dużych opadów deszczu (płynąca woda na autostradzie) można jechać grubo ponad ograniczenie prędkości.
CYTAT(jackkpl @ Mon, 20 Feb 2017 - 18:14)
Ja tam jezdze na csc5 juz. Lepsze niz zimowka , dopoki snieg nie spadnie
.
Wczoraj wrzuciłem CSC5 do RWD 200KM, zrobiłem po E7 ponad 200km i bardzo dobrze się zapowiada ta opona. W deszczu raz jak przycisnąłem, to mi zdmuchnęło nakładkę z lewego progu (E46)
Samcrk
Tue, 21 Feb 2017 - 10:13
A ja mam szybkie pytanie.
205/55/16
RE002 / Sport Contact'y 2 czy Federal 595 EVO ?
Po pozbyciu się 18" trzeba coś na sezon zanabyć... a już zamordowałem zimówki założone w październiku
Z tyłu będzie Federal SS595, kupione sezon temu przed kupnem 18", twarda ścianka i na suchym świetnie ale na morkym masakra
jackkpl
Tue, 21 Feb 2017 - 10:18
Re002 kibel straszny. Nigdy więcej. Twarda i na sucho/mokro gorsza niż ps3 (re002 na tyle, ps3 na przodzie w saabie kombi po mokrym = rondo bokiem bez ręcznego). Jedyna zaleta, że twarda guma , to na długo starczy.
Samcrk
Tue, 21 Feb 2017 - 10:25
CYTAT(jackkpl @ Tue, 21 Feb 2017 - 10:18)
Re002 kibel straszny. Nigdy więcej. Twarda i na sucho/mokro gorsza niż ps3 (re002 na tyle, ps3 na przodzie w saabie kombi po mokrym = rondo bokiem bez ręcznego). Jedyna zaleta, że twarda guma , to na długo starczy.
To co ? Conti ? Jeszcz ew. jest yoko a103 lub Rainsport 3 XL bodaj z lepciejszych.
W 18" miałem na co dzień Nankanga NS-2R w threadwear 180 i było ok po za tym że głośny, łamię czy się brać też ns-2r do 16" bo w mokrym sobie nad zwyczaj dobrze radził czy jednak coś bardziej cywilnego... ale z uhp w 16" średnio... na długim życiu opony mi nie zależy, ma kleić i być może cichsza niż semislick bo to jednak auto na co dzień i trasy
ale opony typu ss595 klei tylko na suchym jako tako... i też ze startu łagodnie się obchodząc z gazem
piwo
Tue, 21 Feb 2017 - 10:43
bo tread wear mowi tylko o tym czy cos jest miekkie czy nie przy 20 stopniach celcjusza. jeden material miekki bedzie z asfaltem sie scieral a inny mniej (mocniejsze wiazania czasteczkowe). wiec tread wear tak na prawde ogranicza nam tylko zakres poczatkowy temperatury pracy gumy. bo cos co jest plastikowe nie moze byc przyczepne. i dlatego super sporty w 0 stopniach nie skleja tak jak csc5.
no i cos co jest miekkie tez od razu nie oznacza ze jest przyczepne. a cos co jest przeznaczone do niskich temepratur nie oznacza ze przy wysokich bedzie od razu plynac.
to jak z olejami. jedne maja waski zakres pracy 5w30 a ine szeroki 0w50.
wiec w dobcyh oponach zakres temperaturowy pracy bedzie szeroki a trzymanie w tym okienku wysmienite, a w slabych oponach zakres okienka bedzie waski, albo trzymanie mimo szerokiego okna kiepskie.
dlatego wazne sa doswiadczenia ludzi ktorzy mowia czy cos klei czy nie bo rpzynajmniej wiadomo czy producent nie wstawia nam kitu typu jaka to on super opone nie stworzyl.
jackkpl
Tue, 21 Feb 2017 - 11:03
CYTAT(Samcrk @ Tue, 21 Feb 2017 - 10:25)
To co ? Conti ? Jeszcz ew. jest yoko a103 lub Rainsport 3 XL bodaj z lepciejszych.
W 18" miałem na co dzień Nankanga NS-2R w threadwear 180 i było ok po za tym że głośny, łamię czy się brać też ns-2r do 16" bo w mokrym sobie nad zwyczaj dobrze radził czy jednak coś bardziej cywilnego... ale z uhp w 16" średnio... na długim życiu opony mi nie zależy, ma kleić i być może cichsza niż semislick bo to jednak auto na co dzień i trasy
ale opony typu ss595 klei tylko na suchym jako tako... i też ze startu łagodnie się obchodząc z gazem
Niestety opona, która klei w zakrętach nie koniecznie będzie dobra do startów. Cup2 tak ma.
A co do conti, to sąsiad zmienił 2 dni temu zimówkę na CSC3 i mówi, że spod świateł jest przepaść na korzyść conti
.
Samcrk
Tue, 21 Feb 2017 - 12:09
CYTAT(jackkpl @ Tue, 21 Feb 2017 - 11:03)
Niestety opona, która klei w zakrętach nie koniecznie będzie dobra do startów. Cup2 tak ma.
A co do conti, to sąsiad zmienił 2 dni temu zimówkę na CSC3 i mówi, że spod świateł jest przepaść na korzyść conti
.
Hmmm to na razie conti na prowadzeniu... tylko w 205/55 jest jedynie csc2. Nie wiem jak ma się to do csc3...
Jest jeszcze sportmaxx rt który dobre opinie po forach zbiera porównywalne z csc5.... ?
jackkpl
Tue, 21 Feb 2017 - 14:25
Trzeba poszukać, co równie dobrze w deszczu jeździ. Głownie chodzi o testy z pomiarem czasu na okrążeniu. Może rainsporty nie będą gorsze.
Krisu_K13TL
Tue, 21 Feb 2017 - 15:01
Panowie mam pytanie- szukam letnich opon do m5 e39, czy Michelin Pilot Sport 4 mają rację bytu?
Opon potrzebuję na ulicę, nie na tor...
Rozmiar: 245/40 18 przód, 275/35 18 tył.
maciekr
Tue, 21 Feb 2017 - 15:02
CYTAT(Samcrk @ Tue, 21 Feb 2017 - 12:09)
Hmmm to na razie conti na prowadzeniu... tylko w 205/55 jest jedynie csc2. Nie wiem jak ma się to do csc3...
Jest jeszcze sportmaxx rt który dobre opinie po forach zbiera porównywalne z csc5.... ?
Ja bym brał coś z "nowszym" bieżnikiem i technologią, czyli Sport Maxxa, Yoko C Drive (w deszczu są bardzo dobre), Nokian Line.
maciekr
Tue, 21 Feb 2017 - 15:05
CYTAT(Krisu_K13TL @ Tue, 21 Feb 2017 - 15:01)
Panowie mam pytanie- szukam letnich opon do m5 e39, czy Michelin Pilot Sport 4 mają rację bytu?
Opony bardziej na co dzień niż na tor...
Rozmiar 245/40 18 przód, 275/35 18 tył.
Na Twoim miejscu brałbym Pilot Sporta 4S, piwo wstawiał tu ostatnio bardzo fajny film robiony przez Tyre Review, porównanie Pilot Super Sporta i Pilot Sport 4S. Wychodziło na to, że 4S jest następcą Super Sporta, jest bardziej dopracowany jeśli chodzi o jazdę po mokrym i suchym.
Samcrk
Tue, 21 Feb 2017 - 15:50
CYTAT(maciekr @ Tue, 21 Feb 2017 - 15:02)
Ja bym brał coś z "nowszym" bieżnikiem i technologią, czyli Sport Maxxa, Yoko C Drive (w deszczu są bardzo dobre), Nokian Line.
No właśnie czytałem opinie ludzi którzy na Maxxa RT się przesiedli że w porównaniu z CSC4/5 lepiej zdecydowanie i ciszej przede wszystkim, i cena jest całkiem całkiem jak za cywilną oponę, csc2 w 205/55/16 wychodzi drożej jak NS-2R ... to już wolał bym semislicka jak ma kleić świetnie a i tak głośne będzie
No to raczej będą Maxxy, zdam relację jak założę
Andrzejsr
Tue, 21 Feb 2017 - 16:00
CYTAT(Samcrk @ Tue, 21 Feb 2017 - 15:50)
No właśnie czytałem opinie ludzi którzy na Maxxa RT się przesiedli że w porównaniu z CSC4/5 lepiej zdecydowanie i ciszej przede wszystkim, i cena jest całkiem całkiem jak za cywilną oponę, csc2 w 205/55/16 wychodzi drożej jak NS-2R ... to już wolał bym semislicka jak ma kleić świetnie a i tak głośne będzie
No to raczej będą Maxxy, zdam relację jak założę
No , tak głośno jak semislick (a miałem NS2Rtyle że te bardziej miękkie) to z żadną cywilną oponą nie będzie na pewno. Ten Nanknag miał co śmieszne jakieś 71db , a huczał jak głupi, następne po nim Nokian Z-Line niby 72db a cisza błoga.
Samcrk
Tue, 21 Feb 2017 - 16:06
CYTAT(Andrzejsr @ Tue, 21 Feb 2017 - 16:00)
No , tak głośno jak semislick (a miałem NS2Rtyle że te bardziej miękkie) to z żadną cywilną oponą nie będzie na pewno. Ten Nanknag miał co śmieszne jakieś 71db , a huczał jak głupi, następne po nim Nokian Z-Line niby 72db a cisza błoga.
Nooo ja miałem (mam dalej na sprzedaż po 1/2 sezonu w sumie) 225/40/18 i było głoooośno to fakt, no i vs fabryka 205/55 to trochę czuć było niedostatek mocy, stwierdzony overkill i obecnie na handel, ale nie było na tyle głośno by mi przynajmniej przeszkadzało, na co dzień Discovery I do terenu przygotowanym na MTkach śmigam to może dlatego
Teraz dam szansę cywilnej oponie, nie oczekuje że sklei jak nankang ale w lekkim aucie powinno dać radę
addam24
Tue, 21 Feb 2017 - 23:03
CYTAT(jackkpl @ Tue, 21 Feb 2017 - 11:03)
Niestety opona, która klei w zakrętach nie koniecznie będzie dobra do startów. Cup2 tak ma.
A co do conti, to sąsiad zmienił 2 dni temu zimówkę na CSC3 i mówi, że spod świateł jest przepaść na korzyść conti
.
Mialem CSC3 i calkiem przyzwoite na suchym i w zime po sniegu tez na nich jezdzilem.I nawet dalo sie jechac.Sam bylem zdziwiony.Trzymanie na suchym podobne do nokian z line.Ale na wodzie CSC3 plywa.Tworzy sie poduszka pod nia.I w klekocie przy przyspieszaniu potrafi swiecic trakcja nawet na 4 biegu.Nokian w tych warunkach zdecydowanie lepszy.
[Yossarian]
Wed, 22 Feb 2017 - 08:43
CYTAT(Samcrk @ Tue, 21 Feb 2017 - 15:50)
No właśnie czytałem opinie ludzi którzy na Maxxa RT się przesiedli że w porównaniu z CSC4/5 lepiej zdecydowanie i ciszej przede wszystkim, i cena jest całkiem całkiem jak za cywilną oponę, csc2 w 205/55/16 wychodzi drożej jak NS-2R ... to już wolał bym semislicka jak ma kleić świetnie a i tak głośne będzie
No to raczej będą Maxxy, zdam relację jak założę
Nie jeździłem na CSC, ale SportMaxx RT mam od zeszłego sezonu w Hondzie i na co dzień jest świetna. Trzyma bardzo dobrze, cicha. Tylko ponoć łatwo ją uszkodzić i szybko schodzi. Ja jeszcze za mało przejechałem, żeby to o ścieraniu potwierdzić, ale nawet jeśli szybko zniknie, to chyba kupię drugi komplet, bo jeździ mi się na tym bardzo przyjemnie
AT89S52
Wed, 22 Feb 2017 - 11:17
CYTAT(Samcrk @ Tue, 21 Feb 2017 - 15:50)
No właśnie czytałem opinie ludzi którzy na Maxxa RT się przesiedli że w porównaniu z CSC4/5 lepiej zdecydowanie i ciszej przede wszystkim
Od kiedy CSC5 jest głośna?
jackkpl
Wed, 22 Feb 2017 - 11:21
CYTAT(AT89S52 @ Wed, 22 Feb 2017 - 11:17)
Od kiedy CSC5 jest głośna?
Mogę potwierdzić, że csc5 jest głośniejsza niż PSS, ale nie jest męcząco głośna. Głośniejsza jest wyząbkowana lub krzywa opona , a tak miałem w re002 po 3mcach od nowości
.
djrobo
Wed, 22 Feb 2017 - 13:33
CYTAT(maciekr @ Tue, 21 Feb 2017 - 15:05)
Na Twoim miejscu brałbym Pilot Sporta 4S, piwo wstawiał tu ostatnio bardzo fajny film robiony przez Tyre Review, porównanie Pilot Super Sporta i Pilot Sport 4S. Wychodziło na to, że 4S jest następcą Super Sporta, jest bardziej dopracowany jeśli chodzi o jazdę po mokrym i suchym.
a coś do ok 700zł/szt dla 300c SRT8? żeby auto się drogi trzymało i bokiem nie stawało przy byle okazji, szczególnie w deszczu...
rozmiary 255/45/r20 i 275/40r20
Mati1989
Sun, 26 Feb 2017 - 08:46
jackkpl
Mon, 27 Feb 2017 - 11:00
CYTAT(jackkpl @ Wed, 22 Feb 2017 - 11:21)
Mogę potwierdzić, że csc5 jest głośniejsza niż PSS, ale nie jest męcząco głośna. Głośniejsza jest wyząbkowana lub krzywa opona , a tak miałem w re002 po 3mcach od nowości
.
Założyłem te 225/40/18 do saaba (wcześniej jeździły w maździe) i jest wyraźnie głośniej, niż na 205/55/16 PS3. Róźnica w hałasie to "na ucho" jakieś 20km/h (czyli na ps3 140 = csc5 120). Ale trakcyjnie w stosunku do PS3 są lepsze - na 2-ce delikatnie mieli na wilgotnym asfalcie, na suchym nie
. PS3 mieliły zawsze , nawet na suchym. Testy niemiarodajne, gdyż opony w innym rozmiarze.
Aval
Mon, 27 Feb 2017 - 12:16
Sorki że się wetnę z bardziej budżetowym tematem:
225/40R18, FWD 240KM. Czy Rainsport3 będzie dużo gorszy od zLine?
Kupiłbym zLine bez zastanowienia, ale są mocno niekomfortowe, dlatego rozważam alternatywy.
Kunis
Mon, 27 Feb 2017 - 12:44
Może ktoś pomóc, kto miał styczność z tymi oponami:
R1R vs AD08R
Opony na ulice z możliwością track day.
Przód napęd, 1400kg i 350KM.
Interesuje mnie trakcja na suchym, twardość ścianki i głośność?
Aval
Mon, 27 Feb 2017 - 15:38
W poprzednim samochodzie przesiadłem się z CSC3 i było jednak czuć różnicę na (-), a rozmiar był dokładnie jak u Ciebie. Stąd kombinuję, choć zLine uważam że oferuje bardzo dużo w stosunku do jego ceny.
Andrzejsr
Mon, 27 Feb 2017 - 17:54
Też nie wiem o co chodzi z nie komfortem z-Line ? mam 215/45/17 - większy balon, ale opona jak opona - normalnie cywilna pod wzgl komfortu.
kompot
Tue, 28 Feb 2017 - 20:40
CTR UFO, 225/40R18. Opona na ulicę to turlania się. Być może wyskoczy na tor, ale to raz na ruski rok.
Ma być dobra przyczepność na sucho i bardzo dobra na mokro, w miarę cicho i komfortowo oraz żeby jej nie zjadło po 20 tys km.
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-4.htm lub
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear...symmetric-3.htmWydają się OK plus są w miarę niedrogie. Jakieś sprzeciwy lub polecenia?
PS Jestem lekko zaskoczony słabymi wynikami CSC3 i CSC5 na tej stronce...
jackkpl
Tue, 28 Feb 2017 - 21:38
Trzeba by pomacać te opony i zobaczyć , jak twarda jest guma. Niestety tego się nie przeskoczy i twarda guma w deszczu nie będzie dobra. Sam mam w planach zakup PS4 albo GY F1/3, żeby mieć porównanie, co lepsze
.
Czy PS4 jest aż tyle lepsza od PSS, żeby nadrobić to, co na filmie?
https://www.youtube.com/watch?v=2ODTh9qyghQ
kompot
Tue, 28 Feb 2017 - 21:49
Tutaj niby wypada gorzej od PS4 w zużyciu, komforcie i przyczepności na mokrym.
Choć do szybkiej jazdy po bułki pewnie większość będzie OK i nie będzie większych różnic.
jackkpl
Tue, 28 Feb 2017 - 22:17
Te oceny to sa od uzytkownikow.
kompot
Tue, 28 Feb 2017 - 22:54
To fakt. Sprawdzałem też jak wypadają w testach, pewnie wezmę PS4, jest znacznie tańsza od pozostałych.
jackkpl
Wed, 01 Mar 2017 - 11:08
CYTAT(kompot @ Tue, 28 Feb 2017 - 22:54)
To fakt. Sprawdzałem też jak wypadają w testach, pewnie wezmę PS4, jest znacznie tańsza od pozostałych.
W cenie ~450zl to się nie zastanawiaj, sam chyba kupie 2 sztuki do testów
.
Samcrk
Wed, 01 Mar 2017 - 11:55
Jak ktoś chce opony na co dzień i na tor to trochę średnio pasuje, kupiłem Maxxy RT i rewelacja, ale w porównaniu do NS-2R to niebo a ziemia, jak ktoś chce opony na okazjonalne wypady na tor to okazjonalnie można założyć semislicka i się przeturlać w niekomfortowym hałasie na tor a potem zmienić... chociaż mimo hałasu i wyższego spalania z uśmiechem na ustach nankangi wspominam bo fajnie w winklach się panów w "szportowych" wozach w maliny wpuszczało jak się dupy przykleili opóźniając hamowanie i klejąc ślicznie w łuk
Jak by ktoś chciał na okazyjne wypady na tor to leżą wciąż w garażu 225/40/18
Czekają na lepsze czasy, ale może komuś się przydadzą
Szczurek
Wed, 01 Mar 2017 - 12:21
Zdecydowałem się na Sport Maxxy tylko teraz pytanie czy brać nowe RT2 czy RT póki jeszcze dostępne?
Porszak
Wed, 01 Mar 2017 - 12:35
CYTAT(Samcrk @ Wed, 01 Mar 2017 - 11:55)
Jak ktoś chce opony na co dzień i na tor to trochę średnio pasuje, kupiłem Maxxy RT i rewelacja, ale w porównaniu do NS-2R to niebo a ziemia, jak ktoś chce opony na okazjonalne wypady na tor to okazjonalnie można założyć semislicka i się przeturlać w niekomfortowym hałasie na tor a potem zmienić... chociaż mimo hałasu i wyższego spalania z uśmiechem na ustach nankangi wspominam bo fajnie w winklach się panów w "szportowych" wozach w maliny wpuszczało jak się dupy przykleili opóźniając hamowanie i klejąc ślicznie w łuk
Jak by ktoś chciał na okazyjne wypady na tor to leżą wciąż w garażu 225/40/18
Czekają na lepsze czasy, ale może komuś się przydadzą
a w jakiej to bylo temp i jak sie zachowuja w 5-10st?
Samcrk
Wed, 01 Mar 2017 - 13:40
CYTAT(Porszak @ Wed, 01 Mar 2017 - 12:35)
a w jakiej to bylo temp i jak sie zachowuja w 5-10st?
jeździły do pierwszego śniegu
o ile mokro i zimno to lepiej na semislicku jak na Federalu 595ss którego miałem na wiosnę zeszłego roku
to już sniegu nie zniesły i wleciały zimówki na 16", potem sprzedały się 18" felgi w dobrej cenie i opony leżą... Jak by ktoś przygarnął to sobie kupię w 16" jako zamianę dla Maxx RT by sobie poszaleć i pojechać na tor, szkoda dd opon na tor.
Porównując NS-2R'y do Federali 595RSR, gdzie na mokrym przy 12*C federale 595rsr się ślizgały jak na lodzie w Fieście ST kumpla to u mnie w Toledo NS-2R'y jeszcze kleiły ładnie, przewidywalnie, na dohamowanu potrafiły na gorszym asfalcie coś dać znać ale trakcja i trzymanie boczne bez zarzutu. A i tak mam te twardsze bardziej drogowe threadwear 180, są chyba jeszcze 120 czy 130.
rimu
Wed, 01 Mar 2017 - 21:24
Ja z max rt sportow nie jestem zadowolony slabo kleja, moze wina ze poprzednik jezdzil w nich caly rok. Na takich kupilem auto.
Auto to cupra 1p 320hp
addam24
Wed, 01 Mar 2017 - 22:51
CYTAT(Aval @ Mon, 27 Feb 2017 - 15:38)
W poprzednim samochodzie przesiadłem się z CSC3 i było jednak czuć różnicę na (-), a rozmiar był dokładnie jak u Ciebie. Stąd kombinuję, choć zLine uważam że oferuje bardzo dużo w stosunku do jego ceny.
A jak odczucia na suchym?CSC vs zline??
piwo
Sat, 04 Mar 2017 - 08:30
jackkpl
Sat, 04 Mar 2017 - 11:34
A co to za testy? Michelin energy saver i conti premium contact? Do dziadkowozu to sie nadaje
yotomeczek
Sat, 04 Mar 2017 - 14:35
CYTAT(jackkpl @ Sat, 04 Mar 2017 - 11:34)
A co to za testy? Michelin energy saver i conti premium contact? Do dziadkowozu to sie nadaje
Hehe a miałem brać conti premium contact 5 ale teraz to nie wiem
Potrzebuję czegoś w formacie 165-175/65/15 i 185/65/15 - na mokrym ma dobrze trzymać, na suchym nie będę specjalnie szalał moim małym rwd
the Hitcher
Sun, 05 Mar 2017 - 17:15
Panowie mam dylemat, mam u siebie w Camaro 98r 16tki obecnie i szukam jakiś dobrych opon, szerokich mozliwie i tylko 225 znajduje...czy ślepy jestem i są fajne semi sliki szersze dla tego rozmiaru? chodzi mi o coś porządnego, lepszego niz np RS-R
Wiem, powinienem kupić 17stki ale nie wiem czy to zrobie, najpierw chcialbym jeszcze sprzedac 18 z niego chromowane które mi sie nie podobają...
I pytanie brzmi: czy moze olać szerokość i kupić cos naprawde porządnego na tył, 225mm czy też są szersze tylko zle szukam czy nie ma opcji przy tej mocy?
Auto ma ok 300KM, moze z lekkim plusem ale ma bardzo krótki most...bedzie jezdzic w CA Cup i wczesniej jezdzilem pontiakiem T/a, czyli prawie to samo ale 380KM/540nm na 17, 255szerokosc, natomaist byly to federale i jakoś niespecjalnie z nich bylem zadowolony..a inna sprawa ze zawias nie dawał rady do tej mocy
Teraz zawias jest duuuużo lepszy. Więc co zrobić, i w ogole jakie gumy? myslalem o Ad08r albo kumho v70
Andrzejsr
Sun, 05 Mar 2017 - 18:57
W CA cup to zobacz najpierw aktualny regulamin (o ile w klasie classic-nie modyfikowanych będziesz jeździł, a nie w sport-modyfikowanej) , bo mignęło mi tam, że sporo semislicków mimo homologacji drogowej jest wykluczonych w niemodyfikowanych wozach (załącznik z listą opon) . Co trochę dziwne, jak mają hologoację na drogi to powinny być dopuszczone.
A jak w klasie sport to najlepiej slicki po prostu pełne a nie półśrodki. Ja jakbym musiał coś z semi wybrać to bym pewnie tego Nankanga najnowszego asymetrycznego wybrał - widać tam cała masa płatów litej gumy jest, a po jeździe na NS2R pamiętam że budowa opony musi być porządna bo bardzo wrażliwy na zmianę kierunku i precyzyjny był, to nowszy pewnie tym bardziej. Extremy VR2 też mają połacie litej gumy na bokach, i też bardzo dobre opinie.
robivitez
Sun, 05 Mar 2017 - 19:08
Czy uzywanie 2 roznych opon na przod i na tył (ten sam rozmiar, tylko inne opony) to jest cos złego? Mam FWD 1200kg, i miałem 4 x toyo R1R, i na torze przednie opony bardzo szybko sie przegrzały (sezon 2015). Wiec na kolejny (2016
) sezon na przod załozyłem AD08R, a na tył R1R, bo tylna os trudno ogrzac, a R1R własnie fajnie trzymaja juz jak sa chłodne i tył auta był zawsze stabilny i przewidywalny. Tylko czy takie rozwiazanie jest naprawde złe, czy to tylko mit? Bo mi jezdziło sie bardzo fajnie, a niektorzy straszyli ze auto bedzie niestabilne itp ...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.