Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131
xtremesystems
a jeszcze napisz jak pompowac w zaleznosci od wynikow (kiedy wiecej , kiedy mniej)
piwo
gdy mamy temp 40zew 50sr i 30wew to spuszcamy cisnienie i zwiekszamy negatyw
gdy mamy temp 30zew 50sr i 40wew to spuszcamy cisnienie i nie zmieniamy kata kol
gdy mamy temp 40zew 20sr i 30wew to dopompowujemy cisnienie i zwiekszamy negatyw
gdy mamy temp 30zew 20sr i 40wew to dopompowujemy cisnienie i nie zmieniamy kata kol
jackkpl
CYTAT(piwo @ Tue, 08 May 2018 - 09:42) *
gdy mamy temp 40zew 50sr i 30wew to spuszcamy cisnienie i zwiekszamy negatyw
gdy mamy temp 30zew 50sr i 40wew to spuszcamy cisnienie i nie zmieniamy kata kol
gdy mamy temp 40zew 20sr i 30wew to dopompowujemy cisnienie i zwiekszamy negatyw
gdy mamy temp 30zew 20sr i 40wew to dopompowujemy cisnienie i nie zmieniamy kata kol

Tak jak ten Pan pisze smile.gif
xtremesystems
czyli uproszczajac . bez zmiany kątów

poprawnie jest

najwieksza temp wewnątrz i ma spadać na zewnatrz.



jak mamy w srodku najwyzsza to spuszczamy powietrze

jak mamy boki (zewnetrzny ) ciepleszy od srodka to dopompowujemy


czyli jak logika podpowiada . jak srodek drzemy to upuszczamy. jak boki drzemy to pompujemy. bez pirometru. (wiem ze dokladniej i szybciej z pirometrem)
jackkpl
Środek ma być zawsze średnią arytmetyczną tego, co na bokach opony.
xtremesystems
dzieki
seba883
Też je mam i potwierdzam, najlepsze biggrin.gif
feels3
CYTAT(jackkpl @ Mon, 07 May 2018 - 13:04) *
Dokladnosc ci nie potrzebna, raczwj powtarzalnosc pomiaru. Allegro 45zl.


Miałem taki za 300zł , popsuł się jakiś czas temu, teraz mam właśnie taki ze 49.99, oba dokładność mają podobną, porównując choćby do termometru domowego to różnice są na poziomie 1-3 'C, do pomiarów opon aż nadto wystarczy, więc i ja polecam taką tanią "zabawkę". Nie ma potrzeby inwestowania w droższe.
Rage Fury
Panowie tylko proszę bez podśmiechujek, bo pytanie jest na serio. Przejdę kilka kółek (10 min) na łysych opinach kiedy jedna na szerokości 3-4 mm zdarta jest do warstwy pod bieżnikiem? Chciałem sobie nowe gumy porównać ze starymi w tych samych warunkach ale nieprzewidziałem, że warstwa gumy może być tak płytka.
jackkpl
CYTAT(Rage Fury @ Mon, 21 May 2018 - 20:44) *
Panowie tylko proszę bez podśmiechujek, bo pytanie jest na serio. Przejdę kilka kółek (10 min) na łysych opinach kiedy jedna na szerokości 3-4 mm zdarta jest do warstwy pod bieżnikiem? Chciałem sobie nowe gumy porównać ze starymi w tych samych warunkach ale nieprzewidziałem, że warstwa gumy może być tak płytka.


Jakie auto? Evo ? Wstaw na wewnętrzną stronę na tyle, może przejedziesz. Jak nie, to po prostu złapiesz kapcia wink.gif.
marcin137
Hej mam problem z oponami, z tyłu jest 235 a z przodu 225 jakieś zwykle continetale muszę z przodu dać 215 problem w tym że już teraz auto jest podsterowne, więc co założyc żeby dobrze kleiło do jazdy na co dzień i tor:)?
piwo
a cos wiecej jaki rozmiar dokladnie opony? jakie proporcje ciebi interesuja? ma byc glownie szybka na suchym torze czy bardziej szybka na mokrej ulicy?
marcin137
Przód 225/45/17 tył 235/40/17 a zależy mi aby na przodzie były 215/45/17 czyli mieszanka musi być dużo bardziej przyczepna liczę na jakieś slicki z homologacją na drogę smile.gif tylko pytanie jak bardzo na mokrym będzie źle? bardziej mi na lepszej przyczepności na suchym asfalcie zależy
piwo
prosze, semislick z homologacja drogowa, nie taki zly na mokrym co bys nie musial walczyc z zyciem.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-p...ASABEgIpx_D_BwE
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/135...BSABEgKJAPD_BwE
srbenda
Ktoś ma jakieś doświadczenie z RE070 we względnie lekkim FWD (230KM@300Nm, 1250kg)? Jeżdżę na semislikach od lat - hałas i jazda w deszczu nie są problemem, chodzi mi bardzie o same trzymanie przy upalaniu i zachowanie opony na ulicy.
plastek
Panowie złożyłem sobie opony rajdowe Michały mieszanka supermiekka. Opony zalozone w seryjnym focusie rs w bardzo ciepłe dni . Proba na Słomczynie wiec max 1.6km. Tak wiem ze za miekka mieszanka na te temperatury ale takie sie trafiły. Opony z przodu wyząbkowaly sie na środku. Wina ciśnienia ? Ciśnienie na początek 2b na zimno a potem 2.4 i chyba wredy bylo najlepiej. Kolejja runda przede mna . Czy tak miekka mieszanka ma sens ? Jakie cisnienia atakować? Oppna sie nie wałkowała wiec wydaje mi sie ze nie były przegrzane.
Biniu
Było milion razy. Musisz mierzyć temperatury.
Albert
Max 2.2 bara
nowy
czesc , wkleje tu by ktos nie pominął a szkoda za taka kase wink.gif
AVON ZZR 225/40/18
przejechane prawdziwe 500km po miescie samochodem quattro (samochod sie sprzedał)
prosze zobaczyc na zdjecia - specjalnie w ori wielkosci
one maja cycki jeszcze na całej powierzchni

sprzedaje 3szt w cenie 1500zl
1szt moge dokupic +1025zl osobiscie bądz ty sam dokupisz w ODS (opony do sportu)
opony rewelacyjne , z pewnoscia lepsze od R888
kompletnie nie wymagaja dogrzania
natychmiastowa wysyłka
60 0 3 99 993 michal
moge wywstawic poprzez allegro (+ koszt prowizji)

zdjecie
zdjecie1
zdjeice3
zdjecie4
zdjecie5
nowy
zapomnialem dodac że to opony z homologacja drogowa E
mieszanka średnia A64
SzczepanSRPL
Czy ktoś z was wie cokolwiek o oponach Federal Evoluzion ST-1? Bo w internetach nikt nie wie czy to jest cokolwiek warte...
Tomaso_2017
hej, wrzuce małe podsumowanie z mojego niewielkiego doświadczenie w temacie opon i wyborów jakie dokonałem, sugerując sie wieloma opiniami z tego forum. Może komuś sie cos przyda, a może ktoć dopisze jakies cenne uwagi.
Od początku: samochód to Mazda 3 MPS, FWD, 280 KM, 380 Nm, obnizona 2,5 cm, Bilstein B8, głównie jazda miejska, autostrada, i od czasu do czasu szybkie łuki poza zabudowanym wink.gif

Były rok temu opony Yokohama Advan Sport V105, 225/45/17 --> trakcja przy dynamicznym starcie spod świateł słaba, w zakrętach jak po szynach, zero bujania, uslizgów, reakcja na kazdy ruch kierownicą.

W tym roku, chciałem poprawić trakcję spod świateł wink.gif i wskoczyłęm na Dunlop Sport Maxx RT2, 225/40/18 --> trakcja przy starcie troche lepsza, ale dalej na 2jce trzeba ostrożnie z gazem (choć wiele zalezy od jakości ("śliskości") nawierzchni sad.gif, w zakretach buja, zamiata "dupą" strasznie, wrażenie jakby przód swoje a tył swoje.

Chyba nie ma złotego środka czy mozę jednak, może jakis półśrodek biggrin.gif

dzieki, pozdrawiam



qba505
Dobrze klejące opony na oś napędzaną FWD 1.8T 1150kg wagi, zastanawiam się nad wypróbowaniem Extreme VR1 w rozmiarze 205 45 16, pytanie o mieszankę która będzie najbardziej przyjazna do życia na codzień, do wyboru S2 (driftowa zakres temperatur 40-120) albo Type R (40-90). Ewentualnie inne propozycje do takiego auta ?
jackkpl
CYTAT(qba505 @ Thu, 12 Jul 2018 - 14:19) *
Dobrze klejące opony na oś napędzaną FWD 1.8T 1150kg wagi, zastanawiam się nad wypróbowaniem Extreme VR1 w rozmiarze 205 45 16, pytanie o mieszankę która będzie najbardziej przyjazna do życia na codzień, do wyboru S2 (driftowa zakres temperatur 40-120) albo Type R (40-90). Ewentualnie inne propozycje do takiego auta ?

VR1 to opona przejściowa, dobra na mokrym i przesychającym torze, średnia na suchym (szybko zejdzie). TYpe R to stara mieszanka. Lepiej weź VR2 R5 i sobie dotnij na deszcz jak chcesz w deszczu jeździć smile.gif.
[Yossarian]
Jak chcesz uniwersalnie, to Toyo R1R - nie jest najlepsza w niczym, ale sprawdza się nieźle we wszystkim.

VR2 jest super ale na suche, względnie wilgotne. Jak już jest stojąca woda to ciężko się jedzie. Zaś vr1 ma łatwe do przegrzania mieszanki.

To ma być komplet opon też na tor, czy tylko na co dzień?
smietnik
Nie wiem jak inne półslicki, ale vr2 są dosyć głośne i twarde. Jeśli to głównie do jazdy na codzień, a nie na tor czy inne próby to moim zdaniem przerost formy nad treścią
jackkpl
Temat dotyczy opon na tor i ulicę smile.gif. Jak ktoś szuka opon na ulicę, to może niech zmieni forum ? tongue.gif
Na codzień Michały PS4.
Tomaso_2017
CYTAT(jackkpl @ Fri, 13 Jul 2018 - 09:54) *
Temat dotyczy opon na tor i ulicę smile.gif. Jak ktoś szuka opon na ulicę, to może niech zmieni forum ? tongue.gif
Na codzień Michały PS4.

Jak te Michały PS4, masz doświadcznie z nimi, kleją się dość na asfalcie w warunkach miejskich, i jak ścianka , bo ja na Dunlopach Sprt Maxx RT2 strasznie pływam sad.gif i kleje sie tez przeciętnie sad.gif
Rexsio
Mam pytanie o Nankang Ar-1. Ktoś jeżdził na nich po torach i ma porównanie do direzzy/extreme vr2?

Są tańsze niż direzza a z tego co piszą internety równie dobre. Mają też w 17 calach szersze rozmiary (245/255) niż direzza/extreme. (direzza ma 255/17 w rozmiarach ale nie ma ich na stanie a extreme vr2 245/17 ma być dopiero w przyszłym roku).
jackkpl
CYTAT(Tomaso_2017 @ Fri, 13 Jul 2018 - 10:27) *
Jak te Michały PS4, masz doświadcznie z nimi, kleją się dość na asfalcie w warunkach miejskich, i jak ścianka , bo ja na Dunlopach Sprt Maxx RT2 strasznie pływam sad.gif i kleje sie tez przeciętnie sad.gif

PS4 mają dość twardą ściankę - w aucie czuje te wszystkie malowane znaki poziome. Można dość ostro jechać w zakrętach - na ulicy raczej szybszego ode mnie nie ma na rondach i zakrętach wink.gif.
Myślę, że to idealna opona na nasze warunki. Jest też PS4S, ale ta pewnie będzie wymagała lekkiego zgrzania. PS4 w deszczu jest też bardzo dobra i można jechać szybciej, niż podpowiada rozsądek.

Kolega saabem 9-3 (kombi) ostatnio racelogiciem na PS4 18" zmierzył 100-0 35m.
xtremesystems
CYTAT(Tomaso_2017 @ Thu, 12 Jul 2018 - 14:17) *
hej, wrzuce małe podsumowanie z mojego niewielkiego doświadczenie w temacie opon i wyborów jakie dokonałem, sugerując sie wieloma opiniami z tego forum. Może komuś sie cos przyda, a może ktoć dopisze jakies cenne uwagi.
Od początku: samochód to Mazda 3 MPS, FWD, 280 KM, 380 Nm, obnizona 2,5 cm, Bilstein B8, głównie jazda miejska, autostrada, i od czasu do czasu szybkie łuki poza zabudowanym wink.gif

Były rok temu opony Yokohama Advan Sport V105, 225/45/17 --> trakcja przy dynamicznym starcie spod świateł słaba, w zakrętach jak po szynach, zero bujania, uslizgów, reakcja na kazdy ruch kierownicą.

W tym roku, chciałem poprawić trakcję spod świateł wink.gif i wskoczyłęm na Dunlop Sport Maxx RT2, 225/40/18 --> trakcja przy starcie troche lepsza, ale dalej na 2jce trzeba ostrożnie z gazem (choć wiele zalezy od jakości ("śliskości") nawierzchni sad.gif, w zakretach buja, zamiata "dupą" strasznie, wrażenie jakby przód swoje a tył swoje.

Chyba nie ma złotego środka czy mozę jednak, może jakis półśrodek biggrin.gif

dzieki, pozdrawiam


no bo masz zawsze tak.

trakcja spod swiateł - ----- kompromis -------zakrety


chcesz super trakcje spod swiateł . to popatrz co zakladaja do dragu i jak im sie ta opona zawija (hoosier)

jak chcesz sztywno na boki to opona nie "zapracuje" na starcie i zerwie trakcje
Tomaso_2017
CYTAT(xtremesystems @ Mon, 16 Jul 2018 - 22:08) *
no bo masz zawsze tak.

trakcja spod swiateł - ----- kompromis -------zakrety


chcesz super trakcje spod swiateł . to popatrz co zakladaja do dragu i jak im sie ta opona zawija (hoosier)

jak chcesz sztywno na boki to opona nie "zapracuje" na starcie i zerwie trakcje


No zgadza sie, wiem o jakim zjawisku "zapracowania" mówisz. Fakt jest taki , ze ~300 KM na FWD to już jednak troche za dużo i przy starcie fizyki nie oszukasz smile.gif, złotym środkiem okaze sie pewnie twarda ścianka i AWD biggrin.gif
jackkpl
CYTAT(Tomaso_2017 @ Tue, 17 Jul 2018 - 08:59) *
No zgadza sie, wiem o jakim zjawisku "zapracowania" mówisz. Fakt jest taki , ze ~300 KM na FWD to już jednak troche za dużo i przy starcie fizyki nie oszukasz smile.gif, złotym środkiem okaze sie pewnie twarda ścianka i AWD biggrin.gif

Michelin PS4 wink.gif.
Rok temu polecałem CSC5, ale właśnie miała miękką ściankę. Teraz mam PS4 i jest twardsza i przy tym też ma bardzo dobrą trakcję na suchym i mokrym.
dany_47
Panowie, takie pytanie.
Przesiadlem się z Eagle F1 A3 na CSC5 i auto mi "tańczy po całej drodze". Tzn czuje ze prowadza go na lewo i prawo na jakichś małych nierównościach. Sek w tym że zmiana opon nastąpiła równocześnie z kompletnym serwisem zawiasu na przodzie. I tak się zastanawiam czy to wina zawiasu czy opon i gdzie szukać przyczyny bo nie podoba mi się zachowanie takie.
Na F1 i starym zawiasie można było zapiąć 200kmh i mimo nierówności szedł jak od linijki a teraz muszę walczyć żeby go utrzymać w linii. Ciśnienie w oponach 2.4/2.2
REMAX
A geometrię zrobili?
piwo
dokladnie. czy po wymianie wahaczy czy gum w zawieszeniu byla robiona geometria? opony sa w porzadku i raczej nie w nich jest przycyzna. najprawdopodobniej rozjechala sie mocno zbieznosc.
Tomaso_2017
CYTAT(dany_47 @ Sat, 11 Aug 2018 - 13:30) *
Panowie, takie pytanie.
Przesiadlem się z Eagle F1 A3 na CSC5 i auto mi "tańczy po całej drodze". Tzn czuje ze prowadza go na lewo i prawo na jakichś małych nierównościach. Sek w tym że zmiana opon nastąpiła równocześnie z kompletnym serwisem zawiasu na przodzie. I tak się zastanawiam czy to wina zawiasu czy opon i gdzie szukać przyczyny bo nie podoba mi się zachowanie takie.
Na F1 i starym zawiasie można było zapiąć 200kmh i mimo nierówności szedł jak od linijki a teraz muszę walczyć żeby go utrzymać w linii. Ciśnienie w oponach 2.4/2.2


Fakt, geometria to podstawa, ale chyba nie wypuścił Cie warsztat bez ustawienia jej po wymianie zawieszenia? Moim zdaniem zła geometria bedzie powodować ściąganie auta i oczywiście zużywanie sie opon, nie sądze, żeby tańczyło. Opony CSC5 mają bardzo miekką ściankę boczną. Ja sie przesiadłem z Yokohamy Advan Sport v105 (bardzo twarda) na Dunlop Sport Maxx RT2 (bardzo miękka ścianka) i zamiata mi autem strasznie przy dynamicznym ruchu kierownicą, kiedyś zmiana pasa na autostradzie to jak w pociągu , zero bujnięć, wszystko pod kontrolą (mówie o dość gwałtownym ruchu kierownicą) , teraz jak tak próbowałem , to dupa wykonuje dwa trzy mocne bujnięcia, jakby całe auto było z gumy smile.gif, i tez mi sie to nie podoba, bo w ogóle tego nie kontroluje.

Chyba bede wracał jednak do twardszej ścianki, tak jak kolega kilka postów wcześniej polecał mi np: Michelin PS4 wink.gif

flapjck1
Zla zbieznosc bedzie pwodowac tanczenie auta
wizard
Mnie tańczył tył na nowiutkich AD08R podczas głębszych dohamowań od prędkości >160. Ciśnienie 0,15bar obniżyłem z tyłu bazując na rozkładzie z pirometru, po 500km nie wiem czy opona się dotarła, ale ustało i trzyma teraz jak zła.
Bartek96
Panowie jakie opony do FWD 330/400, 1150kg. Auto weekendowe także trakcja na mokrym nie ma większego znaczenia. Wcześniej na troszkę słabszym setupie miałem federal rsr 205/45/16, i byłem zadowolony. Aktualnie przeszedłem na 17" i zastanawiam się czy znowu nie kupić federala w rozmiarze 215/40/17, tylko nie wiem czy rsr czy rsr-r. Chyba że polecacie coś innego.
piwo
Sport cup 2
https://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-p...-r17-91-y-xl-zr
Cena mega promocyjna 487zl i pewnie szybko się skoncza ( normalna cena pod 600zl)
Bartek96
Jak z trwałością tych opon? Nie widzę ich w moim rozmiarze. Jaka jest różnica między rsr a rsr-r? Myślałem jeszcze o yokohamie paradzie.
piwo
Nie ma opon rsr. Coś ci się pomyliło. Może chodziło ci rs-r vs rs-rr ?
https://www.google.pl/url?sa=t&source=w...5vfpUEfQCnoSLpg
Parada to złom. Straszny. Chińczyki są lepsze.
http://colesa.ru/news/18000
moze jak chcesz yoko to chociaż ad08r?

https://m.youtube.com/watch?v=R5gKpI5chME&t=371s
2m43s 595 Rs-r
5m16s sport cup2
Co do innych rozmiarów sport cup 2 to najmniejszy rozmiar ci podałem 215/45r17 i idzie w górę do 22 cali. To opona do sportowych aut a nie maluchów czy innych fabi.
Bartek96
Tak chodziło mi o różnice między federalami rs-r a rs-rr.
piwo
To masz w linku wyżej wszystko wyjaśnione. Rs-rr jest sporo wolniejszy.
Bartek96
Nie dopisałem że auto po torach nie
Jeździ. Amatorska jazda na 1/4 i rolka na autostradach.
piwo
To szukaj opon z jak najbardziej miękka ścianka boczna. Tylko takie opony zapewnia ci odpowiednią trakcję na starcie. Rs-r się do nich nie zalicza.
piwo
ze sa drogie
Bartek96
Cena wydaje mi się bardzo dóbra. Tylko pytanie czy opony też takie są.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.