Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Cezareus
Kupiłem pierwsze auto na tor. Megane I Coupe 2.0 16v 150KM, auto wybebeszone z klatką, waga koło 1000kg. Fabrycznie stoi na kołach 16'', czy warto przejść na 15'' ze względu na masę? Jaki rozmiar felg i semi slicków polecacie? Auto wyłącznie na pojeżdżawki, jednak dojazd raczej na kołach, przynajmniej na razie.
Andrzejsr
Masa masą, ale ważniejsza dostępność miękkich mieszanek (przy tej masie auta koniecznie miękkie na tył) i deszczówek świeżych - miękkich , na 15" ostatnio z tym krucho (jeśli chodzi o slicki) - lepiej żebyś woził sobie komplet oddzielny na dojazdy (coś na balonie żeby trochę komfortu mieć smile.gif ) i oddzielny na tor na miejscu.
Nie wiem jak z dostępnością i cenami miękkich na 16", to sprawdź pierwsze jeśli felg jeszcze nie masz i możesz wybrać.
Cezareus
Z drugim kompletem racja. Gdzie szukać lekko używanych semi w dobrych cenach? OLX i Allegro trochę bieda
piwo
https://www.facebook.com/odsserwis/
Andrzejsr
ODS chyba głównie . No i na OLX i allegro tez coś można upolować spokojnie, niedawno widziałem stos miękkich 15 na allegro (avony), ja mam sporo 15 do sprzedania (na olx) ale twardych, akurat na przód na treningi z dłuższymi sesjami żeby było kółko rozgrzewające. Ale na tył mus miękkie, ja stosuje deszczowe na tył, bo akurat miałem sporo, może w ten sposób.


TheMan
Przeczytałem sporo stron i nie znalazłem bezpośredniego porównania:

ADr08 vs Michały PS4 (265/30/19 )

Które lepsze na daily + okazjonalne jazdy bokiem ?

ewentualnie Conti SportContact 6?
Aval
SportContact6 to konkurencja PS4S, nie PS4. Mam, na daily polecam. Tylko musisz mieć na uwadze, że jak to Conti, bardzo szybko się zużywają. Pewnie gdyby były w moim rozmiarze, wybrałbym PS4S.
Do Yoko niestety nie mam porównania.
Saliva
jaki slick lekkiego auta fwd na 13 cali? Krotkie proby bez rozgrzewania michelin s412, pirelli czy hankook f200?
Wretched
Potrzebuję porady kogoś mądrzejszego w temacie opon. W skrócie szukam kapci w rozmiarze 245/40/18 do dość mocnego FWD, auto używane 80% miasto 20% trasa. Zależy mi na tym żeby w pełni zachować walory użytkowe zwykłej opony ale mimo to mieć więcej przyczepności niż w "zwykłych" oponach. Do tej pory patrzę na następujące laczki:

- Nankang NS2R
- Michelin Pilot Sport 4
- Michelin Pilot Super Sport
- Vredestein ULTRAC VORTI R


Ktoś może coś zasugerować? Może jest ktoś kto używał NS-2R jako opona w aucie na codzień, da na nich jeździć czy są już nieznośnie głośne ?

EDIT: a jeszcze takie cudo jak Bridgestone POTENZA S001 ? Warte uwagi ?
piwo
Ps4(s), sport contact6.reszta jest póki co daleko z tyłu.
Co do porównania ad08r vs ps4s np to ad08r ma ta zalete wadę że ma twarde boki a ps4 nie. Jedni to kochaja inni mają w d.pie. sport contact 6 jest gdzieś pośrodku pod tym względem miedzy ad08r a ps4.
Co do trzymania na suchym to w zależności od temperatury opon wygrany będzie rożny między tymi trzema oponami.


Może ktoś ma doświadczenie z kumho v70a w mieszance k91? Ciężko to dogrzać? twardsze Toto od rsra?
Wretched
Co do pilot sportów 4, to czy poza rozmiarem są jakieś różnice względem PS4 a PS4s ? PS4s najmniejsze chyba 19 cali, ale czy to jedyne różnice?
piwo


https://www.germanboost.com/content.php?101...nd-on-the-track
czy ps4s wystepuje tylko od 19 cali ?
ostatnio wypatrzylem cos takiego:
https://www.copthornetyres.co.uk/TyreSearch...rt+4+s+21540R17
wiec nie jestem do konca przekonany.
Aval
Warto dodać że "Subj."to ogólny "feel" opony, w tym twardość ścianki bocznej na zakrętach.

Co do PS4S i 19" - ja mniejszych rozmiarów nigdzie w PL nie znalazłem, a chętnie bym 235/40/18 kupił smile.gif
Zresztą tak też twierdzi strona Michelin https://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-4-s
mom3nt
Szukam opon do 400KM quattro.
Auto tylko na ulicę i zastanawiam się pomiędzy Kumho PS71, Hankook V12 EVO2 lub Vredestein Ultrac Vorti.
W USA chwalą Hankooki. Warto się nimi interesować czy nie kombinować, dołożyć i brać coś z dwójki PS4/CSC6? Nie jestem do końca przekonany czy w mieście docenię zalety opon z wyższej półki. smile.gif
matteusz
Co polecacie do Megane RS w rozmiarze 225/40R18? Auto wieczorowo/weekendowo/trackdayowe. Waham się między Michelin Pilot Sport Cup 2 a Extreme VR2. Plus Extremów jest taki, że można dać różne mieszanki na poszczególnych osiach, ale Michelin to jeden z najlepszych semi podobno. Do jakiej mieszanki Extreme'a można porównać Sport Cup 2? Jak w nich z trakcją ze startu?
piwo
ale ze startu zimnego? czyli ranek 5 stopni na dworzu i startujesz spod dodmu na odcince? czy masz 30 stopni na dworzu jechales 2km z 100km/h i ruszasz spod swiatel? dla opon kazdy stopien zmienia diametralnie sytuacje i przy 5 stopniach na oponie trakcji nie bedzie tak przy 40 stopniach na oponie (sytuacja 2) trakcja juz bedzie. sport cup 2 ma dosc szerokie widelki pracy. mi nie udalo ich sie przegrzac co na innych oponach zdarzalo sie.startuje tez z dosc niskich. powiedzialbym ze 30 stopni na oponie to juz jest bardzo niezle. co do vr2 to podobniez vr7 jest najszybsza przy optymalnej temperaturze jej pracy.i mysle ze ona ma podobne tempeatury dzialania.
matteusz
CYTAT(piwo @ Tue, 19 Feb 2019 - 07:49) *
ale ze startu zimnego? czyli ranek 5 stopni na dworzu i startujesz spod dodmu na odcince? czy masz 30 stopni na dworzu jechales 2km z 100km/h i ruszasz spod swiatel? dla opon kazdy stopien zmienia diametralnie sytuacje i przy 5 stopniach na oponie trakcji nie bedzie tak przy 40 stopniach na oponie (sytuacja 2) trakcja juz bedzie. sport cup 2 ma dosc szerokie widelki pracy. mi nie udalo ich sie przegrzac co na innych oponach zdarzalo sie.startuje tez z dosc niskich. powiedzialbym ze 30 stopni na oponie to juz jest bardzo niezle. co do vr2 to podobniez vr7 jest najszybsza przy optymalnej temperaturze jej pracy.i mysle ze ona ma podobne tempeatury dzialania.

Piwo, zdecydowanie sytuacja druga. Chodziło mi o jakieś wieczorne kreski wiosenno-letnie itp. Natomiast trakcja w zakręcie też mnie interesuje, chcę autem odwiedzić trochę trackday'ów ale chciałbym oponę, która będzie właśnie miała dość szeroki zakres temperatur, bo nie zamierzam kupować kilku kompletów w różnych mieszankach. Mam rozumieć, że uważasz, że Michelin się lepiej sprawdzi w tych zastosowaniach?
piwo
nie wypowiem sie do konca bo vr2 jeszcze nie mialem a miec zamierzam. wiem ze sport cup2 jezdzilem sporo dwa lata od wiosny do jesieni i z ta opona problemow nie mialem a zuzywala sie tez nie najszybciej.przewidywalna, stabilna i dosc tania w moim rozmiarze (500zl). dodatkowa zleta to 2kg mniej niz vr2. ale vr2 podobno szybsza w pewnych warunkach. kwestia ceny. jak sport cup2 nieduzo drozszy od vr2 bralbym sport cup2. a jak kosztuje ponad 700zl bym olal i kupil vr2.
matteusz
OK, dzięki za pomoc smile.gif
Tomaso_2017
CYTAT(piwo @ Sun, 17 Feb 2019 - 18:12) *
Ps4(s), sport contact6.reszta jest póki co daleko z tyłu.
Co do porównania ad08r vs ps4s np to ad08r ma ta zalete wadę że ma twarde boki a ps4 nie. Jedni to kochaja inni mają w d.pie. sport contact 6 jest gdzieś pośrodku pod tym względem miedzy ad08r a ps4.
Co do trzymania na suchym to w zależności od temperatury opon wygrany będzie rożny między tymi trzema oponami.


Może ktoś ma doświadczenie z kumho v70a w mieszance k91? Ciężko to dogrzać? twardsze Toto od rsra?


...czyli dobrze rozumiem, że CSC6 ma twardszą ściankę od PS4? , bo chce się przesiąść z bardzo miękkiej (w moim odczuciu) Dunlop Sport Maxx RT2 i do tej pory wszystko wskazywało że PS4 bedzie idealna a tu widzę jeszcze opcje CSC6?

kirpek
Ktoś jeździł na re070? Może coś powiedzieć? Dobra cena na ten moment.
Pablos235
Jako że jest to mój pierwszy post, na wstępie witam wszystkich smile.gif. Powoli zbliża się wiosna i czas na wybór nowych opon:). Przez zimę, przestudiowałem wiele tematów, testów, "for", jak również i ten temat, ale im więcej człowiek czyta tym coraz bardziej głupieje:). Mam kilka wyborów ale liczę i tak na waszą pomoc. Najpierw co do auta, E30 sedan 4d, RWD, po wizycie na hamowni 168KM i 232Nm, waga 1140kg, obniżona 60/40. Roczne przebiegi około 4-5 tyś. większość oczywiście wiosna/lato/jesień. Sądzę że nie jestem zbyt dobrym kierowcą ale lubię gdy auto daje fan z jazdy, czasem poszaleć na dobrej, pustej drodze i winklach, jazda 50/50, miasto/trasy. Toru z racji że nic względnie blisko niema to nie odwiedzam smile.gif. Czego oczekuję od opon aby dobrze trzymały na suchym, na deszczu oczywiście nie szaleje, także jak już by się zdarzył to żeby można było po prostu normalnie spokojnie jechać i żeby niebyły zbyt twarde co by nie trzeba ich było długo grzać, zużycie również niema znaczenia. Rozmiar raczej tylko 205/45 R16. W rozmiarze który szukam niestety wybór nie jest za duży, ale co wybrałem, z opon tak zwanych "cywilnych", pierwszy wybór goodyear eagle f1 asymetric 2, ewentualnie michelin ps3 lub pirelli p nero zero gt, z semi yoko ad08r, toyo r1r, nankang ns2r tu kolejność losowa. Kuszą mnie semi chodź nigdy z taką oponą do czynienia nie miałem, ostatnio czytam dużo pozytywnych opinii o ns2r, tym bardziej jeśli chodzi o cenę/jakość, yoko i toyo też ludzie chwalą tylko mam dylemat czy jak na moje nieduże umiejętności i jazdę na co dzień opony typu semi mają sens?? Czy brać po prostu goodyear f1a2 i dać spokój z semi na codzień?? Ewentualnie jakieś inne propozycje?? Trochę długi wywód:), ale liczę na waszą pomoc i rozwianie moich wątpliwości:)
piwo
No to polecam moje opinie z dawnych lat.
Najpierw po kupnie nowych assymetrikow2 (przejście z 10 letnich pirelli)

pierwsze wrazenia sa takie.lekka i bardzo miekka guma.scianki boczne jak z papieru. w porowaniu do r888 wydaja sie papierowe.odczucia z jazd sa takie ze o dziwo auto wydaje sie bardziej nerwowe i nadsterowne ale mimo wszystko rpzyczpnosc tylu jest duzo wieksza.
ale odczucie jest takie jakby opona sie kladla na bok i lekko slizgala.dziwne to bo ewidentnie jest szybciej.czuc na kregoslupie i predkosciomierzu ze predkosci wejsc w zakrety sie zwiekszyly.ale taka lekka niepewnosc panuje czy auto zarzuci czy nie.moze robi sie juz troche za szybko jak na moje zmysly.smile.gif

po przejściu z assymetric 2 na ad08r

No i po probie lotniskowej w czaplinku.
ad08r sa swietne. na cwiartke wykrecilem 14,1s wiec moja zyciowka, praktycznie zero poslizgu na starcie. na torze ad08r kleily niesamowicie. na prawde przewidywalnie tracily przyczepnosc i ogolnie mega ciezko bylo je wyprowadzic z rownowagi. moge tylko powiedziec tyle ze czas mialem wydaje mi sie drugi 1m 38s za karpacio 1m34s. ogolnie w zeszlym( gdy miałem assymetric2) roku na czaplinku on mial 1m4s ja 1m12s wiec 8s roznicy. w tym roku udalo sie zniwelowac do 4s przy dluzszej probie z czego czulem ze moge sie jeszcze poprawic, ale auto sie rozpierniczylo.

Więc ...

Co do sport contac6 mają dość twarda ściankę. Nie wiem jaka ma ps4 ale wiem jaka bardziej sportowe sport cup2. Contact6 myślę boki porównywalne do cup2. Czyli nie beton ale też nie papierowo jak w większości cywilów.
Wretched
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Feb 2019 - 16:47) *
Co do sport contac6 mają dość twarda ściankę. Nie wiem jaka ma ps4 ale wiem jaka bardziej sportowe sport cup2. Contact6 myślę boki porównywalne do cup2. Czyli nie beton ale też nie papierowo jak w większości cywilów.



Czy pilot sport cup 2 nadaje się w pełni na ulicę ? Czy jest to jednak opona przy której jedzie się w deszczu ze spiętymi pośladkami lub w trasie zniknie w oczach ?
piwo
do cywila (vw passat tdi kombi) bym tego nie zalozyl. a taki megane rs trophy wychodzi na takich z fabryki. co kto lubi. przebigi jakie osiagniesz na tej oponie to pewnie kolo 40% jakie bys osiagnal na pilot sport 4. na mocnym ulewnym desczu predkosci trzeba zredukowac do 80km/h gdzie na pilot sport 4 pewnie bys lecial 120km/h. co kto lubi. ja tam jezdzac na niej w deszczu spietych posladkow nie mam. wrecz przeciwnie jezdze wtedy na granicy przyczepnosci co tez mi sprawia radoche.
Wretched
CYTAT(piwo @ Fri, 22 Feb 2019 - 05:43) *
do cywila (vw passat tdi kombi) bym tego nie zalozyl. a taki megane rs trophy wychodzi na takich z fabryki. co kto lubi. przebigi jakie osiagniesz na tej oponie to pewnie kolo 40% jakie bys osiagnal na pilot sport 4. na mocnym ulewnym desczu predkosci trzeba zredukowac do 80km/h gdzie na pilot sport 4 pewnie bys lecial 1220km/h. co kto lubi. ja tam jezdzac na niej w deszczu spietych posladkow nie mam. wrecz przeciwnie jezdze wtedy na granicy przyczepnosci co tez mi sprawia radoche.



Znalazłem jeszcze coś takiego jak PILOT SUPER SPORT, co to za wynalazek?

np te:

https://allegro.pl/oferta/4x-michelin-245-4...port-7847714960
Pablos235
CYTAT(piwo @ Thu, 21 Feb 2019 - 16:47) *
No to polecam moje opinie z dawnych lat.
Najpierw po kupnie nowych assymetrikow2 (przejście z 10 letnich pirelli)

pierwsze wrazenia sa takie.lekka i bardzo miekka guma.scianki boczne jak z papieru. w porowaniu do r888 wydaja sie papierowe.odczucia z jazd sa takie ze o dziwo auto wydaje sie bardziej nerwowe i nadsterowne ale mimo wszystko rpzyczpnosc tylu jest duzo wieksza.
ale odczucie jest takie jakby opona sie kladla na bok i lekko slizgala.dziwne to bo ewidentnie jest szybciej.czuc na kregoslupie i predkosciomierzu ze predkosci wejsc w zakrety sie zwiekszyly.ale taka lekka niepewnosc panuje czy auto zarzuci czy nie.moze robi sie juz troche za szybko jak na moje zmysly.smile.gif

po przejściu z assymetric 2 na ad08r

No i po probie lotniskowej w czaplinku.
ad08r sa swietne. na cwiartke wykrecilem 14,1s wiec moja zyciowka, praktycznie zero poslizgu na starcie. na torze ad08r kleily niesamowicie. na prawde przewidywalnie tracily przyczepnosc i ogolnie mega ciezko bylo je wyprowadzic z rownowagi. moge tylko powiedziec tyle ze czas mialem wydaje mi sie drugi 1m 38s za karpacio 1m34s. ogolnie w zeszlym( gdy miałem assymetric2) roku na czaplinku on mial 1m4s ja 1m12s wiec 8s roznicy. w tym roku udalo sie zniwelowac do 4s przy dluzszej probie z czego czulem ze moge sie jeszcze poprawic, ale auto sie rozpierniczylo.

Więc ...


Przyznam że o AD08R, naczytałem się bardzo dużo pozytywnych opinii użytkowników czy to użytkujących ich na torze czy na co dzień i był to również jeden z moich pierwszych wyborów co do kupna i dopiero później pojawił się dylemat czy iść w yoko czy "cywila" goodyera. Ale zaczynam skłaniać się raczej ku temu co by później nie żałowaćsmile.gif i wziąść AD08R i czerpać jak największy fan z jazdy oczywiście na miarę własnych możliwości:)
piwo
CYTAT(Wretched @ Fri, 22 Feb 2019 - 13:30) *
Znalazłem jeszcze coś takiego jak PILOT SUPER SPORT, co to za wynalazek?

np te:

https://allegro.pl/oferta/4x-michelin-245-4...port-7847714960

Przesłałeś pół życia? To poprzednik pilot 4s. W czasach pilot sport 3 był pilot super sport. W dzisiejszych czasach jest pilot sport 4 i pilot sport 4s.

Czasy porównawcze zrobione przez jedną gazetę na torze Mantorp (to samo auto, kierowca i warunki)
PS3 1:36,9
PSS 1:34,1
PSC2 1:32,6

Hamowanie 100-0 na suchym:
PS3 37,5 m
PSS 36,9 m
PSC2 35,8 m

Hamowanie 100-0 na mokrym:
PS3 43,5 m
PSS 48,0 m
PSC2 55,4 m
norbi_gte
CYTAT(Pablos235 @ Thu, 21 Feb 2019 - 13:01) *
Jako że jest to mój pierwszy post, na wstępie witam wszystkich smile.gif. Powoli zbliża się wiosna i czas na wybór nowych opon:). Przez zimę, przestudiowałem wiele tematów, testów, "for", jak również i ten temat, ale im więcej człowiek czyta tym coraz bardziej głupieje:). Mam kilka wyborów ale liczę i tak na waszą pomoc. Najpierw co do auta, E30 sedan 4d, RWD, po wizycie na hamowni 168KM i 232Nm, waga 1140kg, obniżona 60/40. Roczne przebiegi około 4-5 tyś. większość oczywiście wiosna/lato/jesień. Sądzę że nie jestem zbyt dobrym kierowcą ale lubię gdy auto daje fan z jazdy, czasem poszaleć na dobrej, pustej drodze i winklach, jazda 50/50, miasto/trasy. Toru z racji że nic względnie blisko niema to nie odwiedzam smile.gif. Czego oczekuję od opon aby dobrze trzymały na suchym, na deszczu oczywiście nie szaleje, także jak już by się zdarzył to żeby można było po prostu normalnie spokojnie jechać i żeby niebyły zbyt twarde co by nie trzeba ich było długo grzać, zużycie również niema znaczenia. Rozmiar raczej tylko 205/45 R16.


Mam nieco odmienną propozycję.
Kup tanie nowe opony i zajedź dwa komplety w roku. Znajdź ich granice. Miej radość z jazdy. Ucz się. Uważam to za lepsze rozwiązanie niż wydanie ponad 2 - 3 tysiące zł za komplet opon i jazda na 30% ich możliwości by ich nie zniszczyć.
Pablos235
CYTAT(norbi_gte @ Sat, 23 Feb 2019 - 11:13) *
Mam nieco odmienną propozycję.
Kup tanie nowe opony i zajedź dwa komplety w roku. Znajdź ich granice. Miej radość z jazdy. Ucz się. Uważam to za lepsze rozwiązanie niż wydanie ponad 2 - 3 tysiące zł za komplet opon i jazda na 30% ich możliwości by ich nie zniszczyć.


Stąd właśnie mój dylemat, zgadzam się że nie sztuką jest wydać około 2 tys. na opony a wykorzystywać je może maks w 40-50%. Dlatego zastanawiałem się też nad NS2R (dużo pozytywnych opinii) w tym rozmiarze można znaleźć za około 1300zł, ale to też semi. A co do ceny to nie powiem im niższa tym lepiej, może inaczej jak najlepszy stosunek ceny do jakości. I może jedna z ważniejszych rzeczy o której nie wspomniałem, zależy mi też na tym aby opona była jak najlepiej przewidywalna i nie traciła przyczepności z "nie nacka" , aktualnie jeżdżę na Yoko Advan A11A, bieżnika sporo ale już dość wiekowe, ale co mi się właśnie podoba, jechałem kiedyś po mieście, i wjechałem w rondo z prędkością około 85kmh(dokładnie nie pamiętam, w każdym razie wolno nie było) na liczniku, było dość chłodnawo, jeśli dobrze pamiętam było to jesienny wieczór i co mi się właśnie w nich spodobało, cały czas dodawałem gazu i świetnie było czuć jak tył delikatnie puszcza, odpuszczenia gazu łapie przyczepność itd., w każdym razie nie było czegoś takiego że nagle puszcza i dziękuje do widzenia. Dlatego nie chcę też jakichś tanich noname że tak powiem, ponieważ kiedyś miałem, na innych felgach akurat Dunlopa(nie taki noname), modelu nie pamiętam bodajże sp sport 2000 czy coś takiego, bieżnik w jodełke, i zaliczyłem na nich właśnie 2 "partyzanty", wejście w zakręt, spokojna normalna jazda a tu nagle z zasadzki auto bokiem i mnie obraca. Dlatego właśnie poszukuję opony dosyć miekkiej, przede wszystkim przewidywalnej i o w sumie jak najlepszym stosunku ceny do jakości. Bo jak mogę mieć komplet opon o podobnych właściwościach za przysłowiową połowę taniej to po co przepłacać. Tylko tu właśnie dylemat co wybrać?? nawet z tych tańszych co spełni moje w sumie dwa wymagania.
piwo
no to jak piszesz . musi byc miekka czyli szukaj najmniejszej wartosci utqg. ponizej 100. wtedy nigdy nie zaskoczy. przegrzana opona jest duzo stabilniejsza niz niedogrzana. 2000 za opony to zaden koszt. niektorzy by kupic cos w maire rozsadnego musza wydac 10tys. wiec...
jak masz cos rosadnego do 2000 to beirz bez zastanawiania bo z dobrymi oponami wcale nie jest tak latwo. niby ich mnostwo a w rzeczywistosci jest tylko pare godnych uwagi opon w swoim rozmiarze z czego tylko jedna dwie w rozsadnej cenie. no chyba ze ktos akurat ma auto z oponami 225/40r18 wtedy moze kupic wszystko lub prawie wszystko.
Rkarcz
Ktoś używał takiego cuda:
kumho-ecsta-ps91?
piwo





Bridgestone Potenza S001
Continental ContiSportContact 5P
Dunlop Sport Maxx RT
Hankook Ventus S1 evo2 K117
Kumho Ecsta PS91
Nokian zLine
Pirelli PZero






Continental SportContact 6
Dunlop Sport Maxx RT2
Falken Azenis FK510
Firestone Firehawk SZ90µ
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Hankook Ventus S1 evo2 K117
Kumho Ecsta PS91
Pirelli PZero (2016)
Rotalla Setula S-Pace RU01






Bridgestone Turanza T001
Continental ContiSportContact 5
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Kumho Ecsta PS91
Michelin Pilot Sport 4
Pirelli PZero (2016)
Toyo Proxes Sport
Michelin Pilot Sport Cup 2 (полуслик)
Pirelli PZero Trofeo R (полуслик)
Toyo Proxes R888R (полуслик)
Rkarcz
No właśnie testy. Coś znalazłem na amerykańskim forum BMW M3. I niby ok. Ale byłem ciekawy czy ktoś tutaj miał na swoim samochodzie. No nic. Ogólnie ok, tylko ta droga hamowania. smile.gif
MadeInPoland
Wy naprawde traktujecie powaznie testy wykonywane przez nieznanych Wam ludzi w nieznanych Wam okolicznosciach?
piwo
tak. wole testy niezalezne niz opinie kogos kto zmienil opone z 10letniej przegrzanej tysiac razy na nowa i pisze ze nowa klei lepiej co jest oczywiste.
jak wyciagniesz srenia z 100 testow plus opinie z roznych forow widac gdzie jest ktora opona. opona ktora okupuje w testach 10te miejsce nie bedzie na pewno najprzyczepniejsza.
MadeInPoland
Najprzyczepniejsza w Twoim wozie? Przyczepnosc opony w danym wozie zalezy od wielu czynnikow np masy, twardosci sprezyn, ustawien amortyzatora, katow zawieszenia i ich zmian i ta co jest 10 w jednym wozie w drugim okaze sie 1. Ale oczywiscie kazdy ma swoje priorytety i robi to co mu wlasny rozum i doswiadczenie podpowiada. O rzetelnosci testow i 'jakosci' testujacych nie wspominam bo to od razu po metodyce widac jak rowniez znanych w tym swiecie testach na zamowienie.
piwo
Nie mówię że ADAC jest święty. Ale w większości testów obecnie wygrywa pilot sport 4. Rozumiem że to nie prawda i że najszybsza jest debica presto 2. Ja nie mówię by brać serio jeden test. A wziać ich 100 z różnych państw i wyciągnąć z nich swoje wnioski. Niektóre opony nigdy nie będą szybsze od czołówki choćby nie wiem jak je testować. A tam gdzie wyniki podobne to niech znaczenie ma cena.
Zresztą jest sporo redakcji gdzie testy robi się już po nagrzaniu opon i sprawdzeniu po nagrzaniu ciśnień, a i auta bywają ciekawsze czytaj tylnonapędowe.
Aval
MadeInPoland, rozumiem że masz inną, przełomową metodę na podstawie której możemy wybierać opony.

Czy będziesz łaskaw się nią podzielić?
Andrzejsr
CYTAT(Pablos235 @ Sat, 23 Feb 2019 - 16:02) *
Stąd właśnie mój dylemat, zgadzam się że nie sztuką jest wydać około 2 tys. na opony a wykorzystywać je może maks w 40-50%. Dlatego zastanawiałem się też nad NS2R (dużo pozytywnych opinii) w tym rozmiarze można znaleźć za około 1300zł, ale to też semi. ..


Te Nankangi NS2R (miękkie koniecznie bo 2 rodzaje są) są ok, ale raz huczą dość mocno, nie wiem na ile Ci to przeszkadzałoby, dwa - na deszczu od razu nie zabijają, ale jednak to semislick, trzeba uważać. Ale na suchym w porównaniu do drogowych świetne wrażenia i trzymania, i wrażliwości na kierownicę i bezpośredniości.
Co do oznak, że zaraz puści, to co opisujesz, to wg mnie nie sprawa różnic w "puszczaniu" opony, a tego że nabierasz wrażliwosci i wyczuwasz wcześniej że będzie puszczać, czy jeszcze przed wystąpieniem tego, wiesz co się podzieje i przeciwdziałasz (nie wiem, podbiło tył, odjąłeś gaz itp) . Pierwsze moje spiny też pamiętam, odbierałem jako "znikąd tył puścił, no bez powodu i strasznie nagle " smile.gif no nie tak znikąd i nie nagle wcale.
Stąd chyba najwłaściwsza jest rada Norbiego, jakieś cywilne byle świeże i możliwie miękkie bo lekki wóz, i poznawanie ich reakcji i granic (które wynikają z opon, które z techniki, które z podłoża itp).
Pablos235
CYTAT(piwo @ Sat, 23 Feb 2019 - 16:10) *
no to jak piszesz . musi byc miekka czyli szukaj najmniejszej wartosci utqg. ponizej 100. wtedy nigdy nie zaskoczy. przegrzana opona jest duzo stabilniejsza niz niedogrzana. 2000 za opony to zaden koszt. niektorzy by kupic cos w maire rozsadnego musza wydac 10tys. wiec...
jak masz cos rosadnego do 2000 to beirz bez zastanawiania bo z dobrymi oponami wcale nie jest tak latwo. niby ich mnostwo a w rzeczywistosci jest tylko pare godnych uwagi opon w swoim rozmiarze z czego tylko jedna dwie w rozsadnej cenie. no chyba ze ktos akurat ma auto z oponami 225/40r18 wtedy moze kupic wszystko lub prawie wszystko.


Właśnie to jest największy problem przy małych rozmiarach opon ich wybór wśród co lepszych producentów i dziwię się że producenci coraz bardziej omijają małe rozmiary na które jest naprawdę spore zapotrzebowanie. A nie tylko od 18" w górę.


CYTAT(Andrzejsr @ Sun, 24 Feb 2019 - 17:25) *
Te Nankangi NS2R (miękkie koniecznie bo 2 rodzaje są) są ok, ale raz huczą dość mocno, nie wiem na ile Ci to przeszkadzałoby, dwa - na deszczu od razu nie zabijają, ale jednak to semislick, trzeba uważać. Ale na suchym w porównaniu do drogowych świetne wrażenia i trzymania, i wrażliwości na kierownicę i bezpośredniości.
Co do oznak, że zaraz puści, to co opisujesz, to wg mnie nie sprawa różnic w "puszczaniu" opony, a tego że nabierasz wrażliwosci i wyczuwasz wcześniej że będzie puszczać, czy jeszcze przed wystąpieniem tego, wiesz co się podzieje i przeciwdziałasz (nie wiem, podbiło tył, odjąłeś gaz itp) . Pierwsze moje spiny też pamiętam, odbierałem jako "znikąd tył puścił, no bez powodu i strasznie nagle " smile.gif no nie tak znikąd i nie nagle wcale.
Stąd chyba najwłaściwsza jest rada Norbiego, jakieś cywilne byle świeże i możliwie miękkie bo lekki wóz, i poznawanie ich reakcji i granic (które wynikają z opon, które z techniki, które z podłoża itp).


O huczeniu nankangów jak najbardziej czytałem i się również zastanawiałem czy nie jest to kłopotliwe i twardości również miekkie-treadwear120, średnie/street-180. Na mojej liście z oponami do wyboru, w potrzebnym mi romiarze:) i co do miękkich cywili przyznam że jako "przetarcie" przed semi:) myślałem również nad Uniroyal Rainsport 3 XL(wzmacniane). Dużo ludzi sobie chwali, inni przeciwnie:), ale miękkie są, cena wporządku i mogły by być jak wspomniałem, dobrym przetarciem przed semi:). Czy może moglibyście polecić ewentualnie jakieś inne miękkie, sprawdzone cywile które może gdzieś mi umkneły czytając fora itd??
dudek-91
Witam panowie. Szukam ultra dobrze klejacych opon z homolagacją drogowa nie koniecznie na europejskie drogi.
Przeznaczenie opon mocne AWD ok 900 PS i 900 Nm, waga ok 1400 kg, średnica felgi 17, szerokość najlepiej 9,5 do 10 cali.

Znalazłem takie dwa modele opon:
- Mickey Thompson ET STREET R (https://www.mickeythompsontires.com/drag-tires/et-street-r)
- Hoosier D.O.T. Drag Radial 2 (https://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Hoosier&tireModel=D.O.T.+Drag+Radial+2&sidewall=Painted%20White%20Letters&partnum=74R7DDR2&tab=Sizes)
Dlaczego zainteresowałem sie tymi oponami? Odpowiedź jest prosta, cała australiia na tym jeździ i kreci mega dobre czasu w streetowych setupach.

Ktoś wie czy jest szansa kupic te opony w Europie? Jesli nie to słucham propozycji alternatyw, chce top opony, które pozwola mi wykrecic lepsze czasy na 1/4 mili, ale też takie na których będe mógł sie bezpiecznie poruszać po suchej drodze.
Rkarcz
Dobra a miał ktoś może Yokohama V105? Mam pytanie o zużycie opony. Znika czy się trzyma dzielnie? Skoro ma etykietę EA to raczej suchego i mokrego asfaltu się nie boi.
voytekk1
Przejeździłem zeszły sezon na niej, trzyma się bardzo fajnie na mokrym, na suchym jest dobrze, ścianki twarde. Zużycie raczej średnie, jakieś 8kkm i coś tam widać że ubyło ale nie jest źle, myślę że 20-30 wytrzymają
Rkarcz
Szukam czegoś pośredniego co się nie zetrze po 10 kkm. Nie musi być mega na mokrym asfalcie.
Coś takiego znalazłem. I w sumie mi pasuje, na suchym super, nie ściera się za bardzo, a na mokrym zdecydowanie noga z gazu przy 500 KM.
https://www.adac.de/infotestrat/tests/reife...p;recordId=3481
Conti wiem że znikną, Michelin to samo. Rozważam jeszcze Pirelli P Zero, ale trochę płyną na suchym.
Opona do jazdy codziennej, może z raz pojadę na jakiś suchy tor na 30 minut.. smile.gif
Montują je chyba w Mercedesach i BMW M5 na 1 montaż..
Tomaso_2017
CYTAT(Rkarcz @ Mon, 25 Feb 2019 - 21:04) *
Dobra a miał ktoś może Yokohama V105? Mam pytanie o zużycie opony. Znika czy się trzyma dzielnie? Skoro ma etykietę EA to raczej suchego i mokrego asfaltu się nie boi.


Ja miałem w rozm 225/45/17 94Y w FWD 280 KM, 1500 kg i osobiści nie bylem zadowolony, trakcja podczas startu dynamicznego spod świateł bardzo słaba, w upalne dni czy po rozgrzaniu już lepiej, na torze nie byłem. Duży plus za reakcję na kierownice (sztywne ścianki, ale to pewnie dlatego że indeks 94) i trzymanie w zakrętach - tutaj wyczucie zachowania opony dobre.

O zużyciu po 1 sezonie (~5k km) ciężko coś powiedzieć, ale raczej przyzwoite bedzie, jednak finalnie pozbyłem sie jej i nie wróce wink.gif
Rkarcz
A na co zmieniłeś?
Tomaso_2017
CYTAT(Rkarcz @ Wed, 27 Feb 2019 - 13:02) *
A na co zmieniłeś?


Dunlop Sport Maxx RT2 - 225/40/18 92 Y - i nie powiem , że to lepsza zmiana laugh.gif . Start spod świateł lepszy ale na szybkich zakrętach auto "pływa" , reakcja na kierownice "opóźniona", ale to głównie przez indeks nośności, który ww. rozmiarze jest max. 92 sad.gif, a sam producent do mnie zaleca 93, wyższy indeks jest już w 235 ale te mi już nie wejdą sad.gif.
W tym roku już miałem kupić Michelin PS4 jako złoty środek (trakcja + trzymanie na boki ) o ile taki istnieje biggrin.gif, ale pojawił się nowy faworyt Vredestein Ultrac Vorti - znacznie tańsza od PS4, a interesującymi mnie parametrami i opisami na tym forum, bardzo podobna do PS4, więc raczej będzie Vrede biggrin.gif

Może ten Pan Ci coś pomoże w naświetleniu sprawy, mnie osobiście jego testy i opinie przekonują wink.gif

https://www.youtube.com/watch?v=QseDx-aBaK4
https://www.youtube.com/watch?v=aMv64liOqIE

a na ich stronie można sobie porównywać:
http://www.tyrereviews.com/

piwo
wez moze redestein Ultrac Vorti r sa duzo szybsze od wersji bez r.
Tomaso_2017
CYTAT(piwo @ Thu, 28 Feb 2019 - 05:45) *
wez moze redestein Ultrac Vorti r sa duzo szybsze od wersji bez r.


Dzieki za sugestie , ale Vorti R zaczyna sie od 19", więc nie dla mnie już wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.