Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132
Barejka
akurat te kilka groszy nie gra roli, chcialem tylko zapytac o alternatywe ale najwidoczniej trzeba wrocic do r1r smile.gif
MadeInPoland
Jeżeli cena nie gra roli to kupuj R1R. Wczoraj wygraliśmy Xsarą na nich kilka odcinków Rajdu Spalskiego gdzie udało się zostawić za sobą samochody R2 na sliku i kilka CTRów. Więc sama R1R to bardzo dobra opona i na codzień też się sprawdzi lepiej od 595.
maurycy
Doradzicie oponę na, co dzień? Auto AWD, 1.7t, 300 ps, do tej pory jeździło na 225/45 17" RE070, zmieniam na 18" 225/40, co polecicie?
Tommo
Wszystko markowe UHP będzie dobre na ulicę. Pozostaje kwestia ceny i dostępności.
wojteczek_
CYTAT(maurycy @ Sun, 10 May 2015 - 10:28) *
Doradzicie oponę na, co dzień? Auto AWD, 1.7t, 300 ps, do tej pory jeździło na 225/45 17" RE070, zmieniam na 18" 225/40, co polecicie?


Z ciekawości , co to za samochód ? cool.gif Polecam Pilot Super Sporty .
pro rider
Jakie ciśnienie ( Yokohama AD08 225/45/17) do dynamicznej jazdy miejskiej? Pacjent to Golf IV 1.8T
MuMineQ
Poszukuję opon do jazdy codziennej w UK... pada tutaj więcej niż nie pada a do pracy jeżdżę górską drogą więc zdarzył się już nawet śnieg w maju (i owce na drodze wink.gif).

Zastanawiam sie pomiędzy uniroyal rainexpert 3 a 2x droższymi uniroyal rainsport 3 i skłaniam się ku tym drugim ale... występują tylko w rozmiarze 185/55 R14 a ja mam i powinienem mieć 185/60 R14. Niższa prędkość i zmniejszony prześwit mi latają ale wszelkie kalkulatory wielkości koła sugerują że chcę targnąć się na swoje życie bo różnica sięga 3,3% a maksymalna dopuszczalna to 3%. Olać to i brać rainsporty? Czy to serio ma realny wpływ na prowadzenie samochodu?
Marcin_Celica
Czy Federal FZ-201 będzie dużo twardzy niż R888?
Potrzebuję semi slicków na przód 225/45/r15, bo na razie mam R888 205/50/r15, przód mi płynie a tył się nie dogrzewa. Chce je zostawić tylko z tyłu.
Nie znalazłem oferty semi slicków 225/45 a ten FZ-201 w rozmiarze 205/50 ma podobno 22 cm szerokości.
I tak wiem, FZ-201 pękają w poprzek.
Kajman
jest dużo twardszy, nawet w sofcie.
Gilotyn@
Panowie ma ktoś foto dmack dmt-rc 225/40 na feldze 7,5 cala jak to leży?

Boję się czy nie za wąska felga będzie pod taki rozmiar.

Marcin_Celica
CYTAT(Kajman @ Thu, 14 May 2015 - 16:35) *
jest dużo twardszy, nawet w sofcie.

A czy FZ-201 będzie też twardszy niż 595 RSR?
Kajman
rsr to w sumie uhp, a fz to semi, różne opony, ale moim zdaniem jest twardszy.
MadeInPoland
Jest oferta na toyo r888 225/45/15 gdyby ktoś był zainteresowany, ale nie jest to tania opona. Dostępne w Katowicach lub Rykach od ręki.
Marcin_Celica
Dzięki, ale r888 za miękka na obecne temperatury do mojego FWD na przód.
Znacie jeszcze jakiś inny semi slick 225/45/r15 twardy?
Kordos pisał DMT-RC, ale to chyba nie semi...
[Yossarian]
Jeździł ktoś na Toyo T1 Sport (nie T1R)? O takim: http://www.toyotires.eu/tire/pattern/proxes-t1-sport ? Jak to się ma do np. R1R (wg strony Toyo, mają podobne właściwości, ale mnie interesuje praktyka). Nadawałoby się to do auta na co dzień (Civic VIII 1.8), którym czasem lubie pojechać szybciej po zakrętach? Zależy mi na bezproblemowej jeździe w deszczu, no i żeby na suchym też jakoś dawało rady - czasów na torze tym nie będę robił, ale miło by było nie wylatywać z zakrętów za każdym razem gdy mam ochotę na nieco szybszą jazdę smile.gif. No i jak ze sztywnością ścianki? Obecnie mam Uniroyale Rainsport 2 i nieco zbyt mocno podwijają się na zakrętach - chciałbym coś sztywnejszego, ale też bez przesady - auto służy na co dzień, więc betonowa ścianka też nie jest potrzebna smile.gif.

Podsumowując: potrzebuję dobrego UHP - będzie się to Toyo nadawać?
pawel934
Nie. Już lepiej załóż Nokiana.
uxon
Jako dobre UHP w niezlej cenie moge polecic Dunlop Sportmaxx RT. W jezdzie na codzien jeszcze mnie nie zawiodly.
piwo
moge poweidziec ze kumho exsta xs ostatnio na zlocie dawala niezle rade. bardzo przyjemnie to wygladalo. oponka ma na prawde sporo miessa nieporytego i fajnie autko sie na nim zachowywalo. no i przede wsyztskim cenby tych opon sa bardzo niskie.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...21&t=182076
co do r1r to kolega five przesiadajac sie z rs-ra na r1r mowil ze to inna liga opon. duzo lepiej kleja od samego poczatku. ja je na zlocie macalem paznokciami to faktycznie bardzo mieciutka guma. wiec na codzien idealna.
Kajman
R1R jak już wielokrotnie pisałem, idealne na wiosnę i jesień na codzień. Five'a mogłeś zapytać, skąd ma swoje wink.gif
Bartek96
Co myślicie o Federal RS-R 205/45/16. Auto to FWD Turbo 1200kg wagi, szpera 30%, moc 270km/400Nm. Przeznaczenie auta to ćwiartka.
Kajman
Na pewno nie ta opona na ćwiarę. No i szerokości brak.
moritz86
Podepnę się pod temat. Szukam opon na tor Poznań. Nie muszą mieć homologacji drogowej, bo auto i tak na lawecie jest wożone. Ostatnio jeździłem tam na R1R jak na moje umiejętności autko bardzo fajnie się zachowywało. Niestety R1R są już na wykończeniu więc na następny track day szukam czegoś nowego. Zastanawiam się teraz nad slickiem, jednak nie jestem pewny czy wykorzystam jego możliwości. Druga sprawa to zużycie, na ile mniej więcej track dayów wystarczy taki slick? Przykładowy yoko advan a005 trochę kosztuje, w moim rozmiarze 195 580 R15 muszę wyłożyć 3400zł za komplet. Co radzicie, lepiej się podszkolić na jakimś semi slicku typu r888 czy odrazu walić z grubej rury i kupić slicka? Auto to pug 106 w zależności od mapy 220-260 koni.
Kajman
Kup używane slicki w bdb stanie, wyjdzie cię taniej (myślę że max 1500zł) i wystarczy na długo. Rozumiem, że klatkę masz?
R888 za miękkie na poznań ciutkę i nie są to tanie gumy. Z tanich do nauki to może to http://allegro.pl/yokohama-advan-neova-ad0...5359686406.html
moritz86
Klatka jest, gdzie szukać używanych slicków? Na allegro i tym podobnym nic nie ma sad.gif
Kajman
Widać, że nie czytasz wątku tongue.gif http://www.racingforum.pl/Zobacz-profil-m10410.html
moritz86
Tego wątku nie czytałem biggrin.gif ale zaraz się poprawie hehe
arssss
Morit odezwij się na Facebooku do nich https://m.facebook.com/profile.php?id=350601978313776 coś fajnego w dobrej cenie Ci dobiorą.
pawel934
To jest właśnie Robert, którego polecił Kajman.
arssss
Aaa wink.gif
Tommo
W końcu przetestowałem na torze Yokohamy Advan a08r zakupione na wiosnę tego roku.
Tor był suchy, ciepło ok 20 stopni, rozmiar 215/45/17, AWD 1300kg.
Słabiutkie sad.gif Co prawda wcześniej jeździłem na torowym slicku, co mogło nieco wypaczyć moje odczucia ale uwzględniając nawet ten fakt, spodziewałem się więcej. Szczególnie w zakrętach jest słabo, opona puszcza i nieźle przy tym drze ryja. Powodem tego jest specyficzna linia bieżnika idąca wzdłuż opony. Po jeździe oglądając opony zauważyłem, że rowki trochę się rozszerzyły, jakby opona się "otworzyła" na wskutek siły na nią działających. Duża głębokość rowków (8mm) też się do tego pewnie przyczyniła.
Natomiast dobrze wypadły przy hamowaniu. Po dobrym nagrzaniu powiedziałbym, że nawet bardzo dobrze. Pewne i skuteczne hamowanie bez jęków i przyblokowania.
Podsumowując dla mnie opona w zasadzie na dojazdy do toru. Chętnie przetestuje ją jak będzie okazja na mokrym torze, być może w tych warunkach będzie skuteczniejsza.
Moja ogólna ocena 4-
Kajman
ile ciśnienia napompowałeś?
Tommo
Przód 1,9
tył 1,8
mierzone na zimno.
moritz86
CYTAT(arssss @ Mon, 18 May 2015 - 01:52) *
Morit odezwij się na Facebooku do nich https://m.facebook.com/profile.php?id=350601978313776 coś fajnego w dobrej cenie Ci dobiorą.



Nie działa mi ten link, możesz podać nazwę użytkowania, żebym sam mógł wyszukać?
arssss
To jest ten człowiek co kajman wrzucił. Na fejsie szukasz Opony Do Sportu
moritz86
Tak wiem, że to ten sam, ale na racing forum był ostatni raz 5 dni temu smile.gif Nie wiem, ale chyba mam innego facebooka, bo ani link mi nie działa ani nie znajduje nic pod hasłem opony do sportu.
the Hitcher
dwa pytania:

1. mam okazje kupić opony semislik z 2012r, rozmiar akurat taki jak potrzebuje, nowki, cena atrakcyjna pytanie czy to, że długo leżały bardzo wplynie niekorzystnie na ich uzytkowanie? do amatorskiego scigania...

2. jakie ciśnienie nabijać na tor dla auta 1500kg?? rwd, raczej mocne;)
robertMK
CYTAT(Marcin_Celica @ Sat, 16 May 2015 - 23:18) *
Dzięki, ale r888 za miękka na obecne temperatury do mojego FWD na przód.
Znacie jeszcze jakiś inny semi slick 225/45/r15 twardy?
Kordos pisał DMT-RC, ale to chyba nie semi...


hey , ja mogłbym Ci polecic oponki Yokohama Advan A048 ( nie mylic z UHP Ad08 ) , topowy semi z Homo E
troszke twardszy od R888 a kontrukcyjnie bardzo zblizony do profi slicka
tyle ze rozmiar w jakim wychodzi to 225/50/15 , wiec ciutke wyzsza od 45
z testów wiem ze wytrzyma nawet 10 km mocnego upalania

jak cos to zapraszam ODS serwis >>

ODS


jezeli nie odpisuje to znaczy ze jestesmy w trasie , na weekendzie nadrabiamy zaległosci
Kajman
CYTAT(the Hitcher @ Thu, 21 May 2015 - 11:12) *
dwa pytania:

1. mam okazje kupić opony semislik z 2012r, rozmiar akurat taki jak potrzebuje, nowki, cena atrakcyjna pytanie czy to, że długo leżały bardzo wplynie niekorzystnie na ich uzytkowanie? do amatorskiego scigania...

2. jakie ciśnienie nabijać na tor dla auta 1500kg?? rwd, raczej mocne;)


1. Luzik, stare doty są ok z reguły w semi, typowe slick już nie zawsze
2. Zacznij zimne od 1.8 i sprawdzaj na ciepło gdzie jesteś
Mareq
Jak opona jest przechowywana w odpowiedniej temp, w zamknietym i nie naslonecznionym pomieszczeniu to nie ma opcji zeby sie im cos stalo, czy to profi slick czy opona drogowa. Do dzis mam pare nowych sztuk bf goodrich a10 z 2007, nadal sa miękkie i lepkie.
Kajman
ja na nurze jeździłem na sport cupach z 2007 i luzik, może ciut dłużej rozgrzewasz, ale też nie jestem pewien.
the Hitcher
CYTAT(Kajman @ Thu, 21 May 2015 - 12:32) *
2. Zacznij zimne od 1.8 i sprawdzaj na ciepło gdzie jesteś


tak mało??? boje sie ze mi opona sie moze z felgi zsunać ... opony beda 17/235/45 przod i 17/255/40 tyl

tyle to mialem w aucie 1200kg
Kajman
Ale to jakieś semi są zapewne z twardszą ścianką?
the Hitcher
celuje w 595-rsr
Kajman
Nie lubię tych opon, może niech inni podpowiedzą ci jakie mają doświadczenia z pompowaniem, słyszałem o nich jakieś herezje o wysokim ciśnieniu.
Gilotyn@
Dmack doszedł wink.gif


Mam jeszcze pytanko niby banalne.
Gdzier znajduje się w warszawie (okolicach) porządny zakład wulkanizacyjny. Taki który nie porysuje felg i nie bedzie nimi rzucał po cały zakładzie ? I przy tym porządnie wyważy koła.

Jutro odbieram w stolicy felgi po kompletnej regeneracji i szkoda było by je na starcie porysować.
Wojtek
Warsztat trzeba dobry i dobrych fachowcow bo ponoc sa problemy z zalozeniem.
U mnie nie było ale inni narzekali wiec to wina kiepskich mechanikow/montazownicy.

Dobra opona jaka mieszanka ?
Moje w mieszance S musza zlapac ciut temp aby zaczely trzymać. Przy takich temp jak teraz mamy.
pawel934
Ja od lat robię wszystko na ul. Okaryny 15 (Ursynów) - jestem zadowolony, jeszcze z żadnymi slickami nie mieli problemów wink.gif
plastek
Widzę ze jesteś z lochowa . Wpadnij do mnie a zrobię Ci za pół ceny montaż i wyważanie. Ciągle zakładam świeżo pomalowane koła smile.gif
wysłałem Ci pw
kordos555
Z Dmackami musiałem jechać na wulkanizację, która obsługuje RunFlaty. Mają zbyt sztywną ściankę boczną, dlatego był problem.

Pojechałem do Batexu na Arkuszową i tam się udało. Jednak nie wiem czy mogę ich polecić po jednej wizycie...
Mareq
Ja montuje Dmacki na zwykłej maszynie, warunek jest taki że zarówno opona jak i felga są starannie nasmarowane. Kompresor musi być wydajny i szybko dmuchać, wtedy szybko opona wskakuje, powolne pierdzenie w oponę 8 barów to pomyłka, można ją uszkodzić.

Obecnie DMT RC i DMT1 w 225/18 można kupić za 500netto. promo
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.